Kaste on uskonelämän alku luterilaisessa opissa

luterilainen

Lapsikaste opettaa, ettei ihmistä vanhurskauteta hänen uskonsa perusteella, vaan ihminen uskoo, koska Jumala vanhurskauttaa hänet Kristuksessa. ”Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät” (Jh 15:16). Kasteeseen sisältyy kuitenkin uskon kuuliaisuuden velvoitus. Kristityn koko elämä ja erityisesti parannus ja rippi on palaamista kasteeseen; se on kuin jokapäiväinen puku, johon pukeudutaan yhä uudelleen (Iso Ketekismus 4).

88

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienosti kiteytetty!

      Joka sana täyttä totuutta!

    • Oppi Raamatun!

      Lapsikaste on kirkkooppi ei Jumalan sananmukanen oppi,ei pikkulapsi tiedä Uskosta mitään,eikä siksikään kaste ole hänen tahtomaa,vaan sitä tehdään kun Kirkko niin on tehnyt ties kuinkauon,eikä pelastuminen ole lapsikasteen ansiota,kun esimerkiksi lapsi voi kuolla pienenä,niin tehdään hätäkaste se on turhaa,koska Jumala ottaa pienen lapsen taivaankotiin aikavarmasti muutenkin,ennenkun se on valmis ymmärtään oikean ja väärän,siinä on raja,sitten pitää tulla oikeaan Uskoon Jeesukseen Kristukseen ja käydä upotuskasteella,eli kasteen hautaan jätämme synnit,niin silloin on taivas auki ken sinne haluaa kerran tulla.
      Mitään Luterilaista tai Helluntailaista uskoa ei ole olemassakaan,vaan Raamattu on kaikkien uskon pohja,siinä on kaikkien uskon oppi ei minkään Kirkon tai Seurakuntien oppi se kuuluu olla yhteinen oppi kaikkien Kristittyjen kohdalla,ei olla kukaan toistamme parempia kaikista Seurakunnista ja Kirkoista pelastuu ne jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen Kristukseen sovitus´työn kautta ja pesseet vaatteensa Jeesuksen maahan vuotaneella verellä ! Ari

    • huutavan ääni

      Ei lapsikaste mitään opeta. Ja jos uskot, että lapsikaste pelastaa pukeudut
      "Keisarin uusiin vaatteisiin".
      Luehan mitä Raamattu sanoo kasteesta niin et petä itseäsi.

      • luterilainen

        Sinulle se ei varmaan mitään opetakaan, mutta meille luterilaisille kristityille kyllä. Saat kaikin mokomin pitää oman uskosi, mutta anna uskonvapaus muillekin. Sen jo lakikin meille kaikille antaa. Samat sanat ed. kirjoittajalle.


      • huutavan ääni
        luterilainen kirjoitti:

        Sinulle se ei varmaan mitään opetakaan, mutta meille luterilaisille kristityille kyllä. Saat kaikin mokomin pitää oman uskosi, mutta anna uskonvapaus muillekin. Sen jo lakikin meille kaikille antaa. Samat sanat ed. kirjoittajalle.

        Minä ole lapsikastettu luterilainen mutta koska olen tullut elävään uskoon ja lukenut mitä Raamattu asioista sanoo olen kokenut hengessäni, että minun on mentävä uskovien kasteelle kuten Raamatussa kaikki uskovat kastettiin.
        Äläkä ole lapsellinen ja kimpaannu en ole keneltäkään uskonvapautta viemässä sanomalla totuuden tästä asiasta.


      • luterilainen
        huutavan ääni kirjoitti:

        Minä ole lapsikastettu luterilainen mutta koska olen tullut elävään uskoon ja lukenut mitä Raamattu asioista sanoo olen kokenut hengessäni, että minun on mentävä uskovien kasteelle kuten Raamatussa kaikki uskovat kastettiin.
        Äläkä ole lapsellinen ja kimpaannu en ole keneltäkään uskonvapautta viemässä sanomalla totuuden tästä asiasta.

        Saat edelleen pitää uskosi, mutta ÄLÄ TUOMITSE muita uskovia jotka uskovat eri tavalla kuin sinä.


      • huutavan ääni
        luterilainen kirjoitti:

        Saat edelleen pitää uskosi, mutta ÄLÄ TUOMITSE muita uskovia jotka uskovat eri tavalla kuin sinä.

        Kiitos vaikka en siihen sinun lupaasi tarvitsekaan!
        Mikä kirjoituksessani oli TUOMITSEMISTA? MITEN TUOMITSIN?


      • totuusontämä
        huutavan ääni kirjoitti:

        Kiitos vaikka en siihen sinun lupaasi tarvitsekaan!
        Mikä kirjoituksessani oli TUOMITSEMISTA? MITEN TUOMITSIN?

        Minä olen lapsena kastettu uskova enkä ole koskaan mennyt uudestikasteelle KOSKA olen lukenut Raamattua ja sititä se kasteesta opettaa. Lapsikasteessa sain kaiken mitä tarvitsen ja uskossa ollaaan matkalla taivaaseen.


      • mitä sait?
        totuusontämä kirjoitti:

        Minä olen lapsena kastettu uskova enkä ole koskaan mennyt uudestikasteelle KOSKA olen lukenut Raamattua ja sititä se kasteesta opettaa. Lapsikasteessa sain kaiken mitä tarvitsen ja uskossa ollaaan matkalla taivaaseen.

        Mitä sait lapsikasteessa?


      • O. Petus
        luterilainen kirjoitti:

        Sinulle se ei varmaan mitään opetakaan, mutta meille luterilaisille kristityille kyllä. Saat kaikin mokomin pitää oman uskosi, mutta anna uskonvapaus muillekin. Sen jo lakikin meille kaikille antaa. Samat sanat ed. kirjoittajalle.

        Sinulle se ei varmaan mitään opetakaan, mutta meille luterilaisille kristityille kyllä. Saat kaikin mokomin pitää oman uskosi, mutta anna uskonvapaus muillekin. Sen jo lakikin meille kaikille antaa. Samat sanat ed. kirjoittajalle.


      • T. Otuus
        O. Petus kirjoitti:

        Sinulle se ei varmaan mitään opetakaan, mutta meille luterilaisille kristityille kyllä. Saat kaikin mokomin pitää oman uskosi, mutta anna uskonvapaus muillekin. Sen jo lakikin meille kaikille antaa. Samat sanat ed. kirjoittajalle.

        Kukaan ei joudu helvettiin jos on kastettu vaan päin vastoin. Kaste pelastaa jos ottaa uskossa Kristuksen vastaan.

        Uudestikastajat ovat omilla teko-opeillaan viemässä ihmisiä lain alle eli kadotukseen.


    • Mitän muutaman

      kuukauden vanhalapsi oppii siitä kastetilaisuudesta,Uskontojen rituaalija voidaan pitää yhdenlaisina karnevaaleina.

    • Ville-pappi

      Luterilaisella kirkolla ei ole käytössään sellaista kummajaista kuin lapsikaste. Sellaista ei Raamatussa löydy. Itse en ole vielä kertaakaan kastanut ketään henkilöä lapsikasteella. On ainoastaan kaste vedellä ja Hengellä Kristukseen Kolmiyhteisen Jumalan nimessä.

      • Palle-vippi

        Raamatussa on aikuisten upotuskaste vedessä!
        Kaikki muu on epäraamatullista. Vain vesileikkejä....


      • luterilainen

        Näinhän meillä luterilaisessa kirkossa on.


      • mopo karkaa
        luterilainen kirjoitti:

        Näinhän meillä luterilaisessa kirkossa on.

        Hei haloo! Kastetteko siellä l a p s i l l a.


      • O. Peta

        Luterilaisella kirkolla ei ole käytössään sellaista kummajaista kuin lapsikaste. Sellaista ei Raamatussa löydy. Itse en ole vielä kertaakaan kastanut ketään henkilöä lapsikasteella. On ainoastaan kaste vedellä ja Hengellä Kristukseen Kolmiyhteisen Jumalan nimessä.


      • T. Otuus
        O. Peta kirjoitti:

        Luterilaisella kirkolla ei ole käytössään sellaista kummajaista kuin lapsikaste. Sellaista ei Raamatussa löydy. Itse en ole vielä kertaakaan kastanut ketään henkilöä lapsikasteella. On ainoastaan kaste vedellä ja Hengellä Kristukseen Kolmiyhteisen Jumalan nimessä.

        Raamattu ei opeta mitään siitä ketä voi kastaa ja ketä ei. Kaste on lahja eikä se vaadi ihmseltä mitään. Lapsikastetta ei ole, on vain kaste joka on myös lapsia varten.


    • neuvo aloittajalle

      Rekisteröi tämä omaperäinen nikkisi niin ei kohta taas tarvitse kitistä, että joku on sen varastanut...

    • Siirretään kaste palstalle......

      • Palle-vippi

        Ryhdikäs teko!


      • luterilainen

        Ei kuulunut sinun mielestäsi luterilaisuuteen millään tavalla vai:)


      • Palle-vippi
        luterilainen kirjoitti:

        Ei kuulunut sinun mielestäsi luterilaisuuteen millään tavalla vai:)

        Älä kiukuttele taas - tyydy osaasi!


      • .............

        ...tuttaako?


    • Opetusta vähän

      Jumalan kiitos, niin jopa luterilaiset hengen hätään tullessaan tietävät ettei mikään ihmistekoinen toimitus pelasta, vaan on tultava aidosti uskoon Jeesukseen. Jumala ei harjoita pakkotoimenpiteitä eikä ujuttaudu väkisin ihmisen sisään, vaan ihmisen tulee ottaa se ensimmäinen askel, niin Jumala ottaa sitten loput. Raamattu kehoittaa, että "lähesty ensin Jumalaa niin Hän lähestyy sinua". Jumala ei ujuttautunut Moosekseen ensin, vaan Mooseksen täytyi lähestyä palavaa pensasta, jossa Jumala oli. Senjälkeen alkoi tapahtua .... ja paljon :))

    • Antakaa kastaa itsenne vaikka kuinka usein, mutta antakaa meille myös uskonrauha ja se, että viemme lapsemme kasteessa Vapahtajan luokse-

      • R. Auha

        Antakaa kastaa itsenne vaikka kuinka usein, mutta antakaa meille myös uskonrauha ja se, että viemme lapsemme kasteessa Vapahtajan luokse-


      • T. Otuus
        R. Auha kirjoitti:

        Antakaa kastaa itsenne vaikka kuinka usein, mutta antakaa meille myös uskonrauha ja se, että viemme lapsemme kasteessa Vapahtajan luokse-

        Lasten vieminen vapahtajan luo on asia josta Jeesus itse puhui. Ja kasteesta on Raamatussa vaikka kuinka paljon.

        Väärään rauhaan vie uudestikastajien oppi, jonka mukaan ihmisen ei tarvi uskoa pelastuakseen vaan sellaisenaan ollaan Jumalalle kelpaavia.


    • Teillä uudellenkastajilla on väärä merkitys kasteelle...

      • tähh

        Mitä muuta merkitystä sillä voi olla kuin mitä Raamattu sanoo?


      • sitähh
        tähh kirjoitti:

        Mitä muuta merkitystä sillä voi olla kuin mitä Raamattu sanoo?

        Raamattuhan sanoo että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi, uudestisynnyttää ja liittää Kristukseen. Eli kaste antaa kaiken.


      • tähh kirjoitti:

        Mitä muuta merkitystä sillä voi olla kuin mitä Raamattu sanoo?

        Niin kuin Raamattu sanoo, ei siis niin kun villihenki uudelleenkastajat sanovat...


      • tähh
        weha kirjoitti:

        Niin kuin Raamattu sanoo, ei siis niin kun villihenki uudelleenkastajat sanovat...

        Eihän uskovaa tarvitse uudelleen kastaa. Mutta kaste tulee tehdä uskoville eikä tiedottomille vauvoille. Miksi Jeesusta ei kastettu lapsena? Eihän ketään lasta kastettu Raamatussakaan.


      • -?-
        tähh kirjoitti:

        Eihän uskovaa tarvitse uudelleen kastaa. Mutta kaste tulee tehdä uskoville eikä tiedottomille vauvoille. Miksi Jeesusta ei kastettu lapsena? Eihän ketään lasta kastettu Raamatussakaan.

        1) Koska Jeesus oli juutalainen, niin hänet ympärileikattiin 8 pvän ikäisenä.

        2) Kristillistä kirkkoa ei ollut vielä olemassa.

        3) Jeesus itse asetti kasteen.

        Tämän vuoksi Jeesusta ei kastettu lapsena. Ja ihan tiedoksi: Johanneksen kaste, jolla Jeesus kastettiin, ei ollut kristillinen kaste.

        Sitä ihmettelen, että vapaat kristilliset yhteisöt edellyttävät synnintekemistä yhtenä kasteen edellytyksenä (jotta niitä voi sitten katua). Miksi ihmeessä? Minulle ei tämä asia ole vielä ollenkaan avautunut.


      • lkjhgf
        -?- kirjoitti:

        1) Koska Jeesus oli juutalainen, niin hänet ympärileikattiin 8 pvän ikäisenä.

        2) Kristillistä kirkkoa ei ollut vielä olemassa.

        3) Jeesus itse asetti kasteen.

        Tämän vuoksi Jeesusta ei kastettu lapsena. Ja ihan tiedoksi: Johanneksen kaste, jolla Jeesus kastettiin, ei ollut kristillinen kaste.

        Sitä ihmettelen, että vapaat kristilliset yhteisöt edellyttävät synnintekemistä yhtenä kasteen edellytyksenä (jotta niitä voi sitten katua). Miksi ihmeessä? Minulle ei tämä asia ole vielä ollenkaan avautunut.

        Jeesus EI ASETTANUT kastetta vaan sen teki väärennetty raamattu!
        Lopettakaa JEESUKSEN NIMEEN valehtelemisenne.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

        JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
        Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus ontoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opin mukaan.

        Uskovapautta koskeva Laki ei anna kenellekkään uskoa toisen puolesta, edes edes oman lapsen.
        Ihmis- ja lasten oikeuksia ja lasten suojelusta on selvät kansain väliset sopimukset JA KIRKOILLE EI OLE ANNETTU ERIKOIS OIKEUKSIA NIIDEN SOPIMUKSIEN MUKAAN.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§ uskonnollinen uskonvapaudesta nauttiva järjestö vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing


      • Eivät ymmärrä Sanaa
        sitähh kirjoitti:

        Raamattuhan sanoo että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi, uudestisynnyttää ja liittää Kristukseen. Eli kaste antaa kaiken.

        Raamattuhan sanoo että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi, uudestisynnyttää ja liittää Kristukseen. Eli kaste antaa kaiken.


      • U. Lalla
        -?- kirjoitti:

        1) Koska Jeesus oli juutalainen, niin hänet ympärileikattiin 8 pvän ikäisenä.

        2) Kristillistä kirkkoa ei ollut vielä olemassa.

        3) Jeesus itse asetti kasteen.

        Tämän vuoksi Jeesusta ei kastettu lapsena. Ja ihan tiedoksi: Johanneksen kaste, jolla Jeesus kastettiin, ei ollut kristillinen kaste.

        Sitä ihmettelen, että vapaat kristilliset yhteisöt edellyttävät synnintekemistä yhtenä kasteen edellytyksenä (jotta niitä voi sitten katua). Miksi ihmeessä? Minulle ei tämä asia ole vielä ollenkaan avautunut.

        Sitä ihmettelen, että vapaat kristilliset yhteisöt edellyttävät synnintekemistä yhtenä kasteen edellytyksenä (jotta niitä voi sitten katua). Miksi ihmeessä? Minulle ei tämä asia ole vielä ollenkaan avautunut


      • Ymmärrämme hyvin
        Eivät ymmärrä Sanaa kirjoitti:

        Raamattuhan sanoo että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi, uudestisynnyttää ja liittää Kristukseen. Eli kaste antaa kaiken.

        Kävin lukemassa sen uudelleen ja EDELLEEN siellä opetetaan että kaste pelastaa, antaa synnit anteeksi, uudestisynnyttää ja liittää kristukseen. Ei ole Jumalan Sana muuttunut sitten eilisen

        Menehän itse tarkistamaan mitä se Raamattu sanoo.

        Voi teitä umpisokeita uudestikastajia!


      • T. Otuus
        U. Lalla kirjoitti:

        Sitä ihmettelen, että vapaat kristilliset yhteisöt edellyttävät synnintekemistä yhtenä kasteen edellytyksenä (jotta niitä voi sitten katua). Miksi ihmeessä? Minulle ei tämä asia ole vielä ollenkaan avautunut

        Kyllä edellyttää, edellyttää ihmisen tekoja.

        Että osaat olal ulalla


    • .kjbhvgcfx

      Väärennettyä oppia...

      Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes pedofiilien uhreiksi.

    • Kasteen
      • gmnwåeg

        Mutta jos on jo vauvana kastettu niin tuo on turhaa.


      • Meingott

        Aa, lindroosilaisuutta. Tuon poppoon kohdalla on vähän epäselvää, mitä heidän oppinsa Jumalasta on. He vaikuttavat olevan kristittyjä, mutta jumalaopin epäselvyys tekee asiasta samalla hitusen epävarman.

        Veijo Lindroosin kirjoitukset Jumalasta ja Jumalan nimestä sisältävät samalla kertaa kielteisen kannan Jumalan kolminaisuuteen, mutta silti selvää samanlaisuutta kyseisen luovuttamattoman opin kanssa.

        Lindroosin opetuksesta puuttuu usein syvyys ja se jää pinnallisemmaksi. Ei sen puoleen sekin riittää pelastaa ihmisen, mikäli ihminen sen perusteella uskoo syntinsä anteeksi Kristuksen tähden. Pidemmälle edenneelle kristitylle Lindroos tarjoaa enemmänkin kaurapuuroa, joka hetken ravitsee ja sen jälkeen on pian nälkä. Lopulta pelkkää kaurapuuroa ei jaksa mussuttaa pidemmän aikaa, vaan alkaa kaivata tukevampaa apetta.


      • Meingott
        Meingott kirjoitti:

        Aa, lindroosilaisuutta. Tuon poppoon kohdalla on vähän epäselvää, mitä heidän oppinsa Jumalasta on. He vaikuttavat olevan kristittyjä, mutta jumalaopin epäselvyys tekee asiasta samalla hitusen epävarman.

        Veijo Lindroosin kirjoitukset Jumalasta ja Jumalan nimestä sisältävät samalla kertaa kielteisen kannan Jumalan kolminaisuuteen, mutta silti selvää samanlaisuutta kyseisen luovuttamattoman opin kanssa.

        Lindroosin opetuksesta puuttuu usein syvyys ja se jää pinnallisemmaksi. Ei sen puoleen sekin riittää pelastaa ihmisen, mikäli ihminen sen perusteella uskoo syntinsä anteeksi Kristuksen tähden. Pidemmälle edenneelle kristitylle Lindroos tarjoaa enemmänkin kaurapuuroa, joka hetken ravitsee ja sen jälkeen on pian nälkä. Lopulta pelkkää kaurapuuroa ei jaksa mussuttaa pidemmän aikaa, vaan alkaa kaivata tukevampaa apetta.

        Minusta tässä lyhyessä sitaatissa on enemmän syvyyttä kuin joissain Lindroosin opetuksissa.

        "Ensinnäkin sinun tulee tietää Pyhän Raamatun olevan sellaisen kirjan, joka tekee kaikkien muiden kirjojen viisauden hullutukseksi, koska mikään muu kuin tämä ei opeta iankaikkisesta elämästä. Siksi sinun tulee heti olla epätoivoinen viisaudestasi ja ymmärryksestäsi. Sillä niiden avulla et sitä saavuta, vaan tällä röyhkeydelläsi syökset itsesi ja toiset taivaasta (kuten tapahtui Luciferille) helvetin kuiluihin. Vaan polvistu kammiossasi, ja rukoile Jumalalta nöyrästi ja vakavasti, että hän antaisi sinulle rakkaan, Poikansa ansiosta Pyhän Henkensä sinua valaisemaan, johdattamaan ja ymmärrystä antamaan."


    • ,mkjhyt

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

      Tuon Jeesus opetti omille opetuslapsilleen eikä rikollisen kristinuskon uskovaisille.
      Missään kohtaa raamattua ei ole rippi, salarippi ja rippikoulua Jumala tai Jeesus asettanut joten olet saatanaa palvelleiden paavalilais-luterilaisuuden uskovaisia.

      Jeesus ei käskenyt kastaa ketään ihmistä, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi.

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

      • m123nbvc

        weha, et edes usko tätäkään JEESUKSEN antamaa käskyä saatanaa palvelevien oppeja opettaessasi joten olet väärää todistusta jakava pikku piru joka opettaa paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa Jeesuksen Nimessä Jeesusta pilkaavana.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • hyllu matti paska
        m123nbvc kirjoitti:

        weha, et edes usko tätäkään JEESUKSEN antamaa käskyä saatanaa palvelevien oppeja opettaessasi joten olet väärää todistusta jakava pikku piru joka opettaa paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa Jeesuksen Nimessä Jeesusta pilkaavana.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Mene hullu hoiutoon!


    • valitettavaa

      Juuri tuollaella "leikkaa-liimaa"-tekniikalaa yritetään johtaa ihmisiä harhaan. Otetaan jokin Raamatun kohta erilleen sen kontekstista ja sovelletaan se
      koskemaan vaikka kastetta. Esim:
      "15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää .."

      Tuossahan Jeesus EI PUHU uudestisyntymisestä, vaan Hän puhuu opetuslapsilleen, kunka Hän valitsi heidät. Hän antoi opetuslapsilleen tehtävän,
      mutta Weha ja kumppanit väärentävät tuonkin kohdan tarkoittamaan pakollista
      vauvakastetta, johon muka ei tarvitse kastettavan omaa tahtoa.!!!
      Ikäänkuin Jumala pelastaisi jonkun vastin tämä omaa tahtoa.

      Toinen yleinen väärännöksen kohta , jota Weha siteeraa ahkerasti, on
      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      Tuossahan Jeesus ei puhu mitään pakollisesta vauvakasteesta, vaan siitä, että
      ihminen uudestisyntyy Jumalan elävän Sanan ja Pyhän Hengen kautta.
      Jeesushan ei edes kastanut Nikodeemusta, joka halusi pelastua.

      Mutta kun hokee jatkuvasti samoja harhoja alkaa ilmeisesti itsekin uskomaan
      niihin, kuten Wehan kohdalla on tapahtunut.

      • surullista

        Joh, 3:5 viittaa kasteeseen, sillä missään muualla ei ole vesi ja Henki samaan aikaan läsnä. Kohta ei puhu erikseen vauvakasteesta, vaan se puhuu kasteesta, joka kuuluu niin vauvoille kuin vanhuksillekin, Jeesus ei sano että ihminen syntyy Sanasta ja Hengestä vaan vedestä ja Hengestä. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa yrittää MUUTTAA Jeesuksen sanoja ja korjailla Häntä

        Raamattu opettaa että kaste pelastaa. Kun hokee jatkuvasta pakollista vauvakastetta ym. niin on totaalisen vieraantunut Jeesuksen evankeliumista, kuten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on.


      • iloista!
        surullista kirjoitti:

        Joh, 3:5 viittaa kasteeseen, sillä missään muualla ei ole vesi ja Henki samaan aikaan läsnä. Kohta ei puhu erikseen vauvakasteesta, vaan se puhuu kasteesta, joka kuuluu niin vauvoille kuin vanhuksillekin, Jeesus ei sano että ihminen syntyy Sanasta ja Hengestä vaan vedestä ja Hengestä. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa yrittää MUUTTAA Jeesuksen sanoja ja korjailla Häntä

        Raamattu opettaa että kaste pelastaa. Kun hokee jatkuvasta pakollista vauvakastetta ym. niin on totaalisen vieraantunut Jeesuksen evankeliumista, kuten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on.

        Niin, jos olettaa ja itse uskoo oletukseensa, niin noinkin voi kirjoittaa.
        Mutta todellisuudessa Jeesus ei puhu tuossa mitään kasteesta, vaan SYNTYMISESTÄ YLHÄÄLTÄ, ei alhaalta vedestä.

        Raamattu nimenomaa sanoo, että ihminen uudestisyntyy elävän Sanan kautta;

        "23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Vesihän on katoavaa!


      • surullista
        iloista! kirjoitti:

        Niin, jos olettaa ja itse uskoo oletukseensa, niin noinkin voi kirjoittaa.
        Mutta todellisuudessa Jeesus ei puhu tuossa mitään kasteesta, vaan SYNTYMISESTÄ YLHÄÄLTÄ, ei alhaalta vedestä.

        Raamattu nimenomaa sanoo, että ihminen uudestisyntyy elävän Sanan kautta;

        "23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Vesihän on katoavaa!

        Jeesus puhuu tuossa kohdassa Joh. 3:5 uudestisyntymisestä ylhäältä. Ja se tapahtuu vedestä ja Hengestä. Mikseihän tämä kelpaa uudestikastajille?

        Uudestisyntyminen tapahtuu nimenomaan Sanan kautta, ei veden kautta vaan Sanan kautta vedeSTÄ ja HengeSTÄ.

        Simppeliä!


    • Siis lihasta syntynyt ihminen on vauva, jonka tulee syntyä kasteessa, vedestä ja Hengestä uudelleen ylhäältä.

      Näin kohdasta kasteena opettaa Raamattu, alkukirkko, kirkon perimätieto, varhaiset kirkkoisät, uskonpuhdistus, Luther ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat.


      Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      • Kasteessa on tuo elävä ja pysyvä sana. Kastehan on Jumalan sana ja asetus. Se mitä Raamattu puhuu sanasta toisaalla ja toisaalla kasteesta, ne eivät ole toisiaan vastaan kilpasilla, vaan ne kuuluu yhteen:
        Ef.5:25 "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"


      • ,kio98
        weha kirjoitti:

        Kasteessa on tuo elävä ja pysyvä sana. Kastehan on Jumalan sana ja asetus. Se mitä Raamattu puhuu sanasta toisaalla ja toisaalla kasteesta, ne eivät ole toisiaan vastaan kilpasilla, vaan ne kuuluu yhteen:
        Ef.5:25 "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

        edelleen annat väärää todistusta. Jumala ei ole kastetta asetanut vaan sen teki rikollisen kristinuskon saatanaa jumaloivien opit, sen osoittaa myös se, että tuet väitteesi saatanaa palvelleen paavalin tekstein.

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Apostolien teot: (kristitty Paavali alaisineen Jeesusta seuranneiden kristillisten vihaajana...)
        8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.
        8:3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        12:5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä.


    • Origenes kastettiin pikkuvauvana vuonna 185 j.Kr.. Hän oli aikansa oppinein mies ja tunsi koko kirkon perinteen oikein hyvin.

      Hän kirjoittaa: “Ei kukaan ole puhdas synti-saastutuksesta, vaikkapa hän olisi vain yhden päivän vanha; ja koska synnynnäinen saastaisuus pestään pois kasteen kautta, tulevat pienet lapsetkin kastettaviksi. Sillä jollei joku synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi tulla sisällä Jumalan valtakuntaan.” (Homil. XIV)

      Hän jatkaa vielä: “Sillä he (=apostolit), joille jumalallisten salaisuuksien peitetyt asiat oli uskottu, tiesivät, että kaikissa on synnin luontainen saastutus, joka täytyy pestä veden ja Hengen kautta. Kukaan ei ole vapaa synnistä, vaikkapa hän olisi vain yhden päivän vanha.”

      Hän todellakin tarkoittaa että kaste tarkoittaa myös pienimpiä lapsiakin. Olihan tuo käytäntö ikivanhana juutalaisena perimänä ollut vallitseva jo apostoleista alkaen. Hän kirjoittaa: “Kirkollisen ohjeen mukaan tulee kastaa myöskin pieniä lapsia.” (Homil. VIII, 3)

      Origeneella apostolinen perimä eli successio apostolica ja opin oikeellisuus yhdistyivät. Hän kirjoittaa: “Kirkko on saanut apostoleilta perimätavan kastaa pieniäkin lapsia.” (Homil. V, 6)

      Pyhä Justinus Marttyyri, (noin 100/113 - noin 162/168)

      Hän nimittää kastetta uudestisyntymäksi: “Sitten me johdatamme heidät paikkaan, jossa on vettä ja synnytämme uudestaan samalla uudestisyntymis-tavalla kuin mekin, sillä heidät pestään vedessä kaikkien Isän ja hallitsijan, Jumalan, ja meidän Lunastajamme Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen nimessä.” Justinos kertoo miehistä ja naisista, jotka “jo lapsina ovat tehdyt opetuslapsiksi” viitaten ilmauksellaan Matteuksen kastekäskyyn jossa opetuslapseuttaminen tapahtuu kasteen toimittamisella.

      • historiaa!

        Tuo Origenes soppii hyvin epäraamatullisen vauvakasteen mannekiiniksi, sillä hänhän levitti kaikenlaisia muitakin harha-oppeja.
        Hän opetti mm sielunvaellusta ja uskoi, että lopuksi itse saatanakin pelastuu.
        Hän gastroi itsensä, kuvitellen näin olevansa pyhempi ja vapautuvansa kiusauksista.
        Hänethän julistettiin aikoinaan kirkonkiroukseen, joten hän sopii hyvin vauvakasteen mannekiiniksi.

        Mutta tuo Wehan selitys Justinus Marttyyristä on taas niitä Wehan typeriä selityksiä, jossa järki pannaan narikkaan. Justinus EI PUHUNUT MITÄÄN VAUVOJEN KASTAMISESTA!!!
        Lapsikin voi olla Jeesuksen opetuslapsi, jos hän on siinä iässä, että uskoo
        julistettuun sanaan.

        "Me JOHDAMME HEIDÄT paikkaan, jossa on vettä.."
        Mutta ENNEN TUOTA JOHTAMISTA kaste-oppilaille opetattiin Jumalan Sanaa.

        Heitä EI KANNETTU!!!

        Miksihän Weha "unohti" tuon opettamisen???

        Tuo jo sulkee vauvat pois tuosta joukosta ja vettä piti olla niin paljon, että kastettava voitiin upottaa siihen.

        Tuossa oli taas hyvä esimerkki Wehan leikkaa-liimaa tekniikasta. Weha vääristelee tahallaan historiaa ja Jumalan Sanaa.


      • U-k-i-e n R:lle
        historiaa! kirjoitti:

        Tuo Origenes soppii hyvin epäraamatullisen vauvakasteen mannekiiniksi, sillä hänhän levitti kaikenlaisia muitakin harha-oppeja.
        Hän opetti mm sielunvaellusta ja uskoi, että lopuksi itse saatanakin pelastuu.
        Hän gastroi itsensä, kuvitellen näin olevansa pyhempi ja vapautuvansa kiusauksista.
        Hänethän julistettiin aikoinaan kirkonkiroukseen, joten hän sopii hyvin vauvakasteen mannekiiniksi.

        Mutta tuo Wehan selitys Justinus Marttyyristä on taas niitä Wehan typeriä selityksiä, jossa järki pannaan narikkaan. Justinus EI PUHUNUT MITÄÄN VAUVOJEN KASTAMISESTA!!!
        Lapsikin voi olla Jeesuksen opetuslapsi, jos hän on siinä iässä, että uskoo
        julistettuun sanaan.

        "Me JOHDAMME HEIDÄT paikkaan, jossa on vettä.."
        Mutta ENNEN TUOTA JOHTAMISTA kaste-oppilaille opetattiin Jumalan Sanaa.

        Heitä EI KANNETTU!!!

        Miksihän Weha "unohti" tuon opettamisen???

        Tuo jo sulkee vauvat pois tuosta joukosta ja vettä piti olla niin paljon, että kastettava voitiin upottaa siihen.

        Tuossa oli taas hyvä esimerkki Wehan leikkaa-liimaa tekniikasta. Weha vääristelee tahallaan historiaa ja Jumalan Sanaa.

        Muistaakseni uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ITSE aloitti yhden keskustelun sillä että puolusti uudestikastetta kirkkoisillä. Kun se meni mönkään niin enää ei kirkkoisiin voikaan luottaa :D Origenes sanoi että lapsikaste on apostoleilta, joten asia on täysin selvä.

        Sillä ei ole väliä kannetaanko kasteelle vai kävelläänkö itse, kaste on aina Jumalan lahja.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa osoittaa tässä taas typeryytensä: "Tuo jo sulkee vauvat pois tuosta joukosta" Vauvat kastettiin HETI. Jos joku ei-kristitty tuli uskoon niin hänelle pidettiin kastekoulu. Se ei muuta kasteen olemusta miksikään.

        Uudestikastetta ei ole Raamatussa, siitä ei opeta kirkkoisät, ei Raamattu, eikä kukaan muu kuin itseään täyttä olevat uudestikastajat.


      • lki8
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Muistaakseni uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ITSE aloitti yhden keskustelun sillä että puolusti uudestikastetta kirkkoisillä. Kun se meni mönkään niin enää ei kirkkoisiin voikaan luottaa :D Origenes sanoi että lapsikaste on apostoleilta, joten asia on täysin selvä.

        Sillä ei ole väliä kannetaanko kasteelle vai kävelläänkö itse, kaste on aina Jumalan lahja.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa osoittaa tässä taas typeryytensä: "Tuo jo sulkee vauvat pois tuosta joukosta" Vauvat kastettiin HETI. Jos joku ei-kristitty tuli uskoon niin hänelle pidettiin kastekoulu. Se ei muuta kasteen olemusta miksikään.

        Uudestikastetta ei ole Raamatussa, siitä ei opeta kirkkoisät, ei Raamattu, eikä kukaan muu kuin itseään täyttä olevat uudestikastajat.

        väärennetystä raamatusta löytyy mitä vain, mutta

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaiseksi, jäseniksi tai edes raiskattavaksi!

        te, saatamallisuuteen aivopestyt olette uskontunnustuksenne kaltaisia pikku piruja joille ei ihmisyyden Lait ja opit kelpaa:
        Uskontunnustuksensa lahkoille antaneet ovat JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTAAN, JA IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEITA AIVOPESU UHREINA.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        TUO ON PAHA KOHTA, ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana! Järjettömille ilmeisesti ihan ok oppi!

        hävetkää!!!


      • historiaa!
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Muistaakseni uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ITSE aloitti yhden keskustelun sillä että puolusti uudestikastetta kirkkoisillä. Kun se meni mönkään niin enää ei kirkkoisiin voikaan luottaa :D Origenes sanoi että lapsikaste on apostoleilta, joten asia on täysin selvä.

        Sillä ei ole väliä kannetaanko kasteelle vai kävelläänkö itse, kaste on aina Jumalan lahja.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa osoittaa tässä taas typeryytensä: "Tuo jo sulkee vauvat pois tuosta joukosta" Vauvat kastettiin HETI. Jos joku ei-kristitty tuli uskoon niin hänelle pidettiin kastekoulu. Se ei muuta kasteen olemusta miksikään.

        Uudestikastetta ei ole Raamatussa, siitä ei opeta kirkkoisät, ei Raamattu, eikä kukaan muu kuin itseään täyttä olevat uudestikastajat.

        Origenes sopii hyvin teidän muiden harha-oppisten esikuvaksi.

        Mutta U-k-i-....:n mielikuvitus taas lentää, kun hän osoittaa tietämättömyytensä:
        "Vauvat kastettiin heti"????
        Missä noin on kirjoitettu. Ei ainakaan Raamatussa.

        Alkuseuraunnassa oli vain juutalaisia, jotka ympärileikkauttivat poikalapsensa.
        Eivät he sotkeneet siihen kastetta!
        Vai tarkoittaako U-k-i-n...... sitä, että vauvat kastettiin ympärileikkauksen yhteydessä?????
        Miksihän Raamattu ei puhu siitä mitään?

        Nyt kaste on muuttunut "Jumalan lahjaks". Aikaisemmin se oli Jumalan teko..
        Niin se maailma muuttuu.


      • U-k-i-e n R:lle
        historiaa! kirjoitti:

        Origenes sopii hyvin teidän muiden harha-oppisten esikuvaksi.

        Mutta U-k-i-....:n mielikuvitus taas lentää, kun hän osoittaa tietämättömyytensä:
        "Vauvat kastettiin heti"????
        Missä noin on kirjoitettu. Ei ainakaan Raamatussa.

        Alkuseuraunnassa oli vain juutalaisia, jotka ympärileikkauttivat poikalapsensa.
        Eivät he sotkeneet siihen kastetta!
        Vai tarkoittaako U-k-i-n...... sitä, että vauvat kastettiin ympärileikkauksen yhteydessä?????
        Miksihän Raamattu ei puhu siitä mitään?

        Nyt kaste on muuttunut "Jumalan lahjaks". Aikaisemmin se oli Jumalan teko..
        Niin se maailma muuttuu.

        Vauvat kastettiin heit jotta he pääsivät Kristukseen kiinni ja seurakunnan yhteyteen.

        Alkuseurakunnassa todellakin i kaste käytössä joka koski myös lapsia. Ympärileikkaus ei ole voimasa uudessa liitossa. Raamattu puhuu lasten kastamisesta kaiken oleellisen. Se kertoo että kaste on Jumalan teko, että kaste on lahja ja sitä tarvitsevat kaikki.

        Jumalan lahja, Jumalan teko, sama asia. Kasteessa Jumala toimii kuten on luvannut


      • "heit"
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Vauvat kastettiin heit jotta he pääsivät Kristukseen kiinni ja seurakunnan yhteyteen.

        Alkuseurakunnassa todellakin i kaste käytössä joka koski myös lapsia. Ympärileikkaus ei ole voimasa uudessa liitossa. Raamattu puhuu lasten kastamisesta kaiken oleellisen. Se kertoo että kaste on Jumalan teko, että kaste on lahja ja sitä tarvitsevat kaikki.

        Jumalan lahja, Jumalan teko, sama asia. Kasteessa Jumala toimii kuten on luvannut

        Onkohan U-k-i-.... lukenut koskaan Raamattua?

        Alkuseurakuntaan Jerusalemissa kuului AINOASTAAN JUUTALAISIA, jotka ympärileikkauttivat poikansa, kuten käy ilmi Ap 15:1-2.

        Kastoivatko he poikalapsensa ennen vai jälkeen ympärileikkauksen?


      • U-k-i-e n R:lle
        "heit" kirjoitti:

        Onkohan U-k-i-.... lukenut koskaan Raamattua?

        Alkuseurakuntaan Jerusalemissa kuului AINOASTAAN JUUTALAISIA, jotka ympärileikkauttivat poikansa, kuten käy ilmi Ap 15:1-2.

        Kastoivatko he poikalapsensa ennen vai jälkeen ympärileikkauksen?

        Alkuseurakuntaan liityttiin kasteella ja ympärileikkaus kävi turhaksi. Alkuseurakuntaa oli muuallakin kuin Jeusalemissa.


    • Kristillinen kaste
      • ,mnbvc

        väärennetyn raamatun kehotus ei ole Jumalan tai Jeesuksen antamaa oppia!

        Opetat rikollisen kristinuskon apostoleiden oppia ja hylkäät Jeesuksen evankeliumit joten olet eksytetty uskovainen:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


    • Orgines antaa pätevän todistuksen kasteesta, ja uudelleenkastajien lienee turha arvostella hänen opetuksiaan.

      Kerrotaan ja oon lukenut kyllä, että kirkkoisä Orgines leikkautti itsensä, voidakseen elää paremmin. Kerrotaan, että hän tästä kohden sai sellaisen ymmärryksen Raamatusta:
      Matt.19:12. "Sillä muutamat ovat kuohitut, jotka äitinsä kohdusta niin syntyneet ovat: ja ovat kuohitut, jotka ihmisiltä kuohitut ovat: ja ovat kuohitut, jotka taivaan valtakunnan tähden itse kuohinneet ovat. Joka sen taitaa käsittää, se käsittäkään."
      Uusikäännös: Matt.19:12. "On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."


      Edelleen Justimuksen opetus on kasteesta ihan Raamatullinen ja myös luterilainen:

      Pyhä Justinus Marttyyri, (noin 100/113 - noin 162/168)
      Hän nimittää kastetta uudestisyntymäksi: “Sitten me johdatamme heidät paikkaan, jossa on vettä ja synnytämme uudestaan samalla uudestisyntymis-tavalla kuin mekin, sillä heidät pestään vedessä kaikkien Isän ja hallitsijan, Jumalan, ja meidän Lunastajamme Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen nimessä.” Justinos kertoo miehistä ja naisista, jotka “jo lapsina ovat tehdyt opetuslapsiksi” viitaten ilmauksellaan Matteuksen kastekäskyyn jossa opetuslapseuttaminen tapahtuu kasteen toimittamisella.

      • historiaa!

        Eikö Wehalla veläkään raksuta:

        Sen jälkeen johdamme heidät..." Minkä jälkeen?

        Sitten, kun nämä kaste-oppilaat , jotka tuskin olivat vauvoja, olivat ottaneet vastaan
        annetun opetuksen ja uskoneet sen! Heitähän opetettiin useita päiviä ennen kastettaan.

        Jos Weha vaivautuisi lukemaan Justinus Marttyyrin kirjoitusta pitemmälle, niin eiköhän tämäkin asia selviäisi hänelle. Mutta Wehalla on taipumus harrastaa
        "leikkaa-liimaa" tekniikkaa, jossa valitaan vain sellaiset kohdat, joilla voi
        puolustaa harha-oppiaan.

        Hehän kävelivät itse kastepaikalle ja sehän on Wehan mukaan perkeleestä, sillä
        kukaan ei voi tehdä mitään pelastuksensa eteen!


      • U-k-i-e n R:lle
        historiaa! kirjoitti:

        Eikö Wehalla veläkään raksuta:

        Sen jälkeen johdamme heidät..." Minkä jälkeen?

        Sitten, kun nämä kaste-oppilaat , jotka tuskin olivat vauvoja, olivat ottaneet vastaan
        annetun opetuksen ja uskoneet sen! Heitähän opetettiin useita päiviä ennen kastettaan.

        Jos Weha vaivautuisi lukemaan Justinus Marttyyrin kirjoitusta pitemmälle, niin eiköhän tämäkin asia selviäisi hänelle. Mutta Wehalla on taipumus harrastaa
        "leikkaa-liimaa" tekniikkaa, jossa valitaan vain sellaiset kohdat, joilla voi
        puolustaa harha-oppiaan.

        Hehän kävelivät itse kastepaikalle ja sehän on Wehan mukaan perkeleestä, sillä
        kukaan ei voi tehdä mitään pelastuksensa eteen!

        Ei kastepaikalle käveleminen ole lain teko, koska kaste on Jumalan teko, niin se on siis sen vastaanottamista. Uudestikaste on ihmisen teko josa koitetaan epätoivoisesti ansatia Jumalalta tokakin.

        Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä. Sama kaste on vauvalla kuin uskoontullella aikuisella joka kastetaan. Sama Jumalan teko.


      • "ansatia"?
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Ei kastepaikalle käveleminen ole lain teko, koska kaste on Jumalan teko, niin se on siis sen vastaanottamista. Uudestikaste on ihmisen teko josa koitetaan epätoivoisesti ansatia Jumalalta tokakin.

        Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä. Sama kaste on vauvalla kuin uskoontullella aikuisella joka kastetaan. Sama Jumalan teko.

        Aika epätoivoinen selitys.

        Jos uskoontullut antaa kastaa itsensä, se on lain teko, mutta jos Justinuksen kertomuksessa Sanan vastaanottaneet kastettiin, niin se onkin Jumalan teko.

        Noin typerää selitystä en ole ennen kuullut!

        Ei Justinus Marttyyrikaan kastanut noita kaste-oppilaita kylmiltään, vaan vasta
        sen JÄLKEEN, kun he olivat rukoilleet, paastonneet ja uskoneet Sanan.
        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.

        Voiko se olla noin vaikeaa???


      • U-k-i-e n R:lle
        "ansatia"? kirjoitti:

        Aika epätoivoinen selitys.

        Jos uskoontullut antaa kastaa itsensä, se on lain teko, mutta jos Justinuksen kertomuksessa Sanan vastaanottaneet kastettiin, niin se onkin Jumalan teko.

        Noin typerää selitystä en ole ennen kuullut!

        Ei Justinus Marttyyrikaan kastanut noita kaste-oppilaita kylmiltään, vaan vasta
        sen JÄLKEEN, kun he olivat rukoilleet, paastonneet ja uskoneet Sanan.
        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.

        Voiko se olla noin vaikeaa???

        Jos antaa kastaa itsensä UUDESTAAN tai jos kastaa itsensä niin että pitää sitä omana tekona niin se on lain teko. Jos kastaa itsensä raamatullisesti eli ymmärtä että se on Jumaalan teko niin sitten se ei ole lain teko.

        Sinun selittelysi kyllä tiedetään. Et osaaa erottaa lakia evankeliumista.

        Kasteen ja uskon järjestys ei vaikuta siihen mitä kaste on, joten intät ihan turhaan tuota samaa asiaa.


      • "ansatia"? kirjoitti:

        Aika epätoivoinen selitys.

        Jos uskoontullut antaa kastaa itsensä, se on lain teko, mutta jos Justinuksen kertomuksessa Sanan vastaanottaneet kastettiin, niin se onkin Jumalan teko.

        Noin typerää selitystä en ole ennen kuullut!

        Ei Justinus Marttyyrikaan kastanut noita kaste-oppilaita kylmiltään, vaan vasta
        sen JÄLKEEN, kun he olivat rukoilleet, paastonneet ja uskoneet Sanan.
        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.

        Voiko se olla noin vaikeaa???

        Lakiuskovaisille kaikki on vaikeaa, nimittäin kääntymys ja usko on Pyhän hengen teko, koska liha ei mitään auta (Joh.6:63).


      • mn33bvcx

        weha, edelleen on niin, että herra jumaliaan palvelevat ovat rikollisen kristinuskon kristittyjä uskovaisia.
        ja apostolinne eivät ole Jeesuksen opetuslapsia!

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.


    • Sanoma ylhäältä
    • P. Uraisu

      Lapsikaste opettaa, ettei ihmistä vanhurskauteta hänen uskonsa perusteella, vaan ihminen uskoo, koska Jumala vanhurskauttaa hänet Kristuksessa. ”Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät” (Jh 15:16). Kasteeseen sisältyy kuitenkin uskon kuuliaisuuden velvoitus. Kristityn koko elämä ja erityisesti parannus ja rippi on palaamista kasteeseen; se on kuin jokapäiväinen puku, johon pukeudutaan yhä uudelleen (Iso Ketekismus 4).

      • T. Otuus

        Parannus on palaamista Kristuksen luo, eli kasteesen. Iso katekismus opettaa ihan oikein.

        Kaste on uskonelämän alku myös Raamatussa. Kaste suoritettiin hyvin nopealla aikataululla.

        Uskomme Raamattu jonka Luther ymmärsi oikein

        Uskotteko te uudestikastajat Baltasaarejanne vai Raamattua? Siinä teille puremista.


      • Attei Isti
        T. Otuus kirjoitti:

        Parannus on palaamista Kristuksen luo, eli kasteesen. Iso katekismus opettaa ihan oikein.

        Kaste on uskonelämän alku myös Raamatussa. Kaste suoritettiin hyvin nopealla aikataululla.

        Uskomme Raamattu jonka Luther ymmärsi oikein

        Uskotteko te uudestikastajat Baltasaarejanne vai Raamattua? Siinä teille puremista.

        Minnehän minun pitää palata, kun minua ei ole kastettu vauvana?

        Riittääkö se, jos varpaat kastellaan?


      • T. Otuus
        Attei Isti kirjoitti:

        Minnehän minun pitää palata, kun minua ei ole kastettu vauvana?

        Riittääkö se, jos varpaat kastellaan?

        Sinun pitää palata kasteeseen. Jos sinua ei ole kastettu, et ole kristitty ja olet väärällä palstalla.

        Niin olet nähtävästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Eli et ole kristitty


      • Atte isti
        T. Otuus kirjoitti:

        Sinun pitää palata kasteeseen. Jos sinua ei ole kastettu, et ole kristitty ja olet väärällä palstalla.

        Niin olet nähtävästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Eli et ole kristitty

        Höh???
        "Sinun pitää palata kasteeseen"
        Minuahan ei ole kastettu vauvana, joten mihin minä palaan???

        Mihin se perustuu, että vain otsa kastellaan?

        Eikö olisi viisaampaa kastella jalat:
        "Ja he astuivat kumpikin veteen..."


      • T. Otuus
        Atte isti kirjoitti:

        Höh???
        "Sinun pitää palata kasteeseen"
        Minuahan ei ole kastettu vauvana, joten mihin minä palaan???

        Mihin se perustuu, että vain otsa kastellaan?

        Eikö olisi viisaampaa kastella jalat:
        "Ja he astuivat kumpikin veteen..."

        Ei kukaan ole sanonut että palata voi vain vauvana saatuun kasteeseen. Voi palata myös aikuisena saatuunb kasteetsen. sama kastehan se on.

        Otsan kastelu perustuu siihen, ettei veden määrällä kasteessa ole väliä. Voitaisiin siis myös upottaa kokonaan tai pirskottaa vaikka jalkoja. Se ei ratkaise.


      • katsetstst
        T. Otuus kirjoitti:

        Ei kukaan ole sanonut että palata voi vain vauvana saatuun kasteeseen. Voi palata myös aikuisena saatuunb kasteetsen. sama kastehan se on.

        Otsan kastelu perustuu siihen, ettei veden määrällä kasteessa ole väliä. Voitaisiin siis myös upottaa kokonaan tai pirskottaa vaikka jalkoja. Se ei ratkaise.

        Sinulla nuo kirjoitusongelmat tuntuvat vain jatkuvan.
        Eikö hoidosta ollut apua?


      • T. Otuus
        katsetstst kirjoitti:

        Sinulla nuo kirjoitusongelmat tuntuvat vain jatkuvan.
        Eikö hoidosta ollut apua?

        Voi kun kirjoitusongelmat ei paina mitään kun on Jumalan lapsi ja matkalla taivaaseen. Teille uudestikastajille riittää kirjoitusvirheiden tarkastelu kun on tuo Raamatun tarkastelu jäänyt vähemmälle.


    • titi tyy

      Kasteenne on uskonnollisuuden alku ei yhtään mitään muuta.

      Lutteri ei ymmärtänyt edes Jaakobin kirjettä ja vielä vähemmän uudestisyntymistä.

      paavin pallin alla se on hautonut ja syntynyt tuo vesitippaoppinne.

      Raamattu ei siitä mitään tiedä, ei mitään kerro eikä anna pienintäkään vihjettä!

      Se ei ole voinut syntyä muualla kuin siinä samassa pimeässä usvassa joka tapatti uskovia halkopinossa ja jään alla tuhansia kenties, mutta siitähän te ette sanaakaan kerro.

      miksi piilotatte sitä kuin kruununjalokiviä!!?

      • åwghjrwbgåp

        Kyllä kaste Jumalan tekona tulee aivan hyvin Ramaatusta esille. Kaste on juuri siksi annettu, että pääsemme sillä Kristuksen yteyteen ja saamme syntimme anteeksi. Tämä kaikki löytyy Raamatusta.

        Sen sijaan uudestikastajien kasteopilla ei ole mitään raamatullista pohjaa. Se on 1100-luvulla syntynyt harha. Lapsia taas on kastettu jo 2000 vuotta.

        Nyt katkera uudestikastaja voi mennä kittaamaan sitä oluttansa.


      • lkjhytr
        åwghjrwbgåp kirjoitti:

        Kyllä kaste Jumalan tekona tulee aivan hyvin Ramaatusta esille. Kaste on juuri siksi annettu, että pääsemme sillä Kristuksen yteyteen ja saamme syntimme anteeksi. Tämä kaikki löytyy Raamatusta.

        Sen sijaan uudestikastajien kasteopilla ei ole mitään raamatullista pohjaa. Se on 1100-luvulla syntynyt harha. Lapsia taas on kastettu jo 2000 vuotta.

        Nyt katkera uudestikastaja voi mennä kittaamaan sitä oluttansa.

        kaste EI OLE JUMALAN TEKO!
        vaan
        se on herra epäjumalanne eksytysoppia.

        Väärennetystä raamatusta löytyy paljon muitakin rikollisen kristinuskon paavalilais-luterilaisuuden eksytys oppeja.

        Uskontunnustuksen antanut ei ymmärrä väärennetyn raamatun faktoja, tutkikaa:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html


    • tina tuopilla paiska

      Lutteri kittas sen jo suurella tinatuopillaan ja tynnyrin tappikin on hukassa.

      ei ole ihme jos mustepullolla pitää näköharhojaan heitellä.

    • Selvä opetus
      • .,mkjhg

        pilkkaat Jeesusta... häpeäisit jos ymmärtäisit.


      • mielenkiintoheräsi
        .,mkjhg kirjoitti:

        pilkkaat Jeesusta... häpeäisit jos ymmärtäisit.

        jahas ja mitenkähän Jeesus liittyy lutterin oluttuoppiin, kerrotko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe