Kirjoittajien huomioon!

Tällä palstalla kirjoittavat ikääntyneimmät kirjoittajat, 8-kymppisillä tuskin kukaan.

Meidän tulee viesteissämme muistaa, että edustamme kirjoituksillamme omaa palstaamme ja sen arvon mukaisesti käyttäydymme.

Pojankoltiaiset ja miksei tytötkin haluavat rehvastella teksteilläänkin. Me olemme tuollaisen iän ylittäneet ja toivottavasti myös muistamme.

30

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaan tyyliini aina

      Olen mielestäi ihan kykenevä itse päättämään mitä kirjoitan ikäisilleni tai lähes ikäisilleni. En todellakaan ole omasta mielestäni ohjauksen tarpeessa ja me, ikääntyneetkin olemme ihan tavallisia ihmisiä haluinemme ja tarpeinemme.

      Puhumme sairauksista, luulemme olevamme sairaita, tai olemme sairaita, mutta sairaammaksi tulee jos aina vain lukee mitä muut sairastavat.
      Alkaa pian olla samoja oireita jos lukee kuinka tuo ja tuo paikka kolottaa. Parempi puhua ja kirjoittaa siitä mikä tuntuu mukavalle ja maistuu hyvälle.

      Kun me alamme näyttelemään hyveellisiä, olematta sellaisia, se tuntuu kornilta ja ei luonnistu minulta, kun olen sama raadollinen olio kuin koko ikäni.

      Kaikesta muusta olenkin kai nauttinut, mutta krapulasta en. Se onkin vieras tauti jonka viirus ei ole tarttunut minuun, ei viinilasin reunastakaan, vaikka sanovat että taudit tarttuvat kaikesta mitä suuhunsa laittaa pesemättä. Eihän voi pestä lasia jossa on viiniä, eihän?

      Näine hyvineni painun nukkumaan reissun jälkeen ansaitsemiani unia, tai en unia ole ansainnut. Niitä näkee jos on hyvä mielikuvitus, vai kuinkahan nekin selitetään.

      Ettäsiis kukin taaplaa tyylillään ja puhuu omiaan.
      Tuskin minun sanani sinun suuhusi sopisivatkaan, osaathan puhua vain puolella suulla ja miinä huudan suu auki.

    • Naisihminen olen

      Näyttääpi kuin joku toinenkin on valveilla, avasin koneeni noin minuutin päästä siitä kun edellinen kirjoittaja oli ilahduttanut kirjoituksellaan.

      Nyt tässä aamukahvin rupattelua kuunnellessa mieleeni tulee vain hyvät asiat huomaan alottajan olevan omilla ajatuksillaan keskiyöllä liikkeellä, voihan sitä sillon tällön muistuttaakin ketä varten täällä kukin aikaan sa viettää ja millä mielellä kirjoittelee.

      'Asia'aiheet ovat suorastaan vaihtelevia noin valveillaoloaikana, jos nyt yleensä jotain asiaa kirjoituksista tavoittaa?
      Aiheet ovat yleensä rosollin tapaan hyvinä päivinäkin selkeästi sekalaisia.
      Joku erottuu joukosta kuin punajuuri ja värjää palstaa tuskanpunaiseksi, tahtoen vai tahtomattaan kaikki lukevat, toiset ymmärtävätkin ehkä.

      Miksihän tämän päivän tekstit tuleekaan kehittymään, minkä vaikutuksien kukin löytää tekstistä?

      Hyvä asia kauas kuuluu paha vielä kauemmaksi, vanha sanonta mutta paikkansa tuntuu vielä pitävän, silti kirjoittaja sitä tarinaa tänne lykkää!

      Taidan laittaa tuon aromijuoman termospulloon alkoi niin uni painamaan luomia
      parempi jatkaa vielä vaaka-asennossa kohti aamua.
      Toivottavasti aloittaja ei karsinoi tätä rankaksi rehvasteluksi.

    • ikä vain numeroita

      Seksistä puhuminenko sitä rehvastelua on ? Onkos se kaikilta 70-kymppisiltä kielletty, jos ei itsellä ota eteen tai ei muuten huvita ? Ovatkos terveyttä ja vireyttä ilmentävät kirjoitukset rehvastelua, kaikki kun eivät 80-kymppisinäkään päästä itseään lihomaan ja lössähtämään sen enempää fyysisesti kuin henkisestikään, joillekin on suotu hyvät geenitkin ?

      Ei ole onneksi todellisuudessa mitään rajapyykkejä, että ihminen vuosikymmenen rajan ylitettyään muuttusi johonkin uuteen kapeaan ankeaan muottiin. Sellainen rajanveto on valitettavasti joillakin omassa päässä ihan kotikutoisena ja toteuttaa itse itseään. Joku on ukko jo sylilapsena, sen sanoi eräs suuri runoilijamme.

      Rehvastelu on ominaisuus, joka ei liity ikään. Sitäpaitsi , mitäs pahaa reilussa rehvastelussakaan on, piristää vaan nuokkuvaa palsaa !

      Suvaitsevuutta, Ruuneperi !

      • 33-0

        Kukas se pääsikään taas mieliaiheeseen?
        Luin nämä sivun tekstit ja vain yksi ja sama aina kiinni sexissä??

        Siitä puhe mistä puute, eiköhän se ole se luonne joka painaa päälle kun ei toimi niin puhutaan, luonto sen tikanpojankin jne


      • totta puhut
        33-0 kirjoitti:

        Kukas se pääsikään taas mieliaiheeseen?
        Luin nämä sivun tekstit ja vain yksi ja sama aina kiinni sexissä??

        Siitä puhe mistä puute, eiköhän se ole se luonne joka painaa päälle kun ei toimi niin puhutaan, luonto sen tikanpojankin jne

        Siinähän se viidensadan viestin ketju, aloittaja käy säännöllisesti lisäämässä vettä myllyyn. Todellakin siitä puhe mistä puute , ollut jo silloin kun piti vieraisiin mennä.


      • oliko tuokin taas
        totta puhut kirjoitti:

        Siinähän se viidensadan viestin ketju, aloittaja käy säännöllisesti lisäämässä vettä myllyyn. Todellakin siitä puhe mistä puute , ollut jo silloin kun piti vieraisiin mennä.

        totta puhut.

        Käy sinäkin taas moitteesi aloittajasta sinne kirjoittamassa niin mnee nopeammin piiloon. Vaaditaan se 500 viestiä ja sitten ei enää voi nostaa päivänvaloon, ei vaikka kuinka haluaisit taas alittajaa arvostella. Kuka on moraaliton ja kuka jotain muuta.
        Jos symnnitön ihminen olisit, olisitkin jo jumalaakin parempi, mutta rinnallehan tunnut purkivän viattomuudellasi.

        Mene sinne ko. ketjuun kirjoittamaan, pane vaikka pelkkiä pistetitä, sekin osoittaa ajatusmaailamsi laajuuden.


      • nikkipelle
        33-0 kirjoitti:

        Kukas se pääsikään taas mieliaiheeseen?
        Luin nämä sivun tekstit ja vain yksi ja sama aina kiinni sexissä??

        Siitä puhe mistä puute, eiköhän se ole se luonne joka painaa päälle kun ei toimi niin puhutaan, luonto sen tikanpojankin jne

        Jos tuosta mainitusta se...-aiheesta täällä ei saisi kertoa, niin kyllä tämä palsta olisi varsin väritön ja mauton.
        Pohdittaisiin enimmäkseen sitä, kuinka tylsä se on. Asialla ei olisi enää vireitä vanhuusikäisiä, vaan rupsahtaneita höppänöitä.


      • holtittomaan kielenkäyttöön puuttuminen ei ole suvaitsemattomuutta.


      • totta puhut
        oliko tuokin taas kirjoitti:

        totta puhut.

        Käy sinäkin taas moitteesi aloittajasta sinne kirjoittamassa niin mnee nopeammin piiloon. Vaaditaan se 500 viestiä ja sitten ei enää voi nostaa päivänvaloon, ei vaikka kuinka haluaisit taas alittajaa arvostella. Kuka on moraaliton ja kuka jotain muuta.
        Jos symnnitön ihminen olisit, olisitkin jo jumalaakin parempi, mutta rinnallehan tunnut purkivän viattomuudellasi.

        Mene sinne ko. ketjuun kirjoittamaan, pane vaikka pelkkiä pistetitä, sekin osoittaa ajatusmaailamsi laajuuden.

        Alkuvaiheessa luin luin tuon ketjun, ei ole minuun kolahtanut kehuminen vaiko esille tulo asian tiimoilta on minusta hölöpölöasiaa.
        Kun minulla on pari ei tarvitse tuonne mennä kettomaan saamisiaan ja antamisiaan, olemme niitä joilla on tarpeensa ja toinen toisensa ymmärtämystä asian hoidosta ja tarpeelisuudesta.

        Siksi kai kun tuollainen ketju elää on kiimaset houreissan toisissakin ketjuissa hakemassa tukea asialleen ;-))).

        Ne käyvät kirjoittamassa enen vatsanpohjassa kutisee.
        Kertokaa nyt tarkemmin vaikka iltalehteen sillä on parempi levikki.


    • lopux

      Vapaasti Aapelia mukaellen: Olen minäkin yhden viisaan tuntenut, muttei hänkään oikein viisas tainnut olla. Ei hän muuten kaikkia olisi opastanut, miten ruotsalaisiin sekä Jumalaan täytyy suhtautua.

    • jakolasku

      Olen jo ilmoittanut olevani monista teistä nuorempi ja kirjoitellutkin jo jonkin verran täällä pelkkää p*skaa välillä fiksumpaa. Olet varsinainen vahti tuu meidän mustiksi ne kun ei hauku vaikka ovikello sois viikon.

      Et näemmä Ruuneperi ymmärrä, kaikki ei ole aina kuten ennen. Kirjoittajat kaikkoaa tai peräti kuolevat. Nuorempi polvi ajattelee eri lailla monistakin asioista, minä etenkin.

      Ja vielä en ole pojankoltiainen enkä tyttökään ja mikä mukavinta kirjoittajana tällä palstalla olen a i n a jakolasku!

      Terveisin PoliisiKoira Veijo Valpas.

    • aD MM

      RUUNEPERI
      sefunakin ollessaan on ollut koltiaisia pahempi häirikkö näillä palstoila jo
      aD MMII

      • Kun pullonkorkkia suljetaan, on kierrettävä myötäpäivään.


    • Kumma kun ei noudateta suomi24sääntöjä, ei kanssakirjoittajista ole lupa antaa jatkuvasti epäedullista kuvaa, puolin eikä toisin!

      Siinä olis oppimista parjaajille, vaikka ei kaikista niin voi tykätäkään.

      Enpä tiedä olenko koskaan ihan holtitonta kielenkäyttöä harrastanut, joitakin voimasanoja kyllä, "hiivatin, peevelin ja jumal'auta. Kerran hevon p***e :D

      Seksijutusta en tunne tarvetta sen kummemmin kirjoitella,...liian hienoja kahdenkeskisiä asioita.

      Muutenhan on ihan samoina pysyneet muutkin ikätoverit, jotka palstalla jatkavat kirjoittelua, miks' tässä nyt yht'äkkiä muuttuisi?

      PS.
      Eilen oli kaupassa ihanaa "Uutta pyyntisilliä" ne 2 kiiltävää kun perkasin ja liotin yön yli, nyt ne on etikka & sokeriliemessä 4 file'ttä sipulin kanssa kerroksittain ja illalla limpun päällä herkuttelen:D

      • jakolasku

        Sekin on niin väärin syödä herkkullista silliä minä vaan pakattua lohta. Tästäpä sulta kysynkin missä liemessä sun silli liottuu? Joskus kun olin pieni äiti liotti sillit piimässä mutta olen kuullut että maitokin kelpaa sillin liotukseen.


      • jakolasku kirjoitti:

        Sekin on niin väärin syödä herkkullista silliä minä vaan pakattua lohta. Tästäpä sulta kysynkin missä liemessä sun silli liottuu? Joskus kun olin pieni äiti liotti sillit piimässä mutta olen kuullut että maitokin kelpaa sillin liotukseen.

        Ihan vain vedessä suolan vähentämiseksi,..niin kiinteän hyvää harvoin tuleekaan markkinoille:D


      • jakolasku
        sini-sirkku kirjoitti:

        Ihan vain vedessä suolan vähentämiseksi,..niin kiinteän hyvää harvoin tuleekaan markkinoille:D

        Kuola valuu muiltakin kun koirilta. Seuraan Viikkarista Keski-Uusimaan ruokamainoksia kateellisena kun siellä on edullisia liha- ja kalatarjouksia. Ei täältä löydä ikinä sellaista, ostovoima on heikompaa ja sitä on tavarakin kaupassa.


      • ihmetys.
        sini-sirkku kirjoitti:

        Ihan vain vedessä suolan vähentämiseksi,..niin kiinteän hyvää harvoin tuleekaan markkinoille:D

        Jos se on uutta pyyntiä, ei se ole ehtinyt vielä liikaa suolautua. Turhaan liottelet.
        Hirveä määrä suolasilliä yhdelle naiselle tuo 4 filettä, ei ne iänkaiken säily etikassakaan.


      • harmaan tuvissakin

        Sinisirkulle!
        Miten ihmeessä voit kirjoittaa noin kun uskon sun tuntevan tämän häirikön jonka kanssa laittanet joskus jalat saman pöydän alle ja kielenkäyttönnekin kertoo kuten tuo viittaus harmaaohimoiseen herraan...


      • harmaan tuvissakin kirjoitti:

        Sinisirkulle!
        Miten ihmeessä voit kirjoittaa noin kun uskon sun tuntevan tämän häirikön jonka kanssa laittanet joskus jalat saman pöydän alle ja kielenkäyttönnekin kertoo kuten tuo viittaus harmaaohimoiseen herraan...

        Harmaan tuvissakin.

        En tajua mistä häiriköstä puhut, en ole kenenkään kanssa palstalla olevien kanssa istunut saman pöydän ääressä, saati tavannut edes!

        Sillistä puheenollen säilyy se viikon verran, ei ne sillit ole yhtä suuria enää kuin ennen. Hyvä, että ovat sukukypsiä sentään.


      • -.-.-.-
        jakolasku kirjoitti:

        Kuola valuu muiltakin kun koirilta. Seuraan Viikkarista Keski-Uusimaan ruokamainoksia kateellisena kun siellä on edullisia liha- ja kalatarjouksia. Ei täältä löydä ikinä sellaista, ostovoima on heikompaa ja sitä on tavarakin kaupassa.

        Kysy K-kauppiaaltasi, luulisi niidenkin tilaavan!


      • jakolasku
        -.-.-.- kirjoitti:

        Kysy K-kauppiaaltasi, luulisi niidenkin tilaavan!

        Niin ajattelin tehdä, käyn kalliskauppa Sittarissa.


    • ihme märisijä olet

      Kohdista märinäsi heille, joita luulet pystyväsi opettamaan enää tällä iällä. Minun suutani (kirjoituksiani) et määräile. Ne on aivan toiset tahot.

      • katleija.

        Noteeraan tässä vaan sini-sirkun sillin. Aatokset juoksi kipin kapin jääkaappiin ja siellä Ahti matjes sillipurkkiin. Eikä jää aatokseksi vaan nyt kipin kapin tekemään sillivoileipä sipulilla maustettuna, nam.


    • Moi:D

      Minäkin olin jo tekemässä sillivoileipää, kun puolalainen siivoojarouva tuli. Tein hänellekin halutessaan ja yhdessä nautittiin :D, mutta nyt pitää lukea Islamin käsikirjaa ja pysyä paikallaan lattioiden siivouksen ajan.

    • Halloo, ystävämme Ruune!
      Kyllä me Ullamirjamin kanssa kirjoitellaan tonne kaheksankymppisiin ihan jatkuvasti.
      Ollaan me muutakin kuin "tuskin kukaan"!

      - Eix niin, Um ! -

      Ja ainahan me ollaan niin niin arvokkaita, ihan jo ikämme puolesta.!

      • jakolasku

        Oon sitä mieltä että kaikki on arvokkaita vikoinensakin.


      • Makriina ek
        jakolasku kirjoitti:

        Oon sitä mieltä että kaikki on arvokkaita vikoinensakin.

        Suurin osa meistä on viattomia.


      • jenkki pohjoisesta
        Makriina ek kirjoitti:

        Suurin osa meistä on viattomia.

        Mukavia juttuja varttuneemmilta kolleegoilta .Kaipaan keskusteluja metsäretkistä ,kalareissuista ( liioittelu sallitaan ,muttei valheita ),
        sienien keräilyistä ,marjojen poimimisesta ,ja sitten kaikesta niihin liittyvistä järjestelyistä ,ihan säilöntään asti . Parittelut ei kiinnosta ,ne kuuluvat " tabloid - lehtiin ". Tällä palstalla huomaan muutamia " pat -riarkkoja ",joiden elämänviisauksiin nuorempien olisi hyvä keskittyä .
        Se saattaisi olla oikotie ,välttäkseen virheitään .


      • jenkki pohjoisesta kirjoitti:

        Mukavia juttuja varttuneemmilta kolleegoilta .Kaipaan keskusteluja metsäretkistä ,kalareissuista ( liioittelu sallitaan ,muttei valheita ),
        sienien keräilyistä ,marjojen poimimisesta ,ja sitten kaikesta niihin liittyvistä järjestelyistä ,ihan säilöntään asti . Parittelut ei kiinnosta ,ne kuuluvat " tabloid - lehtiin ". Tällä palstalla huomaan muutamia " pat -riarkkoja ",joiden elämänviisauksiin nuorempien olisi hyvä keskittyä .
        Se saattaisi olla oikotie ,välttäkseen virheitään .

        Hammaslääkäri peruttu --pääsin kerrankin kaupoille --kun vanhat ulkojalkineeni ei pidä enään vettä - Ja on ne jo kerran pohjattukin .
        Niin että kaikella aikansa --- mutta hyvää se on oltava --kun suutarina meen jalkineita itselleni hakemaan .
        Ja löytyikin kunnolliset Lämminvuoriset varrelliset Pohjassa sellaset piikit jotka voi tarvittaessa avata ja taas poistaa ------- ne on italialaista laatutavaraa ja KALLIIT
        . . Sanoinkin että ne kyllä kestää minun loppuelämäni --kun ostaa hyvää se kannattaa -- ei köyhällä ole varaa ostaa huonoo
        Juu en tunne yhtään vanhentuneeni sitten viimevuodesta kun täytin 80 --niin että olen ottanut vapauden olla vielä täälä Tappa vanha tuttu :=)
        Ja siittäkin on ensikuussa jo vuosi --taas tulee kohta 1 vuosi lisää.
        Annan ohjeen minäkin --- kun syö hyvin ja nukkuu --eikä murehdi menneitä -- niin ei ikäkään tunnu missään .
        Terveisiä kaikille 80
        Niinkun Aloituskin oli " Kirjoittajien huomioon :=)"
        Vielä tuli mieleen Siittä Suomalaisesta hupiohjelmasta missä saavat rahan kun eivät naura se "hymy pyllyyn." En voi sietää sitä ohjelmaa -- onko tosi huumori kuollut TV.stä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe