"Hei, kenelle sinä maksat sähkölaskusi?"

NAURETTAVIA !

Tuollaista kysymystä huutelevia pojankölvejä parveilee kauppakeskusten käytävillä. Meikä poika vastaakin ja olen jo vastannutkin "mitä se sinulle kuuluu".

Millaisenhan koulutuksen myyntitehtäväänsä nämä kölvit ovat mahtaneet saada mutta esiintyminen on kyllä suoraan sanoen per.seestä. Naurettavaa kerrassaan.

Eivät kyllä ole toimeksiantajansa mannekiineja.

19

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egeg

      Joo en mä ymärrä. Ei noissa sähköfirmoissa suuria eroja ole, että kannatas ruveta vaihtaan

    • parvi?

      Minulla on keino harhauttaa myyjät kauppakeskusten käytävillä ja pääsen ohi. Mutta parveilu vaatii jo uudenlaista taktiikkaa väistellä.

    • 18+3

      Yhden kerran erehdyin vastailemaan noiden kysymyksiin, Sen jälkeen olen mennyt zombina ohi. Ei käy kateeksi noita tyyppejä. Millä lienee karenssilla on uhattu että on saatu narutettua provisiopalkkaiseen työhön, jonka tuotteita kukaan ei halua ostaa?

    • halpaa,mutta ei edul

      Hei kenelle maksat,Vaasan sähkö,aina edullisin.Katso sähkön hintavertailu netissä.

    • pitäköön sähkönsä

      Olen kiinnittänyt huomiota samaan ilmiöön. Naurettava ja ärsyttävä enkä ikämaailmassa osta sähköä siltä firmalta, taitaa muuten olla Fortum. Ovat huuteluineen kuin katupoikia.

    • poiuytr

      No ne pari nulikkaa siinä koskari keskus aukion vieressä ainakin ottaa aivoon. Viikon aikana kun siitä läpi kotio kävelen niin 3 kertaa tullu eteen seisoon ja kyseleen mistä sähkösi tulee. Ekan kerran kävelin ohi sanomatta mitään. Toisella kerralla sanoin että kyllä se pistorasiasta tulee johtoja pitkin. Kysyin viä että mistäs sun kotona sitten tulee? No ewnpä vastausta saanut, kuvittelin jo että saan kulkea siitä rauhassa mutta ei. 2 päivää myöhemmin taas eteen seisoon ja sama kysymys. No mun miehenä jo meni hermo ja annoin tyyliini sopivan vastauksen. "tulen kuule just naisen luota pan.... ja olen hetero enkä seksuaalisesti kiinnostunut pojista. Enpä saanut vastausta enkä kommenttia mutta eipä taida puolukka hillo olla yhtä punasta kun sen kölvin naama oli sen jälkeen. Kun en kovin hiljaista ääntä käyttänyt. Katsotaan nyt joko saaan kulkea niiltä rauhassa.

    • rfdsfsd

      Turha poikia siitä syyttää. Miten tuollaista työtä voi muuten tehdä kuin kyselemällä? Työpaikoissa ei ole kovin paljon valinnanvaraa nykyään. Etenkään jos tarvitsee osa-aikatyötä opintojen ohessa.

      Itse kävelen ohi ja sanon, että ei kiitos. Toki ärsyttää jos pysäyttävät monta kertaa samalla kauppareissulla, mutta ymmärrettävää tuokin. Ohitse kulkee satoja ihmisiä niin ei kaikkien naamaa voi muistaa.

      • anteek' s Niäminen

        Kyselemällä joo, mutta pitäis ensin opettaa juipeille käyttäytymisen perussäännöt ja kohtelias esiintymistapa.


      • jotain tapaa
        anteek' s Niäminen kirjoitti:

        Kyselemällä joo, mutta pitäis ensin opettaa juipeille käyttäytymisen perussäännöt ja kohtelias esiintymistapa.

        Olen samaa mieltä, kyllä Suomessakin tulisi noudattaa sentään edes alkeellisia käytöstapoja ja pikkasen kunnioittaa vanhoja ihmisiä. Jos ikäisilleen huutelevat niin se on eri juttu mutta kun näyttävät huutelevan tuollaisille 7-kymppisillekin.


      • rfdsfds
        anteek' s Niäminen kirjoitti:

        Kyselemällä joo, mutta pitäis ensin opettaa juipeille käyttäytymisen perussäännöt ja kohtelias esiintymistapa.

        Mielestäni vaikuttaa ihan tavalliselta myyntikäyttäytymiseltä, joka on varmasti heille opetettu ja ohjeistettu ennen työn aloittamista. Pakko herättää huomio, koska ohittaminen on niin helppoa.


    • ex-myyjä

      K*settamistahan tuo on, mutta ne on vaan työntekijöitä, joko ne tekee niinkun määrätään ja kytätään, tai sit ne saa kenkää. Raakaa toi myyntibisnes varsinkin provikalla. Voi seuraavien tuloslistojen jälkeen tulla kenkää lähes varoittamatta. Ja pakon edessä sitä tehdään, harva haluaa seistä Koskarissa ja myydä väkisin jotain pitkiä sähkösopimuksia joita kukaan järkevä ihminen ei ota. Valittakaa firmasta, älkää niistä työntekijöistä. Sinne valikoidaan henkilöitä jotka pystyy "ottaan aggressiivisesti kontaktia", pakotetaan ne tekeen noin, ja sit tulos on tää. Jos on asiallinen ja rauhallinen, saa valitusta ja lopulta kenkää. Sit on selitttävä työkkäriin että oliko oma vika ku sai kenkää vai ei.

      • opi sinäkin

        ----- pakotetaan ne tekeen noin, ----

        Kyllä täytyy olla luonne jo valmiiksi vinksallaan että ottaa tuollaisen työn vastaan. Meinaan jos KÄSKETÄÄN tekemään noin. Paremmilla käytöstavoilla saisi kyllä enemmän tulosta aikaan. Miten luulee kaveri aikuisean esim. myyntityössä pärjäävänsä jos opettelee tuollaisille tavoille myyntityössä. Lentaa asiakkaan tiloista ulos kuin leppäkeihäs posket punottaen korvia myöten.

        Jos tuollaisia käytöstapoja puolustat niin pitäisi sinutkin pistää koirakouluun.


      • ex-myyjä
        opi sinäkin kirjoitti:

        ----- pakotetaan ne tekeen noin, ----

        Kyllä täytyy olla luonne jo valmiiksi vinksallaan että ottaa tuollaisen työn vastaan. Meinaan jos KÄSKETÄÄN tekemään noin. Paremmilla käytöstavoilla saisi kyllä enemmän tulosta aikaan. Miten luulee kaveri aikuisean esim. myyntityössä pärjäävänsä jos opettelee tuollaisille tavoille myyntityössä. Lentaa asiakkaan tiloista ulos kuin leppäkeihäs posket punottaen korvia myöten.

        Jos tuollaisia käytöstapoja puolustat niin pitäisi sinutkin pistää koirakouluun.

        Voi kuule, se on niin että työtä on tehtävä työnantajan määräysten mukaan, tai sitten on mentävä takaisin kortistoon. Täällä valitetaan kun työttömät vetää yhteiskunnalta rahaa, mutta joskus on vaan pakko ottaa p-kaa työtä vastaan ja toimia kuten työnantaja määrää. Luonneko vinksallaan jos haluaa elättää työllä perheensä, sen sijaan että mennään sossuun koko porukalla? Oletko viime aikoina hakenut töitä, tässä maassahan niitä riittää? Eikun elettiinkös nyt vuotta 2015, olet tainnut jäädä hieman jälkeen... Töitä ei ole.

        Itse en myyntialalla enää ole, mutta sen kokeneena voin kertoa, että asia on juuri näin.


      • ...
        ex-myyjä kirjoitti:

        Voi kuule, se on niin että työtä on tehtävä työnantajan määräysten mukaan, tai sitten on mentävä takaisin kortistoon. Täällä valitetaan kun työttömät vetää yhteiskunnalta rahaa, mutta joskus on vaan pakko ottaa p-kaa työtä vastaan ja toimia kuten työnantaja määrää. Luonneko vinksallaan jos haluaa elättää työllä perheensä, sen sijaan että mennään sossuun koko porukalla? Oletko viime aikoina hakenut töitä, tässä maassahan niitä riittää? Eikun elettiinkös nyt vuotta 2015, olet tainnut jäädä hieman jälkeen... Töitä ei ole.

        Itse en myyntialalla enää ole, mutta sen kokeneena voin kertoa, että asia on juuri näin.

        Taitaa tuo "opi sinäkin", olla näitä ammattivalittajia. Kait sellaistakin voi työnä pitää.


      • rfdsfds
        ex-myyjä kirjoitti:

        Voi kuule, se on niin että työtä on tehtävä työnantajan määräysten mukaan, tai sitten on mentävä takaisin kortistoon. Täällä valitetaan kun työttömät vetää yhteiskunnalta rahaa, mutta joskus on vaan pakko ottaa p-kaa työtä vastaan ja toimia kuten työnantaja määrää. Luonneko vinksallaan jos haluaa elättää työllä perheensä, sen sijaan että mennään sossuun koko porukalla? Oletko viime aikoina hakenut töitä, tässä maassahan niitä riittää? Eikun elettiinkös nyt vuotta 2015, olet tainnut jäädä hieman jälkeen... Töitä ei ole.

        Itse en myyntialalla enää ole, mutta sen kokeneena voin kertoa, että asia on juuri näin.

        Omilta kavereilta samoja kokemuksia ja itse olen saanut myös saman käsityksen kun olen näitä työpaikkailmoituksia lueskellut. Onneksi sain muita töitä, eikä tarvinut näihin lähteä.


      • olen ammattityötön
        ... kirjoitti:

        Taitaa tuo "opi sinäkin", olla näitä ammattivalittajia. Kait sellaistakin voi työnä pitää.

        Juu, näisen pojankloppien käytös hyvin kertoo ja osoittaa suomalaisen sivistyksen määrän. Ollaan oikeaa sivistyskansaa, jihuuu.


    • laiskat vanhemmat

      Kyllä se on viddu niin , ettei nykynuorisolla ole , eikä tule olemaan käytöstapoja . Ei niille enää niitä nää uusavuttomat vanhemmat jaksa opettaa .

    • ohyt

      Kivoja poikiahan ne on, mikäs sen mukavampaa kuin jututtaa nuoria miehiä sopivasti pilke silmäkulmassa.
      Piristää kivasti päivää.

      • näin se on

        Halkoja hakatessa on syytä käyttää suojalaseja, vaikka kaverit sanoisivat mitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe