Konservatiiviset kristityt, olemmeko pahoja?

Rajamörkö

Olen jo pitkään konservatiivisena kristittynä uskovaisena miettinyt, että mitä jos arvoliberaalit kriitikot ovat oikeassa sanoessaan, että me arvokonservatiivit, ja erityisesti kristityt olemme poikkeuksellisen mätiä ja ilkeitä ihmisiä?

Hitler oli arvokonservatiivi, Stalin oli arvokonservatiivi, Mussolini ja Franco olivat arvokonservatiiveja, kaikki kristillisten kirkkojen "pahat tyypit", noitien polttajat, homojen hirttäjät ja pedofiilit ovat kaikesta päätellen olleet arvokonservatiiveja.

Ehkä olemme itse moraalisesti vääristyneitä ja kieroutuneita ihmisiä, ja uudistusten ja laillisten "vapautusten" vastustaminen johtuu vain siitä, että projisoimme muihin, normaaleihin ja korkeampimoraalisiin ihmisiin omat moraaliset heikkoutemme ja siksi oletamme, että helvetti pääsee irti yhteiskunnassa ja maailmassa, jos pahoja ihmisiä ei valvota ja säännellä ja rajoiteta? Vaikka pahoja olemme vain me itse! Ehkä meidät pitäisi sulkea laitoksiin, jolloin muut ihmiset saisivat elää vapaasti sivistynyttä ja moraalista elämää? Meikäläiset olisivat poissa sotkemasta heidän rauhaansa, tuhoamassa, syrjimässä ja räyhäämässä?

Olenko moraalisesti alhainen ihminen, jos en kannata sukupuolineutraalia avioliittolakia (nytkin minun piti käyttää siitä tuota alentavaa nimitystä, sen sijaan, että olisin käyttänyt vaikka nimitystä 'tasa-arvoinen avioliittolaki')?

Olen todella ahdistunut näistä asioista. Monet ihmiset vihaavat minua, koska olen niin konservatiivinen kristitty. Mutta en voi sille mitään. Koen vain jostain kummasta syystä, että on olemassa rajat ja niitä ei saa ylittää, vaikka ei olisi mitään todellista näyttöä siitä, että niiden rajojen ylittäminen olisi haitallista.

Ainoa asia, jossa arvokonservatiivit kristityt ovat selkeästi moraalisempia (keskimäärin) kuin arvoliberaalit (keskimäärin) on suhtautuminen aborttiin ja eutanasiaan. Lisäksi haluan aina puolustaa kaikkein heikoimpia ihmisiä, kuten sairaita, vammaisia, vanhuksia ja lapsia. Ainoastaan nämä asiat saavat minut uskomaan, etten voi olla niin paha kuin mistä minua ja kaltaisiani syytetään.

7

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on Herra!

      Olen myös konservatiivinen kristitty ( en kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai lahkoon) ja arvoni näyttävät olevan kanssasi samanlaiset. Minäkin haluan auttaa heikoimpiani. Maalliset ihmiset eivät pidä meistä senkään vuoksi koska kerromme totuuden. Homous on Herralle kauhistus ja homoliitot eivät tule koskaan saamaan Jumalan siunausta koska ei Jumala toimi omaa sanaansa vastaan. Abortti ja eutanasia ovat murhia, ei niitä voi hyväksyä.

      Seuraavan kerran kun saat kuraa niskaasi sen vuoksi että tottelet Jumalaa niin iloitse, sillä sehän tarkoittaa vaan sitä että olet oikealla polulla. :) Muistathan Jeesuksen sanoneen että maailma tulee vihaamaan meitä Hänen nimensä tähden. Profetiat käyvät toteen silmiemme edessä, sen todistaa myös tämä yltyvä pahuus ja viha meitä Jeesuksen opetuslapsia kohtaan.

      Ole vahva uskossasi, siunausta!

    • päivä kerrallaan

      Ikä auttaa. Tähän tottuu. Kun tarpeeksi monta vuosikymmentä jatkaa tällä tiellä on jo kuolema lähempänä muutenkin. Antaa toisten ajatella mitä tahtovat.

      Katse Kristukseen ja hänen lähellään eläminen on se todellinen Elämän lähde. Samoin yhteys muihin kilvoitteleviin kristittyihin. Katolinen opetus selkeyttää arvopohjaa.

      Amerikassa perinteiset kristityt taistelevat yhdessä aborttia ja homoaviota vastaan:

      http://www.christiantoday.com/article/us.evangelicals.and.catholics.join.forces.to.warn.of.grave.threat.of.gay.marriage/46535.htm

      http://marchforlife.org/march-for-life-2015/

    • arvoliberaali

      Ihan hyviä kysymyksiä kysyit. En usko että ihmisen hyvyys vaihtelee jatkumolla konservatiivi-liberaali. Molemmissa päissä on hyviä ja huonoja. Lopulta tärkein kriteeri on kaiken takana oleva motivaatio: oletko konservatiivi, koska uskot sen tuovan maksimaalisen hyvän maksimaaliselle määrälle ihmisiä. Jos olet konservatiivina homoliittoja vastaan, koska uskot homoliittojen lisäävän ihmisten epäonnellisuutta, niin sehän on ok. Jos olet homoliittoja vastaan, koska inhoat niitä itse, niin sitten olet paha ihminen.

      Jesuiitoilla on hyviä ohjeita valintojen tekemiseen. Jos valinta edustaa Jumalan kunniaa, niin sitten se on oikea valinta. Samoin jos valinta heijastaa Jumalan rakkautta ihmisiin, niin se on oikea valinta. Yleensä nämä ovat sama asia.

      Arvoliberaalina kristittynä kannatan homoliittoja, sallisin avioerot tietyin rajoituksin, kannatan ehkäisyä, mutta abortin sallisin vain lääketieteellisen perustein. Ihmisten riistoa (esim. kehitysmaissa) tai epätasa-arvoa en salli missään tilanteessa. Eli näin olen koonnut itselleni "eettisen paketin", joka perustuu kristilliseen uskoon ainakin jossain määrin. Myönnän että olen eri mieltä kirkkoni ja Raamatun kanssa joistain asioista. Väitän että edelleen tärkeintä on rakkaus ja rakkauteen perustuva oikeudenmukaisuus.

      Että näillä mennään.

      • seuraus ja syy

        "Jos olet konservatiivina homoliittoja vastaan, koska uskot homoliittojen lisäävän ihmisten epäonnellisuutta, niin sehän on ok. Jos olet homoliittoja vastaan, koska inhoat niitä itse, niin sitten olet paha ihminen. "

        Yleensä se menee niin, että ensin ihmisellä on henkilökohtainen tunneperäinen syy vihata jotain asiaa. Ja sitten myöhemmin hän keksii mukamas älykkäät perustelut vihalleen.


      • LIberty????

        Voi lapsi rakas, ei näin vaan jesuiitat co. haluavat raiskata kaiken oikean. Homoliitot tulevat tuhoamaan kaikki avioliiitot vaikkeivat suoralti osu, kaikki tulee muuttumaan koska avioliittokäsitys...


      • arvoliberaali
        seuraus ja syy kirjoitti:

        "Jos olet konservatiivina homoliittoja vastaan, koska uskot homoliittojen lisäävän ihmisten epäonnellisuutta, niin sehän on ok. Jos olet homoliittoja vastaan, koska inhoat niitä itse, niin sitten olet paha ihminen. "

        Yleensä se menee niin, että ensin ihmisellä on henkilökohtainen tunneperäinen syy vihata jotain asiaa. Ja sitten myöhemmin hän keksii mukamas älykkäät perustelut vihalleen.

        Aivan totta. Minua ärsyttää se, että mitään oikeaa keskustelua ei missään ole. On valmiit mielipiteet, joille sitten keksitään perusteluja mukamas objektiivisesti. Näin keskustelu ei ole oikeaa "totuuden etsimistä", koska kukaan ei vaihda alkuperäistä mielipidettä.

        Itse tosin olen joskus vaihtanut. Aiemmin olin lesbojen hedelmöityshoitoja ja adoptiota vastaan, mutta kokemukset näiden parien lapsista ovat olleet heteroparien lapsia paremmat. Tulin siihen tulokseen, että riitävä hoiva ja rakkaus ei riipu vanhempien sukupuolesta. Vieläkään ei oikein niele kahden homomiehen adoptio-oikeutta, mutta jospa olen vain ennakkoluuloinen.

        Yksinäisten naisten hedelmöityshoitojakin kannatan, mutta yksittäiselle miehelle tai naiselle en ehkä antaisi lasta adoptoitavaksi. Mitään järkiperustetta ei ole paitsi tuntuma. Näin se logiikka riippuu tunteista. Kaipa luulen, että yksinäinen mies tai miespari ei osaa huolehtia lapsesta. Miksi ei osaisi?


      • Rajamörkö
        arvoliberaali kirjoitti:

        Aivan totta. Minua ärsyttää se, että mitään oikeaa keskustelua ei missään ole. On valmiit mielipiteet, joille sitten keksitään perusteluja mukamas objektiivisesti. Näin keskustelu ei ole oikeaa "totuuden etsimistä", koska kukaan ei vaihda alkuperäistä mielipidettä.

        Itse tosin olen joskus vaihtanut. Aiemmin olin lesbojen hedelmöityshoitoja ja adoptiota vastaan, mutta kokemukset näiden parien lapsista ovat olleet heteroparien lapsia paremmat. Tulin siihen tulokseen, että riitävä hoiva ja rakkaus ei riipu vanhempien sukupuolesta. Vieläkään ei oikein niele kahden homomiehen adoptio-oikeutta, mutta jospa olen vain ennakkoluuloinen.

        Yksinäisten naisten hedelmöityshoitojakin kannatan, mutta yksittäiselle miehelle tai naiselle en ehkä antaisi lasta adoptoitavaksi. Mitään järkiperustetta ei ole paitsi tuntuma. Näin se logiikka riippuu tunteista. Kaipa luulen, että yksinäinen mies tai miespari ei osaa huolehtia lapsesta. Miksi ei osaisi?

        Tässä juuri näkyy meidän eromme, "arvoliberaali".

        Kirjoitit:

        "Mitään järkiperustetta ei ole paitsi tuntuma. Näin se logiikka riippuu tunteista. Kaipa luulen, että yksinäinen mies tai miespari ei osaa huolehtia lapsesta. Miksi ei osaisi?"

        Minä en ajattele ollenkaan noin, että kyse olisi järkisyiden ja tunteiden välisestä kamppailuista, vaan minulla kristittynä arvokonservatiivina se raja kulkee tavallaan Pyhyydessä. Ehkä sana 'itseisarvo' avautuu helpommin moraalifilosofisesti kuin sana 'pyhä'; minusta siis se, että lapsella on sekä isä että äiti on itsessään arvokasta. Se on minusta Pyhää ja itseisarvoista. Vaikka olisikin esitettävissä tutkimustuloksia ja faktoja ja tilastoja ja järkisyitä järkisyiden perään, niin itsessään arvokas ja Pyhä silti pysyy itsessään arvokkaana ja Pyhänä.

        Tähän juuri viittasin sanoessani, että on tietyt rajat, joita ei voi ylittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe