Huomattava rasitus-syy

Leikkauspotilas

Aborttilaissa on tämä abortin saamiselle oleva pykälä:

- kun hänen tai hänen perheensä elämänolot ja muut olosuhteet huomioon ottaen lapsen synnyttäminen ja hoito olisi hänelle huomattava rasitus.

Haluaisin kiinniittää huomiota tähän rasitusasiaan, josta täällä näemmä on kiistaa. Mikä rasitus on? Synomyyminä: stressi, koetus, ponnistus, taakka, vaiva, vastus, paine, koettelemus, vastoinkäyminen, kuormitus.

Joku (jotkut) täällä väittää, että rasitus on joku sellainen asia, minkä lääkäri tai joku muu ulkopuolinen muka pystyy arvioimaan ja joka päättää saako abortin hakija abortin vaiko eikö. Miten se muka olisi mahdollista? Jos esimerkiksi työpaikalla arvioidaan työn kuormittavuutta, niin kyllä siinä kaiken aa ja oo on itsearviointi ja kysely , miten ja mitä kokee kuormittavana. Samoin on esim. leikkauspotilaan hoidossa, kivun tuntemiseen on olemassa taulukko mistä voi näyttää (jos ei voi puhua) kivun määrää sillä hetkellä ja kipulääkettä annetaan sen mukaan eikä sen mukaan mitä lääkäri uskoo potilalla olevan. Toinen sen kertoo ja potilaasta on kyse.

Lapsen kasvattaminen ja hoito on sitä paitsi aina rasitus, mutta elämän tilanne ja omat kyvyt ratkaisee sen kuinka suuri sellanen se on. Miten mukamas joku voi tietää toista kuulematta mitä tämä kokee kuormittavana.

Ketä lääkärin pitää kuunnella? Potilastako vai omia uskomuksiaan toisen asioista?

71

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äidit uhreina

      Kyseessä on määrittelemätön muotoilu, jonka pohjala viranomaisohjein on lääkäreiltä viety lain mukainen (ja eduskunnan määräämä) harkinta- ja päätöksentekovalta. Mielivaltaisella lauseella avattiin täysin vapaa mukavuusabortti-hurlumhei.

      Telaketjufemakoille sekä muille lasten vihaajille ja naisten kyykyttäjille avattiin mukavuusaborttien portti painostukselle ja hyökkäykselle elämää, naiseutta, äitiyttä ja ihmisyyttä vastaan. Tätä väkivaltaa on tuhoisalla antaumuksella käytetty 45 vuotta.

      • Vapaa valinta

        "Mielivaltaisella lauseella avattiin täysin vapaa mukavuusabortti-hurlumhei."

        Joo ollaan kyllä samaa mieltä että vapaa abortti kyl on. Mutta ero on siinä että onko se sitten hyvä asia vai ei. Minusta se on hyvä mutta susta ei ilmeisesti ole?

        Näin tämä asia jotenkin aina meneekin: jos tarvii aborttia vapaa abortti on hyvä asia, mut jos ei sitä tarvi, sitä voi tietty pitää huonona. Kun ei tarvi itse joutua tilanteeseen että sitä tarvisi niin onhan se helppo kieltää se muiltakin. Mutta tosi hyvä juttu musta tää on kun kenenkään joka ei hyväksy aborttia, ei TARVI SITÄ TEHDÄ.


      • Abo hieno asia

        Nimimerkki äidit uhreina:


        "Varo niitä
        jotka väittävät tietävänsä
        mitä sinä haluat"

        Tommy Tabermann -&&

        Kannattaisko keskittyä kysymään ihmisiltä, miten he tuntevat ja ajattelevat etkä juuttuisi sanelemaan toisille, mitä heidän pitää tuntea ja ajatella.

        Vapaa abortti on ihmisioikeus asia!!


      • vapaa valinta jee!!

        "Minusta se on hyvä mutta susta ei ilmeisesti ole?"

        Niinhän kellä tahansa murhanhimosella on vapaa oikeus päättää tappaako esim. sunkaltasia vaiko ei. Onko tää ihan yhtä hieno juttu?

        "Vapaa abortti on ihmisioikeus asia!! "

        Ja niitä todisteita tälle naurettavan ristiriitaselle mutusonnalle edelleen odotellessa .DDDD
        Missä olikaan julistettu ihmisoikeus TAPPAA (edes abortilla)??
        Mihin se perustavin oikeus ELÄÄ kumoutuu?? :))))


      • ahbfgas

        "Telaketjufemakoille sekä muille lasten vihaajille ja naisten kyykyttäjille avattiin mukavuusaborttien portti painostukselle ja hyökkäykselle elämää, naiseutta, äitiyttä ja ihmisyyttä vastaan. "

        Siinä toinen höpöttäjä. Laissa sanotaan "naisen pyynnöstä", ei painostajan pyynnöstä. Suurin painostaja on yleensä mies. Jos olet noin huolissasi painostuksesta, niin lopeta toki itse se painostaminen, sinähän syyllistyt itse siihen palstalla harva se päivä...


      • no voi kyynel

        " lopeta toki itse se painostaminen, sinähän syyllistyt itse siihen palstalla harva se päivä... "

        Onhan se nyt vallan törkeetä, "painostaa" (kannustaa) nyt lapsen elämän säästämiseen itsekkään tappavan väkivallan sijaan (se mihin sinä yllytät)!!!!! Että HYI HYI on se hirveetä!!!! XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • höpö höpö

      "Joku (jotkut) täällä väittää, että rasitus on joku sellainen asia, minkä lääkäri tai joku muu ulkopuolinen muka pystyy arvioimaan ja joka päättää saako abortin hakija abortin vaiko eikö."

      Ei, vaan lääkäri/viranomaiset tutkii sitä onko niitä laissa edellytettyjä elämänolo tai muita olosuhdetekijöitä joista se huomattava rasitus vois muodostua!!
      Jos sellasia ei ole, niin ei ole myöskään mitään muuta kun sen naisen pään sisäset kokemukset ja haluamiset että "kun ei nyt muuten vaan jaksais huvittaa", ja nehän yksinään EI RIITÄ lainmukasen abortin saamisen syyksi. Sillon niihin elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin aletaan vääntää valheellisesti joku tilanne mikä voitas huomioon ottaa rasituksen muodostajana.

      • kerronpa minäkin

        "Sillon niihin elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin aletaan vääntää valheellisesti joku tilanne mikä voitas huomioon ottaa rasituksen muodostajana."

        Mitä väliä vaikka valehteleekin, ei nyt olla tekemisissä asian kanssa jossa pitää puhua totta, eli ei olla oikeudessa todistajana. Se on minun maailmankuvani mukaan ainoa paikka jossa ei valehdella, muuten saa puhua niin paljon potaskaa kuin vaan ilkeää. Ja jokainenhan joka oikeasti abortin haluaa, kertoo juuri asian silleen että se varmasti tulee.


      • siinäpä sitä

        "Se on minun maailmankuvani mukaan ainoa paikka jossa ei valehdella, muuten saa puhua niin paljon potaskaa kuin vaan ilkeää"

        lapsentappaja-traumaatikon "moraalia" ylevimmillään... no, olihan tämäkin jo tiedossa. Rehellisyyttä näiltä on turha odottaa, ja yhteiskunnan pohjasakan niljakkaimmat lierothan ne vaan lapsiaan tappaa.


      • kerronpa minäkin
        siinäpä sitä kirjoitti:

        "Se on minun maailmankuvani mukaan ainoa paikka jossa ei valehdella, muuten saa puhua niin paljon potaskaa kuin vaan ilkeää"

        lapsentappaja-traumaatikon "moraalia" ylevimmillään... no, olihan tämäkin jo tiedossa. Rehellisyyttä näiltä on turha odottaa, ja yhteiskunnan pohjasakan niljakkaimmat lierothan ne vaan lapsiaan tappaa.

        "...ja yhteiskunnan pohjasakan niljakkaimmat lierothan ne vaan lapsiaan tappaa."

        Ja niitä kun löytyy n. 10 000 tuhatta vuodessa ja aborttilaki on ollut voimassa vuodesta 1970 lähtien ja alkuvuosinahan aborttien määrä oli yli 20 000:nen , että kyllä aika paljon löytyy meitä "lieroja". Harmittaako kun et pysty abortteja estämään vaikka miten yrität????


      • harmittaako
        siinäpä sitä kirjoitti:

        "Se on minun maailmankuvani mukaan ainoa paikka jossa ei valehdella, muuten saa puhua niin paljon potaskaa kuin vaan ilkeää"

        lapsentappaja-traumaatikon "moraalia" ylevimmillään... no, olihan tämäkin jo tiedossa. Rehellisyyttä näiltä on turha odottaa, ja yhteiskunnan pohjasakan niljakkaimmat lierothan ne vaan lapsiaan tappaa.

        kun et vaan voi estää lainmukaista sananvapautta ja moninkertanen määrä vihaamias lapsia saa jatkaa ihmisoikeutettua elämäänsä?
        Harmittaako kun jäät jatkuvasti kiinni sääliittävistä vähättelyvalheistas ja oot tappanu lapses yli 40 vuotta sitten? Harmittaako kun joudut kiistään kipeän totuuden raivovimmalla täällä samaa mantraa jankuttaen hautaas saakka? Vielä ei oo myöhästä myöntää tosiasioita ja vapautua itsepetoksen taakasta..


      • kerronpa minäkin
        harmittaako kirjoitti:

        kun et vaan voi estää lainmukaista sananvapautta ja moninkertanen määrä vihaamias lapsia saa jatkaa ihmisoikeutettua elämäänsä?
        Harmittaako kun jäät jatkuvasti kiinni sääliittävistä vähättelyvalheistas ja oot tappanu lapses yli 40 vuotta sitten? Harmittaako kun joudut kiistään kipeän totuuden raivovimmalla täällä samaa mantraa jankuttaen hautaas saakka? Vielä ei oo myöhästä myöntää tosiasioita ja vapautua itsepetoksen taakasta..

        "harmittaako"

        Kuule, ei harmita yhtään, tämä asiahan on tärkeiden asioiden listalla siellä häntä päässä.

        Lapset saavat minun puolestani jatkaa elämäänsä kun vaan vanhemmat heistä huolehtivat, ettei tarvitse yhteiskunnan ottaa heitä huostaan.


      • eihän saa
        harmittaako kirjoitti:

        kun et vaan voi estää lainmukaista sananvapautta ja moninkertanen määrä vihaamias lapsia saa jatkaa ihmisoikeutettua elämäänsä?
        Harmittaako kun jäät jatkuvasti kiinni sääliittävistä vähättelyvalheistas ja oot tappanu lapses yli 40 vuotta sitten? Harmittaako kun joudut kiistään kipeän totuuden raivovimmalla täällä samaa mantraa jankuttaen hautaas saakka? Vielä ei oo myöhästä myöntää tosiasioita ja vapautua itsepetoksen taakasta..

        "Lapset saavat minun puolestani jatkaa elämäänsä kun vaan vanhemmat heistä huolehtivat,"

        Et antanu omaskaan jatkaa, vaikka huolehtijoita ois ollu taatusti jonoks asti.


      • kerrronpa minäkin
        eihän saa kirjoitti:

        "Lapset saavat minun puolestani jatkaa elämäänsä kun vaan vanhemmat heistä huolehtivat,"

        Et antanu omaskaan jatkaa, vaikka huolehtijoita ois ollu taatusti jonoks asti.

        "Et antanu omaskaan jatkaa, vaikka huolehtijoita ois ollu taatusti jonoks asti."

        Jaa että oisin synnyttänyt ja antanut pois, ei tulis kuuloonkaan: kun en synnytä itsellenikään niin en TAATUSTI synnytä toisillekaan.


      • kerrataan tännekin
        eihän saa kirjoitti:

        "Lapset saavat minun puolestani jatkaa elämäänsä kun vaan vanhemmat heistä huolehtivat,"

        Et antanu omaskaan jatkaa, vaikka huolehtijoita ois ollu taatusti jonoks asti.

        "kun en synnytä itsellenikään niin en TAATUSTI synnytä toisillekaan."

        niinpä niin, koska olet pelkkä omanapanen, kunniaton paskiainen.


      • kerronpa minäkin
        kerrataan tännekin kirjoitti:

        "kun en synnytä itsellenikään niin en TAATUSTI synnytä toisillekaan."

        niinpä niin, koska olet pelkkä omanapanen, kunniaton paskiainen.

        "niinpä niin, koska olet pelkkä omanapanen, kunniaton paskiainen,"

        Onko mielestäsi asiallista kirjottelua? Onneksi en ole yhdessäkään viestissäni moiseen sortunut enkä sorru. Minun hermoni kestää kyllä vastakkaisetkin mielipiteet toisia haukkumatta.


      • todettu on vaan
        kerrataan tännekin kirjoitti:

        "kun en synnytä itsellenikään niin en TAATUSTI synnytä toisillekaan."

        niinpä niin, koska olet pelkkä omanapanen, kunniaton paskiainen.

        No minkäs sinä totuudelle voisit.


      • kerronpa minäkin
        todettu on vaan kirjoitti:

        No minkäs sinä totuudelle voisit.

        "No minkäs sinä totuudelle voisit."

        Totuus on ainoastaan se että Suomessa saa abortin tietyillä syillä, se ei ole murha, kaikki muu on vaan mielipidettä.


      • mutumutuas
        todettu on vaan kirjoitti:

        No minkäs sinä totuudelle voisit.

        Abortti on faktasti murha.


      • kerronpa minäkin
        mutumutuas kirjoitti:

        Abortti on faktasti murha.

        "mutumutuas"

        Sinä saat pitää oman mielipiteesi aivan vapaasti, minä kuitenkin tiedän mitä laki sanoo ja se on minulle ainoa murhan määrittäjä, ei kukaan abortinvastustaja eikä myöskään mikään sanakirja.


      • rusinat pullasta
        mutumutuas kirjoitti:

        Abortti on faktasti murha.

        mulle sun palvomas The Lakikirja on ihan yks hailee, ei määritä mitään muuta kun jotain omalta osaltaan, ja sitten on ne sanakirjan kertomat kokonaismääritelmät numeroituna.

        "ei kukaan abortinvastustaja eikä myöskään mikään sanakirja"

        Tietysti, koska se kaikki muu (fakta) on niin kivuliaan epämieluisaa ;D


      • kerronpa minäkin
        rusinat pullasta kirjoitti:

        mulle sun palvomas The Lakikirja on ihan yks hailee, ei määritä mitään muuta kun jotain omalta osaltaan, ja sitten on ne sanakirjan kertomat kokonaismääritelmät numeroituna.

        "ei kukaan abortinvastustaja eikä myöskään mikään sanakirja"

        Tietysti, koska se kaikki muu (fakta) on niin kivuliaan epämieluisaa ;D

        "Tietysti, koska se kaikki muu (fakta) on niin kivuliaan epämieluisaa ;D"

        Mistä ihmeestä sä näitä ihmejuttuja oikein keksit?


      • ?????????
        rusinat pullasta kirjoitti:

        mulle sun palvomas The Lakikirja on ihan yks hailee, ei määritä mitään muuta kun jotain omalta osaltaan, ja sitten on ne sanakirjan kertomat kokonaismääritelmät numeroituna.

        "ei kukaan abortinvastustaja eikä myöskään mikään sanakirja"

        Tietysti, koska se kaikki muu (fakta) on niin kivuliaan epämieluisaa ;D

        ihan siitä mitä ite oot tullu höpiseeks.. vai joko unohtu?

        "se on minulle ainoa murhan määrittäjä, ei kukaan abortinvastustaja eikä myöskään mikään sanakirja."

        -> kaikki muu (fakta) on niin kivuliaan epämieluisaa.

        Miten yskinkertaseen muotoon tääkin pitäs laittaa että uppois sinne kaaliis?


    • Rasitus on hyvin laaja ja tulkinnanvarainen käsite, itse rasitus saattaa käsittää monia mielipiteitä ja niiden tulkintaan voi vaikuttaa yksilökohtaisesti henkiset- ja fyysiset kyvyt.

      "Joku (jotkut) täällä väittää, että rasitus on joku sellainen asia, minkä lääkäri tai joku muu ulkopuolinen muka pystyy arvioimaan ja joka päättää saako abortin hakija abortin vaiko eikö. Miten se muka olisi mahdollista?"

      Kyllä sen pystyy helpostikkin arvioimaan. Ensisijaisesti tarvitsisi rakentaa itse asialle kaavio, jossa pitäisi ottaa erittäin paljon eri seikkoja huomioon, joita voitaisiin sitten seurailla kyseisestä rasituskaaviosta, jotta elinikäni ei mene asian selvittämiseen, pyrin mahdollisimman lyhyesti (ja epäselvästi) selvittämään asian ytimen. Ulkopuolinen taho, jonka tarkoitus on tämä asia selvittää, tulee tietenkin asennoitua itse tilanteeseen potilaan (asiakkaan) näkökulmasta, siinä tietenkin tarkoituksena olisi mahdollisuuksien mukaan haastatella tapaukseen liittyviä henkilöitä, jotta itse rasituskaaviosta voisi laskea pisteitä todelliselle rasitukselle. Parsikunnat pitäisi haastatella täysin erillään samanaikaisesti jotta saadaan täysin aito ja rehellinen rasitusmittari.

      Voidaan helposti lähteä miettimään henkistä ja fyysistä rasitusta pelkästään stereotyyppisestä Suomalaisesta pariskunnasta. Millä tavalla suurinosa Suomalaisista ihmisistä näkee ja kokee Suomalaisen stereotyyppisen pariskunnan? Mies on ilmeisemmin enemmän työpainotteinen, kun nainen on koti- ja lapsipainotteinen. Kärvistellen, mies käy töissä ja iltaisin raapii takamustaan television ääressä tai nukkuu sohvalla iltapäiväunet. Mikäli nainenkin käy töissä, pääsee mies osallistumaan lasten ja kodin hoitoon, mutta suurimmat rasitteet (imurointi ja pyykinpesu) saattaa jäädä naiselle, jokainen voi kuvitella itse, mutta otetaan karkea 60% / 40% isompi kotityörasite naiselle.

      Otetaan kaavioon vaikka ääripään esimerkki, hymyileminenkin rasittaa lukuisia lihaksia, toki tätä ei voi pitää kovinkaan raskauttavana rasitteena noin sanotusti henkisesti- ja fyysisesti normaalille ihmiselle. Kuten otit asian esiin, lapsen kasvattaminen ja hoitaminen on aina rasite ja sitä rasitetta kestää 24/7 vähintään 18-vuotta, unohtamatta sitä 10 kuukautta. Niitä seikkoja, mitä pitäisi ottaa huomioon mahdollisessa rasituksessa lapsen kasvattamisessa ja hoidossa on lukuisia, joten pienellä mitättömällä kaaviollakin voidaan jo suoraan ulkopuolisena todeta tapauskohtaisesti olevan kyseessä riittävä rasite.

      "Jos esimerkiksi työpaikalla arvioidaan työn kuormittavuutta, niin kyllä siinä kaiken aa ja oo on itsearviointi ja kysely , miten ja mitä kokee kuormittavana. "

      Työpaikoilla useimmiten työn kuormittavuutta tutkii ja mittaa juuri se taho, mikä sitä itse työtä ei tee ollenkaan, siinäkin otetaan jotain näkökulmia ja havaintoja huomioon, mutta mitä isompi status, sitä vähemmän kokemusta ja hyvin epätodennäköistä että mitään kuormittavuutta löytyy.

      "Ketä lääkärin pitää kuunnella? Potilastako vai omia uskomuksiaan toisen asioista?"

      Lääkärin pitäisi kuunnella asiakasta. Omat uskomukset ei kuulu tehtävien suorittamiseen, hyvä lääkäri vuorovaikuttaa, tiedustelee ja kyselee asiakkaalta asioita, mitä hän joutuisi entistä enemmän tekemään, mikäli hänelle annettaisiin tilaisuus arvioida mahdollinen rasite, ei siihen saisi vaikuttaa omat uskomukset, vaan satojentuhansien ihmisten haastattelu ja heidän näkemyksistään kehitelty rasituskaavake.

      Otetaan ajatusleikki käänteisesti, millä todennäköisyydellä saisit synnyttää lapsen, mikäli lääkäri miettii tuleeko siitä liian kohtuuton rasitus? =)
      Siivoaako mies kotona? - Ei.... Aivan liian iso rasitus... Sulla on abortti heti huomenna... Mikäli synnyttäminen vaatisi lääkärinlausunnon rasitteen mukaan, niin saattaisi syntyvyys loppua Suomesta kokonaan.

      • Leikkauspotilas

        Totta tuo mitä sanot lindex, koska synnytys ja lapsensaaminen on aina kova rasitus ja raskaus vaarantaa naisen terveyden. Synnytykseenkin kuolee monta naista vuodessa Suomessakin, aborttiin ei yhtäkään. Jos kuolisi, siitä tulisi abortin vastustajien herkkupala tässä höpsötyksessä jossa naisilta yriteteään kieltää avun saaminen hätätilassa.


      • hätävalheet jyllää!
        Leikkauspotilas kirjoitti:

        Totta tuo mitä sanot lindex, koska synnytys ja lapsensaaminen on aina kova rasitus ja raskaus vaarantaa naisen terveyden. Synnytykseenkin kuolee monta naista vuodessa Suomessakin, aborttiin ei yhtäkään. Jos kuolisi, siitä tulisi abortin vastustajien herkkupala tässä höpsötyksessä jossa naisilta yriteteään kieltää avun saaminen hätätilassa.

        " kuolee monta naista vuodessa Suomessakin, aborttiin ei yhtäkään."

        Mistähän luulet sit niiden kuolinprosenttien tulevan jollei mitään koskaan tapahdu?
        Puhumattakaan sen jälkeisestä 6 kertasesta itsemurhariskistä synnyttäneisiin verrattuna... näin se lapsentappaminen onkin lopulta moninkertasesti tappavampaa, tekijällekin.

        "siitä tulisi abortin vastustajien herkkupala"

        Niin ja sinä joudut pitään ne lappuset tiukasti simmuilla kurjan totuuden edessä... ja mässäät hekumointias ääriharvinaisista synnytyskuolemista.


      • ''''''''''
        hätävalheet jyllää! kirjoitti:

        " kuolee monta naista vuodessa Suomessakin, aborttiin ei yhtäkään."

        Mistähän luulet sit niiden kuolinprosenttien tulevan jollei mitään koskaan tapahdu?
        Puhumattakaan sen jälkeisestä 6 kertasesta itsemurhariskistä synnyttäneisiin verrattuna... näin se lapsentappaminen onkin lopulta moninkertasesti tappavampaa, tekijällekin.

        "siitä tulisi abortin vastustajien herkkupala"

        Niin ja sinä joudut pitään ne lappuset tiukasti simmuilla kurjan totuuden edessä... ja mässäät hekumointias ääriharvinaisista synnytyskuolemista.

        Puhumattakaan sen jälkeisestä 6 kertasesta itsemurhariskistä synnyttäneisiin verrattuna...


      • ------

      • <<<<<<
        ------ kirjoitti:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00505

        Tässä on yksi monista synnytyksen jälkeisestä masennuksesta tietoa antava sivu.

        New England Journal of Medicinessä julkaistun Århusin yliopiston tutkimuksen mukaan psyykkisten ongelmien määrä naisilla ei noussut abortin teon jälkeen. Tutkimuksessa kävi kuitenkin ilmi, että aborttia miettineiden, mutta sen sivuuttaneiden naisten psyykkiset ongelmat lisääntyivät lapsen syntymän jälkeen.


      • todisteita ei kuulu
        hätävalheet jyllää! kirjoitti:

        " kuolee monta naista vuodessa Suomessakin, aborttiin ei yhtäkään."

        Mistähän luulet sit niiden kuolinprosenttien tulevan jollei mitään koskaan tapahdu?
        Puhumattakaan sen jälkeisestä 6 kertasesta itsemurhariskistä synnyttäneisiin verrattuna... näin se lapsentappaminen onkin lopulta moninkertasesti tappavampaa, tekijällekin.

        "siitä tulisi abortin vastustajien herkkupala"

        Niin ja sinä joudut pitään ne lappuset tiukasti simmuilla kurjan totuuden edessä... ja mässäät hekumointias ääriharvinaisista synnytyskuolemista.

        Annapa tilasto siitä montako naista kuoli aborttiin sitten viime vuonna esimerkiksi. Niin, ei sellaista tilastoa ole... ei tietenkään.


      • tutkittu on :)
        hätävalheet jyllää! kirjoitti:

        " kuolee monta naista vuodessa Suomessakin, aborttiin ei yhtäkään."

        Mistähän luulet sit niiden kuolinprosenttien tulevan jollei mitään koskaan tapahdu?
        Puhumattakaan sen jälkeisestä 6 kertasesta itsemurhariskistä synnyttäneisiin verrattuna... näin se lapsentappaminen onkin lopulta moninkertasesti tappavampaa, tekijällekin.

        "siitä tulisi abortin vastustajien herkkupala"

        Niin ja sinä joudut pitään ne lappuset tiukasti simmuilla kurjan totuuden edessä... ja mässäät hekumointias ääriharvinaisista synnytyskuolemista.

        ja ihan täällä Suomessa.
        http://www.bmj.com/content/313/7070/1431
        http://afterabortion.org/2000/abortion-four-times-deadlier-than-childbirth/

        >Using a subset of the same data, STAKES researchers had previously reported that the risk of death from suicide within the year of an abortion was more than seven times higher than the risk of suicide within a year of childbirth.(2) >

        Ai se olikin peräti 7 kertanen riski..

        "Olen varma että tuo ei pidä paikkaansa."

        No kas kummaa :D oot varmaan viisaampi kun tutkijat..
        Katos vastustajilla kun ei oo tapana mylviskellä täällä pelkkiä toivemutuharhojaan kuten sun sakkis tekee :)

        "Synnytyksen jälkeinen masennus lisää itsemurhariskiä,"

        Ja se on onneks harvinaista. Ja kuten todettu, se aborttimasennus näkyy olevan jokatapauksessa 7 kertaa tappavampaa.

        "Århusin yliopiston tutkimuksen mukaan psyykkisten ongelmien määrä naisilla ei noussut abortin teon jälkeen."

        Laitappa ihan jotain virallista linkkiä esille niin nähdään mitkä pro-abortionatsi tahot siellä on tällä kertaa olleet vauhdissa :)

        "Niin, ei sellaista tilastoa ole... ei tietenkään. "

        Selittele nyt vaan mistä nämä luvut kertoo...
        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=15F0CC8BCE6773DF87046940E77CD6C4?id=nix01920
        http://soat.fi/index_files/luennot/Aitikuolleisuus.pdf

        (Yleisimmät kuolemansyyt 1996-2010)

        >Lääketieteellinen raskauden keskeytys,>

        >15-49- vuotiaiden naisten
        kaikki kuolemat vuosina 1987-2000
        15 823 kuolemaa yhdistettiin
        - - -
        Raskauden keskeytysrekisteri: 156 789 aborttia>

        Taulukko Kuolemat 100 000 raskautta kohden, korkein palkki keskeytyksissä jne. kaksi muutakin diagrammia, sairauskuolemat ja väkivaltaiset kuolemat, eniten keskeytyksissä)

        Ikävakioidut riskit, mm. itsemurhat, selvästi korkein luku keskeytykissä.

        >Yhteenveto (I)

        Luonnolliset kuolemat

        Raskaudella pääasiassa suojaava vaikutus (terve
        synnyttäjä
        -
        ilmiö) lukuun ottamatta nuorten synnyttäjien
        aivoverenvuotoja.

        Väkivaltaiset kuolemat

        Synnytyksellä suojaava vaikutus.

        Keskenmenoilla ei vaikutusta, paitsi nuorten naisten
        itsemurhissa sekä tapoissa ja murhissa.

        Raskauden keskeytyksen jälkeen kohonnut riski.>

        Että sillee :)


    • Kansallinen häpeä

      Lain mukaan aborin hakijan esitysten oikeellisuutta tuee arvoida mm. sosiaaliviranomaisen antaman lausunnon perusteella. Tässä olisi ollut objekiinnen ja puolueeton mittari lapsen tuottamalle "kohtuuttomalle rasitukselle". Tämäkin lainsäätäjän tahto on kuitenkin ohitettu viranomaisohjein, jotka tekevät mukavuusabortista automaatin ja veronmaksajien kustantamaa hupia.

      Aborttilaista on tullut täysin pidäkkeetön suojattomien lasten tappoase. Yli 10500 lasta surmataan joka vuosi Suomessa hulvattomissa mukavuusaborteissa.

      Monet "sivistyeenä" itseään pitävät piirit elvistelevät lasten ja äitien verta käsissään.

      • hei haloo

        Enempi sitä verta tulee synnytyksesssä, jos et satu tietään. Pystyn itse vertaileen. Olen synnyttänyt ja on yksi abortti. Voitko sää vertailla vai mutu tuntumallako näitä puhut?

        Jos vertaa näitä kahta niin abortti on mielettömän vaivaton ja veretön juttu verrattuna synnytykseen ja raskauteen.


        Esimerkiks pahoinvointi: loppu kuin seinään abortissa kun raskaana olleessa se kessti puoli vuotta!!! Meinasin tehdä abortin kun luulin että kuolen siihen ja pahoinvointi oli jo terveysuhka. Synhytys oli pitkä ja verinen ja sain vielä pysyvän vamman. Abortissa ei mitää tälläsia tule.


      • heko heko

        "Enempi sitä verta tulee synnytyksesssä, jos et satu tietään."

        siellä taas yks joka ei halua ymmärtää vertauskuvia... pitää vääntää hädissään jotain lapsellista saivartelua siitäkin. Säälittävää :)
        No, synnytyksessä ei ole kyse TAPETUN lapsen verestä, vaan siinä on luonnollinen ELÄMÄN tarkotus :)


    • ei hävetä

      "Kansallinen häpeä"

      Aborttilakihan saatiin Suomeen osittain siitäkin syystä, ettei
      haluttu olla pohjolan henkinen Albania, vaikka meilläkin
      kaltaisiasi takametsien punaniskakristittyjä aikoinaan riittikin.

      • Lapsen.....jat

        Lapsia surmaavalla ja naisia kyykyttävällä aborttiväellä ei ole varaa verrata itseään Albanian komunistiseen diktatuuriin. Albanian hirmuhallinto kalpenee aborttiväen ylläpitämän holkaustin rinnalla.

        Ilmeisesti moni aborttiväkeen kuuliva luulottelee itseään "sivistyneeksi" ihmiseksi...:D


    • mukaan taantumukseen

      Kiihkofemakot survoi ja kiristi hinkumansa keskiaikasen brutaalilain läpi ja selkärangattomat aivopestyt vätykset senku nöyristeli. Näin tästäkin kolkasta tuli sitten punaniskanatsien moraalivajeinen peräjunttila joka tappaa omia kansalaisiaan lepsulain synkeällä kalmanvarjolla.
      Valtaosa toki on normaaleja, lapsia suojelevia kansalaisia, jotka antaa lastensa elää sairaan kieroutuneista homelain pykälistä riippumatta. Onneksi.
      Mädässä marginaalisessa murhamielisakissa riittää silti kitkettävää tulevaisuudessa.

    • kerronpa minäkin

      Olen jo kerran aikaisemmin jossain aloituksessa kysynyt miten monta naista on esimerkiksi vuonna 2013 kuollut aborttiin, eli vaikka runsaaseen verenvuotoon tai kohdun repeämiseen. Silloin ei tullut vastausta, yritetään nyt uudestaan. Itse en ole onnistunut löytämään tilastoja, osaisiko joku etsiä ja linkittää sen tänne. Tiedusteluni koskee ainoastaan Suomea (sivistysvaltiota) ei mitään kehitysmaita koska siellä tehdään laittomia abortteja. Kun aina väitetään että aborttiin on kuollut naisia, mutta kun ei vaan tilastoja löydy (voinhan olla tietysti huono etsijä). Epäilen että jos näin todellisuudessa olisi, niin kyllä abortinvastustajat olisivat sen linkin jo tänne laittaneet. Tarkoitan siis todellakin ruumiillisia komplikaatioita kuten jo yllä kirjoitin, psyykkisistä en välitä, koska niitä ei kukaan pysty todistamaan, ne ovat vaan mielipiteitä.

      • dementikon ikijankka

        Niin mihin luulet näiden tilastojen ja lukujen perustuvan???

        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=15F0CC8BCE6773DF87046940E77CD6C4?id=nix01920
        http://soat.fi/index_files/luennot/Aitikuolleisuus.pdf

        "ei mitään kehitysmaita koska siellä tehdään laittomia abortteja."

        Uutisointeja ihan täältä "sivistys"(?)maistakin riittää...
        https://www.lifesitenews.com/news/8-women-including-gosnell-victim-died-from-legal-abortion-in-2009-govt-repo
        http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
        http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
        http://www.operationrescue.org/archives/planned-parenthood-study-figures-reveal-hundreds-of-abortion-pill-complications-including-death/
        http://www.telegram.com/article/20130103/NEWS/101039904/0/FRONTPAGE

        "kyllä abortinvastustajat olisivat sen linkin jo tänne laittaneet."

        Niinkun onkin. Mutta tuppaa vaan eräiltä aina jotenkin "unohtuun"...ja taas alkaa sama tivaus...

        "niitä ei kukaan pysty todistamaan, ne ovat vaan mielipiteitä. "

        Juu, parempi kieltää vaan kiivaalla raivolla kaikki epämieluisa mitä ihan asintuntijat on tutkimuksilla todenneet :DDDDD
        Valitettavaa faktaa nyt vaan on, että lapsentappamisen jälkeen tekijä tappaa itsensä 7 kertaa todennäksemmin kuin synnytyksen jälkeen ja se lisää selvästi vertailtuja tilanteita enemmän muitakin kuolemia. Että koita kestää nyt vaan :)


      • kerronpa minäkin
        dementikon ikijankka kirjoitti:

        Niin mihin luulet näiden tilastojen ja lukujen perustuvan???

        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=15F0CC8BCE6773DF87046940E77CD6C4?id=nix01920
        http://soat.fi/index_files/luennot/Aitikuolleisuus.pdf

        "ei mitään kehitysmaita koska siellä tehdään laittomia abortteja."

        Uutisointeja ihan täältä "sivistys"(?)maistakin riittää...
        https://www.lifesitenews.com/news/8-women-including-gosnell-victim-died-from-legal-abortion-in-2009-govt-repo
        http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
        http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
        http://www.operationrescue.org/archives/planned-parenthood-study-figures-reveal-hundreds-of-abortion-pill-complications-including-death/
        http://www.telegram.com/article/20130103/NEWS/101039904/0/FRONTPAGE

        "kyllä abortinvastustajat olisivat sen linkin jo tänne laittaneet."

        Niinkun onkin. Mutta tuppaa vaan eräiltä aina jotenkin "unohtuun"...ja taas alkaa sama tivaus...

        "niitä ei kukaan pysty todistamaan, ne ovat vaan mielipiteitä. "

        Juu, parempi kieltää vaan kiivaalla raivolla kaikki epämieluisa mitä ihan asintuntijat on tutkimuksilla todenneet :DDDDD
        Valitettavaa faktaa nyt vaan on, että lapsentappamisen jälkeen tekijä tappaa itsensä 7 kertaa todennäksemmin kuin synnytyksen jälkeen ja se lisää selvästi vertailtuja tilanteita enemmän muitakin kuolemia. Että koita kestää nyt vaan :)

        "dementikon ikijankka"

        Kyselin kyllä ihan tilastoja Suomesta ja voin esittää esimerkin minkälaisen tilaston haluan:

        -tehty 50 aborttia joista 10 naista kuoli; 5 rajuun verenvuotoon ja 5 veritulppaan .

        Joko nyt esimerkin voimalla ymmärsit minkälaista tilastoa etsin?

        Laittomiin abortteihinhan nyt kuolee selvästi enemmän koska ne tehdään vaarallisesti, johan tuon nyt tajuaa alakouluikäinenkin.


      • raota lappujas
        dementikon ikijankka kirjoitti:

        Niin mihin luulet näiden tilastojen ja lukujen perustuvan???

        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=15F0CC8BCE6773DF87046940E77CD6C4?id=nix01920
        http://soat.fi/index_files/luennot/Aitikuolleisuus.pdf

        "ei mitään kehitysmaita koska siellä tehdään laittomia abortteja."

        Uutisointeja ihan täältä "sivistys"(?)maistakin riittää...
        https://www.lifesitenews.com/news/8-women-including-gosnell-victim-died-from-legal-abortion-in-2009-govt-repo
        http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
        http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
        http://www.operationrescue.org/archives/planned-parenthood-study-figures-reveal-hundreds-of-abortion-pill-complications-including-death/
        http://www.telegram.com/article/20130103/NEWS/101039904/0/FRONTPAGE

        "kyllä abortinvastustajat olisivat sen linkin jo tänne laittaneet."

        Niinkun onkin. Mutta tuppaa vaan eräiltä aina jotenkin "unohtuun"...ja taas alkaa sama tivaus...

        "niitä ei kukaan pysty todistamaan, ne ovat vaan mielipiteitä. "

        Juu, parempi kieltää vaan kiivaalla raivolla kaikki epämieluisa mitä ihan asintuntijat on tutkimuksilla todenneet :DDDDD
        Valitettavaa faktaa nyt vaan on, että lapsentappamisen jälkeen tekijä tappaa itsensä 7 kertaa todennäksemmin kuin synnytyksen jälkeen ja se lisää selvästi vertailtuja tilanteita enemmän muitakin kuolemia. Että koita kestää nyt vaan :)

        "Joko nyt esimerkin voimalla ymmärsit minkälaista tilastoa etsin?"

        Sait jo monta linkkiä siitä että niitä TAPAHTUU :) mutta onhan se ennenkin tiedetty, kun ne epämieluisat todisteet lävähtää ruutuun niin se kiistointtäjankka senku jatkuu vaan eikä mikään kelpaa... mitäpä muutakaan enää voisit.

        "Laittomiin abortteihinhan nyt kuolee selvästi enemmän koska ne tehdään vaarallisesti"

        Noissa on ihan erikseen kerrottu juurikin niistä laillisistakin. Tämän oisit huomannu jos edes vaivautuiset lukeenkin niitä linkkejä.


      • kerronpa minäkin
        raota lappujas kirjoitti:

        "Joko nyt esimerkin voimalla ymmärsit minkälaista tilastoa etsin?"

        Sait jo monta linkkiä siitä että niitä TAPAHTUU :) mutta onhan se ennenkin tiedetty, kun ne epämieluisat todisteet lävähtää ruutuun niin se kiistointtäjankka senku jatkuu vaan eikä mikään kelpaa... mitäpä muutakaan enää voisit.

        "Laittomiin abortteihinhan nyt kuolee selvästi enemmän koska ne tehdään vaarallisesti"

        Noissa on ihan erikseen kerrottu juurikin niistä laillisistakin. Tämän oisit huomannu jos edes vaivautuiset lukeenkin niitä linkkejä.

        "raota lappujas"

        Niin sain kaiken näkösiä linkkejä mutta en sitä mitä haen: joten tästä päättelen ettei tälläisiä tilastoja ole olemassakaan saati että joku olis verenvuotoon kuollu, nimenomaan täällä Suomessa, minua kun ei muiden maiden aborttien seuraukset kiinnosta.


      • AVAA NE LINKIT :DDD
        raota lappujas kirjoitti:

        "Joko nyt esimerkin voimalla ymmärsit minkälaista tilastoa etsin?"

        Sait jo monta linkkiä siitä että niitä TAPAHTUU :) mutta onhan se ennenkin tiedetty, kun ne epämieluisat todisteet lävähtää ruutuun niin se kiistointtäjankka senku jatkuu vaan eikä mikään kelpaa... mitäpä muutakaan enää voisit.

        "Laittomiin abortteihinhan nyt kuolee selvästi enemmän koska ne tehdään vaarallisesti"

        Noissa on ihan erikseen kerrottu juurikin niistä laillisistakin. Tämän oisit huomannu jos edes vaivautuiset lukeenkin niitä linkkejä.

        "joten tästä päättelen ettei tälläisiä tilastoja ole olemassakaan"

        Niin ne hätälappuset vaan ängetään entistä tiukemmin simmuille kun kurjat todisteet häikäsee niidenkin läpi XDDDD voi voi ressukkaa... mätäne siihen totuuteen nyt vaan.

        ABORTTI TAPPAA. Helposti tekijänsäkin. Että ai "harmi" ;))))))


      • kerronpa minäkin
        AVAA NE LINKIT :DDD kirjoitti:

        "joten tästä päättelen ettei tälläisiä tilastoja ole olemassakaan"

        Niin ne hätälappuset vaan ängetään entistä tiukemmin simmuille kun kurjat todisteet häikäsee niidenkin läpi XDDDD voi voi ressukkaa... mätäne siihen totuuteen nyt vaan.

        ABORTTI TAPPAA. Helposti tekijänsäkin. Että ai "harmi" ;))))))

        "AVAA NE LINKIT"

        Sinulla on joko ymmärryksessä vika tai jonkinasteinen lukihäiriö; lue uudestaan ja ajatuksen kanssa viestini 24.1.2015 14:38 ja 25.1.2015 17:52. Pyysin nimenomaan Suomen tilastoja mutta vastausta ei vaan tunnu kuuluvan ja vaikeatahan se onkin koska Suomessa ei ole yhtäkään naista kuollut abortin jälkiseurauksiin esim. verenvuotoon tai veritulppaan. Olen heti valmis pyörtämään sanani jos tälläisen tilaston kaivat etkä mitään WHO:n tilastoa joka koskee koko maailmaa. Esimerkiksi näin että HUS:n sairaanhoitopiirissä on kuollut niin ja niin monta naista todistettavasti abortin jälkiseurauksiin. Äläkä enää tyrkytä niitä linkkien avausta; olen ne avannut ja sieltä ei kysymykseeni tullut vastausta. Minä haluan tietää Suomen todellisen tilanteen enkä sitä miten se voisi olla.


      • ei halua tajuta?
        AVAA NE LINKIT :DDD kirjoitti:

        "joten tästä päättelen ettei tälläisiä tilastoja ole olemassakaan"

        Niin ne hätälappuset vaan ängetään entistä tiukemmin simmuille kun kurjat todisteet häikäsee niidenkin läpi XDDDD voi voi ressukkaa... mätäne siihen totuuteen nyt vaan.

        ABORTTI TAPPAA. Helposti tekijänsäkin. Että ai "harmi" ;))))))

        Niistä linkeistä löytyy edelleen se mitä hinkuvingut ympäriinsä, mutta ilmeisesti siinä muodossa jota et kykene rajottuneella aivokapasiteetillas ymmärtään :D mutta pakkohan sun on nyt keksiä väkisin jotain mitä sieltä muka vielä lisäks ois ihan pakko löytyä :DDDDD

        "Pyysin nimenomaan Suomen tilastoja "

        Kun Suomesta on juurikin kerrottu siinä äitikuolleisuudesta kertovassa linkissä, ja tuskin ne käypähoidon tilastotkaan mistä tahansa ambomailta on repästy!! Ja perustele toki miksei siihen samaan lääkkeeseen kuolis ihan yhtä lailla tän maan rajojen sisällä kun muuallakin?? Ai niin, Suomen pinkkikuplassa aborttöörit onkin suojassa kaikelta aborttiin liittyvältä negatiiviselta XDDDDDD

        "Suomessa ei ole yhtäkään naista kuollut abortin jälkiseurauksiin esim. verenvuotoon tai veritulppaan"

        Antaa tulla ne TODOSTEET sitten vaan että niihin olemassaoleviin kuolemiin (15 823, yhdistetty myös abortteihin) ei oo liittyny ainuttakaan tällästä :D vaikeeta voi tosiaan olla... kun se todellinen tilanne näkyy kipeän kuvaavasti sieltä linkeistä (prosentuaalinen riski, mistä uskot niiden lukujen tulevan?), mutta jatka toki tota säälittävää vastaan inisemistäs... :)))

        >Tärkeimmät kuolinsyyt ovat infektio sekä tromboemboliset että anestesiaan liittyvät komplikaatiot.
        Myös lääkkeelliseen keskeytykseen liittyviä kuolemantapauksia on raportoitu. Nämä tapaukset ovat liittyneet kohdun ulkoiseen raskauteen, runsaaseen vuotoon tai septiseen shokkiin.
        Clostridium sordellii -bakteerin aiheuttamia fataaleja sepsiksiä on kuvattu harvinaisena lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen komplikaationa. >

        Odotellaan siis niitä todisteita että nää ei koske Suomee mitenkään :)))))


      • kerronpa minäkin
        ei halua tajuta? kirjoitti:

        Niistä linkeistä löytyy edelleen se mitä hinkuvingut ympäriinsä, mutta ilmeisesti siinä muodossa jota et kykene rajottuneella aivokapasiteetillas ymmärtään :D mutta pakkohan sun on nyt keksiä väkisin jotain mitä sieltä muka vielä lisäks ois ihan pakko löytyä :DDDDD

        "Pyysin nimenomaan Suomen tilastoja "

        Kun Suomesta on juurikin kerrottu siinä äitikuolleisuudesta kertovassa linkissä, ja tuskin ne käypähoidon tilastotkaan mistä tahansa ambomailta on repästy!! Ja perustele toki miksei siihen samaan lääkkeeseen kuolis ihan yhtä lailla tän maan rajojen sisällä kun muuallakin?? Ai niin, Suomen pinkkikuplassa aborttöörit onkin suojassa kaikelta aborttiin liittyvältä negatiiviselta XDDDDDD

        "Suomessa ei ole yhtäkään naista kuollut abortin jälkiseurauksiin esim. verenvuotoon tai veritulppaan"

        Antaa tulla ne TODOSTEET sitten vaan että niihin olemassaoleviin kuolemiin (15 823, yhdistetty myös abortteihin) ei oo liittyny ainuttakaan tällästä :D vaikeeta voi tosiaan olla... kun se todellinen tilanne näkyy kipeän kuvaavasti sieltä linkeistä (prosentuaalinen riski, mistä uskot niiden lukujen tulevan?), mutta jatka toki tota säälittävää vastaan inisemistäs... :)))

        >Tärkeimmät kuolinsyyt ovat infektio sekä tromboemboliset että anestesiaan liittyvät komplikaatiot.
        Myös lääkkeelliseen keskeytykseen liittyviä kuolemantapauksia on raportoitu. Nämä tapaukset ovat liittyneet kohdun ulkoiseen raskauteen, runsaaseen vuotoon tai septiseen shokkiin.
        Clostridium sordellii -bakteerin aiheuttamia fataaleja sepsiksiä on kuvattu harvinaisena lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen komplikaationa. >

        Odotellaan siis niitä todisteita että nää ei koske Suomee mitenkään :)))))

        "Tärkeimmät kuolinsyyt jne...."

        Montako kappaletta näitä löytyy esimerkiksi vuodelta 2013 tai vuodelta 2014 Suomesta?


    • Murhaajako

      Siis teistä naisen olisi PAKKO synnyttää lapsi? Eli siis jos tulisin raskaaksi, minun olisi pakko synnyttää lapsi, etten olisi murhaaja? Entä jos nainen on oikeasti masentunut (itsetuhoinen, viiltelee ym.) niin te abortin vastustajat haluaisitte naisen silti synnyttävän. Entä jos hän tekee itsemurhan vähän ennen synnytystä, koska tuntee itsensä "turhaksi" jos tuntee, että ei pysty huolehtimaan lapsesta? Silloin menee lapsi sekä nainen. Abortissa menee vain "lapsi".

      Eli siis te abortin vastustajat haluaisitte kieltää kaikki abortit. Siis lääketieteelliset ja "huviabortit". Korjatkaa jos olen väärässä:).

      • EI murhaaja

        Vastustajat ovat moneen kertaan sanoneet, että masennus ja muut pään sisäiset ongelmat ovat vain mielenoikkuja. Eli ämmä vaan pakkohoitoon ja synnyttämään, sen jälkeen tehköön itselleen mitä haluaa. Näin paljon vastustajat arvostavat muita ihmisiä, toisin sanoen pitävät pelkkinä synnytyskoneina, joilla on arvoa vain synnyttäessään. Mutta hei, vaikka nämä hemmotellut naistenkyykyttäjät ovat mitä mieltä tahansa, niin onneksi laki on arvokkaamman eli naisen puolella eikä mikään pakko ole synnyttää vastoin tahtoaan. Mielenterveysongelmatkin lasketaan terveyssyiksi eli oikein päteviksi syiksi aborttiin.


      • ja valhetta tursuile

        "Siis lääketieteelliset ja "huviabortit". "

        Missä vaiheessa ne pollan sisäset ongelmat lääketieteellisiks syiks muuttu? Eihän niitä sinne edes tilastoidakaan, koska ne ei oo yhtään minkäänlaisena esteenä raskauden jatkamiselle, paitsi korkeintaan omanapa-psyykenraunion omassa harhasessa pollassa.

        "Entä jos nainen on oikeasti masentunut (itsetuhoinen, viiltelee ym.) niin te abortin vastustajat haluaisitte naisen silti synnyttävän"

        Ja se lapsentappaminenkohan siihen jotenki auttaa?

        "Entä jos hän tekee itsemurhan vähän ennen synnytystä, koska tuntee itsensä "turhaksi" jos tuntee, että ei pysty huolehtimaan lapsesta? Silloin menee lapsi sekä nainen."

        Kuten todettu eräässä toisessa ketjussa hiljattain, sellaset kuuluu hoitoon ja lapsi huostaan niiden luo jotka pystyy huolehtiin.

        "Abortissa menee vain "lapsi"."

        Ja tän jälkeen moninkertasesti synnytystä todennäkösemmin myös se päävikanen nainen.
        Psyyken vaivojen kans kun on mahdollista ettei mee kumpikaan, toisin kun niissä todellisissa, lääketieteellisissä kuolemanvakavissa tiloissa.

        "masennus ja muut pään sisäiset ongelmat ovat vain mielenoikkuja"

        Ja tästäkin taas kerran niitä TODISTEITA odotellessa... :)

        "Näin paljon vastustajat arvostavat muita ihmisiä,"

        Siellä taas tekopyhyyksien emä paatostelija joka "arvostaa" peräti niin paljon että himoitsee niitä hengiltä... !!! :DDDD
        Näin paljon suosijat arvostavat muita ihmisiä, toisin sanoen pitävät pelkkinä "jätteiden" murhakoneina, joilla on arvoa vain murhatessaan. Mutta hei, vaikka nämä hemmotellut lastenkyykyttäjät ovat mitä mieltä tahansa, niin onneksi ihmsoikeudet ja monen sivistyneemmän maan lakikin on arvokkaamman oikeuden eli lapsen elämän puolella eikä mikään pakko ole kuolla vastoin tahtoaan.

        "Mielenterveysongelmatkin lasketaan terveyssyiksi"

        Senkun sitten todistelet vaann että nekin on tilastoituna siinä 0,5%ssa :) jäädään jälleen kerran odotteleen...


      • **^^**
        ja valhetta tursuile kirjoitti:

        "Siis lääketieteelliset ja "huviabortit". "

        Missä vaiheessa ne pollan sisäset ongelmat lääketieteellisiks syiks muuttu? Eihän niitä sinne edes tilastoidakaan, koska ne ei oo yhtään minkäänlaisena esteenä raskauden jatkamiselle, paitsi korkeintaan omanapa-psyykenraunion omassa harhasessa pollassa.

        "Entä jos nainen on oikeasti masentunut (itsetuhoinen, viiltelee ym.) niin te abortin vastustajat haluaisitte naisen silti synnyttävän"

        Ja se lapsentappaminenkohan siihen jotenki auttaa?

        "Entä jos hän tekee itsemurhan vähän ennen synnytystä, koska tuntee itsensä "turhaksi" jos tuntee, että ei pysty huolehtimaan lapsesta? Silloin menee lapsi sekä nainen."

        Kuten todettu eräässä toisessa ketjussa hiljattain, sellaset kuuluu hoitoon ja lapsi huostaan niiden luo jotka pystyy huolehtiin.

        "Abortissa menee vain "lapsi"."

        Ja tän jälkeen moninkertasesti synnytystä todennäkösemmin myös se päävikanen nainen.
        Psyyken vaivojen kans kun on mahdollista ettei mee kumpikaan, toisin kun niissä todellisissa, lääketieteellisissä kuolemanvakavissa tiloissa.

        "masennus ja muut pään sisäiset ongelmat ovat vain mielenoikkuja"

        Ja tästäkin taas kerran niitä TODISTEITA odotellessa... :)

        "Näin paljon vastustajat arvostavat muita ihmisiä,"

        Siellä taas tekopyhyyksien emä paatostelija joka "arvostaa" peräti niin paljon että himoitsee niitä hengiltä... !!! :DDDD
        Näin paljon suosijat arvostavat muita ihmisiä, toisin sanoen pitävät pelkkinä "jätteiden" murhakoneina, joilla on arvoa vain murhatessaan. Mutta hei, vaikka nämä hemmotellut lastenkyykyttäjät ovat mitä mieltä tahansa, niin onneksi ihmsoikeudet ja monen sivistyneemmän maan lakikin on arvokkaamman oikeuden eli lapsen elämän puolella eikä mikään pakko ole kuolla vastoin tahtoaan.

        "Mielenterveysongelmatkin lasketaan terveyssyiksi"

        Senkun sitten todistelet vaann että nekin on tilastoituna siinä 0,5%ssa :) jäädään jälleen kerran odotteleen...

        Sinulla se on vastaus kaikkeen. Ei muuta kuin abortin täyskielto, jos teettää abortin niin saunan taakse ja nappi otsaan. Mielenterveys potilaat lepositeisiin siihen asti kunnes synnyttävät, sitten ei ole väliä kuinka lapsen tai hullun naisen käy. Näin tehdään.
        Kun lukee tuotoksiasi niin juuri noin asioiden pitää mennä.


      • taas valhevääntelet!
        ja valhetta tursuile kirjoitti:

        "Siis lääketieteelliset ja "huviabortit". "

        Missä vaiheessa ne pollan sisäset ongelmat lääketieteellisiks syiks muuttu? Eihän niitä sinne edes tilastoidakaan, koska ne ei oo yhtään minkäänlaisena esteenä raskauden jatkamiselle, paitsi korkeintaan omanapa-psyykenraunion omassa harhasessa pollassa.

        "Entä jos nainen on oikeasti masentunut (itsetuhoinen, viiltelee ym.) niin te abortin vastustajat haluaisitte naisen silti synnyttävän"

        Ja se lapsentappaminenkohan siihen jotenki auttaa?

        "Entä jos hän tekee itsemurhan vähän ennen synnytystä, koska tuntee itsensä "turhaksi" jos tuntee, että ei pysty huolehtimaan lapsesta? Silloin menee lapsi sekä nainen."

        Kuten todettu eräässä toisessa ketjussa hiljattain, sellaset kuuluu hoitoon ja lapsi huostaan niiden luo jotka pystyy huolehtiin.

        "Abortissa menee vain "lapsi"."

        Ja tän jälkeen moninkertasesti synnytystä todennäkösemmin myös se päävikanen nainen.
        Psyyken vaivojen kans kun on mahdollista ettei mee kumpikaan, toisin kun niissä todellisissa, lääketieteellisissä kuolemanvakavissa tiloissa.

        "masennus ja muut pään sisäiset ongelmat ovat vain mielenoikkuja"

        Ja tästäkin taas kerran niitä TODISTEITA odotellessa... :)

        "Näin paljon vastustajat arvostavat muita ihmisiä,"

        Siellä taas tekopyhyyksien emä paatostelija joka "arvostaa" peräti niin paljon että himoitsee niitä hengiltä... !!! :DDDD
        Näin paljon suosijat arvostavat muita ihmisiä, toisin sanoen pitävät pelkkinä "jätteiden" murhakoneina, joilla on arvoa vain murhatessaan. Mutta hei, vaikka nämä hemmotellut lastenkyykyttäjät ovat mitä mieltä tahansa, niin onneksi ihmsoikeudet ja monen sivistyneemmän maan lakikin on arvokkaamman oikeuden eli lapsen elämän puolella eikä mikään pakko ole kuolla vastoin tahtoaan.

        "Mielenterveysongelmatkin lasketaan terveyssyiksi"

        Senkun sitten todistelet vaann että nekin on tilastoituna siinä 0,5%ssa :) jäädään jälleen kerran odotteleen...

        "Ei muuta kuin abortin täyskielto"

        Kuka sellasta oli kannttanu??

        "sitten ei ole väliä kuinka lapsen tai hullun naisen käy."

        Mutumutumussutimuu. Suahan niiden kohtalot vasta liikuttaakin :DDDD etenkin lasten, joita hinkuat tappaa jo kohtuun... ja jos viekottelemas naisparka katuu katkerasti tekoaan joka myös pahensi psyyken ongelmia, niin sinä naureskelet halveksuen että "mitäs menit, omaa syytäs"!!
        Kun lukee tuotoksiasi niin juuri noin asioiden pitää mennä.


    • Murhaajako

      Jatkoa edelliseen...

      Minua kiinnostaisi tietää ovatko nämä abortin vastustajat enimmäkseen miehiä vai naisia. Ihan sillä vaan, että jos enemmistö on miehiä, he eivät tiedä miten _TUSKALLINEN_ synnytys on.

    • synnytetty on,onneks

      mutta tieto on myös _TUSKALLISESTA_ luulosta että ois "pakko" mennä mukavuusaborttiin...

    • Murhaajako

      En saanut vastausta mihinkään kysymykseeni:). Ison joukon vihaajia kylläkin.

    • olet siis sokea

      "En saanut vastausta mihinkään kysymykseeni"

      epämieluisille vastauksille (kuten sakilles toki tyypillistä onkin)? :)
      Jos joku kertoo synnyttäneensä, niin et osaa päätellä mahtaako vastaaja olla mies vaiko nainen? :DD
      Ja etpä sinäkään näytä sen enempää mihinkään kysyttyyn vastaavan ;)

    • Murhaajako

      Niin mutta yleisesti kaikista abortin vastustajista. Tämän ei ole tarkoitus olla hyökkäys abortin vastustajia kohtaan, yritän vain kysellä kantojanne:).

    • Murhaajako

      "Eli siis te abortin vastustajat haluaisitte kieltää kaikki abortit. Siis lääketieteelliset ja "huviabortit". Korjatkaa jos olen väärässä:)."

      Tähän haluaisin saada vastauksen:). Sitten saisin teistä vähän selvemmän kuvan.


      "EI murhaaja23.1.2015 23:020
      Vastustajat ovat moneen kertaan sanoneet, että masennus ja muut pään sisäiset ongelmat ovat vain mielenoikkuja. Eli ämmä vaan pakkohoitoon ja synnyttämään, sen jälkeen tehköön itselleen mitä haluaa. Näin paljon vastustajat arvostavat muita ihmisiä, toisin sanoen pitävät pelkkinä synnytyskoneina, joilla on arvoa vain synnyttäessään. Mutta hei, vaikka nämä hemmotellut naistenkyykyttäjät ovat mitä mieltä tahansa, niin onneksi laki on arvokkaamman eli naisen puolella eikä mikään pakko ole synnyttää vastoin tahtoaan. Mielenterveysongelmatkin lasketaan terveyssyiksi eli oikein päteviksi syiksi aborttiin."
      Tästä crediittii multa. Asiallista teksitiä (asiasta voi olla monta mieltä)

    • Murhaajako

      "taas tekopyhyyksien emä paatostelija joka "arvostaa" peräti niin paljon että himoitsee niitä hengiltä... !!! :DDDD
      Näin paljon suosijat arvostavat muita ihmisiä, toisin sanoen pitävät pelkkinä "jätteiden" murhakoneina, joilla on arvoa vain murhatessaan. Mutta hei, vaikka nämä hemmotellut lastenkyykyttäjät ovat mitä mieltä tahansa, niin onneksi ihmsoikeudet ja monen sivistyneemmän maan lakikin on arvokkaamman oikeuden eli lapsen elämän puolella eikä mikään pakko ole kuolla vastoin tahtoaan."

      Voisitko luetella kaikki ne maat jotka ovat sivistyneitä ja eivät kannata aborttia:). Ja jos pidät näitä muita maita NIIN paljon parempina (tälläi tekstisi antoi ymmärtää) miksi et muuta näihin maihin?

    • mikä epäselvää?

      Jäikö tästä nyt jotain ymmärtämättä, vai miks luulet että ei vaan tunnu löytyvän niitä jotka haluis kieltää kokonaan?''

      ""Ei muuta kuin abortin täyskielto"

      Kuka sellasta oli kannttanu??"

      Siis, OLET VÄÄRÄSSÄ :)

      "miksi et muuta näihin maihin?"

      Ja taas tää suosijasakin vakiomantra.. jos sinä et tykkää YHDESTÄ laista tässä maassa (mikä ei vaikuta käytännössä kuitenkaan elämääs) niin muutat sellaseen maahan missä se on mieles mukanen (riippumatta siitä mitä muut lait on)?
      Ja kyllähän niitä sivistysmaita löytyy Euroopastakin.

    • Murhaajako

      Niin mutta voisitko kertoa niitä nimeltä:)

      • childfreelife

        Kattimattinen puhuu Irlannista ja Puolasta, näistä muutamasta hassusta jäljellä olevasta jeesuspesäkkeestä länsimaissa. Kylläpä se heidän katolinen usko on hieno asia, pastori toisensa jälkeen panee pikkupoikia ja jeesusklikkiin kuulumatonkin saa kuolla mielummin kuin keskeyttää raskauden.


    • kysyttiiks sulta

      "Kylläpä se heidän katolinen usko on hieno asia, pastori toisensa jälkeen panee pikkupoikia"

      Childmurderlife se vastailee jo muiden puolesta...
      Liittykö taas lasten turhan tappamisen vastustukseen jotenkin?
      Edelleenkään täällä ei kai ketkään vastustajat taida vastustaa kuolemanvakavilla syillä, tai olla edes mitään katolisia "hihhuleita". Mutta millonkas sinä sen vääristelys lopettaisit kun eväät on heikot jo valmiiks.

    • childfreelife

      "kysyttiiks sulta"

      Ei kysytty.

      "se vastailee jo muiden puolesta..."

      Ja kerrankin joku sai vastauksen kun jotain tuli kysyneeksi.

      "Liittykö taas lasten turhan tappamisen vastustukseen jotenkin?"

      Kyllä, kuvaat näiden kahden patavanhoillisen katolilaismaata aborttilakiensa puolesta sivistysmaiksi. Niissä maissa olisi normaali länsimainen aborttilaki ilman tuota vanhoillista jeesusklikkiä.

      "vääristelys lopettaisit"

      Ei vääristelyä, vaan yleisesti tiedossa olevia asioita.

    • kun edelleen

      "kuvaat näiden kahden patavanhoillisen katolilaismaata aborttilakiensa puolesta sivistysmaiksi"

      ei muuta asiaa lain (ja lasten turhalta tappamiselta suojelun) kannalta mihinkään.

      "Niissä maissa olisi normaali länsimainen aborttilaki ilman tuota vanhoillista jeesusklikkiä."

      Laki ja uskonto on toisistaan täysin erillisiä.

      "yleisesti tiedossa olevia asioita."

      Joo varmaan, siellä sun joslandian rinnakkaistodellisuuden fantasioissa ;D

      • childfreelife

        "ei muuta asiaa lain (ja lasten turhalta tappamiselta suojelun) kannalta mihinkään."

        Väitinkö muuttavan? Heidän uskomuksensa ikävä kyllä liittyy aborttivastaisuuteen.

        "Laki ja uskonto on toisistaan täysin erillisiä"

        Onneksi. Nämäkin maat ovat matkalla sivistyksen pariin, vaikka jeesusfundikset laittaa hanttiin. Ranska on tästä hyvä esimerkki katolilaisenemmistöisestä maasta, kiitos laicite-periaatteen, eli uskonnon erottamisen normaalielämästä.

        "siellä sun joslandian"

        Niin, jos sanoisin veden olevan märkää ja se olisi ajamallesi asialle haitallista, sanoisit täsmälleen samoin.


    • stereotypia jyllää

      "Heidän uskomuksensa ikävä kyllä liittyy aborttivastaisuuteen"

      Niinhän sun sakkis aina haluaa uskoo.

      "Nämäkin maat ovat matkalla sivistyksen pariin, "

      Niin, monet maat on tosiaan kiristämässä lakiaan olematta mitään katolisia tms. jeesusmaita.

      " jos sanoisin veden olevan märkää ja se olisi ajamallesi asialle haitallista, sanoisit täsmälleen samoin. "

      Ja sinä et sanois? :D sun "yleisesti tietämä" kun ei vaan näytä olevan yleensä mitään faktaa. Niinhän täällä väitetään alkoitakin epäihmisiks joita ei tapeta aborteissa, vaikka onhan niiden ihmisyys ja abortin tappavuus nyt ihan yleisesti tiedossa olevaa faktaa. Mutta sen sinäkin joudut vaan kiivaasti inttäkiistään kun se on asialles liian haitallista.

    • childfreelife

      "Niin, monet maat on tosiaan kiristämässä lakiaan olematta mitään katolisia tms. jeesusmaita."

      Missä on tulossa konkreettisia muutoksia, ei pienen aktiiviryhmän huutamista, vaan oikeasti kiristyviä lakeja? Näitä varmasti on, mutta voisitko nimetä nämä? Puhutuimpana maana Espanjassa tuo jo jäikin pelkäksi yritykseksi ja naisten oikeudet voitti.

    • lapsen oikeudet voit

      Lopulta se Oikeus eli lasten elämä voittaa, ja itsekkäät hulluna riehuvat murhanhimokit laitetaan vaikka pakkositeisiin jos ei muuta..

      " Espanjassa tuo jo jäikin pelkäksi yritykseksi ja naisten oikeudet voitti. "

      Kuvitteletko tosiaan että tää jää tähän? :D
      http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/679851/Espanja hyllytti suunnitelman tiukentaa aborttilakia
      >Pääministeri Mariano Rajoy totesi tiistaina, ettei sellaista lakia kannata säätää, joka muutettaisiin sillä hetkellä, kun Espanjassa vaihtuu hallitus.

      Rajoyn hallitus aikoo edelleen vaatia muita muutoksia aborttilakiin. Hallitus haluaisi muun muassa, että alle 18-vuotiaiden tyttöjen on hankittava vanhempiensa suostumus aborttiin.>

      http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/703502/Kymmenettuhannet vaativat aborttilain tiukentamista Espanjassa

      http://yle.fi/uutiset/aborttikielto_saa_tukea_liettuan_parlamentissa/6663183
      http://yle.fi/uutiset/turkin_hallitus_puuhaa_tiukennusta_aborttioikeuteen/6143831
      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/aborttilait-tiukentuvat-jalleen-yhdysvalloissa/2203362
      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013032716835668_ul.shtml
      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288439566673.html
      http://yle.fi/uutiset/venajalla_puuhataan_aborttioikeuden_rajoittamista/5368361
      http://ylioppilaslehti.fi/2011/11/abortinvastainen-liike-nousee-venajalla/

      Että mm. ihan sellaset "kääpiövaltiot" kun USA ja Venäjä näkyy kulkevan kohti sivistystä eli sakilles paniikkia aiheuttavaan suuntaan :)

      • childfreelife

        "Kuvitteletko tosiaan että tää jää tähän?"

        En kuvittele mitään, tästä on puhuttu, jonain päivänä aurinkokin varmuudella sammuu.


    • eli...

      "jonain päivänä aurinkokin varmuudella sammuu."

      tuudittaudu vaan niihin ikuisuuskuvitelmiis ;D

      • childfreelife

        "ikuisuuskuvitelmiis"

        Ei minulla ole ikuisuuskuvitelmia, jossain aikataulussa aivan kaikki muuttuu, jopa aurinkokin sammuu. Todennäköisesti kuitenkin vielä ensi kesänä voin käydä töissä avoautolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe