Koulukiusattu? en tiedä..

anonyymi_95

Olen 15 vuotias poika Espoosta ja olen 9. luokalla.
Olen hieman epäsosiaalinen, mutta minulla on kyllä muutamia hyviä kavereita.
Menen suoraan asiaan, vaikka tämä onkin tyhmä ongelma, minua heitellään kuminpalasilla melkein joka oppitunti, tämä on alkanut 9.luokan loppusyksyllä. Aluksi se oli vain englannin tunneilla, jolloin istun luokan etupäässä, mutta viimeaikoina se on lisääntynyt huomattavasti.
Heittäjät ovat kaksi luokan poikaa, jotka ovat hyvin "suosittuja" ja kaikki pitävät heitä "hauskoina".

Olen jo muutaman kerran koittanut saada heitä lopettamaan säälittävillä yrityksilläni.
Olen usein yrittänyt leikkiä jotain perhanan kovista ja huutaa esim. "mitä helvettii sä haluut" tai "oottekste jotain 3. luokkalaisii, häh?" koko luokan kuullen.
Aina kun otan asian puheeksi he nauravat ja sanovat etteivät he heittäneet mitään.
Tuntuu kuin yritykseni olisivat tehneet asiasta surkeamman.
Kun kerron asiasta tunnin opettajalle, hän valittaa asiasta hetken heittäjille, ja hetki sen jälkeen heittäminen alkaa taas.
Onneksi minulla on ainakin 2 opettajaa, joka osaa pitää oppilaansa kurissa.
Jos heittelen heitä takaisin kuminpaloilla, niitä satelee entistä enemmän.

Saatat nyt miettiä että olen tyhmä kun otan kumien heittelyn näin tosissani, enkä edes välitä jos teet niin, tiedän kyllä että monilla on paljon vakavampia koulukiusaus tapauksia ja että olen nössömäinen kun kirjoitan tälläisestä tänne, mutta se on jo pitkään käynyt hermoilleni, enkä kestä sitä enää. En pysty keskittymään tunneilla kunnolla. Voisin tietenkin olla välittämättä koko jutusta, laittaa hupun päähän tunneilla ja kestää koko loppu kevään, kunnes pääsen eri lukioon kuin he, mutta en haluisi välttämättä jättää koulukiusattua mielikuvaa itsestäni.

Olen usein miettinyt että voisin vetää heitä turpiin esim. koulun jälkeen tai jopa koko luokan edessä tunnilla, uskon että voisin voittaa heidät tappelussa, sillä käyn kuntosalilla, harrastan judoa ja aikidoa.
Mutta mikä minusta sitten tulisi ? Urpo kovis joka provosoituu kaikesta ? vai uusi koulukiusaaja ?
En halua turvautua väkivaltaan. Ihmiset alkaisivat vihaamaan minua.
Siitä koituisi vain turhaa vaivaa, enkä halua pilata mainettani kahden kusipään takia.

En oikeasti tiedä mitä tehdä, kun kysyn kavereiltani, he eivät tiedä myöskään (tai sitten eivät välitä).
Minun lisäksi "he" heittelevät myös 2 tai 3 muuta oppilasta luokassani.
Tämä kaikki vaikuttaa mielialaani ja itsetuntoon vahvasti.
En ole mielestäni tehnyt ikinä mitään ikävää heille, enkä haastanut riitaa.

Olen jopa itse tukioppilas, jonka yksi tehtävä on estää koulukiusaus, ironista, eikö ?
Eli kysymys kuuluu, pitäisikö minun vain odottaa kärsivällisesti kesään asti, vai pitäisikö minun tehdä asialle jotain ?
Vetää heitä turpiin kenties ? Hakea apua joltakin aikuiselta (terveydenhoitajalta)? yrittää neuvotella heidän kanssaan (joka ei varmasti onnistuisi) ?
Suomi24 palstoille kirjoittaminen on yksi vaihtoehto, johon olen nyt päätynyt.

En tiedä mitä tehdä, en halua ainakaan ottaa asiaa puheeksi perheeni kanssa, jos ei ole pakko.

Ihmiset auttakaa, kaikenlaiset vastaukset ja mielipiteet käyvät, kunhan joku edes vastaa.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoSad

      Ne tykkää siitä kun sä ärsyynnyt kuminpalasista. Paras tapa on vaan että et välitä niistä yhtään ihankuin ne olis vaan ilmaa...et ees vastaa niiden kysymysksiin..parasta vaan esittää kuuroa. Kyllä ne kyllästyy siihen heittelyyn kun annat vaan asian olla. Jos ei lopu niin kannatta hakee apua, ennenkuin toi kehittyy vakavemmaksi!

      (musta on aivan sairaan vammasta 9 luokkalaiselta heitellä jotain kumin palasia, naurettavan lapsellista =`D

    • foley

      Open pitäis käskee toi kaksikko eturiviin ja eripuolille nehän häiritsee opiskelurauhaa,meinaako ne lapselliset vielä amikses tai lukioski leikkii kuminpalasilla toosi lapsellista.Olet yrittäny fiksusti saada heittelyn loppumaan.Vai muka luokan hauskuuttajat,täysiä pellejä ne pitäis jollain tapaa saada nolattua tai onhan toi kumien heittelyki jo niin noloo et eikö muutki tollasesta saa jo tarpeeksi.

    • kjähkjäh

      kuminpalasia sen kenkään joka niitä heittelee:)

    • Kiitti vastauksista. Ne merkitsee paljon minulle.
      Olen samaa mieltä että opettajien pitäisi tehdä asialle jotain, siirtää heidän istumapaikkoja tai määrätä jälki-istuntoa jne.
      Koko asia on niin idioottimainen ja lapsellinen, etten tiedä oikeesti miten reagoida.
      Luulen että yritän vain olla välittämättä heistä.

      • Mutta voisin kyllä myös yrittää heidän nolaamistakin koko luokan edessä =P


    • anonimo

      Heei!
      Ei kannata vastata kiusaamiseen kiusaamisella :/ ei kannata ryhtyä väkivaltaseks, loppujenlopuks se tuskin auttaa mitään..
      Ja tiedän ton kuinka rasittavaa on kun opettajat "puuttuu kiusaamiseen" ja oikeesti se ei auta hevon vittua...

      Mee oikeesti jutteleen just esim. terveydenhoitajalle!! Se voi laittaa sut sitten vaikka kuraattorille tai psykologille jos haluat mennä :) puhuminen auttaa oikeesti! Ja jos pystyt niin kerro sun vanhemmilles millasta sulla on koulussa..! Älä ainakaan jää yksin.. Mää itse jäin yksin kiusaamisen kanssa ja nyt muutamaa vuotta myöhemmin on vaan pahempi olo kun ei saanu puhuttua kellekkään...

      Jos susta tuntuu että haluat jutella jollekkin muttet ehkä tiedä kelle niin voit laittaa mulle sähköpostia jos haluat :)
      [email protected]

      Oon 18-vuotias tyttö ja kuuntelen mielellään jos haluat purkaa sun tuntemuksia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe