Laihdutus

Sirpukka1

Kesään mennessä pitäisi saada yli 20kg pois. Kertokaa kokemuksia, niksejä jne Kiitos Olen kohta 46v. nainen.

13

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asffg

      No saat tosissas tehä töitä meinaat 20.kg.pois riippu mikä on lähtöpaino

      • Sirpukka1

        90kg porsas.Joskus -90 luvun lpoppupuolella onnistuin karistamaan 10kg vajaassa kuukaudessa, mutta nyt ikää enemmän...uskaltaiskohan vielä lähteä samaan? Tuolloin söin näkkäriä,tonnikalaa ja vihanneksia. Liikkuminen on kävelyä....ja mä oon 168 pitkä. Mutta nyt on menny hermot näihin läskeihin!!!


      • Miten haluut
        Sirpukka1 kirjoitti:

        90kg porsas.Joskus -90 luvun lpoppupuolella onnistuin karistamaan 10kg vajaassa kuukaudessa, mutta nyt ikää enemmän...uskaltaiskohan vielä lähteä samaan? Tuolloin söin näkkäriä,tonnikalaa ja vihanneksia. Liikkuminen on kävelyä....ja mä oon 168 pitkä. Mutta nyt on menny hermot näihin läskeihin!!!

        No senkus kokeilet.. Nythän sulla on vielä 4kk aikaa, eli ei edes tarvii niin tiukille vetää syömisiä.
        Suosittelen kuitenkin aloittamaan terveelliset elämäntavat, niillä olet (pysyvässä) kesäkunnossa 2016 :)


      • nodietswork
        Sirpukka1 kirjoitti:

        90kg porsas.Joskus -90 luvun lpoppupuolella onnistuin karistamaan 10kg vajaassa kuukaudessa, mutta nyt ikää enemmän...uskaltaiskohan vielä lähteä samaan? Tuolloin söin näkkäriä,tonnikalaa ja vihanneksia. Liikkuminen on kävelyä....ja mä oon 168 pitkä. Mutta nyt on menny hermot näihin läskeihin!!!

        Taisi siinä 90-luvulla tekemässäsi laihiksessa lihakset savuta. Etkä edes tehnyt painoharjoittelua niiden ylläpitämiseksi?


      • Sirpukka1
        nodietswork kirjoitti:

        Taisi siinä 90-luvulla tekemässäsi laihiksessa lihakset savuta. Etkä edes tehnyt painoharjoittelua niiden ylläpitämiseksi?

        No,ajelin pyörällä parikyt kilsaa päivässä. Nyt on polvi sen verran sökönä,etten enää jalkaprässiä lääkärin kehotuksesta yritä haaveillakkaan. Siis mä oon lihonut n. vuoden aikana n. 20 kiloo.


      • nodietswork
        Sirpukka1 kirjoitti:

        No,ajelin pyörällä parikyt kilsaa päivässä. Nyt on polvi sen verran sökönä,etten enää jalkaprässiä lääkärin kehotuksesta yritä haaveillakkaan. Siis mä oon lihonut n. vuoden aikana n. 20 kiloo.

        On siinä lihakset sitten savunneet. Jos alat syömään liian vähän ja samalla himoliikkumaan, kroppa kompensoi vähentämällä energian kulutusta mukaan lukien lihaksistoa vähentämällä. Olet todennäköisesti vain menettänyt paljon lihasta ja niiden mukana vain vettä. Ja jos olet vielä syönyt noin vähän proteiineja ja noin paljon hiilihydraatteja ei mikään ihme. Älä yritä enää noita pikadiettejä tai olet kohta vielä tanakammassa kunnossa. Itse pudottelin 7kg ilman diettaamista n.3kk eikä tarvinnut himoliikkua sen eteen, paino harjoittelua ja rasvaista lihaa kananmunia kasvisten kera. Niin paljn kuin vain nälätti, ei mitään kalorirajoja. Pystyi oikein tuntemaan kun keho käristi rasvaa, koko ajan hikoilutti ja maha-,reisi-,peffa-ja rintafläsät hehkuivat kuumana. Määrä ei kuulosta paljolta, mutta näyttän nyt ihan hemmetin hyvältä kun se lähti suurimmaksi osaksi rasvoista. Olin myös vain lievästi ylipainoinen.


    • olet imbesilli

      syö pari rehua päivässä. näin laihdut ja jäljelle jää vain läskit. kesän jälkeet lihoot kahta kauheemmaksi. siitä vaan, typerys.

      • Sirpukka1

        Itse asiassa ajattelin tuon ns pikalaihdutuksen jälkeenkin pysyä tavoitteessani!!!!! Ei tarvitse katsoa kun vaatekaappiin,siellä on kokoa 36-38 farkuista lähtien, ja niihin AION vielä mahtua. Sitten pidempiä kävelylenkkejä,kivun sallimissa rajoissa...et näin...


      • nodietswork
        Sirpukka1 kirjoitti:

        Itse asiassa ajattelin tuon ns pikalaihdutuksen jälkeenkin pysyä tavoitteessani!!!!! Ei tarvitse katsoa kun vaatekaappiin,siellä on kokoa 36-38 farkuista lähtien, ja niihin AION vielä mahtua. Sitten pidempiä kävelylenkkejä,kivun sallimissa rajoissa...et näin...

        Niinhan ajattelit, mutta tulet epäonnistumaan 95% varmuudella, kuten muutkin pikadiettaajat. Jos dietit toimisivat ei lihavia olisi ja päin vastoin jos pitkällä tähtäimellä haluaa lihoa entistä isompiin mittoihin kannattaa alkaa kitudiettaamaan. Aloita ensin pysyvät tervelliset elämän tavat karsimalla vilja ja maito tuotteet pois ja ala popsia lihaa ja kasviksia. Eikä tarvitse liikkua hyötyliikuntaa enempää, jos siltä tuntuu ja annat vain ajan kulua ja tehdä ihmeitä.


    • Vanha_Jojo

      Jos "kesään mennessä" tarkoittaa ennen kesäkuun ensimmäistä päivää, sinulla on aikaa vajaat neljä kuukautta. Silloin sinun pitäisi pudottaa vähintään viisi kiloa kuukaudessa eli yli kilo viikossa. Jos et ole hyvin isokokoinen (yli 100 kg), tavoite on täysin epärealistinen ja järjetön. Mitä nopeammin laihdut, sitä enemmän menetät lihaksia ja mitä vähemmän sinulla on lihaksia, sitä helpommin lihot takaisin menettämäsi kilot, kun rupeat syömään ns. normaalisti. Usko kokenutta, minulle kävi näin monta kertaa, kunnes ymmärsin lopettaa laihduttamisen ja lakkasin lihomasta.

      Noinhan moni ajattelee, että ensin pikakuurilla kilot pois, mutta kun se ei toimi. Kitukuuria ei kuitenkaan voi pitää lopun ikää, joten paras on pienten muutosten vähittäinen tie. Suosittelen tutustumaan Pöperöproffan blogiin http://patrikborg.blogspot.fi/ . Myös hänen kirjoissaan on järkeviä ajatuksia laihdutuksesta.

    • sirpukka1

      Kuten jo kerroin..olin hoikka vuodesta -97 ..nämä kilot on tullut vuoden aikana....joten painoin n.61 kg ja se pysyi vuosia. nyt on lähtenyt 3,5 kg..eli nesteitä? :)

    • Sempperi

      Vaikeaa ellei mahdotonta, suosittelen siis vähän löysempää tahtia. Itse olen nyt laihduttanut 22,2kg noin 7 kuukaudessa, enkä usko, että olisin voinut millään tavalla nopeuttaa laihtumistahtia. Viikoittain on lähtenyt noin 0,4-1,5kg. Lähtöpaino oli noin 88kg, pituus 161cm, ikä 37v. (nainen), ja minäkin olen aktiiviliikkuja. Jos ajattelet koko loppu elämääsi ja suhteutat tämän painonpudotuksen siihen, niin onko sillä oikeastaan mitään väliä putoaako se paino 4kk:ssa, 7kk:ssa, vai vuodessa tai kahdessa? Pääasia on, että putoaa.

      Kaikki vinkit on varmasti toitotettu mediassa ja tällaisilla vastaavilla foorumeilla jo ennenkin, joten en ala niitä antamaan. Se olisi vain vanhan toistoa. Toivon sinulle silti tsemppiä koetukseen ja paljon energiaa ja lannistumatonta, positiivista mieltä!

    • Metsänakka

      Mä olen kadottanut 11,5 kg joulukuun alusta laskien. Poistin kaiken sokerin, viljan ja perunan sekä tietysti alkoholin. Syön lihaa, kalaa ja paljon rehuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe