Moi!
Aikoinaan 90-luvun alussa omistin Yamaha-Yamarin venepaketin. Yamaha oli silloin varmaan suosituin ja halutuin sarjassaan. Muistan, että siihen aikaan Tohatsu ei ollut missään maineessa ja olikohan Nissan merkkisenä myös markkinoilla.
Nyt olen palaamassa veneilijäksi ja Tohatsu on ilmeisesti kohentunut roimasti noista ajoista?
Mitä on siis vuosien saatossa tapahtunut? Mielipiteitä?
20 heppasta mainostetaan mm. "Tohatsu on 20 hevosvoimaisten hiljaisin ja taloudellisin perämoottori" ja ilmeisesti testeissäkin pärjännyt hyvin.
Tohatsun maine?
20
129
Vastaukset
- Ei sen maine
Oo siitään parantunu. Jotkut sanovat sen toimivan, mutta tiijä niistä puheista.
Ei se ollu ihan huippulukemilla 50hv testissä Kippari-lehessä. E-tec voitti kaikilla mittareilla, ja oli kulumattomin kone.- eikka.
Anteeksi, e-mikä?
- Eikös Tohatsut
ole mustia Hondia nykyään. Varmaankin laatu on parantunut, jos Esson baarin puheet pitävät paikkansa.
- hoxhox6
E-tec on marginaalinen 2tahti moottori joka on osoittautunut erittäin vika herkäksi.Siitä syystä niiden myynti ei ole kuin muutamia kymmeniä vuodessa Suomen maassa.Myyjiä ja korjaamoita harvassa=Isoja ongelmia!Pysykää erossa
- vm 41
Mitä vähemmän liikkuvia / kuluvia osia, sen toimintavarmempi.
Etunenässä E- tec.
Suosittelen lämpimästi.
Tohatsu pörisee samalla viivalla muiden 4T kanssa, ei suurempia eroja. - ilmaisutaito
Onko E-tecissä enemmän vikoja kuin tuossa kirjoituksessa kirjoitusvirheitä?
Tuollainen alakoulukirjoitus ei anna luotettavaa kuvaa kirjoittajasta. - IlmaisutaitomyASS
Ilmaisutaito...on nyt ihan off topic. Ihan pöljää lähteä arvostelemaan tuota kirjoitusta sen stilisointivirheiden takia. Ei täällä olla millään äidinkielentunnilla.
Mulla on hyvät kokemukset Tohatsusta. En osaa sanoa ovatko parempia tai huonompia.
- tohatsu
Tohatsu ihan ok nelitahdiksi. Valitse etec mikäli kunnon moottoria etsit.
- Mercury6hv
Täällä palstalla riehuu joku etecin tuputtaja, luultavasti maahantuojaakin hävettää sen meuhkaaminen.
Tohatsun 1-sylinterisiä pikkumalleja 4-6 (sama kone, eri kaasuttimen säädöt) myydään Mercurynä ja Nissanina.- EikaiKukaan
Enää oo niin pöljä, että ostaisi 1 pyttysen pikkumoottorin, kun sellaisten epäkesko täristimien kanssa ei pysy airotkaan sitomatta veneessä.
- Ykä2
EikaiKukaan kirjoitti:
Enää oo niin pöljä, että ostaisi 1 pyttysen pikkumoottorin, kun sellaisten epäkesko täristimien kanssa ei pysy airotkaan sitomatta veneessä.
Kyllä niitä pöljiä riittää. Alle 8hv on vaikea löytää muita kuin 1-pyttysiä täristimiä.
Tossun pikkukoneita myydään sekä Mercureina että Evinrudeina tehtaan oman merkin lisäksi. Saattaa olla vielä Nissankin, mutta ei ilmeisesti tällä hetkellä maahantuojaa. Eiköhän yhteistyö isojen koneiden osalta Hondan kanssa ole omiaan parantamaan Hatsin maineelle, joka ei ole huono ollut koskaan. Varaosapalvelu ja jakeluverkosto vain on ollut puutteellinen. - oonJoskus
Ykä2 kirjoitti:
Kyllä niitä pöljiä riittää. Alle 8hv on vaikea löytää muita kuin 1-pyttysiä täristimiä.
Tossun pikkukoneita myydään sekä Mercureina että Evinrudeina tehtaan oman merkin lisäksi. Saattaa olla vielä Nissankin, mutta ei ilmeisesti tällä hetkellä maahantuojaa. Eiköhän yhteistyö isojen koneiden osalta Hondan kanssa ole omiaan parantamaan Hatsin maineelle, joka ei ole huono ollut koskaan. Varaosapalvelu ja jakeluverkosto vain on ollut puutteellinen.Erehtyny YKSPYTTYSEN nelarin kyytiin, onhan siitä jo kymmenen vuotta, mutta kun oli lähes kymmenen km matkaa, niin ainoa keino oli ränkättää kaasupohjassa, ja se oli kyllä VIIMENEN reissu semmosen turaajan kanssa.
oli joku 4-5 heppanen japanilainen, mutta sen verran omistaja sitä kehui, että se on ykspyttynen, ja välillä aallokossa sitä piti tankata,-ja puolet bensasta meni aallokon takia järveen.
ja voe kammotus sitä kyytiä. minä jouduin koko matkan pitämään airoista kiinni, ja kuski piti melaa,-etteivät kolisi jatkuvasti, ja kun oli märkä keli, niin housunpersettä pisteli sen tuhannen ja sata neulaa- eikä kynsiminenkään auttanu mitää, sama saamarin kutina repi hermot.
eikä se kulkenu ees 4 solmua enempää, vaikka äänestä päätellen täristi täysillä, että veneenperäkin näytti, kuin olisi olettu kolme kuvaa päällekkäin samalle filmille.
sain sitten istua 4 heppasen evarin kyytiin, ja oli pakko kysyä kuskilta, että mitä ihmettä,miksi tämä ei vene ei tärise ollenkaan ja se vene oli melkein liu-ussa, siis pintaan nousemassa kahen äijän kyydillä. Niin sitten selvisi, että se on kakspyttynen. Pikkusen ihmetytti pikkuevarin teho, että miten pirteä se oli kokoisekseen.
Joten ehdottomasti perämoottoreissa pitää olla kakspyttyä vähintään, ettei noitumiseksi mee :)) - Onkotosiaan
Ykä2 kirjoitti:
Kyllä niitä pöljiä riittää. Alle 8hv on vaikea löytää muita kuin 1-pyttysiä täristimiä.
Tossun pikkukoneita myydään sekä Mercureina että Evinrudeina tehtaan oman merkin lisäksi. Saattaa olla vielä Nissankin, mutta ei ilmeisesti tällä hetkellä maahantuojaa. Eiköhän yhteistyö isojen koneiden osalta Hondan kanssa ole omiaan parantamaan Hatsin maineelle, joka ei ole huono ollut koskaan. Varaosapalvelu ja jakeluverkosto vain on ollut puutteellinen.Niin, että tohatsu tekee Evarinkin moottoreita,-sen tiesin että tohatsu on tehny mercurylle jotai, räpättimiä - mutta että evarillekkin ?
Miten ihmeessä moottorimarkkinat on noin sekaisin.
- Selvannäkijä
Eikös kaikki alle 10 heppaiset tehdä Tohatsun tehtaalla Japanissa? Ainakin merkkuri on tohatsu ja mariner... Kiinalaiset tehdään kuitenkin Kiinassa, kuten Hindus ja Persun(tai Intiassa). Evinrude taitaa olla ainoita oman tien kuljijoita nykyisin ja ne tehdään usassa. PAitsi Johson on sen kopio. Ja Selva on Italiassa tehty Yamahan prototyyppikone, eli jos haluaa uusinta uutta osta Selva!
- hyväkone
Suzuki on aito japsi.
- 25v
Honda myös aito japsi.
- evari
evarin pieni kokoluokka tehdään thaimaassa, isot moottorit kiinassa
tohatsun ja hidea kiinassa myös - töhätsyy
Tohatsu TLDI ollut 10 vuotta ajossa, toiminut koko ajan hyvin. Aina lähtenyt käyntiin ja kertaakaan ei ole jättänyt merelle. Normihuollot tehty tosin ei huolto-ohjelman tiiviin tahdin mukaan. Voisin ostaa uudestaankin kokemuksen pohjalta jos hinta kohdallaan.
- eiiiii
Kuka jaksaa nähdä vaivaa kirjoitus virheistä?ei tänne mitään aineta/romaaneja kirjoiteta.
- TimoJohanna
Osti uuden 6hp Tohatsun.(Vene Liikkeestä) Samalla rahalla (900€) olisin saanut vm2002 4ph jammun tai marinerin.
Jos tarkotus on , että moottori työntää venettä niin se on hyvä kone.
ESSON baarissa oleville on vidun hailee mikä moottori, ne pätkii toisiaan turpiin milloin mistäkin syystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän371575Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61331Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11275- 81267
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411248Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,41243Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01224Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11200Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21170Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11146