Sikatalouden kannattavuuskerroin

lerppa hirteen

Sikatalouden kannattavuuskerroin on romahtanut miinuksen puolelle. Lerpan tilastot mitä hän tänne välillä laittaa ovat perseestä ja täyttä valhetta.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanon vaan

      Näin on, maastulissa oli juttu entisestä sikatilallisesta, joka pisti sikalan kiinni ja päätti ottaa tilan tuotanto suunnaksi metsän.

      Noin 240 hehtaaria metsää riittää oikein hoidettuna elättämään tilan ja jatkajan keskisuomessa, siinä oli laskelmatkin mukana.

      Isännän perustelut tuotantosuunnan valinnalle oli se, että puu ei mene koskaan alle tuotantokustannusten, mikä on mahdollista ja jopa todennäköistä sikojen kanssa.

      • niimpäniiin

        Niimpäniin, mutta oliko sillä se metsä ennestään vai ostiko se sen, niin kuin vaihtoehtona uudelle sikalalle ?


    • Sikala

      Ette osaa laskea. Minulla ainakin tyydyttävä kannattavuus kun myyn sikani A-leiriin.

      • Vilkki

        Voi vi.tun vi.tun vit.tu. Haista nyt jo saatanan munapää perse. Itse et osaa laskea. Et ainakaan slkataloudesta tiedä mitään. Mistä näitä hulluja oikein sikiää?????


      • varmatieto
        Vilkki kirjoitti:

        Voi vi.tun vi.tun vit.tu. Haista nyt jo saatanan munapää perse. Itse et osaa laskea. Et ainakaan slkataloudesta tiedä mitään. Mistä näitä hulluja oikein sikiää?????

        No Vilkki äläppäs nyt mesoo..

        Paljonko on eroa sinulla ja sialla?


    • sikala-tyhjä

      Hk on laskenut tänä vuonna hintaa jo kahdesti. Yhteensä neljä senttiä on lähtenyt hinnasta pois. Ero Keski-Eurooppaan on nyt noin 30 senttiä, siis että Suomessa hinnat ovat korkeammat. Hk,n johtaja Olli Paakkala ennusti eilen Maaseudessa, että hintaa on pakko pudottaa myös meillä vielä lisää.

      • niiiniiiin

        KM oli hyvä juttu, siinä rahoittajat kertoivat rahoitusten ehdoista, ei kaikilla sikaloilla mene huonosti, eikä rahoittajan näkökulmasta ne kaikki ole luottokelvottomia.
        Suomessa on sikayrittäjiä, joilla menee ihan hyvin.


    • sikala-tyhjä

      Totta, ei kaikilla sikaloilla mene huonosti. On kaksi ryhmää mihin sikayrittäjät voidaan jakaa. Toisilla menee huonosti ja toisilla vielä huonommin.

    • Torpparinpoikalisensiaat

      Älkää valittako jos Teiltä jäi koulut laiskuuden ja kykyjen vuoksi käymättä.
      onhan siihen maalaisten lapsilla ja kenellä vaan ollut hyvät mahdollisuudet, ainut kykyjä ja haluja ei voi ostaa. Harvoin teitä kannustettiin muuhun, vaan sanottiin mene Sysmään sianhoitokouluun..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe