Loiko jumala maapallon tyhjästä?

vanha ja vakaa

Vai mistä jumala lapioi soran ja muut aineet? Oliko tuo kuuluisa pariskunta maapallon ensimmäiset asukkaat? Mistä ihmis-suku sitten sai alkunsa eli mistä heidän pojat saivat vaimoja?

26

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ja vakaa

      niin "Kain" sai vaimon?

    • Lightning Star

      Henkilökohtaisesti näen, että luomiskertomusta ei tule lukea "liian rajatulla" katsontakannalla eli ei tule lukea kuin "piru raamattua", vaan nähdä sisällön tarkoitus. Eli tulee tutkiessa huomioida se, miksi on kirjoitettu ja mitä sillä halutaan ilmaista.

      • vanha ja vakaa

        mitä symboliikkaa näet sessioissa?


    • Loi tyhjästä

      Katsos kun Jumala on Jumala ja ihminen on ihminen. Ymmärryksissä on eroja, kannattaa vain hyväksyä se, niin pysyt nöyränä.

      • näin minä

        Ottakaa huomioon jos jumalaa ei ole.
        Olen valmis uskoon heti kun jumala todistetaan.
        kun se on todistettu nii silloin ei tarvitse uskoa silloin se on selviö


      • vanha ja vakaa

        pitää teidän uskovaisten osata vastata kunnolla tuhon eikä kiemurrella. Kaikelle on olemassa kunnollinen selitys.
        Onko humpuukia koko luomiskertomus teidän mielestä?


      • Loi tyhjästä
        näin minä kirjoitti:

        Ottakaa huomioon jos jumalaa ei ole.
        Olen valmis uskoon heti kun jumala todistetaan.
        kun se on todistettu nii silloin ei tarvitse uskoa silloin se on selviö

        "Olen valmis uskoon heti kun jumala todistetaan."

        Jumala on todistanut itsestään Raamatussa, mikä on Jumalan Sanaa.


      • näin minä
        Loi tyhjästä kirjoitti:

        "Olen valmis uskoon heti kun jumala todistetaan."

        Jumala on todistanut itsestään Raamatussa, mikä on Jumalan Sanaa.

        Etkö saa-tana usko, raamattu on ihmisten kirjoittama niinkuin kalevala


      • Loi tyhjästä
        näin minä kirjoitti:

        Etkö saa-tana usko, raamattu on ihmisten kirjoittama niinkuin kalevala

        2.Piet.1:
        16. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        Kyseessä ei ole viekkaasti sommiteltu taru, Raamatun kirjoittajat ovat luotettavia.


      • näin minä
        Loi tyhjästä kirjoitti:

        2.Piet.1:
        16. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        Kyseessä ei ole viekkaasti sommiteltu taru, Raamatun kirjoittajat ovat luotettavia.

        Niin pääkopasta tarinat ovat, niin hekumoissaan olevat tarinat.
        Profeetat tai muutkin viisaat ihmisiä vain, turha uskotella että jumala olisi asettanut sanat heille silloin mennään fantasioihin.


      • Lightning Star
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        pitää teidän uskovaisten osata vastata kunnolla tuhon eikä kiemurrella. Kaikelle on olemassa kunnollinen selitys.
        Onko humpuukia koko luomiskertomus teidän mielestä?

        Jos sinä TODELLA haluat löytää vastauksia, jotka tulevat sinun sisimpääsi tiedoksi ja ymmärrykseksi, silloin sinun on lähdettävä niitä etsimään. Ei odottaa, että joku toinen ihminen tällä palstalla syöttää ja juottaa... jotta voi eroittaa hengellisillä silmillä oikean ja väärän; tulee käydä lähteelle ja vasta sen jälkeen voi päästä totuuden tuntoon.

        Mutta kysymykseesi onko humpuukia... vastaan; ei ole.


      • Loi tyhjästä
        näin minä kirjoitti:

        Niin pääkopasta tarinat ovat, niin hekumoissaan olevat tarinat.
        Profeetat tai muutkin viisaat ihmisiä vain, turha uskotella että jumala olisi asettanut sanat heille silloin mennään fantasioihin.

        Kerro nyt kuitenkin, että mitä hyötyä Raamatun kirjoittajat saivat valehtelusta? Pitäähän siihen olla jokin motivaatio.


      • vanha ja vakaa
        Lightning Star kirjoitti:

        Jos sinä TODELLA haluat löytää vastauksia, jotka tulevat sinun sisimpääsi tiedoksi ja ymmärrykseksi, silloin sinun on lähdettävä niitä etsimään. Ei odottaa, että joku toinen ihminen tällä palstalla syöttää ja juottaa... jotta voi eroittaa hengellisillä silmillä oikean ja väärän; tulee käydä lähteelle ja vasta sen jälkeen voi päästä totuuden tuntoon.

        Mutta kysymykseesi onko humpuukia... vastaan; ei ole.

        minä kyllä tiedän vastauksen mutta haluan tietää mitä te uskovaiset olette asiasta. Joen kakaiskaa ulos.


      • Lightning Star
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        minä kyllä tiedän vastauksen mutta haluan tietää mitä te uskovaiset olette asiasta. Joen kakaiskaa ulos.

        Sinä olet itsellesi vastauksesi siis löytänyt.

        Minä pidän tietoni ja ymmärrykseni omana tietonani, sinä voit pitää omasi.

        Mutta samalla aaltopituudella emme vastauksissamme voi olla, etkä sinä sitä mitä sinulle antaisin, pystyisi ottamaan vastaan... sillä se tarvitsee avaimen.

        Ihmetyttää tämä aloitustesi ja "etsintäsi" päämäärä? kun kerran sanot vastaukset jo omasta takaa omaavasi.


      • näin minä
        Loi tyhjästä kirjoitti:

        Kerro nyt kuitenkin, että mitä hyötyä Raamatun kirjoittajat saivat valehtelusta? Pitäähän siihen olla jokin motivaatio.

        Ei kyse ole valehtelusta, eepoksia löytyy eri kansakunnilta, niissäkin löytyy jotain totuutta menneistä jos osaa lukea rivien välistä.
        Maailmassa olisi jumalaan uskovia valtavasti, ihminsen mieli ei hevillä usko ilman todisteita olkoon kyse mistä tahansa, itse olen miettynyt tätä asiaa mutta en ole vakuutunu se on kuin uskoisi loton päävoittoon


      • vanha javakaa
        Lightning Star kirjoitti:

        Sinä olet itsellesi vastauksesi siis löytänyt.

        Minä pidän tietoni ja ymmärrykseni omana tietonani, sinä voit pitää omasi.

        Mutta samalla aaltopituudella emme vastauksissamme voi olla, etkä sinä sitä mitä sinulle antaisin, pystyisi ottamaan vastaan... sillä se tarvitsee avaimen.

        Ihmetyttää tämä aloitustesi ja "etsintäsi" päämäärä? kun kerran sanot vastaukset jo omasta takaa omaavasi.

        nyt huomaat varmaankin kuinka järjetön koko kristinusko on typeyyksineen. Miksi haaskaatte aikaanne uskontoon kun se on aina keksittyä valetta?
        Jos luomiskertomus pitää ymmärtää symbolisesti niin kerro. Ja mitä avainta tarkoitat? Onko kyseessä jokin salatieteellinen oppi?


      • ain.fakta
        vanha javakaa kirjoitti:

        nyt huomaat varmaankin kuinka järjetön koko kristinusko on typeyyksineen. Miksi haaskaatte aikaanne uskontoon kun se on aina keksittyä valetta?
        Jos luomiskertomus pitää ymmärtää symbolisesti niin kerro. Ja mitä avainta tarkoitat? Onko kyseessä jokin salatieteellinen oppi?

        Symbolisesti no sanotaan lapsille mitä kerrot jos joudut kertomaan maailmasta ja sen synnystä.
        Nimimerkkisi olen huomannu.


      • Lightning Star
        vanha javakaa kirjoitti:

        nyt huomaat varmaankin kuinka järjetön koko kristinusko on typeyyksineen. Miksi haaskaatte aikaanne uskontoon kun se on aina keksittyä valetta?
        Jos luomiskertomus pitää ymmärtää symbolisesti niin kerro. Ja mitä avainta tarkoitat? Onko kyseessä jokin salatieteellinen oppi?

        Asiat ovat salattuja, toisille...toiset taas ovat löytäneet ja tulleet tuntemaan totuuden.

        Avain -sanan merkityksenkin voit löytää, senkin jätän sinun löydettäväksesi.

        Se mikä sinusta on valhe ja järjettömyyttä; voi olla todellisuudessa aarre, jota et vain ole löytänyt, etkä ymmärtänyt.


      • näin minä kirjoitti:

        Ei kyse ole valehtelusta, eepoksia löytyy eri kansakunnilta, niissäkin löytyy jotain totuutta menneistä jos osaa lukea rivien välistä.
        Maailmassa olisi jumalaan uskovia valtavasti, ihminsen mieli ei hevillä usko ilman todisteita olkoon kyse mistä tahansa, itse olen miettynyt tätä asiaa mutta en ole vakuutunu se on kuin uskoisi loton päävoittoon

        * Jeesus Jumalan Poika on parastodistus Jumalan olemassa olosta, Jeesus on todistetavasti elänyt maanpäälä ja ristiinnaulittu, ja noussut kuolleista. Mitä muuta todisteita vielä kaipaat. Luonto kaikkineen todistaa Jumalan luomisvoimasta. Sanotaan Raamatussa, " Kun ihminen ei oppinut viisaudesta tuntemaan Jualaa, lähetti Hän oman Poikansa maailmaan, pelastamaan sen, mikä kadonnut on ! Ihminen kadotti elämänsä, kun lankesi paratiisissa.


      • ain.fakta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jeesus Jumalan Poika on parastodistus Jumalan olemassa olosta, Jeesus on todistetavasti elänyt maanpäälä ja ristiinnaulittu, ja noussut kuolleista. Mitä muuta todisteita vielä kaipaat. Luonto kaikkineen todistaa Jumalan luomisvoimasta. Sanotaan Raamatussa, " Kun ihminen ei oppinut viisaudesta tuntemaan Jualaa, lähetti Hän oman Poikansa maailmaan, pelastamaan sen, mikä kadonnut on ! Ihminen kadotti elämänsä, kun lankesi paratiisissa.

        Sitä olen ihmetellyt jumalasta antoi ainoan poikansa muka pelastaakseen ihmiset, oliko keinot vähissä.
        Tuossa ei ole järjen väivääkään, jumala jolla muka kaikki valta, anna selitys jos pystyt. Sanot tietysti tutkimattomat on herran tiet, ei mene läpi.


      • vanha ja vakaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jeesus Jumalan Poika on parastodistus Jumalan olemassa olosta, Jeesus on todistetavasti elänyt maanpäälä ja ristiinnaulittu, ja noussut kuolleista. Mitä muuta todisteita vielä kaipaat. Luonto kaikkineen todistaa Jumalan luomisvoimasta. Sanotaan Raamatussa, " Kun ihminen ei oppinut viisaudesta tuntemaan Jualaa, lähetti Hän oman Poikansa maailmaan, pelastamaan sen, mikä kadonnut on ! Ihminen kadotti elämänsä, kun lankesi paratiisissa.

        Jumalan poika? Marialla oli aviomies, veikkaanpa että jeesuskin oli pantu alulle samalla lailla kuin me kaikki. Ei henkiolento voi synnyttää siittiöitä kiveksissään.


      • Aishanen
        näin minä kirjoitti:

        Ottakaa huomioon jos jumalaa ei ole.
        Olen valmis uskoon heti kun jumala todistetaan.
        kun se on todistettu nii silloin ei tarvitse uskoa silloin se on selviö

        Jos et usko tässä ajassa Jumalan olemiseen ja niin kyllä sit myöhemmin tulet, huomaamaan mut ehkä pikkuisen turhan myöhään.

        Minulle todistaa suuresta Luojasta luomakunta. Miten kauniita lumi- ja jääkiteet ovat ja pölyhiukkanenkin suurennettuina, miten mahtavat värit taivaalla, ihmisen ihmeellinen rakenne, eläinmaailman ihmeelisyydet, kukkien loisto, .Maailma on täynnä ihmeellisyyksiä, joita samme ihastella. Kyllä Jumala pystyy luomaan tyhjästä. Tottakai pystyy.

        Tokihan Jumala puhuu myös Raamatun sanan kautta, ken sitä haluaa ymmärtää.


    • leeviläinen

      Isä Jumala 'lapioi' sorat ja mullat kaukaa ulkoavaruuden perimmäisistä kolkista ja nakkasi sekaan isoja kivenmurikoita. Ja kun aikansa 'lapioi' aineksia urakalla läjäpäin, niin jo vain niistä alkoi muodostua isoja paikallaan pyöriviä kasoja, joita me nimitämme planeetoiksi. Tuohon Isä Jumalan lapiointiurakkaan kului aikaa satoja miljoonia vuosia, (ihmiskunnan laskuopin mukaisesti aikaa laskien).

      Sitten, kun Isä Jumala näki, etteivät kasat pysy paikoillaan, hän asetti painovoiman. Ja sen tehtyään hän näki, että painovoima oli hyvä asia, sillä nyt kasat pysyivät koossa ja paikoillaan pyöriessään ne muuttuivat rosoisen pallon muotoisiksi.

      Ja kun Isä Jumalalla oli rajattomasti aikaa suunnitella maailmankaikkeutta, hän aikojen kuluessa suunnitteli ja toteutti tähtijärjestelmät taivaan avaruuksissa.

      Mutta ajanoloon, kun kaikki maailmankaikkeuden tähtijärjestelmät olivat kondiksessa, Isä Jumala tunsi olonsa yksinäiseksi.

      Ja niin hän päätti tehdä itselleen iloksi ihmisen.

      Jokainen voi nyt omalla kohdallaan funtsia sitä, onko hän tosiaankin ilo Isä Jumalalle, vai onko Isällä Jumalalla sen sijaan ns. suru puserossa hänestä..

      • vanha ja vakaa

        Mitä symboliikkaa ajattele sisältyvän sanaan "isä jumala" et kuitenkaan persoonallista "työmiestä" ihmisen näköistä mieshenkilöä.


      • leeviläinen
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Mitä symboliikkaa ajattele sisältyvän sanaan "isä jumala" et kuitenkaan persoonallista "työmiestä" ihmisen näköistä mieshenkilöä.

        No sillä logiigalla ajatellen, kun maailman monia tiedemiehiä nimitetään jonkin keksintönsa vuoksi sen keksinnön isäksi..

        Ja näin ollen, kun Jumalan kerrotaan olevan koko maailmankaikkeuden Luoja, niin johtopäätös nimityksessä on loogisesti Isä Jumala..


    • llfldkkkkfkfkfkfkfkf

      Ainakin tyhjän päälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1666
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1328
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      170
      1271
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      196
      792
    Aihe