Hyviä roolipeli sivuja?

uusipelaaja

Haluaisin ruveta pelaamaan roolipelejä. Voisiko joku kertoa hyviä linkkisivuja, missä voisin aloittaa tälläisen roolipelin? Onkohan sellaisia sivuja missä vois vähän aloittelijat pelata? Voisko joku myös kertoa mulle vähän lisätietoo tästä pelaamisesta. Tiedän vaan jonkun verran tästä pelaamisesta...
Esim. Täytyy olla hyvä mielikuvitus, Pelissä on joku pelijohtaja (olenko oikeassa?) Joka sitten päättää tarinan juonen... Pelaaja pelaa yleensä yhdellä hahmolla, mutta joskus jopa kahdella...
Kiitos avusta jo etukäteen...

141

26605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WakaWanhaRopeltaja

      Harvoin roolipelejä netissä pelataan, infoa aiheesta toki voit netistä etsiä. www.majatalo.org on erinomainen roolipeli foorumi, jossa otetaan aloittelijat yleensä iloisesti vastaan. Suosittelen siellä kyselemään asiasta, saat luultavasti sieltä useita asiantuntevia vastauksia. Mahdollisesti jopa jonkun joka suostuu tutustuttamaan sinut roolipelaamisen "saloihin".

      • Renfield

        jos olet teini ja laumasielu, majatalojen kaltaiset paskalävet käyvät. Jos olet luova tyyppi ja persoonallisempi, kierrä kaukaa.


      • Amorilandia

        Itselläni on suntuubissa roolipeli, jota pelataan vieraskirjoissa. Roolipelissä aiheina ovat sudet, vähän niinkuin ilkeät ja hyvikset. Ilkeillä on jo johtaja.

        Tervetuloa Senjoon! linkki: http://stormy.suntuubi.com/


      • Ihmisiinvittuuntunut

    • jaska

      mee pelaa runee ositteeseen www.runecsape.com

    • Maizu
      • Roolipelaaja

        www.salkkariropellus.cjb.net
        www.auringonkukkarope.cjb.net


      • LOL!!
        Roolipelaaja kirjoitti:

        www.salkkariropellus.cjb.net
        www.auringonkukkarope.cjb.net

        Voi christ mitä LÄPPÄÄ :D :D :D


      • hevosfani16 howrsessa
        Roolipelaaja kirjoitti:

        www.salkkariropellus.cjb.net
        www.auringonkukkarope.cjb.net

        Howrse!!!! (en tiedä onko roolipeli!) :-)


      • NarutoFani
        hevosfani16 howrsessa kirjoitti:

        Howrse!!!! (en tiedä onko roolipeli!) :-)

        Howrse ei ole roolipeli...


      • juuuuuueiiooo

        ei ooo XDDD


    • Pelimies-77
    • vanessa.
      • Pandaliinix

        vanessa, onko se ilmainen?


    • Jack Derk

      Liitykää Taikakolutylyyn niin pääsette mukaan :)

      • S.s

        missä sinne taikakoulunn taim ikä ny olikaan voi päästä?


      • Jack Derk
        S.s kirjoitti:

        missä sinne taikakoulunn taim ikä ny olikaan voi päästä?

        kaikki kaikki 10-99v


    • miävaa

      kiva kiva..sama ongelma mul en tiiä mis saan roolipelei pelata

      • ne OIKEAT roolipelit

        Ostat Fantasiapeleistä jonku päivitetyn roolipeli laitoksen tai sitte jonku muinaismuiston. Kirjat ei maksa paljoo (riippuen pelistä) ja pöytäpelaus on kannattavampaa ku nettipelaus. Kirjastoistakin löytyy sääntökirjoja, joitakin myös suomeksi, jos et englantia osaa. Runequest, Twilight2000, Cyberpunk, Praedor ja monet muut, ja lisälaitoksiakin ja -materiaaleja löytyy monenmoisia! Kavereitten kanssa ja paljon herkkuja, itte suunniteltu kamppanja ja hahmot. Voithan toki pelata 10-14 vuotiaiden kanssa ihqu-anime-kettu-vamppyyri- nettipelejä, mutta oikeat fantasia, kauhu ja post-nuclearit roolipelit pelataan pen & paperina!


    • Caro__

      Täällä on yksi roolipeli jos kiinnostaa. Se on oma ropeni. www.cessanroolipeli.suntuubi.com

    • JoPitkäänPelannut

      http://www.sirusiipi.org/phoenix/
      Tuonne kannattaa liittyä! Aivan MAHTAVA roolipeli. Siis aivan.. oikeasti. Ei parempaa löydy. Roolipeli kaipaa nyt todella aktiivisia jäseniä, sillä Baabaalle, pelin ylläpitäjälle on iskenyt rope-laiskuus. Nyt tää laiskuus pitäis lakkauttaa! Joten liittykää IHMISET! :)

      • JoPitkäänPelannut

        Ne eivät ole mitään kovin hyviä roolipeli-sivuja. Suurimmassa osassa vain opiskellaan ja käydään tunneilla.. ärsyttävän uuvuttavaa sellainen. Phoenix High School on kanssa kouluroolipeli, mutta siinä EI tarvitse opiskella. Hahmosi voi tehdä MITÄ VAIN koulun alueella.. kunhan vain siis on edes säädyllinen ja käyttäytyy edes joten kuten hyvin :'D
        Minä ainakin tarjoudun auttamaan aloittelijoita tuolla Phoenix High Schoolissa, jos apua tarvitsette. Ja voin auttaa myös roolihahmon teossa... lisätkää minut vain meseen ja ei kun suunnittelemaan ! :P
        Mun sähköposti on: [email protected]
        Sieltä voit kysellä mese-osoitettani. (En julkista tässä, jotta ei ketään idiootteja lisäilisi!)
        Olen siis jo vähän kauemmin roolannut ja osaan kyllä auttaa aloittelijoita.
        Tervetuloa Phoenixiin!
        Enkä siis omista ko. roolipeliä, vaan sen omistaa ja sitä ylläpitää Baabaa. Mutta siis niin, minulta voi kysyä apua. Voin auttaa myös sivujen tekemisessä jos ei onnistu :)
        MUTTA vain siis Phoenixia koskevat jutut minun suuntaani kiitos. En siis auta sinua liittymään mihinkään muuhun paikkaan ;D


      • Tylsistynyroolaaja

        toi nettisivu ei toimi


    • Hrea
    • Gandalf the Valkoinen

      www.topbb.com/lotrgame

      Yksinkertainen (hope so) ja hyvä ja paras

    • RF Online
    • superankkuli

      Kirjoita Googleen " Cashara " ja valitse ensimmäinen linkki. Mainio foorumi nettiroolipeluuseen. Myöskin melko aloittelijaystävällinen ;3

    • Julia.
    • The Mystery Club

      Näillä sivuilla ainakin minä pelaan, voin opettaa sillä tiedän ropettamisesta kohtuu paljon ja täällä saat sitten hyvän alun: www.createforum.com/mysteerifoorumi

    • joku
    • coney123

      Googlaa Heterot Hukassa

    • Öpöproooorlfpfpf

      Tää on yks tosi hyvä paikka! http://www.freewebs.com/nsrrpg/index.htm
      mut sen verran että liittymisviekkuun ei kannatta kirjottaa meet vaan suoraan PELAAMAAN! jutskaan xD ja rekisteröidy sieltä:) Hahmo esittely pitää kirjttaa sitten sinne :))))
      (Osa foorumeista on kuollu yksi ainakin toimii Yumemachi Minä ja tonttu kirjotellaan siellä :DDDDD

    • tuksu 1222

      runescape

      • -___-:

        rune scape (tosi hauska kannatan )


    • Viipaloituvitamiini

      Elikkäs tiedän pari hyvää peliä. Ensinnäkin Antanya, aivan mahtava fantasiarope. ''Repliikki.'' Ja sitten on Norton's Private School, sekin on todella hieno. Ja hmm, no Harry Potter -roolipelikin on yks.. Tiedän yhden aivan upean *Ylistystä ja kunniaa*.
      Ja habbo.fi, siltä löytyy kaksi todella, todella hienoa peliä myös, Énelya, fantasiapeli ja Los Diabolos, kaupunkirope. Vähän tietenkin riippuu iästäsi ja kiinnostuksenkohteistasi että millaista haluaisit pelata. Sitten lisää löytyy kun googlaat ''roolipeli''. Linkkisivuja voin tästä vetästä ainakin Shallow RPGs _ in
      ja Kalpeka - listaus pienille roolipeleille. Itse käytän nikkiä Viipaloituvitamiini.

      ~ Toivottavasti tavataan

    • vansjoo

      kokeile tät perfectworld.com

      • http://aionfi.org/

    • Äffä

      http://paintheaven.suntuubi.com/?cat=24

      ^ Hieman inhimillistetyillä mielikuvituksellisilla rotilla pelattava roolipeli, jossa on monipuoliset hahmomahdollisuudet. Erittäin aloittelijaystävällinen, vasta perustettu, tekijällä pitkäaikainen kokemus roolipelien ylläpidosta. Simppelisti toteutettu, ei liian kuvapainotteinen, tms. keskitytään pelaamiseen.

      Maailmaan ei sisälly mitään yliluonnollista (hieman skifiluonnetta, sillä osa pelin rotista periytyy geenimanipuloiduista laboratoriorotista, millä selitetään niiden turkeissa esiintyvät luonnottomat värisävyt).

      Juoni: Neljä laumaa, joilla on erilaiset näkemykset alkuperäisten villirottien ja geenimanipuloiduista laboratoriorotista periytyvien rottien arvokkuuksista, uskonnoista, sukupuolten asemista ja seksuaalisesta tasa-arvosta... Peliin saa myös kehitellä mielin määrin sivujuonia, hahmojen määrääkään ei ole rajoitettu, mutta edellytyksenä on aktiivinen pelaaminen. (Ainakin kerran viikossa käytävä pelaamassa.)

      Jos RottaRopesta heräsi jotain kysymyksiä, vastailen mielelläni Paint Heavenin vieraskirjassa.

      Juoni © Äffä

    • Renfield

      Antakaa mielipiteitä erilaisista roolipeliaiheisista saiteista?!" mikä sopii millekin ikäryhmälle/kokemustasolle/pelityyleille? Tässä minun haukkumalistani!! :333 Jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä.

      Kokeneen potkupallon shit list:
      RISINGSHADOW.NET - Hyvin ISO tuhansien käyttäjien fantaasiakirjallisuusforumi. Nuorimmat käyttäjät ovat HYVIN pieniä, joten säännöt on sorvfattu kokoperheensivusto-hengessä. Tietysti säännöt pitääkin sorvata nuorimpien jäsenten iän mukaan.
      Tästä kuitenkin seuraa että fantasiasivustona riisi ei toimi. Hyvin tasapaksu, mitätön, sovinnainen paikka. Novellit muistuttavat kaikki toisiaan. Jos kirjoitat jotain uutta, olet peelo.
      Lapsille sopiva paikka.
      MAJATALO.ORG -tämän katsastuksesta on jo pari vuotta, mutta kovin myrkyllinen insidepaikka on. Jo kummallinen valvojien "kiukkuinen orava"-söpöstely herättää epäluuloja.
      Epäluulot osuvat oikeaan.
      MYRKMERE - Tämä onnistui hyvän aikaa vakuuttamaan minut. Lopulta kuitenkin selvisi, ettei etusivun mainos "hyvin vapaamielinen roolipelichat-/foorumi" pidä paikkaansa. Kuka hitto nyt yleensä uskoo mitä joku nettiyhteisö mainostaa ITSESTÄÄN etusivullaan? No, minä uskoin >.> Opin läksyni.
      Downfalliksi koitui liian terävä juttelu valvojalle tilanteessa jossa mokoma työnsi typerän kärsänsä minun leikkimieliseen "tappeluun" vanhan tutun lockun kanssa. Älkää tehkö samaa virhettä, netissä ei tule olla fixumpi kuin valvoja:
      Tetanus[10:36:44 PM]: Akula minä en ole tässä ainoa joka on testattavana, minä myös muodostan tässä mielikuvaa tästä sätistä... tiiätsä sätit, joissa ei voi puhua vapaasti.. mä jätän ne taaxeni... kuin roskan roskiin. unohdus.
      Akula[10:37:13 PM]: tetanus: sätit, joissa tapellaan ei ole kovin viehättäviä muidenkaan mielestä.
      Tetanus[10:37:31 PM]: akula ei oo nähnyt sitä pokemon jaksoa jossa se pentu sanoo "antaa heidän tapella, muuten heistä ei koskaan tule tosi ystäviä"
      Tetanus[10:38:27 PM]: Akula sätti, jossa otuksille sanellaan mitä saa viestiä ja mitä ei, ei ole sätti.
      Tetanus[10:38:30 PM]: se on esitys.
      Tetanus[10:38:44 PM]: akulalla on vielä opittavaa elämästä ja vallankäytöstä :|
      kaapu[10:38:40 PM]: oottexcte cmmosia eliittejä joista ctä aina varottelee ._.
      Tetanus[10:38:57 PM]: (ctä tarkottaa siis mua)
      Akula[10:38:56 PM]: selvä. mutta jokatapauksessa edellä mainitsemani varoitukset ja ohjeistamiset pätevät yhä
      Tetanus[10:39:29 PM]: Akula Kyllä Herra 8) Ymmärrän. 8) Pyydän Anteeksi Käytöstäni. 8)
      Tetanus[10:39:35 PM]: ^___________________^
      Aries[10:39:42 PM]: (( *ignore Tetanus* ))
      Venorik[10:40:28 PM]: *seuraa Arieksen mallia*
      Tetanus has been muted
      Tetanus has been kicked from this room for immature behaviour.
      VAELTELIJA.NET - tuskin mainitsemisen arvoinen. Olen kirjoittanut tästä elitistisopulinkolosta aiemmin tälle foorumille, ei kiinnosta enää. Jutut täysin tasottomat "hei oli tylsää töissä olen krapulassa öörgh oletsä kännissä ai olet?1 kato löysin hassuja osoa! *pastepastepastepastepaste*"
      Sisäpiirin viemäri.
      Hieman friikihtäviä ihmisiä, myös. Eivät huomaa sitä itse. >.> Luulevat olevansa vain terveen hulluja ja harmittoman hassuja vaikka raja alkaa ylittyä >.>
      ROOLIPELIT.NET - Hyvin kaupallinen paikka!!!
      Kutakuinkin sitä tavallista tarinaa. Valvoja aloittaa yli puolet ketjuista, jos kirjoitat jotain rutiinista poikkeavaa, olet trolli. ("täh?!") Älykkyys kielletty. Kirjoittelijat höpöttävät usein jostain työharjoitteluista tai muista, mikä viittaa 18 ikäprofiiliin, mutta käytös ja paikan henki on joka tapauksessa 14v tasolla. HUOMAA KAUPALLISUUS. Näyttävän näköinen ja iso hyvä ensivaikutelma, mutta en suosittele kenellekään.
      KEKSI: artic.net pikkupiru.com myartic.net roolipeli/keskiaika chathuone. Ainoa joka todella oli mieleeni (loppuaikoina) . Parani sen jälkeen huomattavasti kun valtafriikki alaikäisten tyttöjen jahtaaja mikko tainio (nightwing / undead ) lähti valvojan Virasta vuosia sitten. Kuluneen vuoden aikana valitettavasti käytännössä autioitunut. Porukat pitävät enää vähän yhteyttä.
      FAQ: "Onko mitään sättiä mistä sua ei olis potkittu ulos?"
      ircnet: #suvaitsevaisuus
      "Mikset sä muuta käytöstäs niin muut olisi mukavempia sua kohtaan?"
      En näe nettikritiikkiä riittäväksi syyksi ruveta taannuttamaan itseäni kriitikkojen tasolle.

      • ehannaa.

        www.gosupermodel.fi


      • majatalon asiakas

        mistä lähtien majatalo on ollut söpöstelyä? Sivuiltahan löytyy tavallisia larppaamiseen ja pöytäpelaamiseen liittyviä neuvoja ja lisämatskua, sekä hahmolomakkeita. Lomakkeita ja esim. sää ja kohtaamistaulukoita olen käyttänytkin, ihan on hyvää tavaraa. Foorumeillakaan ei käsittääkseni törppöillä kauheasti? Eikä pelata söpösteleviä pikkutyttö chatroolipelejä, ainakaan en oo huomannu. Missään nimessä ulkoasu ei ainakaan ole mtn typerää ihquilua, ihan on hianot sivut


      • TakkuTakiainen
        majatalon asiakas kirjoitti:

        mistä lähtien majatalo on ollut söpöstelyä? Sivuiltahan löytyy tavallisia larppaamiseen ja pöytäpelaamiseen liittyviä neuvoja ja lisämatskua, sekä hahmolomakkeita. Lomakkeita ja esim. sää ja kohtaamistaulukoita olen käyttänytkin, ihan on hyvää tavaraa. Foorumeillakaan ei käsittääkseni törppöillä kauheasti? Eikä pelata söpösteleviä pikkutyttö chatroolipelejä, ainakaan en oo huomannu. Missään nimessä ulkoasu ei ainakaan ole mtn typerää ihquilua, ihan on hianot sivut

        viestisi persusteela olet käytänyt saittia lähinä materiaali lähteenä ja sellasena varmasti on hyvä, jos et ole enempiä vaihtanut mielipiteitä tai muuten jutzkannut fooruilla niin eihän silleen mahdollista huonoa henkeä ja ilmapiiriä huomaa.

        Mutta tämä on vanha asia, omista majatalo-kokemuxistani on jo niin kauan ettei mielipiteeni ole enää edes validi.

        Olen muuten kyllästynyt lähes kaikkeen suomalaiseen internet rooli peli aktiviteettiin yleensä. Tulee aina sellanen olo että olen liian lapsellisessa seurassa. Ei ihme koska olen 32v. Toisaalta pitää ehdottomasti muistaa, että roolipelit harrastuxena EIVÄT sinänsä ole iästä kiinni ja on paljon miua vanhempiakin rpg ihmisiä, etenkin Suuresa Maailmassa ulkomaila.

        Muta näissä suomalaisisa nettiyhteisöissä missä olen käynyt on aina tullut vastaan semmoinen lastentarhahenki, että pidetään keskustelu ja pelit tietyissä ennen sovituissa rajoissa (enkä nyt puhu käyttäytymissäännöistä mitkä on ihan hyvä asia, vaan pysähtyneisyydestä luovuuden esteenä.) Kaiken huipuxi kun on vielä nähty sellaisia tapauxia että joku 20 vuotias auktoriteetti-admini valvoo teinityttöparvea luottamushenkilönä ja herra itse on se pahin teiniennussija (ainakin yksi tällainen "yleni" vieläpä järjestyxenvalvojaxi Ropeconiin) niin ehkäpä ymmärrätte edes osan syistä mitkä ovat johtaneet alle Cirioittaneen haukkumaan netissä lyttyyn sitä sun tätä internet-pohjaista rooli peli yhteisöä.

        Korruptiota, lapsellista hiekkalaatikkokinaa, elitismiä, efebofiliaa, sääntöjen viilaamista hauskanpidon sijaan, no minussakin on asenteessa vikaa kun huonot puolet pistävät silmään, mutta kun niitä on niin vitusti genressä.

        Olen unohtanut mainita yhden paikan mitä olen katsellut pitkään, joku kontu.info. Siellä on muutamia tosi VANHOJA foorupelaajia, yli 40 vuotiaitakin, ja pelit on tosi pitkiä ja vakuuttavan näköisiä. En ole kuitenkaan uskaltanut lähteä olemaan siellä aktiivisesti kun on niin paljon huonoja kokemuxia. (itse asiassa olen riitaantunut ja lähtenyt lähes jokaisesta suom. net-rpgyhteisöstä mihin olen mennyt. )


      • pen & paper kunniaan
        TakkuTakiainen kirjoitti:

        viestisi persusteela olet käytänyt saittia lähinä materiaali lähteenä ja sellasena varmasti on hyvä, jos et ole enempiä vaihtanut mielipiteitä tai muuten jutzkannut fooruilla niin eihän silleen mahdollista huonoa henkeä ja ilmapiiriä huomaa.

        Mutta tämä on vanha asia, omista majatalo-kokemuxistani on jo niin kauan ettei mielipiteeni ole enää edes validi.

        Olen muuten kyllästynyt lähes kaikkeen suomalaiseen internet rooli peli aktiviteettiin yleensä. Tulee aina sellanen olo että olen liian lapsellisessa seurassa. Ei ihme koska olen 32v. Toisaalta pitää ehdottomasti muistaa, että roolipelit harrastuxena EIVÄT sinänsä ole iästä kiinni ja on paljon miua vanhempiakin rpg ihmisiä, etenkin Suuresa Maailmassa ulkomaila.

        Muta näissä suomalaisisa nettiyhteisöissä missä olen käynyt on aina tullut vastaan semmoinen lastentarhahenki, että pidetään keskustelu ja pelit tietyissä ennen sovituissa rajoissa (enkä nyt puhu käyttäytymissäännöistä mitkä on ihan hyvä asia, vaan pysähtyneisyydestä luovuuden esteenä.) Kaiken huipuxi kun on vielä nähty sellaisia tapauxia että joku 20 vuotias auktoriteetti-admini valvoo teinityttöparvea luottamushenkilönä ja herra itse on se pahin teiniennussija (ainakin yksi tällainen "yleni" vieläpä järjestyxenvalvojaxi Ropeconiin) niin ehkäpä ymmärrätte edes osan syistä mitkä ovat johtaneet alle Cirioittaneen haukkumaan netissä lyttyyn sitä sun tätä internet-pohjaista rooli peli yhteisöä.

        Korruptiota, lapsellista hiekkalaatikkokinaa, elitismiä, efebofiliaa, sääntöjen viilaamista hauskanpidon sijaan, no minussakin on asenteessa vikaa kun huonot puolet pistävät silmään, mutta kun niitä on niin vitusti genressä.

        Olen unohtanut mainita yhden paikan mitä olen katsellut pitkään, joku kontu.info. Siellä on muutamia tosi VANHOJA foorupelaajia, yli 40 vuotiaitakin, ja pelit on tosi pitkiä ja vakuuttavan näköisiä. En ole kuitenkaan uskaltanut lähteä olemaan siellä aktiivisesti kun on niin paljon huonoja kokemuxia. (itse asiassa olen riitaantunut ja lähtenyt lähes jokaisesta suom. net-rpgyhteisöstä mihin olen mennyt. )

        olet kyllä oikeassa noista suomalaisista pikkutyttö nettiropeista! Tekee minusta pahaa kaikkien roolipelaajien imagolle, kun eka mitä googlesta löytyy roolipeleistä on anime-söpö-shittiä, jota pelaa just kaikki pikkutytöt. Mutta jos olet kyllästynyt netin meininkiin ja ropeilusta on kokemusta, kokeileppa huvikses jtn paikallista peliporukkaa, tai pistä oma pystyyn! suosittelen lämpimästi!


      • Jio
        TakkuTakiainen kirjoitti:

        viestisi persusteela olet käytänyt saittia lähinä materiaali lähteenä ja sellasena varmasti on hyvä, jos et ole enempiä vaihtanut mielipiteitä tai muuten jutzkannut fooruilla niin eihän silleen mahdollista huonoa henkeä ja ilmapiiriä huomaa.

        Mutta tämä on vanha asia, omista majatalo-kokemuxistani on jo niin kauan ettei mielipiteeni ole enää edes validi.

        Olen muuten kyllästynyt lähes kaikkeen suomalaiseen internet rooli peli aktiviteettiin yleensä. Tulee aina sellanen olo että olen liian lapsellisessa seurassa. Ei ihme koska olen 32v. Toisaalta pitää ehdottomasti muistaa, että roolipelit harrastuxena EIVÄT sinänsä ole iästä kiinni ja on paljon miua vanhempiakin rpg ihmisiä, etenkin Suuresa Maailmassa ulkomaila.

        Muta näissä suomalaisisa nettiyhteisöissä missä olen käynyt on aina tullut vastaan semmoinen lastentarhahenki, että pidetään keskustelu ja pelit tietyissä ennen sovituissa rajoissa (enkä nyt puhu käyttäytymissäännöistä mitkä on ihan hyvä asia, vaan pysähtyneisyydestä luovuuden esteenä.) Kaiken huipuxi kun on vielä nähty sellaisia tapauxia että joku 20 vuotias auktoriteetti-admini valvoo teinityttöparvea luottamushenkilönä ja herra itse on se pahin teiniennussija (ainakin yksi tällainen "yleni" vieläpä järjestyxenvalvojaxi Ropeconiin) niin ehkäpä ymmärrätte edes osan syistä mitkä ovat johtaneet alle Cirioittaneen haukkumaan netissä lyttyyn sitä sun tätä internet-pohjaista rooli peli yhteisöä.

        Korruptiota, lapsellista hiekkalaatikkokinaa, elitismiä, efebofiliaa, sääntöjen viilaamista hauskanpidon sijaan, no minussakin on asenteessa vikaa kun huonot puolet pistävät silmään, mutta kun niitä on niin vitusti genressä.

        Olen unohtanut mainita yhden paikan mitä olen katsellut pitkään, joku kontu.info. Siellä on muutamia tosi VANHOJA foorupelaajia, yli 40 vuotiaitakin, ja pelit on tosi pitkiä ja vakuuttavan näköisiä. En ole kuitenkaan uskaltanut lähteä olemaan siellä aktiivisesti kun on niin paljon huonoja kokemuxia. (itse asiassa olen riitaantunut ja lähtenyt lähes jokaisesta suom. net-rpgyhteisöstä mihin olen mennyt. )

        mielestäni huomiosi ovat varsin aiheellisia. Itse olen taitoni hankkinut pelaamalla niinkin vakuuttavalla sivustolla kuin tallini.fi ja nyt on aika siirtyä laajemmille vesille (Kun kaikki periaatteessa mukava on kielletty tupakasta kaikkeen muuhun laittomaan tahi ala-ikäisiltä kiellettyyn) eikä nimenomaiset pikkuteinityttöropet ole kiinnostaneet enää useampiin vuosiin.

        Suunnitteilla on oma "omilla säännöillä" toimiva sivusto, jossa me aiemmin mainitun sivuston 'eliitti' roolijat aiomme päästä kokeilemaan luovuuttamme, kuin muille virallisille sivustoille ei kiinnosta hankkiutua häädettäväksi ja moitittavaksi epäasiallisesta kielestä.


      • TakkuTakiainen
        Jio kirjoitti:

        mielestäni huomiosi ovat varsin aiheellisia. Itse olen taitoni hankkinut pelaamalla niinkin vakuuttavalla sivustolla kuin tallini.fi ja nyt on aika siirtyä laajemmille vesille (Kun kaikki periaatteessa mukava on kielletty tupakasta kaikkeen muuhun laittomaan tahi ala-ikäisiltä kiellettyyn) eikä nimenomaiset pikkuteinityttöropet ole kiinnostaneet enää useampiin vuosiin.

        Suunnitteilla on oma "omilla säännöillä" toimiva sivusto, jossa me aiemmin mainitun sivuston 'eliitti' roolijat aiomme päästä kokeilemaan luovuuttamme, kuin muille virallisille sivustoille ei kiinnosta hankkiutua häädettäväksi ja moitittavaksi epäasiallisesta kielestä.

        Kanssakäymiseen Muun Elollisen kanssa kuuluu myös esim. riidat ja sensemmoiset säädöt.

        Ainoa semmoinen totaalinen kickauxen paikka IhanneRopessa olis mun mielestä se kun tulee humalassa sättiin ja luulee olevansa hauska ja fixu ja jauhaa paskaa. Silloin sais mun mielestä potkaista. Kaikki muu menee sitten harmaalle alueelle. ...
        Niin ja sitten tietysti sellaset tapaukset jos sättää oudolla kielellä jota ei osaa kuin 1 toinen.... hmm.. kuten drowkielellä... nojaa, taitaa uotkin mennä tulkinnanvaraiseksi!

        No, mainostaminen ainakin olisi potkun paikka.. tuskin kukaan halua "klikkaa tästä tienaat ihan varmana 20e mä lupaan!" kamaa ropesättiinsä... o.-

        Mutta oikeastaan 1-selitteisiä potkun paikkoja on aika vähän.

        Onhan vielä sekin, että humalainenkin voi jossain tapauksessa puhua asiaa. Etenkin jos rajoittaa tekstinsä määrän. hmhmhm.

        No, ikä on tuonut minulle maltillisen asenteen auktoriteeti-ongelmiin. Kuittaan tilanteet usein toteamalla fattalistisen passiivisesti "yhteisö saa sellaiset johtajat kuin se ansaitsee" tai "kaikki käåyttäjät yhdessä tekevät yhteisön, jos kemia ei toimi, mikään sääntökokoelma ei korjaa asiaa".

        Asiat menee omalla painollaan. Hyvä johtaja ei veistä kirveellä, vaan hipaisee pippelillä. Eikun. eikun...


      • ^^
        TakkuTakiainen kirjoitti:

        Kanssakäymiseen Muun Elollisen kanssa kuuluu myös esim. riidat ja sensemmoiset säädöt.

        Ainoa semmoinen totaalinen kickauxen paikka IhanneRopessa olis mun mielestä se kun tulee humalassa sättiin ja luulee olevansa hauska ja fixu ja jauhaa paskaa. Silloin sais mun mielestä potkaista. Kaikki muu menee sitten harmaalle alueelle. ...
        Niin ja sitten tietysti sellaset tapaukset jos sättää oudolla kielellä jota ei osaa kuin 1 toinen.... hmm.. kuten drowkielellä... nojaa, taitaa uotkin mennä tulkinnanvaraiseksi!

        No, mainostaminen ainakin olisi potkun paikka.. tuskin kukaan halua "klikkaa tästä tienaat ihan varmana 20e mä lupaan!" kamaa ropesättiinsä... o.-

        Mutta oikeastaan 1-selitteisiä potkun paikkoja on aika vähän.

        Onhan vielä sekin, että humalainenkin voi jossain tapauksessa puhua asiaa. Etenkin jos rajoittaa tekstinsä määrän. hmhmhm.

        No, ikä on tuonut minulle maltillisen asenteen auktoriteeti-ongelmiin. Kuittaan tilanteet usein toteamalla fattalistisen passiivisesti "yhteisö saa sellaiset johtajat kuin se ansaitsee" tai "kaikki käåyttäjät yhdessä tekevät yhteisön, jos kemia ei toimi, mikään sääntökokoelma ei korjaa asiaa".

        Asiat menee omalla painollaan. Hyvä johtaja ei veistä kirveellä, vaan hipaisee pippelillä. Eikun. eikun...

        Roolipeleistä löytyy nykyäänkin niitä panostettuja, hyvin rakennettuja pelejä, joiden pelien taso on suhteellisen korkealla. Mutta vain silloin, kun viitsii alkaa penkomaan, niin löytää jotain pelaamisen arvoista.
        Useimmissa on tosiaan menty siitä, mistä aita on matalin, mutta kuten sanottu, panostettuja pelejä löytyy - ja paljon.

        Listauksia kannattaa seurailla:
        http://varjojenriimu.net/kapelka - Kapelka kerää pieniä foorumiroolipelejä.
        http://hiddenkiss.net/infinite.php - Infite kerää panostettuja foorumiroolipelejä.
        http://hiddenkiss.net/coconut.php - Coconut kerää jollain lailla massasta erottuvia foorumiroolipelejä.
        http://hiddenkiss.net/afterdark.php - After Dark listaa fantasiapainoitteisia foorumiroolipelejä.


      • justinbiebersucks<3
        ehannaa. kirjoitti:

        www.gosupermodel.fi

        Ehannaa, anteeksi vain mutta GoSu on kaukana roolipelistä, Se on lähinnä 7-11 vuotiaiden "IHKUTTELU VAATE MEIKKI PISSIS" peli. :P


      • R.I.P fts
        justinbiebersucks<3 kirjoitti:

        Ehannaa, anteeksi vain mutta GoSu on kaukana roolipelistä, Se on lähinnä 7-11 vuotiaiden "IHKUTTELU VAATE MEIKKI PISSIS" peli. :P

        niinpä!!!!!


    • Dragonflyn porukka

      Dragonfly on fantasia tyylinen roolipeli sivusto, joka sijoittuu keskiajalle kauaksi muusta maailmasta pienelle Forgotten -saarelle.
      Saarella sattuu ja tapahtuu.

      Miten käy Eleirasin jää haltijoille, heidän liittouduttuaan serkku kylänsä Cramaaxen kanssa, jossa asustaa maa haltioita. Heillä on kuitenkin yhteistyötä Eleirasin vihollisen Signen kääpiö kylän kanssa. Käyttääkö Signen kylä sinisilmäisiä Cramaaxen kyläläisiä hyödykseen? Entä saavatko Cramaaxen kylän haltiat tarpeeksi vaihdossa aseita hyökätäkseen Ratogan kylään, lohikäärmeitä vastaan. Selviävätkö lohikäärmeet tästä, joita vastaan kaikki tuntuvat olevan?
      PELAA JA SELVITÄ TIESI!

    • Cromy
    • Aliceeeeeee

      Mulla olis ihan uusi roolipelisivusto, kannattaa tulla heti! osoite on www.roolipelausta.suntuubi.com, ja siellä kaivattaisiin pelaajia mahtavaan roolaukseen! Tule ja tutustu!

    • poytapelaaja

      Sinähän tiesit jotain roolipelaamisesta, kyllä vain! Pelissä on pelinjohtaja, joka määrää tapahtumat ja pelaa statisteilla/eph:lla/npc:llä, ja joka on pelaajien silmät, korvat ja nenä pelimaailmassa. Pelaajat taas suunnittelevat hänen avustuksellaan hahmon, jota roolipelaavat. Itse sanahan tarkoittaa tämän hahmon roolin, persoonan ilmentämistä ympäristössä, eli hahmolla tulisi toimia kuten hahmo toimisi, ei pääasiassa miltä itsestäsi tuntuu.

      Asiahan on nyt niin, että jos haluat oikeasti roolipelata, kannatta harkita pöytäpelausta, eli pen & paper pelejä. Hankit kaveri porukan (kaikillahan on muutama kaveri) ostat pelin sääntöineen, suunnittelet kamppanjan/seikkailun/tapahtuman ja pelaat sen kavereides kanssa. Netissä pelaava porukka on enimmäkseen 10-15 vuotiaita tyttöjä, jotka pelaa näitä söpöily & systeemi pelejään... Saahan niitäkin pelata jos niistä pitää, mutta pen & papereista löytyy monia muitakin genrejä kuin näitä teini juttuja. Fantasia pelejä on kaikkien eniten D & D:n ja Runequestin peruskaurafantsusta vamppyyri peleihin ja moniin muihin kummajaisiin. Postapocalyptisiä pelejä on muutamia ( en itse oo kokeillu sotilas painotteisen Twilight2000:sta) ja muita scifi pelejä on kaikki star waarsit ja star trekit sekä vastaavat avaruusseikkailut. Sitten löytyy tietysti keskustelupainotteisia pelejä mm. aatelisilla, poliitikoilla ja muilla, kauhupelejä kuten legendaarinen "Call of Cthulhu" ja huumoripelejä kuten "Elf" tai "Munchkin role playing game".

      Oikeastaan mistä tahansa genrestä ja aiheesta löytää pelejä. Ja nyt, jos sinua vielä kiinnostaa normi ropetus nettipeluun lisäksi, niin eikun peliä ostamaan! Pelejä löytyy ainakin Fantasia peleistä http://www.fantasiapelit.com/ Puolenkuun peleistä http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/default.php?cPath=32 sekä vastaavista paikallisista pikkuliikkeistä. Kirjastoista saattaa löytää lainattavia painoksia säännöistä, ja ainakin Majatalo http://www.majatalo.org/ tarjoaa neuvoja ja lisämateriaaleja sekä hahmolomakkeita ilmaiseksi.

      • YeaYeaYea

        Aston High Reborn on todella aktiivinen ja hyvin suunniteltu roolipeli. Tuonne siis haetaan aktiivisia ja kokenuita ropettajia. Aston High on kouluroolipeli jossa on klikkejä joihin voit hahmosi valita, esim suositut, cheerleaderit, nörtit etc... Hyvin toteutettu!


    • Declare
    • takku65535

      yli 10 vuotta wanhan roolipeliyhteisön Eliitti kanava: IRCNet #hopealaehde ja #hopealähde
      kanavalla ei ole mitään massiivista käyttäjälaumaa kuten jollain #rope lla tai risingshadowissa, mutta se johtuu siitä että laaduton aines potkitaan heti pihalle.

      Ne jotka etsivät netistä hyvää ropepaikkaa "hei heittäkää linkki" tyylillä, eivät tajua että elämässä ei saa mitään ilmaiseksi. Hyvän Yhteydet eivät ehkä maksa rahaa, mutta ne vaativat jotain tulokkaalta. Laatua.

    • talismanonline

      Juu pelaan itse Talisman online latasin sen pelin tänään latas nopeesti ja se on roolipeli siinä on erihahmoja voit olla mage tai ihan mikä vaan se on hyvä ja kaunis rooli peli ja jäin siihen loukkuun pelasin koko päivän sitä pelii juu linkki pelin kotisivulle PELI ON ILMAINEN !!! LATAA VAAN KONEELLE SUOSITTELEN EI TUU VIIRUKSII IHAN OIKEE ROOLIPELI! TÄS LINKKI... http://www.talismanonline.com/

    • kapteeni lilja
    • Madmoon

      Tulkaahan minun roolipeliini 'Bad nightmare'! ^^
      www.badnightmare.webs.com
      Kiitosss. ^^
      Hei. edes käykää!

    • Latifa
    • PC

      Tää sopii sulle vaan jos oot tyttö...

      Niin, sun pitäs liittyy goSupermodeliin. Kun olet liittynyt, vahvista sähköposti, niin voit kirjoittaa foorumille. Sitten mene tähän linkkiin: http://fi.gosupermodel.com/community/forum_room.jsp?id=5 siellä ovat kaikki roolipelit ja voit valita niistä mieluisen. Voit myös itse tehdä oman roolipelin.
      goSussa siis ropetetaan vain kirjoittamalla mitä hahmosi tekee ;D
      Tämän lukemalla pääset jo hyvin perille, mistä roolipelissä oikein on kyse: http://fi.gosupermodel.com/community/forum_thread.jsp?id=1058002
      En tiedä mitään muuta paikkaa, jossa roolipelejä voisi pelata...

      #PC

    • yks tyyppi

      Noh, www.lonelyday.suntuubi.com, on valmistuva rope. hienon näkönen toi mun mielest on 8DD

    • roolaaja
    • LOOOOOLLL

      susienroolipeli
      fantasiahahmo susirope
      warriorcatss

    • Kuolonkuu/Mangora

      *Hopeaakin hopeaisempi, upea, suurikokoinen olento ilmestyy eteesi vanhasta tammisesta metsästä usvan keskeltä, kuin aave. Sen sinisinä hohkavien, sudensilmien etäinen, villiä veriperää edustava katse kutsuu sinua seuraamaan. Tuo upea olento on mystinen, vaarallinen ja kaunis samaan aikaan. Susi kääntyy, ja alkaa kadota usvaan... Seuraatko?*

      Jos päätät seurata tuota salaperäistä sanansaattajaamme, saatat päätyä susifantasia roolipeliin, joka tunnettiin aiemmin nimellä ValkeaaTaikaa, nyt Siperia. Peli perustettiin vuonna 1997, mutta alkoi tulla hiljalleen julkisuuteen vasta 2003 eteen päin.
      Peliä pelataan chatissa, joten säännöt ja käytäntö ovat luonnollisesti erilaiset, kuin foorumiroolipelissä.
      Ole kuitenkin rohkein mielin ja avoin, sillä roolipelin porukka opastaa sinua kyllä ja auttaa mielellään sisäistämään pelin idean ja kaiken muun oleellisen siinä.
      Siperiassa on kasvava osanottajien määrä, ja chatissa pelitetään useampaan kertaan päivässä, porukkaa siellä on melkeinpä kellon ympäri.

      Tule ja tutustu!
      http://www.shadowkiro.net/siperia/

    • -Viikinki-

      Tässäpä olisi mun tekemä foorumilla pelattava roolipeli. Ihan uusi ja vähän keskeneräinen, mutta pitäisi toimia:) Rekistöröidyt vaan ja Ilmottautuminen osiion pieni esittelyn tapainen itsestäsi. Kuka tahansa pääsee mukaan.

      http://p1.foorumi.info/keskiaikaroolipeli/index.php

      Ai niin, kai sitä pitäisi jotain pelistä kertoakin. Toisaalta kaikki tarvittava löytyy sieltä foorumilta, mutta tässä olisi pikaesittely:

      Shathang Musta joukkoineen on tullut toisesta ulottuvuudesta ,maailmasta nimeltä Morethania. Hän muutti maailmamme itselleen sopivaksi, eli keskiaikaiseksi. Hän aikoo vallata maailman itselleen ja meidän ihmisten on estettävä se. Se ei kumminkaan ole helppoa sillä kenelläkään ei ole aseita eikä liioin taitoa jotta voisivat vastustaa Shathangin hirmuvaltaa. Shathangin joukot, jotka koostuvat örkeistä hiisistä ja epäkuolleista, pitävät ihmisten orjuuttamisesta ja pahoinpitelystä. Siitä huolimatta ihmiset vastustavat Shathangia. Sinun tehtäväsi on saada maailma ennalleen.

    • GW

      Tervehdys kansalaiset!

      Oletko aina haaveillut keskiajasta, toivoen olevasi herttua, kuningas, lähettiläs
      tai vaikka käsityöläinen? Nyt se on mahdollista, vielä kotimaan kielellä!

      Renessanssikuningaskunnat on MMORPG, jossa ei ole varsinaista tavoitetta. Aloitat
      köyhänä työläisenä, mutta voit nousta vaikka kuninkaaksi! Kaikki virat ovat
      pelaajilla, esim. suurlähettiläs, tuomari, syyttäjä, konstaapeli, laivaston
      amiraali, armeijan kenraali jne.

      Pelissä on Suomella oma valtio, Suomen Kuningaskunta, jonka johtaja on Kuningas Johannes I, eli Wilhelm Johann vom Blauberg, eli Villef pelissä. Suomella on pelissä
      yksi kaupunki, Rauma. Luonnollisesti lahden toisella puolella on Ruotsi, idässä taas
      siintää Venäjä. Lähes kaikki Euroopan suuret ja keskikokoiset valtiot omaavat
      omat valtionsa, jotka ovat kaikki yhteydessä toisiinsa. Voit vaikka matkata laivalla
      Ruotsiin.

      Peli on vahvasti RP-painotteinen, mutta kyseessä ei ole mikään foorumirope tai MUD, vaan ihan oikea selainpeli. Pelin sisällä on "chatteja", eli kapakoita, joissa voi juoda
      olutta ja syödä ruokaa, sekä tietenkin puhella muiden pelaajien kanssa.

      Peli ei vaadi paljoakaan aikaa, sillä pakollisia päivittäisiä toimia virattomalle ei ole kuin kaksi: syöminen ja työnteko. Pelissä voi mennä syrjään, jolloin ei tarvitse syödä
      eikä käydä töissä, tosin et voi tehdä juuri muutakaan, eli et kuole jos sinun täytyy
      vaikkapa lähteä viikoksi mökille pois sivistyksestä ja tietokoneen luota. Pelissä
      tosin on myös hyvin toimiva mobiilisivu.

      Foorumit ovat tärkeä osa peliä, sillä foorumilla roolipelataan paljon, ja foorumilla
      ilmoitetaan asioista ja foorumilla on myös Suomen Kuningaskunnan lait.

      Linkki: www.kuningaskunnat.com

    • Caramelli

      Tuossa olisi muutama =)

      ropeneliapila.suntuubi.com
      ropepopcorn.suntuubi.com
      mangarope.suntuubi.com
      waterfalll.suntuubi.com

    • pöhöö
    • Roolipelaaja
    • Ginka
    • ~s
    • Linkitin
    • Mainostaja <3

      TOWN HIDINGS

      "Kun ihmiset jättivät kaupungin, kiersivät alueella asuvat sudet ja villikoirat paikan kaukaa. Pelko ihmistä kohtaan oli painunut syvälle niiden tajuntaan, ja vaikka kaupunki näyttikin autiolta, oli sitä silti syytä varoa. Lopulta uteliaisuus kuitenkin voitti; eräs nuori urossusi meni kiertelemään kujille ja kaduille huomaten paikan vaarattomaksi ja oikeastaan aivan mahtavaksi paikaksi elää.

      Hetken ajan koirat ja sudet elivätkin kaupungissa rauhaisaa yhteiseloa. Pakkanen paukkui, mutta ihmisten asumukset suojasivat siltä mukavasti. Riistaa oli yllin kyllin varsinkin nyt, kun ihmiset eivät olleet enää verottamassa kantaa. Pentuja syntyi ja kasvoi, kaikki oli hyvin.

      Kaupungissa asui kuitenkin paljon koiria ja erimielisyyksiä ynnä yleistä tyytymättömyyttä syntyi pakostakin. Koirat olivat muodostaneet itselleen yksinkertaisen hallituksen; oli johtaja ja tämän läheisimmät henkilöt ja eräänlainen neuvosto, joka auttoi ja neuvoi johtajaa - mutta jolla ei kuitenkaan ollut varaa määräillä tätä tai kumota tämän päätöksiä. Kaikkien tavallisten tallaajien ääniä ei kuitenkaan kuunneltu, ei edes yritetty. Neuvoston jäsenet yrittivät haalia itselleen yhä lisää ja lisää valtaa, ja huomattiin, ettei eriävien mielipiteiden saaminen samoiksi tai edes hiukan täsmääviksi ollut lainkaan niin helppoa kuin oli luultu. Kaksitoishenkinen neuvosto jakautui kahteen puolueeseen, jotka saivat raivoavan riidan aikaan asiasta kuin asiasta. Johtajan päätösvalta pieneni pienenemistään, kunnes sitä ei ollut enää ollenkaan. Tilanne oli räjähtämispisteessä kauan, kunnes ratkaiseva siirto lopulta tapahtui.

      Neuvoston jäsenet kerta kaikkiaan väsyivat ainaiseen vihanpitoon. He olivat kuitenkin niin mieltyneitä saamaansa valtaan, ettei hallitussysteemin muuttaminen tullut kysymykseenkään; kaupunki jaettiin kahteen osaan, joista toista nousi johtamaan viisi neuvoston jäsentä, toista seitsemän. Koirat eivät saaneet päättää edes sitä, kummalle puolelle ne asettuivat asumaan. Raja vedettiin keskelle kaupunkia ja sille asetettiin vartijat - eikä kenelläkään ollut valtuuksia ylittää sitä."


      http://mocoma.biz/townhidings/

    • Maya

      Heloou! :)

      Seven Days on aasialaiseen sisäoppilaitokseen sijoittuva foorumiroolipeli. Pelin sisäoppilaitos, Sakurako High, sijaitsee Japanissa, tarkemmin sanottuna Tokion Shibuyassa. Vuotena toimii 2012.

      http://asiansevendays.webs.com

    • ropekill
    • BANSKU

      Tässä:
      Tervetuloa Rope Maniaan!


      Rope Mania on susilla roolipelattava fantasiaroolipeli, jossa susien on mahdollista omistaa magia-voimia. Mania on kokonainen maailma, joka suo hahmoille jännittäviä seikkailuita ja paljon kokemuksia. On hyvin tärkeää että pidät hahmosi liikkeessä ja mukana tapahtumissa ja jos haluat, voi hahmosi koittaa ylentyä korkeaankin arvoon. Rope Maniassa hahmosi voi siis kokea kaikenlaisia seikkailuita, laidasta laitaan.
      http://ropemania.shinybook.fi




      PS:
      Rope on helppo, ja hyvä aloittelijoille kuin harrastajillekkin!

    • liittymihmees
    • ropemörppi

      Adventure Quest Worlds*

      The Lord of the Rings Online

      RuneScape*

      World of Warcraft $

      DragonFable*

      Dungeons and Dragons Online

      Siinä vähän mörppejä ja ropeja, tähdellä merkittyjä voi pelata lataamatta ja $ merkityt ovat maksullisia

    • FireHeart999
    • Amberberry
    • Ronsku
    • vierailijahanminä

      Tosi kiva on tää vähän erilainen taikakoulusysteemi ;) :
      4youteen.suntuubi.com

    • VierailijaNeiti
    • Obi-Rei

      Kowloon
      http://kowloon.dy.fi/

      Scifi-aiheinen foorumirope. Lisää pelaajia kaivataan, aiempi kokemus pelaamisesta on toki suositeltua mutta aloittelijoitakin otamme kyllä vastaan. Iäksi suositellaan vähintään 16 vuotta, sillä pelin aiheet ovat varsin rankkoja(huumeet, väkivalta etc.)

      ----
      Ropeportaali
      http://ropeportaali.forumotion.org/

      Myöskin aloittelijoille tai täysin foorumiropeista tietämättömille on luotu oma aloituspiste Ropeportaali. Sieltä saa vastaukset pelaamiseen liittyviin kysymyksiin ja kokeneet pelaajat auttavat pelaamisen harjoittelemisessa ja sopivien pelien etsimisessä yms. :)

    • Sutittaja

      Onko jollain kiinnostusta pokemon-anthro roolipeliin? Olisin tekemässä sellaista.

    • Viro,s vao

      Jos roolipelata haluut ni multa löytyis kolmea lajia et kiinostaaks sua esim kissat tai star wars? ? :)

    • Viiru ♥♥♥

      fantasycats.suntuubi.com
      kissojenmaailma.suntuubi.com
      star wars rope.suntuubi.com


      Siinäolis vaihtoehtoi =) Jos noi linkit ei toimi ni lait googleen ;D

    • tititititanic
    • superLOL200

      käy katoo AQW:tä paras paikka ikinä

    • siperiafani
    • ropefan
      • Hevosroolipeli Granaatti

        Mullakin on oma hevosroolipeli. Os.granaatti.suntuubi.com


    • StalkkarinKohde

      Täysin uusi vampyyriroolipeli paikka joka on ollut pyörityksessä pari kuukautta kaipaa pelaajia. Meillä on jo 4 ahkeraa pelaajaa ja viestejä on jo päälle 800.

      Joten jos olet kiinnostunut vampyyreistä niin voit ottaa yhteyttä ja rekisteröityä käyttäjämmekse.
      Täältä:

      http://verisirpale.webs.com/

    • StalkkarinKohde
    • tässä ois

      No jos olet facebookissa sieltä löytyy ainakin jonkilaisia hopeanuoli/Koira roolipelejä missä toki voi olla enemmän kuin 2 hahmoa itselläni on vasta 2 mutta lisää tulossa.

    • Se joku sekopaa
    • Shadow Dog

      On kolme klaania jossain todella todella kaukana.Niissä asuu todella todella erikoisia koiria/susia ne näet omistavat siivet,ja osaavat lentää.Ennen kaikki klaanit elivät yhdessä mutta pian suuren suuri metoriitti näkyi taivaalla kaikki koirat/sudet lähtivät jotkut Pohjoiseen jotkut Etelään toiset taas Koilliseen. Mutta kun meteoriitti lähestyi ja lopulta osui maahan seurasi kauhea räjähdys.Koirat/sudet eivät olleet ehtineet lähteä riittävän kauas ja hekin joutuivat räjähdyksen kohteiksi .Kukaan ei tiedä kuika kaun meni mutta saarella alkoi kuitenkin tapahtua. Koirat heräsivät ja huomasivat että heille oli kasvanut siivet.Saarikin oli muuttunut:Siellä oli yhteensä kolmea erilaista maastoa oli Verhreää metsikköä,Hyytävän kylmää jäätikköä ja laavapitoista aluetta.Koirat muuttivat tietyille alueille:Punertavat ja mustat laavapitoiselle alueelle,Vaaleat jäätikölle ja mustat,ruskeat ja harmaat metsikköön.Näin koirat/sudet ajautuivat kolmeen klaaniin.



      VAIN SINÄ PÄÄTÄT KOIRIEN/SUSIEN KOHTALOSTA TULE JA KOE RAKKAUS,VIHA JA ONNELLISUUS. TERVETULOA ROOLIPELI AIR DOGSIIN!


      Liittyjiä kaivataan joten liittykää!liittykää!


      ///////////////
      Roolipeli Air Dogs on erittäin aloittelia ystävällinen roolipeli joka soveltuu 8-100 vuotialle!

      • Shadow Dog

    • 5streetPelaaja

      5street on hyvä roolipeli :> Paitsi harmi että lopataan 18.2.2013 :< harmittaa ainakin itseä... ;(

    • aqw for ever

      Suosittelen www.aq.com

      ehkä paras peli ikinä

    • nallekarkki1
    • K1SUmisu

      htfrope.suntuubi.com tarvis liittyjiä kun aika tyhjä rope. Aloittelijatkin saavat liittyä, mutta aktiivinen pitää mielellään olla. :) Happy tree friends aiheinen roolipeli.

    • kakkanaama2

      Moi kaikki! Mä en ees pelaa roolipelejä!

    • kakkanaama2

      Moi kaikki kakaset

      • ...

        sä oot ainoa kakkanen täällä....


    • tyyppi18

      No hyvä melikuvitus auttaa asiaa kovasti. Pelijohta? Sellaisesta en ole kuullut aikeisemmin ja ylläpitäjä taitaa olla sama asia. No tuosta juonesta, että se riippuu ihan roolipelin tekijästä, mutta usein roolipelissä on se juoni ja sellaiset joissa ei ole, ovat aika harvinaisia. Se hahmo määrä riippuu ihan pelaajasta itsestään, mutta aloittelijan olisi hyvä pelata jonkin aikaa yhdellä hahmolla, niin saisi roolipelin ideasta kiinni. Tässä olisi uusi roolipeli sivusto joka aika tuntematon vielä ja minä ainakin pidin siitä. Siellä oli hyvää vaihtelua se, että sai tehdä sellaisen hahmon, kun itse halusi ja rajoituksia ei sen suhteen ollut. Juonta tässä paikassa ei myöskään ollut, mikä oli minusta todella mukavaa vaihtelua ja suosittelen vilkaisemaan paikkaa. Tuossa osoite. http://job-314.palstani.com/

    • -reddari-
    • Roolipelaaja
    • Suurjumala

      Suosittelen:

      Fantasiaroolipeli Spiritual
      http://spiritual.nettisivu.org/

      Lue säännöt ja suunnittele hahmo josta sitten ilmoitat vieraskirjassa. Voit tehdä tehtäviä palkkiota vastaan. Pian on myös mahdollista seikkailla Nivicadin maailmassa sijaitsevalla alueella.

    • ropettaja1

      Jos tarkotat nettiroolipeliä ni löydät hyvän osoitteesta katketty.suntuubi.com jos haluut perus epätietokone ropee pitää ettii hyvä itte. (oon roolinu jotai kolme vuotta et kokemusta on.)

    • Ropeilija
    • Piaposalaatti

      http://project.palstani.com/
      Nälkäpeli/Battle Royale- henkinen roolipeli!
      Tulkaa tänne! Beta-testaajia kaivataan! Peliä ei voi aloittaa ennen kuin on tarpeeksi pelaajia!

    • Bastet

      http://newrise.gingaplace.fi

      "Pelaajat saavat itse pelata hahmoillensa tulevaisuuden, täällä ei noudateta pilkun tarkalleen GNG -animea/mangaa, joten tiettyjä hahmoja on elossa. Riki on luovuttanut johtajuuteensa Ginille, mutta hän on tärkeänä osana myös itse laumassa. Sitten kun laumoissa on enempi väkeä, jaetaan tärkeimpiä nimikkeitä kuten kenraalit ym.

      Outa lähestyy jokin tuntematon koiralauma ja tämän lauman aikeet eivät ole hyvät! Johtaja on vielä tuntematon, kukaan ei tiedä minkä näköinen tämä on, mutta luonteeltaan hän on raaka tappaja. He aikovat vallata Oun itselleen ja laumassa on lähemmäs 900 koiraa. Gin joutuu ottamaan yhteyttä hänen isänsä vanhaan ystävään, joka on kiitollisuuden velassa tälle. Gin ei muuten pärjäisi tässä tulevassa sodassa, hänen on pakko kutsua apua."

    • Varjolumoaja

      Oma roolipelini: townofdead.suntuubi.com

      Kaikki aloittelijoista kokeneimpiin ovat tervettulleita (: Rooliperustuu fantasiaan ja paranormaaleihin

    • Puupää

      Secret World on saari kaukana todellisuudesta, jonne vain harvat valitut pääsevät. Siellä elää monenlaisia olentoja.Sinä voit päättää tulevaisuutesi ja kohtalosi.Uskallatko astua mukaan seikkailuun tuntemattomalle saarelle?

      Suosittelen sivua lämpimästi. Itse jouduin lopettamaan ajan puutteen vuoksi.

      http://secretworld.suntuubi.com/?cat=1

      Ps: se löytyy myös : Secret World suntuubi

    • Rukoilijasirkka

      Sizuan RPG Itse olen tässä roolipelissä!

    • Dinojen kaveri

      Jos olet kyllästynyt susilla pelattaviin tai tylypahka-ropeihin kannattaa tutustua vasta perustettuun dinoratsastajiin. Pelaajia ei toistaiseksi ole minun ja kaverini lisäksi muita, mutta olisi kiva saada sinne eloa. :) Peli on aloittelijaystävällinen ja kaikki tärkeä informaatio pitäisi löytyä sivuilta. Jos ei, kysykää ! :) Kaikki vähänkin kiinnostuneet ovat tervetulleita edes vilkaisemaan, vaikkei innostaisikaan.

      http://dinoriders.webs.com/

    • Lähde-Riutta
    • Sharna

      Suntuubilla tehdyt roolipelit ovat yleensä melko... noh...
      Ehdotan tällaista peliä: http://www.shadowkiro.com/vt/index.php
      Valkeaa Taikaa on susiroolipeli. Maailma on kuvitteellisessa Siperiassa. Siellä on magiaa ja kaikkea! Uusille neuvotaan ystävällisesti ja kärsiivällisesti. Valkeaa taikaa on pyörinyt aika kauan ja sanon että erittäin laadukas!

    • Wexanic?

      Jos hevoset kiinnostavat, niin Wexanic - hevosroolipelissä otetaan niin aloittelijat kuin vähän kokeneemmatkin mukaan! :) Peli sijoittuu Wexanicin saarelle, jonne hevosvarkaat ovat siepanneet hevosia. Pelin idea on siis yksinkertaisimmillaan matkia hevosen laumakäyttäytymistä ja koettaa selviytyä selviytymisen saarella, Wexanicissa. Hevoset osaavat puhua toisilleen ja voivat muodostaa laumoja tai muita yhdistyksiä, sekä suunnitella hyökkäystä jonkun kimppuun mikäli pelaajat niin päättävät, juoni on siis pelaajien määräämä :) Peli on foorumipohjainen, kotisivut ohjeineen löydät osoitteesta wexanic.suntuubi.com
      Tervetuloa mukaan!

    • Roolaajatyttö
    • Eveliina Wolf

      En tiiä onko hyvä, mut tää on mun ite tekemä... http://tarujensaari.suntuubi.com/?cat=13&lang=fi

      • Kanaimuri

        Kaikki, joita kiinnostaa sudet, laaja fantasiamaailma ja chat-roolipelaaminen, niin kurkatkaapas tänne: http://sudenusvarpg.webs.com

        Aloittelijaystävällinen paikka hyvällä yhteishengellä ja sopii myös piteempään pelanneille ja haasteita haluaville! Ikähaarukka pyörii 15-25-vuotiaiden välillä ja juoni ei ole todellakaan se perinteinen "lauma vs lauma"-asetelma vaan juonirunko on muuttuva ja koskaan ei voi olla mitä tapahtuu seuraavaksi, sillä pelit muuttavat sitä ;)
        Nuohotkaas sivut läpi, sieltä se kaikki tarkempi tieto löytyy!


    • Bloodblackie

      Minulla on hieman keskeneräinen roolipeli joka sisältää ripauksen kauhua ja yliluonnollisuutta.

      gohomechild.suntuubi.com

    • cros

      http://crimson.boxhost.me/
      Tähtiensota maailmaan sijoittuva frope. Tervetuloa tutustumaan ja olemaan sellainen sankari, tai konna mikä haluat.

    • Piku waa
    • rpgeezer
    • yangin
    • Windy2.0

      No siis on niitä roolipelejä joita pelattiin sillon 80- ja 90-luvulla, ja pelataan yhä. Sitte on ne netin pelit, esim jos haet hakusanalla roolipeli suntuubi, niin löydät paljon kaiken laista. Ne on useimmiten muutaman henkilön ylläpitämiä ja sinne voi luoda hahmonsa ja kirjoitella tarinoita.
      Tässä muutamia:
      kuunpisara.suntuubi.com = soturikissaroolipeli
      juuripolku.suntuubi.com = ihmisroolipeli
      nalkapeli.suntuubi.com = nälkäpeli roolipeli
      Ja kun etsii kohdan Linkinvaihto, tai sellasen, nii sieltä löytyy muita osotteita, mutta kiva jos innostut!

    • Anonyymi

      Siis ite ainakin tunnen netissä pelattavia hyvii roolipelei jonku verran,Eniten Sk-painotteisii mut joitain susiki,Ihmisropet on vaa jotenkin tylsiä.......Anteeksi :,D

    • Anonyymi

      En oo ikinä pelannu roolipelejä minkää laisella aiheella, mul on parhaimmillaan roolipelates ollu jopa yli 10:kin hahmoo mut pelaan vaan kahdestaan jonku kaa

      Mun kaa voi rupee discordissa: potato king#7745
      Tai instagram:issa: namelessperson666

      Jos joku haluu tulla rp mun kaa :D

    • Anonyymi

      Soturikissat roolipelejä esim oma roolipelini tiukuniitty.blogaaja.fi

    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe