siperianhuskyn hintaluokka??!

Kiinnostunut.!

Kuinka paljon Siperianhuskyn pennut yleensä maksavat??Mikä on hintaluokka??

40

13006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomi

      Pentu maksaa 500€.n paikkeilla. Itse pidän hintana 400-500€ vuodenajasta ja sukupuolesta riippuen. Laatu ei näytä vaikuttavan hintaan.

      • huulirasva

        500-800€ sanoisin minä.


      • huskyindeepsnow

    • sari

      nykyisestä pennusta 700e ja edellisestä 3000mk.riippuu myös usein pennun sukupuusta eli mitä palkituimmat vanhemmat,sitä kalliimpi

      • sipe

        Jos rotukoiran haluaa niin ei kannata ottaa noista epämääräisistä kilpakenneleistä. Puhtaasta saa tietenkin maksaa enemmän.


      • mörkö
        sipe kirjoitti:

        Jos rotukoiran haluaa niin ei kannata ottaa noista epämääräisistä kilpakenneleistä. Puhtaasta saa tietenkin maksaa enemmän.

        Ja mitähän mahdoit tarkoittaa "epämääräisillä kilpakenneleillä"? Aivan hyvin voisin itse väittää, että ei kannata valita koiraa show- tai ns."old line"-kennelistä. Kannattaisi ehkä kuitenkin hieman perustella asiaa ennen kuin alkaa parjata jotain osapuolta. Ja selvennykseksi minulla ei ole "epämääräistä kilpakenneliä".


      • Eiköhän
        mörkö kirjoitti:

        Ja mitähän mahdoit tarkoittaa "epämääräisillä kilpakenneleillä"? Aivan hyvin voisin itse väittää, että ei kannata valita koiraa show- tai ns."old line"-kennelistä. Kannattaisi ehkä kuitenkin hieman perustella asiaa ennen kuin alkaa parjata jotain osapuolta. Ja selvennykseksi minulla ei ole "epämääräistä kilpakenneliä".

        Eiköhän kennelliitto ala poistaa niitä sekarotuisia pois rekisteristä, kun alkaa nuo luvattomat "rotuunotot" ja oudot paperit paljastumaan.


      • alaskan
        Eiköhän kirjoitti:

        Eiköhän kennelliitto ala poistaa niitä sekarotuisia pois rekisteristä, kun alkaa nuo luvattomat "rotuunotot" ja oudot paperit paljastumaan.

        Eipä ole Kennelliiton rekistereissä sekarotuisia näkynyt... outoja papereita on kyllä nähty jopa huippunäyttelykoirilla (muissa roduissa)...


      • Minä
        sipe kirjoitti:

        Jos rotukoiran haluaa niin ei kannata ottaa noista epämääräisistä kilpakenneleistä. Puhtaasta saa tietenkin maksaa enemmän.

        riippuu haluaako show-haskin vai haluaako ihan alkukantaisen vetohuskyn. meillä koirat maksaa jotain 500 euroa


      • aikuisten oikeesti
        alaskan kirjoitti:

        Eipä ole Kennelliiton rekistereissä sekarotuisia näkynyt... outoja papereita on kyllä nähty jopa huippunäyttelykoirilla (muissa roduissa)...

        Ainakin siperianhuskyn kohdalla on kilpalinjassa esiintynyt ns. epämääräisiä rekisterinumeroita, joita ei tunnisteta missään. Tähänkin jos puuttuisivat kennelliitossa, niin valtaosa kilpalinjaisista lähtisivät rekisteristä pois.


      • sitä otat henkilökohtaisesti
        mörkö kirjoitti:

        Ja mitähän mahdoit tarkoittaa "epämääräisillä kilpakenneleillä"? Aivan hyvin voisin itse väittää, että ei kannata valita koiraa show- tai ns."old line"-kennelistä. Kannattaisi ehkä kuitenkin hieman perustella asiaa ennen kuin alkaa parjata jotain osapuolta. Ja selvennykseksi minulla ei ole "epämääräistä kilpakenneliä".

        kommentit, jotka tuskin on kohdennettu juuri sinun koiraasi. xD
        Samaa voisi sanoa sinullekin, että voisit ehkä perustella asiasi old ja show linjasta ennen kuin alat "asiatuntijan kommenttejasi" esittämään.


      • AIDOT huskyt kunniaan!
        aikuisten oikeesti kirjoitti:

        Ainakin siperianhuskyn kohdalla on kilpalinjassa esiintynyt ns. epämääräisiä rekisterinumeroita, joita ei tunnisteta missään. Tähänkin jos puuttuisivat kennelliitossa, niin valtaosa kilpalinjaisista lähtisivät rekisteristä pois.

        "kilpa"linja ei todellakaan ole ainoa linja missä epäselviä rekisterinumeroita löytyy - niitä löytyy myös eräiden ihkuttamassa "old line" linjassa, katso vaikka itse, sieltä ne löytyy. Kappas vaan,ettei sitä omien koirien taustaepäselvyyksiä huomata mutta kyllä muiden "kamalat kilpakoirat" haukutaan lyttyyn. Yritetäänkö tällä mustamaalaamisella parantaa omien koirien vikoja? Aika naurettavaa, joku vielä joskus saattaa uskoakkin noihin kilpalinja-sekarotuinen juttuihin.


      • Fjdjsi

        Noin 500€kai


    • rollo1

      en tiedä missä "show" huskyjen hinnat pyörii, mutta joiltain husky tarhoilta saattaa saada pentuja 200 eurolla.

      • tietoinen

        husky ja siperian husky on eri!
        yleensä husky on rekisteröimätön siperianhusky, taikka alaskanhusky.

        Ne jotka myyvät huskyja myyvät halvalla..
        minä sain meidän nykyisen ilmatteeks,kun oli "kiertokoira" ja poika oli erittäin huonossa kunnossa...mutta alunperin se maksoi 200,sitten se laski 100(aina omistajan vaihtuessa hinta laski) ja minä sain sen ilmatteeks,ja otin sen kun poika oli niin laiha ja karvakin oli kelvoton... vanhemmat tällä ovat siperianhuskyja mutta emän pentuetta ei voinut rekisteröidä kun emä oli karannut kiiman aikana...joten ainut olisi dna testi todistaakseen vanhempansa,mutta minulle kelpaa poikani ihan rekisteröimättömänäkin!!
        nyt äijä on ison kokoinen husky, ja karvaa on vaikka muille jakaa..

        Mutta noista tarhoista josta puhut,niin ovatkohan ne mitä tarhoja?
        kun rekisteröity siperianhusky on hintava,ja kuten joku aikaisemmin mainitsi se riippuu vanhemmista ja suvusta...
        itselläni on enemmän kokemusta alaskanhuskeista... mutta siperianhuskeja on ollut myös...
        meillä myytiin hyvä sukuinen alaskanhusky n.1000 ka vähän huonomman sukuinen n.500 ja sekoitukset meni n.200...


      • mörkö

        200 eurolla saatat saada rekisteröimättömän tai mahdollisesti koiran, joka ei ole täysin rotupuhdas.


      • mörkö
        tietoinen kirjoitti:

        husky ja siperian husky on eri!
        yleensä husky on rekisteröimätön siperianhusky, taikka alaskanhusky.

        Ne jotka myyvät huskyja myyvät halvalla..
        minä sain meidän nykyisen ilmatteeks,kun oli "kiertokoira" ja poika oli erittäin huonossa kunnossa...mutta alunperin se maksoi 200,sitten se laski 100(aina omistajan vaihtuessa hinta laski) ja minä sain sen ilmatteeks,ja otin sen kun poika oli niin laiha ja karvakin oli kelvoton... vanhemmat tällä ovat siperianhuskyja mutta emän pentuetta ei voinut rekisteröidä kun emä oli karannut kiiman aikana...joten ainut olisi dna testi todistaakseen vanhempansa,mutta minulle kelpaa poikani ihan rekisteröimättömänäkin!!
        nyt äijä on ison kokoinen husky, ja karvaa on vaikka muille jakaa..

        Mutta noista tarhoista josta puhut,niin ovatkohan ne mitä tarhoja?
        kun rekisteröity siperianhusky on hintava,ja kuten joku aikaisemmin mainitsi se riippuu vanhemmista ja suvusta...
        itselläni on enemmän kokemusta alaskanhuskeista... mutta siperianhuskeja on ollut myös...
        meillä myytiin hyvä sukuinen alaskanhusky n.1000 ka vähän huonomman sukuinen n.500 ja sekoitukset meni n.200...

        Husky ja siperianhusky eivät ole automaattisesti eri asia. Itsekin puhun jatkuvasti huskeista kun tarkoitan siperianhuskeja. Ihan sama asia kuin joidenkin toisten rotujen nimistä tehdään väännös. Esimerkkinä voisin sanoa vaikka kääpiösnautserin, jota käsittääkseni kutsutaan "käppänäksi" tai toyvillakoira, josta olen kuullut nimityksen "toy".

        Erheellisesti moni ihminen kuitenkin kutsuu sekarotuisiakin huskeiksi, jos ne sattuvat vetämään rekeä. Alaskanhuskeistakin saatetaan puhekielessä käyttää nimitystä husky.


      • Yks vaa
        mörkö kirjoitti:

        Husky ja siperianhusky eivät ole automaattisesti eri asia. Itsekin puhun jatkuvasti huskeista kun tarkoitan siperianhuskeja. Ihan sama asia kuin joidenkin toisten rotujen nimistä tehdään väännös. Esimerkkinä voisin sanoa vaikka kääpiösnautserin, jota käsittääkseni kutsutaan "käppänäksi" tai toyvillakoira, josta olen kuullut nimityksen "toy".

        Erheellisesti moni ihminen kuitenkin kutsuu sekarotuisiakin huskeiksi, jos ne sattuvat vetämään rekeä. Alaskanhuskeistakin saatetaan puhekielessä käyttää nimitystä husky.

        alaskanhusky on sama asia kuin alaskan malamuutti.


      • alaskan
        Yks vaa kirjoitti:

        alaskanhusky on sama asia kuin alaskan malamuutti.

        Ja höpöhöpö... malamuutti ja alaskanhusky on aivan eri asiat.

        http://www.vul.fi/esitkoir.htm


    • J.J

      Ostimme puhdasrotuisen työlinjaisen Siperianhsukyn kokeneelta kasvattajalta ja pentumme maksoi 700 euroa! Show linjaista pentua kyselin etelästä ja sille olisi tulut hintaa 800 euroa...

      Hinta sisiältää rekisteröinnin eläinlääkäri kulut ja sinisen siperianhusky kirjan..! Alaskan huskyjä Kirunassa(ruotsissa) myytiin 400 euron hinalla..eli hinta vaihtelee!Riippuu aivan pennusta ja taustoista..jne..

      • kahden huskyn omistaja

        husky maksaa noin 800e ja siittä ylöspäin,toisesta huskystani maksoin vaan 650e,paperillinen,nätti mutta todella arka. joten jos hinta alle 700e,mieti ostatko vai et!!!


      • 1313iitu
        kahden huskyn omistaja kirjoitti:

        husky maksaa noin 800e ja siittä ylöspäin,toisesta huskystani maksoin vaan 650e,paperillinen,nätti mutta todella arka. joten jos hinta alle 700e,mieti ostatko vai et!!!

        mistä saaostaa hyskyn valjaita kelkkaa onko kellään käytettyä


    • opoij

      itse ostin kennelistä ja maksoi 1000e sirutettuna rekisteröitynä yms

    • showshow

      Kiinnostaa showlinjainen husky, paljonko mahtaa olla tällä hetkellä näyttelytasoisen pennun hinta?

    • Hinta-asiaa.

      Rekisteröidyn, showlinjaisen siperianhuskyn hintaluokka on tällä hetkellä haitarilla 900-1300€.

      Mikäli pentua harkitset, selvitä tarkkaan kasvattajan motiivit, aikaisemmat pentueet jne. Rodussa on tällä hetkellä melko paljon ns. tehtailijoita joita ei kiinnosta sen enempää terveys kuin rekikoiraominaisuuksien vaaliminenkaan.

      Siperianhuskyn kuuluu ensisijaisesti olla käyttökoira, linjasta riippumatta.

      Älä osta kasvattajalta jonka myyntivaltti on se, että showkoirat eivät tarvitse yhtä paljon liikuntaa kuin ns, käyttölinjan koirat.

    • mama-monster

      no... Se riippuu mitä linjaa siperianhusky on. Se todellakin riippuu paljon siitä. Siperianhuskejahan on siis kolmea linjaa eli näyttelylinja (show line), käyttölinja (racing line) ja vanhalinja (oldline)... Yleensä käyttikset on niitä ns halvimpia, eli oisko 500-800€. sitten näyttelylinjaiset voivatkin olla jo 500-1600€... Mutta itse olen aina nähnyt näyttelylinjaisia jollain 850-1000€ hintaisena. Että silleen :)

    • jansku -_-

      ootteko huomanneet että sekarotusista koirista tahotaan monta sataa euroa.. siihen laittais satasen päälle sais jo rotu koiran joka on ehkä tuurilla rekistöröity..

    • Jösses

      Te ootte ihmiset niin uskomattomia noiden linjojenne kanssa, aina toinen haukkumassa toista.... Meidän on parempi kun teidän. Hävettää olla ihminen joka leikkii jumalaa noilla jalostuspuuhillaan...mikä linja on paras mihinkin jne. Kohta on kaikki koirarodut jalostettu niin pitkälle, ettei yksikään rotu elä muutamaa vuotta pidempään kun on kaikenmaailman sairauksia ja vikoja hengitysvaikeuksista aivokasvaimiin.. Häpeisitte!!!

    • 0-0

      Mä maksoin omastani 950e

    • huskyvaan

      Meidän oldlinet maksoi eka koira 900€ ja toinen samalta kasvattajalta 850€. Showlinjaisten hinnat pyörii samoissa lukemissa. Aikuisen käyttöinjaisen saa halvemmalla mutta pennutkin siinä 700€ ylöspäin uskoisin. KAnnattaa tsekkailla shs foorumilta pentuvälitystä.

    • Minulla on showlinjainen siperianhusky, sirutettu ja rekisteröity ja maksoi 500e. Mitään ongelmia ei ole ollut :)

    • joku jännä

      Mum mielest kunno husky sais maksaa 800e. Mut täs tilantees 20e (ollaa hommaamas yks pent tai kaks). (:

      • bläh

        Juu samaa mielt joku jännä!


      • xD heebo
        bläh kirjoitti:

        Juu samaa mielt joku jännä!

        blähin ja joku jännän kans samaa mielt!


    • Ostoksille

      Meiltä saa rekiseröidyn käyttölinjaisen 900-1000e

    • 6+1

      Käyttölinjaisten siperianhuskypentujen hinnat pyörivät 800-1000 euron välimaastossa. Mikäli poikkeaa haarukasta ylös tai alas, niin ostajan on hyvä tiedustella syitä. Tuohon hintaan saa oletusarvoltaan laadukkaan, valjakkotyöskentelyyn aikuisena kykenevän pennun, jonka vanhemmat on rodunomaisissa kokeissa ja rodunomaisessa käyttötarkoituksessa hyviksi rotunsa edustajiksi todennettu.

      Mikäli kasvattajalla ei ole esittää pentueen vanhempien käyttötuloksia, tai minkäänlaista tutkimusnäyttöä niiden terveydentilasta kannattaa pentue unohtaa. Siperianhuskyrodussa on muutama kasvattaja, joiden ainoa tarkoitus on tuottaa mahdollisimman suuri määrä pentuja maailmaan mahdollisimman halpaan hintaan. Näissä tapauksissa ainoastaan raha määrittelee syyn koiranpidolle.

    • husky 13

      Mun mielestä ne kunnon pennut
      sais maksaa se 800-1000

    • siperianhusky3

      500€-900€

    • huskyinsnow
    • huskyindeepsnow

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe