AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / 460i

460i

7 Vastausta 1 103 Lukukertaa
Mistähän mahtaa johtua,kun tyhjäkäynti"humppa"kummasti varsinkin kykmänä ja muutenkin.Heittelee 300-1600 väliä ja meinaa välillä sammua Volvo 460 nelipisteruisku vm.90 ja toinen vika vielä,mistä päin alan etsiä vikaa kun keskuslukko ei toimi(sulake ehyt).Peräkonttia ei saa millään auki,ei edes avaimella(avain ei mene kuin pikkuisen matkaa avaimenreikään.

tyhjäk.

jaa, jos tyhjäkäynti vaeltaa:
-tyhjäkäyntimoottori; todennäk. joku anturi;

keskulukon kontrollibox on kuskin ovessa saa kosteutta ts. toimii ei toimi

460i

Missä päin konehuonetta toi tyhjäkäyntimoottori mahtaa olla??

TYHJK

se on kaasuvaijerin päässä siinä koneen päällä

Tiedoksi

EI OLE! siitä säädetään virtaavan ilman määrää kaasuläpässä. Ei kannata koskea jos ei tiedä mitä tekee!!

Muutama vinkki

Tässä olis muutama vinkki minkä vuoksi tyhjäkäynti vaeltaa:

1. tyhjäkäyntianturi likainen. Se sijaitsee syylärin ja moottorin välissä, edestäpäin katsottuna laturin oikealla puolella. Anturiin/säätimeen menee 2 ilmaletkua sekä päähän yksi virta/diagnoosijohto.
Irroitta anturin letkut ja johto. Puhdista anturi sekä laita liittimeen kontaktisprayta. Ilmaletkut kannattaa myös irroittaa ja puhdistaa.

2. Kaasuläppäkotelon ja ilmanputsarin "muoviosassa" on vuoto. Tarkasta ja puhdista siihin menevät liittimet.

3. Todennäköisin vian aiheuttaja on likainen kaasuläppäkotelo (se kotelo johon kaasuvaijeri kiinnittyy). Puhdistaminen kannattaa aloittaa irroittamalla ensiks aikaisemmin mainitsemani "muoviosa". Sen jälkeen kaasuvaijeri irti ja läppäkotelo on kiinni neljällä 7mm mutterilla (yks aika hankala irroittaa mikäli et omista pientä räikkä/hylsysarjaa). Kotelo kannattaa putsata hyvin. Se kerää ajan mittaan paljon karstaa/likaa.

4. Ilmansuodatin kannattaa katsoa et se ei ole ihan tukossa.

Sit keskuslukko ongelmaasi:
Ota keskuslukon sulake irti sulakerasiasta. Mittaa sulakerasialta virta seuraavasti mikäli omistat yleismittarin:
Pyydä kaveri avuks, laita kuskin ovi kiinni ja kytke yleismittarin miinus runkoon tai akun miinus napaan. Tämän jälkeen kytke mittarin plus johto sulakkeen kantaan. Sit käsket kaveris käntää ovet kuskin ovesta lukkoon. Nyt pitäis yleismittarissa käydä hetkellisesti virta. Mikäli "virtapiikkiä" ei mittarissa näin, vika on kuskin oven lukon ja sulakerasian välissä. Epäilen et jokin johto kuskin ovesta irti. mikäli johdot on kiinni, mittaa lukon moottorin toiminta, se on kuskin ovessa mekaaninen / ei sähköinen: kiinni laittaessa pitäis lähteä "virtasignaali" toisille lukoille/oville. Mikäli signaalia ei lähde, mekaaninen lukko on rikki. (mikäli tarvitset voin myydä)

Peräkontin vikaan en valit. osaa vastata kun ei ole vastaavaa tullut eteen.Toivon et viat löytyy.
mikäli tarvitset neuvoja/osia kirjoittele ruzgoPOSTATÄMÄ@hotmail.com

mikä

mikä 460 sulla on

Mul on

460 GLE 1.7i kat, vm. -91
 /   /  /  /  / 460i

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta