Pajeroko

mitsuko

kiikarissa olisi 92 pajero 2.5td
onko kellään kokemuksi vastaavasta maasturista,eli mitä vikoja on ollut ja mitä hyvää kenties?
entä varaosat?
kulutus?
ja voiko katsastaa pakettiautoksi.
kilometrejä mittarissa on 160000km

17

3148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika

      Minulla on -89 Pajero, 2.5td.

      Kulutus maantieajossa (n. 80 km/h) talvella 8-9 l/100km
      Kaupunkiajossa talvella 10-11 l/100km
      Sekalaista ajoa, jossa joukossa kevyttä maastoajoa (siis siviilimaasturi) nelivetoisena hitaalla vaihteistolla n. 15 l/100km

      Harmittava vika on ollut hehkutulpat. Todennäköisesti oikeita tulppia ei löydy mistään varaosaliikkeestä, pitää ostaa maahantuojalta n. 160 eur.

      Itsella ajettu noin 400 000 ja kansi (kuulemma) korjattu. 5-vaihde jurisee, muttei mahdottomasti.

      Mukava ajoneuvo maastossa "lyhyytensa ja pienuutensa" takia... (siis tumppi versio)

    • l-200

      No niin.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=585&posting=22000000005566154
      ja on sitten vähän pisempi litania, lue jos sille tuntuu.

      Katso että jakoremmin on vaihdettu hiljattain koska remmin vaihto on 100tkm/5 vuotta ja -92:ssa tulee aikaraja vastaan vaikak kilometrit ei ole täynnä. Menee kansi uusiksi jos remmi poikkasee ja ei ole halpaa lystiä ostaa uutta kantta.

      Polttoaineesta, kaiki menee minkä tankkiin laittaa, 10 pintaan sadalle kilometrille kun lasket niin ei kauas heitä ja minkä säästää on se kotiinpäin.

      Varaosia saa liikkeistä ja hintoja voi tinkiä, huollot mitä pystyy/kykenee/osaa/viitsii niin tekee itse ja liikkeessä loput(remminvaihto ja ehkä kytkin kun lootat painaa jonkin verran).

      -92 pajero pakuksi > takapenkki mäkeen ja kuitusen kuutio katolle ja 80-lätkä perään, se on siinä tai tee huoltoauto.
      Tämä siksi että -92 on vielä alennetun autoveron alainen ja vaatii tämän vuoksi autoverolain 23§ ja 24§ pykälien mukaisen tavaratilan(3 kuutiota tavaratilaa).

      Huoltoautossa on vain se huono puoli että jos tälläisen muuttaa myöhemmin takaisin henkilömaasturiksi niin autovero napsahtaa uudelleen maksuun täysimääräisenä. Täyden autoveron alaisissa autoissa valtio toteuttaa tässä tapauksessa kaksoisverotusta joka on laissa kielletty. Hyvä suomen valtio...

      Huoltoauto ei vaadi kattokorotusta mutta pitää olla kiinteä työkalusto autossa ja ei takapenkkejä ja 80.lätkä.

      Ei se kv veron määrään enää vaikuta vaikka uudemmankin maasturin/muun diesel auton katsastaa pakuksi. Minun -98 1 4 hlö pakupajerosta tuli lisäverolappu vaikka rek.otteessa lukee pakettiauto, on niin ihanaa kun on liki 200 pöljää päättämässä mikä on kansalle oikein, vitulla päähän ja kyrvällä takaraivoon, kyllä se siitä.....

      On muuten aika vähän ajettu -92 malliseksi autoksi, ettei olisi kadonnut joku satatuhatta mittarista jossain vaiheessa. Jos tuollaisella on enemmän kuin 2 omistajaa niin elä usko mittarilukemaa vaikka kuinka olisi huoltokirjaa, ei varmasti olisi ensimmäinen väärennetty sellainen.

      Tutki auto huolella ja tingi pirusti ja osta pois jos sille tuntuu.

      Terveisin.
      L-200.

      • ihmeen

        tollo sääki oot. leikitkö jotain tietävää kun tollasia pykäliä täällä esität?
        suomen laissa 5½§ KOHTAALLA ON ALA JAE JOSSA SANOTAAN :TUOLLAISET TOLLOT KUIN NM.L-200 ON
        PITÄÄ VIEDÄ SAUNAN TAA JA LOPETTAA.

        POIKA ON NIIN ASIANTUNTEVA ETTÄ. V....UN PÄSSI!


      • immo

        Tuossa tuttuni on noiden veroasioiden kanssa työkseen tekemissä (EI ole verottajalla)ja hänpä kertoi mainion jutun:
        Hänen asiakkaansa oli saanut lisäverolapun, jossa oli todettu, että hänen omistamansa yrityksen työ- auton käyttö on ilmoitetuilla kilometreillä varmasti sisältänyt ns. omaa ajoa.
        Kun asiasta sitten soittivat verottajalle, nämä sanoivat myös, että heidän katsomuksensa mukaan kyseinen mersu on henkilöauto, jonka mukaan nyt sitten sitä myös verotetaan, luki rekisteriotteessa mitä tahansa. varsinkin, kun auto on vielä varsin hinnakas. Siis ALVi maksuun ja sitä rataa..
        Asia selvisi, kun tämä verottajan uhri ajoi autollaan verotoimiston eteen parkkipaikalle ja sanoi, että katsokaapa ikkunasta, tuossa se teidän henkilöautonne nyt on. Kyse oli tietysti 10-pyöräisestä rekasta, jonka joku täti-ihminen oli nyt sitten todennut olevan henkilöauto, olihan se mersu.


      • näsi
        ihmeen kirjoitti:

        tollo sääki oot. leikitkö jotain tietävää kun tollasia pykäliä täällä esität?
        suomen laissa 5½§ KOHTAALLA ON ALA JAE JOSSA SANOTAAN :TUOLLAISET TOLLOT KUIN NM.L-200 ON
        PITÄÄ VIEDÄ SAUNAN TAA JA LOPETTAA.

        POIKA ON NIIN ASIANTUNTEVA ETTÄ. V....UN PÄSSI!

        Sinua harmittaa se.


      • l-200
        ihmeen kirjoitti:

        tollo sääki oot. leikitkö jotain tietävää kun tollasia pykäliä täällä esität?
        suomen laissa 5½§ KOHTAALLA ON ALA JAE JOSSA SANOTAAN :TUOLLAISET TOLLOT KUIN NM.L-200 ON
        PITÄÄ VIEDÄ SAUNAN TAA JA LOPETTAA.

        POIKA ON NIIN ASIANTUNTEVA ETTÄ. V....UN PÄSSI!

        No niin.

        Ihan ensi alkuun, pyydä vanhemiltasi lisää viikorahaa jotta saat ostettua tulpan mopoosi, tulpattoman mopon polkeminen on aika turhaa hommaa.

        Mitähän kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni.
        Anteeksi vitusti jos sinua vituttaa lukea mitä pajesta kannattaa katsella kun autoa ostaa, jollekkin tuosta litaniasta voi olla hyötyä. Sinulle olisi hyödyllistä laittaa lyijysaappaat jalkaan ja hypätä järveen, mieluiten kohtaan jossa vettä yli 10 metriä syvästi.

        Alennetun autoveron alaisen maasturin muuttaminen pakuksi vaatii tavaratilaa vähintään 3 kuutiometriä, lisäksi takapenkit tulee poistaa N1 tai N1G-luokan pakettiauto jossa ei ole ABS-jarruja sekä kuskin turvatyynyä tulee varustaa 80km/h lätkällä.
        Nämä selviävät suomen lain autoverotusta koskevasta teksistä.
        Täyden autoveron alaisen maasturin voi myös muuttaa pakuksi, tällöin istumapaikoja saa olla myös kuljettajan takana eikä 3 kuutiometrin vaatimusta tavaratilasta vaadita. Istumapaikkoje lukumäärä lasketaan kantavuuden perusteella.
        Tämäkin selviää suomen laista sekä AKE:n sivuilta.
        Maasturista voi tehdä huoltoauton, vaadittu varustus selviää kun käy katsastusasemalla. Huoltoauto luokitellaan alennetun autoveron alaiseksi ajoneuvoksi.
        Mikäli tälläinen alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan henkilöautoksi niin verottaja räppäisee autoveron maksuun, ja verottaja kyllä keksii autolle autoveron määrän ja perii verot vaikka ne olisivat kertaalleen maksettu. Täsä tapauksessa valtio toteuttaa kaksoisverotusta joka on kielletty jopa suomen laissa eli valtio rikkoo tietoisesti omia hyväksymiä lakejaan.
        Jos et vitun moottoriturpa pulun nussija idiootti usko niin kysy verottajalta.
        Alennetun autoveron alaisen ja täyden autoveron alaisen maasturin päivämäärä raja on 3.5.1993. Tätä ennen ensirekisteröidyt ovat alennetun autoveron alaisia ja ko. päiväyksen jälkeen ensirekisteröidyt kuuluvat täyden autoveron kannon piiriin.
        Tämäkin löytyy ihan laista ja asetuksista hakemalla.

        Yksi pikku juttu, kun et elätä minnua niin ÄLÄ saatana teinipeelotrolli kutsu minua pojaksi. Asia on nimittäin niin että minä maksan palkastani veroina sinunlaisen ringissä syljeksivän pubi-tupakasta sätkää käärivän pulloon runkkaavan amisviiksen sosiaalitukia ja muita päähän potkitun teinipellen tukiaisia.

        Netti on siitä kiva paikka että myös sinunlainen wc-pöntöstä alasvedettävä alkuhylkiö voi esittää vaikka ydinfyysikkoa....
        Kipaise ruinaamassa äitiltäsi lisää viikorahaa ja osta itsellesi elämä.

        Terveisin.
        L-200.


      • mitsu
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ihan ensi alkuun, pyydä vanhemiltasi lisää viikorahaa jotta saat ostettua tulpan mopoosi, tulpattoman mopon polkeminen on aika turhaa hommaa.

        Mitähän kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni.
        Anteeksi vitusti jos sinua vituttaa lukea mitä pajesta kannattaa katsella kun autoa ostaa, jollekkin tuosta litaniasta voi olla hyötyä. Sinulle olisi hyödyllistä laittaa lyijysaappaat jalkaan ja hypätä järveen, mieluiten kohtaan jossa vettä yli 10 metriä syvästi.

        Alennetun autoveron alaisen maasturin muuttaminen pakuksi vaatii tavaratilaa vähintään 3 kuutiometriä, lisäksi takapenkit tulee poistaa N1 tai N1G-luokan pakettiauto jossa ei ole ABS-jarruja sekä kuskin turvatyynyä tulee varustaa 80km/h lätkällä.
        Nämä selviävät suomen lain autoverotusta koskevasta teksistä.
        Täyden autoveron alaisen maasturin voi myös muuttaa pakuksi, tällöin istumapaikoja saa olla myös kuljettajan takana eikä 3 kuutiometrin vaatimusta tavaratilasta vaadita. Istumapaikkoje lukumäärä lasketaan kantavuuden perusteella.
        Tämäkin selviää suomen laista sekä AKE:n sivuilta.
        Maasturista voi tehdä huoltoauton, vaadittu varustus selviää kun käy katsastusasemalla. Huoltoauto luokitellaan alennetun autoveron alaiseksi ajoneuvoksi.
        Mikäli tälläinen alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan henkilöautoksi niin verottaja räppäisee autoveron maksuun, ja verottaja kyllä keksii autolle autoveron määrän ja perii verot vaikka ne olisivat kertaalleen maksettu. Täsä tapauksessa valtio toteuttaa kaksoisverotusta joka on kielletty jopa suomen laissa eli valtio rikkoo tietoisesti omia hyväksymiä lakejaan.
        Jos et vitun moottoriturpa pulun nussija idiootti usko niin kysy verottajalta.
        Alennetun autoveron alaisen ja täyden autoveron alaisen maasturin päivämäärä raja on 3.5.1993. Tätä ennen ensirekisteröidyt ovat alennetun autoveron alaisia ja ko. päiväyksen jälkeen ensirekisteröidyt kuuluvat täyden autoveron kannon piiriin.
        Tämäkin löytyy ihan laista ja asetuksista hakemalla.

        Yksi pikku juttu, kun et elätä minnua niin ÄLÄ saatana teinipeelotrolli kutsu minua pojaksi. Asia on nimittäin niin että minä maksan palkastani veroina sinunlaisen ringissä syljeksivän pubi-tupakasta sätkää käärivän pulloon runkkaavan amisviiksen sosiaalitukia ja muita päähän potkitun teinipellen tukiaisia.

        Netti on siitä kiva paikka että myös sinunlainen wc-pöntöstä alasvedettävä alkuhylkiö voi esittää vaikka ydinfyysikkoa....
        Kipaise ruinaamassa äitiltäsi lisää viikorahaa ja osta itsellesi elämä.

        Terveisin.
        L-200.

        kiitos asiallisista vastauksista,eiköhän sitä taas oppinut jotain uutta,suurkiitos viel L200 pidä lippu korkealla tv,täältä lapista


      • poika
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ihan ensi alkuun, pyydä vanhemiltasi lisää viikorahaa jotta saat ostettua tulpan mopoosi, tulpattoman mopon polkeminen on aika turhaa hommaa.

        Mitähän kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni.
        Anteeksi vitusti jos sinua vituttaa lukea mitä pajesta kannattaa katsella kun autoa ostaa, jollekkin tuosta litaniasta voi olla hyötyä. Sinulle olisi hyödyllistä laittaa lyijysaappaat jalkaan ja hypätä järveen, mieluiten kohtaan jossa vettä yli 10 metriä syvästi.

        Alennetun autoveron alaisen maasturin muuttaminen pakuksi vaatii tavaratilaa vähintään 3 kuutiometriä, lisäksi takapenkit tulee poistaa N1 tai N1G-luokan pakettiauto jossa ei ole ABS-jarruja sekä kuskin turvatyynyä tulee varustaa 80km/h lätkällä.
        Nämä selviävät suomen lain autoverotusta koskevasta teksistä.
        Täyden autoveron alaisen maasturin voi myös muuttaa pakuksi, tällöin istumapaikoja saa olla myös kuljettajan takana eikä 3 kuutiometrin vaatimusta tavaratilasta vaadita. Istumapaikkoje lukumäärä lasketaan kantavuuden perusteella.
        Tämäkin selviää suomen laista sekä AKE:n sivuilta.
        Maasturista voi tehdä huoltoauton, vaadittu varustus selviää kun käy katsastusasemalla. Huoltoauto luokitellaan alennetun autoveron alaiseksi ajoneuvoksi.
        Mikäli tälläinen alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan henkilöautoksi niin verottaja räppäisee autoveron maksuun, ja verottaja kyllä keksii autolle autoveron määrän ja perii verot vaikka ne olisivat kertaalleen maksettu. Täsä tapauksessa valtio toteuttaa kaksoisverotusta joka on kielletty jopa suomen laissa eli valtio rikkoo tietoisesti omia hyväksymiä lakejaan.
        Jos et vitun moottoriturpa pulun nussija idiootti usko niin kysy verottajalta.
        Alennetun autoveron alaisen ja täyden autoveron alaisen maasturin päivämäärä raja on 3.5.1993. Tätä ennen ensirekisteröidyt ovat alennetun autoveron alaisia ja ko. päiväyksen jälkeen ensirekisteröidyt kuuluvat täyden autoveron kannon piiriin.
        Tämäkin löytyy ihan laista ja asetuksista hakemalla.

        Yksi pikku juttu, kun et elätä minnua niin ÄLÄ saatana teinipeelotrolli kutsu minua pojaksi. Asia on nimittäin niin että minä maksan palkastani veroina sinunlaisen ringissä syljeksivän pubi-tupakasta sätkää käärivän pulloon runkkaavan amisviiksen sosiaalitukia ja muita päähän potkitun teinipellen tukiaisia.

        Netti on siitä kiva paikka että myös sinunlainen wc-pöntöstä alasvedettävä alkuhylkiö voi esittää vaikka ydinfyysikkoa....
        Kipaise ruinaamassa äitiltäsi lisää viikorahaa ja osta itsellesi elämä.

        Terveisin.
        L-200.

        kirjoittamaan ilman virheitä! kun kirjoittamasi teksti, joka sisältää suomen -laki-autovero asiat
        niin tarkasti ettet itsekkään siitä mitään ymmärrä. ps. mene poika itse "äitiltäsi" pyytämään rahaa että saat pick up´si lisä valot.
        oletko peräkamari poika? tuntuu siltä
        eihän perhe ainaka mahdu v....un avolavaan

        heh heh POIKA


      • PUUPÄÄ
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ihan ensi alkuun, pyydä vanhemiltasi lisää viikorahaa jotta saat ostettua tulpan mopoosi, tulpattoman mopon polkeminen on aika turhaa hommaa.

        Mitähän kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni.
        Anteeksi vitusti jos sinua vituttaa lukea mitä pajesta kannattaa katsella kun autoa ostaa, jollekkin tuosta litaniasta voi olla hyötyä. Sinulle olisi hyödyllistä laittaa lyijysaappaat jalkaan ja hypätä järveen, mieluiten kohtaan jossa vettä yli 10 metriä syvästi.

        Alennetun autoveron alaisen maasturin muuttaminen pakuksi vaatii tavaratilaa vähintään 3 kuutiometriä, lisäksi takapenkit tulee poistaa N1 tai N1G-luokan pakettiauto jossa ei ole ABS-jarruja sekä kuskin turvatyynyä tulee varustaa 80km/h lätkällä.
        Nämä selviävät suomen lain autoverotusta koskevasta teksistä.
        Täyden autoveron alaisen maasturin voi myös muuttaa pakuksi, tällöin istumapaikoja saa olla myös kuljettajan takana eikä 3 kuutiometrin vaatimusta tavaratilasta vaadita. Istumapaikkoje lukumäärä lasketaan kantavuuden perusteella.
        Tämäkin selviää suomen laista sekä AKE:n sivuilta.
        Maasturista voi tehdä huoltoauton, vaadittu varustus selviää kun käy katsastusasemalla. Huoltoauto luokitellaan alennetun autoveron alaiseksi ajoneuvoksi.
        Mikäli tälläinen alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan henkilöautoksi niin verottaja räppäisee autoveron maksuun, ja verottaja kyllä keksii autolle autoveron määrän ja perii verot vaikka ne olisivat kertaalleen maksettu. Täsä tapauksessa valtio toteuttaa kaksoisverotusta joka on kielletty jopa suomen laissa eli valtio rikkoo tietoisesti omia hyväksymiä lakejaan.
        Jos et vitun moottoriturpa pulun nussija idiootti usko niin kysy verottajalta.
        Alennetun autoveron alaisen ja täyden autoveron alaisen maasturin päivämäärä raja on 3.5.1993. Tätä ennen ensirekisteröidyt ovat alennetun autoveron alaisia ja ko. päiväyksen jälkeen ensirekisteröidyt kuuluvat täyden autoveron kannon piiriin.
        Tämäkin löytyy ihan laista ja asetuksista hakemalla.

        Yksi pikku juttu, kun et elätä minnua niin ÄLÄ saatana teinipeelotrolli kutsu minua pojaksi. Asia on nimittäin niin että minä maksan palkastani veroina sinunlaisen ringissä syljeksivän pubi-tupakasta sätkää käärivän pulloon runkkaavan amisviiksen sosiaalitukia ja muita päähän potkitun teinipellen tukiaisia.

        Netti on siitä kiva paikka että myös sinunlainen wc-pöntöstä alasvedettävä alkuhylkiö voi esittää vaikka ydinfyysikkoa....
        Kipaise ruinaamassa äitiltäsi lisää viikorahaa ja osta itsellesi elämä.

        Terveisin.
        L-200.

        olet! mitä sinä lässytät? olen ennenkin lukenut sinun juttujasi.kerran lässytit jonkulle valojen referenssi lukemista. että lisävalojen referenssi ei saa mennä yli 75/100.vitun puupää!jos olet ostanut lisävalo sarjan Biltemasta ja sen asennus sarjan ohjeet tavannut niin jätä ne omaksi tiedoksi. se referenssi raja lasketaan niin että omat lisä valojen teho ei saa ylittää lukemaa 100.
        ja jätä toi N1 ja jne lässytys pois!
        tai ihan sama pellenähän sua tossa aiemminki joku jo piti. ja pellehän sinä oletki.


      • TUOLLAINEN
        näsi kirjoitti:

        Sinua harmittaa se.

        minuakin vituttaa. kannattaa päteä täällä kun ei alalle pääse hommiin. L-200 on varmasti sellainen kaveri joka on autonsa kanssa iltaisin jossakin yleisellä paikalla esim. torilla parkissa ikkuna auki seisonta valot päällä tupakkia poltellen antaa "guruna" teineille käytännön vinkkejä -miten jysäytät katsastusmiestä.
        ja N1G jne.........NUIJA


      • Reijo M
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ihan ensi alkuun, pyydä vanhemiltasi lisää viikorahaa jotta saat ostettua tulpan mopoosi, tulpattoman mopon polkeminen on aika turhaa hommaa.

        Mitähän kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni.
        Anteeksi vitusti jos sinua vituttaa lukea mitä pajesta kannattaa katsella kun autoa ostaa, jollekkin tuosta litaniasta voi olla hyötyä. Sinulle olisi hyödyllistä laittaa lyijysaappaat jalkaan ja hypätä järveen, mieluiten kohtaan jossa vettä yli 10 metriä syvästi.

        Alennetun autoveron alaisen maasturin muuttaminen pakuksi vaatii tavaratilaa vähintään 3 kuutiometriä, lisäksi takapenkit tulee poistaa N1 tai N1G-luokan pakettiauto jossa ei ole ABS-jarruja sekä kuskin turvatyynyä tulee varustaa 80km/h lätkällä.
        Nämä selviävät suomen lain autoverotusta koskevasta teksistä.
        Täyden autoveron alaisen maasturin voi myös muuttaa pakuksi, tällöin istumapaikoja saa olla myös kuljettajan takana eikä 3 kuutiometrin vaatimusta tavaratilasta vaadita. Istumapaikkoje lukumäärä lasketaan kantavuuden perusteella.
        Tämäkin selviää suomen laista sekä AKE:n sivuilta.
        Maasturista voi tehdä huoltoauton, vaadittu varustus selviää kun käy katsastusasemalla. Huoltoauto luokitellaan alennetun autoveron alaiseksi ajoneuvoksi.
        Mikäli tälläinen alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan henkilöautoksi niin verottaja räppäisee autoveron maksuun, ja verottaja kyllä keksii autolle autoveron määrän ja perii verot vaikka ne olisivat kertaalleen maksettu. Täsä tapauksessa valtio toteuttaa kaksoisverotusta joka on kielletty jopa suomen laissa eli valtio rikkoo tietoisesti omia hyväksymiä lakejaan.
        Jos et vitun moottoriturpa pulun nussija idiootti usko niin kysy verottajalta.
        Alennetun autoveron alaisen ja täyden autoveron alaisen maasturin päivämäärä raja on 3.5.1993. Tätä ennen ensirekisteröidyt ovat alennetun autoveron alaisia ja ko. päiväyksen jälkeen ensirekisteröidyt kuuluvat täyden autoveron kannon piiriin.
        Tämäkin löytyy ihan laista ja asetuksista hakemalla.

        Yksi pikku juttu, kun et elätä minnua niin ÄLÄ saatana teinipeelotrolli kutsu minua pojaksi. Asia on nimittäin niin että minä maksan palkastani veroina sinunlaisen ringissä syljeksivän pubi-tupakasta sätkää käärivän pulloon runkkaavan amisviiksen sosiaalitukia ja muita päähän potkitun teinipellen tukiaisia.

        Netti on siitä kiva paikka että myös sinunlainen wc-pöntöstä alasvedettävä alkuhylkiö voi esittää vaikka ydinfyysikkoa....
        Kipaise ruinaamassa äitiltäsi lisää viikorahaa ja osta itsellesi elämä.

        Terveisin.
        L-200.

        kukahan täällä esittää viisaampaa kuin on?


      • Jamppa1
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ihan ensi alkuun, pyydä vanhemiltasi lisää viikorahaa jotta saat ostettua tulpan mopoosi, tulpattoman mopon polkeminen on aika turhaa hommaa.

        Mitähän kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni.
        Anteeksi vitusti jos sinua vituttaa lukea mitä pajesta kannattaa katsella kun autoa ostaa, jollekkin tuosta litaniasta voi olla hyötyä. Sinulle olisi hyödyllistä laittaa lyijysaappaat jalkaan ja hypätä järveen, mieluiten kohtaan jossa vettä yli 10 metriä syvästi.

        Alennetun autoveron alaisen maasturin muuttaminen pakuksi vaatii tavaratilaa vähintään 3 kuutiometriä, lisäksi takapenkit tulee poistaa N1 tai N1G-luokan pakettiauto jossa ei ole ABS-jarruja sekä kuskin turvatyynyä tulee varustaa 80km/h lätkällä.
        Nämä selviävät suomen lain autoverotusta koskevasta teksistä.
        Täyden autoveron alaisen maasturin voi myös muuttaa pakuksi, tällöin istumapaikoja saa olla myös kuljettajan takana eikä 3 kuutiometrin vaatimusta tavaratilasta vaadita. Istumapaikkoje lukumäärä lasketaan kantavuuden perusteella.
        Tämäkin selviää suomen laista sekä AKE:n sivuilta.
        Maasturista voi tehdä huoltoauton, vaadittu varustus selviää kun käy katsastusasemalla. Huoltoauto luokitellaan alennetun autoveron alaiseksi ajoneuvoksi.
        Mikäli tälläinen alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan henkilöautoksi niin verottaja räppäisee autoveron maksuun, ja verottaja kyllä keksii autolle autoveron määrän ja perii verot vaikka ne olisivat kertaalleen maksettu. Täsä tapauksessa valtio toteuttaa kaksoisverotusta joka on kielletty jopa suomen laissa eli valtio rikkoo tietoisesti omia hyväksymiä lakejaan.
        Jos et vitun moottoriturpa pulun nussija idiootti usko niin kysy verottajalta.
        Alennetun autoveron alaisen ja täyden autoveron alaisen maasturin päivämäärä raja on 3.5.1993. Tätä ennen ensirekisteröidyt ovat alennetun autoveron alaisia ja ko. päiväyksen jälkeen ensirekisteröidyt kuuluvat täyden autoveron kannon piiriin.
        Tämäkin löytyy ihan laista ja asetuksista hakemalla.

        Yksi pikku juttu, kun et elätä minnua niin ÄLÄ saatana teinipeelotrolli kutsu minua pojaksi. Asia on nimittäin niin että minä maksan palkastani veroina sinunlaisen ringissä syljeksivän pubi-tupakasta sätkää käärivän pulloon runkkaavan amisviiksen sosiaalitukia ja muita päähän potkitun teinipellen tukiaisia.

        Netti on siitä kiva paikka että myös sinunlainen wc-pöntöstä alasvedettävä alkuhylkiö voi esittää vaikka ydinfyysikkoa....
        Kipaise ruinaamassa äitiltäsi lisää viikorahaa ja osta itsellesi elämä.

        Terveisin.
        L-200.

        Susta tuli juuri mun henkilökohtainen Suomi24-sankari. Nauroin aikas makeesti kun luin tuota sun juttua, vähän meni vaikeeksi nuo suunsoittajat...

        Käyn aina välillä lukemassa näitä maasturijuttuja en tosin ole sellaista ikinä omistanut joten en osaa paljoa kommentoida. Mitsu on hieno peli ja sellaisen varmaan ostan jos joskus tarvin maasturia tai pickuppia. Siksi on hyvä lukea hyödyllisiä kommentteja mitä kirjoittelet.

        Suunsoittajista ei kannata välittää, mua ainakin naurattaa nuo aivottomat millä ei ole muuta sanottavaa kuin kateellisena haukkua niitä jotka oikeasti tietää jotain. Suodaan se niille, pakkohan se jokaisen on jossain päästä pätemään. Jos ei oikeassa elämässä onnistu niin aina voi leikkiä olevansa jo iso poika täällä.

        Jatka samaan malliin!

        Jamppa


      • tsykolooki
        ihmeen kirjoitti:

        tollo sääki oot. leikitkö jotain tietävää kun tollasia pykäliä täällä esität?
        suomen laissa 5½§ KOHTAALLA ON ALA JAE JOSSA SANOTAAN :TUOLLAISET TOLLOT KUIN NM.L-200 ON
        PITÄÄ VIEDÄ SAUNAN TAA JA LOPETTAA.

        POIKA ON NIIN ASIANTUNTEVA ETTÄ. V....UN PÄSSI!

        olis mukava tavata tämä tyyppi. en nyt tarkoita että pitäis aivan heti tappaa, olis mukava kuunnella sen elämää suurempia viisauksia ensin, vaikka en mikään psykiatri olekaan.

        Siis mistä ihmeestä näin lahjakkaita ääliöitä sikiää? Ettei vaan olisi joku fas-lapsi tai jotain vielä vakavampaa? Onko täällä mitään lääkäripalstaa, vois laittaa linkin sinne. Ensin joku psykiatrian opiskelija vois tehdä tästä tyypistä vaikka gradun ja sen jälkeen gradun voisi tehdä patologian opiskelija. On monipuolinen kaveri.


      • lopettaa
        PUUPÄÄ kirjoitti:

        olet! mitä sinä lässytät? olen ennenkin lukenut sinun juttujasi.kerran lässytit jonkulle valojen referenssi lukemista. että lisävalojen referenssi ei saa mennä yli 75/100.vitun puupää!jos olet ostanut lisävalo sarjan Biltemasta ja sen asennus sarjan ohjeet tavannut niin jätä ne omaksi tiedoksi. se referenssi raja lasketaan niin että omat lisä valojen teho ei saa ylittää lukemaa 100.
        ja jätä toi N1 ja jne lässytys pois!
        tai ihan sama pellenähän sua tossa aiemminki joku jo piti. ja pellehän sinä oletki.

        tuo reffisi biltemaan paljasti jo tietotasosi...eli pysy vaan unelmoimassa corollan alumiinipoljinpinnoista ja anna asioista tietävien jakaa tietojaan rauhassa.
        L-200:lta ei pas..puhetta tule, tiedän että kaveri ottaa asioista selvää ennenkuin sanoo mitään.
        sille ei mahda mitään että itsetuntosi vaatii mollaamaan päteviä tyyppejä, mutta kait sekin asia korjaantuu viimeistään yläasteelle mennessä.


      • rawman
        PUUPÄÄ kirjoitti:

        olet! mitä sinä lässytät? olen ennenkin lukenut sinun juttujasi.kerran lässytit jonkulle valojen referenssi lukemista. että lisävalojen referenssi ei saa mennä yli 75/100.vitun puupää!jos olet ostanut lisävalo sarjan Biltemasta ja sen asennus sarjan ohjeet tavannut niin jätä ne omaksi tiedoksi. se referenssi raja lasketaan niin että omat lisä valojen teho ei saa ylittää lukemaa 100.
        ja jätä toi N1 ja jne lässytys pois!
        tai ihan sama pellenähän sua tossa aiemminki joku jo piti. ja pellehän sinä oletki.

        Mitäs jos näpyynaama menisit ja yrittäisit saada tyttöystävän itsellesi, niin saattaisit päästä jopa koettaan ja sitäkautta joskus miehen kirjoihin. Se on varma merkki ettei tytöt anna kun täällä uhotaan, johonkinhan se kiukku pitää purkaa ja kun muualle ei uskalla...


    • kokemusta on

      Minulla on on sellainen ollut käytössäni
      viisi vuotta.
      Ja mitä siihen olen uhrannut on uskomaton tarina.
      joku myös kysyi hehkutulpista minulla on siihen neuvo.
      Katsokaa ostosivuilta auton ostopuolelta nimimerkki vaihde.Niin voin kertoa lisää sähköpostilla

      • maasturi

        Niin kerron nyt kaikille mikä salainen neuvo sinulla on niitä kalliita genuine parts- hehkutulppia vastaan.

        Minulla on sellainen neuvo, että älkää ostako muita tulppia Pajeroon kun näitä valkoisessa pahvilootassa styroksilla suojattuja keraamisia olikohan NGK:n valmistamia Mitsubishi Genuine Parts tulppia tai sitten pitää hehkuttaa aina kahdesti koska muiden tulppien nopeus ei riitä. Ei myöskään kannata uskoa vaikka merkkiliike myy teille jotain muuta tulppaa koska ne ei vaan näytä toimivan. Tulpan on oltava alumiinin värinen eikä messingin värinen!

        Vai onko joku löytänyt tätä NGK keraamista tulppaa tarvikkeena. Itse maksoin n.220€ neljästä tulpasta ja olihan se paljon, mutta ne toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe