Korvakynttilät vaarallisia!!!

melekonen

Menimpä minäkin tyhmä lankaan ja ostin itselleni kokeeksi korvakynttilät, kun jossain puhuttiin niistä sellaista puppua, että auttaisivat migreenissä ja korvatulehduskierteessä, jotka molemmat ovat olleet riesana.
Vasta kynttilät ostettuani tajusin kuinka vaarallisia ne ovat, mutta kun olin niihin hassannut 8 euroa rahaa niin ajattelin silti kokeilla.
Käsittelyn tein täysin ohjeiden mukaan ystäväni avustuksella. Jo alkuun korvassa kuului rapsahdus, jota seurasi kipu, aivan kuin jotain kuumaa talia olisi tippunut korvaan. Vaikka kynttilässä on "turvaritilä" sieltä pääsee hyvin kaikkea paskaa tippumaan korvaan.
Monet luulevat, että korvakynttilän sisään kertyvä moska on korvavaikkua, mutta todellisuudessa se on pelkkää palamisjätettä.
Ja kuinka likaiseksi käsittely jättää korvat, lisää varmaan tulehtumisriskiä entisestään.
Tämän päivää onkin sitten pakottanut korvaa eilisen käsittelyn jälkeen. Eli huomenna taidan painua korvalääkäriin ja saa katsoa ettei typerästä tempustani tullut mitään haittoja.
ÄLKÄÄ IHMISET KÄYTTÄKÖ KORVAKYNTTILÖITÄ.

127

40939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erämetsä

      Voi valtava, millaisen urotyön teitkään. Kylläpä nyt on mielesi todella taivallinen, eikö vaan! Olet peräti tehnyt keksinnön ja rinta rottingilla esittelet keksintöäsi, entä patentointi keksinnöllesi ?

      • Jotakin

        Taitaa olla itse kynttiläkauppias äänessä...

        Hyvähän se on toisia humpuukista varoittaa!


    • pääskysen päivä

      Onhan korvakynttilöistä ollut jo lehdissäkin varoituksia. Yli sata-asteinen sterariini valumassa korvassa ei ole terveydenhoitoa.

      • Ölä polta limakalvojasi

        Yhtä hyvin ihmiset polttavat suunsa kuumalla juotavalla, mutta ikinä en ole kuullut siitä mitään varoituksia.
        Suuhun ei saisi edes kuumaa laittaakkaan. Suun läpöistä, sitä kuumempi on vahingollista limakalvoille.
        Mutta kuinkahan moni suu on tälläkin hetkellä palanut rakoille, milloin kuumasta kahvista, milloin kuumasta makkarasta, eikä tuollainen kuuma ole hyväksi myöksään ruokatorvelle eikä mahan limakalvoille.

        Miksi nämä terveyden tärvelijät eivät herätä kenessäkään mitään varoituksen tunteita ?


      • Pata ja kattila

        Missä siinä kynttilässä on steariinia? Hahhah. Tutustupa asiaan ennenku annat hyviä vastauksia.


      • Moukka
        Pata ja kattila kirjoitti:

        Missä siinä kynttilässä on steariinia? Hahhah. Tutustupa asiaan ennenku annat hyviä vastauksia.

        Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan. Tässä sitä taas nähtiin, etteivät nämä huuhaaksi haukkujat tiedä edes koko kynttilän koostumuksesta mitään, mutta ovat suuna ja päänä räyhäämässä täyttä sontaa palstat pullollaan.

        Taitavat olla niitä syrjäytyneitä, jotka käytännössä eivät uskalla nenäänsä ulos ovesta pistää. Niinpä ainoa pätemisen yrityspaikka onkin sitten nettipalsta. Muuta elämään ei taida heillä mahtuakkaan kun myrkyttynyt mieli ja nettipalstat.


      • vihannes1000
        Moukka kirjoitti:

        Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan. Tässä sitä taas nähtiin, etteivät nämä huuhaaksi haukkujat tiedä edes koko kynttilän koostumuksesta mitään, mutta ovat suuna ja päänä räyhäämässä täyttä sontaa palstat pullollaan.

        Taitavat olla niitä syrjäytyneitä, jotka käytännössä eivät uskalla nenäänsä ulos ovesta pistää. Niinpä ainoa pätemisen yrityspaikka onkin sitten nettipalsta. Muuta elämään ei taida heillä mahtuakkaan kun myrkyttynyt mieli ja nettipalstat.

        Mulla oli ennen jatkuvia korvatulehduksia
        flunssan aikana. En käynyt sairaalassa ottamassa
        antibiootteja. Antibiootille tulee vastustuskykyiseksi jos sitä aina ottaa/määrätään.
        Mutta eihän sitä lääkärit ja siellä juoksijat
        käsitä! ja nyt ei ole 25 vuoteen ollut mitään
        tulehduksia, vaikka en mitenkään hoitanut korvia. Nuo jotka suuvaahdossa täällä meuhkaavat ovat ns. lääkäreitä tai skeptiksen
        hörhöporukkaa!


      • melekonen
        Ölä polta limakalvojasi kirjoitti:

        Yhtä hyvin ihmiset polttavat suunsa kuumalla juotavalla, mutta ikinä en ole kuullut siitä mitään varoituksia.
        Suuhun ei saisi edes kuumaa laittaakkaan. Suun läpöistä, sitä kuumempi on vahingollista limakalvoille.
        Mutta kuinkahan moni suu on tälläkin hetkellä palanut rakoille, milloin kuumasta kahvista, milloin kuumasta makkarasta, eikä tuollainen kuuma ole hyväksi myöksään ruokatorvelle eikä mahan limakalvoille.

        Miksi nämä terveyden tärvelijät eivät herätä kenessäkään mitään varoituksen tunteita ?

        "Kuinkahan moni suu on tälläkin hetkellä palanut rakoille, milloin kuumasta kahvista, milloin kuumasta makkarasta, eikä tuollainen kuuma ole hyväksi myöksään ruokatorvelle eikä mahan limakalvoille.

        Miksi nämä terveyden tärvelijät eivät herätä kenessäkään mitään varoituksen tunteita ?"

        Empä ole aikoihin tyhmempää vastinetta lukenut. Eiköhän suun "palaminen" kuuman ruuan/juoman seuraksena ole hieman lievempi asia kuin kuuman kynttiläröpön valuminen tärykalvoille. Ensinnäkin, suun limakalvot paranevat todella nopeasti, toisin kuin sisäkorva.
        En voi käsittää, miksi jotkut niin kovasti tahtovat puolustella korvakynttilöitä, joista ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä, että oikeasti toimisivat.


      • melekonen
        Moukka kirjoitti:

        Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan. Tässä sitä taas nähtiin, etteivät nämä huuhaaksi haukkujat tiedä edes koko kynttilän koostumuksesta mitään, mutta ovat suuna ja päänä räyhäämässä täyttä sontaa palstat pullollaan.

        Taitavat olla niitä syrjäytyneitä, jotka käytännössä eivät uskalla nenäänsä ulos ovesta pistää. Niinpä ainoa pätemisen yrityspaikka onkin sitten nettipalsta. Muuta elämään ei taida heillä mahtuakkaan kun myrkyttynyt mieli ja nettipalstat.

        "Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan."

        Miksi tulet edes keskustelemaan aiheesta, josta sinulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa? Itse olen lukenut paljon korvakynttilähoidoista ja nähnyt myös korvakynttilähoidon suorittamisen ystävälleni. Ystäväni kohdalla kynttilähoidon jälkeen korva oli todella likainen, eli tuskin kovin terveellistä kun korva noin likaantuu. Ajattelin tuolloin kuitenkin kyseessä oleen virheellisen tuotteen ja hölmö menin kokeilemaan silti itsekin. Seurauksena oli jumalaton korvakipu ja lääkärille on tänään aamulla aika. Ja voin vaan sanoa, että suoritimme korvahoidon minulle täysin ohjeiden mukaan.
        Kipulääkkeillä olen tässä sinnitellyt, saa nähdä mitä lääkäri on mieltä korvistani.


      • melekonen
        Pata ja kattila kirjoitti:

        Missä siinä kynttilässä on steariinia? Hahhah. Tutustupa asiaan ennenku annat hyviä vastauksia.

        Kirjoittaja varmaan vahingossa kirjoitti steariinia. Mutta totuus on, että noista korvakynttilöistä todellakin tippuu korvaan kuumaa ainesta - itse koin sen. Olipa sitten mitä tahansa.


      • oppi
        melekonen kirjoitti:

        "Kuinkahan moni suu on tälläkin hetkellä palanut rakoille, milloin kuumasta kahvista, milloin kuumasta makkarasta, eikä tuollainen kuuma ole hyväksi myöksään ruokatorvelle eikä mahan limakalvoille.

        Miksi nämä terveyden tärvelijät eivät herätä kenessäkään mitään varoituksen tunteita ?"

        Empä ole aikoihin tyhmempää vastinetta lukenut. Eiköhän suun "palaminen" kuuman ruuan/juoman seuraksena ole hieman lievempi asia kuin kuuman kynttiläröpön valuminen tärykalvoille. Ensinnäkin, suun limakalvot paranevat todella nopeasti, toisin kuin sisäkorva.
        En voi käsittää, miksi jotkut niin kovasti tahtovat puolustella korvakynttilöitä, joista ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä, että oikeasti toimisivat.

        Varmaankin ne puolustelevat, jotka katsovat hyötyneensä korvakynttilöistä. Jos päätän kokeilla jotain uutta hoitoa, ei nykytieteen näkemyksellä ole paljonkaan väliä. Sen sijaan seuraan elämää ympärilläni ja katson, mitä tapahtuu niille, jotka ko. hoitoja saavat. Olen oppinut luottamaan enemmän itseeni kuin tieteeseen. Käytännössä "tieteelliset näytöt" eivät välttämättä osoita mitään näyttöä.


      • Kynttilä valu
        melekonen kirjoitti:

        "Kuinkahan moni suu on tälläkin hetkellä palanut rakoille, milloin kuumasta kahvista, milloin kuumasta makkarasta, eikä tuollainen kuuma ole hyväksi myöksään ruokatorvelle eikä mahan limakalvoille.

        Miksi nämä terveyden tärvelijät eivät herätä kenessäkään mitään varoituksen tunteita ?"

        Empä ole aikoihin tyhmempää vastinetta lukenut. Eiköhän suun "palaminen" kuuman ruuan/juoman seuraksena ole hieman lievempi asia kuin kuuman kynttiläröpön valuminen tärykalvoille. Ensinnäkin, suun limakalvot paranevat todella nopeasti, toisin kuin sisäkorva.
        En voi käsittää, miksi jotkut niin kovasti tahtovat puolustella korvakynttilöitä, joista ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä, että oikeasti toimisivat.

        Aika pöhkö pitää olla, jos kynttilää tieten tahtoen korvaansa valuttaa, mutta sellaisiakin näkyy olevan.


      • Hölmöille
        melekonen kirjoitti:

        "Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan."

        Miksi tulet edes keskustelemaan aiheesta, josta sinulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa? Itse olen lukenut paljon korvakynttilähoidoista ja nähnyt myös korvakynttilähoidon suorittamisen ystävälleni. Ystäväni kohdalla kynttilähoidon jälkeen korva oli todella likainen, eli tuskin kovin terveellistä kun korva noin likaantuu. Ajattelin tuolloin kuitenkin kyseessä oleen virheellisen tuotteen ja hölmö menin kokeilemaan silti itsekin. Seurauksena oli jumalaton korvakipu ja lääkärille on tänään aamulla aika. Ja voin vaan sanoa, että suoritimme korvahoidon minulle täysin ohjeiden mukaan.
        Kipulääkkeillä olen tässä sinnitellyt, saa nähdä mitä lääkäri on mieltä korvistani.

        Hölmöt ja asioita hallitsemattomat pysykööt aisoissaan. Lukeminen ei auta asiassa yhtään mitään, jos ei ole taitoa ja kokemusta. Sitä on turha ruikuttaa, jos hommaa ei osaa.


      • kokenut

        Ei niissä ole steariinia lainkaan.ota selvää ennenkuin kirjoitat puppua.


      • lixu

        Minulla ja miehelläni on ihan toisenlainen kokemus korvakynttilästä.3vuotta sitten menimme tutulle lluontaistuotteita käyttävälle hoitoalan ihmiselle ja halusimme kokeilla kyseistä hoitoa.
        Vaikkua tuli etenkin mieheltäni paljon onttoon osaan ja totesimme sen tikulla pois otettuna olevan tosiaan vaikkua.
        Kuulo toimi taas normaalisti.Niin että kynttilän aikaansaama tyhjiö imee kyllä vaikkua pois.
        Muissa korvaoireissa menisin lääkäriin.
        Lixu


      • Kuvoinen
        kokenut kirjoitti:

        Ei niissä ole steariinia lainkaan.ota selvää ennenkuin kirjoitat puppua.

        Turha on tuosta "steariinista" saivarrella. -Korvakynttilöissä on mehiläisvahaa, joka on sulana paljon kuumempaa kuin steariini. Huuhaata on muutenkin koko touhu.


      • Kuvoinen
        lixu kirjoitti:

        Minulla ja miehelläni on ihan toisenlainen kokemus korvakynttilästä.3vuotta sitten menimme tutulle lluontaistuotteita käyttävälle hoitoalan ihmiselle ja halusimme kokeilla kyseistä hoitoa.
        Vaikkua tuli etenkin mieheltäni paljon onttoon osaan ja totesimme sen tikulla pois otettuna olevan tosiaan vaikkua.
        Kuulo toimi taas normaalisti.Niin että kynttilän aikaansaama tyhjiö imee kyllä vaikkua pois.
        Muissa korvaoireissa menisin lääkäriin.
        Lixu

        Missähän se "tyhjiö" mahtoi olla -ettei vaan siellä päässä?

        Ne kynttilä t EIVÄT aiheuta minkäänlaista tyhjiötä tai alipainetta! -Jos polttaa kynttilää vain kädessään, niin savua virtaa myös kynttilän alaosasta! -Onhan se kummallinen "alipaine" kun ei edes savu muuta suuntaansa!
        -Vaikku on niin sitkeää ainetta, että sen imemiseen tarvitaan kyllä jo aikamoinen alipaine! Ajatelkaa nyt -aikuiset ihmiset! -TÄYDELLISTÄ hölöpölösontaa ja tyhmien ihmisten höynäyttämistä!

        Käyhän lukemassa tuo: http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


      • Kynttilätrules
        melekonen kirjoitti:

        "Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan."

        Miksi tulet edes keskustelemaan aiheesta, josta sinulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa? Itse olen lukenut paljon korvakynttilähoidoista ja nähnyt myös korvakynttilähoidon suorittamisen ystävälleni. Ystäväni kohdalla kynttilähoidon jälkeen korva oli todella likainen, eli tuskin kovin terveellistä kun korva noin likaantuu. Ajattelin tuolloin kuitenkin kyseessä oleen virheellisen tuotteen ja hölmö menin kokeilemaan silti itsekin. Seurauksena oli jumalaton korvakipu ja lääkärille on tänään aamulla aika. Ja voin vaan sanoa, että suoritimme korvahoidon minulle täysin ohjeiden mukaan.
        Kipulääkkeillä olen tässä sinnitellyt, saa nähdä mitä lääkäri on mieltä korvistani.

        Kynttilää ei saa käyttää tulehduksen aikana. Kannattaa selvittää asiat ennen kuin menee itsekseen tällaisia kokeilemaan. Toiseksi; kynttilä ei ole mikään vahakynttilä. Siinä ei ole steriinia eikä sitä tällöin tipu korvaan. Kukaan tuskin pakottaa näitä kynttilöitä käyttämään??? Ja jos käytät niin käytä oikein tai mene ammattilaisen hoitoon.


      • Anonyymi
        Moukka kirjoitti:

        Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan. Tässä sitä taas nähtiin, etteivät nämä huuhaaksi haukkujat tiedä edes koko kynttilän koostumuksesta mitään, mutta ovat suuna ja päänä räyhäämässä täyttä sontaa palstat pullollaan.

        Taitavat olla niitä syrjäytyneitä, jotka käytännössä eivät uskalla nenäänsä ulos ovesta pistää. Niinpä ainoa pätemisen yrityspaikka onkin sitten nettipalsta. Muuta elämään ei taida heillä mahtuakkaan kun myrkyttynyt mieli ja nettipalstat.

        Joo hei kuuleppa turpa kiinni


      • Anonyymi
        melekonen kirjoitti:

        "Joo, minä en ole koskaan korvakynttilää kädessäni pitänyt, mutta pidän iheellisenä näitä vihamielisiä kirjoituksia täällä näitä hoitoja kohtaan."

        Miksi tulet edes keskustelemaan aiheesta, josta sinulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa? Itse olen lukenut paljon korvakynttilähoidoista ja nähnyt myös korvakynttilähoidon suorittamisen ystävälleni. Ystäväni kohdalla kynttilähoidon jälkeen korva oli todella likainen, eli tuskin kovin terveellistä kun korva noin likaantuu. Ajattelin tuolloin kuitenkin kyseessä oleen virheellisen tuotteen ja hölmö menin kokeilemaan silti itsekin. Seurauksena oli jumalaton korvakipu ja lääkärille on tänään aamulla aika. Ja voin vaan sanoa, että suoritimme korvahoidon minulle täysin ohjeiden mukaan.
        Kipulääkkeillä olen tässä sinnitellyt, saa nähdä mitä lääkäri on mieltä korvistani.

        Tänään kävin kynttilähoidossa ammattiosaajalla ja minun kohdalla hoito onnistui erittäin mainiosti päänkipukin helpotti vähän epäilin mutta kannatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään kävin kynttilähoidossa ammattiosaajalla ja minun kohdalla hoito onnistui erittäin mainiosti päänkipukin helpotti vähän epäilin mutta kannatti.

        Vaikka tämä täällä on saanut näköjään niin paljon negatiivisia kannanottoja, on itselläni vain positiivista sanottavaa. En meinannut päästä irti korvatulehduskierteestä niin millään. Liian monet antibiootitkin tuli haettua ja aina sama homma uudestaan. Luimme kuitenkin näistä hoidoista ja päätin kokeilla, että mistä on kyse. Tuohon vaikun poistoon kynttilöiden avulla en ota mitään kantaa, mutta voin sanoa, että itselläni korvakynttilähoidot olivat ainut asia, joka katkaisi kierteen. Kävin useamman kerran ja tämän jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Ei sattunut, ei polttanut jne jne jne. Oli vain hyvin mukava ja rentouttava kokemus. Minulle on myös ihan sama, että kuka uskoo, mutta se on kokemukseni asiasta. Menisin koska vain uudestaan.


      • Anonyymi
        Ölä polta limakalvojasi kirjoitti:

        Yhtä hyvin ihmiset polttavat suunsa kuumalla juotavalla, mutta ikinä en ole kuullut siitä mitään varoituksia.
        Suuhun ei saisi edes kuumaa laittaakkaan. Suun läpöistä, sitä kuumempi on vahingollista limakalvoille.
        Mutta kuinkahan moni suu on tälläkin hetkellä palanut rakoille, milloin kuumasta kahvista, milloin kuumasta makkarasta, eikä tuollainen kuuma ole hyväksi myöksään ruokatorvelle eikä mahan limakalvoille.

        Miksi nämä terveyden tärvelijät eivät herätä kenessäkään mitään varoituksen tunteita ?

        "Yhtä hyvin ihmiset polttavat suunsa kuumalla juotavalla, mutta ikinä en ole kuullut siitä mitään varoituksia."

        Sen luulisi kuuluvan jo kotikasvatukseen, ei siis kaikilla.
        Toiseksi taas tutkittiin yleensä kuuma ruoka/juoma. 65 asteinen tai kuumempi , vähäinenkin juominen aiheuttaa nopeasti hitaasti etenevää kurkkusyöpää.


    • Pata ja kattila

      Teit sen itse? Olisit mennyt koulutetun terapeutin luo.

      • melekonen

        Mitä eroa sillä on, kuka tuon kynttilän laittaa korvaani? Ei se poista tippaakaan riskejä, jos sitä kynttilää pitää tuossa korvalla terapeutti tai tavan tallaaja. Samalla tavalla tuon humpuukkikynttilän läpi voi valua korvaan paskaa.
        Miksi yrität puolustella kynttilähoitoja, oletko itse kenties joku terapeutti vai onko läheisesi sellainen?
        Itselläni on ollut tähän asti korvan kipeät tuon kynttilähoidon takia ja lääkärille meno huomenna. Voin kyllä raportoida mitkä olivat tulokset...


      • hedelmät

        Kaveri on käynyt koulutetun terapeutin
        tykönä ottamassa hoitoa kynttilällä ja
        hyvin se ainakin hänellä toimi. Korva on terve!
        Tuo että
        itse käyttää on kyllä ajattelematonta!
        Ottakaa vain antibiootteja korvasärkyyn
        niin kohta mikään antibiootti ei tepsi mihinkään.
        Lähtee nirri!
        Parempi antaa itse parantua tai sitten
        kokeilla jotain muuta.
        Mutta eihän ihmiset koskaan opi!


      • puhuri
        hedelmät kirjoitti:

        Kaveri on käynyt koulutetun terapeutin
        tykönä ottamassa hoitoa kynttilällä ja
        hyvin se ainakin hänellä toimi. Korva on terve!
        Tuo että
        itse käyttää on kyllä ajattelematonta!
        Ottakaa vain antibiootteja korvasärkyyn
        niin kohta mikään antibiootti ei tepsi mihinkään.
        Lähtee nirri!
        Parempi antaa itse parantua tai sitten
        kokeilla jotain muuta.
        Mutta eihän ihmiset koskaan opi!

        Näinhän se juuri on. Hyvä pointti!


      • ????
        melekonen kirjoitti:

        Mitä eroa sillä on, kuka tuon kynttilän laittaa korvaani? Ei se poista tippaakaan riskejä, jos sitä kynttilää pitää tuossa korvalla terapeutti tai tavan tallaaja. Samalla tavalla tuon humpuukkikynttilän läpi voi valua korvaan paskaa.
        Miksi yrität puolustella kynttilähoitoja, oletko itse kenties joku terapeutti vai onko läheisesi sellainen?
        Itselläni on ollut tähän asti korvan kipeät tuon kynttilähoidon takia ja lääkärille meno huomenna. Voin kyllä raportoida mitkä olivat tulokset...

        Jos rupeat omin päin tuhertelemaan asiantuntijan hommia, niin miksi sitten pitää mennä valittelemaan jollekin lääkärille omia hölmäilyjään?
        Jos olet omin päin alkanut tuhertaa korvakynttilöiden kanssa, niin eiköhän se ole aivan sinun omaa hölmöyttäsi!

        "Mitä eroa sillä on kuka tuon kynttilän laittaa korvaani?" kysyt.

        Mitä eroa sillä sitten on, kenelle hölmöilystäsi valitat, jospa valittasit vain itsellesi, tai vaikka talonmiehelle.

        Miksi mennä lääkäriin valittelemaan, keräämään sympatioitako?
        Vai sekö se tarkoitus olikin?


      • melekonen
        ???? kirjoitti:

        Jos rupeat omin päin tuhertelemaan asiantuntijan hommia, niin miksi sitten pitää mennä valittelemaan jollekin lääkärille omia hölmäilyjään?
        Jos olet omin päin alkanut tuhertaa korvakynttilöiden kanssa, niin eiköhän se ole aivan sinun omaa hölmöyttäsi!

        "Mitä eroa sillä on kuka tuon kynttilän laittaa korvaani?" kysyt.

        Mitä eroa sillä sitten on, kenelle hölmöilystäsi valitat, jospa valittasit vain itsellesi, tai vaikka talonmiehelle.

        Miksi mennä lääkäriin valittelemaan, keräämään sympatioitako?
        Vai sekö se tarkoitus olikin?

        Määrittele minulle millainen on korvakynttilähoitoja tarjoava asiantuntija.
        Itse luotan enemmän lääkärin ammattitaitoon.
        Kirjoituksesi oli niin sekavaa, että vaikea edes vastata: "Miksi mennä lääkäriin valittelemaan, keräämään sympatioitako?
        Vai sekö se tarkoitus olikin?" . Siis, mitä ihmettä?! Jos kipeänä menee lääkäriin, niin menee hakemaan sinne vain sympatiaa vai??


      • Malkanen
        melekonen kirjoitti:

        Määrittele minulle millainen on korvakynttilähoitoja tarjoava asiantuntija.
        Itse luotan enemmän lääkärin ammattitaitoon.
        Kirjoituksesi oli niin sekavaa, että vaikea edes vastata: "Miksi mennä lääkäriin valittelemaan, keräämään sympatioitako?
        Vai sekö se tarkoitus olikin?" . Siis, mitä ihmettä?! Jos kipeänä menee lääkäriin, niin menee hakemaan sinne vain sympatiaa vai??

        Otappa se malka omasta silmästäsi. Mitä epäselvää edellisessä kirjoituksessa oli, jota valitat epäselväksi ? Olisit sitten mennyt korvakynttilähoitoa antavan ammattilaisen hoitoon, miksi et mennyt ?


      • melekonen
        Malkanen kirjoitti:

        Otappa se malka omasta silmästäsi. Mitä epäselvää edellisessä kirjoituksessa oli, jota valitat epäselväksi ? Olisit sitten mennyt korvakynttilähoitoa antavan ammattilaisen hoitoon, miksi et mennyt ?

        Korvakynttilähoitoa saa "ammattimaisesti" suorittaa kaikenmoiset huuhaakursseja käyneet henkilöt, jotkut korvakynttilähoito-kurssit kestää kuulema muutaman tunnin. Että se siitä ammattimaisuudesta.


      • apuun
        melekonen kirjoitti:

        Korvakynttilähoitoa saa "ammattimaisesti" suorittaa kaikenmoiset huuhaakursseja käyneet henkilöt, jotkut korvakynttilähoito-kurssit kestää kuulema muutaman tunnin. Että se siitä ammattimaisuudesta.

        Kuinkas pitkän kurssin melekonen kävi, ennen tuhertelujaan?
        Kävikö edes näitä mainitsemiasi huu haa kurssejakaan???
        Nekin olisivat jo varmaan estäneet nämä alkeis hölmöilyt!

        Kuten kaikessa toiminnassa tieto, ja taito, siis osaaminen lisättynä motivaatiolla, on perusedellytyksiä tulokselliseen toimintaan!

        Ei ne korvakynttilätkään itsestään sinne korvaan tipu, kaitpa sitä syytä pitäisi etsiä muualta?


      • järki hoi
        apuun kirjoitti:

        Kuinkas pitkän kurssin melekonen kävi, ennen tuhertelujaan?
        Kävikö edes näitä mainitsemiasi huu haa kurssejakaan???
        Nekin olisivat jo varmaan estäneet nämä alkeis hölmöilyt!

        Kuten kaikessa toiminnassa tieto, ja taito, siis osaaminen lisättynä motivaatiolla, on perusedellytyksiä tulokselliseen toimintaan!

        Ei ne korvakynttilätkään itsestään sinne korvaan tipu, kaitpa sitä syytä pitäisi etsiä muualta?

        Sä saat ihan rauhassa uskoa noihin korvakynttilöihin, tunge niitä vaikka joka reikääs. Totuus on että ne täyttä huuhaata, mutta uskoohan jotkut aikuiset korvakynttilöihinkin.


      • Etkö
        järki hoi kirjoitti:

        Sä saat ihan rauhassa uskoa noihin korvakynttilöihin, tunge niitä vaikka joka reikääs. Totuus on että ne täyttä huuhaata, mutta uskoohan jotkut aikuiset korvakynttilöihinkin.

        No uskothan sinäkin niihin, kun kerran korvaasi tungit. Tai itse asiassa viestisi kertoo, että koko tarinasi oli huuhaata.


      • !!!
        melekonen kirjoitti:

        Mitä eroa sillä on, kuka tuon kynttilän laittaa korvaani? Ei se poista tippaakaan riskejä, jos sitä kynttilää pitää tuossa korvalla terapeutti tai tavan tallaaja. Samalla tavalla tuon humpuukkikynttilän läpi voi valua korvaan paskaa.
        Miksi yrität puolustella kynttilähoitoja, oletko itse kenties joku terapeutti vai onko läheisesi sellainen?
        Itselläni on ollut tähän asti korvan kipeät tuon kynttilähoidon takia ja lääkärille meno huomenna. Voin kyllä raportoida mitkä olivat tulokset...

        Mitä eroa sillä on, kuka tuon kynttilän laittaa korvaani?, kirjoitat.
        Näkyyhän siinä eroja olevan, ehkäpä voi tuntuakin!!!


      • Hipidipidui
        Etkö kirjoitti:

        No uskothan sinäkin niihin, kun kerran korvaasi tungit. Tai itse asiassa viestisi kertoo, että koko tarinasi oli huuhaata.

        Erittäin hyvin vastattu tälle tollolle. Tulehdus varmaan tuli siitä kun on varmaan kokeillut kaikki muut reiät ensin ennen kuin alkoi korvansa hoitoa ;D. Kyllä skepsis mieheltä kuullosti koko tyyppi joka tämän aloitti.


      • Kuvoinen
        Malkanen kirjoitti:

        Otappa se malka omasta silmästäsi. Mitä epäselvää edellisessä kirjoituksessa oli, jota valitat epäselväksi ? Olisit sitten mennyt korvakynttilähoitoa antavan ammattilaisen hoitoon, miksi et mennyt ?

        Katsohan tuosta osoitteesta tuon humpuukituotteen "toimivuutta".

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


      • Kuvoinen
        ???? kirjoitti:

        Jos rupeat omin päin tuhertelemaan asiantuntijan hommia, niin miksi sitten pitää mennä valittelemaan jollekin lääkärille omia hölmäilyjään?
        Jos olet omin päin alkanut tuhertaa korvakynttilöiden kanssa, niin eiköhän se ole aivan sinun omaa hölmöyttäsi!

        "Mitä eroa sillä on kuka tuon kynttilän laittaa korvaani?" kysyt.

        Mitä eroa sillä sitten on, kenelle hölmöilystäsi valitat, jospa valittasit vain itsellesi, tai vaikka talonmiehelle.

        Miksi mennä lääkäriin valittelemaan, keräämään sympatioitako?
        Vai sekö se tarkoitus olikin?

        Minkälaista ASIANTUNTEMUSTA tarvitaan siinä, että osaa pitää pahvitötteröä pystyssä jonkun korvassa??
        -VOI JEESUS!!!

        Kyllä höynäytettäviä piisaa! -Ei ihme, että kaikenmaailman hölöpölötuotteille on niin suuret markkinat!

        Käykäähän katsomassa: http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


      • siru2
        Kuvoinen kirjoitti:

        Katsohan tuosta osoitteesta tuon humpuukituotteen "toimivuutta".

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html

        Kiitos tiedosta :) Korvat tukossa jo monta viikkoa, on huuhdeltu useampaan otteeseen ja lääkäri yritti ne imeä puhtaaksi...removaxia ja kaiken maailman ylihinnoiteltuja apteekin tuotteita käytetty...Kuulo alentunut ja alkoi jo ottaa pannuun koko tilanne. Muistin joskus kuulleenni näistä korvakynttilöistä ja ajattelin hakea huomenna, mutta enpäs haekaan, ihan humpuukia tuntuu olevan. Kiitos :)


    • vihlontaan

      Minua vaivasi vasempaa korvaa vihlova kipu noin kaksi vuotta, ei tosin jatkuva,ei kovin paha, muutamankerran piti ottaa kyllä särkylääkettä, paheni aina tuulisella kelillä joten pidin usein suojaa korvan päällä (korvaläpät tai pumpulia).
      Sitten menin sellaisen henkilön luo joka oli käynyt tämän korvakynttilä-kurssin ja kolmannen hoitokerran jälkeen ei vihlovaa kipua ole enää ollut, siitä on jo noin kolme vuotta. Minulla ainakin auttoi.

      • Mä vaan

        Kävin tänään ensimmäistä kertaa korvakynttilä hoidossa ja tulos on ihmeellinen! Minulla oli samoja oireita monta vuotta kuin sinullakin, valitin asiaa usein tk lääkärille joka ei löytänyt mitään vaivaa ja lopulta haukkui minut luulosairaaksi! No joka tapauksessa ajattelin sitten kokeilla kynttilää...
        Ensin minulta kysyttiin etteihän tärykalvoni ole koskaan puhjennut (ilmeisesti erittäin tärkeä tieto, koska sanoi ettei voi suorittaa toimenpidettä jos näin on). Kynttilä laitettiin ensin kipeämpään korvaan ja hetken kuluttua kuului kova pamaus korvasta ja sen jälkeen tuntui helpottava olo... Korvastani oli irronnut iso möykky vaikkua joka oli tukkinut korvani monta vuotta ja aiheuttanut kipua, kuulon huonontumista jne. JA AMMATTI LÄÄKÄRI TÄTÄ EI OLLUT HUOMANNUT!!!! Joten todellakin minäkin sain tästä hoidosta avun ja aion kyllä jatkaakin hoitoja...

        P.s muille. Jotkin lääkäritkin tekevät kynttilä hoitoja ja jopa kannustavat hoitoihin jollei muut konstit auta...


      • Kuvoinen
        Mä vaan kirjoitti:

        Kävin tänään ensimmäistä kertaa korvakynttilä hoidossa ja tulos on ihmeellinen! Minulla oli samoja oireita monta vuotta kuin sinullakin, valitin asiaa usein tk lääkärille joka ei löytänyt mitään vaivaa ja lopulta haukkui minut luulosairaaksi! No joka tapauksessa ajattelin sitten kokeilla kynttilää...
        Ensin minulta kysyttiin etteihän tärykalvoni ole koskaan puhjennut (ilmeisesti erittäin tärkeä tieto, koska sanoi ettei voi suorittaa toimenpidettä jos näin on). Kynttilä laitettiin ensin kipeämpään korvaan ja hetken kuluttua kuului kova pamaus korvasta ja sen jälkeen tuntui helpottava olo... Korvastani oli irronnut iso möykky vaikkua joka oli tukkinut korvani monta vuotta ja aiheuttanut kipua, kuulon huonontumista jne. JA AMMATTI LÄÄKÄRI TÄTÄ EI OLLUT HUOMANNUT!!!! Joten todellakin minäkin sain tästä hoidosta avun ja aion kyllä jatkaakin hoitoja...

        P.s muille. Jotkin lääkäritkin tekevät kynttilä hoitoja ja jopa kannustavat hoitoihin jollei muut konstit auta...

        Eihän tuota usko kukaan! -Että oikein ISO möykky!!! Jos sinne korvaan on joku katsonut, niin onhan sen täytynyt nähdä tuo "möykky"! Voi hyvänen aika!
        -Toinen juttu on tuo "möykyn" irtoaminen tuolla kynttilällä. Ei ole olemassa MITÄÄN sellaista tekijää, joka sen vaikun sieltä korvasta olisi siihen kynttilään siirtänyt! -Ne kynttilät EIVÄT aiheuta minkäänlaista alipainetta tai tyhjiötä!!! Vaikku on niin sitkeää, että sen imemiseen ei riitä mikään pieni -tai tässä tapauksessa olematon- alipaine!!!
        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


    • Tällainen on

      Suomalainen on hiljainen ja syrjään vetäytynyt, ja sieltä ERITTÄIN ÄÄNEKÄS !

      • melekonen

        Oletkohan eksynyt väärälle palstalle???


    • järki hoi

      Miten ihmeessä ihmiset käyttää 2000-luvulla jotain niin idioottimaista hoitokokeilua kuin korvakynttilät???

      Johan sen maalaisjärkikin sanoo, että ne on TÄYTTÄ HUMPUUKIA!!!

      • hedelmät1

        Antibioottien ottaminen joka vaivaan ja
        särkylääkkeiden popsiminen kuin karkkia söisi.
        Se se vasta idioottimaista on! Antibiootit
        eivät enää tehoa mihinkään! ja särkylääkkeet
        aiheuttavat vakavia vatsavaurioita. Satoja ihmisiä kuolee vuosittain niiden käyttöön/liika.
        Mutta eihän se ketään kiinnosta. Eläköön
        pyhä lääketiede!


      • onnistuu muutenkin
        hedelmät1 kirjoitti:

        Antibioottien ottaminen joka vaivaan ja
        särkylääkkeiden popsiminen kuin karkkia söisi.
        Se se vasta idioottimaista on! Antibiootit
        eivät enää tehoa mihinkään! ja särkylääkkeet
        aiheuttavat vakavia vatsavaurioita. Satoja ihmisiä kuolee vuosittain niiden käyttöön/liika.
        Mutta eihän se ketään kiinnosta. Eläköön
        pyhä lääketiede!

        Eikö korvaa voisi lämmittää jollain vaarattomalla sähkölämmittimellä, eikä tulikynttilällä.

        Hopi-intiaanien aikaan kynttilä saattoi olla käypä hoito kun ei parempaakaan ollut.


      • melekonen
        hedelmät1 kirjoitti:

        Antibioottien ottaminen joka vaivaan ja
        särkylääkkeiden popsiminen kuin karkkia söisi.
        Se se vasta idioottimaista on! Antibiootit
        eivät enää tehoa mihinkään! ja särkylääkkeet
        aiheuttavat vakavia vatsavaurioita. Satoja ihmisiä kuolee vuosittain niiden käyttöön/liika.
        Mutta eihän se ketään kiinnosta. Eläköön
        pyhä lääketiede!

        Erittäin harvoin olen antibiootteihin turvautunut, elikkä turha puhua mulle jostain pillereiden popsimisesta.
        Tänään kävin korvaani lääkärillä näyttämässä ja totesi, ettei ole moista korvaa nähnyt. Oli kuulema todella oudon näköinen, punoitti tulehduksesta ja tärykalvo oli ihan savustetun näköinen. Eli kyllä minä tällaisessa tilanteessa aion syödä kiltisti antibioottikuurini loppuun, en aio pelata uhkapeliä terveydelläni. Korva on kuitenkin melko herkkä elin.

        Sitäpaitsi, uhmaat antibiootteja ja särkylääkkeitä, mutta ilman antibiootteja et välttämättä olisi edes hengissä. Ja meneppä paasaamaan särkylääkkeistä vaikkapa ihmiselle, joka kärsii jumalattomasta migreenistä tai hermosärystä. Kivun edessä moni nöyrtyy.

        En ylistä lääkkeitä, mutta haluan vain muistuttaa, että ilman noita typeriä luontaishoitoja (kuten korvakynttilähoito), moni ei lääkkeitä tarvitsisi jälkihoitoon.


      • Muka erikoinen
        melekonen kirjoitti:

        Erittäin harvoin olen antibiootteihin turvautunut, elikkä turha puhua mulle jostain pillereiden popsimisesta.
        Tänään kävin korvaani lääkärillä näyttämässä ja totesi, ettei ole moista korvaa nähnyt. Oli kuulema todella oudon näköinen, punoitti tulehduksesta ja tärykalvo oli ihan savustetun näköinen. Eli kyllä minä tällaisessa tilanteessa aion syödä kiltisti antibioottikuurini loppuun, en aio pelata uhkapeliä terveydelläni. Korva on kuitenkin melko herkkä elin.

        Sitäpaitsi, uhmaat antibiootteja ja särkylääkkeitä, mutta ilman antibiootteja et välttämättä olisi edes hengissä. Ja meneppä paasaamaan särkylääkkeistä vaikkapa ihmiselle, joka kärsii jumalattomasta migreenistä tai hermosärystä. Kivun edessä moni nöyrtyy.

        En ylistä lääkkeitä, mutta haluan vain muistuttaa, että ilman noita typeriä luontaishoitoja (kuten korvakynttilähoito), moni ei lääkkeitä tarvitsisi jälkihoitoon.

        Kylläpäs taas lasket lööperiä, niin paksua että korvan lepatuksesi kuuluu tänne saakka.
        Korvalääkärit on nähhyt jos vaikka mitä, että Sun korvat ei niin kamalat voi olla, että niitä kukaan ihmettelisi.

        Etkä sinä mitään korvakynttilähoitoja oo ees tehhykkään. Sulta on vain sekottunu todellisuus ja mielikuvitus ja silläkin on oma nimenstä, arvaappa vaan mikä ?


      • Maalaisjärki

        Etpä ole maalaisjärkeä nähnytkään.


      • minua
        hedelmät1 kirjoitti:

        Antibioottien ottaminen joka vaivaan ja
        särkylääkkeiden popsiminen kuin karkkia söisi.
        Se se vasta idioottimaista on! Antibiootit
        eivät enää tehoa mihinkään! ja särkylääkkeet
        aiheuttavat vakavia vatsavaurioita. Satoja ihmisiä kuolee vuosittain niiden käyttöön/liika.
        Mutta eihän se ketään kiinnosta. Eläköön
        pyhä lääketiede!

        Kyllä vaan antibiootti-tiputus minua ainakin auttoi, kun podin keuhkokuumetta.

        Ei kait antibiootteja joka vaivaan käytetäkään.

        Mutta bakteeritulehdukseen ne auttaa taatusti paremmin kuin joku humpuukihoito, kuten esim korvakynttilät.

        Ajatelkaa nyt ihmiset järjellänne!!!


      • kaupunkilaisjärki
        Maalaisjärki kirjoitti:

        Etpä ole maalaisjärkeä nähnytkään.

        Hyvät hyssykät!

        Miten ihmiset menee kaikenmoiseen halpaan!!!
        Nykyaikana!!!

        Korvakynttilöitä?????


      • Humpuukia
        minua kirjoitti:

        Kyllä vaan antibiootti-tiputus minua ainakin auttoi, kun podin keuhkokuumetta.

        Ei kait antibiootteja joka vaivaan käytetäkään.

        Mutta bakteeritulehdukseen ne auttaa taatusti paremmin kuin joku humpuukihoito, kuten esim korvakynttilät.

        Ajatelkaa nyt ihmiset järjellänne!!!

        Kaikenlaiset räkänokat käy ruinaamassa antibioottia lekureilta. Ja eihän se antibiootti virusperäisiin infektioihin auta, voipi sanoa, että täyttä humpuukia se silloin on.


      • Kuvoinen
        onnistuu muutenkin kirjoitti:

        Eikö korvaa voisi lämmittää jollain vaarattomalla sähkölämmittimellä, eikä tulikynttilällä.

        Hopi-intiaanien aikaan kynttilä saattoi olla käypä hoito kun ei parempaakaan ollut.

        Tuollaisia Hopi -intiaaneja ei ole olemassakaan!


      • intiaanit

      • oiunb
        hedelmät1 kirjoitti:

        Antibioottien ottaminen joka vaivaan ja
        särkylääkkeiden popsiminen kuin karkkia söisi.
        Se se vasta idioottimaista on! Antibiootit
        eivät enää tehoa mihinkään! ja särkylääkkeet
        aiheuttavat vakavia vatsavaurioita. Satoja ihmisiä kuolee vuosittain niiden käyttöön/liika.
        Mutta eihän se ketään kiinnosta. Eläköön
        pyhä lääketiede!

        Eikös se penisiliinikin ollu jonkun inkkarin keksimä juttu? -No, viisaammat intiaanit keksi korvakynttilän...


      • Kuvoinen

    • voinpa olla väärässä

      mutta oletko ihan varma, että korvakynttilää on suositeltu tulehtuneeseen korvaan? Yleensä lämpö pahentaa tulehdusta ja tämän nyt luulisi kaikkien tietävän.
      Korvakynttilä voi estää (alleviivattuna) korvatulehduksia, mutta jos tulehdus on jo päällä niin ... lopputulos on luettu.

      • pitää paikkansa

        että korvakynttilöistä erittyvä aine ei ole vaikkua. Mutta olen kuitenkin tavannut useita ihmisiä, jotka kokevat saaneensa niistä avun. Silti en todellakaan suosittele korvatulehduksen ollessa päällä!


      • melekonen

        Ennen korvakynttilä"hoitoa korvani ei ollut tulehtunut, ei ainakaan tulehtuneelta tuntunut. Tiesin kyllä ettei korvakynttilää saa käyttää tulehtuneeseen korvaan.
        Eiköhän tuo korvakynttilä laukaissut tulehduksen, lääkärikin sanoi, että korvassa oli likaa ja liastahan tulehdukset syntyvät.
        Kyllää nuo korvakynttilät ärsyttävät korvaa ja tärykalvoa, asia on saletti.


      • joopa joo
        melekonen kirjoitti:

        Ennen korvakynttilä"hoitoa korvani ei ollut tulehtunut, ei ainakaan tulehtuneelta tuntunut. Tiesin kyllä ettei korvakynttilää saa käyttää tulehtuneeseen korvaan.
        Eiköhän tuo korvakynttilä laukaissut tulehduksen, lääkärikin sanoi, että korvassa oli likaa ja liastahan tulehdukset syntyvät.
        Kyllää nuo korvakynttilät ärsyttävät korvaa ja tärykalvoa, asia on saletti.

        Ei voi muuta sanoa, että omasta tyhmyydestäsi saat kärsiä. Jos et ole tietoinen niin ennen hoitoa valtuutettu ammattilainen katsoo sun korvat ja kyselee onko mitä allergioita yms.. jos olisit VIISAANA käynyt vaikka lukemassa hoidoista olisit varmaan jättänyt työn ammattilaiselle. Tässä tulee taas mieleen kuinka kotona tehdään esim. koti permanentteja ja tukka palaa päähän. ja eihän tekijässä ole vikaa vaan tuotteessa. että kuule jätä tällaiset asiat ammattialiselle ja keskity hoitamaan toi agressiivinen käyttäytymises ja purkaus tyyli niillä napeillasi :)


      • melekonen
        joopa joo kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa, että omasta tyhmyydestäsi saat kärsiä. Jos et ole tietoinen niin ennen hoitoa valtuutettu ammattilainen katsoo sun korvat ja kyselee onko mitä allergioita yms.. jos olisit VIISAANA käynyt vaikka lukemassa hoidoista olisit varmaan jättänyt työn ammattilaiselle. Tässä tulee taas mieleen kuinka kotona tehdään esim. koti permanentteja ja tukka palaa päähän. ja eihän tekijässä ole vikaa vaan tuotteessa. että kuule jätä tällaiset asiat ammattialiselle ja keskity hoitamaan toi agressiivinen käyttäytymises ja purkaus tyyli niillä napeillasi :)

        Sinun viisaudestasi taasen kertoo paljon tyylisi kirjoittaa:" Keskity hoitamaan toi agressiivinen käyttäytymises ja purkaus tyyli niillä napeillasi."

        Korvakynttilöitä myydään aivan vapaasti mm. luontaistuotekaupoissa eikä niissä lue minkäänlaisia varoituksia, tai suositteluja käytettäväksi vain ammattilaisen valvonnassa. Sitäpaitsi millaisia nämä korvakynttilähoitoja antavien ammattitaidon ovat? Eikös se ole vähän niin, että kuka tahansa voi nykyään kutsua itseään jonkinsortin luontaisterapeutiksi.

        Olen edelleen sitä mieltä, että korvakynttilöiden käyttö on vaarallista, olipa hoidon tekijänä "ammattilainen" tai ei. Kytevää tärykalvon taustalla olevaa tulehdusta ei aina päällepäin edes näy, tuskin sitä havaitsee aina nämä korvakynttilähoitajatkaan - jopa lääkäreiden on joskus vaikea sellaisia havaita. Kynttilähoito voi kuitenkin pahentaa tälläistä piilevää tulehdusta.

        Hieman ihmettelen mikä hinku teillä on niin kovasti puolustaa korvakynttilöitä, oletteko itse jotain kyseistä hoitoa tarjoavia?


      • myydänhän myös lentokoneitakin
        melekonen kirjoitti:

        Sinun viisaudestasi taasen kertoo paljon tyylisi kirjoittaa:" Keskity hoitamaan toi agressiivinen käyttäytymises ja purkaus tyyli niillä napeillasi."

        Korvakynttilöitä myydään aivan vapaasti mm. luontaistuotekaupoissa eikä niissä lue minkäänlaisia varoituksia, tai suositteluja käytettäväksi vain ammattilaisen valvonnassa. Sitäpaitsi millaisia nämä korvakynttilähoitoja antavien ammattitaidon ovat? Eikös se ole vähän niin, että kuka tahansa voi nykyään kutsua itseään jonkinsortin luontaisterapeutiksi.

        Olen edelleen sitä mieltä, että korvakynttilöiden käyttö on vaarallista, olipa hoidon tekijänä "ammattilainen" tai ei. Kytevää tärykalvon taustalla olevaa tulehdusta ei aina päällepäin edes näy, tuskin sitä havaitsee aina nämä korvakynttilähoitajatkaan - jopa lääkäreiden on joskus vaikea sellaisia havaita. Kynttilähoito voi kuitenkin pahentaa tälläistä piilevää tulehdusta.

        Hieman ihmettelen mikä hinku teillä on niin kovasti puolustaa korvakynttilöitä, oletteko itse jotain kyseistä hoitoa tarjoavia?

        eikä heti sen hankittuaan, ilman koulutusta lähteä lentämään!
        Et näköjään ole vielä läpäissyt homeopaatin, etkä korvakynttiläterapeutinkaan tutkintoja!
        Ne on kuitenkin niin vaikeita, kuten olet havainnut kantapääsi, korvasi kautta!
        Jos ei osaa, ei pitäis myöskään tehdä!


      • naapuri
        melekonen kirjoitti:

        Sinun viisaudestasi taasen kertoo paljon tyylisi kirjoittaa:" Keskity hoitamaan toi agressiivinen käyttäytymises ja purkaus tyyli niillä napeillasi."

        Korvakynttilöitä myydään aivan vapaasti mm. luontaistuotekaupoissa eikä niissä lue minkäänlaisia varoituksia, tai suositteluja käytettäväksi vain ammattilaisen valvonnassa. Sitäpaitsi millaisia nämä korvakynttilähoitoja antavien ammattitaidon ovat? Eikös se ole vähän niin, että kuka tahansa voi nykyään kutsua itseään jonkinsortin luontaisterapeutiksi.

        Olen edelleen sitä mieltä, että korvakynttilöiden käyttö on vaarallista, olipa hoidon tekijänä "ammattilainen" tai ei. Kytevää tärykalvon taustalla olevaa tulehdusta ei aina päällepäin edes näy, tuskin sitä havaitsee aina nämä korvakynttilähoitajatkaan - jopa lääkäreiden on joskus vaikea sellaisia havaita. Kynttilähoito voi kuitenkin pahentaa tälläistä piilevää tulehdusta.

        Hieman ihmettelen mikä hinku teillä on niin kovasti puolustaa korvakynttilöitä, oletteko itse jotain kyseistä hoitoa tarjoavia?

        Tunnenpa tuossa naapurissa asuvan lapsen, jolle lääkäri on määrännyt ties kuinka monennen antibioottisatsin korvien hoitoon. Sääliksi käy lasta, lääkäriäkin. Onko tämä sinusta oikeaa tulehdushoitoa? Ammattitaitoista ja vastuullista? Siinä taidat olla oikeassa, että hoito voi olla vaarallista, "olipa hoidon tekijänä ammattilainen tai ei". Ammattilaisenkin on osattava perääntyä ja myöntää, jos hoidolla ei tulehdusta saada kuntoon.

        En ole kuullut luontaisterapeuttien jatkavan korvakynttilähoitoja, jos tilanne ei osoita mitään paranemisen merkkejä.


      • Kuvoinen
        myydänhän myös lentokoneitakin kirjoitti:

        eikä heti sen hankittuaan, ilman koulutusta lähteä lentämään!
        Et näköjään ole vielä läpäissyt homeopaatin, etkä korvakynttiläterapeutinkaan tutkintoja!
        Ne on kuitenkin niin vaikeita, kuten olet havainnut kantapääsi, korvasi kautta!
        Jos ei osaa, ei pitäis myöskään tehdä!

        Onko tähän hömppään olemassa oikein TERAPEUTIN TUTKINTO!!!! -VOI JEESUS!!


      • Kuvoinen
        joopa joo kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa, että omasta tyhmyydestäsi saat kärsiä. Jos et ole tietoinen niin ennen hoitoa valtuutettu ammattilainen katsoo sun korvat ja kyselee onko mitä allergioita yms.. jos olisit VIISAANA käynyt vaikka lukemassa hoidoista olisit varmaan jättänyt työn ammattilaiselle. Tässä tulee taas mieleen kuinka kotona tehdään esim. koti permanentteja ja tukka palaa päähän. ja eihän tekijässä ole vikaa vaan tuotteessa. että kuule jätä tällaiset asiat ammattialiselle ja keskity hoitamaan toi agressiivinen käyttäytymises ja purkaus tyyli niillä napeillasi :)

        Ja kukahan näitä hölöpölöhoitajia "valtuuttaa" tekemään tätä houruhommaa? -Joku toinen kollo?
        Oikeinko on opistoasteinen vaiko peräti korkeakoulututkinto näillä "valtuutuksen" saaneilla? -Pakkaa ihan naurattamaan!!!
        Voi pyhä yksinkertaisuus näitä höynäytettyjä ja höynäyttäjiä!!!


      • Kuvoinen
        myydänhän myös lentokoneitakin kirjoitti:

        eikä heti sen hankittuaan, ilman koulutusta lähteä lentämään!
        Et näköjään ole vielä läpäissyt homeopaatin, etkä korvakynttiläterapeutinkaan tutkintoja!
        Ne on kuitenkin niin vaikeita, kuten olet havainnut kantapääsi, korvasi kautta!
        Jos ei osaa, ei pitäis myöskään tehdä!

        Lentokoneita varmaan myydään, mutta LENTÄÄ niillä ei saa, jos ei ole luvat kunnossa. -Tää on ihan eri asia.
        Jos kaupassa myydään korvakynttilöitä, niin niiden käyttämiseenhän ei kai tarvita mitään lupia-eikös niin. -Jos haluaa verrata johonkin sellaiseen, joka on edes lähelle samalla tasolla oleva asia, niin silloin esim. ampuma-aseita ei myydä kenelle tahansa, koska ne ovat vaarallisia. Tulentekovälineitäkään ei saa myydä lapsille, koska ne ovat lasten käsissä vaarallisia. -Mutta kuten "melekonen" kirjoittaa, ei kynttilöiden käytösta ja niiden vaarallisuudesta ole olemassa mitään varoituksia niiden myyntipakkauksissa. TOTUUSHAN on, että myös näiden "tutkinnon" ja "valtuutuksen" saaneiden "ammattilaisten" "hoidoissa" on tapahtunut useita tärykalvovaurioita. Eihän se "ammattilainenkaan" sille sulana valuvalle mehiläisvahalle mitään voi. Jos kuuma vaha valuu, niin se valuu ja sillä hyvä oli pahvitötterön pystyssäpitäjä sitten kadunmies tai presidentti.

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


      • Miksi Jeesus?
        Kuvoinen kirjoitti:

        Onko tähän hömppään olemassa oikein TERAPEUTIN TUTKINTO!!!! -VOI JEESUS!!

        Ihmettelen miksi käytät sanaa Jeesus tässä yhteydessä, joka on halveeraava, mihin asti tämä maallistuminen oikein ulottuu, hän on kuitenkin ainuita todellisia armeliaisuuden lähettiläitä nykyajankin länsimaissa, ennen olisit joutunut vankilaan kommentistasi, jos uskot kaikkeen länsipropagandaan mikset samantien vaihda myös kansalaisuutta, suuren Amerikan kansalaiseksi, siellä saat tehdä businesstä kuin huvittaa sekä vähentää lisää armeliaisuuttasi syömällä toisten olentojen kuolleita kehoja. Ihmettelen miksi puhut Jeesuksesta, joka aivan selkeästi oli erittäin erittäin älykäs sielu.


    • melekonen
      • melekonen

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html

        Tuon lisäksi ear candle hakusanalla löytyy googlesta amerikkalaisia artikkeleita todella vakavista korvakynttilä-tapauksista, joissa korviin on mm. valunut kuumaa vahaa ja näin aiheutunut palovammoja.

        Suomessa taidetaan olla sentään yhdessä asiassa amerikkalaisia tyhmepiä...


      • löytyykö
        melekonen kirjoitti:

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html

        Tuon lisäksi ear candle hakusanalla löytyy googlesta amerikkalaisia artikkeleita todella vakavista korvakynttilä-tapauksista, joissa korviin on mm. valunut kuumaa vahaa ja näin aiheutunut palovammoja.

        Suomessa taidetaan olla sentään yhdessä asiassa amerikkalaisia tyhmepiä...

        Löytyyköhän semmoinen linkki, jossa melekosta kehotetaan tuhertelemaan korvakynttilöiden kanssa?


      • Suomessa
        melekonen kirjoitti:

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html

        Tuon lisäksi ear candle hakusanalla löytyy googlesta amerikkalaisia artikkeleita todella vakavista korvakynttilä-tapauksista, joissa korviin on mm. valunut kuumaa vahaa ja näin aiheutunut palovammoja.

        Suomessa taidetaan olla sentään yhdessä asiassa amerikkalaisia tyhmepiä...

        Millaisia korvakynttilöitä Suomessa käytetään? Eroavatko ne muissa maissa käytetyistä? Onko yleistäkin, että hoidossa vaha valuu korviin ja polttaa ne? Miksi tapauksista ei ole julkisesti kirjoitettu, jos näin tapahtuu?

        Mikäli korvakynttilähoito on niinkin vaarallista kuin nimimerkki "melekonen" antaa ymmärtää, asia tulisi ehdottomasti selvittää. Hoitoja annetaan etupäässä lapsille, joten selvityspaine on vieläkin suurempi. Mikä on totuus korvakynttilähoidoista?


      • äly hoi
        Suomessa kirjoitti:

        Millaisia korvakynttilöitä Suomessa käytetään? Eroavatko ne muissa maissa käytetyistä? Onko yleistäkin, että hoidossa vaha valuu korviin ja polttaa ne? Miksi tapauksista ei ole julkisesti kirjoitettu, jos näin tapahtuu?

        Mikäli korvakynttilähoito on niinkin vaarallista kuin nimimerkki "melekonen" antaa ymmärtää, asia tulisi ehdottomasti selvittää. Hoitoja annetaan etupäässä lapsille, joten selvityspaine on vieläkin suurempi. Mikä on totuus korvakynttilähoidoista?

        Myös kadulla käveleminen, puhumattakaan pillereiden syönnistä on vaarallista, jos ei ole tietoa kuinka menetellään!!!!!


      • melekonen
        äly hoi kirjoitti:

        Myös kadulla käveleminen, puhumattakaan pillereiden syönnistä on vaarallista, jos ei ole tietoa kuinka menetellään!!!!!

        Sinä ja kaltaisesi höpisijät vahvistavat vain minun kirjoitukseni viisautta.


      • antihuuhaa
        Suomessa kirjoitti:

        Millaisia korvakynttilöitä Suomessa käytetään? Eroavatko ne muissa maissa käytetyistä? Onko yleistäkin, että hoidossa vaha valuu korviin ja polttaa ne? Miksi tapauksista ei ole julkisesti kirjoitettu, jos näin tapahtuu?

        Mikäli korvakynttilähoito on niinkin vaarallista kuin nimimerkki "melekonen" antaa ymmärtää, asia tulisi ehdottomasti selvittää. Hoitoja annetaan etupäässä lapsille, joten selvityspaine on vieläkin suurempi. Mikä on totuus korvakynttilähoidoista?

        Suomessa käytetään samanlaisia korvakynttilöitä kuin muuallakin ja täällä tunnutaan olevan tuon asian kanssa hieman jälkijunassa, mm. Kanadassa korvakynttilöiden maahantuonti kiellettiin riskien vuoksi ja myös Yhdysvalloissa on ollut laajaa keskustelua korvakynttilöiden vaaroista.
        Karmivinta asiassa on todellakin se, että aikuiset vievät lapsiaan kynttilähoitoihin.
        Uskon, että Suomessakin pistetään vielä stoppi korvakynttilähoidoille. Nyt on jo jonkinverran tullut lääkäreille potilaita, joille on tullut tulehduksia/palovammoja korvakynttilähoidoista ja aina kun tuollaisia ikäviä tapauksia tulee lisää, asioista myös puhutaan enemmän.
        Ikävä kyllä tuollaiset humpuukkihoidot näytetään sallittavan kunnes todella moni on itsensä niillä turmellut.


      • hospai
        melekonen kirjoitti:

        Sinä ja kaltaisesi höpisijät vahvistavat vain minun kirjoitukseni viisautta.

        Ei sullakaan näytä olevan mitään uutta annettavaa.
        Vain tuota samaa vanhaa virttä jauhat. Onko pätemisen tarvetta? Kuka välittää?


      • !!!
        melekonen kirjoitti:

        Sinä ja kaltaisesi höpisijät vahvistavat vain minun kirjoitukseni viisautta.

        Nytkö viiiimeinkin on syttynyt, löytynyt, jo kauan kaivattu, se viisaus!!!


      • Valehteli
        Suomessa kirjoitti:

        Millaisia korvakynttilöitä Suomessa käytetään? Eroavatko ne muissa maissa käytetyistä? Onko yleistäkin, että hoidossa vaha valuu korviin ja polttaa ne? Miksi tapauksista ei ole julkisesti kirjoitettu, jos näin tapahtuu?

        Mikäli korvakynttilähoito on niinkin vaarallista kuin nimimerkki "melekonen" antaa ymmärtää, asia tulisi ehdottomasti selvittää. Hoitoja annetaan etupäässä lapsille, joten selvityspaine on vieläkin suurempi. Mikä on totuus korvakynttilähoidoista?

        Melekonen valehteli. Se väitti, että steariinia valu korvaan, kun korvakynttilässä ei ees steariinia ookkaan. Meni raukka halapaan. Sitten kun ei siivoo korviaan, ja ne on mullassa ja noessa yltä piältä, niin se olikin korvakynttilän syytä, vaikkei korvakynttilölitä oo ikänä nähhykkään.


      • Välittämisen puutteen
        hospai kirjoitti:

        Ei sullakaan näytä olevan mitään uutta annettavaa.
        Vain tuota samaa vanhaa virttä jauhat. Onko pätemisen tarvetta? Kuka välittää?

        Näillä palstoilla näkee ne välittämisen puutteessa olevat yksilöt. Ne paistaa niin selkeästi, kuin fosforikuva pimeässä.


      • Itsekkö
        antihuuhaa kirjoitti:

        Suomessa käytetään samanlaisia korvakynttilöitä kuin muuallakin ja täällä tunnutaan olevan tuon asian kanssa hieman jälkijunassa, mm. Kanadassa korvakynttilöiden maahantuonti kiellettiin riskien vuoksi ja myös Yhdysvalloissa on ollut laajaa keskustelua korvakynttilöiden vaaroista.
        Karmivinta asiassa on todellakin se, että aikuiset vievät lapsiaan kynttilähoitoihin.
        Uskon, että Suomessakin pistetään vielä stoppi korvakynttilähoidoille. Nyt on jo jonkinverran tullut lääkäreille potilaita, joille on tullut tulehduksia/palovammoja korvakynttilähoidoista ja aina kun tuollaisia ikäviä tapauksia tulee lisää, asioista myös puhutaan enemmän.
        Ikävä kyllä tuollaiset humpuukkihoidot näytetään sallittavan kunnes todella moni on itsensä niillä turmellut.

        Miten pirussa saatte kynttilän valumaan korvaan? Kaataa se sinne pitää, ei sitä muuten sinne saa. Enhän mä saa kynttilän steariinia valumaan ees pöydällekkään, kun laitan suojan alle. Noihin korvaan valumisjuttuihin en usko alkuunkaan.


      • melekonen
        Itsekkö kirjoitti:

        Miten pirussa saatte kynttilän valumaan korvaan? Kaataa se sinne pitää, ei sitä muuten sinne saa. Enhän mä saa kynttilän steariinia valumaan ees pöydällekkään, kun laitan suojan alle. Noihin korvaan valumisjuttuihin en usko alkuunkaan.

        Sinä voit ihan rauhassa uskoa mihin tahdot, facta on kuitenkin se, että korvakynttilät ovat aiheuttaneet palovammoja. Ota asioista selvää.


      • Kun toheloi
        melekonen kirjoitti:

        Sinä voit ihan rauhassa uskoa mihin tahdot, facta on kuitenkin se, että korvakynttilät ovat aiheuttaneet palovammoja. Ota asioista selvää.

        Tietenkin aiheuttaa, kun oikein toheloi, eikä noudata käyttöohjeita. Siihenhän suomalaiset ovat mestareita. Ensin räpelletään päin mäntyä, ja kun vahinko sattuu ollaan repimässä pelihousut että siinä tuotteessa on syy, vaikka se on omassa itsessään.


      • tulitikut
        melekonen kirjoitti:

        Sinä voit ihan rauhassa uskoa mihin tahdot, facta on kuitenkin se, että korvakynttilät ovat aiheuttaneet palovammoja. Ota asioista selvää.

        Puhumattakkaan tulitikkujen, ja sen raapaisun aiheuttamista palovammoista! Pitääkö kieltää?


      • hedelmät1
        antihuuhaa kirjoitti:

        Suomessa käytetään samanlaisia korvakynttilöitä kuin muuallakin ja täällä tunnutaan olevan tuon asian kanssa hieman jälkijunassa, mm. Kanadassa korvakynttilöiden maahantuonti kiellettiin riskien vuoksi ja myös Yhdysvalloissa on ollut laajaa keskustelua korvakynttilöiden vaaroista.
        Karmivinta asiassa on todellakin se, että aikuiset vievät lapsiaan kynttilähoitoihin.
        Uskon, että Suomessakin pistetään vielä stoppi korvakynttilähoidoille. Nyt on jo jonkinverran tullut lääkäreille potilaita, joille on tullut tulehduksia/palovammoja korvakynttilähoidoista ja aina kun tuollaisia ikäviä tapauksia tulee lisää, asioista myös puhutaan enemmän.
        Ikävä kyllä tuollaiset humpuukkihoidot näytetään sallittavan kunnes todella moni on itsensä niillä turmellut.

        Taitaa taas joku vaihtoehtohoitoja vihaava lääkäri tai skeptiksen tyyppi
        puhua, kun en voi mitään että kuulostaa samalta
        paasaamiselta kuin nämä tahot suoltavat. Kaveri
        kävi ottamassa hoitoa ja hyvin toimi. Itselläni
        parani korvat ilman mitään hoitoja ja antibiootteja
        joita syötetään aivan turhaan joka vaivaan kun vain valittaa tarpeeksi, vaikka melkein kaikki paranevat itsestään.! Kerran olen syönyt
        penisilliiniä angiinan jälkitautiin. Ja kerran
        viisauden hampaiden poiston jälkeen, kaikki poistettiin kerralla. Muuten en
        ole tarvinnut niitä käyttää.


      • hedelmät1
        Valehteli kirjoitti:

        Melekonen valehteli. Se väitti, että steariinia valu korvaan, kun korvakynttilässä ei ees steariinia ookkaan. Meni raukka halapaan. Sitten kun ei siivoo korviaan, ja ne on mullassa ja noessa yltä piältä, niin se olikin korvakynttilän syytä, vaikkei korvakynttilölitä oo ikänä nähhykkään.

        Keksinyt koko jutun että pääsee mollaamaan
        jotain vaihtohtohoitoa. Tai sitten kokeillut väärällä tavalla että pääsee haukkumaan sitä.
        Mistä sitä tietää vaikka on itse lääkäri joka
        vihaa vaihtoehtohoitoja.


      • melekonen
        hedelmät1 kirjoitti:

        Keksinyt koko jutun että pääsee mollaamaan
        jotain vaihtohtohoitoa. Tai sitten kokeillut väärällä tavalla että pääsee haukkumaan sitä.
        Mistä sitä tietää vaikka on itse lääkäri joka
        vihaa vaihtoehtohoitoja.

        En ole lääkäri enkä mikään lääkäripalveluiden himokannattaja, mutta luulempa että jos sinuunkin iskisi syöpä, niin marssisit ensimmäiseksi lääkäriin etkä luontaistuotekauppaan.
        Itse opin korvakynttiläkokeilun jälkeen olemaan hieman skeptisempi juuri noita luontaistuotteita kohtaan.


      • Keksijäksi

        Isälläni tinnituksen äänitaajuus laski korvakynttilähoitojen seurauksena. Matalampi vinkuna on siedettävämpi kestää. Itsellä auttoi poskionteloihin.


      • alle 3 vuotiaille

        http://www.topi-feelgood.fi/Canada-korvakynttila.htm

        Canada-Lapsikorvakynttilät ovat ainoita laatuaan Suomen markkinoilla. Ne ovat teholtaan ja kooltaan aikuisten kynttilöitä pienempiä ja siten turvallisia ja erinomaisia pienten lasten hoitamiseen. Lapsikorvakynttilöitä suositellaan käytettäväksi alle 3 vuotiaille


      • Kuvoinen
        alle 3 vuotiaille kirjoitti:

        http://www.topi-feelgood.fi/Canada-korvakynttila.htm

        Canada-Lapsikorvakynttilät ovat ainoita laatuaan Suomen markkinoilla. Ne ovat teholtaan ja kooltaan aikuisten kynttilöitä pienempiä ja siten turvallisia ja erinomaisia pienten lasten hoitamiseen. Lapsikorvakynttilöitä suositellaan käytettäväksi alle 3 vuotiaille

        Vai, että "teholtaan"?? Mikä se "teho" on? Näille höpöhöpötuotteille tehdyissä kokeissa on osoitettu, ettei tuon kynttilän polttamisessa mitään muuta tapahdu, kuin kynttilän palaminen ja tuhkautuminen. Esimerkiksi alipainettahan ne eivät kehitä.
        Kuka on se joku, joka "suosittelee" tuon humpuukituotteen käyttöä pieille lapsille? -markkinamieskö?
        -On todistettu, että nuo kynttilät aiheuttavat toisinaan mm. tärykalvovaurioita. -Sitäkö tuo "suosittelija" suosittelee??


    • naurakaa

      tälläistä paskaa kirjoitellaan tällä sivulla.

      http://www.anjansuvituuli.net/korvakynttila.html

      Kävin läpi monta eri sivustoa ko. aiheesta, mutta yhdeltäkään ei löytynyt näyttöä kynttilän tuomasta hyödystä.

      Jos tiedät sivun mistä löytyisi faktaa tietoa -siis ei kaverin kaverin kertomaa, niin laitahan linkki.

      Älä vastaa/kommentoi tätä viestiä jollei ole esittää faktoja.

      • Tuuli

        Mikä nauratti ? En minä löytänyt mitään naurun aihetta. Tietty, jos Sinulla on taipumus naureskella asioille, joista et ymmärrä, silloin ymmärrän täysin.

        Se on varsin yleistä, että ihmiset itsepuolustuksekseen nauresekelvat peittääkseen oman tietämättömyytensä ja tyhmyytensä, mutta siitähän heidän tietämättömyys juuri paljastuukin.


      • ååååå
        Tuuli kirjoitti:

        Mikä nauratti ? En minä löytänyt mitään naurun aihetta. Tietty, jos Sinulla on taipumus naureskella asioille, joista et ymmärrä, silloin ymmärrän täysin.

        Se on varsin yleistä, että ihmiset itsepuolustuksekseen nauresekelvat peittääkseen oman tietämättömyytensä ja tyhmyytensä, mutta siitähän heidän tietämättömyys juuri paljastuukin.

        Kun mikäli on pakko polttaa kynttilää korvassaan, entä jos laittaisi vähän pumpulia korvaan. Näin kuuma steariini ei pääse kovin syvälle korvakäytävään.


      • öpla
        ååååå kirjoitti:

        Kun mikäli on pakko polttaa kynttilää korvassaan, entä jos laittaisi vähän pumpulia korvaan. Näin kuuma steariini ei pääse kovin syvälle korvakäytävään.

        Osataanhan sitä suojata kynttilän valuminen muutoinkin, miksei sitten korvakynttilää ?


    • Mitä kakkaa..

      Tämä typerä pieni ihminen kyseenalaistaa vuosisatoja käytössä olleen hoitomuodon. Voi itku mitä typeryyttä. Oletko tullut edes ajatelleeksi että korvasi ei ole ollut terve kun hoitoa teit!!!!

      Jos ihmisessä on sydänlihastulehdus ja hänelle tehdään sydämmen siirto, niin onko vika silloin siirteessä jos uusi pumppu ei toimikkaan?

      Voi laupias kun on tyhmä!!!

      Kerroppa miten korvakynttilä hoito voi tumppaa korvaan jotain (paskaa) kun se toimii ns alipaineella. Eli imee kevyesti.

      • Kuvoinen

        Että ihmiset uskovat hömppään!
        Mistä se alipaine tulee, kun sitä ei minkäänlaisella kokeella pystytä osoittamaan? -Jos pelkkää kynttilää polttaa kädessään, niin sen alapäästä virtaa savua! -missä se "alipaine" silloin on?
        Ajattele nyt hyvänen aika! Et kai ihan tosissasi väitä, että jonkun tötterön polttaminen korvassa voisi olla mitään muuta kuin TOTAALISTA huuhaata!!!
        -Voi Jeesus! Kukahan nyt on "typerä"?

        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


    • jpp2

      Skeptikko lehden testissä korvakynttilä "imi vaikkua" jopa ilmapallon sisältä. Eli kynttilä ei aikaan saanut minkäänlaista imuvaikutusta, mutta sisältä löytyi palamisjätettä.

      Uskaltakaa epäillä luontaihoitoja. Suurin osa kyseenalaisia ja vailla tutkittua tai tieteellistä perustetta.

    • kurssin käynyt

      Niin kuin kaikki tiedämme, korvakynttilöillä kuten lähes kaikella muullakin voi saada vahinkoa aikaiseksi. Siitä on mielestäni edes turha kiistellä.

      Muutama fakta korvakynttilöistä on kuitenkin jäänyt taka-alalle tässä keskustelussa:

      -Hopi- korvakynttilät (BioSun- merkki) ovat LÄÄKETIETEELLINEN tuote, joka on EU-direktiivien mukainen.

      -Suomessa mm. Tampereen korvapoliklinikalla korvakynttilähoitoa käytetään yhtenä hoitomuotona. Saksassa tämä on hyvin yleinen hoitomuoto lääketieteen ammattilaisten parissa.

      -On eri asia tehdä hoito itse (varsinkin jos on epävarma) kuin antaa asiantuntijan tehdä se. Asianmukainen korvakynttiläkoulutus sisältää mm. anatomiaoppia ja siinä käsitellään kontraindikaatiot (hoidon esteet). Lisäksi tässä myös ammattitaitoinen kouluttaja opettaa kädestä pitäen turvallisen hoidon tekemisen.

      Koetetaan hillitä kiukkumme ja keskustella rakentavasti, niin pääsemme helpommalla. Kiitos!

      • keskustelua3

        En ota kantaa suuntaan enkä toiseen, mutta pakko on avautua.
        Korvakynttilöitä olen kokeillut ja tuntemus oli, että niillä olisi puhdistava vaikutus joka on sinänsä ihmeellistä, koska minkäänlaista imua ei kynttilä aikaansaa alipaineen kehittämisestä puhumattakaan. Myös korvan otoskopia ennen ja jälkeen hoidon ei anna viitteitä tehosta.

        Mitä tulee lääketieteelliseen käyttöön Suomessa, voisitteko kertoa lääkärin nimen, joka kyseistä hoitoa TAYS:in PKO:lla suorittaa?

        Vaihtoehtoiset lääkitsemistavat sekä parannusmenetelmät ovat oikein toteutettuna ja toimiessaan hyvä asia. Kuuluuko korvakynttilä näihin, ei hoidon tehosta löydy edes kiistanalaista (kliinistä) näyttöä.

        Sen sijaan on usealta taholta osoitettu niiden vaarallisuus riippumatta siitä, onko hoidon suorittaja kokenut vai ei.


      • Kuvoinen

        Soitin Tampereen keskussairaalan korvapolille (Tays) ja tiedustelin asian paikkansapitävyyttä. -Nauroivat kusi housuissa!!! Eivät ole nähneet korvakynttilöitä koko laitoksella, mutta ovat kuulemma joutuneet hoitamaan useita sen aiheuttamia vammoja! -Tämä ON totta!


    • saippuanainen

      Eipä ole koskaan korvakynttilää nähnytkään tuo...Turhaa pälpätystä ja ennakkoluuloja ylläpitävää vihaa.

      Olen vuosien varrella tehnyt kymmeniä hoitoja, itsellenikin.

    • :)

      Olen kosmetologi ja tehnyt nuita korvakynttilä hoitoja. Kynttilä ei tuo alipainetta joka saisi vaikkua pois korvasta mutta se ns. lämmittää sitä jolloin vaikku menee juoksevammaksi ja nousee korvakäytävästä pois. Se ei tule kokonaan pois mutta hieman se liikkuu sieltä. Ja tulehtuneeseen korvaahan ei kannata mitää laittaakaan, suoraan vaan lääkäriin ja antibiootti kuuri sanon minä. Ja jos korvakynttilä hoito on käynyt kipeää siinä luultavasti on tekijässä vika. Kynttilää ei liikaa saa painaa/laittaa väärään asentoon sen ollessa korvassa.

      Kiitos ja näkemiin.

      • hopi hopi

        Kuulepas nyt kosmetologi. Niitä kynttilöitä myydään korvatulehduksen hoitoon eikä vaikun poistoon. Ja valmistajan ohjeissa ei väitetä, että vaha olisi vaikkua. Ideana on, etät kun kynttilän tunkee korvaan niin tulee huminaa, joka panee korvan pienet luut mystisesti värähtelemään kosmisella taajuudella ja sitten tulehdus menee pois.


    • Kynttilä vakan alla

      Olen hoitanut perehepiirissä läheisteni, (ja tyttäreni minun) korvia jo yli 10 vuoden ajan. Useamman polttokerran jälkeen vaikkua ei enää tule, palamisjätettä kai tulisi aina saman verran.
      Vaikkuongelmaan en ole tarvinnut hoitajan apua, vaikka sitä ajoittain kertyy runsaasti.

      Jokainen tulee uskollaan autuaaksi, myös epä sellaisella. Jos ei koe hoidosta olevan apua itselleen, MIKSI IHMEESSÄ SITTEN sellaiseen menee, tai vaivaa sillä ahdasta päätään.

      • Rajatonta tyhmyyttä.

        --ahdasta päätään. --

        Kyllä siinä todellakin täytyy olla ahdas pää jos tunkee kynttilöitä korviin, aikuiset ihmiset.
        Kannattaa ottaa vielä lisähoitona yksisarvisen sarvijauhetta jota on tilattu suoraan Atlantiksesta.


    • Liibalaaaba

      Täällä sairaat ihmiset käyvät kommentoimassa faktisena totuutena asioita joista heillä ei ole hajuakaan. Yleinen negatiivisuus jokaiseen asiaan ja kirjoitustavasta päätellen nämä samat ihmiset käyvät provosoimassa myös tietotaidoillaan muita aiheita. Agresiiviinen kirjoittaminen kertoo pelkästään tiedottomuudesta, jos asiasta jotain tietää niin ei tarvitse näyttää sitä kirjottamalla "totuuden nimeen" ja haukkua muita oman mielipiteen ilmaisijoita. Ja tämä porttaalihan on tunnetusti "mielenvikaisten nimettömien" huutopaikka. Antakaa jokaisen mielipiteensä kirjoittaa, Suomihan on vapaa maa. Ja te ÄLÄMÖLÖT menkää kouluun. Sivistyneet ihmiset ei sorru tällaisiin ylilyönteihin.

      • Järki hoi !

        Mielipiteitä voi toistaiseksi ilmaista Suomessa ihan vapaasti, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään että korvakynttilät ja vastaavat ovat ihan täyttä huuhaata.

        Aikuiset ihmiset työntelevät kynttilöitä korviinsa ja luulevat palamisjätettä korvavaikuksi, jotain on vialla.


    • Olimme juuri Saksassa lomalla, kun tyttäreni korva meni tukkoon. Kävin siellä apteekista hakemassa korvakynttilän, joka ei ollut entuudestaan tuttu ja käytin sitä tyttäreni korvaan, onneksi ennen kuin luin nämä kommentit. Tarkasti ohjeet lukemalla en nähnyt vaaraa ja siitä oli apu, ainakin meidän lomalla.

      • hyvä ratkaisu

        Mielenkiintoista. Korva menee tukkoon ja äiti päättää hakea hoito-ohjeet suomikakkosneloselta?


      • Sama Tante
        hyvä ratkaisu kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Korva menee tukkoon ja äiti päättää hakea hoito-ohjeet suomikakkosneloselta?

        En siis katsonut ohjeita suomikakkosneloselta, vaan siitä kynttilöiden mukana tulleesta käyttöohjeesta. Googlaamalla korvakynttilään osuin tänne, josta ei kyllä hoito-ohjeita selviä. Tietysti saksan kielen taidosta oli apua, enemmän kuin tämän keskustelun palstalta. Käytin vielä lapsen lääkärissä, sen verran mielenkiintoa nämä kommentit herättivät. Lääketieteen tohtorin titteli oli, vanhempi herra, se lääkäri. Hänellä ei ollut kokemusta korvakynttilästä, mutta sanoi lämmön olevan vanha käytetty keino korvanhoidossa. Suositteli kuitenkin olla tunkematta mitään korvaan, jos ei ole varma, ettei siellä ole tulehdusta.


    • Antzu50

      35vuotta on minulla ollu korvissa kaikenmoisia ongelmia ja sen voin jo sanoa että ainut mikä niihin auttaa on IHAN oikea korvalääkäri
      Kunnon mikoskoopin se vaatii että sinne näkee mitä siellä on tai ei ole, kaikki mikä liittyy aistien hoitoon on tärkeää älkää tuhotko niitä ja hölmöilkö lisää!

      • Kruunukynttilä

        Jo koko ajatushan on aivan käsittämättömän tyhmä, tunkea kynttilät korviin, eikö mitään tyhmempää enää keksitä.


    • Ivallinen

      Miksi tunkea kynttilä korvaan kun ei ole mitenkään varmaa, että siellä on eritettä. Takapuoli pystyyn ja kynttilä persreikään, niin eritettä piisaa!!!

      ITSE MENEN SAIRAANHOITAJALLE HUUHTELUTTAMAAN KORVANI VEDELLÄ. PUHDASTA TULEE!!!!

    • skepposet

      Kokkolassa on "Korvakynttilä-Määttä", joka elää korvakynttilähoidoista. Menkää sinne!

    • vaikutus

      tein juuri 4kpl korvakynttilöitä flanellikankaasta ja kynttilästä ,kohta on taas vaikut pois korvista.Olen tyhjentänyt korvat korvakynttilällä n,20v eikä ole ollut mitään ongelmia.Te niin sanotut asian tuntijat menkää lääkärille jos on korvissa vaikkua,älkääkä täällä itkekö .Voi kauhia että se on sitten pelottava se korvakynttilä hui

    • hahahaha123

      Tk hoidossa otetaan iso ruutta vettä ja väkisin työnnetään korvaan ja kyllä sattuu päähän. Miksi ihmeessä ei käyttäs lempeästi toimivaa korvakynttilää?

    • SunilanUkko

      Yleensä kun ihminen huomaa tulleensa huijatuksi hän vain heittää ihmekynttilät roskiin ja unohtaa asian, yleensä hän ei tee tyhmyydestään numeroa.

    • Anonyymi

      Itse olen käytänyt näitä melkein aina pienestä pitäen ja aikuisiällä uudestaan ,mulla aina toiminut (ahtaat pienet korvakäytävät itsellä )mulla aina tuonut pelkkää positiivisuutta mutta luin luen muiden kokemuksia laittaa miettimään uudestaan että mitä ihmettä 17e kuitenki yhdet kynttilät eli aika tyyristä

    • Anonyymi

      Joo.On kyl aika ihme ettei noita ole kielletty!.On mahdollista ja vaarallista jos steariinia tippuu korvakäytävään.Ei ole mitään parantavaa vaikutusta eli mitään sellaista ei ontosta kynttilästä korvaan tule.Hyvä ihme ettei edes tuollaista ole kaupoista (ilmeisesti vain luontaiskaupasta voi saada)poistettu.Pelottavaa mitä vaarallista huuhaata ihmisille kaupataankaan!

    • Anonyymi

      🥺 Onhan korvakynttilöistä ollut jo lehdissäkin varoituksia. Mutta joku ei usko ennen kuin kokeilee.
      Netti on tuonut satoja uusia myyjiä ja heille loistavat tulot.

      • Anonyymi

        KUKA TOLLO TÄLLÄ PALSTALLA SUOSITTELI KORVAKYNTTILÄHOITOJA? KETKÄ TYPERYSET USKOIVAT YLLYTYSTÄ? NO - TYHMIÄHÄN RIITTÄÄ.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUKA TOLLO TÄLLÄ PALSTALLA SUOSITTELI KORVAKYNTTILÄHOITOJA? KETKÄ TYPERYSET USKOIVAT YLLYTYSTÄ? NO - TYHMIÄHÄN RIITTÄÄ.....

        Jos laitan korviini valkoiset kynttilät ja ahteriaukkoon punaisen, niin kelpaavatko ne pyöräillessä tieliikennelain mukaisiksi valoiksi?


    • Anonyymi

      Voiko käyttää jos syö verenohennuslääkkettä ja miten vaikuttaa?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olin umpi kuuro ,särky tuntui varpaissa saakka . Naapuri houkutteli minut korvakynttilä hoitoon .Ja minä menin. Lyötiin tulet mehiläisvaha putken päähän ja toinen pää korvaan. Mitä tapahtui? Muutaman minuuti kuluttua aloin kuulemaan
      rockia naapurista ,aivan korvia särki se ääni vaikka naapuri on puolen kilometrin päässä ja kuumaa steariinia valui toisesta korvasta sisään ja tuli samantien toisesta
      ulos . Nyt kuulen jopa vastaantulian sydämmen lyönnitkin. En ihan heti taida mennä uudastaan. Mutta suosittelen hoitoa kaikille Viljo

      • Anonyymi

        Korvakynttilähoito – Wikipediahttps://fi.wikipedia.org › wiki › Korvakynttilähoito
        Korvakynttilöitä valmistava Biosun nimittää tuotteitaan "hopi"-kynttilöiksi, mutta hopi-intiaanien lääkintäperinne ei tunne tällaisia hoitoja.

        Korvakynttilähoidossa sytytetään ontto kynttilä ja asetetaan sen tyvi korvakäytävään. Lääketieteen asiantuntijoiden mukaan menetelmä on sekä vaarallinen että tehoton.[1] Se ei poista vaikkua eikä myrkkyjä. Vääräksi on todistettu myös yhden valmistajan väite, jonka mukaan menetelmä on hopi-intiaanien perinteinen parannuskeino


    • Anonyymi

      Koitin ja tulin sitten oikein lukemaan nettiä kun kiinnostuin aiheesta:D huvittavaa kuinka ihmiset osaakin vouhottaa asiasta jonka ei pitäs olla mitenkään kovin herkkä puolin eikä toisin! (Uskokoon ken tahtoo) Jotenkin nykyajalle kuvaavaa että selkeästi aiheeseen juuri ollenkaan tutustumatta ollaan valmiita lyttäämään jokin tällainen tuote taikka tapa... Mun tapauksessa kynttilä oli sellainen ettei minkään palamisjätteen voi olla mahdollista kulkea korvaan. Näitä on siis eri tasoisia, halvimmat kenties vaarallisiakin varomattoman käsissä. Mitä taas vaikkuun tulee, niin toisesta korvasta pieni nökäre ja toisesta 15mm pitkä ja 5mm leveä mato :o . Vaimolle sama hoito, sillä myös oli jonkin verran vaikkua, mutta ei läheskään samaa määrää kun minulla. Minusta on naiivia ajatella että vain modernista länsimaisesta terveydenhuollosta löytyy ratkaisut tällaisiin ongelmiin. Ja jos vielä alan ammattilainen pitää esim. tätä hoitoa vaarallisena, on se absoluuttinen totuus! Lääkärit ovat AINA oikeassa!!! Hah:) minä kyllä tunnistan vaikun siitä palamisjätteestä jota putkeen myös jäi. pidän uskomattomana etteikö kukaan aihetta tosissaan tutkinut ole huomannut tällaisen toimivan, vai onko kyse nyt vaan siitä että olen saanut käsiini kynttilöistä sen oikeasti toimivan, paremman kuin tutkijat:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe