Halinen

lady

moikka!

kertokaa millainen paikka on Turun Halinen? Olen muuttamassa sinne ulkopaikkakunnalta ja paikka vaikutti ihan mukavalta ensisilmäykseltä, kun kävin kämppää katsomassa...mutta kertokaa te lisää, jotka tiedätte.ilmapiiri, ympäristö jne.
kiitos!

76

13358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaa

      Asuin Halisessa viime kesän niin en ehkä tiedä niin paljon. Mutta voin kertoa että siellä asuu kyl paljon ulkomaalaisii, ja siellä on oppilasasunoja . En päässyt kokemaan noita tappeluita ja sellasta mitä noissa edellisissä viesteissä kerrotaan. Minusta ihan hyvä paikka. Ja keskustaan ihan kivasti pyöräilyreissu. Pidähän hauskaa Turussa!

      • Halislainen

        Niinhän sitä väitetään, että Halinen on slummi, täynnä ulkomaalaisia, narkkareita ja rappioalkkiksia jne jne. Osittain tämä pitääkin paikkansa. Pahoinpitelyjä on varmasti enemmän kuin joissain ns. paremmissa lähiöissä, katukuvassa näkyy paljon maahanmuuttajia ja kaljankittaajia ym.

        Mutta! Itse olen asunut Halisissa syksystä asti ja viihdyn ihan hyvin. Ainakin oma talomme on rauhallinen, vaikka kaupungin vuokrataloja onkin: vain pari ulkomaalaista mikä lienee aika normaali määrä Turussa. Rappukäytävässä näkee ihan normaalia porukkaa: lapsiperheitä, nuoria yms.

        Ja mitä tappeluihin tulee, en ole niihin törmännyt kertaakaan. Baarista kotiin tullessanikin on aina ollut rauhallista. Varmaankin asiaan auttaa, kun ei hillu öisin kaduilla. Kerran on talostamme alaovi lyöty rikki ja kerran on myös kellarikoppiini murtauduttu.. no osittain oma vikani, kun jätin sinne (rikkinäiset) stereot näkösälle. Myös pienet korjaukset ja huollot asunnossa sujuvat nopeasti kun vain soittaa L&T:lle.

        Keskustaankin on ihan kohtuu matka, varsinkin nyt kun voi pyöräillä. Sparkin on ihan jees kauppa.

        Ainoa mikä harmittaa, on asukkaiden epäsiisteys. >:( Kierrätyskatokset ovat täynnä rojua, joka ei sinne kuulu.

        Mutta tervetuloa vain!


      • Ent. Halislainen
        Halislainen kirjoitti:

        Niinhän sitä väitetään, että Halinen on slummi, täynnä ulkomaalaisia, narkkareita ja rappioalkkiksia jne jne. Osittain tämä pitääkin paikkansa. Pahoinpitelyjä on varmasti enemmän kuin joissain ns. paremmissa lähiöissä, katukuvassa näkyy paljon maahanmuuttajia ja kaljankittaajia ym.

        Mutta! Itse olen asunut Halisissa syksystä asti ja viihdyn ihan hyvin. Ainakin oma talomme on rauhallinen, vaikka kaupungin vuokrataloja onkin: vain pari ulkomaalaista mikä lienee aika normaali määrä Turussa. Rappukäytävässä näkee ihan normaalia porukkaa: lapsiperheitä, nuoria yms.

        Ja mitä tappeluihin tulee, en ole niihin törmännyt kertaakaan. Baarista kotiin tullessanikin on aina ollut rauhallista. Varmaankin asiaan auttaa, kun ei hillu öisin kaduilla. Kerran on talostamme alaovi lyöty rikki ja kerran on myös kellarikoppiini murtauduttu.. no osittain oma vikani, kun jätin sinne (rikkinäiset) stereot näkösälle. Myös pienet korjaukset ja huollot asunnossa sujuvat nopeasti kun vain soittaa L&T:lle.

        Keskustaankin on ihan kohtuu matka, varsinkin nyt kun voi pyöräillä. Sparkin on ihan jees kauppa.

        Ainoa mikä harmittaa, on asukkaiden epäsiisteys. >:( Kierrätyskatokset ovat täynnä rojua, joka ei sinne kuulu.

        Mutta tervetuloa vain!

        Etenkin Halisten loppupää on _todella_ rauhallista seutua...paljon lapsiperheitä ja mukava henki, naapurit morjensteleekin eikä kato pitkään päin.. =) Menee vielä se hiekkatie siellä takana ni mikäs sen kivempaa paikkaa koiraa lenkittää (jos sellaisen omistaa)


      • Iso kääk!
        Ent. Halislainen kirjoitti:

        Etenkin Halisten loppupää on _todella_ rauhallista seutua...paljon lapsiperheitä ja mukava henki, naapurit morjensteleekin eikä kato pitkään päin.. =) Menee vielä se hiekkatie siellä takana ni mikäs sen kivempaa paikkaa koiraa lenkittää (jos sellaisen omistaa)

        Lapsiperheitä!

        Ei kiitos!

        Lapset vielä ehkä kestäisi, mutta ei kultsipuppelien ylisuojelevia ja -huolehtivia vanhempia!


      • Ritukka
        Halislainen kirjoitti:

        Niinhän sitä väitetään, että Halinen on slummi, täynnä ulkomaalaisia, narkkareita ja rappioalkkiksia jne jne. Osittain tämä pitääkin paikkansa. Pahoinpitelyjä on varmasti enemmän kuin joissain ns. paremmissa lähiöissä, katukuvassa näkyy paljon maahanmuuttajia ja kaljankittaajia ym.

        Mutta! Itse olen asunut Halisissa syksystä asti ja viihdyn ihan hyvin. Ainakin oma talomme on rauhallinen, vaikka kaupungin vuokrataloja onkin: vain pari ulkomaalaista mikä lienee aika normaali määrä Turussa. Rappukäytävässä näkee ihan normaalia porukkaa: lapsiperheitä, nuoria yms.

        Ja mitä tappeluihin tulee, en ole niihin törmännyt kertaakaan. Baarista kotiin tullessanikin on aina ollut rauhallista. Varmaankin asiaan auttaa, kun ei hillu öisin kaduilla. Kerran on talostamme alaovi lyöty rikki ja kerran on myös kellarikoppiini murtauduttu.. no osittain oma vikani, kun jätin sinne (rikkinäiset) stereot näkösälle. Myös pienet korjaukset ja huollot asunnossa sujuvat nopeasti kun vain soittaa L&T:lle.

        Keskustaankin on ihan kohtuu matka, varsinkin nyt kun voi pyöräillä. Sparkin on ihan jees kauppa.

        Ainoa mikä harmittaa, on asukkaiden epäsiisteys. >:( Kierrätyskatokset ovat täynnä rojua, joka ei sinne kuulu.

        Mutta tervetuloa vain!

        Luin kirjoituksia, joissa Halisesta ei juurikaan kehuttu.
        Koskeeko Halisen huono maine vain vuokrakerrostaloja ja Paavinkadun seutua vai koko aluetta?
        Siellähän on myös rivi- ja omakotitaloja. Millaista on asua näissä?
        Odotan vastaustanne ja esimerkkikatuja, joilla on rauhallista.


      • Paavi ite
        Ritukka kirjoitti:

        Luin kirjoituksia, joissa Halisesta ei juurikaan kehuttu.
        Koskeeko Halisen huono maine vain vuokrakerrostaloja ja Paavinkadun seutua vai koko aluetta?
        Siellähän on myös rivi- ja omakotitaloja. Millaista on asua näissä?
        Odotan vastaustanne ja esimerkkikatuja, joilla on rauhallista.

        Huono maine koskee vain vuokrataloja, eli Paavinkadun aluetta ennen ylämäkeä. Muutoin oikein rauhallinen ja mukava alue.


      • Tuntematon019283
        Ritukka kirjoitti:

        Luin kirjoituksia, joissa Halisesta ei juurikaan kehuttu.
        Koskeeko Halisen huono maine vain vuokrakerrostaloja ja Paavinkadun seutua vai koko aluetta?
        Siellähän on myös rivi- ja omakotitaloja. Millaista on asua näissä?
        Odotan vastaustanne ja esimerkkikatuja, joilla on rauhallista.

        Rivitaloihin ei kannata muuttaa mutta muuta tonne Oma koti taloihin sielä on rauhallista


    • Sami_

      Sehän nyt on ihan normaalia että kaupungin osien pahamaineisuutta liioitellaan. Halisissa asuua aika paljon mm. mustalaisa, somaleita ja muita ulkomaan eläviä, mutta niistä on varmaan vähemmän häiriötä kuin niistä alkoholisoitunesta pitkäaikaistyöttömistä, joita siellä asuu paljon enemmän. Tiedän kyllä että moni viihtyy Halisissa ihan hyvin.

    • ongelmaX

      Aja siellä päin autolla, lujaa ja ovet lukossa. Pärjäät ihan kivasti. Se on sadan vuoden päästä Turun hienostoalue. Niinhän se menee...

    • yäk

      nii no nii mikäs se vois turussa olla p....... paikka asuu kuin halinen kaippa siel on hyvätki puolensa?1001 kansallisuutta tekee siitä asuttavan vai?

    • Sami S

      Spar, Hese, Makuuni, Mc Lieto-tilat hyvällä paikalla, seurakunta-toimintaa, myös Gregorius-baarista saa kahvia / alkoholitonta. Screeniltä voi kattoo mm.urheilua ja ihmiset käy lauleskelemassa iltasin karaokea, jolloin joskus tosin lauluharjotukset jatkuu ulkona. Kotoisasti lentokoneiden nousu ja lasku tuudittaa hyvään uneen. Halinen mainettaan parempi paikka.

      Haliskosken rannalla voi käydä istuskelemassa, sulkea silmät ja kuunnella kosken kuohuntaa, kalastella voi, lemmikki-liike, parturipalvelut , hyvät bussiyhteydet keskustaan, kansainvälistä väestöä ja he ovat aivan yhtä fiksua porukkaa kuin muutkin ja jos väki selvittelisi huolensa selvin päin eikä ottaisi ensin kapakissa sipuleja seipäille, ei tarttis poliisin niin usein vierailla. Jos nyt sattuu joku mafian palkkatappaja paikalle, hälle voi todeta että "pelkäsin jo , että aikoisit ryöstää minut" - Pitkämielisyydellä ja huumorilla pärjää.

      Lenkkeilypolut hyvät ja istuskelukallioita metsässä ihan lähellä. Halisten sillalla on usein palvelu, jolloin voi tarkistaa kulkuneuvon nopeusmittarin tarkkuuden.

      Muuta Halisin vaan.
      Sami S

    • kymmenes vuosi

      Kyllä halisissa pärjää kun se on vähän niinkuin itestään kii. Eli pitäisi suhtautua vieraisiin kulttuureihin avoimesti eikä tuomita ketään, eikä ainakaan etukäteen.

    • Halislainen

      Kaikki pelkurit jotka puhutte paskaa voitte samalla syödä paskaa.. Tääl halisis ei oo mitään pelättävää.. nuoret pelaavat ulkona jalkapalloa tai vain chillailevat,Halisissa on hyvä asua,tääl kaikki on ihan rauhallista ja paikka ei ole niinkään suuri joten opit tuntemaan ihmiset.

    • agagaga

      Älkää enää kirjoitelko tänne!

      Tuo vuoden -05 muutto on varmaan jo tehty.

      • Sossun kantakundi

        Mitä yhteistä on Monacolla ja Halisilla?

        Kummassakaan paikassa asuvat eivät maksa veroja!


      • töissä

        kirjoitus on erittäin loukaavaa. täällä asuu työssä käyviä veroja maksavia ihmisiä. teksti pois.


      • Anonyymi
        Sossun kantakundi kirjoitti:

        Mitä yhteistä on Monacolla ja Halisilla?

        Kummassakaan paikassa asuvat eivät maksa veroja!

        mutta saavat tukia ilman satoja lomakkeita


      • Anonyymi
        töissä kirjoitti:

        kirjoitus on erittäin loukaavaa. täällä asuu työssä käyviä veroja maksavia ihmisiä. teksti pois.

        Varmaan niitkin löytyy moniko isolla saksalaisautolla ajava mamu maksaa veroja


    • nih.

      Hah,haa. Sinä olet muuttamassa joka paikkakunnalle.

      Pysy vaan siellä entisessä osoitteessasi koska muuttaminen on kallista puuhaa.

    • Asukas5

      Fakta on se, että täällä on rauhallista asua ja ulkoilumahdollisuuset ovat moneen muuhun kaupunginosaan verrattuna erittäin hyvät. 3 vuotta täällä asuneena ihmettelen kovasti (tosin jo vanhentuneita kommentteja) noita äärinegatiivisia viestejä. Ei ole ollut mitään ongelmia missään, kenenkään kanssa. Asunnot kauttaltaan aliarvostettuja, joissa on nousupaineta lähitulevaisuudessa, koska kaupunki levittäytyy yhä enemmän pohjoiseen ja itään. Voin suositella kaikille aluetta ja asuntoa täältä!

      • Onnellinen Halisissa

        Pitkästä aikaa joku on taas kirjoittanut Halisista...olen samaa mieltä asukas5:n kanssa että tääl on hyvä asua. auto ollu 5 vuotta tuossa parkkipaikalla bussin kääntö paikan kupeessa eikä koskaan mitään ollu. Asuin aikaisemmin Martissa ja Suikkilassa, joissa oli myös todella hyvä asua, vaikka vähän enemmän meininkiä. Täält pääsee tosi hyvin myös joka puolelle eikä tarvi välittää ruuhkista. Ainoo miinus on S-marketin korkeammat hinnat kuin Prismassa, jonne ei aina jaksa lähteä.


    • näistä niin

      enpäs tiedä

    • Halislainen_17v

      Olen asunut Halisissa Fransinkadulla 17 vuotta ja en ole törmännyt mihinkään oikeasti vakavaan. Varsinkin viimeiset 10 vuotta ovat olleet hyvin rauhallisia. Ainoa rikos, mikä omalle kohdalle on osunut, oli vaimon pyörän varastaminen joskus 10 vuotta sitten. Pyörässä oli viiden euron vaijerilukko ja pyörä löytyi myöhemmin viereisen kauppakeskuksen pihalta.

      Välissä olin kaksi vuotta komennuksella Genevessä, missä asuin hyvällä alueella keskustan tuntumassa. Tämän kahden vuoden aikana näin paljon enemmän rauhattomuutta, siivottomuutta ja rikollisuutta kuin 17 vuoden aikana Halisissa.

      Halinen on sekoitus pienehköä kaupungin vuokralähiötä, asumisoikeusasuntoja, opiskelija-asuntoja ja omistusasumista. Vuokra- ja omistusasuminen kerrostaloissa on edullista, mutta omakotitalot ovat kalliita.
      Busseissa näkyy alueen etninen monimuotoisuus, mutta eiköhän vähän jokainen bussilinja kulje läpi jostakin maahanmuuttajakeskittymästä.

    • halisistvaan

      Joo, mä oon asunu halisissa jo, kakstoist vuotta ihan kiva alue asuu. Ulkomaalaisii on paljon, mut ei ne mua haittaa ku en oo rasisti. Rikollisuutta on kans, mut sama on muuallakin. Kulkuyhteydet on ihan jees, sama palvelut keskustaan pääsee ihan nopeest. Asuntokin ihan hyvä ei valittamist. Tääl on ihan jees asuu, et tänne vaan kyl, tääl pärjää vaik tätä sanotaan suomen "chikagoksi".

    • Pakan asukki

      Kannattaa katsoa talojen rappukäytäviin, ja mennä kerros kerrokselta koko talo. Sieltä yleensä paljastuu mitä väkeä talossa on.

    • Niittyluoto

      Halinen on turvallinen paikka. Ajan työmatkal Halisten läpi ja koskaa ei oo tarvinnu pelätä.

      • Anonyymi

        Oletpa onnekas


    • kepara

      Alueena mainio mutta kanssa-asujissa aika perkeleesti toivomisen varaa. Levotonta, meluisaa, likaista. Paikkoja rikotaan. Varastoissa ja yleisissä tiloissa ilkivaltaa jatkuvasti. Porraskäytävät haisee kuselle. Vaarallisia koiria piittaamattomilla omistajilla. Bussissa saa pelätä saavansa opiskelijoiden jäljiltä luteita vaatteisiinsa. Tavallisia ihmisiä asuu hyvin vähän. 85% on sosiaalitapauksia, alkoholisteja, työttömiä maahanmuuttajia, romaneja joilla ei ole koskaan ollutkaan mitään aikomusta tehdä töitä. Ikkunasta kuulee kun kadulla tehdään pienimuotoista huumekauppaa. Hälytysajoneuvot käyvät harva se päivä, vaihtelevasti paloauto, ambulanssi ja poliisi. Että semmosta.

      Ei tänne kukaan järkevä muuta. Jos muualla olisi paremmin niin muuttaisin, mutta taitaa olla kaupungin asunnoissa aivan sama meno kaupunginosasta riippumatta.

    • halis best

      Haistakaa vittu hyvä paikkahan tää on asua. En mä ainakaan muuaala edes uskaltaisi asua. Eikä kato kiinnosta mitkää ulkomaalaiset ja romanit ym.. en oo mikää vktun rasisti samoja ihmisiä ne ln ku me muutkin ja itseasias paljon mukavempia kuin joku supi suomalainen. Itse paremmin tuun heidän kans toimeen. Halinen on vaan se paras paikka mitään en sieltä vaihtais

    • Sossu

      Ööö tää keskustelu on aloitettu 2005... aloittaja on varmaan jo muuttanut Turusta pois ;) Ja toi "Kepara" nimimerkillä kirjoittaja on muuten itse tällainen ressukka joka toivoo että muutkin ympärillä asujat olisivat samaa paskasakkia mutta totuus on hieman toisenlainen.

    • halis best

      Mitäs sit viel kommentoit. Oo hiljaa vaan ja älä kirjota apina!!

    • emmapatsas

      Keskustelu lähtee taas siihen suuntaan että täytyypä sanoa pari sanaa. Jos haluat rauhallista lähiötä tai mitä tahansa asuinsutua niin muuta ainakin 500 kilometrin päähän Turusta.

      Turussa ei olekaan lähiötä joka olisi ns. "rauhallinen" ja jota voisi suositella yhdenkään muun lähiön ylitse. Varissuo, keskusta, portsa, halinen, suikkila,pansio perno jne jne .... Kaikki paikat täällä on ihan samanlaisia mitä populaatioon tulee.

      Eli jos olet täältä hakemassa asuntoa niin jätä hakuehdoista "sosiaalinen asiantila" kokonaan pois ja valitse asuinpaikkasi vaikka ulkoisen ympäristön mukaan, kuten onko luontoa, mitä palveluita lähelle, minkälaiset kulkuyhteydet palveluihin ja töihin ym. Mutta täällä ei sellaista paikkaa olekaan jossa ei olisi "mamuja", narkkeja, juoppoja, tappeluita ym. sosiaalisen ympäristön julkinäkyviä haittatekijöitä. :)

    • viihdytään

      vanha halisten alue omakotialue aivan ihana ,rauhallinen, luontolähellä.omakotitalojen tontit ,pihaalueet hyvin hoidettuja.

    • nähty

      Halinen on mainetaan parempi paikka , rauhallinen, siisti . Kokemusta monta,monta, vuotta .Jokin katkeruus painaa niitä moittioita . Pansio - jyrkkälä - härkämäki - pahaniemi.oi , oi ,auts .Paikalliset BUBIT KALJABAARIT.Pitävät porukan hereillä . Alkoholistit makoilevat nurmikolilla , kuin myös huumeiden käyttäjät. Maahan muuttajia paljon asuu myös alueella .....pakolaiskeskus on siellä. Menkää katsomaan. Halisissa ei alkoholisteja näy. EI OLE KALJA BAAREJA. Yksi yrittäjä pyöritti baaria EI OLLUT ASIAKKAITA ja toiminta päättyi.Halisissahan on yli puolet omistus asuntoja. Hienoja omakotitaloja ,uusia upeta omakotitaloja , lähellä keskustaa Upeat lenkkeily maastot auranjoki miljöössä ,museoviraston hallussa vanha halisten alue luonto on monimuotoinen. Nautitaan ihanasta ympäristöstä .

    • ollaan

      Totta kerrot .Vanha-Halinen on siisti ja rauhallinen paikka . Luonnon läheisyys , ihanat lenkkeily maastot ,jotka ovat museoviraston hallussa. Vanha-Halinen Omakotitalot ja Rivitalojen pihapiirit kauniita ja hoidettuja . Täällä on hyvä asua ,ja lähellä keskustaa kulkuyhteydet hyvät.

    • Halinenonparas

      Älkää vittu haukkuko halista paskaks asuinpaikaks. Oon asunu halisis tosi kaua. Halisis on tosi hyvii paikkoi asua mut suosittelen ylämäkeä (päättäri) eli siis päättäreil asuu just suomalaisii paljon enemmän ku alamäes eli siel mis asuu just niit ulkomaalasii. Verratkaa halinen varissuohon halinen ei todellakaa oo yhtä paska paikka asua ku varissuo. Iha sama kuitenki halinen on tosi hyvä paikka asua. Asun ite lähel halisten hevostallei. Siis asun rivitalos ja aina siin takapihalt tai sielt menee semmone polku nii siit menee joskus ratsastajii hevosien kaa ja tällee mut bye bye 😂😂😂

      • tara27

        Uskallatko kertoa missä asut, mä en tiedä missä tallit on. Legaatinkujalla ainakin on rivareita, sielläkö asut?


    • tara27

      Tuoreita kuulumisia Halisissa asumisesta? Ollaan katsomassa omistusrivaria sieltä.

      • Anonyymi

        Tervetuloa Vanhaan Halisiin . Rauhallinen rivitalo , omakotitalo alue.


    • oppil

      Tervettuloa, alueelle Vanhaan Halisiin . Rauhallinen luono lähellä. Lähellä keskustaa kuitenkin.Siistiä houdettua rivitalo ja omakotitalo aluetta. Suosittelen lämpimästi.

      • Anonyymi

        Tuttava asuu omakotitalossa ja sinne pitää ajaa tuon hirveän getton läpi . En muuttaisi tai ostaisi sieltä yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Tää ketju on jo vanha, mutta olen katsellut asuntoa Legaatinkujalta. Koska en ole paikallinen niin en nyt tiedä kuuluuko se näiden tekstien mukaan rauhalliseen vai rauhattomaan osaan Halista. Voisiko joku kertoa, kiitos.

    • Anonyymi

      Kaverini asui Legaatinkujalla joskus noin vuosina 1996-2000, eikä hänelle ainakaan siellä tapahtunut mitään ikävää, vaikka näissä keskusteluissa sitäKIN ilmeisesti pidetään "hengenvaarallisena".

      Joku sähkötolppapaikkasekaannus tai -väärinkäsitys hänen naapurillaan muistaakseni tapahtui: siis kun tolppa on kahden parkkiruudun rajalla, niin se naapuri parkkeerasi aina kaverini paikalle, jota luuli omakseen, ja kun hänen omansa jäi näin vapaaksi, kaverini parkkeerasi puolestaan siihen. Kesti jonkun aikaa, ennenkuin he saapuivat molemmat samaan aikaan paikalle, ja kaverini kertoi asiaintilan ja sekaannus laukesi. Mutta siihenkään ei sisältynyt mitään riitaa tai dramatiikkaa, vaan asia selvisi ihan arkisesti ja jatkossa he parkkeerasivat kummatkin omaan ruutuunsa.

      Itse asuin samoina aikoina toisessa lähiössä, Runosmäessä, joka sekin näiden kaunosielujen mielestä on lähes sotatoimialuetta, eikä minullekaan tapahtunut yhtään varsinaista uhkatilannetta. Yhden vanhan pariskunnan, joka muutti vasta minun jälkeeni rappunaapurikseni, seitsenkymppinen äijänkäppänä inhosi minua ja stereoitteni ääntä päivisin eikä muutenkaan yhtään pitänyt minusta, ja hän teki jonkin verran minulle pientä kiusaa: mm. siirteli vanhaa 20 mk:n polkupyöränromuani aina eri paikkaan siitä mihin olin sen jättänyt. Viimein sain siltä vapisevin käsin kirjoitetun vittuilulapun postiluukusta, ja silloin ajattelin, että jaaha, se olikin sitten siinä ja muutin varsinaisen kaupunkialueen laidalle.

      Nyt se molopäinen ukonkääkkä on jo kuollutkin, kuolinilmoitus näkyi lehdessä muutama vuosi sitten. Loppuaikansa se eleli jossain hoitolaitoksessa, joka kävi ilmoituksesta ilmi. Äijän omat lapsenlapset kylläkin ravasivat käytävässä kymmeniä kertoja päivässä ja mm. ulvottivat trumpettia, osaamatta tietenkään yhtään soittaa.

      Mutta nämä kaikki vaarallisuusarviot kaikista asuma-alueista kaikkien paikkakuntien kaikista asutuskeskuksista ympäri Suomen ovat ihan fuulaa. Aina kun joku kysyy mistä tahansa seudusta, kannattaako sinne muuttaa, vastaajien kuoron virsi on aina se sama: "Kyllä on rauhatonta seutua, en sinne suosittele muuttamaan jos et ole yli 2-metrinen aseistettu hormonibodari, eikä paikka ainakaan lapsille sovi, ja parempi on aikuisenkin vain vapista lukittujen ovien takana ja pelokkaana tiirailla ovisilmästä, milloin uskaltaa ruokakauppaan mennä" ; "Kaikki ovat juoppoja ja narkkareita" ; "Kuljeskelevaa epämääräistä porukkaa" ; lähellä on aina joku laitos jonka vuoksi aluella on säteilyä ja ilmassa leijuu vihreää myrkkykaasua jne.

      Nämä tuollaiset arvioijat haluavat elämäänsä dramatiikkaa kun ovat katsoneet liikaa amerikkalaisia poliisisarjoja ja heillä fantasia ja realismi sekoittuvat muutoinkin toisiinsa.

      Tuo ilmiö on selvästi osoitus siitä, että Suomi on liian harvaan asuttu maa ja täällä on niin vähän "populaa", että ihmiset eivät vain kertakaikkiaan osaa elää tiheästi sivilisaatiossa.

      Esim. Turussa ei ole yhtään ainuttakaan niin vaarallista aluetta, etteikö siellä uskaltaisi kulkea myös yöllä, kunhan ei millekään sisäpihoille - yksityisoikeudellisille alueille - mene konuamaan.

      Turussakin kaupungin pahimmat, kieroimmat ja vihamielisimmät rikollisjärjestöt ovat TE-keskus ja Sosiaalikeskus, kuten varmaan kaikilla Suomen paikkakunnilla.

      Sensijaan nämä Runos- ja Härkämäet, Haliset, Lausteet ja Varissuot ja mitä niitä onkaan, ovat aivan yliluonnollisen rumia paikkoja, ja siksi niitä ehkä kannattaa välttää.

      Yksi asia, johon myös kannattaa kiinnittää huomiota, on se tulevalle asuma-alueellesi johtava tie: kuljet sitä lähes joka päivä. Vaikka esim. Kalevan- / Littoistentie Varissuolle ei mitään pittoreskia paimentolaismaisemaa ole, niin omasta henkilökohtaisesta mielestäni ei ole Runosmäen tien (valtatie 9:n Turun puoleinen pää) voittanutta rumuus- ja ankeuskilpailussa. Sekin oli yksi merkittävä syy, miksi viihdyin Runosmäessä niin huonosti. Vieläkin tekee pahaa, jos joskus joudun kulkemaan sitä km:n mittaista nelikaistaista, tasaista, avaraa ja viivasuoraa plaania pitkin Markulantien risteyksestä Runosmäen tienhaaraan saakka, voi kauhistus!

      Turun vaarallisin paikka on Aurajoki, ja sekin on sitä vain muualta muuttaneille korkeakoulupojille. He eivät jostain syystä osaa elää joen kanssa. Joka vuosi sinne kuolee joko itsensä tappaen tai tyhmyyttään pari-kolme tapausta. Se jostain syystä vetää puoleensa näitä joko epätoivoisia tai seikkailunhaluisia sällejä, mutta tyttöjä ja naisia ei juuri lainkaan. En tiedä mistä tämä eriskummallinen seikka johtuu.

      Joten muuta ihan kaikessa rauhassa Legaatinkujalle vaan jos olet löytänyt sieltä Sinulle sopivan ja sopuhintaisen kopin, ja viisveisaa noiden pelokkaiden hysteerikoiden itkulle ja ulosteenjauhannalle.

      Itse pelkään paljon enemmän ampiaisia ym. hyönteisiä kuin näitä asutusalueita.

      T. Mikki 46 vuotta.

    • Anonyymi

      Kaunista Vanhaa-Halisten Omakotitalo ja Rivitalo aluetta suosittelen.Uudehko ja nykyaikainen siisti alue. Erittäin rauhallista asuin - aluetta, 12 vuoden kokemuksella.Lähellä Kupitaan Tiedekeskusta ja Teknilokiaa. Ja lähellä Turun keskustaa jos sitä kaipaa ja haluaa täältä kauniista kultuurimaisemasta luonnonläheisyydestä tuulettumaan.

    • Anonyymi

      Asunut nyt vähän yli vuoden Halisissa, ns. ylähalisissa YH-Kotien kämpässä. Vuokra on kova suhteessa asuntojen tasoon. Äänieristystä ei ole käytännössä lainkaan, vaan naapurin kokkailut ja puhelut kuuluvat omaan asuntoon ja käytävän äänet samoin. Huolto toiminut heikosti sen jälkeen kun vaihdettiin pois Lassilasta ja Tikanojasta. En ole ainoa, joka ei täällä viihdy, sillä 4 asukasta on muuttanut pois puolen vuoden sisällä.

      Jos pitää elämisen äänistä niin tämä on hyvä paikka. Samoin jos kuuluu niihin ihmisiin, joista on ihan kiva asua "erilaisten" ihmisten kanssa niin Halisissa ei ole mitään vikaa eikä ahdista kävellä TVT:n talojen ohitse kauppaan. Itseä ahdistaa kun seitsemän miehen porukka ilmaantuu ympärille pyörimään kun on menossa kauppaan, enkä koe paikkaa turvalliseksi.

      • Anonyymi

        Halinen on erittäin mukava paikka asua. Asumme rivitalossa , viihdymme erittäin hyvin . Naapurit ovat mukavia. Luonnon kaunista ulkoilualuetta vanhan - Halisten kartanon kupeessa. Kesällä on Halistenkosken tuntumassa kesä - kahvila. Vuokrataan kanotteja , kaikenlaista kalastus tapahtumaa ym.. Voin suositella lämpimästi .


    • Anonyymi

      Ihana paikka asua. Hyvät ulkoilumaastot ulkoilla luonnonsuojelualueella. Suosittelen..

      • Anonyymi

        Itse asuin lapsuuden Halisissa. Täällä paljon viitataan loisiviin ulkomalaisiin Halisissa. Perheeni on ollut myös yksi näistä ”loisivista ulkomaalsisita”. Tänä päivänä olen yliopiston ja hyvin tienaava aikuinen. Samoin monet muutkin ulkomaalais kaverina jotku siellä Halisissa asuivat. ✨


    • Anonyymi

      Halinen rivitalo ja omakotitalo alue aivan ihana paikka asua, rauhallinen JA turvallista ON. Tervettuloa tänne asumaan.

      • Anonyymi

        Muutimme tänne.On hienot ulkoilureitit jokimaisemissa.Leveät kulkuväylät auranjoki mutkittelee luonto mahdottoman kaunis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutimme tänne.On hienot ulkoilureitit jokimaisemissa.Leveät kulkuväylät auranjoki mutkittelee luonto mahdottoman kaunis.

        Hyvä paikka asua. Me viihdymme erittäin hyvin. Työpaikka Yliopisto kävelymatkan päässä.


      • Anonyymi

        Mutta Getton läpi ajaminen on ahdistavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Getton läpi ajaminen on ahdistavaa.

        Juuri näin, GETTON läpi on pakko ajaa !!!


    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe