sattuuko?

superwanker

en ole naispuolinen,mutta ihan muuten vaan kysyisin,että kuinka paljon se synnytys sattuu?

45

8727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti x 2

      En voi yleistää koska olen synnyttänyt vain kaksi Mutta kyllä minua sattui molemmat supistukset ovat yleensä aika kovia ja tuskaisia. ja kokeile itse työntää appelsiinin kokoisesta aukosta hunaja meloni ulos. Siinä vertausta.

    • Rosaliina

      Tuskin sitä voi edes kuvailla, ja varsinkaan kun et joudu sitä koskaan kokemaan...
      kipu on suhteellinen käsitys ja riippuu ihmisestä!!
      mene synnytykseen mukaan ja katso sitä äitiä...

    • voi

      sanoa, kuinka paljon synnytys sattuu, sillä ihmiset kokevat kivun eri tavoin. Tutkimusten mukaan n. 10 % synnyttäjistä ei koe tilannetta lainkaan kivuliaana ja n. 15 % kokee sietämättömiä kipuja; muut tuntevat sitten siltä väliltä olevia kipuja.

      • öö15v

        Olen15 vuotias ja raskaana poikaystävälleni.Sattuuko se kun olen ollut raskaana 8 kuukautta,ja pelkään synnytystä.


      • Synnytttänyt 4
        öö15v kirjoitti:

        Olen15 vuotias ja raskaana poikaystävälleni.Sattuuko se kun olen ollut raskaana 8 kuukautta,ja pelkään synnytystä.

        Sattuuhan se mutta tuosssa vaiheesssa on vaikea perua


    • piip

      Sattuu niin piip...tuntuu kuin synnyttäis yli-
      puhallettua jalkapalloa

    • kätilö

      kyllähän se sattuu mutta se on elämää tuovaa kipua joka on pahinta poltoissa(nykyään voidaan kuitenkin kipu poistaa kokonaan kolmeksikin tunniksi kun avautuminen on saatu alkamaan hyvin)

      • sinä

        kätilö! Mitä ne poltot on? Jos tarkoitat supistuksia, suosittelen, että päivität muutkin tietosi vastaamaan tämän päivän tilannetta.

        Äläkä yleistä, että sattuu. Meitä on muitakin kuin minä, jolla ei ole sattunut, vaikka normaalisti alakautta lapset ovat maailmaan tulleet.


      • Tushka

        Joopa joo, jos kaikki menee hyvin.... Minä en ainakaan saanut minkäänlaista kivunlievitystä lapsen hapenpuutteen takia.

        Kivut olivat niin repivät että toivoin kuolemaa.

        Kahdeksan tuntia sain kirkua ja itkeä kunnes tehtiin keisarileikkaus.

        Mikään ei toiminut niinkuin äitiysneuvolassa ym. selitettiin... Siellähän tunnetaan ainoastaan ihannetapaukset joita ei läheskään kaikki suinkaan ole.

        Arvatkaas tuleeko koskaan toista lasta.


    • juuh

      ensimmäinen kesti pitkään ja oli kivulias..kammo jäi ponnistusvaiheesta

      toinen oli iso kon mikä..tuskanen alusta loppuun ja ponnistusvaihe taas ....ttiä

      kolmas likui kun itekseen ilman suurempia tuskia ja oli tosi helppo..

      neljäs jäi liian ylös ja loppujen lopuksi jumiin ja vannoin ettei ikinä enää

      ....huoh..ja vauvakuume taas päällä..

      onneksi siitä tuskasta on maaliman paras palkka eessä..siksi sen jaksaa

      • anne

        en ymmärrä miksi aina peloitellaan synnytyksellä!
        se on puul sittiä!!!
        ite olen synnyttäny kaks lasta raskaamman kaavan
        kautta!!
        raskausmyrkytys molemmissa!!!
        ei puudutuksia ei mitään,mutta siinä vaiheessa
        kun se rakkauden hedelmä on siinä rinnalla kaikki unohtuu tai
        tässä tapauksessa isä sylissä KAIKKKI UNOHTUU
        siis tuo negatiivinen mitä sen ylle luodaan.
        SANON KAIKILLE ÄLKÄÄ KUUNNELKO KAUHUJUTTUJA!!!


      • neljän äiti
        anne kirjoitti:

        en ymmärrä miksi aina peloitellaan synnytyksellä!
        se on puul sittiä!!!
        ite olen synnyttäny kaks lasta raskaamman kaavan
        kautta!!
        raskausmyrkytys molemmissa!!!
        ei puudutuksia ei mitään,mutta siinä vaiheessa
        kun se rakkauden hedelmä on siinä rinnalla kaikki unohtuu tai
        tässä tapauksessa isä sylissä KAIKKKI UNOHTUU
        siis tuo negatiivinen mitä sen ylle luodaan.
        SANON KAIKILLE ÄLKÄÄ KUUNNELKO KAUHUJUTTUJA!!!

        kauhujututkin kuulu asiaan..niiltä ei kukaan välty ja sitäpaitsi jokainen synnäri on erilainen..toinen helpompi ja toinen vaikeampi..tiedän kokemuksesta..ja palkinto on maailman paras, se tuska loppuu heti kun lapsi on sylissä, mikään ei enää ole niin tuskallista vaikka kuka ompelis ja painelis..sen kestää siinä vaiheessa

        kivunlievitykset on käyttöä varten keksitty, jokainen niitä saa ja pyytää tarpeeseen..itselläni niistä ei ollut apua, ja ne vain hidasti synnytystä, siksi niitä en edes huolinut ja hengissä selvisin..kelloa katsomalla ja toivon joka minuutin olevan lyhyempi


      • lovelylljigop
        anne kirjoitti:

        en ymmärrä miksi aina peloitellaan synnytyksellä!
        se on puul sittiä!!!
        ite olen synnyttäny kaks lasta raskaamman kaavan
        kautta!!
        raskausmyrkytys molemmissa!!!
        ei puudutuksia ei mitään,mutta siinä vaiheessa
        kun se rakkauden hedelmä on siinä rinnalla kaikki unohtuu tai
        tässä tapauksessa isä sylissä KAIKKKI UNOHTUU
        siis tuo negatiivinen mitä sen ylle luodaan.
        SANON KAIKILLE ÄLKÄÄ KUUNNELKO KAUHUJUTTUJA!!!

        kiitos tuosta :) en kuuntele kauhujuttuja :)


    • Äippää kerrakseen

      Ei sitä muista. Se unohtuu aika hyvin.
      En pysty kuvaamaan sitä kipua vaikka kolmesti synnyttäneenä olen sitä vähän kokenut.
      Mulla paheni supistukset joka kerta enemmän .
      Eka lapsi supisti vain vatsaa. Toka vatsaa ja selkää. Kolmas edellisiä ja jalkoja aina polviin asti.
      Kipulääkkeitä en huolinut.

      Mulle synnytys on ollut joka kerta niin tärkeä juttu , ettei sillä kivulla ole ollut kauheasti väliä, kun se lapsi on ollut niin oleellinen juttu.
      Silti sitä ei voi mitenkään vähätellä , etteikö supistelu sattuisi ja ei sekään järin kivutonta ole kun lapsi tunkee itseään ulos.
      Vielä tylsempiä kipuja liittyy jälkeisiin. Niihin kun ei meinaa motivaatiota riittää.

      Vieläkin voisin synnyttää,
      toisen kanssa voisi olla vaikea mennä synnytykseen, on se niin hurjaa touhua.

    • Kaikki on suhteellista.

    • 20v. äiti

      synnytin 20 vuotiaana se sattu ihan vitusti mut oli sit aika ihanaa saada vaavi

    • pahin kipu!!!

      Kyllä se sattuu, se on suurin kipu mitä olla voi. Multa meinas lähtä taju, ja huusin ja purin mieheni käden verille,, revin lakanat ja tyynyliinat palasiksi.
      Mutta se palkinto oli paras, vauva.

      Ei kestäny kun 20 h se tuska ja tuksa tuska.... ja sitten helpotti.

    • jhlö

      Kivusta saa aina tehtyä jossain määrin siedettävää (huom. normaalisti käynnistyneessä synnytyksessä). Monikaan ei vaan tiedä tai ole perillä kaikista asioista, joilla itse voi vaikuttaa siihen, että kipu ei karkaa sietämättömäksi. Myöskään tukihenkilöt eivät usein pysty/kykene auttamaan sillä tavoin kuin pitäisi.
      Mutta joka tapauksessa synnytyksen aikana kipu on jotain, mitä ei koskaan tunne missään muussa yhteydessä ja useimmilla ihmisillä suurempi kipu kuin mikään muu kipu koko elämässä.

      Itseä surettaa niiden puolesta, joille oman lapsen synnyttäminen on kamalaa ja yhtä tuskaa alusta loppuun..

      • khlö

        jhlö on oikeassa. Pitää ymmärtää pyytää epiduraali tai muuta kivunlievitystä tarpeeksi ajoissa. On ihan turhaa sinnitellä , kun apua on olemassa


      • 4.jäs tulossa
        khlö kirjoitti:

        jhlö on oikeassa. Pitää ymmärtää pyytää epiduraali tai muuta kivunlievitystä tarpeeksi ajoissa. On ihan turhaa sinnitellä , kun apua on olemassa

        khlö: pittää ymmärtää pyytää epiduraali tai muuta kivunlievitystä ajoissa... Kyllä ymmärtää pyytää, mutta entäpä kun ei kerkiä. Nopeita synnytyksiä puoli-1h salissa... ane.läkäri kiinni muualla yms. Nyt sitten ajatellaan, että mitäpä tuo jos on nopea synnytys, ei tarvi kauaa kärvistellä. Mulla ainaki on kammo ponnistamisaihetta kohtaan, vaikka kauaa ei meniskään, kipu on jotain todella järkyttävää... tuee paniikki ja HUUTOA
        Onneks järjen voimalla selvinny tähän asti......


      • tyytyväinen synnyttä

        Itselläni käynnistettiin synnytys, supparit tuli minuutin välein ja kesti jopa viis minsaa putkeen. Silti en kokenut että vielä tarvisin kivunlievitystä, sillä en kokenut että kipu olisi vielä niin kovaa että lapsi olisi vielä tulossa. Siinä vaiheessa olin viis senttiä auki. Epiksen otin koska pelkäsin tuntematonta eli ponnistuvaiheen kipua. Luulin että ponnistus olisi kamalampaa. Tajusin kysyä asiasta kätilöltä vasta epiksen oton jälkeen. Kuulin ettei epis edes vaikuta ponnistukipuun ainoastaan avautumisvaiheen kipuun ja että ponnistuskipu koetaan usein vähäisemmäksi. Epiksen oton jälkeen menin lähest ulkoon turraksi ja tuntui kuin olisin lähinnä torkkunu koko synnytyksen läpi vaikka ponnistin kaikella voimalla. Oksitosiinitippa meni aivan maksimimäärillä.

        Ehkäpä se välilhan repeäminen tai leikkaaminen tuntuisi pahimmalta jos ei olisi puudutuksia alapäässä.


    • lapsenaleikkinyt?

      Se lapsen ulos tuleminen on kivuttomimpian vaiheita synnytyksessä mielestäni, ja sekin erittäin kivulias(tai sitten mielikuvani johtuu vain siitä että tuo vaihe on loppupeleissä hyvin nopea). Kipua on vaikea kuvailla. Jos olet joskus lapsena/nuorena mennyt leikkiä että toisen käsivartta väännetään eri suuntiin niin se ehkä voisi olla lähinpänä supistuskipua, ja sekin esimerkki siis lähinnä kivun luonteesta ei sen voimasta, sillä kipu on paljon enemmän.

      Naisen jatkavat synnytystä ehkä siksi kun alitajunta "blokkaa" hyvin pian muistot kivusta ja tuskasta. Itsekkin jo parin kuukauden jälkeen traumatisoivan synnytyksen (ei ihan normi case siis omalla kohdallani) olin valmis siihen uudestaan kun en enää muistanut sitä kipua. Muistaa kyllä sen mitlä henkisesti se tuntui ja mitä siinä suurinpiirtein tapahtui mutta pian unohti sen kivun tunteen.

    • noh..

      ..ehkä sama jos sulta sahattaisiin jalka pois- ilman kivunlievitystä ja pakotettais pysymään tajuissas.

      • sattuu..

        hmm, sekä synnyttäneenä että jäsenen irti sahanneena sanoisin että synnytys pitkäkestoisempana (17hsalissa ja reilu tunti ponnistaessa) epiduraalista huolimatta on kivuliaampi. jäsen on vaan jäsen, synytyskipu on kropassa. mutta se loppuu kun laps on ulkona, ja siihen voi vaikuttaa itse.


    • koljh

      Kipu kuuluu synnytykseen. Jo s siitä tekee liian kivutonta se pysähtyy vrt. epiduraali ja amme liian aikaisin avautumisvaiheessa.

    • bvdfxbcv

      sattui suhteellisen paljon mutta pahinta oli kun menin molemmilla kerroilla paniikkiin. se oli pahempaa se kun sattui niin että olin paniikissa. supistuskivut oli niin uskomattoman kamalia kun joku iso elävä möykky työntyy ja elää ja pusertuu ulos. Mutta sitten kun annetaan lupa ponnistaa niin se on huippua. JOtakin saa tehdä että kipu helpottaisi. siihen vaan täytyy ottaa takapakkia ja asennoitua että nyt pitää kipeimmillä hetkillä työntääkkin ulos. Mulla meni viimeksi ilman kivun lievitystä mutta ei ollut sen ihmeellisempi kuin aiempikaan synnytys olisivatko laittaneet mulle aiemmin vain lumelääkettä. Tosin jos menkkakivut on kovat niin kuin mulla niin on kuulemma parempi kipukynnys.

    • tyytyväinen synnyttä

      Ei ollu paha. Jos miettii miltä saattaisi tuntua kun joku puukottaisi tai joutuisi pahaan autokolariin niin tuo synnytyskipu ei ollut mitään siihen verraten. Supistuskivut on siedettäviä ja kehon omat kivunlievittimet rupee toimimaan kun jaksaa kipua hetken sietää. Esim. kynsienpureskelijat sen tietää kuinka on mahdollista pureskella kynnestä puolet pois ilman että sormet on yhtään kipeät.

      Supistukset jotka avasi seitsemään senttiin asti oli kuin kovat menkkakivut jotka vetää kippuralle laittialle, paitsi että supistuskivut on toivottuja ja 9 kk sitä on odotettu eli periaatteesa ei yhtään negatiivinen tunne kuten menkkakivuissa kärvistellessä. Epiduraali teki supistukset ja ponnistukset aivan mitäänsanomattomiksi. Jouduin punnertaan vauvan ulos lähinnä arvaillen koska ponnistukset tulee ja liioitellen ponnistusten pituutta. Muistutti kovaa salitreeniä, jossa vauvan henki ja oma hyvinvointi vaakalaudalla. Lähinnä henkiseltä tilalta se synnytys tuntui. Voimia tuntui riittävän hyvin ja eihän sitä lopettaakaan olisi voinut. Kun vauva oli saatu ulos huokasin helpotuksesta. Vähän päästä meinas taju lähtee kun verenpaineet laski nestehukan takia.

      Se kohta kun hartiat autettiin ulos kirpaisi hetken kipuasteikolla 0-10 asteessa 8 ja se kesti ehkä 15 sekkaa. Mies sai kyllä supistusvaiheessa kuulla jos sillä oli vääränlainen ilme tai piteli kättä väärin että mieli siinä on herkässä. Muuten torkuin koko synnytyksen jos ei ponnistusessioo oteta huomioon.

      Synnytyksen jälkeiset pari viikkoo otti fyysisesti paljon kovemmalta, kuin mankelin läpi olisi mennyt.

    • synnyttänyt

      kaikkista varmaan on vähän hassun tuntuista kun jalat on haarallaan ja kätilö käskeeb ponnistaa.

    • 5 lapsen äiti

      synnytäminen ei olevaikeaa mielestäni.pitää vain rentoutua

    • synnyttäjä

      Se riippuu itse ihmisestä! Joillakin sattuu ja joillakin vähän tai ei yhtään.Minulla sattui vähän mutta pian helpotti kun lapsi pääsi ulos. Pitää vaan rentoutua! :)

    • laeppavika1

      synnytys ei satu ollenkaa mulla on 7 lasta

    • nais-voimaa

      Niin.

      Kyllä se sattui. Ja tekisin sen koska vaan uudestaan.

      Itse pelkäsin hirveästi synnytystä, mut en pelkäisi enää.
      Kovat supistukset oli 12 tuntia jonka aikana sain 3 kertaa epiduraalin.
      Lopulta vauva tuli ulos sektiolla kun ei mahtunut muuten.

      Se kuulostaa paljon pelottavammalta kuin oikeasti on.
      Kun itse on läsnä vain siinä hetkessä, se on ihan eri juttu kuin lukea netistä.

      Kipulääkkeet on tänä päivänä järjettömän hyvät ja niitä kannattaa pyytää.

      Ilokaasu ja epiduraali ja menen vaikka 10 kertaa uudestaan.:)

      Ainiin ja mulla ei mies uskaltanut tulla ja tukihenkilö sairastui, mutta yksin pärjäsin ihan mainiosti.

    • ViccA

      Mun mielestä on kyllä naurettavaa ja loukkaavaa kun sanotaan että pitää ajoissa pytää epi niin ei tarvitse kärvistellä. Pyysin ja sain epin, lisäannoksen ja lopulta epipumpun. Ei muuten auta kyllä paskaakaan siihen kipuun. Kaikki sanoo ettei mun symnnytys ole voinut olla kivulias koska sain epin. 16h suppareita, 1,5h ponnistusvaihe ja sietämätön kipu koko prosessin läpi. Olin monta kuukautta jälkeenpäin niin stressissa siitä etten pysytynyt nukkumaan.

    • äiti 16v

      Sattuu aika viettävästi! Mene itse katsomaan... Miehen tuki on on tärkeää

    • kahden äiti

      No kyllähän se sattuu. Kivunsieto on yksilöllistä, mutta sanoisin että saat aika hyvän käsityksen synnytyksen loppupuolen supistuskivuista, kun kaadat piirua vaille kiehuvaa vettä alaselkääsi. Sellaista polttavaa kipua se ainakin minulla on ollut. Mikään muulloin kokemani kipu, edes helvetillisen kova migreeni, ei ole vetänyt sille vertoja. Ei turhaan sanota että synnytyskipu on kovin kipu, mitä nainen yleensä elämänsä aikana kohtaa. Tosi on. Olen synnyttänyt kahdesti ja voisin silti tehdä sen vielä kolmannenkin kerran.

    • Näissä viesteissä näkyy hyvin, miten eri tavoin synnytyskipu koetaan. Se on yksilöllistä, niin kuin synnytys muutenkin. Synnytystä ei juuri voi suunnitella, mutta kipuun ja sen lievitykseen voi valmistautua. Voi harjoitella liikkumista, hyviä asentoja, hengitystekniikoita jne.

      Synnyttäjän vireystilakin vaikuttaa ja se, miten koko tilanteen kokee. Synnyttäminen on kovin monien asioiden summa. Kuulemieni kokemusten mukaan synnytyksen traumaattisuuteen vaikuttaa kipukokemusta enemmän kokemus siitä, miten synnyttäjä on synnytyksen aikana tullut kohdelluksi. Kovaakin kipua on helpompi kestää, jos tukihenkilö ja kätilö tsemppaavat ja kohtelevat tavalla, joka synnyttäjästä tuntuu hyvältä. Mutta tosiaan suurin ero "tv-synnytyksiin" oikeilla synnytyksillä taitaa olla siinä, että kivuliainta on useimmiten ennen ponnistusvaihetta ja itse lapsen ulos ponnistaminen ei ole yhtä kivuliasta.

      Toisille synnytys on myös henkinen tai hengellinen kokemus, toisille sitten taas ei todellakaan.

      Sinikka-pappi

      • karjuminenkaan ei au

        Semmoista lääkettä tai ihmstä ei olekkaan joka voisi synnytyskivun poistaa. Ei mikään ei kukaan. Siinä ei tsempit tai hengitykset auta ei mikään vaikka olisi itse noita taikomassa... ei auta mikään. Synnytyskipu on ihmisen kovempia kipuja ja tuskia mitä olla voi.

        Jos miehet synnyttäisi, täydellinen kivunlievitys olisi keksitty jo vuosia sitten.


      • Kolme synnyttänyt

        Olisikin ollut kätilö läsnä, mutta ku jättivät aina tunniksi yksin. Kävi kurkkaamassa ja häipyi heti. Onneksi mieheni tuli sitten.


    • Tammipoika

      Itse olen kerran synnyttänyt ja kyllä sattui ! Synnytys kesti 28 tuntia ja supistukset olivat jotain ihan kamalaa. En ole koskaan itkenyt kivusta, mutta silloin itkin. Spinaalipuudutus kyllä auttoi. Supistuksiakin kauhempi kuitenkin oli itse synnytyskipu. Lapsi oli avotarjonnassa joten kätilö avusti imukupilla ulos. Poika oli myös yli nelikiloinen joten sekin vaikutti. Sain 3. asteen repeämät, sulkijalihakseen asti. En ehtinyt edes kuulla pojan mittoja kun minut vietiin jo leikkaussaliin ommeltavaksi, Se kesti 2,5h ja sattui myöskin kipulääkkeistä huolimatta..
      Kaikesta huolimatta haluan vielä toisen lapsen, mutta haluan myöskin keskustella synnytyksestä etukäteen. Mutta se on kyllä totta, kun lapsen saa rinnalleen, kaikki kipu unohtuu. :)

    • Täys kivuton

      Supistukset kyllä sattuivat, mutta onneksi supistus ei kestänyt kauaa kunnes taas tuli kippuun tauko. Endometrioosikipu on kamalampaa kun se on jatkuvaa!
      Kun pääsin sairaalaan ja sain epiduraalin, niin sen jälkeen en tuntenut minkäänlaista kipua kertaakaan. En edes ponnistusvaiheessa kun vauva tuli. EI SIIS MITÄÄN KIPUA!!!
      Itse kärsin synnytyspelosta ja kävin ihan lääkärillä asiasta juttelemassa.
      Synnytyksen jälkeen tajusin, että pelko oli aivan turhaa! Hoitaja kysyi, että minkä koluluarvosanan annan synnytykselle? SYPEäitinä annoin 10-, miinus tuli niistä supistuksista.
      Älkää pelätkö valmiiksi synnytystä, ottakaa vastaa se mitä tulee, jokaisella on omanlainen synnytksensä.

      Yhdellä lauseella vastaan aloittajan kysymykseen: Ei sattunut YHTÄÄN!!!!!

    • pahempaa ei ole!

      Se on niin järkyttävä kipu ettei mitään tolkkua, tolkku siinä menee täysin! Ekalla kerralla 16 tuntia helv moista kipua... uuh.. se on niin kauheeta ettei voi selittää, kaikki muutkin 4 synnytystä on ollut erittäin kivuiliaita.. semmoista kipua ei ole toista kuin synnytyskipu!

      Se joka sanoo ettei tunne kipua, häneltä puuttuu tunto alapäästä.

      • Äly hoi

        Jos yhtään luit tuota edellistä kirjoitusta, niin siellä sanotaan, että epiduraalin jälkeen ei tuntenut kipua! Ja silloin luonnollisesti tunto ikään kuin puudutetaan alapäästä....etkö ymmärrä :D ???
        Sinä puolestas vaikutat hysteeriseltä jolla ei oikein ajatusmaailma ja tolkku ole kunnossa ;)


      • lue kysymys
        Äly hoi kirjoitti:

        Jos yhtään luit tuota edellistä kirjoitusta, niin siellä sanotaan, että epiduraalin jälkeen ei tuntenut kipua! Ja silloin luonnollisesti tunto ikään kuin puudutetaan alapäästä....etkö ymmärrä :D ???
        Sinä puolestas vaikutat hysteeriseltä jolla ei oikein ajatusmaailma ja tolkku ole kunnossa ;)

        Kysymys olikin, sattuuko synnytys?

        Ja synnytys sattuu, tuskaa, repimistä ja polttavaa tuskaa... se sattuu.


      • käytä sitä tolkkua
        lue kysymys kirjoitti:

        Kysymys olikin, sattuuko synnytys?

        Ja synnytys sattuu, tuskaa, repimistä ja polttavaa tuskaa... se sattuu.

        ""Se joka sanoo ettei tunne kipua, häneltä puuttuu tunto alapäästä""

        Minä viittasinkin juuri tuohon lauseeseesi!

        Eikö tämä sinun lause tarkoita sitä, että tyrmäät toisen kokemusken kivuttomasta synnytyksestä? Ja tuomalla oman kokemuksesi itsekkäästi ja jyrkästi esiin, että ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin että synnytys sattuu. Juu-u sattuu varmasti! Minä en tyrmää sinua siksi, jokainen kokee omalla tavalla kivun. Sinä kivuliaasti ja minä en tuntenut yhtään kipua. Sain epiduraalin ja pudendaalin, joten tuntoa ei alapäässä silloin ole!!!! Eli täysin kivuton!

        Joten rauhotu, rauhotu vedä happee......


      • Yksilöllistä varmaan
        Äly hoi kirjoitti:

        Jos yhtään luit tuota edellistä kirjoitusta, niin siellä sanotaan, että epiduraalin jälkeen ei tuntenut kipua! Ja silloin luonnollisesti tunto ikään kuin puudutetaan alapäästä....etkö ymmärrä :D ???
        Sinä puolestas vaikutat hysteeriseltä jolla ei oikein ajatusmaailma ja tolkku ole kunnossa ;)

        Äly hoi. Minä sain epiduraalin ja synnytyskivut oli silti yhtä hel.....ä. Olin tosi pettynyt, kun puudutus ei vaikuttanutkaan. Toivottavasti olin poikkeustapaus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe