virago 250 tyyppiviat

mimmi

Voisko joku kertoa mitkä on virago kaksviiskymppisen/535:n tyypillisimmät viat, jotta osaa katsoa oikeita paikkoja kun on semmoista ostamassa. kyselee nimim. ekaa kertaa pyörää ostamassa oleva lyhyt mimmi

20

5697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rolcen

      250 viragossa ei oikeastaan muuta vikaa kun tehottomuus ja jännitteensäädin joka kyllä kestää kun vaihtaa isomman jäähdytysrivan.
      535:sen suurin vika on polttoainehanan "jumittuminen" tai kalvon rikkoutuminen. Helppo ja halpa korjata... virago sopii lyhyelle kuskille kuin nyrkki silmään, koska se on matala ja painopiste on alhaalla...
      koeajossa varmista että kytkin ei luista ja että vaihteet menee hyvin päälle.
      paremmin osaavat neuvoa tuola orgissa...
      http://www.moottoripyora.org/

      mukavaa kesää!

      • keke6

        kaks puokin vika on tuo kaks puokki.. jos kortti riittää ni laita isompi.. 250 o mopo älä kokeile ainakaa et ostat ja huomaat sit et ei liiku niinko pitäs..


      • 100-kiloinen sälli
        keke6 kirjoitti:

        kaks puokin vika on tuo kaks puokki.. jos kortti riittää ni laita isompi.. 250 o mopo älä kokeile ainakaa et ostat ja huomaat sit et ei liiku niinko pitäs..

        250 on erittäin sopiva aloittelijalle ja miksei pidemmäksikin aikaa, jos ei 125:sta halua kuitenkaan. Turhaa höpötystä nämä "mopo"-puheet, se on aivan syyttä aliarvostettu kokoluokka. Itse en arvosta tippaakaan aloittelijaa, jonka pitää saada heti alle joku 600 tai tonninen. Ihan kun se kuutioista olisi kiinni.


      • 1000: kin
        100-kiloinen sälli kirjoitti:

        250 on erittäin sopiva aloittelijalle ja miksei pidemmäksikin aikaa, jos ei 125:sta halua kuitenkaan. Turhaa höpötystä nämä "mopo"-puheet, se on aivan syyttä aliarvostettu kokoluokka. Itse en arvosta tippaakaan aloittelijaa, jonka pitää saada heti alle joku 600 tai tonninen. Ihan kun se kuutioista olisi kiinni.

        on mopo jos sikseen tulee.MP harrastus on sen antoisampaa mitä kevyempi pyörä on käsitellä.Tehoa on kaikissa pyörissä tarpeeksi jos vertaa vaikka autoihin kiihtyvyyksiä.Se vai on luuloa tuo että pitää olla iso,pienelläkin kyllä pärjää se on omasta korvienvälistä kiini!!!!!!!!!!!!!!!!


      • mimmi
        keke6 kirjoitti:

        kaks puokin vika on tuo kaks puokki.. jos kortti riittää ni laita isompi.. 250 o mopo älä kokeile ainakaa et ostat ja huomaat sit et ei liiku niinko pitäs..

        Niin, lähtihän se juttu rönsyilemään. Alkuperäinen kysymyshän oli tyyppivioista... No joo, ilmeisesti niitä ei paljon ole kun ei vastauksiakaan tipu siihen liittyen. Olen samaa mieltä kun tuossa eräs, että korvien välissä se kaikki on. Toki kiva jos on voimaa alla, mutta näin aloittelijana arvostan enemmän pyörän ominaisuuksia noin muuten kuten esim. luotettavuutta! Vaikka isolla baanalla se voimakaan haitaksi ole meinaan ettei ihan jää jalkoihin..


      • muuta vikaa
        mimmi kirjoitti:

        Niin, lähtihän se juttu rönsyilemään. Alkuperäinen kysymyshän oli tyyppivioista... No joo, ilmeisesti niitä ei paljon ole kun ei vastauksiakaan tipu siihen liittyen. Olen samaa mieltä kun tuossa eräs, että korvien välissä se kaikki on. Toki kiva jos on voimaa alla, mutta näin aloittelijana arvostan enemmän pyörän ominaisuuksia noin muuten kuten esim. luotettavuutta! Vaikka isolla baanalla se voimakaan haitaksi ole meinaan ettei ihan jää jalkoihin..

        ole kuin se että se herättää ristiriitaisia tunteita


      • maukka
        muuta vikaa kirjoitti:

        ole kuin se että se herättää ristiriitaisia tunteita

        Ai ristiriitaisia tunteita, voisitko tarkentaa? Mä oon sitä mieltä että kunnon motoristi kunnioittaa toisten valintoja ja pitää mölyt mahassaan.


      • Masaco
        maukka kirjoitti:

        Ai ristiriitaisia tunteita, voisitko tarkentaa? Mä oon sitä mieltä että kunnon motoristi kunnioittaa toisten valintoja ja pitää mölyt mahassaan.

        Niin juuri. Sitä paitsi mikähän mooottoripyörä tai auto ei herättäisi ristiriitaisia tunteita? Fiksu on tosiaan hiljaa ja vaikkeivat muut olisikaan, niin minua se ei haittaa. Jotkut kehtaavat jopa HD:tä vastaan sanoa jotakin, eipä sekään voi kun huvittaa (tietää, kun kateellisia vain ovat). Itse olen toistaiseksi ihan japsimies kuitenkin, mutta en pitkään ja nyt mennään jo ohi aiheen.

        Varsinaisia tyyppivikoja ei ole korviin kantautunut, jonkun muun foorumin kätköistä voisi paremmin tietoa löytyä.


      • juuri sitä
        Masaco kirjoitti:

        Niin juuri. Sitä paitsi mikähän mooottoripyörä tai auto ei herättäisi ristiriitaisia tunteita? Fiksu on tosiaan hiljaa ja vaikkeivat muut olisikaan, niin minua se ei haittaa. Jotkut kehtaavat jopa HD:tä vastaan sanoa jotakin, eipä sekään voi kun huvittaa (tietää, kun kateellisia vain ovat). Itse olen toistaiseksi ihan japsimies kuitenkin, mutta en pitkään ja nyt mennään jo ohi aiheen.

        Varsinaisia tyyppivikoja ei ole korviin kantautunut, jonkun muun foorumin kätköistä voisi paremmin tietoa löytyä.

        niinkuin tälläkin palstalla on tullut esiin joku on heti sanomassa että liian pieni jne.vaikka kysyttiin onko ko mallissa jotakin vikoja,viaksi ei tosiaan tule jo se nyt vika on niin se että joku aina voi mollata, itse pyörähän on mainio


      • hana

        voiko sitä 535:n bensahanaa testata, vai tietääkö sen kunnon vasta sitten kun meno loppuu, siinä kun se varsinainen tankki ei ole kovin suuri, sulkeeko se bensan tulon ylätankista kun vaihtaa varatankille?


      • AGV
        juuri sitä kirjoitti:

        niinkuin tälläkin palstalla on tullut esiin joku on heti sanomassa että liian pieni jne.vaikka kysyttiin onko ko mallissa jotakin vikoja,viaksi ei tosiaan tule jo se nyt vika on niin se että joku aina voi mollata, itse pyörähän on mainio

        Pyörä on mainio ajettava, tehoa on aloittelijalle aivan riittävästi, eikä itselläni viiden kesän aikana ollut mitään ongelmia 250 Viragon kanssa. Lisäksi pyörä on erittäin kaunis. Mainittakoon, että olen lähes satakiloinen, lähes 190-senttinen ja viiskymppinen äijä, ja Virago 250 oli ensimmäinen moottoripyöräni.


      • mä olen
        AGV kirjoitti:

        Pyörä on mainio ajettava, tehoa on aloittelijalle aivan riittävästi, eikä itselläni viiden kesän aikana ollut mitään ongelmia 250 Viragon kanssa. Lisäksi pyörä on erittäin kaunis. Mainittakoon, että olen lähes satakiloinen, lähes 190-senttinen ja viiskymppinen äijä, ja Virago 250 oli ensimmäinen moottoripyöräni.

        tyttö sit vissiin. Meinaan hommata ekan pyörän tänä kesänä ja oon sataviiskytsenttinen nelikymppinen nainen. Monena vuonna käynyt asia mielessä ja nyt kun "olosuhteiden pakosta" näen pyöriä päivittäin tuli suunnaton hinku oman hommaamiseen, ja mitä enemmän tutkin eri vaihtoehtoja sitä varmempi olen siitä että se on Virago kaksviiskymppinen tai 535..!


      • Art
        hana kirjoitti:

        voiko sitä 535:n bensahanaa testata, vai tietääkö sen kunnon vasta sitten kun meno loppuu, siinä kun se varsinainen tankki ei ole kovin suuri, sulkeeko se bensan tulon ylätankista kun vaihtaa varatankille?

        Ainakaan 535:ssä Viragossa ei ole varsinaista bensahanaa vaan magneettiventtiili, joka vaihtaa varatankille. Ilmeisesti tämän jumiutumisesta puhuttiin. Toiminan voi testata niin, että laittaa virrat päälle ja kokeilee sitä kytkintä. Jos kuuluu naksahdus, niin todennäköisesti toimii. Ja Viragossa ei muuten ole myös ylätankkiakaan vaan se on vaan koriste. :) Painopiste saadaan alas, kun koko bensatankki on istuimen alla.

        Jos pyörä käynnistyy, käy ja kulkee hyvin eikä vuoda öljyä mistään, niin eipä siinä varmaan pahempaa vikaa taida olla.

        535 Virago on kiltti ja helppo pyörä ja erittäin hyvä ensimmäiseksi pyöräksi. Ei kannata tuohon 250 kuutioiseen sortua --> ostat 535:n kuitenkin.

        Itselläni on toista kesää 535. Muuta vikaa ei ole, kuin että kahdelle hengelle on vähän ahdas.


      • xv 535
        mä olen kirjoitti:

        tyttö sit vissiin. Meinaan hommata ekan pyörän tänä kesänä ja oon sataviiskytsenttinen nelikymppinen nainen. Monena vuonna käynyt asia mielessä ja nyt kun "olosuhteiden pakosta" näen pyöriä päivittäin tuli suunnaton hinku oman hommaamiseen, ja mitä enemmän tutkin eri vaihtoehtoja sitä varmempi olen siitä että se on Virago kaksviiskymppinen tai 535..!

        Ei siinä muuta vikaa ole kuin että on ketjuvetoinen. Kardaani on niin helppohoitoinen.


    • Meno

      Ainakin oma 535:nen toimii kuin kello. Keppiveto ja ilmajäähdytys ei paljon huoltoa kaipaa. Öljyt ja suodattimet kannattaa vaihtaa ajallaan. Sen verran veekakkonen aina täristää, että jokunen mutteri voi tippua, jos ei ole laittanut kunnolla kiinni. Akun ikä kannattaa tsekata, kuten aina ja ettei ole vuotanut happoja koteloon -jos on, niin ruostuttaa. Valoteho on aika surkea, se on syytä huomoida, jos meinaa ajella pitempiä matkoja pimeän aikaan. Risteyksissä joskus säikäytttää kun jo loivassa käännöksessä jalkatappi ottaa maahan, varsnkin jos tie on voimakkaasti urilla ja ajaa niistä sopivasti yli samalla kallistaen. Pleksin kanssa keula voi muuttua hieman levottomaksi yli satasen vauhdissa. Muuten kaikin puolin ok. Voin suositella lämpimästi -hieno laite rentoon menoon

      • hawak

        virago535dessä on tyypillistä että starttikehän pultit löystyvät sitä kannattaa katella ettei käy silleen että kehän suojapelti pettää ja sorvautuu starttirattaiden väliin koska pultit oli auennu ajossa näin kävi itelle tossa syys ajossa muuten toimii kuin junan vessa


    • vuosienkokemus

      250 kuutioinen on jetsulleen passeli aloittelijalle ja hentopainoisemmille. On nimittäin hyvin helppo hallita koska teho / painosuhde on sopiva.
      Hyvin ehtii 250:lläkin ja kyllä silläkin sakkolapun kirjauttaa.
      Erittäin mukava ajaa ja helpot hallintalaitteet. Myös huollot helppo opetella tekemään.
      Parhaimpia ekapyöriä.

    • vuosienkokemus

      250 kuutioinen on jetsulleen passeli aloittelijalle ja hentopainoisemmille. On nimittäin hyvin helppo hallita koska teho / painosuhde on sopiva.
      Hyvin ehtii 250:lläkin ja kyllä silläkin sakkolapun kirjauttaa.
      Erittäin mukava ajaa ja helpot hallintalaitteet. Myös huollot helppo opetella tekemään.
      Parhaimpia ekapyöriä.

    • vuosienkokemus

      250 kuutioinen on jetsulleen passeli aloittelijalle ja hentopainoisemmille. On nimittäin hyvin helppo hallita koska teho / painosuhde on sopiva.
      Hyvin ehtii 250:lläkin ja kyllä silläkin sakkolapun kirjauttaa.
      Erittäin mukava ajaa ja helpot hallintalaitteet. Myös huollot helppo opetella tekemään.
      Parhaimpia ekapyöriä.

    • vuosienkokemus

      250 kuutioinen on jetsulleen passeli aloittelijalle ja hentopainoisemmille. On nimittäin hyvin helppo hallita koska teho / painosuhde on sopiva.
      Hyvin ehtii 250:lläkin ja kyllä silläkin sakkolapun kirjauttaa.
      Erittäin mukava ajaa ja helpot hallintalaitteet. Myös huollot helppo opetella tekemään.
      Parhaimpia ekapyöriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe