painokysely :)

taskukokoinen

Heips kaikki ja - 150-senttiset. Olen itse noin 153 senttinen nainen (26v) ja paino on jo kymmenisen vuotta junnannut samassa eli noin 48 kg:ssä. Minuu kiinnostais tietää paljonko te samankokoiset, aikuiset naiset painatte :) Usein mua ihmetyttää miten mallimittaiset neitokaiset, eli noin 20 senttiä minuu pitemmät, painaa vain pari kiloa mua enemmän 50-52 kg. Itse tuntuu et oon just sopusuhtainen eli mitään poistettavaa ei ole. Kuinka tää matemaattinen yhtälö on mahdollista eli olla 20-25 cm pidempi ja painaa vain pari kiloa enemmän... :) Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa :))

151

16405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilla my

      Heissan. Olen sinua vuotta nuorempi, 155 cm ja paino on pysynyt vuosikausia välillä 48-50 kg. Mitä paremmassa kunnossa olen, sitä enemmän painan (lihashan painaa enemmän kuin läski..). Toivoisin, että olisin kevyempi, ehkä hennompikin. Tunnen itseni usein aika tankiksi (olen vartalotyypiltäni ns. pehmeä suora), varsinkin kun hyvä ystäväni on keijukaismainen 152 cm ja 42 kg..

      Mutta joo, onhan se aika järkyttävää ajatella, että parikymmentä senttiä pidemmät naiset painaa vain pari kiloa enemmän.

      • -natalie-

        en ole aikuinen vaan nuori. (15v.) mittani ovat 162cm/48kg.


      • -natalie-

        en ole aikuinen vaan nuori. (15v.) mittani ovat 162cm/48kg.


      • tsihhh

        heh heh miten hauska viesti :)

        mutta tosiaan,melkeen 170 on mittaa ja painoa n. 45kg
        En tosiaan ole mikään syömishäiriöinen,luonnostaan aina ollu laiha.
        Enkä harrasta liikuntaa,joten lihaksia ei ole painoa nostamassa sitten yhtään : D

        ihmisvartalo on kummallinen


      • kkits
        -natalie- kirjoitti:

        en ole aikuinen vaan nuori. (15v.) mittani ovat 162cm/48kg.

        oon n.170\55 onko paha ?


      • laiha tyttönen
        tsihhh kirjoitti:

        heh heh miten hauska viesti :)

        mutta tosiaan,melkeen 170 on mittaa ja painoa n. 45kg
        En tosiaan ole mikään syömishäiriöinen,luonnostaan aina ollu laiha.
        Enkä harrasta liikuntaa,joten lihaksia ei ole painoa nostamassa sitten yhtään : D

        ihmisvartalo on kummallinen

        "mutta tosiaan,melkeen 170 on mittaa ja painoa n. 45kg
        En tosiaan ole mikään syömishäiriöinen,luonnostaan aina ollu laiha.
        Enkä harrasta liikuntaa,joten lihaksia ei ole painoa nostamassa sitten yhtään : D " (lainaus: tsihhh)

        Mulla on täsmälleen sama ongelma! Olen 14-vuotias tyttö. Olen 170cm pitkä ja painan vain 45-46 kg (vaihtelee eri vuorokaudenaikoina paljonkin). En harrasta liikuntaa paljonkaan, koska pelkään laihtuvani lisää. En kuitenkaan saa painoa nostettua yhtään pelkällä syömisellä. Mitä mun pitäis tehdä??? En halua olla näin laiha!!!

        Tällä laihuudella on muitakin varjopuolia. Koska olen näin laiha, olen laiha joka puolelta. Minulla ei ole rintoja nimeksikään (en siis käytä rintallivejä, vaikka olen JO 14!!), takapuolikin on niin pieni, että seisoessa sivulta katsottuna takapuoli on yhtä leveä kuin reidet (jotka ovat myöskin todella tikut). Tämä vaikeuttaa hyvin paljon vaateostoksia. E voi käyttää valkoisia paitoja (nännit näkyy läpi), toppeja (sama juttu nännien kanssa) enkä kaikkia mekkoja (mekkojen tissipussit roikkuu tyhjänä. Laihoille ihmisille kapeita ja pieniä mekkoja on TODELLA harvassa kaupassa). Ja muutenki kaikki vaatteet näyttää tosi tyhmältä näin laihan päällä.

        HELP ME!!! Miten saan painoa nostettua ja lihotettua itteeni???


      • 19
        laiha tyttönen kirjoitti:

        "mutta tosiaan,melkeen 170 on mittaa ja painoa n. 45kg
        En tosiaan ole mikään syömishäiriöinen,luonnostaan aina ollu laiha.
        Enkä harrasta liikuntaa,joten lihaksia ei ole painoa nostamassa sitten yhtään : D " (lainaus: tsihhh)

        Mulla on täsmälleen sama ongelma! Olen 14-vuotias tyttö. Olen 170cm pitkä ja painan vain 45-46 kg (vaihtelee eri vuorokaudenaikoina paljonkin). En harrasta liikuntaa paljonkaan, koska pelkään laihtuvani lisää. En kuitenkaan saa painoa nostettua yhtään pelkällä syömisellä. Mitä mun pitäis tehdä??? En halua olla näin laiha!!!

        Tällä laihuudella on muitakin varjopuolia. Koska olen näin laiha, olen laiha joka puolelta. Minulla ei ole rintoja nimeksikään (en siis käytä rintallivejä, vaikka olen JO 14!!), takapuolikin on niin pieni, että seisoessa sivulta katsottuna takapuoli on yhtä leveä kuin reidet (jotka ovat myöskin todella tikut). Tämä vaikeuttaa hyvin paljon vaateostoksia. E voi käyttää valkoisia paitoja (nännit näkyy läpi), toppeja (sama juttu nännien kanssa) enkä kaikkia mekkoja (mekkojen tissipussit roikkuu tyhjänä. Laihoille ihmisille kapeita ja pieniä mekkoja on TODELLA harvassa kaupassa). Ja muutenki kaikki vaatteet näyttää tosi tyhmältä näin laihan päällä.

        HELP ME!!! Miten saan painoa nostettua ja lihotettua itteeni???

        vaikkei aloitukseen liitykään, kyllä liikuntakin nostaa painoa! Riittävästi proteiinia lautaselle (ei jauheena vaan oikeaa ruokaa) ja punttisalille! Liikunta myös lisää terveen ihmisen ruokahalua (en puhu anorektikoista) Parempi lihasmassa saa "liian"hoikankin näyttämään isommalta. Pylly suurenee ja pyöristyy, kun lihakset kasvaa jne.


    • 26 v

      Saman ikäinen kuin sinäkin, pituutta 157 cm, painoa 52 kg. Olen ollut pituuskasvuni loputtua aina suurin piirtein saman painoinen. Mielestäni oikean kokoinen.

    • minsku66

      mä oon 158/46 ja ehkä joidenki mielestä jo liian laiha

    • ColYo

      Pituus tasan 150, paino tällä hetkellä 38-39 kg.
      Ihannepaino olis kyllä korkeampi.

      Tuo pituus-paino-suhde menee vissiin vähän
      eri tavalla tosi pitkillä ja tosi lyhyillä. Jos esim. 150-senttinen painaisi vaikka 30 kg niin sehän olisi jo melkein sairaalakunnossa. Jos taas 170-senttinen painaa 50 kg, niin totta kai se on kauheen laiha jne. , mutta ei välttämättä vielä yhtä heikossa kunnossa kuin se 150-senttinen ja 30-kiloinen kaveri.

      Painohan ei muodostu pelkästä rasvakudoksesta, vaan jokaisella meistä - oltiin pieniä taikka isoja - on lihakset, luusto ja sisäelimet, jotka painavat tietyn verran. Eli en usko, että me pienemmät ollaan tavallista rasvapitoisempia henkilöitä =D
      Tää oli vaan tämmönen maallikon veikkaus.

    • !!!

      oon noin 156 cm ja painan 51 kg (lihoin kahdessa kuukaudessa 4 kg eli ennen painoin 47)

      • mini

        Minä oon 152cm ja 42kg ja hyvin sirorakenteinen.Mitoistani huolimatta minulla on pömppömaha : )


      • pieni
        mini kirjoitti:

        Minä oon 152cm ja 42kg ja hyvin sirorakenteinen.Mitoistani huolimatta minulla on pömppömaha : )

        156/49 ja 19 vee


      • Hih2
        mini kirjoitti:

        Minä oon 152cm ja 42kg ja hyvin sirorakenteinen.Mitoistani huolimatta minulla on pömppömaha : )

        Minkä ikänen oot??? Mulla on meinaan ihan samat mitat!!!(Suurinpiirtein):)


    • kesäheinä

      154/44 ja 26 v.

    • pinkoja

      ja painan 51-52 kg. Olen 160 cm pitkä ja urheilen paljon (pitkän matkan juoksija, uin myös 2-4 km viikossa), eli ei pitäisi "läskiä" paljoa olla.

      Nyt sopii 34-36 vaatteet, eli mitäköhän kokoa ne yli 170-senttiset muijat käyttää..?

      • lisbeth

        Olen 172/48. Käytän vaatekokoja 32-34 tai 36, vähä riippuu valmistajasta.


      • pinkoja
        lisbeth kirjoitti:

        Olen 172/48. Käytän vaatekokoja 32-34 tai 36, vähä riippuu valmistajasta.

        itsellesi sopivia vaatteita kun pituuttakin on 172 cm? 34-kokoisia vaatteitakin on jo vaikea löytää.

        Ostan itse joskus lasten osastolta kun 36 hameet ym. pyörii päällä, 34:sta on harvoin tarjolla. Mutta lasten osaston vaatteet (esim. koko 164) on sulle varmaan liian lyhyitä.

        Eli mistä löydät niin pieniä vaatteita?


      • neito

        olen 180/54 enkä mikään sairaan laiha (ilm.siro rakenne ja luut)
        Käytän yleensä paidoissa kokoa 36 (34 ja 38:kin on käytössä) Hankaluutena saattaa joskus olla helman pituus, jää liian lyhyeksi.
        Hosujen kanssa onkin sitte enempi päänvaivaa, esim. MISTÄÄN ei saa urheiluvaatteita riittävän pitkälahkeisina ja kokona 36-38...
        Mutta mua ihmetyttää tosiaan kanssa tuo että miten näinkin pitkä kuin mä voi painaa saman verran kun paljon lyhyemmät jotka eivät ole edes ylipainoisia tms...


      • pii-

        Minulla on pituutta noin 170cm (painoa ~55-56). Käytän vaatteista kokoja 34-38. Useimmiten oikea koko on 36 riippuen mm. kankaan venymisestä (hankala vartalotyyppi löytää vaatteita...)


      • urheilija2

        Painan myös n.52 kg ja olen 170 cm pitkä ja käytän kokoja 34-36:)


    • elf

      Pituutta 158cm, painoa 49kg. Omasta mielestäni en ole mikään 'luikku' mutta ystäväni sanovat niin.
      Ikää 15, kolmen vuoden aikana olen kasvanut n.3 milliä. Pituutta ei taida tulla enää lisää. Minkäskokoisia kenkiä te käytätte kaikki? Käytän itse 36, joka on hiukan liian iso, mutta 35 taasen hiukan liian pieni. Tai riippuu tietenkin mallista jne. Kesä on hankalaa aikaa kun ei voi käyttää kengissä paksumpia sukkia ;)

      • vaan

        156cm ja painan noin 50 kg.. ja oon 17... kasvankohan enää? tietääkö kukaan?


    • kateellinen

      kuulostaa siltä että te kaikki ootte tosi hoikkia..en sit oikeen tiiä ittestäni kun oon 20.vee 157cm ja painan about 54kg..et..öö..=( painoindeksin mukaan oonkyl just ihannepainoinen mut ensit tiiä..mun luusto onkyl aika jykevä mutten mielestäni ylipainoiselta näytä..hmm..

      • 26v

        Jos peili ja painoindeksi molemmat sanovat, että olet ok ja tunnet olosi terveeksi, usko niitä. Sitäpaitsi ihmiset on vähän eri mallisia rakenteeltaan ja lihas painaa enemmän kuin rasva, joten mielestäni muutamien kilojen tarkkuudella toisiin painonsa vertailu on järjetöntä.


      • saara82

        mä olen tasan suunnilleen saman kokoinen kuin sinä paino heilahtelee siinä 53-54 välissä.. ja pituutta 157cm ja olen 23-vuotias ja yhden lapsen saanut... olin kyllä nuorena todella pieni (omasta mielestäni ainakin) kun painoin vaivaset 45-46kg.. eikä istuvia farkkujakaan meinannut mistään löytyä.. mutta lapsen jälkeen vartalon muoto vähän muuttunut. itse kyllä ihan tyytyväinen kun tullut muotoja lisää.. enkä itseäni yhtään lihavana pidä. Sen takia ihmettelenkin teitä joilla painoa alle 50kg...taitaa farkuissakin olla enemmän kokovaihtoehtoja kuin ennen..
        Sekin kuulostaa omituiselta että on yli 170cm pitkä ja painoa 50 kiloa eikä ole muka LAIHA.... kuulostaa vähän yli hoikalta jo... mutta riippuhan se vähän katsojasta että mikä näyttää hyvältä... mun silmään näyttää j lopez paremmalta kun joku lavamalli...joten tästä syystä kauhistelen näitä mallimittaisia.. :) mut jokaisella omat mielipiteensä


      • saara82

        mä olen tasan suunnilleen saman kokoinen kuin sinä paino heilahtelee siinä 53-54 välissä.. ja pituutta 157cm ja olen 23-vuotias ja yhden lapsen saanut... olin kyllä nuorena todella pieni (omasta mielestäni ainakin) kun painoin vaivaset 45-46kg.. eikä istuvia farkkujakaan meinannut mistään löytyä.. mutta lapsen jälkeen vartalon muoto vähän muuttunut. itse kyllä ihan tyytyväinen kun tullut muotoja lisää.. enkä itseäni yhtään lihavana pidä. Sen takia ihmettelenkin teitä joilla painoa alle 50kg...taitaa farkuissakin olla enemmän kokovaihtoehtoja kuin ennen..
        Sekin kuulostaa omituiselta että on yli 170cm pitkä ja painoa 50 kiloa eikä ole muka LAIHA.... kuulostaa vähän yli hoikalta jo... mutta riippuhan se vähän katsojasta että mikä näyttää hyvältä... mun silmään näyttää j lopez paremmalta kun joku lavamalli...joten tästä syystä kauhistelen näitä mallimittaisia.. :) mut jokaisella omat mielipiteensä


    • OOOO

      Oon mielestäni myös aika lyhyt: 159 cm, mutta painoa on aika paljo: 63 kg. Sukuni naisilla on aika jykevä vartalo, joten oletan että painoni johtuu "painavista luista". Vaikka kyllähän niitä muotojakin löytyy :)

    • haahuli

      mä olen yli 30 ja pituutta on 158cm ja painoa 44kg että tällainen naisimmeinen minä, mielestäni ihan ok en liian laiha enkä liian lihava muutenki sellanen hentorakenteinen.

      • toinen 158cm

        Joo olen 158cm ja painan 55kg...Ehkä hieman enemmän kuin sinä.. Mutta olen hoikka ja tyytyväinen ulkoiseen olomuotooni.


    • ....

      minä olen 20v (jos nyt voi sitten aikuiseksi luokitella) ja 153cm 45kg.. nämä mitat pysyneet samoina 7vuotta..

    • Mie. :)

      Itse olen 157cm ja painan 42kg..

      • sovini

        160cm ja about 39kg :)


    • Ani

      Oon 173cm, 46kg, pieni-ja kapealuinen. 22v. 7vuotta pysynyt paino samana.

    • kana

      mä oon 154,5cm ja painan 49kg.. jos haluisin pömppiksen pois niin pitäs tästä vähän LAIHDUTTAA (JOS SE LÄHTIS SILLÄKÄÄN).. mut siroks mua kaikki kyl sanoo.. eli ei silleen mitään ylimäärästä. en nyt kuitenkaan onneks oo ihan vaan luuta ja nahkaa niinku mallitytöt..

      • Ani

        Mä en ainakaan silti ole vaan luuta ja nahkaa, vaan luuta, nahkaa ja lihasta :) (ja c-kupin rinnat että on myös jotain muotojakin.. vaikka laiha olenkin.)


      • pii-

        Minä olen huomannut kiinteytymisen parhaaksi ratkaisuksi pömppikseen. Kun ei ole ylipainoa, ei laihduttaminen vaan yksinkertaisesta ole välttämättä erityisen viisasta.


    • jeanne

      olen 164cm pitkä ja painoa 45kg...

      • ja samoissa mitoissa

        Varmaan teistä kaikista jo vanha kalkkis, 39v, mutta aika saman pituinen, 160cm ja 55kg. Sellaiset 5kg pitäis ehkä saada pois niin näyttäis hoikalta, ei mee enää vanhat farkut ja paidat (kokoa 34-36) päälle :(
        Mutta aika pieneksi mua on sanottu ja koko ikäni.


      • tyttönen
        ja samoissa mitoissa kirjoitti:

        Varmaan teistä kaikista jo vanha kalkkis, 39v, mutta aika saman pituinen, 160cm ja 55kg. Sellaiset 5kg pitäis ehkä saada pois niin näyttäis hoikalta, ei mee enää vanhat farkut ja paidat (kokoa 34-36) päälle :(
        Mutta aika pieneksi mua on sanottu ja koko ikäni.

        mä oon 156/52.teidän lukuja kattelessa tulee mielee vaan et kuinkahan laihoja te oikein ootte.vaikka lukuni on hyvät olen silti todella laiha,pelkkää luuta ja nahkaa.kaikki sanovat että yritä nyt hyvä tyttö syödä näytät ihan anorektikolta ja vastaavaa.olen yrittänyt saada painoani nousemaan,onko kellään mitään hyviä keinoja?ikää on 20. vaatekoko 32-34


      • tyttönen myöskin..
        tyttönen kirjoitti:

        mä oon 156/52.teidän lukuja kattelessa tulee mielee vaan et kuinkahan laihoja te oikein ootte.vaikka lukuni on hyvät olen silti todella laiha,pelkkää luuta ja nahkaa.kaikki sanovat että yritä nyt hyvä tyttö syödä näytät ihan anorektikolta ja vastaavaa.olen yrittänyt saada painoani nousemaan,onko kellään mitään hyviä keinoja?ikää on 20. vaatekoko 32-34

        no mie oon 168/44
        tyyttönen; minulle hoetaan ihan samaa, eivätpä hokisi jo näkisivät mahani kun olisin alkareilla silloin se oikeen plumsahtaa esiin...


      • tyyttönen myöskin
        tyttönen myöskin.. kirjoitti:

        no mie oon 168/44
        tyyttönen; minulle hoetaan ihan samaa, eivätpä hokisi jo näkisivät mahani kun olisin alkareilla silloin se oikeen plumsahtaa esiin...

        kaikki tuntuu olevan kamalan lyhyitä, vaikka te olette täysi-ikäisi ja ä olen 12vee ja oon kohta 170cm

        mun viesti tuo ylempi

        ei pahal


      • tyttö-pieni :)
        tyyttönen myöskin kirjoitti:

        kaikki tuntuu olevan kamalan lyhyitä, vaikka te olette täysi-ikäisi ja ä olen 12vee ja oon kohta 170cm

        mun viesti tuo ylempi

        ei pahal

        vilkaisepa alkuperäinen viesti... kysymys oli nimenomaan meille pienikokoisille AIKUISILLE naisille - siksi me kaikki vastaajat "ollaan niin pieniä". Sinä olet vielä lapsi ja varmasti saat vielä painoakin lisää :)

        Olisi ehkä aika todella meidän pienikokoisten aikuisten saada oma palsta - nyt me ollaan täällä kaikki sekaisin ala-asteikäiset ja isoäidit ;)


    • suski

      Mielenkiintoinen kysely. Totta tosin on, ettei vielä kasvuiässä olevien neitosten tarvitsisi olla niin tarkkoja mitoistaan. Ihan totta: syökää nyt monipuolisesti ja terveellisesti, niin voitte saada lisää senttejä.

      Olen kohta 25 v, pituutta 152 cm. Paino on pysynyt kauan 47-50 välillä. Nyt painan 49 ja se tuntuu hyvältä. Kuten eräskin mainitsi: lihas painaa enemmän kuin läski ja muutenkin ruumiinrakenne vaihtelee. Itselläni on ainakin vahvat reisilihakset kuntoilusta.

      • xxx

        mä oon 23 vuotias n.158cm pitkä ja aamu paino on n.42kg. ootteko te muut minkä muotosia koetteko olevanne sopusuhtaisia? Mä oon kovin lihaksikas ja hieman poikamainen mutta tissejä löytyy kuitenkin 70 c koon verran. Huono itsetunto kaivelee välillä mutta olen kuitenkin tyytyväinen itseeni, on ihanaa olla pieni nainen.
        loppuun vielä täytyy sanoa että mua ärsyttää kun joka vaatekaupasta löytyy isojen naisten mallisto ja paljon myös erikoisliikkeitä "suurenmoisille naisille", missä meidät pikku naisten mallistot on


    • pikku-myy

      olen aivan kohta 16v.
      pituus: 157,5
      paino:43kg
      ja mulla on mini- mini rinnat ja pikkunen pömppö maha=)

      • Fairy

        Ikää: 29 v
        Pituutta: 159 cm
        Painoa: 48 kg
        Jalka: 35
        Olen aina ollut pieni ja siro, paino pysynyt samana yli 15 vuotta, raskauksia lukuunottamatta, sillon painoa oli lähemmäs 60 kg(kaikki mahassa,takaa ei raskautta edes huomannut).


      • pikkuinen.
        Fairy kirjoitti:

        Ikää: 29 v
        Pituutta: 159 cm
        Painoa: 48 kg
        Jalka: 35
        Olen aina ollut pieni ja siro, paino pysynyt samana yli 15 vuotta, raskauksia lukuunottamatta, sillon painoa oli lähemmäs 60 kg(kaikki mahassa,takaa ei raskautta edes huomannut).

        olen 19v. nainen
        pituutta 150cm ja painoa 42,5kg.


      • Liina
        pikkuinen. kirjoitti:

        olen 19v. nainen
        pituutta 150cm ja painoa 42,5kg.

        Itse olen 22v. ja 163/45. Miten teillä muilla pienillä ja siroilla naisilla on raskaudet vaikuttaneet kroppaan? Onko painoa tullut lisää ja onko raskaus jättänyt jälkeensä edes vähän naisellisia muotoja? Itselle ajankohtaisia aiheita... :)


      • kuhsafcjhö
        Liina kirjoitti:

        Itse olen 22v. ja 163/45. Miten teillä muilla pienillä ja siroilla naisilla on raskaudet vaikuttaneet kroppaan? Onko painoa tullut lisää ja onko raskaus jättänyt jälkeensä edes vähän naisellisia muotoja? Itselle ajankohtaisia aiheita... :)

        ei ainakaan 2 synnytystä ole jättäneet mitään naisellisia muotoja, vaikka olisi niille ehkä ollut tilaakin=) Olen 40 -v ja 157cm ja 50kg. Rasvaa ei raskausaikana tullut yhtään lisää, eikä lantiota (luonnostaan kapea) eikä myöskään rintoja. Itse asiassa painoin pian synnytysten jälkeen vähemmän kuin koskaan (47kg), eikä minulla johtunut imetyksestä, koskapa jouduin sen jo tosi aikaisessa vaiheessa lopettamaan. Syynä oli pikemminkin se, etten ehtinyt urheilemaan pienen vauvan kanssa. Kuihduin, enkä enää viihtynyt laihassa kropassani. Nyt on lapset jo koululaisia, ja aikaa on jo pitkään ollut itsellekin. Rasvaa ei vartalossani edelleenkään ole juurikaan, mutta lihasta on tullut lisää juoksun ja kuntosalitreenin kautta.


    • Dhai

      163/48/20v. paino pysynyt samana jo 5v., mutta muodot muuttuneet. Viimeksi peiliin vilkaisu sai kulmat kohoamaan, kun tätä menoa alkaa näkyä myös muut solisluiden alla olevat luut. Nuoruuden pyöreämmät muodot on katoamassa aikuisuuden tieltä. Onneksi olemus ei ole kamalan ruipelo. Tiimalasivartalo ja liikuntaa.

      Luulin aina, että vain kasvavat teini-iäiset ovat lihotuskuureilla, mutta ehkä sitä pitäisi itsekin aloittaa jos nuo luut päättävät nousta esiin. Lihakset painaa ilmeisti enemmän kuin nuorempana. En kyllä mitenkään käsitä, kuinka minua pidemmät voi olla samanpainoisia ja yhä terveenoloisia, vaikka olen kyllä näitäkin tapauksia nähnyt aika paljon.

    • alisa25

      Mä oon 25v.,pituutta 158cm ja paino vaihtelee 46 ja 48kg:n välillä.Mielestäni oon aika pieni ja hoikkakin,silti välillä tuntee ittensä tankiksi,kun mallit jnne.on jotain 175 ja 52kg!!!Munhan pitäis painaa jotai 30kg,että oisin "samanlainen"!Ja se ei kyllä olis ees mahdollista,enhän mä ois ees hengissä
      sillo!Ei kai noita voi silleen verrata???

      • Vittuuntunut painoonsa

        Olen 25-vuotias, pituuteni on 152,5cm ja tänään kävin pitkästä aikaa vaa'alla: 45,1kg. SIIS MITÄ VITTUA?! Oikeesti, oon käynyt juoksemassa lähes joka päivä viimeaikoina (ja sitä ennen n. 6-7 vuotta säännöllisesti lenkkeillyt kävellen/juosten) ja luulin jopa laihtuneeni, niin sitten yhtäkkiä olen lihonut NELJÄ kiloa!


      • Jone_87
        Vittuuntunut painoonsa kirjoitti:

        Olen 25-vuotias, pituuteni on 152,5cm ja tänään kävin pitkästä aikaa vaa'alla: 45,1kg. SIIS MITÄ VITTUA?! Oikeesti, oon käynyt juoksemassa lähes joka päivä viimeaikoina (ja sitä ennen n. 6-7 vuotta säännöllisesti lenkkeillyt kävellen/juosten) ja luulin jopa laihtuneeni, niin sitten yhtäkkiä olen lihonut NELJÄ kiloa!

        Tuolla viesti ketjussa oli paljon tarinoita "lihas painaa enemmän kuin läski". Eli heitä se vaaka seinään ja ota mitta käteen ja mittaat vyötärön reidet ja rinnan ympäryksen. Vaikka painoa olisi tullut lisää niin saatat huomata senttejä kadonneen ja kiinteytyneesi.
        -Jone-


    • KatiAnne

      Heips!

      Mä olen 158 lyhyt ja 44 kiloa. Koko elämäni aikana en ole saanut painoa yli 50 kiloa. Aina saa vain olla pikkuinen luikku, kuten mua kutsutaan tai haukutaan. Lastenosastolta löytyy muka kuulemma sopivia vaatteita mulle, ärsyttävää tuommoinen myyjien sanonta.

    • .........

      Niin olen siis mielestäni normaalikokoinen 170 cm / 52kg. (joskus ollut 45 kg=)
      Mut tosiaan löydän vaatteita lähinnä veromodasta, Onlystä tai H&M:ltä (koko XS tai S). Myös Espritin EDC sopii päälle.

      Harmittaa että esim. Gantin vaatteet on monesti mulle liian isoja esim. neuleet. Hilfigerin takit saattaa olla ihan liian isoja. Nanson vaatteet saattaa olla liian isoja ku niin ei oo XS:ssää ainakaa kaikis malleis.

      Aikoinaan Seppälästä, Lindexiltä, Cittarista ei voinut lainkaa ostaa vaatteita ku ne oli liian isoja tai ei ainakaa istunut päälle.

      • ..........

        ja ikää 26 v.


      • pilkkuturkki
        .......... kirjoitti:

        ja ikää 26 v.

        Hei olen 10v.ja 44 kg painava.minun mielestä olen liian painava.olenko minä sopivan painoinen?☹


    • cina-

      Oon 21 v 158 cm 46 kg. Oon ollu aina aika pieni ja siro, mitat pysyny samana n. 5 vuotta. Vaatteissa koko xs tai 32, joskus 34. Joku kyseli mistä pienet löytää farkkuja. Farkkuja ostan tuumakoolla 25, levikseltä, onlyltä, dieselilta ja stockerilta ainakin löytyy ihan hyviä malleja. Etsimäänhän niitä joutuu, kun kaikki mallit ei käy. Lahkeet yleensä aina liian pitkät ja niitä joutuu lyhentämään tai kääntämään. Ainakin Jc:llä lahkeet lyhennetään kaupan päälle, jos jaksaa odottaa n. puoli tuntia :)

    • gagaz

      olen 17v, 147cm ja 39kg. lääkäri haukkuu anorektikoksi :D olen kuulema alipainoinen mutta höpönlöpön :)

    • -

      159 cm, 56 kg, 22 v. koko 36-38. Olen hoikka, mutta x-mallinen, leveälanteinen ja isohko rintainen, muutenkin jotenkin leveän mallinen torsosta. Kengän koko 38. Kai jonkun verran lihaksikaskin. Itsekin olen usein miettinyt noita paino/pituus asioita.

    • Miu_

      Huh, mitä keijukaisia tänne oikein kirjoittelee :o itse olen lyhyt, 158cm ja paino 75kg. Enkä ole mikään kauhean lihava, pyöreähkö ja muodokas vain. Miten te muut oikein ootte pysyneet kevyinä? Vielä jokunen aika sitten painoin 63kg, mutta sitten lähti vain nousuun. Mutta eipä tässä,tyytyväinen olen painooni. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja taikka tietynpainoisia.

      • 162 cm, 46 kg

        30 v, 162 cm, 46 kg.

        Painoa voisi hyvinkin olla enemmän. Vaikka olenkin tosi siro (tosi pienet luut, kapeat hartiat, rintojen alla liivimallista riippuen 75 tai 70), en näytä hyvältä näin laihana. Silloin, kun painoin 52, näytin tosi timmiltä ja nätiltä, mutta vieläkin hoikalta.

        Luut vaikuttavat paljon. Ajattelisin niin, että luut eivät sinällään paina sen enempää, mutta se vaikuttaa, kuinka leveä on rintakehä, kuinka leveät ovat hartiat ja lantio ... silloinhan sinne mahtuu enemmän väliinkin.


      • Lyhyttyttö
        162 cm, 46 kg kirjoitti:

        30 v, 162 cm, 46 kg.

        Painoa voisi hyvinkin olla enemmän. Vaikka olenkin tosi siro (tosi pienet luut, kapeat hartiat, rintojen alla liivimallista riippuen 75 tai 70), en näytä hyvältä näin laihana. Silloin, kun painoin 52, näytin tosi timmiltä ja nätiltä, mutta vieläkin hoikalta.

        Luut vaikuttavat paljon. Ajattelisin niin, että luut eivät sinällään paina sen enempää, mutta se vaikuttaa, kuinka leveä on rintakehä, kuinka leveät ovat hartiat ja lantio ... silloinhan sinne mahtuu enemmän väliinkin.

        En ole ihan aikuinen, 17 vuotta. 150 centtiä ja 51 kiloa. Pituuskasvu loppunut ja toivottavasti painokaan ei enää nousisi. Ainakaan pahemmin :D


    • *******

      Olen 160 pätkä ja painan 46 kiloa, painoa olen yrittänyt saada lisää vaan ei tule. Ikää lähenee 40 ja lapsia olen tehnyt neljä, vaan eipä heistäkään mitään jäänyt.

    • jgkghjgkj

      Olen 152cm pitkä ja painan 45kg. Paino on vuosien saatossa korkeimmillaan ollut 54kg:ssa, mutta en omasta mielestäni silloinkaan mikään lihava ollut. Tällä hetkellä en haluaisi painaa yhtään vähempää.

      • jhjkgjk

        ...eli olen siis 22v.


    • 3-4

      158 cm pitkä ja painan noin 45-47 kg. Mielestäni olet sopivan painoinen. Itse vielä yritän nostaa painoani.

    • ljgfxcvblkkjgkhfjg

      oon tyttö 16 ja mitat on 164/36 tiiän et oo alipainonen ja paljon mut en vaa liho millää

    • tyttö21 v.

      Hei!

      Olen USEIN miettinyt samaa; miten minua 20 cm pitemmät mallit voivat painaa suurinpiirtein saman verran, mutta näyttävät silti yhtä hoikilta kuin minä.

      Itse olen 155 cm ja 53 kg. Muihin vastanneisiin verrattuna olen jopa painava, mutta koen silti olevani hoikka normaali. Mielestäni painoni on hyvä, mutta tosiaan mietityttää että luulenko vain, sillä missit painavat saman verran......

    • sr

      Kiva...osu tää keskustelu silmiin ja nyt meni kyllä päivä pilalle :( Oon nuori ja pituutta mulla on 150 mut painan 48 kg. KIVA! Siis näihin muihin verrattuna mun pitäis laihduttaa ainakin 8 kg...mut terveydenhoitajan mukaan oon normaalipainoinen. Mulla on tiimalasivartalo, vyötärö n. 60 cm. Missä vaiheessa paino pitäis mitata että saisi sen tarkan painon? Heti aamusta kun ei ole vielä ehtinyt syödä mitään?
      Iski pieni paniikki :(

      • *****

        Painon mittaaminen aamusta ei tietenkään anna todellista kuvaa, jos ei ole syönyt eikä juonut mitään, mutta toisaalta jos on herkkupäivä eli mässännyt koko päivän ei sekään anna todellisuutta. Itse käyn vaa-alla silloin tälläin, en edes joka kuukausi, kun ei ole omaa vaakaa. Mutta painoa ei kannata muutenkaan yksistään vahdata, esim. poikani bmi on ylärajalla, mutta on hoikka, kun on urheilee eli lihakset painaa.


    • asdgdsghh

      mm en ole aikuinen, mutta 15 vuotias :)
      ja halusin kans nähä mitä tän pituset painaa, itse olen 156cm ja 42kg
      että silleen :)

      • ttttyttö

        ikää 20v. 154 cm ja 39 kg.


      • moi.
        ttttyttö kirjoitti:

        ikää 20v. 154 cm ja 39 kg.

        Olen 22v, 152cm pitkä ja painan 51kg. Mielestäni olen hoikka.


      • pieni, ehkä liiankin
        moi. kirjoitti:

        Olen 22v, 152cm pitkä ja painan 51kg. Mielestäni olen hoikka.

        Olen 28v, 150cm ja painan 40kg. Kenkiä kun löytäisi jostain, käytän kokoa 34 :/ Suomesta ei tahdo löytyä edes kokoa 35, ja 36 on minulle auttamattoman suuri.


      • Delier
        pieni, ehkä liiankin kirjoitti:

        Olen 28v, 150cm ja painan 40kg. Kenkiä kun löytäisi jostain, käytän kokoa 34 :/ Suomesta ei tahdo löytyä edes kokoa 35, ja 36 on minulle auttamattoman suuri.

        160/39.5  


      • Deliwer
        Delier kirjoitti:

        160/39.5  

        Ja siis vaatekoko housuissa 32, pitkien jalkojen takia pakko pitääö 34.
        Paidat xs / xxs


      • neitii85
        Deliwer kirjoitti:

        Ja siis vaatekoko housuissa 32, pitkien jalkojen takia pakko pitääö 34.
        Paidat xs / xxs

        Käytän vaatekokoja M tai L ja numeraalisena 38-40, harvemmin 42. Oon vartalon malliltani A ja ~170/58-60. Minusta on vaikeaa löytää sopivia rintaliivejä


    • Pieni pyöreä

      Olen 155 cm/ 58 kg. Nuorempana painoin 53 kg, joskus alle 50 kg mutta silloin alkoi kylki- ja lonkkaluut näkyä liikaa. Sairastuminen toi reilusti lisäkiloja, joista olen hankkiutunut eroon kuntosalilla. Olen nykyisin samoissa mitoissa sentteinä kuin silloin ennen 53-kiloisena. Olen siis tiivistynyt, treenin myötä tullut lihaksia, erityisesti jalat ovat timmit. Näytän naiselliselta, eikä normaali salitreeni mitään isoja muskeleita naisille kasvata. Rinnat ovat C-kokoa. Olen melkein tiimalasi: rinnan- ja lantionympärys ovat yhtä suuret, vyötärö niitä 20 cm kapeampi.

      Ruumiinrakenteita on monia, ja ovathan toiset luonnostaan siroja ja toiset tanakoita, toiset päärynöitä ja toiset tiimalaseja jne. Jotkut ovat luonnostaan pitkiä ja hoikkia, erityisesti jos vanhemmat ovat. Uskon että aloittaja ja moni muu kirjoittaja on ihan sopusuhtaisen näköinen!

      • .....

        Itse olen 156cm ja 44-45kg. Ikää kohta 22 vuotta. Ennen olen ollut 53kg ja saman mittainen sekä 39kg ja saman mittainen kuin nyt. Minulla on myös yksi lapsi, sen kautta on tullut hieman muotoja lantioon. Liikaa ei kannata murehtia, itse sairastuin aikanaan syömishäiriöön ja vieläkin painaa ne samat ajatukset, vaikkakin syön normaalimmin..mutta usein normaalit on parhaamman ja terveemmän näkösiä, eikä sairaan laihat..


      • On teillä kaikilla
        ..... kirjoitti:

        Itse olen 156cm ja 44-45kg. Ikää kohta 22 vuotta. Ennen olen ollut 53kg ja saman mittainen sekä 39kg ja saman mittainen kuin nyt. Minulla on myös yksi lapsi, sen kautta on tullut hieman muotoja lantioon. Liikaa ei kannata murehtia, itse sairastuin aikanaan syömishäiriöön ja vieläkin painaa ne samat ajatukset, vaikkakin syön normaalimmin..mutta usein normaalit on parhaamman ja terveemmän näkösiä, eikä sairaan laihat..

        Te kaikki ootte ALIPAINOISIA! Ootte jotain alle 160 senttisiä, ja painatte alle 50 kg. Ja silti valitatte että ootte lihavia, menkää hoitoon ja syökää jotain! Kukaan mies ei tykkää luuranko tytöistä.


      • Shorty79
        On teillä kaikilla kirjoitti:

        Te kaikki ootte ALIPAINOISIA! Ootte jotain alle 160 senttisiä, ja painatte alle 50 kg. Ja silti valitatte että ootte lihavia, menkää hoitoon ja syökää jotain! Kukaan mies ei tykkää luuranko tytöistä.

        On tällä palstalla tosi hoikkia kirjoittelemassa näköjään. Meikä on 147,5 cm pitkä ja painaa n. 66 kg.


      • Hohhoijaa...
        On teillä kaikilla kirjoitti:

        Te kaikki ootte ALIPAINOISIA! Ootte jotain alle 160 senttisiä, ja painatte alle 50 kg. Ja silti valitatte että ootte lihavia, menkää hoitoon ja syökää jotain! Kukaan mies ei tykkää luuranko tytöistä.

        Jos minä olisin indeksin mukaan normaalipainoinen minulle sanottaisiin että laihduta. Älkää siis liikaa tuijottako sitä indeksiä. Joskus painoin 49 kg niin terkkari sanoi että "pitäisi ehkä tarkkailla syömistä kun olet niin pyöreä". Pituutta oli tuolloin saman verran kuin nykyäänkin,153,5 cm.


    • Clarissa46

      Huomasin, että muutkin 160-170 cm ovat vastanneet. Itse olen tähän pituuteen ja painoon tyytyväinen, käytän vaatekokoa 34 yläosissa ja 36 alaosissa. Tunnen itseäni siroksi, ja muutkin sen sanovat. Nuoremana aikuisena häpesin muka suurta takapuoltani, nyt olen tyytyväinen etten ole lankkumallinen. Lantiomitta taitaa olla siinä 92 cm ja vyötärömitta n. 65-66 cm. Kuusitoista vuotiaana painoin 46 kg, silloin oli tosi hankalaa löytää vaatteita jotka olisivat sopineet vyötäröstä (silloinen vyötärömitta 56 cm), koska lantioni on suhteessa leveä. Ompelin paljon vaatteita itselleni silloin, eikä sillon ollut samalla lailla nuorisoliikkeitä kuten tänä päivänä. Yksi synnytys takana, painoin 51-52 kg raskaaksi tultuani, ja laitokseen mennessäni 59 kg, pois lähtiessäni painoin 54 kg, ja imetyksen aikana 49 kg. Onneksi raskauden jälkeen ei jäänyt pömppistä eikä raskausarpia. Vatsa on vieläkin litteä (jos en ahtaa itseäni ihan täyteen, silloin vatsalihakset kyllä pettävät, ja näyttää siltä kun olisin raskaana). Nyt paino on pysynyt tässä lukemassa n. 15 vuotta, ja toivottavasti pysyy jatkossakin. En ole koskaan laihduttanut, silti olen kyllä huomannut että jossain 40 v jälkeen sai kyllä vähän ruveta katsomaan kuinka paljon syö.
      Tämä nyt on vähän eri aihe, mutta oletteko huomanneet, että vaatekoot ovat selästi muuttuneet
      tässä ihan muutaman vuoden sisällä. Vaatteet ovat selvästi suurentuneet, esim. nuorena käytin yläosissa kokoa S, nyt saan jatkuvast ottaa XS tai 32-34, ennen takit olivat aina 36 kokoiset, nykyään aina 34 kokoiset, ja saman olen huonannut kengissä, ennen käytin kokoa 37, nyt riittää melkein aina 36 kokoiset. Ihmisille ilmeisesti yritetään uskotella että he ovat pienikokoisemmat kuin oikeasti ovat.

    • pienikokonenko

      154cm, 43kg, kovasti lihotan...ikää 17

    • bhsl<v

      152cm ja 43-45kg

    • n20v.

      Olen 157cm, painan n. 47kg ja ikää on kohta 21 vuotta.. Pitäis kyllä ottaa itteensä vähän niskasta kiinni, että sais treenattua tuota vatsan seutua vähän kiinteemmäksi, vaikka hoikka olenkin. Muuten ei ole valittamista. :) Ennemmin kyllä tuijotan peiliin kun katson mitä vaaka sanoo. Olen tyytyväinen painooni, mutta ei haittaa vaikka se tosta vähän nousiskin kunhan vaan on lihasta, eikä läskiä. :)

    • xoxoxoxoxoxoxoxoxox

      163/41kg, milestäni normaali taikka vähän liian laiha.Ikää 15v

    • gdsgsdhad

      kuulehan taskukokoinen,mielestäsikö sinua 20 cm pitemmät ja 2 kiloa sua enemmän painavat sitten ovat normaalipainoisia?minä olen 161cm pitkä ja paidan 45 kg olenko mielestäsi normalipainoinen NO EN TODELLAKAAN.koulussa valitetaan alkavasta syömishäiriöstä.sä oot sopusuhtainen ne sua reippaasti pitemmät ei.joten INGET PANIK

    • mooooooooooi

      ikä 15
      pituus 158
      paino 44
      rinnat DD
      jalka 37

      JA IHAN TYYTYVÄINEN OON...

    • perusnormipainoinen

      Itse olen 152cm, painan n. 45-46 ja painoindeksi muistaakseni huitelee siinä 19-20 paikkeilla eli senkin puoleen normi. Vartalotyyppi on A, mikä saa lantion näyttämään vähän suuremmalta tietysti.. Muuten kuvaukset ovat yleensä tyyppisiä: hoikka, siro... Ja itse olen tyytyväinen peilikuvaani, mikä tässä tietysti on tärkeintä :)

    • butterflyy

      Oon 159 cm pitkä ja painan 41 kiloo :)

    • pitkä tikku??

      Mä oon 172 cm pitkä ja painan 46 kiloo. On onneks tullu vähän painoa lisää nyt lähiaikoina, mutta vähän toi kai silti on.

    • weya

      163 cm, 41 kg.

    • Iso mies

      OI VITSI, Pienikokoiset naiset on just ihania kun ne mahtuu hyvin kainaloon :P Itse seurustelin montavuotta päiväkodin opettajan kanssa, joka oli kääpiö. =)

    • sellane

      Olen 171cm/49-50kg/15v.

      Olen yrittänyt lihottaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Oon aina ollut laiha, samoin äiti ja mummo olivat. Tän pitäs siis olla normaalia, mutten koe sitä niin. Vaikka mieleni tekisi syödä, en vaan jaksa. Silti, saatan joskus syödä enemmän kuin normaalit kaverini, jolloin heillä on jo huono omatunto ''laihdutuskuuriaan'' kohtaan, kun minulle ei painoa ole tullut kuin 400 g lisää.

    • poika 18

      ite oon 18 vuotias kyl poika kaikki sanooettä oon yli laiha oon 178 sentii painan vaan 42 kiloo onkomätietä yli laiha en sa mitenkään panoo nousuun

    • lihaksiaa

      missä sun lihakset ?

    • janniiiiii

      oon 14 vuotias tyttö mitat: pituus 155 cm, paino 39 kiloo, rinnan ym. 74, vyötärön ym. 63 ja lantio 82, oonko ihan normaalin kokoinen?

    • agds

      jooo koska oot noi lyhyt

    • kuuuustoista

      16v/160/42-44kg

      Olen luonnostaan laiha/hoikka miten sen ottaa, ja paino tosiaan vaihtelee:)

    • Mini^me^

      Ite lapseton 24vee, pituutta noin 155cm ja painoa nyt noin 44kg. Pysyny melko samassa viimiset 10vuotta kohta. Liikunnan myötä nousi muutaman kilon pari vuotta sitten. Lastentarhasta karanneeksi haukkuvat, lyhyet koivet onkin mun dilemma..

    • rgrggrgrg

      Olen 16v tyttö. Pituutta 158 ja painoa 45.

    • viivasuorat

      Oon 15 vuotias tyttö. Pituus 171 cm ja paino huitelee siin 50-51 kg välillä. Painoindeksin mukaan paino on normaalia alempi, ja niinhän se terkkarikin sano, mutta kun kiloja ei tule vaikka syö ku sika. Ottiha se aika koville ku kaupassa mummo rupes mäkättämää et ei sais laihuttaa itteesä ja piti sitten selitellä että oon kyl luonnostaan tällanen.... Kaikki suvun naiset on ollu laihoja ja selvinny siitä joten munki pitäs ja luulen et oon alkanu hyväksyy sen vähitellen.

    • lady p

      Oottepa te laihoja !
      Pituus jotain 162cm ja paino 62-64kg riippuen vaa'asta. Ja tosiaan, omaan sukuviasta johtuvan mahan ja ikää 16-vuotta.

    • lks

      omat mitat 160cm/46kg ja ikä 18. Olen vähän nk "laihaläski", lihaksia ei juuri ole mutta varsinkin vatsassa ja reisissä löytyisi kiinteytettävää.

    • läskikasa

      Joo tiiän että oon läski mutta tässä tulee eli oon n.156,5 pitkä ja painan 63kg :(

      • elisabeth &

        Samat mitat ja sama paino, ja pidän itseäni lihavana ja ihmeekseni saan aina kuulla että "sinä joka olet niin hoikka" ja kun sanon painoni niin ei uskota. Ensin luulin että se on kenkkuilua mutta kun aina jokainen sanoo että "hyvähän sun on kun olet niin hento" minä en ole hento enkä hoikka ja siksi en ymmärrä miksi muut sanovat niin. Vai onko mulla piilokiloja jotenkin, vai osaanko tietämättäni pukeutua niin että tukevuus ei näy. Haluaisin painaa 50 kg mutta kun olen joskus laihdutellut niin aina tullut tosi huonoon kuntoon.
        156,5 / 63


    • Lumikki

      Moi kaikki mitoistaan avautuvat!

      Olen hieman huolissani painostani: olen n. 164 cm ja painan vain 40-41 kiloa (vähän riippuu ajasta). Peilistä katsoen mikään ei törrötä, vähän muotoja on. En harrasta paljoa liikuntaa lihaskuntoa lukuun ottamatta, sillä pelkään laihtuvani. Lenkkeilin ahkerasti muutaman kuukauden ajan kesällä, ja laihduin nopeasti n. 4 kg. Sain niistä 3 takaisin.
      Rasvaa ei silti kerry, vaikka syön monipuolisesti, suhteellisen terveellisesti mutta en välttele rasvoja tai hiilareita/mitään muutakaan tärkeää. Mitään vinkkejä miten saisin painoni nousuun? Luulen mahalaukkuni olevan pieni: en voi syödä paljoa kerrallaan, mutta syön usein, mm. illalla kahdesti lämpimän ruoan :) En ole anorektikko toi muu syömishäiriöinen, vaan todella haluaisin hieman pyöreyttä vartalooni. Vinkit otetaan vastaan! (Olen 16,5 v., pituuskasvua ei enää havaittavissa, olen aina ollut laiha)

    • 12

      Moi oonko ok jos oon 12 vuotta ja painan joku 30-35 kiloa???? Haluisin todella tietää oonko normaali mulla ei oo edes rintija vielä kaikilla mun kavereil on jo ja must tuntuu et kaverit jättää mua ulkopuolelle sen takii et oon niin laiha ja et mul ei oo tissei!!!!
      VASTATKAA PLIIS NOPEE HALUUN TIETÄÄ OONKO NORMAALI!!!??!

    • chanson triste

      Edelliselle aattelin kertoo et uskon et oot normaali, murrosikä alkaa vaan tytöillä eri aikaan. Sitä paitsi jos olet aina ollut hentoinen niin tulet aina olemaankin, ja se osa ittessä pitää vaa hyväksyä. Ja sun kaverit on aika huonoja ystäviä jos jättää sut asian takia ulkopuolelle, asian takia jolle et itse voi mitään.

      Huoh, oon 170 senttinen 16-vuotias tyttö, normaalisti painan jotain 50kg. Tänää menin vaa'alle ja numerot jotka pomppas näköön oli 48,9kg... Jospa jouluna ne kilot ees tarttuis, ees silloin, kiitos.

    • Pläääski

      Oon näköjään tänne kirjoitellut 2 vuotta sitten, mutta kerronpas nytkin. Olen 27-vuotias, 152,5cm ja läski 44,5kg.

    • hupakko111

      Ikä: 23
      Pituus: 155cm
      Paino: 56kg

      Olen aika pyöreä, mutta vyötärö on semmonen 70 senttiä (verrattuna esim. tissit jotka on 90 senttiä, E-kuppi).
      Hieman löllyy,, mutta löllykööt. Kehonmittauksessa sanottiin että lihasta löytyy.

      • ,.,.,

        Heissan! ikää löytyy 24 vuotta
        pituutta 151 cm
        ja painoa 39- 41 kg
        Ihan sopiva mielestäni olen
        silloin kun sairastin anoreksiaa painoin 32 kg joten olen saanut painoa kahdessa vuodessa melkein 10 kiloa.


    • hoikkeli

      Heips!
      Ikä: 20
      pituus: 156
      paino: 47-48 kg (ollut jo 5. vuoden ajan)
      Painoindeksi siis ihan normaali. Käyn tanssitreeneissä parisen kertaa viikossa. Kehonkoostumusmittauksessa MELKEIN urheilijan koostumus (pikkasen lisää vaan lihasta) :D
      Näin itseni yleensä muihin ihmisiin verrattuna hieman tanakalta, vaikka tiedän etten ole. Tämä johtuu varmaan siitä, että omaan leveät hartiat, mut suht kapeen lantion. Kaverit sanovat usein minua laihaksi, mutta kuvailisin itseäni ennemminkin hoikaksi. Oon kokeillu monia keinoja saada painoa vaihtelemaan (ihan huvin vuoksi). Välillä oon syöny über terveellisesti ja välillä oon mättäny hullun lailla, mut paino ei vaan liiku mihinkään.
      Saa antaa vinkkejä, miten sais enemmän hienovaraista lihasmassaa ja miten sais rinnuksiin vähän täytettä ilman, et muu kroppa paisuu ^^

    • mamfred

      ikä 17v, pian 18
      pituus 172cm
      paino 53kg

    • siro

      Olen myös ihmtellyt, kuinka pitkät naiset voivat painaa niin vähän. Olen itse lyhyt ja sopusuhtainen, 158/60 ja paino on kuitenkin enemmän kuin mitä pitkät järjestään ilmoittavat pinokseen. En ole ollenkaan lihava, ja sen sanovat myös muut.Olo on sutjakka ja kevyt, peili näyttää hyvänmallisen pienen naisen, ja vatteet istuvat hyvin. Joko pitkät kertovat painonsa väärin, tai sitten paino ei olekaan ihan suhteessa pituuteen, eli lyhyt voi painaa suhteessa enemmä ja näyttää silti sopivalta

    • painokertomus

      Onko niin että vain hoikat kertovat tänne painonsa? Niin uskomattomilta useimmat luvut tuntuvat, ei ainakaan tavallisen naisen mittoja.

      Olen 157 cm ja kolmekymppisenä painoin 52 kiloo, sopiva. Sitten tuli 3 kiloo lisää ja yritin laihduttaa, seurauksena lisää lihomista. Nelikymppisenä painoin 60 kiloo ja huomasin että se onkin ihan hyvä, sain kilojen myötä hyvät tissitkin. Nyt viiskymppisenä painan 70 kiloo. Se on liikaa, mutta en siltikään näytä kovin lihavalta. Haluaisin pudottaa 62 kiloon, koska siinä oli raja jossa vielä tunsin olevani hoikka. Nyt ihmettelen, miksi ihmeessä halusin laihduttaa 55-kiloisena, enkä enää haluaisi olla niin vailla muotoja kuin silloin.

    • öl.ö

      21.v/148cm/47kg

    • Anni M.

      Olen 24-vuotias, pituus 157 cm ja paino 52.5 kg. Käytän kokoa 34 tai xs-s, ja farkuista menee päälle 25-26-tuumaiset, eli pidän itseäni hoikkana. Ei kannata tuijottaa painoindeksiä.

    • jannamananna

      Olen 157 cm ja syömispulmien vuoksi painoin 16 vuotta sitten 32 kg! Sen jälkeen paino on vaihdellut välillä 39,5 - 43 kg vuosia. Nyt yritän nostaa painoa tosissaan ja saavuttaa OMAN KEHONI normaalipainon. Se ei ole sama kuin muilla samanpituisilla. Painoin yläasteella 47-49 kg, se lienee lähellä painoa, jossa elimistöni on tasapainossa ja voi hyvin.

      Älkää tuijottako muiden painoa, vaan yleensä ihminen voi parhaiten niissä kilomäärissä, joihin paino vakiintuu pitkällä ajalla ja riittävällä syömisellä. Itse päätin lopettaa "kikkailut" ja tähdätä keholleni hyvään painoon, muiden painoista tai "mallimitoista" riippumatta.

    • hyvree

      itse olen 16v
      162cm ja 52kg :))

    • minä

      olen 21v. 156cm ja paino 50kg

    • midget12

      Olen 16-vuotias, enkä ole kasvanut pariin vuoteen, enkä lääkärin mukaan tule kasvamaankaan. Olen 156cm ja vielä vuosi sitten painoin 43kg (minulla tosin oli syömishäiriö), mutta nyt taas kun olen ''normalisoitunut'' painan 54-56kg.

      • Pieni se minäkin

        Hei, minä kasvoin yläasteen jälkeen n.5cm. Moni ei meinannut uskoa kuinka olin niin paljon kasvanut. :)

        Eli sulla on vielä toivoa :)

        ps. minä kävin ihan erkoislääkärin luona ja hän väitti että minusta tulee 164cm, mutta minusta tulikin 159cm :)


    • veeeeeeera1

      Oon 25 vee, pituus 158 cm ja painoa on n. 48 kiloa.

    • hattivatti

      Olen 17 vuotias, ja 155cm pitkä. Pituutta en ole kasvanut enään kolmeen vuoteen, enkä lääkärin mukaan kasvakkaan, vaikka kasvu ennusteeni oli 166cm. Olen lihonut viimeisen vuoden aikana päälle kymmenisen kiloa mutta painoni on viimeisen kahden vuoden aikana pomppinu 42-53kg.

    • girll_

      Olen saman pituinen kuin sinä mutta painan vähän enemmän 50kg

    • Tälläinen kääpiö :)

      Itse täytän kohta 15 vuotta, olen 152.5 cm pitkä ja painan 51.8 kiloa.. Olen aika muodokas.. vyötärö on 70 cm, rinnat 87 cm, (kuppikoko C) ja lantio 82 cm. Joskus ajattelen olevani hieman lihava, ja haluaisin laihduttaa muutaman kilon. Pientä mahaa on, mutta toisaalta lihastakin löytyy. Olen laihduttanu yli neljä kiloa noin puolen vuoden aikana, ja suunnitelmissa olisi laihduttaa alle 50 kiloon. Toisaalta mittailen myös vyötäröäni, lantiota, ja rinnanympärystä silloin tällöin, koska vaikka kiinteytyisin niin painohan ei välttämättä putoa, koska lihas painaa enemmän kuin läski.

      Vyötäröni on myös A-mallinen joten joskus hyviä, ja istuvia vaatteita on vaikea löytää. Totta kai haluaisin olla sirompi ja hento rakenteisempi, mutta naisiahan tässä ollaan ja naiseltahan sitä pittää näyttääkkin :) Tunnen joskus näyttäväni hyvältä ja hoikalta, ja olen ihan suht koht tyytyväinen itseeni.

    • Pikkunen156

      Hei:) olen kohta 17 vuotias. Painan 44-47 kg päivästä riippuen ja pituutta on hurjat 156cm. Pituusennusteeni oli 165cm, mutta tämmmöiseksi jäin enkä kasva enää (tutkimuksia tehty aiheesta). Olen hyvin siro rakenteeltani, mutta olen muodot onnistunut saamaan:D rinnat 70B ja kapea vyötärö. Peppua ei tosin alunperin ollut nimeksikään, mutta sitä olen kunnon lihastreenillä saanut kasvatettua, eli ei farkut roiku enää pepusta. Joskus painoin tämän pituisena 38kg, mutta olin aivan liian laiha (ja syömishäiriöinen..). Nyt olen vartalooni oikein tyytyväinen:) Lihaksia tosin yritän kokoajan hankkia lisää.

    • tappijalka

      157cm/53kg ja 28v. :)

    • hobittimies

      Minä olen kääpiökasvuinen mies 31v 158cm pitkä ja painan 50 kiloa.

    • Misty94

      Mä olen 19 vuotias, pituutta 158 cm ja painoa 40kg. Vaatekoko xxs. Mulle ei tahdo löytyä sopivan kokoisia housuja, olen käyttänyt lähinnä farkkuhaalareita vyön kanssa. Olen jotain farkkuja löytänyt, mtta ne eivät pysy ylhäällä edes vyön kanssa. Aasialaisista nettikaupoista löytyy kivasti erilaisia farkkuhaalareita. Niiden kanssa ei tarvii koko ajan taistella housujen ylös nostamisten kanssa. Tällaiset ostin kesäksi nettikaupasta: http://www.etsy.com/listing/76494906/denim-short-overalls-xxsxs
      Yleensä käytän tällaisia housuja:http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-2012-new-arrival-Brand-denim-overalls-for-women-slim-elastic-jumpsuits-jeans-pants-striped/627191589.html

      Tää sit kun lämpimät kelit tulee: http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/093/c/3/Misty_Costume_by_Painted_ghost.jpg :)

    • jjjf

      Olen n 157cm ja painan 54kg... Tuntuu että siinä on pari kiloa liikaa.
      Lyhyellä ihmisellä, pienikin painon nousu näkyy heti.

    • läskilaiha

      Moi!
      Mä oon 14-vuotias tyttö, kohta 15v. Ja mä oon reilu 170 cm pitkä ja painan 50 kg.

    • Onko ok?

      Oonko ihan ok kun painan 39kg ja oon noin 160 pitkä .. ikää on 13.. :3 Kun mua sanotaan usein liian laihaks, mutten mielestäni oo liian laiha.. :/

    • jake42

      ihan hyvä sun paino/pituus on,älä siitä hurehdi. itse ainakin pidän naisista jotka on pienikokoisia

    • fgvvjj

      kaikki sanoo että mun pitää syödä enemmän että ole liian laiha mut itteni mielestäni sopiva eli oon 160 ja painan 45kiloo eli mitä mieltä ootte ja oon 13

    • pieni_29

      Oon 29-vuotias nainen, 155 cm ja 56 kg. Olin ennen alipainoinen, minkä vuoksi kasvuni tyrehtyi 14.-vuotiaana ja jäin näin lyhyeksi. Sisarukset on 10 cm pidempiä.

    • lovegame2

      moikka! ite oon 155 cm pitkä ja painan 46 kg. minusta sä oot normaalipainoinen pituuteesi nähden. :)

    • mursa

      160 cm ja painan 47-49,5 välillä. Jos sopusuhtaisuus, jotenkin vaivaa sinut kannattaa laske BMI = paino indeksi. Uskoisin että taulukon löytää myös netistä.

    • pieni kaikin puolin

      150 cm ja paino vaihtelee 38-42 kg, ikää 27 tällä hetkellä.

    • juu1

      171 cm pitkä ja painan 52-54kg:) oon aina ollut hoikka ja teininä vieläkin laihempi! Sain vasta pari vuotta sitten painoni nostettua ns. normaalilukemiin kun ennen painoin noin 45-48kiloa kokoajan. Nyt olen 22-vuotias.

    • 155/53

      Onhan tuo naurettavaa että 170cm ihmiset EI MUKA OLE ALIPAINOSIA ku painaa 45kg. Ite oon 155cm ja painan 53kg. Tuli kyllä paha mieli ja päivä pilalla näitte viestien takia.

    • painoalemmas!

      minnuu ärsyttää se ku paino heilahtelee jatkuvasti... ^^ oon siis 163 cm ja ny tällä hetkellä painan about 46-47. viime vuonna ( en siis ole kasvanu pituutta pariin vuoteen) ja silloin painoin 52 ja laihduin 45 kiloon... tympii vaa ku se ei voi pysyä siinä 45. :/

      • Torpedo99

        Oon 15,5v
        Paino: 38-39 kg
        Pituus: 164cm
        Rinnat: en omista :/
        Vaatteet on tosi vaikea löytää muuten olen tyytyväinen itseeni mutta en rintoihini. :(


    • DonettaBritnell
    • Ana&Miagirl

      Ikä:13
      Pituus:155
      Paino: 40.2

    • Anonyymi

      Heips,

      Äitini on 153 cm pitkä, 86 vuotias, painaa nyt 37 kg.
      Voisimpa lahjoittaa hänelle omasta painostani 15 kg, ehken selviäisi hengissä vielä pari vuotta.

    • Anonyymi

      Olen 163 cm ja painan 60 kg, en tiedä, onko sillon jo vähän liian painava? Omasta mielestäni oon :'(

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe