Antiikkilaasti...

mökkiläinen

Kysyvä ei tieltä eksy, tai jotain...

Minulla ei ole lainkaan kokemusta antiikkilaastilla pinnoittamisesta, joten utelisinkin, onko ko. homma hankala tiiliseinälle? Työvaiheet ja -välineet??

Kiitoksia etukäteen!

3

13003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue

      ohjeet säkin kyljestä.

      • sis.saneeraaja

        Vettä sekaan ja eikun seinälle joko lastalla tai vaikka isolla pensselillä kyllä onnistuu.


    • Osku

      Olen saanut!
      Tietysti ohjeiden mukaan, joita en muista nyt tarkasti, mutta olen tehnyt riittävän notkean laastin jonka olen antanut ensin sitkistyä.
      Kuitenkin notkeampaa kuin muurauslaasti, että pystyy sudilla veteleen ( melkein kuin ohentamaton maali )!
      Ennen laastin sutimista olen kastellut ( pessyt rätillä ) seinän joko sudilla tai sumutinpullolla tarttuvuuden parantamiseksi ja sen jälkeen esim. liisteripensselillä levittänyt seinään ja sutkuttanut kaikki raot täyteen.
      Levitä kapea noin 0,50 - 1,00 cm sorko kerrallaan.

      Antiikilaastin pikkasen kuivuttua ( kuivuu herkästi liikaa, niin sumuta vettä ), olen harjannut joko samansuuntaisin vedoin ylhäältä alas, ( tai mielikuvitusta käyttäen kokeillen miltä näyttää) jos jää aukkoja olen paikannut sutimalla laastia lisää.
      Kuivana seinä kuitenkin on erinäköinen kuin kosteana.

      Harjaamiseen olen käyttänyt jotain karkeata harjaa, ostin myös maali (rauta) kaupasta varrellisen noin 10-15 cm pitkän kapean, kaksipuolisen harjan, toisella puolella jäykät harjat, minulla merkki oli muistaakseni Stiwex nro 65536.
      Huom! erilaisilla harjoilla saa erinäköisiä pintoja.
      Mielenkiintoista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe