Sukkahousut pojalla

Ihmettelijä

Hei!

Mihin ikään asti teillä on pojalla käytetty sukkahousuja. Meillä poika täyttää syksyllä 4 vuotta ja on ainakin tähän asti käyttänyt ihan mielellään sukkahousuja. Isoltasiskolta on jäänyt paljon käyttökelpoisia sukkiksia, joten mielummin käyttäisi niitä. Yksi tuttavani kysyi ihmeissään, että käyttääkö teillä poika vielä tuossa iässä sukkahousuja?

Olipa pojalla kerran 40 den mustat nylon sukkahousutkin kun olin laittanut tytön sukkahousut vahingossa pesun jälkeen pojan kaappiin, ja pojan mielestä ne oli olleet sopivat sukkahousut.

27

6807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole käytetty

      pojilla lainkaan sukkahousuja, mutta ajattelisin kyllä että kai 4-vuotias vielä voi niitä pitää jos haluaa pojalle sukkahousut pukea. Itse en ole henkilökohtaisesti koskaan ymmärtänyt tätä sukkahousut-pojat-yhdistelmää mutta jokainen äiti tekee kuten parhaakseen näkee.

      • Ihmettelijä

        Itse olen aina tykännyt käyttää sukkahousuja. Esikois tytölle tuli ostettua suht paljon sukkahousuja, joten niitä oli pojalle valmiina joten tuntui itsestään selvältä pukea pojalle sukkahousuja. Onhan ne mukavan joustavaa materiaaliakin verrattuna poikien kalsareihin, eikä ole ainakaan nilkat koskaan paljaana.


      • sukkahousut
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Itse olen aina tykännyt käyttää sukkahousuja. Esikois tytölle tuli ostettua suht paljon sukkahousuja, joten niitä oli pojalle valmiina joten tuntui itsestään selvältä pukea pojalle sukkahousuja. Onhan ne mukavan joustavaa materiaaliakin verrattuna poikien kalsareihin, eikä ole ainakaan nilkat koskaan paljaana.

        en ole ees ikinä ajatellut että pojat ei voisi käyttää sukkahousuja.minusta ihan luonnollista että pienet pojatkin käyttää.oma poikani 3v asti käyttäny talvisin sukkahousuja.eivät ainakaan nilkat palele!se on törkeen näköstä kun talvi pakkasella lasten nilkat näkyy paljaana housun lahkeista!varmaan vielä ens talvenakin tulen sukkahousut pojalleni laittamaan.pojillekkin tarkoitettuja sukkahousuja lyötyy kaupoita,esim auto kuvioisia tai puuha peteä.


      • pojalle
        sukkahousut kirjoitti:

        en ole ees ikinä ajatellut että pojat ei voisi käyttää sukkahousuja.minusta ihan luonnollista että pienet pojatkin käyttää.oma poikani 3v asti käyttäny talvisin sukkahousuja.eivät ainakaan nilkat palele!se on törkeen näköstä kun talvi pakkasella lasten nilkat näkyy paljaana housun lahkeista!varmaan vielä ens talvenakin tulen sukkahousut pojalleni laittamaan.pojillekkin tarkoitettuja sukkahousuja lyötyy kaupoita,esim auto kuvioisia tai puuha peteä.

        Eiköhän poika itse sitten sano, kun sukkahousut ei enää oo mieluisat. Se voi tulla tarhaiässä tai vasta kun menee kouluun. Anna pitää sukkiksii vaan, jos kerran suostuu.


      • elli-täti

        Miten niin et ole koskaan ymmärtänyt sukkahousut-pojat yhdistelmää? Sukkahousut ovat todella käytännölliset nimenomaan pikkupojilla, koska nilkat eivät jää paljaiksi ulkona riehuessa. Erotteletko myös värit niin, että pojille ei voi vahingossakaan pukea esim. punaista, koska se on "tyttöjen väri"? Ja sukkahousut on vaan tyttöjen/naisten juttu?


      • Vesa
        elli-täti kirjoitti:

        Miten niin et ole koskaan ymmärtänyt sukkahousut-pojat yhdistelmää? Sukkahousut ovat todella käytännölliset nimenomaan pikkupojilla, koska nilkat eivät jää paljaiksi ulkona riehuessa. Erotteletko myös värit niin, että pojille ei voi vahingossakaan pukea esim. punaista, koska se on "tyttöjen väri"? Ja sukkahousut on vaan tyttöjen/naisten juttu?

        Itse käytin kouluun menoon asti sukkahousuja, sitten äiti sanoi että tuossa iässä vain tytöt käyttävät sukkahousuja.

        Olin varmaan 12 kun syksyllä tuli kylmät ilmat ja etsin kaapistani pitkiä alushousuja. Totesin että minulla ei ole yksiäkään pitkiä alushousuja jotka mahtuisivat minulle. Äiti totesi, että muistaa heittäneensä keväällä roskiin parit huonokuntoiset pitkät kalsarini. Äiti sanoi että hänellä on sukulaisilta saatu laatikko vaatteita ja luulisi että sieltä löytyisi jotkut pitkät kalsarit. Hetken päästä äiti tuli takaisin mustat sukkahousut kädessä ja totesi että muuta ei löytynyt, kun suurin osa vaatteista oli tyttöjen vanhoja. Suostuin sitten laittamaan ne jalkaani, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ollut. Lähdimme siitä sitten kauppaan ostamaan minulle pitkiä kalsareita.

        Jälkeenpäin kysyin äidiltä, voisinki käyttää jatkossakin sukkahousuja, kun ne minun mielestäni oli mukavammat jalassa kuin poikien pitkät kalsarit. Äiti totesi siihen, että se oli hätätapaus, mutta sukkahousut on tarkoitettu vain tytöille.


      • ou jee

        ite oon 12v poika käytän joka päivä sukka housuja farkkujen alla


      • ei tyhjätasku

        Olen 12v poika ja käytän sukkahousuja joka päivä ja äitini ostaa niitä minulle...


      • poika02
        ei tyhjätasku kirjoitti:

        Olen 12v poika ja käytän sukkahousuja joka päivä ja äitini ostaa niitä minulle...

        Olen 14v poika käytän sukkahousuja joka päivä housujen alla tai menen ulos villasukkahousuilla. Olen myös saanut meidän luokan tytöltä sukkahousuja ja ostan niitä itsekkin kaupasta. En näe siinä mitään pahaa miksei pojatkin voisi käyttää sukkahousuja ulkona. Tykään myös kuin joku nainen tai tyttä näkee minulla sukkahousut jalassa.


      • yrery
        Vesa kirjoitti:

        Itse käytin kouluun menoon asti sukkahousuja, sitten äiti sanoi että tuossa iässä vain tytöt käyttävät sukkahousuja.

        Olin varmaan 12 kun syksyllä tuli kylmät ilmat ja etsin kaapistani pitkiä alushousuja. Totesin että minulla ei ole yksiäkään pitkiä alushousuja jotka mahtuisivat minulle. Äiti totesi, että muistaa heittäneensä keväällä roskiin parit huonokuntoiset pitkät kalsarini. Äiti sanoi että hänellä on sukulaisilta saatu laatikko vaatteita ja luulisi että sieltä löytyisi jotkut pitkät kalsarit. Hetken päästä äiti tuli takaisin mustat sukkahousut kädessä ja totesi että muuta ei löytynyt, kun suurin osa vaatteista oli tyttöjen vanhoja. Suostuin sitten laittamaan ne jalkaani, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ollut. Lähdimme siitä sitten kauppaan ostamaan minulle pitkiä kalsareita.

        Jälkeenpäin kysyin äidiltä, voisinki käyttää jatkossakin sukkahousuja, kun ne minun mielestäni oli mukavammat jalassa kuin poikien pitkät kalsarit. Äiti totesi siihen, että se oli hätätapaus, mutta sukkahousut on tarkoitettu vain tytöille.

        kuka sanoo, että tarkoitettu vain tytöille? 50-lukulaiset normit


    • myös

      käytetään sukkahousuja 2,5 vuotiaalla miehenalulla. Esikoiseni käytti sukkahousuja 5 vuotiaaksi.
      Myös minusta on tärkeää, etteivät nilkat ole paljaana. Ja toisekseen minusta sukkahousut pusero on paljon siistimpi oloasu sisällä kuin pitkätkalsarit.

      • Epäselvää

        Taitaa se olla aika epäselvää vähän kaikille, mihin ikään asti poika voi sukkahousuja käyttää. Kaupoissa kun näkyy olevan sukkahousupaketteja, joissa on tytön ja pojan kuva ja lukee että lasten sukkahousut, vaikka koko on 165 cm. Samoin 30 den sukkahousupaketissa usein lukee lasten sukkahousut.

        Eräs tuttava asui saksassa, ja totesi että siellä oli melko yleistä että vielä 12 vuotias poika käytti sukkahousuja talvella. Täällä kylmässä pohjolassa, missä niille olisi enemmän tarvetta, pelätään vissiin että pojasta kasvaa jotenkin kieroutunut jos käyttää sukkahousuja yli kolme vuotiaana.


    • äitee +4

      ei iskä antanut ainoolla pojalla pitää sukkiksia kuin ihan vauvana.. tosin oli oma moka osittain kun löysin nanson tms tehtaanmyymälästä 90cm kalsareita ja ostin tietysti nipun silloisella kympin hinnalla kappale!

      olikin aika huvittavaa kun juhlavaatteiden kanssa joutui sukkiksia käyttämään isompana kun oli plvihousut...

    • poika 25

      Minusta turha ikää laskea kun lastaan pukee sukkahousuihin. Vaate se on sekin muiden joukossa. Itse pienenä tykkäsin pitää siskolta jääneitä sukkahousuja, olisin pitänyt pidenpäänkin kun sain. No kyllä se aika tuli kun sain päättää ihan itse mitä alusvaatteita käytän. Nyt olen 25 ja käytän päivittäin kylmemillä ilmoilla sukkahousuja. Jo yläaste ikäisenä pöllin äidin kaapista sukkahousuja, kun ne oli mukavammvat kun pitkät kalsarit.

      Niinkuin miesten muoti osastolta voi päätellä sukkahousut on kovassa nosteessa myös miehillä. En tiedä miks naiset valittaa ettei ne ole hyvät, mun jalkaan ne on aina ollu hyvät, paitsi jos on ollu jotain tynkä kokoja, niinkuin joskus käy kun ostaa uudenmerkkisiä tai jotain vastaavaa...

      Tyttöystävä on ok asian suhteen, ne riisutaan pois ennen petihommia.

      Mielestäni sellanen vaate mikä pitäs olla ihan unisex vaate!

      • yujrtu

        Oiskin vaikeeta ne jalassa


    • Äiti80

      Kyllä meilläkin on poika ollut sukkahousuissa ihan pienestä asti ja on pitänyt niitä ihan mielellään, olen antanut pitää niitä vielä ihan kouluikäisenäkin

      • Julia2376847

        Ainakin Suomessa sukkahousut tuntuvat menevän kaupaksi melkein jokaisessa koossa huonommin pojille kuin tytöille. Suuret koot tietysti aivan erityisesti. Ainakin tämä sukkahousuihin erikoistunut firma tekee tytöille kokoon 150 ja jopa 164 asti, mutta pojille isoimmat koot tuntuvat olevan jossain 134 cm tienoilla. Varmaan sosiaalinen paine kasvaa kouluun mentäessä, että pojalla täytyy olla "pitkät alkkarit" eikä sukkahousuja. Ei siinä varmaan mitään sen kummempaa järkeä ole, se vain on sellainen asenne pojilla ja miehillä.

        http://www.obaby.fi/rewon.php?p=3&s=2&a=fi
        http://www.obaby.fi/shop.php?a=fi


    • ErikaM

      Ainakin meillä poika viihtyy sukkahousuissa kesät talvet, ikää 2 v.

    • Näin meillä

      Minulla on 4 vuotiaalla vielä sukkahousut ja eipä ole vielä vastaan laittanut niitä pukiessa. Miksei sukkahousut mene pienellä pojalla siinä missä tytölläkin. Uskon kanssa, että eiköhän itse jossainvaiheessa sano ettei enään pistä niitä päällensä :) Tosin me olemme kyllä nyt siirtyneet enemmän tuolle pitkätkalsarit osastolle, mutta niissä pitää olla tarpeeksi pitkät sukat kaverina muuten usein nilkat on paljaana.

    • meilläkin

      Pojalla käytettiin n. 3-vuotiaaks asti sukkahousuja. Ihan parhaat, kun nilkat pysyivät piilossa - eihän sukat pysy jaloissa. Ihan samallalailla voi pojalla käyttää sukkahousuja kuin tytölläkin. Ei mitään eroa! Toki ei pojalle laitettu vaaleanpunaisia sukkahousuja kuten tytölle. Suosittelen ehdottomasti!

    • alle 1v

      Sukkahousun käyttö lopetettiin vajaan vuoden ikäisenä. Erinomaisen epäkäytännölliset vaatekappaleet.

    • misuliini

      olen kouluikäselle pojalle ostanu syksyllä ja keväällä housujen alle 20dem-60dem nailon sukkahousujakin

    • yksi ihmettelijä

      Katsoin tuossa pikaisesti saksan ebayn myynnissä olevat poikien sukkahousut. Niitä oli lähes 1600 kpl. Noin 80 % oli 128 tai pienempiä. 146 cm löytyi vielä melko paljon ja suurimmat oli kokoa 164. Myös nuo suurimmat oli käytettyjä, ja nimen omaan pojalla olleita, ei siis mitään uusia, joissa olisi ollut maininta että sopii sekä tytölle, että pojalle (näitäkin tuossa kokonaismäärässä on paljon).

      Eli kyllä saksassa ja itävallassa on vieläkin yleistä, että pojat käyttää melko pitkään sukkahousuja. Mikä ihme siinä on, että niiden käyttö pojillaon niin hirveää täällä kylmässä pohjolassa. Tuolla oli 184 ilmoitusta, joissa myytiin miesten sukkahousuja. Osa oli jotain kumi ym erotiikka juttuja, mutta suurinosa oli ihan oikeita jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja.

    • vuosien kokemuksella

      Meillä on neljä aikuista poikaa. Vanhin 28 ja nuorin 23 v. Kaikki ovat käyttäneet sukkahousuja kolme-neljävuotiaaksi.
      Vanhimmalle pojalle jäi 2 vuotta vanhemman isonsiskon sukkiksia, ja oli järkevää kierrättää niitä.
      Tämä poika oli sellainen, että pienenä hän riisui ulkoa sisään tullessa aina sukat pois jalasta, kun se oli mahdolista (varsinkin loppukeväsiin, kesällä ja alkusyksystä). Mutta silloin kun hän käytti sukkahousuja, niin tätä ei tapahtunut.
      Meillä oli sen verran kylmät lattiat, että en antanut lasten paljon juoksennella paljain jaloin paitsi kesällä.
      Sukkiksissa on parasta se, että nilkatkin pysyvät plämpimänä , kun palja nilkka ei pilkota talvihaalarin lahkeen noustua ylös.
      Pissalle käynnin ajaksi sukkahousut laskeutuvat samalla tavalla alas, kuin kalsaritkin. Pienenä pojat eivät kalsareissakaan sepalusta käyttäneet.

      • Mies40-

        Sepalusta en itse ole käyttänyt ikinä


    • Inhoan sukkahousuja

      Meillä ei ikinä ole pojalla ollut sukkahousuja. Ostamme vain laatuvaatteita eikä tarvitse nilkat paljaina kulkea. Vauvoille on terällisiä potkareita ja puolipotkareita, jos pelkää nilkkojen näkyvän. Isommalle pojalle kalsarit ja sopivan kokoiset sukat, niin ei nilkat palele. Miellän sukkahousut todella epäkäytännöllisiksi. Kokeilin kerran vauva-aikana ja rahat meni niissä hukkaan. Kamalaa kiskoa sellaisia härpäkkeitä pienen ihmisen jalkoihin. Hyi!

    • Oma.kokemus

      En tiedä itse, mutta veikkaisin että ne ovat todella lämpimät ja mukavat, jos vertaa vaikka pitkiin kalsareihin. Oman kokemuksen mukaan ainakin ihonmyötäiset urheilushortsit ovat, aikuisellakin ja niitähän on myös kokopitkiä.

      Itse en kyllä skidille pakottaisi ainakaan pitkiä kalsareita missään vaiheessa. Joskus pienenä mulla oli molempia, sukkikset lensi pikkulapsena ja noin 12v jälkeen en ole pitkiä kalsareita käyttänyt. Viime talvisin kalsarien tilalla ajoittain urheilushortseja, koska se on yksinkertaisesti kätevää ja mukavaa. Miksei siis lapsillekin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe