Oma asunto Turkista

maahan ihastunut perhe

Mahtaako täällä olla joku joka osaa kertoa oman asunnon ostosta Turkissa, eli mitä kaikkee pitää muistaa ottaa huomioon? Kaipaan asiallisia vastauksia ihmisiltä joilla on itsellä kokemusta. Ja muutenkin kokemuksia siellä asumisesta. Aluksi kävisimme siellä pari kolme kertaa vuodessa pidemmän jakson ja kun lapset kasvaa (noin 4 vuoden päästä) on tarkoitus olla siellä melkein koko vuosi. Odotan innolla kommentteja...

96

42631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivän selvää

      mutta mitä ihmeen eroa asunnon ostossa vaikka ostaas en suomesta tai vaikka Turkista ? noin periaatteessa ? tietenkin asunnon koko, sijainti, kunto, hinta ,rahoitus,jällenmyynti,onko kanalaa lähellä ?
      olisko tuossa mutta miksi Turkkiin, euroopan pahimpaan paikkaa, siellä on kuoleman tuomiokin vielä ?

      • tietoa kaipaava

        Joo tiedän kyllä noista asioista, mut miks kuitenkaan ei? Vastaa sä järkevästi mulle kun tunnut tietäväs, eli miten menee verot yms... Sähkön ja veden hinta ym... Vuokraus edelleen ja sillee... Mä kaipasin tietoa enkä tollasii vastauksii. Sitäpaitsi kyllä taitaa Turkki olla kohta EU:ssa ja asiat muuttuu. Olen jo tyytyväisenä lomaillut siellä yli 10 kertaa ja tiedän kyllä että asiat näyttää päällepäin olevan kunnossa, mutta ei olekkaan sit kun mennään syrjäseuduille mistä esim. vanhemmat myyvät tyttöjään vaimoksi kaupunkeihin... Elämä muuttuu ja on jo osin siellä asiat parantunutkin!


      • pyssyllä uhaten
        tietoa kaipaava kirjoitti:

        Joo tiedän kyllä noista asioista, mut miks kuitenkaan ei? Vastaa sä järkevästi mulle kun tunnut tietäväs, eli miten menee verot yms... Sähkön ja veden hinta ym... Vuokraus edelleen ja sillee... Mä kaipasin tietoa enkä tollasii vastauksii. Sitäpaitsi kyllä taitaa Turkki olla kohta EU:ssa ja asiat muuttuu. Olen jo tyytyväisenä lomaillut siellä yli 10 kertaa ja tiedän kyllä että asiat näyttää päällepäin olevan kunnossa, mutta ei olekkaan sit kun mennään syrjäseuduille mistä esim. vanhemmat myyvät tyttöjään vaimoksi kaupunkeihin... Elämä muuttuu ja on jo osin siellä asiat parantunutkin!

        vaikka olisi pakko, ja mistä sinä olet saanut päähäsi että Turkki on kohta Eu-maa ? ei muuten ole ja eikä tarvita. Siellä on pahin tilanne koko euroopassa, lintuinflulenssa ei paljon asiaa paranna, saastainen, likainen ja rosvoja joka paikassa, yksi kerta riitti minulle ja piste, ja joku vielä menisi asumaan, hah hah


      • Matkailijatar
        tietoa kaipaava kirjoitti:

        Joo tiedän kyllä noista asioista, mut miks kuitenkaan ei? Vastaa sä järkevästi mulle kun tunnut tietäväs, eli miten menee verot yms... Sähkön ja veden hinta ym... Vuokraus edelleen ja sillee... Mä kaipasin tietoa enkä tollasii vastauksii. Sitäpaitsi kyllä taitaa Turkki olla kohta EU:ssa ja asiat muuttuu. Olen jo tyytyväisenä lomaillut siellä yli 10 kertaa ja tiedän kyllä että asiat näyttää päällepäin olevan kunnossa, mutta ei olekkaan sit kun mennään syrjäseuduille mistä esim. vanhemmat myyvät tyttöjään vaimoksi kaupunkeihin... Elämä muuttuu ja on jo osin siellä asiat parantunutkin!

        Moi,
        älä välitä noista tyypeistä. Niitä on täällä ihan liikaa. Tämän pitäisi olla asiallinen keskustelupalsta, kritiikkiä voi antaa mutta joillakin on tapana heti vetäistä esiin kaikki negatiiviset puolet asioista. Voi olla ettet saa täältä vastauksia vaan ne pitää etsiä jostain muualta. Älä ainakaan jää kinaamaan tänne, menee ihan hukkaan hyvää aikaa. Kävin kesällä Tunisiassa jossa tapasin engl.pariskunnan jotka olivat juuri ostaneet sieltä asunnon (muuttaakseen sinne eläkepäivikseen!!), olivat siinä maassa ainakin allekirjoittaneet asiaan liittyen yli 20 paperia. Eli byrokratiaan ainakin saat tottua jos siellä kauppaa teet, uskoisin olevan aika samanlaista. (nyt joku todella fiksu keksii haukkua sitten TUnisiaa tähän perään, sanon vaan jo etukäteen etten ihastunut siihen maahan)


      • itse myös

        Ihmiset muuttavat taas pois Suomesta tästä EU sääntöjen koekentästä ja miksipä ei lämpöseen tee mieli itselläkin kun ulkona on kylmää ja rangan tekoon täytyy lähteä että puuta on mitä uunissa polttaa .
        Tietääkö kukaan asunnonvälitysfirmoja ulkomaille ?


      • Laudan
        pyssyllä uhaten kirjoitti:

        vaikka olisi pakko, ja mistä sinä olet saanut päähäsi että Turkki on kohta Eu-maa ? ei muuten ole ja eikä tarvita. Siellä on pahin tilanne koko euroopassa, lintuinflulenssa ei paljon asiaa paranna, saastainen, likainen ja rosvoja joka paikassa, yksi kerta riitti minulle ja piste, ja joku vielä menisi asumaan, hah hah

        Olen käynyt tynkä turistina (1-3 viikoa) noin 15 vuoden ajan Alanyassa. Ja nykyään asun Alanyassa pysyvävästi noin 6 kk. ihmettelen kommentiasi. Kirjoittelustasi päätellen, oletko edes koskaan käynyt Turkissa vai haluatko vain mustamaalata maata, jota et tunne ollenkaan. Turistikadut eivät ole todellista Turkkia, kuten eivät muuallakkaan maailmassa. Kannattaisi ehkä perehtyä muihinkin asiohin kuin valittamiseen turhan takia. Tässä esimerkkejä: historia, kulttuuri, kieli, ruoka, ystävällisyys, lämpö...Näitä asioita voisin lisätä jonkin verran lisääkin.Rosvoja en onneksi vielä täällä ole tavannut, mutta Suomessa kylläkin.Saasteista vielä; hesa, tampere ja turku eivät kauhean puhtaita ole.Olemme liikkuneet pitkin eurooppaa, sieltä löytyy paljon puhtaampaa kuin Suomesta,valitettavasti!!


      • Laudan
        itse myös kirjoitti:

        Ihmiset muuttavat taas pois Suomesta tästä EU sääntöjen koekentästä ja miksipä ei lämpöseen tee mieli itselläkin kun ulkona on kylmää ja rangan tekoon täytyy lähteä että puuta on mitä uunissa polttaa .
        Tietääkö kukaan asunnonvälitysfirmoja ulkomaille ?

        Jos haluat ulkomaille: niin Turkki on oiva vaihtoehto lämpöä, ystävällisyyttä ja vielä halpaa, paitsi asuntojen hinnat nousevat aika rajulla tahdilla tällä hetkellä. Olemme itse asuneet jonkun vuoden täällä ja aiomme asuakkin jatkossakkin toistaiseksi.


      • LUXUZTA TURKISSA
        pyssyllä uhaten kirjoitti:

        vaikka olisi pakko, ja mistä sinä olet saanut päähäsi että Turkki on kohta Eu-maa ? ei muuten ole ja eikä tarvita. Siellä on pahin tilanne koko euroopassa, lintuinflulenssa ei paljon asiaa paranna, saastainen, likainen ja rosvoja joka paikassa, yksi kerta riitti minulle ja piste, ja joku vielä menisi asumaan, hah hah

        SINÄPÄ VASTA TURKIN ASIANTUNTIJA... OLETKOHAN EDES KÄYNYT TURKISSA? ME SENTÄÄN OLEMME TAVANNEET TUHANSIA TURKKILAISIA, KESKUSTELLEET HEIDÄN KANSSAAN JA SAANEET TODELLISIA YSTÄVIÄ.OSTIMME ASUNNON TURKISTA JA OLEMME TODELLA TYYTYVÄISIÄ.PARASTA MITÄ VOIMME SUOSITELLA ON OSTAA EDULLINEN ASUNTO TURKISTA JA NAUTTIA VÄLIMEREN RIVIERAN ILOSTA,PASKIMMAT HÄIRIKÖT OLEMME TAVANNEET SUOMESSA EIKÄ SUINKAAN TURKISSA. IHANIMMAT JA REHELLISIMMÄT IHMISET OVAT TURKKILAISET YSTÄVÄMMMME JOITA SIELLÄ ON MONIA...JA TODELLA YSTÄVIÄ!


      • kokemusta on asua

        miksi sinun piti vastata kysymyksen ohi. eli miksi et vastannut itse kysymykseen, ei kukaan kysellyt sinulta muuta kun onko kokemusta turkissa asumisesta, juntti


      • turkissa aina

        osa turkista on eurooppaa ja osa aasiaa eikä täällä ole tuomittu kuolemaan sotien jälkeen kuten ei suomessakaan...aika outo tuo sinun kommenttisi


    • Sissa24

      Matkalehdessä 3/2005 on artikkeli, jossa vertaillaan loma-asuntoja Espanjassa ja Turkissa. Jutussa olisi varmaa sinulle vastauksia. Eihöhän näitä vanhoja lehtiä saa tilattua heidän sivuiltaan vai oliko se niin, että pelkkiä artikkeleitakin voi ostaa.
      Olen itsekin Turkki-fani, mutta asunnoista minulla ei valitettavasti omaa kokemusta.

      • EROA?

        Turkista voi asunnon saada halvalla mutta
        ota huomioon että siellä ei ole mitään
        kuluttajansuojaa. Siellä toimii myös
        nykyään iso liuta suomalaisia konnia
        joilla on Suomessa liiketoimintakielto
        päällä. Tuskin ostasit Suomessa huijarilta
        mitään saati Turkissa?

        Turkkiin sitäpaitsi saa senverran halvalla
        pitkiä vaikka lomia tai sen asunnon voi vuokrata
        niin miksi ostaa sieltä yhtikäs mitään?


      • Laudan
        EROA? kirjoitti:

        Turkista voi asunnon saada halvalla mutta
        ota huomioon että siellä ei ole mitään
        kuluttajansuojaa. Siellä toimii myös
        nykyään iso liuta suomalaisia konnia
        joilla on Suomessa liiketoimintakielto
        päällä. Tuskin ostasit Suomessa huijarilta
        mitään saati Turkissa?

        Turkkiin sitäpaitsi saa senverran halvalla
        pitkiä vaikka lomia tai sen asunnon voi vuokrata
        niin miksi ostaa sieltä yhtikäs mitään?

        Olen itse asunut kohta vuoden Alanyassa ja täällä on erittäin tehokas kuluttajansuojavirasto. Olen joutunut auttaessani erästä henkilöä poikkeamaan siellä. Virkamies soitti kauppiaalle ja tunnin päästä asia oli kunnossa. Ihmiset ovat ystävällisiä ja ruoka hyvin halpaa ja kunnollista. Kiinteistönvälittäjiä on useita hyviä ja huonoja kuten muuallakin maailmassa.


      • Heikki-Ali

        Hei! Tosiaan on ollut paljon mielipiteitã.Olen virallinen kielenkããntãjã,Suomi-Turkki sekã kiinteistovãlittãjã Alanyassa ja olen myynyt satoja huoneistoja. Kokemusta riittã ja lisãã saa tulla. Olen sitã mieltã, ettã kannatta ostaa kiinteistön vãittãjãn kautta. Asiat toimii paremmin ja nopeammin kun ostatte kiinteiston. Aina kannatta tehdã kunnon sopimukset ja selvittãã kiinteistovãlitys firman taustat kunnolla.Kannatta sopia maksaako kulut asikas vai kiinteistövãlitystoimisto! Asun itse talvisin Helsingissã saa ottaa rohkeasti yhteyttã,puh.numeroni:044 053 81 76
        www.lapponiahomes.com


      • Maahan ihastunut

        Löysin tuon jutun netistä. Kiitos!


      • alanyassa 20vuotta
        EROA? kirjoitti:

        Turkista voi asunnon saada halvalla mutta
        ota huomioon että siellä ei ole mitään
        kuluttajansuojaa. Siellä toimii myös
        nykyään iso liuta suomalaisia konnia
        joilla on Suomessa liiketoimintakielto
        päällä. Tuskin ostasit Suomessa huijarilta
        mitään saati Turkissa?

        Turkkiin sitäpaitsi saa senverran halvalla
        pitkiä vaikka lomia tai sen asunnon voi vuokrata
        niin miksi ostaa sieltä yhtikäs mitään?

        Joka maassa on omat konnansa... aika tyhmä vertaus hotellin ja oman asunnon välillä. itse ostin oman koska en halunnut kantaa matkalaukkuja aina ja halusin, että on aina sama paikka minne mennä. todella tyytyväinen olen ollut valintaani. mieti mitä kirjoitat


    • emppu

      Olen seuranut sivusta tuttavien asunnon hankintaa Turkista ja huomannut että se on todella edullista ainakin toistaiseksi.
      Uudet asunnot myydään Suomalaisen mittapuun mukaan täysin keskeneräisinä ja ne joutuu varustamaan ja rakennuttamaan valmiiksi itse. Esim. ikkunat, ovet, kaapit, wc-kalusteet puuttuvat. Osa kuulemma vie vanhasta asunnostaan ko. kalut myös muuttaessaan mukanaan. Työvoima ja rakennustarvikkeet ovat siellä todella halpoja, mutta työn valmistuminen kyllä kestää. Olisi hyvä, jos kerkeää itse valvomaan töitä. Ongelmana kuitenkin on, ettei paikalliset rakennusmiehet osaa muuta kuin turkkia.....
      Itseäkin hankinta kiinnostaa jo sijoitusmielessä. Kyllähän siitä Turkista EU-maa tulee, jos nyt EU ei hajoa itse ennen sitä.

      • Laudan

        Oletko ollut paikan päällä, kun väität, että vanhoista asunnoista viedään ikkunat uusiin. Täällä asuessani en vielä ole kertaakaan nähnyt semmoista. Uusissa taloissa on joko kaksin- tai kolminkertaiset lasit. Asunnoissa metalliovet. Alakerran ulko-ovi metallia. Sisäänpyrkijät nähdään asunnon monitorista yms. Ja hinnoista puheen ollen; Suomesta ostettavan yhden sohvan hinnalla kalustoin itse noin 100 neliötä Turkissa. Laatu hyvää ei halpaa ei kallista, vaan noin keskitasoa!!!!!!! Meillä WC:n ja keittiön kalusteet kuuluivat hintaan. Niinhän Suomessakin sovitaan, mitä kuuluu hintaan,, niin se pelaa täälläkin. Lainsäädäntö on aika paljon samanlainen, tottakai joitakin poikkeuksiakin on ja aika suuriakin. Mutta aika aika aika...


      • Emppu
        Laudan kirjoitti:

        Oletko ollut paikan päällä, kun väität, että vanhoista asunnoista viedään ikkunat uusiin. Täällä asuessani en vielä ole kertaakaan nähnyt semmoista. Uusissa taloissa on joko kaksin- tai kolminkertaiset lasit. Asunnoissa metalliovet. Alakerran ulko-ovi metallia. Sisäänpyrkijät nähdään asunnon monitorista yms. Ja hinnoista puheen ollen; Suomesta ostettavan yhden sohvan hinnalla kalustoin itse noin 100 neliötä Turkissa. Laatu hyvää ei halpaa ei kallista, vaan noin keskitasoa!!!!!!! Meillä WC:n ja keittiön kalusteet kuuluivat hintaan. Niinhän Suomessakin sovitaan, mitä kuuluu hintaan,, niin se pelaa täälläkin. Lainsäädäntö on aika paljon samanlainen, tottakai joitakin poikkeuksiakin on ja aika suuriakin. Mutta aika aika aika...

        En väitä,että ikkunoita vietäisiin, mutta esim. suihkuhanat, vessan pöntöt ym. saattavat puuttua käytetystä asunnosta. Asunto, jonka tuuttavat ostivat, oli rivitalossa, jossa ei ollut valmiina kun raakalaudasta tehdyt ovat ja ikkunat peitettynä jollain levyillä. Vesi- ja viemärijohdot olivat asentamatta. Portaita yläkertaan ei ollut kuin kakkosnelosesta tehtynä. En ole rakennusvaiheessa paikalla käynyt, mutta valokuvia olen paikasta nähnyt paljonkin. Tuttavia helpotti varmasti aika paljon se, että toinen heistä on syntyperäinen turkkilainen ja tuntee maan tavat. Nyt asunto on valmis ja olen itsekin sillä viikon lomaillut.
        Asunto EI ole Marmariksen, Alanyan tms. turistirysien alueella.


      • Laudan
        Emppu kirjoitti:

        En väitä,että ikkunoita vietäisiin, mutta esim. suihkuhanat, vessan pöntöt ym. saattavat puuttua käytetystä asunnosta. Asunto, jonka tuuttavat ostivat, oli rivitalossa, jossa ei ollut valmiina kun raakalaudasta tehdyt ovat ja ikkunat peitettynä jollain levyillä. Vesi- ja viemärijohdot olivat asentamatta. Portaita yläkertaan ei ollut kuin kakkosnelosesta tehtynä. En ole rakennusvaiheessa paikalla käynyt, mutta valokuvia olen paikasta nähnyt paljonkin. Tuttavia helpotti varmasti aika paljon se, että toinen heistä on syntyperäinen turkkilainen ja tuntee maan tavat. Nyt asunto on valmis ja olen itsekin sillä viikon lomaillut.
        Asunto EI ole Marmariksen, Alanyan tms. turistirysien alueella.

        Vastauksesi valaisi monia asioita, vaikka asun Alanyassa, en myöskään turistialueella. Kaupunkihan on hyvin laaja. Kartamme itse nk turistialueita. Muualla on paljon halvempaa ja todella ystävällisiä ihmisiä, siksi asummekin osan vuodesta täällä.


      • täysin siemauksin

        Ostimme 140 m2:n (2 mh) uuden kerrostaloasunnon Alanyasta v. 2007. Lattiat marmoria, upeat täysin laatoitetetut kylpyhuoneet (per makkari), keittökalusteet valmiina (fitted kitchen), upeat kattokuviot ja seinien yläosassa olevat ns. pokkaukset, kaksi parveketta: yksi aamuaurinkoon ja toinen ilta-aurinkoon näkymällä välimerelle. Kaksi upeaa omaa isoa ulkoallasta, talosaunen, kuntosali jne. Kelpaa nyt lomailla ja nautiskella !

        Suosittelen muillekin !


      • Ihastunut Konakliin

        Ostimme Konaklista uuden asunnon.Siellä oli kaikki muu valmiina paitsi kodinkoneet,verhot ja tietysti huonekalut.Asunto on todella ihana 94m2.Siinä on 2 mh.olohuone/keittiö yhdistelmä,kylppäri ja kaksi parveketta.Toinen parveke on melkein yhtä iso kuin olohuone.Myyjä oli Kiinteistövälitys 2Base/Aki Ruohomäki.
        Isännöitsijä ja talonmies pitivät meitä kuin kukkaa kämmenellä.Kyllä rakennusmiehetkin puhuivat englantia.Kasvihuoneista saa todella edellisesti vihannekset ja hedelmät.Meidät tuli toivottamaan tervetulleiksi ihana n. 75v. pappa.Hän toi tullessan 3kg tomaatteja,tosi maukkaita kurkkuja,appelsiineja ja banaaneita.Kyynellet tuli silmiin siitä ystävällisyydestä.Konaklissa on kasvihuoneita todella paljon.Kilometrin säteellä meidän kodista n. 20 kasvihuonetta.Konakli on niin ihanan rauhallinen paikka.Ei kapakoiden ääniä.Siellä on kuin herran kukkarossa.Suosittelen!


      • lmnnk

        ei muuten tule...


    • päin Turkkia

      Itse tulin juuri Marmariksesta ja keskustelin pitkään suomalaisen rouvan kanssa, joka on asunut siellä 15v. Siellä on nyt hallituksessa menossa ainakin Marmariksen seudulle joku laki, jossa määrätään miten monta prosenttia ulkomaalaiset saavat omistaa asuntoja. Englantilaiset sijoittajat ovat vallanneet markkinat eikä asunnot ole enää mitään halpoja. Kohtuukuntoisia kaksioita ja kolmioita on vuokrattavaksi, mutta haluavat usein koko vuoden vuokrata eikä vain sesongiksi. Hinta on kuulemma 300-500€/kk.
      Kannattaa myös miettiä niitä paria kylmää ja sateista kuukautta, lämmitystä ei nimittäin ole.

      • minä itse

        Alanyasta... Olen muuten itsekkin kuullut tuosta rajoittamisesta. Marmaris olisi kans ihan ok paikka, mutta sieltä on kuulemma huomattavasti vaikeampikin löytää asuntoja. Marmaris on mun suosikki... Kemer taas vissiin kallein (ainakin kun ollaan siellä käyty)jo elämisen kantilta...


      • aurinko
        minä itse kirjoitti:

        Alanyasta... Olen muuten itsekkin kuullut tuosta rajoittamisesta. Marmaris olisi kans ihan ok paikka, mutta sieltä on kuulemma huomattavasti vaikeampikin löytää asuntoja. Marmaris on mun suosikki... Kemer taas vissiin kallein (ainakin kun ollaan siellä käyty)jo elämisen kantilta...

        itse olen käynyt n 10 kertaa alanyassa
        ja olen myös alkanut harkita jos ostaisi oman asunnon ennen kui eu kallistaa hinnat.turkki ja alanya on hyvä paikka asua lyhyt lento suomesta, halpa ruoka ystävälliset ihmiset ja kauniit maisemat.
        olen tuntenut yhden paikallise jo useamman vuoden ja hän myy asuntoja myös suomalaisille
        tässä netti osoite jos kiinostusta...näkee hintoja jne www.firstchoiserealestate.com
        ismail on nimi joka myy huoneistoja


      • kokenut
        aurinko kirjoitti:

        itse olen käynyt n 10 kertaa alanyassa
        ja olen myös alkanut harkita jos ostaisi oman asunnon ennen kui eu kallistaa hinnat.turkki ja alanya on hyvä paikka asua lyhyt lento suomesta, halpa ruoka ystävälliset ihmiset ja kauniit maisemat.
        olen tuntenut yhden paikallise jo useamman vuoden ja hän myy asuntoja myös suomalaisille
        tässä netti osoite jos kiinostusta...näkee hintoja jne www.firstchoiserealestate.com
        ismail on nimi joka myy huoneistoja

        Alanyassa on erittain luotettava tanskalainen toimisto, katso www.alanyaflats.com. Tarvittaessa voit asioida myös suomenkielella. Asuntojen hinnat eivat halvimmasta paasta, mutta kaikki hoidetaan, kts. all include -paketti. Paikallisten toimistojen kanssa kannattaa olla varovainen. Eras paikallinen hakeutuu suomalaisten seuraan ja on todella huijari, istunut Suomessa vankilassa huijausten takia.


      • AAA
        aurinko kirjoitti:

        itse olen käynyt n 10 kertaa alanyassa
        ja olen myös alkanut harkita jos ostaisi oman asunnon ennen kui eu kallistaa hinnat.turkki ja alanya on hyvä paikka asua lyhyt lento suomesta, halpa ruoka ystävälliset ihmiset ja kauniit maisemat.
        olen tuntenut yhden paikallise jo useamman vuoden ja hän myy asuntoja myös suomalaisille
        tässä netti osoite jos kiinostusta...näkee hintoja jne www.firstchoiserealestate.com
        ismail on nimi joka myy huoneistoja

        MISTÄ TIEDÄT, ETTÄ KYSEESSÄ ON LUOTETTAVA VÄLITTÄJÄ?


      • kokenut
        AAA kirjoitti:

        MISTÄ TIEDÄT, ETTÄ KYSEESSÄ ON LUOTETTAVA VÄLITTÄJÄ?

        On kokemusta.


      • Myös muita välittäjiä on
        kokenut kirjoitti:

        On kokemusta.

        Sen verran koekemusta että tuo lauseesi "ei halvimmasta päästä" pitää prikulleen paikkansa. Välittäjien palkkiot vaihtelevat huomattavasti ja nämän kohdalla juurikin negatiiviseen suuntaan.
        Päädyimme siis ostamaan paikalliselta toimistolta.
        Itse et ilmeisesti ole ostanut yhtään mitään vaan kokemuksesi on jotain aivan muuta?


      • Uskomatonta.
        Myös muita välittäjiä on kirjoitti:

        Sen verran koekemusta että tuo lauseesi "ei halvimmasta päästä" pitää prikulleen paikkansa. Välittäjien palkkiot vaihtelevat huomattavasti ja nämän kohdalla juurikin negatiiviseen suuntaan.
        Päädyimme siis ostamaan paikalliselta toimistolta.
        Itse et ilmeisesti ole ostanut yhtään mitään vaan kokemuksesi on jotain aivan muuta?

        Lässytystä ja paskanjauhantaa..


    • Hantta

      Olkaa ihmiset varovaisia ostittepa asunnon mistä tahansa maasta.Kuulin karmean tarinan suomalaisesta pariskunnasta joka eläkkeelle jäätyään osti asunnon Romaniasta.Olivat lomailleet siellä ja ihastuneet maan hintatasoon.Ostivat asunnon ihan oikealta välittäjältä ja kaupan piti olla ihan laillinen,paperit vahvistettiin suomessa jotenkin.No yhtenä yönä tämä pariskunta heräsi siellä romanian kodissaan pyssyt ohimolla.Saivat ottaa mukaansa vaan vaatteet päälleen ja passit.Mitään ei ollut tehtävissä.Talo ei ollutkaan heidän noin niinkuin virallisesti.Arvatkaapa saivatko rahojaan takaisin??Hyvä että jäivät henkiin.Halusin vain kertoa surullisen tarinan eläkeläisistä,jotka menettivät n 60.000euroa rosvoille.

    • Skeptikko

      Ei uskonnonvapautta...Kidutuksia...

    • Hymy

      Hei!

      Ostimme itse juuri asunnon Turkin Alanyasta. Pitkällisen selvitystyön jälkeen onnistuimme löytämään luotettavalta vaikuttavan paikallisen (Turkki) välittäjän, jolla oli internet-sivuillaan lukuisia myytäviä kohteita. Välittäjän sivuilla on myös yksityiskohtaisesti kuvattu mitä kaikkea kaupanteossa tulee huomioida ja miten itse prosessi etenee. Päädyimme tähän välittäjään sen jälkeen kun löysimme meitä kiinnostavan golf-villan (Belek) kahden eri välittäjän sivustoilta; kyseessä oli täsmälleen sama kohde mutta tanskalainen välittäjä pyysi kohteesta 25000 euroa enemmän. Tanskalaisella välittäjällä oli kyllä suomalainen virkailija, mutta ymmärrettävistä syistä emme tätä välittäjää halunneet käyttää.
      Sen sijaan täältä:
      http://www.tolerancerealty.com/
      ..saimme erinomaista palvelua; ennen varsinaisten kohteiden esittelyä tämä välittäjä kertoi yrityksestä, sen taustoista ja referensseistä. Tämän jälkeen käytiin läpi kohteet jotka vastasivat toivomuksiamme niin hinnan, sijainnin kuin asumismuodon osalta. Valitsimme uudiskohteen, jonka edistymisestä saamme säännöllisin väliajoin sähköpostitse raportointia digikuvien muodossa.
      Päätimme investoida Turkkiin nyt kun EU-jäsenyysneuvottelut on käynnistetty ja halusimme kerrankin sijoituskohteen, josta koko perhe voi nauttia yhteisten lomien merkeissä.
      Mikäli haluat tarkempaa tietoa aiheesta niin voit laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected]

      • huijatuksi tullut

        Varsinainen gentlemanni kirjoituksen mukaan. Netin perusteella en menisi sanomaan eri firmoista plussia tai miinuksia. Haloo....


      • Hymy
        huijatuksi tullut kirjoitti:

        Varsinainen gentlemanni kirjoituksen mukaan. Netin perusteella en menisi sanomaan eri firmoista plussia tai miinuksia. Haloo....

        Hei Huijatuksi tullut!

        Voisitko kertoa kuinka sinua on huijattu ja kuka on huijannut. Auttaisit näin muitakin asunnonostajia.


      • Huijatuksi tullut
        Hymy kirjoitti:

        Hei Huijatuksi tullut!

        Voisitko kertoa kuinka sinua on huijattu ja kuka on huijannut. Auttaisit näin muitakin asunnonostajia.

        Turkkilainen mies, joka on asunut Suomessa ja omistaa toimiston Turkissa. Huijasi Suomessakin, kuulin myöhemmin. Tama palsta ei ole oikea paikka kertoa nimea, silla kyseinen henkilö ei pysty puolustautumaan. Muutenkaan en pida siita, etta haukutaan ja panetellaan kayttaen nimia. Haluan vain sanoa, etta olkaa varovaisia.


      • Onnea

        Onnella ei välttämättä ole paljonkaan tekemistä tässä.
        Ajatuksesi hankinnasta ennen EU-jäsenyyttä on oikea.
        Me ostimme Espanjasta sen EU-jäsenyyttä edeltävänä vuotena. Hintakehityksen tiedät!
        Ystävämme todistelivat meille kaikin tavoin miten meitä petetään, huijataan, rosvotaan jne.
        Itsekin hieman jännitimme ensimmäisellä kerralla.
        Kohteemme oli 1960 valmistunut keskustan kerrostaloasunto.

        Täysin turha pelko. Talon portero tilitti käteisenä tositteita vastaan ensimmäisen vuoden vuoratulot.
        Eikä sen jälkeenkään yllätyksiä.
        Uusia kohteita ostaneet pettyivät lähinnä valmistumisaikatauluihin ja yllättäviin lisäkustannuksiin.
        Varoa tietysti kannattaa mutta turha nähdä olemattomia pöpöjä seinillä.

        Onnea hankkeellesi! Luultavimmin hyödyt (hyödynnät) siitä monipuolisesti!


    • alanyalainen

      Kun olette ostamassa asuntoa niin teilla vaihtoehtona ostaa joko uusi tai kaytetty. Jos olette ostamassa kaytettya asuntoa niin silloin varautukaa siihen etta joudutte mahdollisesti remontiımaan asunnon kokonaan alkaen vesijohdoista. Asunnoista ei anneta yleensa osakekirjoja vaan tapu joka antaa omistusoikeuden maahan ja asuntoon. Vanhoissa taloissa ei ole asunto-osakeyhtiöta vaan omaistajat vastaavat omaista asunnoistaan porraskaytavasta saakka.Yhtiövastikkeita ei yleensa ole.Sahkö on kalliimpaa kuin suomessa samoin vesi. Riippuen mista olette ostamassa asuntoa niin lammitys tapahtuu talvella ilmastointilaitteella. Uusissa taloissa on varaus keskuslammitykseen mutta etela Turklissa en ole monessakaan talossa nahnyt pattereita. Vesi lammitetaan aurinkokennoilla aurinkoisina pvina ja sateisina kaasulla tai sahkölla.Ala koskaan osta asuntoa 2sta tai ylimmasta kerroksesta.Varkaiia on mahdollsisuus tulla sisalle. Osta asunto lanteen paiın.Saastat lammityskustannuksissa talvella. Tarkista miten sadevesirannit menevat.Ne voivat antaa varkaalle mahdollisuuden kivuta sisaan kuin tikapuilla ja tuo ikavan yllatyksen tullessaan. Osta kaytetty asunto talvikuukausina loka-helmikuu. Hınnat ovat aina korkeampıa turistiseongin aikana. Ota selvaa mista asunnon haluat . Keskustasta vai laitamilta. Mika kaupunki.Miten palvelut. pankit jne. Katso www.2base.com taı nwp-sl.com tai www.alcon-turkey.tr sivustoja. Helppo on ostaa mutta ei niin helppo myyda heti asuntoa.Vuokraa ensin asunto jotta voit rauhassa tutustua ymparistöön.Mieti myös haluatko turistit ja suomalaiset heti nurkan taa vai haluatko paikalliseen asujamistoon. Mieti myös asuntoa meren aarelta vai kauempaa. Jos olette talvella niin kylma tuuli merelta.

      • Ostamassa asuntoa

        Ollaaan ostamassa asuntoa Alanyasta Relaxhomes niminen firma tarjoaa ja nyt mietitään, että mitä kaikkea pitäisi olla dokumentteja ennekuin maksaa asunnon?


      • Alanyalainen
        Ostamassa asuntoa kirjoitti:

        Ollaaan ostamassa asuntoa Alanyasta Relaxhomes niminen firma tarjoaa ja nyt mietitään, että mitä kaikkea pitäisi olla dokumentteja ennekuin maksaa asunnon?

        En tunne relax kiinteistovalitysfirmaa.Pyydan etta otat yhteytta myos www.nwphomes.com, email [email protected], puh 00902425190272 tai gsm 00905322730049. Saat puhua selvalla suomenkielella ja varmasti auttaa teita mita papereita tarvitaan. Oletteko harkinneet varmasti tarkoin paikkaa josta olette asuntoa ostamasta?Sanon siksi koska suomalaiset ovat maksaneet LIIKAA asunnoista vaarasta paikasta. esim Mahmutlahr.Olettehan tarkistaneet kulkuyhteydet etukateen eika jalkikateen.Tahan on liian moni tormannyt. Asunto on helppo ostaa mutta tarkeaa etta asunnon arvo sailyy ja se on tarvittaessa helppo myyda jos tulee sille mielelle.
        Oletteko ostamassa kaytettya asuntoa vain uutta?
        Joka tapauksessa teidan tulee saada nimiinne tapu, jolle haetaan kiinnitys *hypoteekki* jos asunto ei valmis.Samoin teidan maksamat rahat pitaa olla jaadytettyna pankissa niin kauan kuin kuin tapuasia selva. Teidan etta tama toimisto ainakin tekee nain.Heilla on myos oma rakennusinsinoori talossa asiakkaitaan varten.Myyneet suomalaisille asuntoa jo pari vuotta.
        Mista pain olette asuntoa ostamassa? Vastaan mielellani jos osaan.


      • Turkkiin
        Ostamassa asuntoa kirjoitti:

        Ollaaan ostamassa asuntoa Alanyasta Relaxhomes niminen firma tarjoaa ja nyt mietitään, että mitä kaikkea pitäisi olla dokumentteja ennekuin maksaa asunnon?

        Kaikille Turkista kiinnostuneille. Olen seurannut kymmenien Suomalaisten asunnonhankintaa Turkista ja isäni on asunut itse jo vuosia saman rakentajan kohteessa Turkissa. Tietoa on siis useilta asiaan perehtyneiltä. Palautetta on tullut välitysfirman kautta ostaneilta ja palaute ei ole aina ollut kovin positiivista. Alueellahan toimii n.500 välitysfirmaa joista sadat kuitenkin lopettavat toiminnan.

        Uudet asunnot ovat huippulaatua vaikka eroja rakentajien välillä tietenkin on. Alanyan alueen suurin rakentaja Toros Residence on myynyt jo satoja asuntoja Suomeenkin joten heistä on paljon todellista kokemusta ja näyttöä on kohteiden valmistumisesta ja rakentamisen laadusta! Paras tae vastineesta rahoille on se, että rakentajasta jolta aiot hankkia on todellista kokemusta. Ostaessa suoraan rakentajalta välttyy turhilta välityspalkkioilta ja riskeiltä. Kannattaa tsekata Toros Residence vaihtoehtona (www.toros.fi). Heiltä saa myös Suomalaista palvelua ilman lisäkuluja niin Suomessa kuin Turkissakin.

        Kohteet on laadukkaampaa tasoa monilta osin kuin Suomessa ja tontit isoja. Selkeä selvitys tulee siitä missä kunnossa asunto luovutetaan ja mitä hinta sisältää. Varkauksia ei koskaan ole näissä kohteissa ollut eli turvallista on ja ihmiset on todella ystävällisiä.


    • Anna Alanya

      http://www.goldenconstruction.com

      Täällä on luotettava asunnonvälittäjä!
      Rakennamme kaikki myytävät kerrostaloasunnot ja huvilat itse joten olemme myös vastuussa niiden laadusta. Autamme asiakasta kaikissa mahdollisissa vastaantulevissa ongelmissa ja vastaamme hankalimpaankin kysymykseen.
      Yhteyttä voi ottaa suomeksi [email protected]

      • Anna Alanya

      • Paltsikka

        Meillä on tosi hyvää kokemusta 2Base-kiinteistövälityksestä Alanyassa. Palvelu suomeksi ja kaikki paperityöt hoituu yhden päivän aikana. Kuitenkin, harkitse ja vertaile. Itse katselin netin kautta asuntoja 2-3 kk ja soittelin ja lähettelin maileja. Kaupat tein uudesta asunnosta ilman paikanpäällä käyntiä. Käydessäni paikan päällä kohde yllätys yllätys oli paljon yli odotusten. Palvelu pelaa todella hienosti ja infoa tulee ilman pyytämättäkin. Turkkin Eu-jäsenyys nostaa varmaan hintoja mutta itselläni asunnon hinta on jo nyt noussut n. 35 % puolen vuoden aikana. Että sillai. Mutta eiköhän se osteta kuitenkin omaa käyttöä varten, sillä Turkki on ihana maa ja ihmiset vielä ihanampia. Ps. Alaniaan ollaan perustamassa omaa suomalaisten yhdistystä. Kokous näyttää olevan Heikin baarissa 15.10.

        Hymyillään tavatessa


      • lojbivf
        Anna Alanya kirjoitti:

        Siis internet osoite on oikeasti:

        http://www.goldenkeyconstruction.com

        Sivut käännetään suomeksi lähitulevaisuudessa.

        Eiks mainonta ollu kielletty täällä.


    • Ihana paikka

      Tietääkö joku että mistä voi kysellä asuntoja Marmariksesta.. Tarkoitus olisi muuttaa sinne mutta ensin pitäisi saada tietää että mistä päin voisi kysellä.. Kertokaa jos tiedätte!

    • jusa57

      Jos on, niin vastauksia löytyy www.asuntoturkista.fi

      • Kodin jo Turkista ostanut

        Googlesta löydät tiedot lähes kaikista Turkin kiinteistömarkkinoilla toimivista välittäjistä.
        Ei kuitenkaan kannata luottaa ihan kehen tahansa.
        Suosittelen käyttämään välittäjää, jolla toimisto myös suomessa ja asian mukainen koulutus ja kokemus. Googleen vaan hakusana Turkki, koti Alanyasta, Alanya, Alania, jne. Eiköhän noilla vaihtoehtoja löydy.


      • -k-
        Kodin jo Turkista ostanut kirjoitti:

        Googlesta löydät tiedot lähes kaikista Turkin kiinteistömarkkinoilla toimivista välittäjistä.
        Ei kuitenkaan kannata luottaa ihan kehen tahansa.
        Suosittelen käyttämään välittäjää, jolla toimisto myös suomessa ja asian mukainen koulutus ja kokemus. Googleen vaan hakusana Turkki, koti Alanyasta, Alanya, Alania, jne. Eiköhän noilla vaihtoehtoja löydy.

        Hei vaan kaikki!
        ostimme kihlattuni kanssa asunnon Turkista Alanysta ja voin sanoa että ihana on ja hintataso aivan eri luokkaa kuin täällä. 100 neliöö sillä millä suomesta saa puolikkaan.... Myös firma josta ostimme on erittäin ystävällinen palvelu, haku lentokentältä ja koko matkan ajan ovat auttamassa. jos joku miettii ostamista niin kysäistä voi minultakin, tunnen tämän firman myyntiedustajan mistä ostimme ja autan mielelläni jos on kysyttävää. Syyskuussa olen sinne menossa pidemmäksi aikaa, joten silloinkin valmis auttamaan.

        joten kysäiskää ihmeessä jos jotain mielessä
        [email protected]


      • eme
        -k- kirjoitti:

        Hei vaan kaikki!
        ostimme kihlattuni kanssa asunnon Turkista Alanysta ja voin sanoa että ihana on ja hintataso aivan eri luokkaa kuin täällä. 100 neliöö sillä millä suomesta saa puolikkaan.... Myös firma josta ostimme on erittäin ystävällinen palvelu, haku lentokentältä ja koko matkan ajan ovat auttamassa. jos joku miettii ostamista niin kysäistä voi minultakin, tunnen tämän firman myyntiedustajan mistä ostimme ja autan mielelläni jos on kysyttävää. Syyskuussa olen sinne menossa pidemmäksi aikaa, joten silloinkin valmis auttamaan.

        joten kysäiskää ihmeessä jos jotain mielessä
        [email protected]

        kaupat tehtiin rakenteilla olevasta asunnosta. Alanya on upea paikka, Belekissä pyörittiin myös yksi päivä mutta tasanko ei sytyttänyt kun emme pelaa golfia aktiivisesti.


      • bus
        -k- kirjoitti:

        Hei vaan kaikki!
        ostimme kihlattuni kanssa asunnon Turkista Alanysta ja voin sanoa että ihana on ja hintataso aivan eri luokkaa kuin täällä. 100 neliöö sillä millä suomesta saa puolikkaan.... Myös firma josta ostimme on erittäin ystävällinen palvelu, haku lentokentältä ja koko matkan ajan ovat auttamassa. jos joku miettii ostamista niin kysäistä voi minultakin, tunnen tämän firman myyntiedustajan mistä ostimme ja autan mielelläni jos on kysyttävää. Syyskuussa olen sinne menossa pidemmäksi aikaa, joten silloinkin valmis auttamaan.

        joten kysäiskää ihmeessä jos jotain mielessä
        [email protected]

        Hei,
        Mekin olemme mieheni kanssa katselleet asuntoa Turkista? Paljonko asuntonne maksoi?
        Ja minkä kokoinen asunto on?


      • eme
        bus kirjoitti:

        Hei,
        Mekin olemme mieheni kanssa katselleet asuntoa Turkista? Paljonko asuntonne maksoi?
        Ja minkä kokoinen asunto on?

        ostettiin sea star residencestä. Ehdottomasti paras hinta/laatu suhde tällähetkellä tarjollaolevista. Hinnat lähtee 3h,k n.80m2 terassit, 84.000 ylöspäin.


      • Pois kaamoksesta
        -k- kirjoitti:

        Hei vaan kaikki!
        ostimme kihlattuni kanssa asunnon Turkista Alanysta ja voin sanoa että ihana on ja hintataso aivan eri luokkaa kuin täällä. 100 neliöö sillä millä suomesta saa puolikkaan.... Myös firma josta ostimme on erittäin ystävällinen palvelu, haku lentokentältä ja koko matkan ajan ovat auttamassa. jos joku miettii ostamista niin kysäistä voi minultakin, tunnen tämän firman myyntiedustajan mistä ostimme ja autan mielelläni jos on kysyttävää. Syyskuussa olen sinne menossa pidemmäksi aikaa, joten silloinkin valmis auttamaan.

        joten kysäiskää ihmeessä jos jotain mielessä
        [email protected]

        Mekin ostimme SeaStar residencestä asunnon. Paras kokonaisuus: sijainti lähellä merta, huoneisto (iso parveke) ja iso allasalue. Ostaminen helppoa, kun voi asioida suomeksi. Myyjä/rakentaja Cimrin construction.


      • Suomalainen kiinteistövälit...
        Pois kaamoksesta kirjoitti:

        Mekin ostimme SeaStar residencestä asunnon. Paras kokonaisuus: sijainti lähellä merta, huoneisto (iso parveke) ja iso allasalue. Ostaminen helppoa, kun voi asioida suomeksi. Myyjä/rakentaja Cimrin construction.

        Lukuisissa keskustelupalstoissa kerrotaan suomalaisesta kiinteistövälittäjästä Turkissa/Alanyassa jne. Turkissa ei tietääkseni ole yhtään nimenomaan suomessa vaadittavan LKV tutkinnon suorittanutta kiinteistönvälittäjää, joka oikeuttaa ed.mainitun nimen käyttöön. Huoneistoja myyvät henkilöt (myyntineuvottelijat) ovat lähes kaikki entisiä matkaoppaita, jotka ovat vaihtaneet alaa. Virallisia kiinteistönvälittäjiä ovat ainoastaan suomenpäässä olevat kiinteistönvälitysfirmat, ja kiinteistövälittäjät jotka saavat käyttää LKV lyhennettä nimensä perässä. Lisäksi kaikilla Turkissa toimivilla välittäjillä ei ole edes suomessa LKV tutkinnon suorittanutta yhteistyökumppania, vaikka niin mainostavatkin. Kun olet ostoksilla Turkissa, kysy onko kyseinen henkilö suorittanut tutkinnon ja/tai onko heillä LKV tutkinnon suorittanut henkilö yrityksessä. Toki Turkissa on virallisia kiinteistövälitysfirmoja, mutta kiinteistövälitykseen tarvittavat luvat saat Turkissa vain kun olet suorittanut kiinteistönvälitystutkinnon, joka muuten on nykyään vaadittava tutkinto, jos aikoo myydä asuntoja. Kyseinen laki on todellakin uusi, ja toistaiseksi markkinoilla pyörii vielä paljon ns.villejä asunnonmyyjiä. Joten kun ostat asuntoa, kysy onko henkilöllä lain vaatimat luvat kunnossa.


      • Onnellinen omistaja
        bus kirjoitti:

        Hei,
        Mekin olemme mieheni kanssa katselleet asuntoa Turkista? Paljonko asuntonne maksoi?
        Ja minkä kokoinen asunto on?

        Asunnon hinta riippuu 70 prosenttisesti sijainnista. Merinäköala ja meri puolen kilometrin säteellä on ratkaiseva asia. Asunnon voi saada vuoristosta 20.000 eurolla ja kalleimmista ja parhailta alueilta vastaavasta joutuu maksamaan 120.000 euroa. Silloin koko on luokkaa 100-120 neliötä ja huomioitavaa on että neliöissä on parveke yleensä mukana. Itse ostimme asunnon, jossa oli kaikki valmiina. Kaupat tehtiin 3 vuotta sitten ja neliöhinta oli silloin n 700 euroa neliö. Sijainti loistava ja yhtiövastike 30 euroa kuukaudessa.
        Osta luotettavalta välittäjältä, sillä liikkeellä on myös huijareita kuten Suomessakin. Mieluummin valmis asunto jossa Tapu ja Iskan valmiina. Merkitkää kauppakirjaan kaikki (luonnollista myös Suomessa) ja viimeinen maksu riittävän suuri, joka maksetaan kun kaikki on ok.

        Hyvää kesää Suomessakin


      • Oma maa mansikka

        Turkki on hyvä paikka turkkilaisille.


      • V1ihde turkki
        eme kirjoitti:

        kaupat tehtiin rakenteilla olevasta asunnosta. Alanya on upea paikka, Belekissä pyörittiin myös yksi päivä mutta tasanko ei sytyttänyt kun emme pelaa golfia aktiivisesti.

        Kyllä turkissa viihtyy ulkolaisetkin.


      • Turkin pippuri
        Pois kaamoksesta kirjoitti:

        Mekin ostimme SeaStar residencestä asunnon. Paras kokonaisuus: sijainti lähellä merta, huoneisto (iso parveke) ja iso allasalue. Ostaminen helppoa, kun voi asioida suomeksi. Myyjä/rakentaja Cimrin construction.

        Hyvä että viihdytte, niin mekin viihdymme.


      • etuhinta
        eme kirjoitti:

        ostettiin sea star residencestä. Ehdottomasti paras hinta/laatu suhde tällähetkellä tarjollaolevista. Hinnat lähtee 3h,k n.80m2 terassit, 84.000 ylöspäin.

        On aika edullista jopa Turkin hinnoissa.


      • mainostajanparatiisi

        löytyy sadalta muultakin!!!! haloo hei


    • Marjatta, 24housing

      Itse ostin Turkista asunnon ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Myöhemmin siirryin 24housing Oy:n palvelukseen ja välitän loma-asuntoja Turkista. Rakentaja on jo toisen polven rakentaja, jolla on vankka kokemus ja pääoma. Turkissa on SUURI määrä ns asunnon myyjiä ja erehtymisen mahdollisuus kohtalainen, jos ei tiedä taustoja hyvin. Itse tein selvitystyötä yli 5 kk aktiivisesti ja päädyin nykyiseen ratkaissun ja nautin joka hetkestä Turkissa. Sijoitukseni on kasvanut myös mukavasti korkoa.Voin lämpimästi suositella.
      Jos olet kiinnostunut aiheesta, ole hyvä ja ota yhteyttä: Marjatta Taittonen, p 050 369 2294, [email protected] tai [email protected]

      • marjatta007

        mene marjatta marjaan


    • MAAILMAN LAATUKOTI OY

      erittäin suuri valikoima laadukkaita yhteystyökumppaneita, rakennuttajia. joukossa mm. suomalainen rakennuttaja Novron.

      asiantuntevaa kokemusta, kannattaa tutustua heidän tarjontaan. huolehtivat koko asunnonosto prosessista ja neuvottelevat rakentajien kanssa hyvät sopimukset ja pyrkivät saamaan ostettuihin asuntoihin extraa, paremmat ilmastointilaitteet, enemmän pistokkeita keittiöön.

      kohteita löytyy osoitteesta www.wqh.fi

      • Laatua olla pitää

        Näitä laatufirmoja on Turkissakin ja muuallakin, mutta ei näitten
        ammattivalittajien mielestä ole yhtään.


    • Sea Star

      Suomalais-Turkkilainen perheyritys Cimrin Construction on rakennuttanut Turkin Alanyaan 4 kerrostalon kokonaisuuden. Vuoden 2008 lopulla valmistuneeseen Sea Star Residence:en kuuluu yhteensä 128 korkeatasoista asuntoa ja 16 kaksikerroksista kattohuoneistoa. Talojeen väliin sijoittuu viihtyisä allasalue, puutarha ja oleskelutilat.

      Sea Stariin on jo muuttanut useita suomalaisia perheitä. Asukkaiden kommentit ja lisätiedot löytyvät Sea Starin sivuilta:

      http://www.seastarresidence.fi

      • turkkilainen 56

        kyllä tuollakin yrityksellä tapuhjen tulo kestää kauan ym ym...ei noita nyt kannata mainostaa...lopettakaa please


    • NLy

      Moi,
      Meillä on pari huoneistoa myynnissä Mahmutlarissa kts. www.ruusupiha.com/turkki. Asumme siellä itse n. 3kk vuodessa. Ota yhteytta ja voimme kertoa enemmänm ostokokemuksista ja miten Tapu ja Iskan hankitaan. Alanyalaiset.net:n jäsenyys kannattaa ja olemme itsekin monesti kk-kokouksissa paikan paikalla mukana.

      • kokemuksia?

        Onkos kenellämään kokemusta asunnon ostosta Turkista niin että ottaa paikallisesta pankista lainaa asunnon ostoon, eli sen 60-65% asunnon arvosta minkä nykyään antaavat? Olisi kiva kuulla kokemuksia kun olen itse nähtävästi ostamassa sieltä asuntoa ja mietin että millä ehdoilla myöntävät lainoja, esim. korkoa, laina-aika, vaikuttaako Suomessa olevat lainat yms..


      • Hantta40
        kokemuksia? kirjoitti:

        Onkos kenellämään kokemusta asunnon ostosta Turkista niin että ottaa paikallisesta pankista lainaa asunnon ostoon, eli sen 60-65% asunnon arvosta minkä nykyään antaavat? Olisi kiva kuulla kokemuksia kun olen itse nähtävästi ostamassa sieltä asuntoa ja mietin että millä ehdoilla myöntävät lainoja, esim. korkoa, laina-aika, vaikuttaako Suomessa olevat lainat yms..

        Otin itse lainan turkista ostaakseni asunnon sieltä. Se myönnettiin todella helposti. 3 kk palkkatodistukset ja 2 vuoden verotodistukset mukaan. korko on hieman korkeampi kuin suomessa mutta minulla ei ollut muita vaihtoehtoja, enkä kadu. lainani on otettu Deniz-pankista ja siellä asioin tosi mielellään, koska ovat tosi avuliaita ja voin kysyä milloin tahansa mitä tahansa.Tein juuri siellä suoraveloitus sopimuksen koskien vesi ja sähkölaskuja joten ei tarvitse enää niistäkään huolehtia.


      • lainaa on
        kokemuksia? kirjoitti:

        Onkos kenellämään kokemusta asunnon ostosta Turkista niin että ottaa paikallisesta pankista lainaa asunnon ostoon, eli sen 60-65% asunnon arvosta minkä nykyään antaavat? Olisi kiva kuulla kokemuksia kun olen itse nähtävästi ostamassa sieltä asuntoa ja mietin että millä ehdoilla myöntävät lainoja, esim. korkoa, laina-aika, vaikuttaako Suomessa olevat lainat yms..

        lainan saa helposti koska suuri osa ostamastasi huoneistosta toimii vakuutena. pankista riippuen oman rahan osuus on 10-25% hinnasta jonka pankki arvioi. Hinta ei siis ole välttämättä se mitä asunnon omistaja pyytää. Monesti tuossa tapussakin on jo olemassa panttihinta kuten meillä suomessa panttikirjassa. jotkut pankit pyytävät enemmän todistuksia jotkut taas vähemmän. Mutta palkkatodistus ja parin kuukauden tiliotteet, veronumero, passi, asumislupa siihen asuntoon jota olet ostamassa, välittäjä hoitaa sen hintaan 700liiraa, korko voi olla vähän alempikin kun suomessa, maksuehdot määräytyvät ikäsi ja tulosi perusteella. Suomessa olevia lainoja he eivät tiedä eikä niitä tarvitse ilmoittaa..


      • kalliiit korot
        lainaa on kirjoitti:

        lainan saa helposti koska suuri osa ostamastasi huoneistosta toimii vakuutena. pankista riippuen oman rahan osuus on 10-25% hinnasta jonka pankki arvioi. Hinta ei siis ole välttämättä se mitä asunnon omistaja pyytää. Monesti tuossa tapussakin on jo olemassa panttihinta kuten meillä suomessa panttikirjassa. jotkut pankit pyytävät enemmän todistuksia jotkut taas vähemmän. Mutta palkkatodistus ja parin kuukauden tiliotteet, veronumero, passi, asumislupa siihen asuntoon jota olet ostamassa, välittäjä hoitaa sen hintaan 700liiraa, korko voi olla vähän alempikin kun suomessa, maksuehdot määräytyvät ikäsi ja tulosi perusteella. Suomessa olevia lainoja he eivät tiedä eikä niitä tarvitse ilmoittaa..

        No korko ei kyllä todellakaan ole alempi kuin Suomessa, Suomessa on jäätävän alhaiset korot.

        Turkissa saat maksaa kulutusluottokorkoja asuntolainasta, minullakin yli 9%

        Jos saat turkista halvemman koron kuin suomesta, niin Valehtelet.

        Lisäksi suomesta ei voi saada lainaa asunnolle Turkista, koska ulkomainen asunto ei kelpaa pakille vakuudeksi suomessa


    • Chikcilli

      Hei. Kyllä Turkki on hyvä maa matkailuun ja asumiseen. Olimme perheenä vuoden Turkin Alanyassa. Meillä on oma asunto joka on laadukkaasti sisustettu. Nyt rakennan Suomessa ja tarvitsisin rahani asunnosta pois. Osta asuntoni, kerron lisää. Kerron kaiken mitä tarvitsee tietää. Soitetaan 044 338 1940.

      • kotiulkomailta

        Meiltä saat asuntoja Didimistä ( Didim&Akbük ) sekä myös Bodrumista. Uustuotantoa kaikki, luotettavat rakennuttajat ja laadukkaat projektit. Käy tutustumassa www.kotiulkomailta.com


      • hahhahhahhahhah
        kotiulkomailta kirjoitti:

        Meiltä saat asuntoja Didimistä ( Didim&Akbük ) sekä myös Bodrumista. Uustuotantoa kaikki, luotettavat rakennuttajat ja laadukkaat projektit. Käy tutustumassa www.kotiulkomailta.com

        oletko sinäkin maailman paras ja rehellisin hahhahhah


    • seniorikansalainen

      Kävimme syyskuussa Bulgariassa kahden viikon lomamatkalla ja vaimo teki siellä heräteostoksen .Asunto 2h k,parvekeella, keväällä 2011 valmistuvassa pientalossa uudessa Nessebarissa.Matkaa aurinkorannalla 1 km ja merelle 150 m , uima-allas tulee pihalle. 45 m2 ja hinta 32000 euroa kalustettuna.Homma hoitui parilla kahden tunnin notariaatti/pankkikäynnillä.Suomessa lienee kovempi byrokratia kuin siellä.
      Lentolippu Hki-Sofia n. 170 euroa ja bussilippu sofia-nessebar n.15 euroa!Eläkeläisukkona voin majailla siellä kun haluaa ja nauttia huokeasta hintatasosta .Käyetyt autot ovat edullisia.Rosvoja ei ole esiintynyt kuin kännisiä turisteja kääntämässä.Tietysti kielitaitoa pitää olla,että hommat sujuvat (venäjä ja/tai englanti).Elintason nousu näkyy selvästi, autot uudempia kuin suomessa.Rakennustyön jälki ei häpeä suomalaisten(virolaisten)rakentajien rinnalla.Olen itse rakennusammattilainen ja silmä lepäsi työnlaatua tarkastaltaessa. Eri asia on mikä on bulgaarirakentajien palkkataso.Se ei ole oleellista .Halpa maa pienet palkat.
      Ps vaimo ei mene suin surminkaan Turkkiin (ne islaminuskoiset...),itse olen käynyt siellä kolme kertaa ja ei ole ennakkoluuloja.Paras neuvo on, että ottaa asioista selvää huolella ennen ostopäätöksiä ja hankkii kielitaitoa.

    • turkissa asuva

      Ensin sinun täytyy muistaa että siellä asunnon osto vaatii että saat myös
      ns tabun(tosite että asunto on oikeasti sinun).Älä ikinä maksa koko summaa
      ennen kuin olet nähnyt asunnon ja tabu on oikeasti sinun nimelläsi.Välittäjät vetää
      hurjasti omaan taskuunsa.Turkissa turkkilainenvälittäjä ottaa noin 2% kauppa hinnasta.Vesi ja sähkö sinun tulee tehdä aina omat sopimukset että et maksele
      jonkun muun vesiä ja sähköä.Parasta ostaa ei turisti kohteista jolloin saat aivan
      uuden asunnon noin 25-55.000 nella eurolla:Alanyasta osto on aika moista
      bisnestä....Hurjia hintoja pienistä osa omistuksessa olevista asunnoista .....
      Aina vaihda asunnon lukot turvallisuus syistä.

      • ihme höpötystä

        Ensinnäkin se on tapu eikä tabu.
        Myyjä maksaa välittäjän kulut, ei ostaja.

        tottakai omat sähkö ja vesi sopimukset, itsestään selvyys jopa suomessa.

        Vai muka hurjia hintoja pienistä osaomistus asunnoista Alanyasta????

        100 neliön asunto vastavalmistuneena ja keskustassa 90 000 euroa ei mielestäni ole kovinkaan hurja hinta, mitäs sillä suomesta saa.

        Ja mikähän toi sun keksimä osaomistus on, kyllä minä ainakin omistan sen asunnon ihan kokonaan.

        Olet tainnut itse ostaa syrjästä, minä mieluummin olen siellä missä on elämää ja palveluita.

        Ainoa vaan että alkaa olemaan vähän tiukassa uudet keskusta asunnot.


      • asunto hankinnassa

        Luin täältä ja kaikkine kuluineen pitäisi lisätä n. 4% hintaan:
        http://taloturkista.fi/FI/information.html . Ilmeisesti esim. pienessä yksiössä se ei olisi niin paljoa, esim. 40t 4t sivukuluineen.

        Yksi Turkissa asuva ystävä sanoi, että turkkilaiset tuovat mielellään kaiken "valmiiksi asennettuna" - lamput, matotkin kotiin. Eli kun sisustaa, kannattaa pitää alkuun tyhjillään, etteivät näe mitä telkkareita ym. olet hankkinut kun pyörivät kotonasi asentelemassa. Kauppias hieman ihmetteli, kun ystäväni halusi maton jo oven edessä, eikä päästänyt sisään "asentamaan lattialle". :)


      • turkissa jo 10 v

        oletkohan turkisssa tabusi kanssa käynytkään....se on Tapu ja asunto kannattaa ehdottomasti ostaa keskusta-tosmur-kestel akselilta jotta sillä olisi jotain jälleenmyyntiarvoakin. sinä itse päätät miten asuntosi maksat. yleensä jos välittäjä omavarainen ottaa 10% käsirahan, jonkin ajan kuluttua 50% ja sitten kun tuo Tapu sinun nimelläsi loppu 40%. Jossain kaupassa varainsiirtovero on asunnon hinnassa mukana ja jossain se tulee päälle, muutamista tonneista kuitenkin kyse. Sillähän ei ole väliä ottaako sen rahan sinulta välittäjä, myyjä, rakennuttaja vai kuka kunhan hinta kohtaa ostajan ja kaikki tyytyväisiä. kaikki on siis vain sinusta itsestäsi kiinni miten paljon olet valmis mistäkin maksamaan. Kun ostat kaupasta ruokaakin, siinäkin on monta kättä välissä ja silti sitä vain aina syöt.


    • kippeetä on porukka

      vaihda aina asunnon lukot, välittäjät vedättää ja tuliko pitsasi rintakarvalla.... asunto turkista, ONNEA!

    • makus12457
    • ostan asunnon

      Olen toistakertaa Alanyasa, 4 viikkoa. Olemme ihastuneet paikkaan.
      Ystävälliset ihmiset. Menkää vaikka Topin paikkaan, sielä eim. Topi puhuu hyvää suomea, Kaikkissa asioissa Topi auttaa, jopa nettitikun haussa, muusta avusta puhumattakaan.

      • kaljalle topille

        Oletkohan nyt selvittänyt kaikkea kun mainostat... En sen enempää nyt sitten tuosta topista.... Kylmän kaljan siellä saa, mutta en asuntoa ostaisi


    • huominen3

      hei turkin tuntijat. olisko järkeä ostaa asunto bodrumin läheltä. onko ketään jolla olis asuntoa siellä suunnalla. gulluk. torba ovat lähellä milaksen kenttää 15-20 min.

      hintahaitari 2mh asunnoilla melkoinen.

      • bodrumissakin ollut

        Vaikea sanoa onko siinä järkeä, mutta Bodrum on paljolti paikallisten suosima lomailukohde. Rikkaiden paikallisten. Siellä asuminen siis vähän kalliimpaa. paikkana eikä sijoituksena kuitenkaan varmaankaan huono vaihtoehto, koska sieltä voi myydä myös paikalliselle.


      • GULLUKKILAINEN

        MINULLA ON 2 MERINÄKÖALA-ASUNTOA TURKISSA, TOINEN VUOKRALLA.
        PAIKAN NIMI GULLUK. OSTAN PIAKKOIN KOLMANNEN . OIKOTIE 8298219,
        JOTEN MENE ENSIN VUOKRALLE, JA OSTA SITTEN. HINTA RIIPPUU YKSINOMAAN NÄKÖALASTA.


    • kokenut asukki

      Mieti ensin mistä päin haluat asuntosi ostaa, sitten tutustu välittäjiin. Tarkista välittäjästä kaikki mitä sinulla on mahdollisuus tarkistaa, mm nämä palstat antavat jotain infoa. Yleensä se kenestä ei edes puhuta on jollain tasolla hoitanut asiansa hyvin. Minä tiedän sellaisia toimijoita paljon, mutta en tässä nimeä ketään koska tämä ei ole mainospalsta. Kun olet löytänyt välittäjän, alueen josta asunnon haluat sekä sopivan huoneiston. Neuvottele hinta mieleiseksesi, ei ole olemassa mitään taulukkoa eikä neliöhintoja. Jos hinta miellyttää sinua sekä myyjää, olette tekemässä hyvää kauppaa. Seuraavaksi maksat käsirahan, teette notaarilla valtakirjan jolla välittäjä voi kauppasi hoitaa, sitten noin kuukauden kuluttua hän varmaan pyytää sinulta puolet asunnon hinnasta ja loppuraha 40-50& vasta sitten kun omistuskirja eli Tapu on sinun nimilläsi. Jos välittäjä pyytää sinulta enemmän rahaa kun tuossa edellä mainitsin, jätä ostamatta. Hän ei ole silloin vakavarainen. Se noin 40% joka jää maksettavaksi vasta Tapun jälkeen takaa sen, että asunto todellakin tulee nimiisi eikä Tapu lähde pyrimään pankeissa vakuutena eikä muutakaan vilppiä voi tehdä koska välittäjän palkkio on sen osuuden sisällä joka tulee vasta lopussa. Eli ei missään tapauksessa koskaan koko summaa ennen Tapua. Tuo Tapu kestää tulla 3-4kk, ei sen enempää ja käy myös armeijalla koska olet ulkomaalainen. Sitten kun Tapu on sinun nimelläsi on sopimuksessasi välittäjän kanssa luettava, että hän hoitaa sinulle sähkö- sekä vesiliittymäsopimukset. Sekin on sopimuksessa luettava, että kuuluuko varainsiirtovero ym asunnon hintaan vai maksetaanko ne hinnan päälle. Ne kukut on asunnosta riippuen 1000-3000 euroa. Tutki aluetta tarkkaan, osta sellaiselta alueelta josta jälleenmyynti helppoa. Se on helpompaa jos asuntosi on meren läheisyydessä, Oba, Tosmur, Alanya sijoituskohteina parhaita. Sitten jos halvempia haluaa niin Mahmutlar, jossa jälleenmyynti kuitenkin vaikeampaa jos ei ihan rannan läheisyydessä. Kestelkin vielä ok, koska palvelut alkavat jo löytämään rakennusten tultua myös sen alueen ja kulkuyhteydet ovat suht hyvät. itselläni 6 vuoden kokemus alalta ja asumisesta täällä..

    • turgki

      Hei,
      ystäväni omistaa turkista todella mukavan asunnon ja on tykännyt paikasta todella paljon. Hän on käynyt läpi koko osto prosessin ja tietää asiasta paljon. Hän on tällä hetkellä myymässä asuntoansa henkilökohtaisista syistä. Asunto sijaitsee Alanyassa. Jos olet kiinnostunut asunnosta enemmän, voit laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected]

      • asuurans

        Tuo asunto jota tarjoat on ylihinnoiteltu ja vanha.


      • alanya2
        asuurans kirjoitti:

        Tuo asunto jota tarjoat on ylihinnoiteltu ja vanha.

        Jos mielii ostaa asunnon Turkista, ota yhteyttä Lapponiahomes / Heikki. Saat varmasti asiantuntevaa osaamista. Puhuu suomea ja osaa asiansa. Lapponiahomes on suomen tv:stä tuttu.


    • keke74

      Aika reippaasti porukka täällä mainostaa...

    • kokemuksella1

      Oman asunnon ostossa on monta huomioon otettavaa seikkaa ja ainakin ensimmäistä kertaa asunnon ostaessa kannattaa turvautua ehdottoman luotettavaan kiinteistönvälitysliikkeeseen. Ja todellakaan kaikki eivät ole sellaisia, moni on rahojaan menettänyt huonolla välitzsliikevalinnalla. Omasta kokemuksestani voin sanoa että asuntokaupat hoidettiin ehdottoman luotettavasti ja loistavasti Alanyassa Home Investment välitysliikkeessä. Heidän nettisivunsa ovat www.home-investment.net

      • kokemuksella1

        suomenkielellä palvelevat.


    • välitystä

      Olen Suomalainen yksityisyrittäjä ja toiminut välitys alalla vuodesta 2010. Toimialana autojen välitystä ulkomailta.
      Viime vuonna ostimme loma-asunnon Turkista Alanyan alueelta. Yritys, jolta ostimme asunnon hoiti asiat tosi mallikkaasti ja nopeasti. Jopa niin hyvin, että heidän johtajansa sai minut vakuuttumaan yrityksensä luotettavuudesta ja asioiden hoidon täsmällisyydestä, sillä nyt olen heillä yhteistyökumppanina Suomalaisten asiakkaiden puolesta täällä Suomen puolella. Kauttamme voitte asioida asunnonosto asioissa suoraan rakennusliikkeen edustajiemme kanssa suomenkielellä. Säästät sekä rahassa että ajassa, kun ei tarvitse käyttää turhia välikäsiä. Yritys on Alanyan alueen suurin lisensoitu rakennus- ja kiinteistövälitysliike.
      Katso lisää www.harpatin.com

    • Hertsi

      Onpas hauskaa seurata miten samantien täälläkin kesämökkikauppiaat ym. muut ovat heti puolustamassa omia provikotaan milloin milläkin syyllä... Se on muutes justiinsa niin, että kyllä täältä härmästäkin löytyy kusetusta a:sta öö:hön ja kuivana kakkoseen meiningillä... Kun ottaa nuo utopia lasit silmiltä niin tajuaa asiat...
      Suomessakin todella härskejä kusetuksia joista ei paljon kirjoitella moraalittomia välittäjiä joita petoksista ym. muista viime vuosia paljonkin narauteltu mutta eipähän niistä täällä passaa kirjoitella "suomalaisia" kun ovat... ja ehkä jopa niitä LKV tutkinnon suorittaneita prima vista neitoja... Vai? Niitä LKV tutkinnon suorittaneita pakkasella tuuletettuja homekämppiä nähnyt monia, mutta sehän on vain ostajan etu, että asunto on tuuletettu ja ei ole "edellisen asukkaan hajuja"... Joten ei muuta kuin asunto-ostoksille niille myydyille remppa miehen unelmille, joista milloin minkäkin asian takia käydään oikeustaisteluita...
      Seuraavana varmaankin palstoilla putkirempatut kämpät ja niistä aiheutuvat sisäilmaongelmat ym. mutta eihän niistäkään täällä passaa kirjoitella koska ostajanhan pitäisi tietää, että näin siinä saattaa käydä kun jätetään vanhat viemäri ja vesiputket rakenteisiin homehtumaan, mutta kyllähän LKV tutkinnon suorittanut tunkki asian kohteen myydessään tietää ja siitä "tutkinnot" hänet varmaankin vapauttaa...Joten ei muuta kuin turvallisille LKV asuntokaupoille...
      Maksajahan on aina ostaja, ei myyjä...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe