Absinthe(pere kermann's)kokeilleet!

voltti%

ketkä kokeillut,onko hyvä ja otetaanko raakana vai pitääkö sille tehdä jokin esikäsittely?60%vol
hullua ruohoa onko kuinka paljon tehoaako yhtään,että kannattaako ostaa suomen alkosta?

51

25284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juomanlatkija

      24,30 € / pullo = 34,57 € / litra!

      Alkoholia 60 %, ts. "viinan määrän suhteen vertailukelpoinen" sellaisten 40-prosenttisten juomien kanssa, joiden litrahinta on 23,05 € (tai 0,7 litran pullon hinta 16,13 €).

      Ei maistu minulle raakana eikä lantrattuna! "Teho" sama kuin tuonvahvuisessa viinassa yleensäkin; kyllä 60 % juovuttaa, kun tarpeeksi latkii. Jos se nyt sitten on pääasia (?)

      PALJON halvempia / PALJON parempia juomia löytyy. Hinnassa täytyy olla huomattava kultti-/erikoisuuslisä.

      Olen ostanut yhden pullon ja samalla kaksi: ensimmäisen ja viimeisen. Muut saavat puolestani vapaasti hairahtua, minä etsin rahalleni parempaa vastinetta.

      • haluu kokeilla

        hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan.


      • suomesta
        haluu kokeilla kirjoitti:

        hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan.

        sitä vain on hankala hankkia. Jos käy virossa tai euroopassa niin sieltä kannattaa tuoda. Eri merkkejä on todella paljon ja makuja on myös monia. http://www.absintti.com
        tuolla voi tutustua


      • nimimerkkiMiniErkki
        suomesta kirjoitti:

        sitä vain on hankala hankkia. Jos käy virossa tai euroopassa niin sieltä kannattaa tuoda. Eri merkkejä on todella paljon ja makuja on myös monia. http://www.absintti.com
        tuolla voi tutustua

        "Jos käy virossa tai euroopassa niin sieltä kannattaa tuoda."

        Eikö Viro olekaan Euroopassa? Ja eihän Euroopassa käydäkseen tarvitse lähteä minnekään ulkomailla, kun Suomikin on osa Eurooppaa.


      • ipe
        haluu kokeilla kirjoitti:

        hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan.

        Absintin "vaikuttava" aine on koiruohon tujoni. Ikävä kyllä EU-maissa sitä saa olla korkeintaan 35mg/litra. Jos absintistä tykkää, kannattaa kokeilla erilaisia www-sivustoja kuten www.absintti.com. Jos matkailu kiinnostaa, jos vierailet esim. Venäjällä tai absintin luvatussa maassa, Tsekissä, Absinttia on tarjolla jokaisessa matkamuistomyymälässä. Kuten sanottua, absintteja on eri laatuja ja niissä on tosiaankin eri määrä tujonea, eniten tujonea on "King of Spirits GOLD" absintissa, joka ei itseä ainakaan nappaa hirveän maksunsa ansiosta. Mutta kuitenkin, www-sivut tarjoavat lisätietoa.


      • solmiakkipossu
        ipe kirjoitti:

        Absintin "vaikuttava" aine on koiruohon tujoni. Ikävä kyllä EU-maissa sitä saa olla korkeintaan 35mg/litra. Jos absintistä tykkää, kannattaa kokeilla erilaisia www-sivustoja kuten www.absintti.com. Jos matkailu kiinnostaa, jos vierailet esim. Venäjällä tai absintin luvatussa maassa, Tsekissä, Absinttia on tarjolla jokaisessa matkamuistomyymälässä. Kuten sanottua, absintteja on eri laatuja ja niissä on tosiaankin eri määrä tujonea, eniten tujonea on "King of Spirits GOLD" absintissa, joka ei itseä ainakaan nappaa hirveän maksunsa ansiosta. Mutta kuitenkin, www-sivut tarjoavat lisätietoa.

        "Ikävä kyllä"?

        Pötyä ja huuhata. Kirjoitetaan lisää:

        - Tupakan vaikuttava aine on terva. Kaikkien tupakoitsijoiden toive on saada keuhkonsa pian tervaisiksi niin että voisivat yskimällä huoltaa puuveneensä pohjan. Tervan haittavaikutuksena on terva-addiktio, joka ilmenee ns. tervapiruiluna. Vieroitusoireiden torjuntaan ovatkin eräät makeisvalmistajat alkaneet tuottaa sen mukaan nimettyjä irtokarkkeja.


        - Kahvin vaikuttava aine on parkkihappo, jonka vuoksi kahvia nautitaan suurissa määrin. Parkkipirkot ja parkkilaivojen rakentajat ovat tunnetuimpia parkkihapon väärinkäyttäjiä. Suomen historiassa kuuluisin parkkihapon väärinkäyttäjä oli Volter Kilpi, joka kirjoitti sen vaikutuksen alaisena suurromaaninsa, joka kuvaa yhden kostean viikonlopun tapahtumia parkkihallin suunnittelemiseksi Raision keskustaan (kahviautomaatin äärellä enimmäkseen, tietty).

        No niin.

        Tämä terpeeni on varmaankin ainoa täysin vaikutukseton haitta-aine, jonka huumeettomuutta todistamaan on oma verkkosivustonsakin: www.thujone.info --mainittua ainetta kun väistämättä päätyy aitoon absinttiin sen valmistusprosessista johtuen, tosin vähäisiä määriä. Suuret lukemat, joita czech crapsinthen valmistajat toitottavat, eivät ole edes totuudenmukaisia vaan hihasta vedettyjä arvioita.


        Absintin ainoa "vaikuttava" aine on aina ollut ja on yhäkin etyylialkoholi, etanoli.


      • KokemustaRikkaampi
        solmiakkipossu kirjoitti:

        "Ikävä kyllä"?

        Pötyä ja huuhata. Kirjoitetaan lisää:

        - Tupakan vaikuttava aine on terva. Kaikkien tupakoitsijoiden toive on saada keuhkonsa pian tervaisiksi niin että voisivat yskimällä huoltaa puuveneensä pohjan. Tervan haittavaikutuksena on terva-addiktio, joka ilmenee ns. tervapiruiluna. Vieroitusoireiden torjuntaan ovatkin eräät makeisvalmistajat alkaneet tuottaa sen mukaan nimettyjä irtokarkkeja.


        - Kahvin vaikuttava aine on parkkihappo, jonka vuoksi kahvia nautitaan suurissa määrin. Parkkipirkot ja parkkilaivojen rakentajat ovat tunnetuimpia parkkihapon väärinkäyttäjiä. Suomen historiassa kuuluisin parkkihapon väärinkäyttäjä oli Volter Kilpi, joka kirjoitti sen vaikutuksen alaisena suurromaaninsa, joka kuvaa yhden kostean viikonlopun tapahtumia parkkihallin suunnittelemiseksi Raision keskustaan (kahviautomaatin äärellä enimmäkseen, tietty).

        No niin.

        Tämä terpeeni on varmaankin ainoa täysin vaikutukseton haitta-aine, jonka huumeettomuutta todistamaan on oma verkkosivustonsakin: www.thujone.info --mainittua ainetta kun väistämättä päätyy aitoon absinttiin sen valmistusprosessista johtuen, tosin vähäisiä määriä. Suuret lukemat, joita czech crapsinthen valmistajat toitottavat, eivät ole edes totuudenmukaisia vaan hihasta vedettyjä arvioita.


        Absintin ainoa "vaikuttava" aine on aina ollut ja on yhäkin etyylialkoholi, etanoli.

        Jos jotain kemikalia haluaa kokeilla, se kannattaa hankkia puhtaana. MDMA,LSD,Sienet,Hamppu kyllä lähtee. Suosittelen.


      • Hörhöttäjä
        haluu kokeilla kirjoitti:

        hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan.

        EI OLE HULLURUOHOA ABSINTISSA!!!! Hulluruoho (datura stramonium) on vahva delirantti joka voi tappaa ja aiheuttaa HYVIN voimakkaita hallusinaatioita, absintissa on koiruohoa joka saattaa surina määrinä nautittuna aiheuttaa jotain pientä... mutta absintin lailliset rajat on siinä että ei siitä mitään varmaan tule.

        Btw. toi hulluruoho on kiva koriste joka omalla ikkunalaudallanikin on.....


      • jadeeh
        solmiakkipossu kirjoitti:

        "Ikävä kyllä"?

        Pötyä ja huuhata. Kirjoitetaan lisää:

        - Tupakan vaikuttava aine on terva. Kaikkien tupakoitsijoiden toive on saada keuhkonsa pian tervaisiksi niin että voisivat yskimällä huoltaa puuveneensä pohjan. Tervan haittavaikutuksena on terva-addiktio, joka ilmenee ns. tervapiruiluna. Vieroitusoireiden torjuntaan ovatkin eräät makeisvalmistajat alkaneet tuottaa sen mukaan nimettyjä irtokarkkeja.


        - Kahvin vaikuttava aine on parkkihappo, jonka vuoksi kahvia nautitaan suurissa määrin. Parkkipirkot ja parkkilaivojen rakentajat ovat tunnetuimpia parkkihapon väärinkäyttäjiä. Suomen historiassa kuuluisin parkkihapon väärinkäyttäjä oli Volter Kilpi, joka kirjoitti sen vaikutuksen alaisena suurromaaninsa, joka kuvaa yhden kostean viikonlopun tapahtumia parkkihallin suunnittelemiseksi Raision keskustaan (kahviautomaatin äärellä enimmäkseen, tietty).

        No niin.

        Tämä terpeeni on varmaankin ainoa täysin vaikutukseton haitta-aine, jonka huumeettomuutta todistamaan on oma verkkosivustonsakin: www.thujone.info --mainittua ainetta kun väistämättä päätyy aitoon absinttiin sen valmistusprosessista johtuen, tosin vähäisiä määriä. Suuret lukemat, joita czech crapsinthen valmistajat toitottavat, eivät ole edes totuudenmukaisia vaan hihasta vedettyjä arvioita.


        Absintin ainoa "vaikuttava" aine on aina ollut ja on yhäkin etyylialkoholi, etanoli.

        Kyllä täytyy lisätä, että on siinä ero vetääkö yhtä suuren määrän alkoholia vaikka viskinä, brandyna, tai muunlaisena viinana, verratessa absinttiin, vaikka ottaisit saman määrän alkoholia absinttina kuin vodkana, lähtee nuppi kehittelemään ihan ufoja systeemejä, kaikilla tutuillani, kuin myös itselläni. Ollaan testattu, kun yksi vetää kaatokännit vodkalla ja toinen absintilla, ja seuraavalla kerralla toisin päin, ja kaikilla kerroilla oli selväpäisiä messissä ja alkoholin määrä oli laskennallisesti sama. Kyllä Se Toimii.


      • yeyerye
        haluu kokeilla kirjoitti:

        hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan.

        Polta jointteja


    • la fée verte

      No tuo Père Kermannsin absintti on kyllä periaatteessa tosi huonon makuista. Suomen puolella kallista, mutta virosta löytyy noin 13€/pullo. Tujonia tuo sisältää 30mg/kg

    • la fée verte

      Niin ja vielä tuosta nauttimismetodista sen verran että itse olen ainakin 4cl shoteista juonut. Vettä voi laittaa, jos tuntee tarvitsevansa. Tuolla absintilla ei mitään erikoisempaa vaikutusta ole ollut havaittavissa, mutta eipä ollu cannabis absinthellakaan.

      • TipahdusTehot

        Musta se on niin koomista, kun jengi väittää että joku ei vaikuta. Henkilökohtaisesta kokemuksesta olen esim nauranut niille, jotka sanoo, että mistä tietää kun sienet tai lsd alkaa vaikuttamaan. Sitä ei todellakaan tarvitse kysyä... Sen kyllä huomaa, lähinnä ihmeellistä olisi jos jotenkin kykenisi olemaan huomaamatta moisen.


    • Nocturna

      Ihanaa! Minä lantrasin spriteen, kyllä sitä raakanakin juo, mutta aika tuiteraa on, en suosittele.;D Joku sanoi tuolla, että "muutuin siniseksi ja oksentelin, kun olin juonut absinttia". Mitä vittua?:D Mulle ei ainakaan tullut mitään "vaikutuksia", ihan samanlaista kuin muukin alkoholi. Känniin tuli hyvin ja nopeasti, mutten kyllä herännyt aamulla siniseksi muuttuneena sängystäni, enkä maannut oksennuksessani, joten, en tiiä.;D

      • O:J

        Mulla tosta absintista tuli semmoisia oireita että kun eilen join sitä niin tulin kyllä känniin mutta yöllä sitten näin aika sekavia unia.(Yleensä en näe kännissä niitä)Sitten aamulla silmät oli pitkän aikaa punaiset vaikka en tuntenut olevani krapulassa ???(kumma kyllä muista juomista kaljaa lukuunottamatta olen saanut krapulat)


      • Eichelbergeristä
        O:J kirjoitti:

        Mulla tosta absintista tuli semmoisia oireita että kun eilen join sitä niin tulin kyllä känniin mutta yöllä sitten näin aika sekavia unia.(Yleensä en näe kännissä niitä)Sitten aamulla silmät oli pitkän aikaa punaiset vaikka en tuntenut olevani krapulassa ???(kumma kyllä muista juomista kaljaa lukuunottamatta olen saanut krapulat)

        sydämentykytystä. Mutta voi olla alkoholinkin syytä. Kuitenkaan muilla merkeillä tätä ei ole esiintynýt. Olisiko korianterilla vaikutusta?


      • Demw

        Itse kokeilin kaverin kanssa sekoittamaan Pere Kermans'ia Mountain Dewiin, sekoitus olis Peree 1/3 ..
        Teineille varmasti toimiva ratkaisu,itse kyllä pysyttelen tuosta tavarasta erossa,ainakin siihen asti kun kynteni kohtaavat OIKEAA absinttia,eikä mitään "vähän sinnepäin yrttilientä".
        Kaikenkaikkiaan voin sanoa,että Pere on kamalaa kuraa,mutta ajaa asiansa mikäli on kyseessä humalanhakuinen juominen,jolloin juoman maulla ei niin ole väliä.
        Mikäli etsii oikeaa Absinttia,kannattaa katsoa netistä joku vanha absintti,sellainen jota on tehty tyyliin vuodesta 1800 ->


    • ranxerox

      Pere Kermannin absintti on yksi huonoimmmista absinteista, todella pahaa. Absintti juodaan veden ja sokerin kera, eli esim. näin: sokeripala kastetaan absintilla ja sytytetään palamaan. Sula sokeri valuu lusikasta tai ns. absinttilusikasta lasiin jossa on valmiina itse alkoholi ja vesi. Veden voi tosi lisätä sokerin jälkeenkin mutta parempi on sulattaa sokru, sekoittaa lusikalla ja alkaa nauttimaan samantien.

      Itse tujonia on absintissa niin vähän ettet sitä kyllä tunne missään. Sellaisia määriä tujonia että se vaikuttaisi jotenkin tuntuvasti, saat vain dokaamalla absinntia niin paljon että alkoholimyrkytys tulee ennen muita vaikutuksia. Itse tehtynä absinttiin voi saada kovia tujoni-määriä ja silloin juoma onkin jotain aivan muuta..

      Absintti on taas yksi trendialkoholi, jota itseasiassa on vitun pahaa(kuten tequila/grappa/ouzo/tms.) mutta sitä halutaan juoda jostain kumman syystä kuitenkin. Paras väkevä on kirkas, siitä kun saa minkämakuisen tahansa. Vodka raakana ja viinat sopivat sitten kaikkeen drinkkeihin ja blendaamiseen.

      • Weukki

        Selkeesti ehkä ainut joka osasi vastata kysymykseen.. ja joka asiasta jotakin tiesi :)
        Joko olet baari alalla, tai sitten muuten vain olet ottanut asioista jotakin selkoa :)


      • dcclxxvii
        Weukki kirjoitti:

        Selkeesti ehkä ainut joka osasi vastata kysymykseen.. ja joka asiasta jotakin tiesi :)
        Joko olet baari alalla, tai sitten muuten vain olet ottanut asioista jotakin selkoa :)

        Tuo tulella leikkiminen absintin kanssa lienee kaiketi lähinnä elokuvista innoitteensa saaneiden puuhaa. Ja mitä tulee absintin juomiseen: milloin ihmiset tajuavat ettei makuasioista ole järkevää kiistellä? Sitten ihmetellään miksi on sotia.


    • Botanisti

      Absintti sisältää koiruohoa (Artemisia absinthium), sitäkin vai hiukan. Koiruoho on sisältämänsä tujonin vuoksi myrkyllistä. Yliannostukset ja jatkuva koiruohon käyttö voivat aiheuttaa kouristuksia, oksentelua, huimausta, kramppeja ja hourailua. Lasten ja odottavien äitien on syytä välttää koiruohon käyttöä. Koiruohosta on kuitenkin olemassa muotoja, jotka eivät sisällä lainkaan tujonia. Koiruohosta eristettyä eteeristä öljyä ei saa käyttää sisäisesti. Anista päälle.
      Ei hulluaruohoa (Datura stramonium), se on myrkkyä. Unohtakaa kokonaan se ruoho jos ette halua koomaan tai muuten vaan kirmata vaahto suussa alasti moottoritiellä ja sen jälkeen pitkää tuskallista kuolemaa. Baarikaappiinne voitte lisätä tuon absintin jos siltä tuntuu. Mukaan vaikka ouzoa ja muita herkkuja.

      • dcclxxvii

        että ehkä kyseinen henkilö käytti hulluruoho sanaa ikäänkuin lempinimenä? Rakkaalla lapsella on jne.


    • tinkeboutthat

      join äske ,siis lissää.hyvvää .mutt aik paskaa .loppu .en tiä pitääkk hakkee lissää.ei siis oo oikeet absinttii,kos viäl ossaa näppäil .kato netist ,ssis googlaa absinthe"jenkeiks".

    • mulkkuiiro

      laimenna se koskenkorva/leijona viinassa

    • peräreikä

      ja leijonalla ei tee vittujakaa

    • absinttilisti

      Jep eli absinttihan on yrttijuoma joka sisältää muiden yrttien ohella myös koiruohoa. Koi ruohossa on Fenkolia jota joskus pidettiin hermomyrkkynä mutta nykyisin tutkijat ovat skeptisempiä. Tuo juttu hulluruohosta sitä absintit eivät sisällä. En tiedä mistä tuo tieto on peräisin sillä olen kuullut siitä muualtakin. tietoja asioista hieman neutraalimmin kuin absintin markkinoilta löytyy tuolta.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Absintti

      • Nimetön

        ei koiruohossa voi olla fenkolia. koiruoho on kasvi ja fenkoli on kasvi. ei saatana.


      • huoh
        Nimetön kirjoitti:

        ei koiruohossa voi olla fenkolia. koiruoho on kasvi ja fenkoli on kasvi. ei saatana.

        Tässä juuri kotiin tulin ja absinttia tuli tosa pullo vedettyä..No itse en raakana ottanut vaan sekotin sitä mountain dewiin..Ei se nyt sitten nii pahaa ollut,mutta dewi toi sen hyvän mauan vahvasti esille :DD


      • askdkaldladjaldjlkdjalsd
        huoh kirjoitti:

        Tässä juuri kotiin tulin ja absinttia tuli tosa pullo vedettyä..No itse en raakana ottanut vaan sekotin sitä mountain dewiin..Ei se nyt sitten nii pahaa ollut,mutta dewi toi sen hyvän mauan vahvasti esille :DD

        Mitä merkkiä oli?


      • Jyrki Liha
        Nimetön kirjoitti:

        ei koiruohossa voi olla fenkolia. koiruoho on kasvi ja fenkoli on kasvi. ei saatana.

        > fenkoli on kasvi. ei saatana.

        Mistä tiedät ettei saatana ole kasvi?


    • SokeritonHattara

      Kävi vaan mielessä, myydäänkö Pere Kermansia Alkossa, jollei myydä niin myydäänkö ylipäätänsä alkossa minkäänlaista absinttia? Haluaisin tietää pullokoot ja nimet, sillä meidän lähi-Alkossa ei myyty ainakaan.

      • parempaa absinttia

        on Kübler, joskin se on kirkasta ja monet haluavat absinttinsa olevan vihreää. Kirkas on silti OK; aromeja ei puutu siitä. 0,5 litran pullo ja n. 33 euroa.


    • Ab66nti

      hyvät ihmiset, ei tuossa suomen absintissa/absinteissa ole pienintäkään määrää tujonia. Baareista saa pernod paris edition absinttia sekä harvoista paikosta myös tuota pere kermann's litkua. Pää menee kyllä sekaisin mutta se on aivan alkoholin ansiota. Itse pidän kyseisestä tisleestä enkä pysty ymmärtämään miten joku ei voi pitää siitä. Kokeilkaa ihmiset panssarivaunua baarissa siinä on mielestäni paras paukku johon absinttiakin käytetään.

    • Pakko toistaa, mitä tuolla alempana kirjoitin - kukaan aniksenhajuisista "luulotautisista" ei liene ottanut tosissaan provokaatiotani.

      Huvittaa vähäisessä mitassa tämä absinttijehovien fundamentalistinen hurmoshenkisyys näillä palstoilla. En voi oikein mitenkään ymmärtää tätä, koskapa samankaltaisia - tai jopa ihan samoja - juomia löytyy kosolti maailmasta. Mutta näille palstamystikoille absinttilusikkoineen on vain yksi ja ainoa oikea olemassa - vahinko vain, että kukaan ei pysty sanomaan, mikä se on ja mistä se löytyy.

      No, täytyyhän ihmisellä olla harrastus eikä absintti varmaankaan ole sieltä pöllömmästä päästä. Onhan juoma pitänyt pintansa - tosin siinä missä pastis, ouzo, Pernod, anisettet - Sambuca, Marie Brizard ja muut anispitoiset, veden kanssa sakenevat juomat. Totta, totta... tiedän, että varsinaiselle absinttivelhollle ko. juomat aiheuttavat vain tuhauksen kokanokkaan, mutta kyllä ne minulle ovat saman genren eri ilmentymiä kaikki tyynni.

      "Valmistajat antavat ymmärtää, että tujonilla olisi jonkinlaisia psykoaktiivisia ominaisuuksia, jotka auttoivat 1800-luvun runoilijoita, kirjailijoita ja taiteilijoita merkkiteostensa luomisessa. Tästä on seurannut jopa myrkytyksiä, kun kokeilunhaluiset henkilöt ovat sekoittaneet koiruohoöljyä alkoholiin tai jopa nauttineet sitä sellaisenaan.

      Taannoin kyseli joku muina miehinä yrttipalstalla koiruohon kasvatusohjeita. Yhtä hölmöä kuin vegaanipalstalla kysellään hampunviljelystä, jotta kysyjä saisi heinäkenkiinsä uudet hamppunarunauhat.

      Absintti on tunnettu sen suositusta asemasta Ranskassa, etenkin romantisoituneista kytköksistä pariisilaisiin 1800–1900-luvun vaihteen taiteilijoihin. Se kiellettiin maassa vuonna 1915. Yksi tunnetuimpia absinttimerkkejä oli Pernod Fils. Absintti kiellettiin noihin aikoihin suurimmassa osassa maailmaa, ei kuitenkaan mm. Espanjassa, Portugalissa, Englannissa eikä Ruotsissa. Kieltämisen syynä oli käsitys, että absintti olisi ollut tavallista alkoholijuomaa vaarallisempaa."

      Ainahan meitä on vaara viehättänyt - ja vielä enemmän sellainen vaara, joka on itse asiassa aivan vaaraton vaara. Rituaalit ja niistä kiisteleminen ovat hauskaa - tosin aivan turhaa - ajanvietettä.

      Niin ja hei! - vanhat absinttilusikat ovat kauniita esineitä useimmiten, mutta ei niillä absinttia tarvitse lusikoida. On meilläkin sokerisakset ja harvemmin niilläkään sokeria on otettu.

      • Bäska Droppar

        ja kukkihan se lopulta, se koiRUOHO


      • Bäska Droppar kirjoitti:

        ja kukkihan se lopulta, se koiRUOHO

        "hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan." - tuo ja nonta muuta samankaltaista tuossa ylempänä.

        Eiköhän tämä ole absintikeskustelun yleinen sävy näillä palstoilla sekä se, mitä tältä juomalta yleensä haetaan - vaikka ei löydetä. Pojankoltiaisena poltettiin hamppunarua piipussa ja oltiin hetken päästä kaukana pilvessä.

        "Aina kun joku kertoo löytäneensä totuuden, löysään varmistimen pistoolistani."


      • Asiaan perehtynyt
        crudo kirjoitti:

        "hullun-ruohon vaikutusta haluisin kokeilla,itse alkoholi ei kiinnosta,siitä ei saa kuin päänsäryn.eli toi kallis litku ei sitte anna toivottua vaikutusta.ei taida suomen alkossa parempia sit ollakaan." - tuo ja nonta muuta samankaltaista tuossa ylempänä.

        Eiköhän tämä ole absintikeskustelun yleinen sävy näillä palstoilla sekä se, mitä tältä juomalta yleensä haetaan - vaikka ei löydetä. Pojankoltiaisena poltettiin hamppunarua piipussa ja oltiin hetken päästä kaukana pilvessä.

        "Aina kun joku kertoo löytäneensä totuuden, löysään varmistimen pistoolistani."

        Katso hieman viestien päivämääriä ja mieti, olisiko tietämys lisääntynyt noista ajoista nyt, kun uutuudenviehätys (ns. hype) on laantunut. Ei taideta enää leikkiä baareissa liekehtivillä sokereilla kuten 10 vuotta sitten. Se huijaus lienee jo kuivaksi lypsetty.

        Minä itse haen autenttisuutta juomalta, jonka valmistuksessa oli pidempi tauko kuin on kenenkään nettikeskustelijan ikä (todennäköisesti). Sellaisia myydään mm. täällä:

        http://www.absintheonline.com

        Siellä on valikoima Ranskassa ja Sveitsissä valmistettavia absintteja, alkuperäisiä reseptejä uskollisesti seuraillen (mutta myös "modernisti" soveltaen). Absinttiresepteissä ei ole kysymys makuasioista, vaan historiallisista tosiasioista.

        Monet alkoholialan ammattilaiset tuntuvat kuitenkin hakevan vain voiton maksimointia. Pere Kermann's ja muut pahemmat roskat ovat absinttia vain niin kauan, kuin absintille ei ole tarkkaa määritelmää laeissa/asetuksissa/direktiiveissä kuten on muille alkoholijuomille. Nimitys "absintti", "absinthe" jne. on ainakin vielä vapaata riistaa roskajuomien valmistajille. Toivoa on, että lähivuosina saadaan kunnon "direktiivi", jolla absintti määritellään valmistusaineiltaan ja -tavaltaan.

        Ei minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, että koiruoholla maustettuja muita alkoholijuomia valmistetaan ja myydään, muttei niitä absintiksi voi kutsua vain koiruohon vuoksi.

        Ja vielä persekermannista: Feeverten joku jäsen aikoinaan kyseli sen valmistajalta ja sai oheisen tukkutarjouksen:

        "[...] Purchase ABSINTHE "Pere Kermann's 60° bottle 70 cl 600 bottles by pallet. 1.82 euro by bottle for un order min of 22 pallets (one 40 ft FCL container with pallet)"

        (http://www.feeverte.net/guide/country/france/kermann/#more)

        ...mikähän mahtoi taas ollakaan yhden pullon hinta Alkossa...

        Että silleen. Faktojen lähteille löytää vaikka tästä:

        http://www.feeverte.net
        http://www.oxygenee.com


      • Asiaan perehtynyt kirjoitti:

        Katso hieman viestien päivämääriä ja mieti, olisiko tietämys lisääntynyt noista ajoista nyt, kun uutuudenviehätys (ns. hype) on laantunut. Ei taideta enää leikkiä baareissa liekehtivillä sokereilla kuten 10 vuotta sitten. Se huijaus lienee jo kuivaksi lypsetty.

        Minä itse haen autenttisuutta juomalta, jonka valmistuksessa oli pidempi tauko kuin on kenenkään nettikeskustelijan ikä (todennäköisesti). Sellaisia myydään mm. täällä:

        http://www.absintheonline.com

        Siellä on valikoima Ranskassa ja Sveitsissä valmistettavia absintteja, alkuperäisiä reseptejä uskollisesti seuraillen (mutta myös "modernisti" soveltaen). Absinttiresepteissä ei ole kysymys makuasioista, vaan historiallisista tosiasioista.

        Monet alkoholialan ammattilaiset tuntuvat kuitenkin hakevan vain voiton maksimointia. Pere Kermann's ja muut pahemmat roskat ovat absinttia vain niin kauan, kuin absintille ei ole tarkkaa määritelmää laeissa/asetuksissa/direktiiveissä kuten on muille alkoholijuomille. Nimitys "absintti", "absinthe" jne. on ainakin vielä vapaata riistaa roskajuomien valmistajille. Toivoa on, että lähivuosina saadaan kunnon "direktiivi", jolla absintti määritellään valmistusaineiltaan ja -tavaltaan.

        Ei minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, että koiruoholla maustettuja muita alkoholijuomia valmistetaan ja myydään, muttei niitä absintiksi voi kutsua vain koiruohon vuoksi.

        Ja vielä persekermannista: Feeverten joku jäsen aikoinaan kyseli sen valmistajalta ja sai oheisen tukkutarjouksen:

        "[...] Purchase ABSINTHE "Pere Kermann's 60° bottle 70 cl 600 bottles by pallet. 1.82 euro by bottle for un order min of 22 pallets (one 40 ft FCL container with pallet)"

        (http://www.feeverte.net/guide/country/france/kermann/#more)

        ...mikähän mahtoi taas ollakaan yhden pullon hinta Alkossa...

        Että silleen. Faktojen lähteille löytää vaikka tästä:

        http://www.feeverte.net
        http://www.oxygenee.com

        Totta - melko vanhoja lankoja keritään vielä. Vastauksesi oli oikeinkin tyhjentävä ja toi uutta tietoa.

        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että on asiastaan innostunut. Minulla on ystävä Lausannessa, jonka kanssa olemme tyhjentäneet muutaman absinthiputelin iltapuhteilla - ihan hyvä, mutta melkoisesti paikkaan sidottu juoma. Vaatii näköalan alas järvelle ennen kuin pääsee saloihin käsiksi.

        Sama kuin pastis - oikein hyvää Grassessa petanqueta pelatessa - ja joskus hyvin harvoin kotona kesähelteellä iltavarjossa, mutta muulloin ei maistu.


      • franska potàtis
        crudo kirjoitti:

        Totta - melko vanhoja lankoja keritään vielä. Vastauksesi oli oikeinkin tyhjentävä ja toi uutta tietoa.

        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että on asiastaan innostunut. Minulla on ystävä Lausannessa, jonka kanssa olemme tyhjentäneet muutaman absinthiputelin iltapuhteilla - ihan hyvä, mutta melkoisesti paikkaan sidottu juoma. Vaatii näköalan alas järvelle ennen kuin pääsee saloihin käsiksi.

        Sama kuin pastis - oikein hyvää Grassessa petanqueta pelatessa - ja joskus hyvin harvoin kotona kesähelteellä iltavarjossa, mutta muulloin ei maistu.

        Miten muuten mahtaa olla se pastis Prado (Prago?) jota on nyt Alkossa: Oliko se niin, että kun Olkiluodon työmaalle tuli runsaasti ranskalaisia työntekijöitä, otti Alko sen valikoimaansa? Vai tuliko muista syistä vai onko Olkiluodon/lähiseudun Alkossa nyt jotakin muuta merkkiä tarjolla?
        Onko Ricard sitten poistunut Alkon valikoimasta...?


      • lakritsijulle
        franska potàtis kirjoitti:

        Miten muuten mahtaa olla se pastis Prado (Prago?) jota on nyt Alkossa: Oliko se niin, että kun Olkiluodon työmaalle tuli runsaasti ranskalaisia työntekijöitä, otti Alko sen valikoimaansa? Vai tuliko muista syistä vai onko Olkiluodon/lähiseudun Alkossa nyt jotakin muuta merkkiä tarjolla?
        Onko Ricard sitten poistunut Alkon valikoimasta...?

        Ilmankos se työmaa etenee niin hitaasti...


      • ja vielä
        crudo kirjoitti:

        Totta - melko vanhoja lankoja keritään vielä. Vastauksesi oli oikeinkin tyhjentävä ja toi uutta tietoa.

        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että on asiastaan innostunut. Minulla on ystävä Lausannessa, jonka kanssa olemme tyhjentäneet muutaman absinthiputelin iltapuhteilla - ihan hyvä, mutta melkoisesti paikkaan sidottu juoma. Vaatii näköalan alas järvelle ennen kuin pääsee saloihin käsiksi.

        Sama kuin pastis - oikein hyvää Grassessa petanqueta pelatessa - ja joskus hyvin harvoin kotona kesähelteellä iltavarjossa, mutta muulloin ei maistu.

        mitä merkkiä mahtoivat olla? Muutama puteli illassa, aika hyvin kahdelta henkilöltä. Paljonko oli prosentteja?


    • sadfasdf

      Join ~0.5l pariin tuntiin ja ei siitä hyvä olo tullut. )h herättyäni oksentelin. Ei pysynyt mikään sisällä.

    • be only one

      moi.... Tsekeistä ostin 10 pulloo vihreetä/punasta ja paras juoma tulee minun mielestäni lasiin absinttiä ja noin 8 cl ja 3 jääpalaa ja antaa palaa... hyvä aniksen maku... ensi kesänä haen lisää halpaa laatu ravitsemusainetta..

      • makunsa mukaan

        kullekin; ihan OK on käyttää jäitä ja juoda "pitkänä".


    • AbsinttiMaaaan

      Kamalaa p*skaa on tämä ja tietysti periaatteessa ainoa, jota rivialkosta saa :p Pere Kermann on luonut suomalaisille aivan käsittämättömän kuvan absintista ja siitä mille se maistuu.

      Tässä kritiikki ko. pullotetusta uima-allasvedestä Absinthe Buyers Guidesta:

      COLOR BEFORE WATER 1/10
      Pathetically light blue with just a minor hint of green.

      LOUCHE ACTION 0/10
      No louche at all.

      COLOR AFTER WATER 0/10
      This looks like public swimming pool water. Seriously.

      AROMA 6/30
      Before water there's a heavy alcohol and minty chewing gum thing going on with a weird dirty scent of anise extracts. After adding water the only thing that happens is that it turns even more chewing gum like.

      MOUTH-FEEL 1/10
      Very dry yet terribly oily at the same time. Truly nasty!

      TASTE 3/20
      I only give this three points because I've actually had worse. Its taste is mainly that of chemicals.

      OVERALL IMPRESSION 1/10

      Jos muuta absinttia ei ole saatavilla kannattaa ennemmin juoda altaasta vanhat tiskivedet.

      Absintin "vaikuttava" aine (eli se kuuluisa psykoaktiivi) on tujon http://fi.wikipedia.org/wiki/Tujoni

      Tujonin takia ei absinttia kannata litkiä. Korkeammankin tujon-pitoisuuden ulkomailta hankituissa juomissa vaikutus tanssahtelee siellä placebon paikkeilla. Helpommin huomattavissa jos juo korkeintaan pari lasia.

      Hyvä absintti menee veden kanssa tai sellaisenaan ja sokerilla tai ilman. Oma suosikkini on pari sormen leveyttä lasiin ja sitten jääkylmää vettä päälle. Pidän myös enemmän korkeamman alkoholiprosenti absinteista (80 ).

      Pere Kermannin kakkamyrkkyä juon ainoastaan viskilasista salmiakkikossun kanssa 50/50 sekoitteena. Eikä muuten ole niin pahaa kuin luulisi.

      • mutta silti

        > Pidän myös enemmän korkeamman alkoholiprosenti absinteista (80 ).
        Mitä aitoja tässä luokassa löytyy muita kuin Brut d'Alambic?


    • infoo88888888888

      Tiedän että vanha ketju, mutta pakko vastata.

      Elikkäs Absintin alkuperäinen resepti koostui puhtaasta viinasta ja anis ruohosta, 1900 luvun alkupuolilla (tai ainakin lähellä 1900 lukua) Absintin valmistus ja myynti kiellettiin sen vaikutusten takia.

      Nykyään Anisruohosta valmistettua Absinttia et saa Suomesta muualla kuin baareista, mutta virosta ja Espanjasta ainakin saat.

      Mikäli haluat kokeilla Aniksen vaikutusta, niin Pernod Pastis on sopiva viina.

      Pere Kermans on ihan hyvää ainakin itseni mielestä raakana 10cl shottilasista nautittuna ja colaan sekoitettuna 1/10 (yksi kymmenesosa) suhteella.

      Se miten tuota puhdasta Absinttia jota Pere kermans on pitäisi nauttia, on ottaa absintti lusikka, pistää lusikka 10dl lasiin, kaataa 10cl Absinttia, kostuttaa sokeri absintissa ja sytyttää se tuleen lusikan päällä ja antaa sokerin karamellisoitua ja valua juomaan sekä lopuksi täyttää lasi soodavedellä.

      Absintti raakana vastaa samaa kuin ottaisi pari tequilla shottia ilman sitruunaa ja suolaa, pastiksessa on lakritsan maku ja muistuttaa maultaan lakritsan makuista yskänlääkettä (joka muuten on hyvä pieneen yskään).

      • Vihreä_ketku

        Aivan puhdasta soopaa koko juttu. Mikä ihmeen anis ruoho? Koiruoho (Artemisia absinthium) on yrtti josta absintti saa makunsa - toki muitakin yrttejä käytetään, mutta absintti ilman koiruohoa ei ole absinttia.

        Lukaise vaikka kotimainen kirja ABSINTTI Kirottujen Humalatar...saat hieman tieto asiasta.

        Mikään muu juoma ei ole niin väärin ymmärretty kuin Absintti - vaikuttava aine on edelleenkin vain ja ainostaan etanoli, eli alkoholi. Kaikki muut aineet joita juoma sisältää eivät aiheuta mitään sellaista mitä alkoholi ei aiheuttaisi.

        Sokerin polttaminen on pelkkää teatteria, ei mitään muuta. Sokerin läpi valuttaminen ja veteen blandaaminen ovat tapoja joita on käytetty alusta asti.
        Aika harva haluaa nauttia absinttia raakana, eikä se ole sellaiseen tarkoitettukaan.

        Alkosta saa mm Lucid Absinthe 62% joka on aivan juotava absintti. Toinen on Lucid Absinthe 68% tämäkin on aivan kelvollinen. Pastis ei ole absinttia. Entisen itä-blokin alueella valmistettava "absintit" ovat jotain muuta kuin absinttia - korkea alkoholiprosentti, hieno etiketti ja kamala maku yhdistävänä tekijänä.


      • Vihreä_ketku

        Typo "Alkosta saa mm Lucid Absinthe 62% joka on aivan juotava absintti. Toinen on Pernod Absinthe 68% tämäkin on aivan kelvollinen"


      • makeistenkinystävä

        Lakritsan (lakritsin) maku lienee mielleyhtymä siksi, että lakritsimakeisen valmistuksessa käytetään usein anista anisöljyn muodossa, joten ihmiset yhdistävät lakritsin ja aniksen maun usein automaattisesti toisiinsa. Raakalakritsi maistuu erilaiselta kuin anis, ainakin minusta. Liekö tottumuskysymys, mutta aniksen ja lakritsin maut "toimivat" minusta hyvin yhdessä.


      • Absintti_tintti

        Absintti ei sisällä anisöljyä....maku tulee edelleenkin koiruohosta ja muista yrteistä. Anis ei ole absintin mausteita, pastis, raki ja ouzo maustetaan aniksella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe