Kellokoski

vivien

Heippa! Tietääkö kukaan minkälainen asuinpaikka on Kellokoski? Kannattaako sinne muuttaa lasten kanssa? Onko hyviä kouluja/harrastusmahdollisuuksia! Näkyykö mielisairaala jotenkin "katukuvassa"? Pitäisi löytää asuinpaikka ennenkuin lapset menee kouluun...

123

35291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellisläinen

      Itse olen perheineni asunut jo useamman vuoden.
      Pois en lähtis.
      Kaikki ollaan viihdytty, pojat pelaa jalkkista ja partiotoimintaa löytyy. Koulu on ihan kiva ja siellä on myös erilaisia kerhoja, sählyä, shakkia, lennokkeja ja käsitöitä mm.
      Joella kesäsin uidaan ja kalastetaan, voisiko elämä olla ihanampaa.
      Hoidokit näkyy katukuvassa mutta eivät häiritse millään lailla. Päinvastoin tuovat monesti iloa arkeen.

      • vivien

        Osaatko vielä sanoa että onko sillä merkitystä että asuuko Mäntsälän tai Tuusulan puolella? Tai muuten onko siellä rauhattomia kulmia ollenkaan? Ajeltiin siellä viikonloppuna ja näytti tosi viehättävältä paikalta! Pelkään vaan että tuleeko siellä mökkihöperöksi... Toisaalta en kyllä koskaan ole sopeutunut tänne Vantaallekaan. Vaikeita päätöksiä, kun en sitten halua enää muuttaa kun lapset on menneet kouluun.


      • kellisläinen
        vivien kirjoitti:

        Osaatko vielä sanoa että onko sillä merkitystä että asuuko Mäntsälän tai Tuusulan puolella? Tai muuten onko siellä rauhattomia kulmia ollenkaan? Ajeltiin siellä viikonloppuna ja näytti tosi viehättävältä paikalta! Pelkään vaan että tuleeko siellä mökkihöperöksi... Toisaalta en kyllä koskaan ole sopeutunut tänne Vantaallekaan. Vaikeita päätöksiä, kun en sitten halua enää muuttaa kun lapset on menneet kouluun.

        Joo, persläpi varmaan sinkuille ja nuorille mutta
        lapsiperheille tai ainakin kaikille tuntemilleni lapsiperheille hyvä paikka. Me muutettiin Helsingistä ja vaikka olen paljasjalkainen stadilainen en silti palaisi stadiin.
        Kyllä on vähäsen merkitystä onko Mäntsälä vai Tuusula puoli. Mäntsälän puolen palvelut esim. terveyskeskushan on mäntsälässä (20km) tosin lapsilla on neuvola ja kouluterveydenhoito koululla. Koulu on Mäntsälän puolella uusi mutta täynä ja ostopalveluina suunnitteilla että ne voisi käydä Kelliksen puolella koulua mutta ei ainakaan vielä ensivuonna toteudu ja osa lapsista meneekin Ohkolan kyläkouluun kuljetuksella. Joten helpommalla pääsee Tuusulan puolella. Vuokrataloilla vesitorninmäellä on hieman levotonta mutta ei se vaikuta edes läheiseen omakotitalo alueeseen. Joskus on juoppoja bussipysäkillä mutta missä niitä ei olisi? Se on itsestä kiinni tuleeko mökkihöperöksi vai osallistuuko lasten harrastuksiin ja löytää esim. sitäkautta uusia ystäviä. Lopuksi vielä, eihän Järvenpäähän ole kuin 7km ja siellä tapahtuu aina jossain jos alkaa rauha ja hiljaisuus tökkiä.


      • oikea alkup. vivien
        kellisläinen kirjoitti:

        Joo, persläpi varmaan sinkuille ja nuorille mutta
        lapsiperheille tai ainakin kaikille tuntemilleni lapsiperheille hyvä paikka. Me muutettiin Helsingistä ja vaikka olen paljasjalkainen stadilainen en silti palaisi stadiin.
        Kyllä on vähäsen merkitystä onko Mäntsälä vai Tuusula puoli. Mäntsälän puolen palvelut esim. terveyskeskushan on mäntsälässä (20km) tosin lapsilla on neuvola ja kouluterveydenhoito koululla. Koulu on Mäntsälän puolella uusi mutta täynä ja ostopalveluina suunnitteilla että ne voisi käydä Kelliksen puolella koulua mutta ei ainakaan vielä ensivuonna toteudu ja osa lapsista meneekin Ohkolan kyläkouluun kuljetuksella. Joten helpommalla pääsee Tuusulan puolella. Vuokrataloilla vesitorninmäellä on hieman levotonta mutta ei se vaikuta edes läheiseen omakotitalo alueeseen. Joskus on juoppoja bussipysäkillä mutta missä niitä ei olisi? Se on itsestä kiinni tuleeko mökkihöperöksi vai osallistuuko lasten harrastuksiin ja löytää esim. sitäkautta uusia ystäviä. Lopuksi vielä, eihän Järvenpäähän ole kuin 7km ja siellä tapahtuu aina jossain jos alkaa rauha ja hiljaisuus tökkiä.

        Kiitos vastauksesta. Tuo oli hyödyllinen tieto tuo Mäntsälän koulujuttu!


      • M28
        oikea alkup. vivien kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Tuo oli hyödyllinen tieto tuo Mäntsälän koulujuttu!

        Itse Linjatiellä asuneena(mäntsälän puolella) voin sanoa että kyllä Kellokoski on hyvä paikka asua. Meillä oli kyllä se ongelma että terveyskeskuksessa käyminen ja muita kunnallisia palveluasioita joutui hoitamaan Mäntsälässä.

        Harrastus toimintaa Kellokoskella on paljon ja taisi näissä edellisissä jäädä mainitsematta että sieltä löytyy jäähallikin.Lapsiperheille erinomainen paikka. Järvenpäähän ostoksille ja iltarientoihinkin on vain autolla 10min matka,jonka ei pitäisi olla ylitsepääsemätön este kellekkään. Haarajoelle tuleva juna-asemakin helpottaa Kellokoskelaisten liikkumista muualle,vaikka sinne jonkin verran tuleekin matkaa.

        Ei muuta kuin rohkeasti vain muuttamaan!;)


      • 1. Vivien
        M28 kirjoitti:

        Itse Linjatiellä asuneena(mäntsälän puolella) voin sanoa että kyllä Kellokoski on hyvä paikka asua. Meillä oli kyllä se ongelma että terveyskeskuksessa käyminen ja muita kunnallisia palveluasioita joutui hoitamaan Mäntsälässä.

        Harrastus toimintaa Kellokoskella on paljon ja taisi näissä edellisissä jäädä mainitsematta että sieltä löytyy jäähallikin.Lapsiperheille erinomainen paikka. Järvenpäähän ostoksille ja iltarientoihinkin on vain autolla 10min matka,jonka ei pitäisi olla ylitsepääsemätön este kellekkään. Haarajoelle tuleva juna-asemakin helpottaa Kellokoskelaisten liikkumista muualle,vaikka sinne jonkin verran tuleekin matkaa.

        Ei muuta kuin rohkeasti vain muuttamaan!;)

        Kiitos!

        Kellokoski on tällä hetkellä vahvassa harkinnassa :) Löytyyköhän sieltä kuntosalia/ jumppamahdollisuuksia?


      • kellisläinen
        1. Vivien kirjoitti:

        Kiitos!

        Kellokoski on tällä hetkellä vahvassa harkinnassa :) Löytyyköhän sieltä kuntosalia/ jumppamahdollisuuksia?

        Ravintola Ruukkia vastapäätä on kuntosali, ei tosin iso mutta ihan hyvä ja ohjattua jumppaa on monenlaista ja ainakin osa toimii yläasteen jumppasalissa.


      • ex-kellisläinen
        1. Vivien kirjoitti:

        Kiitos!

        Kellokoski on tällä hetkellä vahvassa harkinnassa :) Löytyyköhän sieltä kuntosalia/ jumppamahdollisuuksia?

        ...tai ainakin löytyi. Koulujen juhlasaleissa oli jatkuvasti jotain toimintaa lähtien sisä-skeittailusta (ennen lattiaremonttia) tai-chihin ja luoja ties mihin. Löytyy jäähalli ja pari fudiskenttää (hiekka ja nurmikko), joiden yhteydessä ainakin ennen oli punttisali. Nykyisin on kuulemma muuallakin.


      • Anonyymi

        Vuosia sitten kirjoitettu viesti mutta ajat ehkä muuttuneet. Viesti ihanan positiivinen.


      • Anonyymi
        1. Vivien kirjoitti:

        Kiitos!

        Kellokoski on tällä hetkellä vahvassa harkinnassa :) Löytyyköhän sieltä kuntosalia/ jumppamahdollisuuksia?

        Uusi kuntosali löytyy.


    • Veikkari

      Tylsä ja huonot/kalliit palvelut. Paljon juoppoja bussipusäkillä. Älä muuta, järvenpää paljon parempi paikka.

      • vivien

        Näin toimitaan


      • Ritu
        vivien kirjoitti:

        Näin toimitaan

        Ihan käypä paikka, vanhanajan meininkiä. "Kaukana" mutta lähellä. Stadista tultiin.


      • Turismos

        Kellis on tuppukylä, jonka uudet alueet on ahdettu täyteen samantapaisia ja tyylisiä taloja. Yksi asukas käytti itse sanaa "persläpi".
        Ihmisiä jaotellaan asuuko tuolla vai tuolla puolen katua. Ja hyvää päivää mitä landepaukku juttuja kuulee Kellisläisiltä!

        Ahdasmielinen paikka, onneksi suhteellisen matkan päässä Helsingissä. Jotainhan kertoo jo sekin, että lapset eivät pääse edes harkkoihin ilman vanhempien tarjoamaa kyytiä! eli ollaan siellä syvällä..


      • Anonyymi

        Jäkessä ei varmaan niitä juoppoja. Heitä on kaikkialla.


    • ex-kellisläinen

      Mielisairaala ei tuota ongelmia, päinvastoin jos joku hullu sieltä karkaa, niin tuskinpa kulmille jää ;)

      Koulujen opetustaso oli ainakin omana aikanani (~10-15v takaperin) keskinkertaisesta alaspäin. Sijaisia oli paljon ja hyvällä tuurilla sai hyvän opettajan. Lukio on surkea, hyvällä keskiarvolla kannattaa lähteä keskustan suuntaan.

      Muuten ympäristö on melko rauhallinen. Lapsille on varmasti tekemistä, leikkipaikkoja luovempi löytää varmasti tarpeeksi, kuten itsekin aikanaan :) Suhteellisen rauhallinen liikenne kylän läpi. Räyhääjät yleensä lähtevät poispäin, Järvenpäähän tai kauemmas.

      Kesällä nätti paikka, talvella yhtä hirveä kuin muukin maa. Kulkuyhteydet voisivat olla paremmat, lähin juna-asema kun on Järvenpäässä/Saunakalliossa. Sinne on mentävä bussilla tai omalla autolla.

      Omituista arvostella omaa kasvupaikkaa, mutta kaikessa on kai hyvät ja huonot puolensa. Itseltäni jos kysytään Järvenpää vai Kellokoski, kallistun jälkimmäiseen. Penskana saattaisin äänestää toisin :)

    • Liina

      Mikäpä täällä on asuessa. Kaikki palvelut pelaavat hyvin. On oma uimapaikka, koulut, jäähalli, fudiskentät sun muut. Tervetuloa!

    • mielisairas

      joo siellä riehuu mielisairaita jokapuolella..
      Varsinkin koulumatkojen ääressä ne väijy kuin sudt konsanaan.... =0

    • Kellokosken rinsessa

      Kellokoski on kiva paikka asua ja elää. Ruukin alue kirkkoineen on kaunis ja paikassa vallitsee mukava pikkukylän meininki. Koulut ovat käsittääkseni ihan ok. Harrastaa voi mm. jalkapalloa ja jääkiekkoa, lasten taidekoulukin toimii...niin ja käsityökeskus. Kirkolla on äitilapsikerho ja MLL:n Nallentupa (avoin päiväkoti) on avoinna kerran viikossa. Aikuisille on tarjolla mm. mahdollisuus harrastaa savitöitä Ruukilla toimivissa Savisissa. Peruspalvelut löytyvät kylältä (kaupat, posti, pankki, apteekki, kahvila, kukkakauppa, terveyskeskus, neuvola jne) eikä Järvenpääkään kovin kaukana ole.

      • kukka- maaria

        Ostettiin tontti kellokoskelta, mutta nyt on alkanut hirvittämään, pienten lasten perheenä, ne kaksi kylän läpi virtaavaa jokea. Onko niitä mitenkään aidattu? Päiväkoditkin taitaa olla aika lähellä jokea?


    • pöpö

      mulla on kyl aika karut kokemukset kyseisestä paikasta.Olin yhdellä hevostallilla siellä töissä ja ne oli aivan vajaaälyisiä siellä.Mutta eipä ole mikään ihme kun koko kylä on pelkkää mielisairaalaa

      • sandru

        ai sua haittaa jos ihmiset on vähän vajaaälyisiä, tuskin kuule itse olet mikään täydellisyys ja parempaa paikkaa ei löydy kuin kellis:-) ihmisee ne vajaaälyisetkin on, ne on vaan sairaita tajuatko???? mut mää vähän epäilen että tajuat ollenkaan


      • stadissa on kaikki
        sandru kirjoitti:

        ai sua haittaa jos ihmiset on vähän vajaaälyisiä, tuskin kuule itse olet mikään täydellisyys ja parempaa paikkaa ei löydy kuin kellis:-) ihmisee ne vajaaälyisetkin on, ne on vaan sairaita tajuatko???? mut mää vähän epäilen että tajuat ollenkaan

        kyll stadissa on kaikki palvelut, yhteydet
        vaatekaupat sun muut paika/palvelut v.vähän avarakatseutta peliin..kyll
        lapsen on nähtävä muutakin kuin vuokra/omakotitalon takapiha..

        stadi on hyvä paikka myös lapsiperheille.. asua. ja ihmettelen aina sitä
        kun esim tuusulalaiset aina sanoo/valittaa miten iso helsinki on..nekin jotka olivat
        ennen helsinkiläisii..ja sanoo nyt vihavansa.. stadii...kumminkin melkein kaikki duunit
        ovat täällä tai ainakin lähellä..eikä aina tarvi autoa..vaikka hyödyllinen onkin vähän
        isommille lapsiperheille...en muuttais..täält mihinkään...en ainakaan nyt heti.


    • Hannu

      Olen asunut täällä yli 30 v. enkä ole katunut. Mielestäni lapset kannattaa tuoda kasvamaan kauniille seudulle. Koulut on, harrastaa voi liikunnasta partioon ja VPK:n nuoriso-osastoon. Sairaala on osa paikkakuntamme positiivista imagoa. Tontteja myy Tuusulan kunta esim. Roinilanpellon alueelta. Kysy kunnan markinointi-päll. Lasse Laaksonen. Tutustu Kellokoskeen: Tuusulan kunta/kotiseutupolut ja sieltä Kello-kosken polku.

    • taapu

      Mikä on oma reaktioni kellokoskella nyt 13 vuotta asuneena? Tahdon pois täältä. Pienempänä paikka vielä menetteli, mutta tiedoksi vaan, että lasten vähän isommaksi kasvaessa paikka käy kyllä ahdistamaan. Harrastemahdollisuuksia kyllä löytyy jonkin verran, ja "pikkukylän" meininki on tunkkaisuudessaankin ihan ookoo. Valitettava tosiasia on kuitenkin, että paremman tekemisen puutteessa etenkin nuoriso lähinnä maleksii kaduilla ja puistoissa, ja harvemmin kuulee kenenkään kehuvan asuinpaikkaansa. Koulutkin löytyy, joskin toisinaan herää kysymys lukion lopettamisesta. Omasta mielestäni kysymys on ihan aiheellinen.

      Lapsiperheille siis ihan ok asuinpaikka, varmasti isoa kaupunkia parempi, mutta nuorille todellinen persläpi, ainoana lohdutuksena vaivainen 7km Järvenpäähän ylihintaisessa bussissa. Eikä se Järvenpääkään niin hohdokas paikka ole.

    • mä vaan

      "iso talo" ei juurikaan näy kelliksen katukuvassa, harmittomia heppuja joskus ohjattuna liikkuu. Aivan loistava asuinpaikka. Itse en asu siellä vaan vieraillut sään. 6 v. ja haaveilen koko ajan muuttavani sinne. Lapsille koulut ja harrastukset kaikki säällisien matkojen päässä. Pieni paikka, jonka arvostus kasvaa koko ajan. Perinteistä, me henkeä vielä havaittavissa, oudot kulkijat huomataan- luo turvallisuutta.Jos mahdol.muuta heti.t:Mies,37 v.

      • Princess of Kellokoski

        Löytyyhän noita mielenterveyspotilaita (kiitos lisääntyneen avohuollon) IHAN kaikkialta keskuudestamme, Kelliksellä potilaat ovat vaan asianmukaisessa hoidossa ja lääkityksellä valvonnan alla.


      • entinen kellisläinen
        Princess of Kellokoski kirjoitti:

        Löytyyhän noita mielenterveyspotilaita (kiitos lisääntyneen avohuollon) IHAN kaikkialta keskuudestamme, Kelliksellä potilaat ovat vaan asianmukaisessa hoidossa ja lääkityksellä valvonnan alla.

        Asuin Kellokoskella suunnilleen koko 90-luvun ja näin jälkeenpäin ajateltuna (liekö aika kullannut muistot?) oli kyllä ihana asuinpaikka. Pois muutettaessa olin tulossa murkkuikään ja hihkuin riemusta kun pääsin kaupunkiin asumaan, mutta Kellokoski oli kyllä ihanteellinen paikka viettää lapsuus. Minusta sairaala oli vain positiivinen juttu, kylillä näkyvät potilaat auttoivat ehkä jopa hyväksymään erilaisuutta. Harrastustoimintaa oli, mutta ehkä nuorille olisi saanut olla enemmän tekemistä. En tosin tiedä, että mikä tilanne on siellä nykyisin


      • sheila_s_
        entinen kellisläinen kirjoitti:

        Asuin Kellokoskella suunnilleen koko 90-luvun ja näin jälkeenpäin ajateltuna (liekö aika kullannut muistot?) oli kyllä ihana asuinpaikka. Pois muutettaessa olin tulossa murkkuikään ja hihkuin riemusta kun pääsin kaupunkiin asumaan, mutta Kellokoski oli kyllä ihanteellinen paikka viettää lapsuus. Minusta sairaala oli vain positiivinen juttu, kylillä näkyvät potilaat auttoivat ehkä jopa hyväksymään erilaisuutta. Harrastustoimintaa oli, mutta ehkä nuorille olisi saanut olla enemmän tekemistä. En tosin tiedä, että mikä tilanne on siellä nykyisin

        Ala-aste ja ylä-aste kuulemma ihan toimivat, erityiskoulu löytyy tarvittaessa yläasteikäisille vain kalliomaan koulusta, eli nuorisopsykiatrisenosaston sairaalakoulusta,mutta se ei paha ole.
        Lukio ei ole parhaasta päästä, varsinkaan jos itsellä parempi keskiarvo löytyy. Tosin siellä kyllä ystävystyy helposti sillä koulut ovat pieniä. Lukiota tosin ollaan lakkauttamassa.
        Harrastusmahdollisuuksia kuulemma on, itse en ole muita kokeillut kuin vain saiaalan toimintoja.
        Joet tosiaan virtaavat keskustan läpi,ja päiväkoti on muutamansadanmetsin päässä rannasta, mutta päiväkoti on hvin aidattu, rantaa ei pahemmin ole aidattu. Joki ei kylläkään virtaa kovinkaan kovasti padonyläpuolella.
        Mielisairaalan potilaat eivät pahemmin häiritse. Suurinta osaa ei edes tunnista potilaaksi. Itse nuorisoosaston entisenä potilaana voin sanoa että häiritsevästi käyttäytyviä potilaita ei ulos edes päästetä. Vaaralliset potilaat ulkoilevat valvottuna suljetulla sisäpihalla.


      • kellisgirl
        sheila_s_ kirjoitti:

        Ala-aste ja ylä-aste kuulemma ihan toimivat, erityiskoulu löytyy tarvittaessa yläasteikäisille vain kalliomaan koulusta, eli nuorisopsykiatrisenosaston sairaalakoulusta,mutta se ei paha ole.
        Lukio ei ole parhaasta päästä, varsinkaan jos itsellä parempi keskiarvo löytyy. Tosin siellä kyllä ystävystyy helposti sillä koulut ovat pieniä. Lukiota tosin ollaan lakkauttamassa.
        Harrastusmahdollisuuksia kuulemma on, itse en ole muita kokeillut kuin vain saiaalan toimintoja.
        Joet tosiaan virtaavat keskustan läpi,ja päiväkoti on muutamansadanmetsin päässä rannasta, mutta päiväkoti on hvin aidattu, rantaa ei pahemmin ole aidattu. Joki ei kylläkään virtaa kovinkaan kovasti padonyläpuolella.
        Mielisairaalan potilaat eivät pahemmin häiritse. Suurinta osaa ei edes tunnista potilaaksi. Itse nuorisoosaston entisenä potilaana voin sanoa että häiritsevästi käyttäytyviä potilaita ei ulos edes päästetä. Vaaralliset potilaat ulkoilevat valvottuna suljetulla sisäpihalla.

        Moi, Kellis on todella hyvä asuinpaikka! Mielisairaala ei näy katukuvassa paitsi mielisairaalan lähettyvillä jonkin verran. harrastustoimintaa on ok:sti, ei kuitenkaan nyt ihan kaikkea.

        Itse olen jo n 7 vuotta Kelliksellä asunut ja en muuttais pois.


      • kellisläinen
        kellisgirl kirjoitti:

        Moi, Kellis on todella hyvä asuinpaikka! Mielisairaala ei näy katukuvassa paitsi mielisairaalan lähettyvillä jonkin verran. harrastustoimintaa on ok:sti, ei kuitenkaan nyt ihan kaikkea.

        Itse olen jo n 7 vuotta Kelliksellä asunut ja en muuttais pois.

        Vantaan, Keravan ja Järvenpään jälkeen Kelliksellä 10 vuotta asuneena voin sanoa Kelliksen olevan näistä ehdottomasti paras paikka lapsiperheelle. Loistavat harrastusmahdollisuudet ja vähän lieveilmiöitä. Peruspalvelut löytyy ja ovat huomattavasti paremmat, kuin esim. Järvenpään sateliitti kaupunginosissa Haarajoki, Pellon/Annankulma... Ja itse Järvenpään keskustaan autolla alle 10 minuutissa. Asunnot/tontit ainakin vielä halvempia kuin esim. Järvenpäässä.


      • uuskellisläinen
        kellisläinen kirjoitti:

        Vantaan, Keravan ja Järvenpään jälkeen Kelliksellä 10 vuotta asuneena voin sanoa Kelliksen olevan näistä ehdottomasti paras paikka lapsiperheelle. Loistavat harrastusmahdollisuudet ja vähän lieveilmiöitä. Peruspalvelut löytyy ja ovat huomattavasti paremmat, kuin esim. Järvenpään sateliitti kaupunginosissa Haarajoki, Pellon/Annankulma... Ja itse Järvenpään keskustaan autolla alle 10 minuutissa. Asunnot/tontit ainakin vielä halvempia kuin esim. Järvenpäässä.

        Muutin Kellokoskelle tämän vuoden keväällä enkä ole päivääkään katunut. Olen asunut lähes koko ikäni Vantaalla ja Helsingissä ja täytyy sanoa, että tämä on ehdottomasti paras paikka asua. Käyn edelleen töissä Helsingissä ja matka sujuu kätevästi ja nopeasti moottoritietä pitkin, paljon paremmin kuin etukäteen ajattelin. Ostoksille ei tarvitse Helsinkiin enää lähteä, Kellokoskelta saa päivittäistavarat ja Järvenpäästä kaiken muun erikoisemman. Harrastusmahdollisuuksia on minulle ainakin riittävästi ja luonto on lähellä. Ehdottomasti parasta antia minulle ovat olleet aivan uskomattoman ihanat naapurit, jotka ovat saaneet minut tuntemaan itseni tervetulleeksi alueelle.


      • lara1223
        uuskellisläinen kirjoitti:

        Muutin Kellokoskelle tämän vuoden keväällä enkä ole päivääkään katunut. Olen asunut lähes koko ikäni Vantaalla ja Helsingissä ja täytyy sanoa, että tämä on ehdottomasti paras paikka asua. Käyn edelleen töissä Helsingissä ja matka sujuu kätevästi ja nopeasti moottoritietä pitkin, paljon paremmin kuin etukäteen ajattelin. Ostoksille ei tarvitse Helsinkiin enää lähteä, Kellokoskelta saa päivittäistavarat ja Järvenpäästä kaiken muun erikoisemman. Harrastusmahdollisuuksia on minulle ainakin riittävästi ja luonto on lähellä. Ehdottomasti parasta antia minulle ovat olleet aivan uskomattoman ihanat naapurit, jotka ovat saaneet minut tuntemaan itseni tervetulleeksi alueelle.

        kellis syvältä,,sairaala aivan kamala mesta!!äk älä nyt asu kauaa smurffikyläs..tiedoks vaan,,


      • cheerleaderrrrrr
        lara1223 kirjoitti:

        kellis syvältä,,sairaala aivan kamala mesta!!äk älä nyt asu kauaa smurffikyläs..tiedoks vaan,,

        mielisairaalassa on miun entine frendi, sekosi päästään ja nyt hakkaa joka vastaantulijalta ilmat pihalle. ERITTÄIN halukas karkaamaan sairaalasta. tekee kelliksestä vielä järkyttävämmän valinnan etenkin lapsiperheille.


    • ???

      Olen asunut Kellokoskella koko elämäni (kohta 18 vuotta) ja olen tullut siihen tulokseen, että parempaa paikkaa ei ole. Kellokoskella on hyvät harrastus mahdollisuudet mm. jalkapallossa on KelA:ssa monta eri ikäluokkaa ja samoin jääurheilussa. Ja lisäksi on hyvät kaupat ja pankki ynm.
      Vielä jokunen vuosi sitten Kellokoski oli paljon kauniimpi ja parempi paikka elää, kunnes Hyökänummen rajalle roinilan pellolle nousi se H******N "smurffikylä", jossa on rumia taloja metrin välein ja jotka saisi kaikki polttaa tuhkaksi! Mutta muuten on kyllä hyvä paikka elää!

      • kanssa!!!!!!!

        Ja kauppojen taakse pelloille tulleet "pikatalot" sais polttaa samassa nuotiossa smurffikylän kanssa!!!!!!!


      • entinen espoolainen
        kanssa!!!!!!! kirjoitti:

        Ja kauppojen taakse pelloille tulleet "pikatalot" sais polttaa samassa nuotiossa smurffikylän kanssa!!!!!!!

        Kyllä Kellokoski on hyvä! Tosin meiltä lapset ovat jo pois muuttaneet, joten sitä puolta asiasta en tunne. Tänne voi todella "kotiutua" ja tuntea yhteenkuuluvuutta asuinpaikkansa kanssa toisin kuin espoolaisessa lähiössä. Jo lähes 20 vuotta täällä asuneena voin sanoa, että Espoon lähiössä oli paljon enemmän häiriöitä kuin täällä. Itse olen mielistynyt sairaala-alueeseen (tietysti Ruukin alueen lisäksi) ja näytän sitä mielelläni kaikille vierailleni. Historian havina tuntuu joen ympäristössä, samoin kotiseutuhenki on voimakas.
        Uudet talot voidaan nähdä myös positiivisesti: näin saamme palvelut pysymään Kellokoskella. Kuntosalilla käyn kolmasti viikossa: ei tarvitse hienoja vaatteita, ei kovaa musiikkia, lämmin ja ystävällinen palvelu.


    • lara123

      kellokoski todellakin pee aa..palvelu kohtalaista ja ihmiset ok..muuten ok,

    • sauli 1

      itse muutin helmikuussa 2009 kellokoskelle rivitaloon mieli toivoa täynnä,kaikki näytti hyvältä hetken aikaa,kunnes kello tulee 20.00 sitten se alkaa:HIRVEÄ mopo-ralli jota ajetaan "laittomilla" ralli-cross mopoilla(yli viritetyillä)meteli on aivan hirveä,jalankulkuun tarkoitetut hiekkapäällysteiset jalkakäytävät ajetaan "perunapelloiksi"myös viheralueet saavat osansa.ralli jatkuu yöhön noin klo 2.00 asti joskus läpi yön.itse ajan linja-autoa ja työ aikani alkaa 3.00-4.00 välillä työsidonnaisuus aika 12.00 tuntia kun ei yöllä saa nukuttua meteliltä on aivan hirveää lähteä silmät ristissä työhön. virkavaltaa asia ei kiinnosta,isännöitsijät levittelee käsiään,ei niille kukaan mitään voi!ajavat usein humalassa mutta sekään ei poliisia kiinnosta.on yritetty!kouluaikaan pienet jaisommat lapset kulkee näitä jalkakäytäviä pitkin mopoilijat ajavat surutta näiden seassa,on vain ajan kysymys milloin sattuu vakava turma.SIIS jos haluat lapsillesi turvallisen ympäristön Kellokoski ei sitä pysty tarjoamaan,ja jos haluat nukkua yösi rauhassa älä muuta kellokoskelle! Usko minua sillä kadun katkerasti tänne muuttoa!Jotkut tontin omistajat vähättelee melua,koska pelkäävät tontinarvon alennusta meluhaitoista johtuen.Olen valmis jutteleen asiasta kanssasi kun vain sovitaan nimimerkkini on SAULI 1

      • muuttaja23147

        Puhut aivan asiaa!
        Koitin varoitella jo aikanaan...


      • asdfxcbxcvb

        Outo juttu. Olen asunut kohta 2 vuotta tässä keskustan tuntumassa roinilanpellolla enkä ole laittanut moisia merkille. Erittäin rauhallista maaseutu-asumista sopivan hajuraon päässä. Toisekseen - enpä ole kuullut kenenkään muunkaan moisesta valittavan.


      • tervetuloa tänne
        asdfxcbxcvb kirjoitti:

        Outo juttu. Olen asunut kohta 2 vuotta tässä keskustan tuntumassa roinilanpellolla enkä ole laittanut moisia merkille. Erittäin rauhallista maaseutu-asumista sopivan hajuraon päässä. Toisekseen - enpä ole kuullut kenenkään muunkaan moisesta valittavan.

        Asumme smurffikylässä, ne on ne saman näköiset talot hyökännummen pellolla. En ala kritisoimaan muita asuinmuotoja joten eipä sitten aloiteta sitä vastakkainasettelua eihän. Huomaan hieman närää siellä ketjun alkupäässä, oisko hartiapankilla tehdyn mökin perustukset pettäneet, noh kevennys.

        Smurffikylä on muutaman yhtiön muodostama erillistalojen "rypäs" aivan loistava asumismuoto jos arvostat seuraavia seikkoja:
        - lapsille ja aikuisille sosiaalisin mahdollinen asumismuoto omilla seinillä ja rauhalla. Täällä ei aidata pihoja kuusiaidoilla ja leikkipaikkoja on naperoiden tutustua.
        - yhtiömuotoisena pystyy pitämään huoltokustannukset,pihat, infran yms. lapasissa, jos mopoilu lähtee käsistä niin omat pihatiet on helppo rauhoittaa
        - riskit on jaettu yhtiössä
        - pihat on aurattu ja kaukolämpö kulkee johon yksityisellä harvoin on varaa
        - turvallisuus monelta kantilta parempi naapureista ja alueen läpinäkyvyydestä johtuen.
        - jalkakäytäviä kulkea, ei läpikulku/ohiajoliikennettä
        - naapureilla ei autotalli harrastuksia (bändi/moottori) kun talleja ei ole ;)

        Ja hyvät naapuritkin vielä joten ihan ok


      • ja vielä

        selvin päin? Ei tuollaista pötköä kukaan jaksa lukea.


      • ime parsaa
        ja vielä kirjoitti:

        selvin päin? Ei tuollaista pötköä kukaan jaksa lukea.

        Eisinullasittenmitäänoikeaaasiaaollut?


    • Asustaja

      täällä on ihan hyvä asua, rauhallinen pieni paikka.Ja sairaala ei nyt liiemmin häiritse kenenkään elämää jos sitä pelkäät. Itse olen asunut jo 8 vuotta ja ollut tyytyväinen.

    • jaahas...

      kellokoskella on joku syönyt kaikki potut pottuina asemakaavoituksia tehdessä.
      keilahallin ja elokuvateatterin pitäisi valmistua ensi syksynä, mutta saapa nähdä josko eduskunta taas pistää kapuloita rattaisiin. rattaat ovat vihreät.
      en usko työllisyyteen enkä työttömyyteen, ja ainahan on sairaala.
      äänestä minua osoitteessa, www.kellokoskionpop.fi eduskunta, poliitikko,
      poliisiasema, ja oma valtio!

    • Ilpo3000

      Siel ei oo enää maahista:(

      • ikäloppu

        eikä hepokattia!


      • m
        ikäloppu kirjoitti:

        eikä hepokattia!

        eikä tutkan paaria


    • Mariefors

      Ollaan viihdytty Kellokoskella mainiosti. Kylältä löytyvät peruspalvelut ja lapsille harrastusmahdollisuudet. Vielä kun keskustan ilmeen saisi paremman näköiseksi, ruukin alueen kunnostettua ja liikenneturvallisuuden kuntoon niin kaikki olisi paremmin kuin hyvin.

    • Valtsuboy

      Kevyelle liikenteelle väylää kaipaillaan, että pääsisi turvallisesti ajamaan pyörällä Kellokoskelta junalle Haarajoelle. Kummallista, että kevyen liikenteen väylä alkaa heti Järvenpään rajalla; Tuusulan puolella ihmiset ajavat pyörillään vaarallista tienvartta pitkin.

    • valtio on köyhä?

      Järvenpäässä ne kevyenliikenteenväylät on pääosin asemakaava-alueella eli kaupungin katuverkon osia, Tuusulan puolella Kellokoskella on etupäässä ELY-keskuksen hallitsemia teitä... myös Vanha Valtatie Kellokosken keskusta-alueella on "valtion" ja siksi siihen on niin tavattoman vaikeaa saada mitään järjellistä ratkaisua kun toisen maalle eli saa mennä "rakentamaan"...

    • pissed off

      Kellokoski on paska paikka.

    • pois kellokoskelta

      40 vuotta kellokoskella asuneena on meno muuttunut. Kellokoski on paska paikka ja ihmiset sen tekevät. Mielisairaala ei koskaan aiheuttanut ongelmia. Mutta kellokoskella asuu paskoja ihmisiä. Pimeitä viinan myyjiä ja juoppoja. Kellokosken mafia on linnassa istuneiden paskojen saisi jo kuolla pois . Älä ikinä muuta kellokoskelle, ei tänne kukaan järkevä halua eikä viihdy. Olosuhde määrää. Räjäyttäkää kellokoski maailmankartalta ja kaikki kellokosken kusipäät juopot ja linnakundit ja paskat ihmiset.

    • cavallo

      Kellokoski on ahdasmielinen paikka asua. Ihmiset ovat sairaita. Mielisairaalassa on terveempiä ihmisiä kuin kellokosken ns. tavalliset ihmiset. Paetkaa Kellokoskelta kun vielä voitte.

      • hoitaja Kellokoskelt

        Kyllä Kellokoski on viihtyisä paikka, kaunis ja ihmiset ystävällisiä. Sairaalan potilaat ei ole tuottanut sen enempi huolta kuin mikä tahansa kulkija. Harrastusmahdollisuuksia on ratsastuksesta jalkapalloon ja paljon siltä väliltä. Lapsi perheiden kannattaisi kyllä Kellokoskelle tulla, sillä rauhallisempaa ja kauniimpaa seutua saa kyllä hakea. :)


      • ´+´+´+´+´+´+
        hoitaja Kellokoskelt kirjoitti:

        Kyllä Kellokoski on viihtyisä paikka, kaunis ja ihmiset ystävällisiä. Sairaalan potilaat ei ole tuottanut sen enempi huolta kuin mikä tahansa kulkija. Harrastusmahdollisuuksia on ratsastuksesta jalkapalloon ja paljon siltä väliltä. Lapsi perheiden kannattaisi kyllä Kellokoskelle tulla, sillä rauhallisempaa ja kauniimpaa seutua saa kyllä hakea. :)

        joo asiaa puhut mutta kaunishan kellokoski ei ole


    • vuodesta 1955 kellis

      Kellokoskella kulkee linja-auto harvakseltaan. Autoton ja vanhus on Kellokoskella kuin ansassa. Viikonloppuna kaikki kiinni. Kellokoski on huono paikka asua. Ahdasmielinen, ilman autoa et pääse mihinkään. Nekin vanhemmat, joiden lapset aikuisia muuttavat pois Kellokoskelta kun ei täällä ole mitään, ja ilman autoa et pärjää. Ihmiset jotenkin sairaita ja nuoret väkivaltaisia.

    • Pois Kellikseltä

      Kelliksen negatiivinen puoli

      Muutettiin 2009 kesällä Kellikselle. Pieni paikka ja suht rauhallinen muutaman omakotitaloalueen paikka olemattoman pienellä keskustalla. Liikenneyhteydet huonot, oma auto lähes pakollinen. Ruukin alue on hieno. Kinuskilla on liian hyvä paikka Kellikselle:) Pintapuolisesti 4kymppiselle hyvä paikka rauhallisuuden vuoksi, mutta......

      Koulut. Ala-aste on aika ahdasmielinen paikka. Opettajat eivät puutu riittävästi koulukiusaamiseen ja muihin epäkohtiin. Löytyy myös opettajia, jotka suoranaisesti loukkaa oppilaan persoonallisuutta. Kellikseltä löytyy myös todellisia sekopäitä, joiden pysäyttämiseen todnäk tarvitaan omankädenoikeutta kun vanhemmat ja opettajat yms ei asiaan tarpeeksi reagoi. Myös se hämmästyttää, että pienet pojankoltiaiset ehdottelee pienille tytöille g-pisteen hiplaamista, strippaamista ja muita vastaavia. Pornosaiteille pääsy on näemmä täysin kontrolloimatonta. Eräs poika uhkailee pään irtileikkaamisella ja lupaa pestä tukkansa uhrin verellä. Myös tappouhkauksia tulee aika usein. Yläasteesta ei pahasti ole kokemuksia, muuta kuin poikamme kertomana, miten "tasokas" se opiskelijamateriaali siellä on. Eli nämä maleksivat ja mitääntekemättömät nuoret.

      Nuoriso on enimmäkseen kaupoilla kittaamassa ES:sää tai sotkemassa paikkoja muissa maleksimispaikoissa. Siisteystaju on luokkaa 0. Paikkoja rikotaan tasaseen tahtiin, ja viikonloppuna perinteinen känniördäys ja tappelut. näitä on tietysti joka paikassa, mutta pienessä paikassa kuten Kellokoski, sen huomaa ikävän hyvin. Nuoriso on Kelliksellä epätavallisen väkivaltaista. Kesällä rannat on epämukavia paikkoja kun siellä on turhan paljon humalassa sekoilevia pentuja järjettömät määrät jätettä, rikottuja pulloja jne. Myös ohikulkijat saa nyrkkiä sillointällöin.

      Rasistisuus ja ennakkoluuloisuus. Kelliksellä pärjää jos olet vaalea täysverinen suomalainen perusjuntti. Jos sinussa on ulkomaalaisverta, romaaniverta etkä ole vaalea täysverinen suomalainen, niin olemisesi voi olla jopa ylivoimaisen sietämätöntä. Sen on saanut kokea monet ei-vaaleat ulkomaalaistaustaiset tai romaanit, ja myös sellaiset, joilla on vain suvussa romaaneja, mutta itse eivät pidä yllä romaanikulttuuria. Jopa lasten vanhemmat kieltävät lapsiaan seurustelemasta näiden ihmisryhmien kanssa. Myös suoraselkäiset suoraanpuhuvat ihmiset joutuu kärsimään. Sun pitää löytää "kellisnaamari" jotta elämä luistaa täällä. Lapsilla täällä on välillä todella vaikeaa, koska kaverit saattaa hylätä erittäin helposti. Kellis on myös sisäänpäin lämpiävä mesta. Lapsiperheillä, jotka tulevat uutena kellikselle, tulee olemaan ikäviä kokemuksia, kun nykyiset kellisläiset lapset hyväksyvät heidät heikolla menestyksellä. Kavereita löytääkin yleensä vain perheistä jotka itsekin ovat muuttaneet lähiaikoina paikkakunnalle, eikä kellissyndooma ole vielä päätä syönyt. Pahaa fiilistä luodaan tahallaan levittämällä perättömiä juttuja. Eräs perheenäiti kun kovisteli erästä pahantekijää jättämään heidät rauhaan, niin hetkenpäästä oli kuultu kuinka tämä äiti oli uhannut tappaa pojan koko perheen.

      Ihmisten negatiivinen puoli. On ollut ikävä huomata, että vaikka kuinka yrität olla kohtelias ja jopa huomaamaton, niin aina joku löytää susta jotain valitettavaa, ja siitä juoruaminen näyttää olevan ihan mielihyvää antava harrastus. Kautta rantain saa silloin tällöin kuulla mitä kaikkea sitä on tullut tehtyä:) Paikkakunnalle muuttavat joutuu välistä kokemaan syrjimistä, jopa poliisia myöten ja heihin asennoidutaan kuin he olisivat ulkopuolisia ja häiriöksi.

      Terveyskeskus. Liukuhihnahoitamista, niinkuin tk:ssa monesti. Ajanvaraus joskus ihan helvettiä. Aikaa ei saa millään ja asenne sua kohtaan on nuiva. Tk:ssa hoidetaan oireita, ei sairauden/oireiden aiheuttajaa. Asiakkaan oireita jopa vähätellään. Ennenkuin pääset isompiin tutkimuksiin sulla täytyy olla todella pahat oireet. Ennaltaehkäisevät isommat tutkimukset ei tule kuuloonkaan.

      Tässä oli osa kokemuksistamme n. 3 vuoden ajalta. Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia sekä muutamilta perheiltä kuultuja, joihin on tutustunut. Tämä n. kolme vuotta oli meille tarpeeksi ja etsimme parhaillaan tervehenkisempää asuinpaikkakuntaa. En suosittele Kellokoskea lapsiperheille tai ihmisille, jotka ovat edes osaksi ulkomaalaisen näköisiä, tai joilla on ulkomaalaistaustaa. itseasiassa en suosittele Kellokoskea kenellekään. Hyvää tässä todellakin on se, että voit milloin vain muuttaa pois.

    • katsoitko peiliin?

      Ei se ole paikkakunnasta kiinni, kelpaako ihonvärisi vai ei. Lasten huono käytös on kotoa opittua ja jos menoja ei valvota, niin ei tarvitse ihmetellä touhuja kylillä. Keskinkertaisuudet eivät siedä erilaisuutta eivätkä erilaiset keskinkertaisuuksia? Jos lapset surffaavat pornosaiteilla, onko vanhemmilta kenties unohtunut oma vastuu esimerkiksi lapsilukon asentamisesta laajakaistaan? Oletko edes itse muistanut tehdä estoa? Et sinä huonosta seurasta eroon pääse, vaikka muuttaisit minne - aina tulee olemaan joku, joka ei sinua hyväksy.

      Terveyskeskuksen palvelut ovat sitä, mitä resurssit antavat myöden. Jos ei miellytä, yksityisiä palveluita on tarjolla esimerkiksi Järvenpäässä. Kunnallisten palvelujen taso saattaisi nousta, jos kunnan veroäyriä nostettaisi mutta sen matalan verotuksen vuoksihan sinä olet Tuusulaan muuttanut?

      Tulitko etukäteen selvittäneeksi julkisen liikenteen yhteyksiä ennen kun teit muuttopäätöksen? Jos et, syytä itseäsi. Ei sinua kukaan Kellokoskelle pakottanut.

      Kinuskilla on juuri sitä mitä Kellokoski ruukkeineen tarvitsee - ei kaltaisiasi perusnegatiivisia kaikesta valittajia, jotka eivät ole valmiita laittamaan itseään likoon muuta kuin kitisemällä sitä, tätä ja tuota. Kellokoskella asuu kyllä useita "etnisiä vähemmistöjä", muutamia jopa yrittäjinä vuosikymmenestä toiseen eivätkä muuta pois. Miksiköhän? Ehkä heillä on kanttia, asennetta ja joustoa sopeutua valtaväestön pariin ja tulevat vielä hyväksytyiksi omana itsenään?

      • Pois Kellikseltä

        Jos kerään yhteen asuinpaikkani negatiivisia puolia, niin millä tavalla se tekee minusta perusnegatiivisen valittajan? Et edes tunne minua. Totuus lienee se, että olet itse sellainen, koska et pysty hyväksymään mielipiteitä, jotka ei tue omaa kapea-alaista mielipide- ja arvomaailmaasi. Sorruit kiukuttelemaan kun ei itsetunto kestä. Sinulla on myös pakonomainen tarve yrittää osoittaa, että olen väärässä jokaisessa asiassa, mitä kirjoitin. Valitettavasti kirjoitin koetuista asioista, joiden olemassaolo on todellisuutta.

        Näkemys- ja hahmotuskykysi on hyvin yksipuolsia ja mustavalkoisia. Et edes vaivautunut kysymään, että miten huonot liikenneyhteydet on vaikuttanut juuri minuun, tai meidän perheeseen vaan jakelit heti pateettisen syytöksen. News Flash! Meillä on kaksi autoa, siksi meidän ei ole tarvinnut valita asuinpaikkaa bussien aikatauluvihkosista. Eikä sitä ole valittu veroäyriluettelostakaan. On sulla jutut.

        JA se on totta. Tämä köyhä paikka tarvitsee Kinuskillan kaltaista kulttuuria ja ystävällisiä ja valovoimaisia persoonia. Sanoinkin vain, että se on liian hyvä paikka tällaiseen kylään. Valitettavasti senkin hahmotit hyvin yksipuolisesti.

        Ja mitä tulee "etnisiin vähemmistöihin", niin eihän heillä olekaan kuin kaksi mahdollisuutta. Joko taistella sopeutumisen puolesta, tai sitten lähteä pois. Eihän tästä kuitenkaan ollut kyse, vaan "Kellokosken negativiisista puolista", eli tässätapauksessa, miten "etnisiä vähemmistöjä" kohdellaan täällä. Sinulla luetunymmärtäminen on nyt mättänyt ihan huolella ja tunget jokaiseen tyhjään kohtaan omia näkemyksiäsi, jotka ei tuo mitään selityksiä itse aiheeseen.

        Terveyskeskuspalveluiden hankkiminen/saaminen ei ollut kyseessä. Kyseessä on edelleenkin kooste nimeltä "Kellokosken negatiiviset puolet". Täysyy sanoa, että olet yksi tyhmimmistä Suoli24-pskanpuhujista pitkään aikaan.

        Juuri kaltaisesi ahdasmieliset persoonat on yksi tekijä, mikä rakentaa pienelle paikkakunnalle huonoa mainetta. Ja jos päätät vastata tähän, niin yritä tsempata edes vähän, että saisit jotain rakentavampia vastauksia aikaan. Kiukuttelulla ja heikolla itsetunnolla on taipumus näkyä hyvin rivien välistä;)


      • o tempora
        Pois Kellikseltä kirjoitti:

        Jos kerään yhteen asuinpaikkani negatiivisia puolia, niin millä tavalla se tekee minusta perusnegatiivisen valittajan? Et edes tunne minua. Totuus lienee se, että olet itse sellainen, koska et pysty hyväksymään mielipiteitä, jotka ei tue omaa kapea-alaista mielipide- ja arvomaailmaasi. Sorruit kiukuttelemaan kun ei itsetunto kestä. Sinulla on myös pakonomainen tarve yrittää osoittaa, että olen väärässä jokaisessa asiassa, mitä kirjoitin. Valitettavasti kirjoitin koetuista asioista, joiden olemassaolo on todellisuutta.

        Näkemys- ja hahmotuskykysi on hyvin yksipuolsia ja mustavalkoisia. Et edes vaivautunut kysymään, että miten huonot liikenneyhteydet on vaikuttanut juuri minuun, tai meidän perheeseen vaan jakelit heti pateettisen syytöksen. News Flash! Meillä on kaksi autoa, siksi meidän ei ole tarvinnut valita asuinpaikkaa bussien aikatauluvihkosista. Eikä sitä ole valittu veroäyriluettelostakaan. On sulla jutut.

        JA se on totta. Tämä köyhä paikka tarvitsee Kinuskillan kaltaista kulttuuria ja ystävällisiä ja valovoimaisia persoonia. Sanoinkin vain, että se on liian hyvä paikka tällaiseen kylään. Valitettavasti senkin hahmotit hyvin yksipuolisesti.

        Ja mitä tulee "etnisiin vähemmistöihin", niin eihän heillä olekaan kuin kaksi mahdollisuutta. Joko taistella sopeutumisen puolesta, tai sitten lähteä pois. Eihän tästä kuitenkaan ollut kyse, vaan "Kellokosken negativiisista puolista", eli tässätapauksessa, miten "etnisiä vähemmistöjä" kohdellaan täällä. Sinulla luetunymmärtäminen on nyt mättänyt ihan huolella ja tunget jokaiseen tyhjään kohtaan omia näkemyksiäsi, jotka ei tuo mitään selityksiä itse aiheeseen.

        Terveyskeskuspalveluiden hankkiminen/saaminen ei ollut kyseessä. Kyseessä on edelleenkin kooste nimeltä "Kellokosken negatiiviset puolet". Täysyy sanoa, että olet yksi tyhmimmistä Suoli24-pskanpuhujista pitkään aikaan.

        Juuri kaltaisesi ahdasmieliset persoonat on yksi tekijä, mikä rakentaa pienelle paikkakunnalle huonoa mainetta. Ja jos päätät vastata tähän, niin yritä tsempata edes vähän, että saisit jotain rakentavampia vastauksia aikaan. Kiukuttelulla ja heikolla itsetunnolla on taipumus näkyä hyvin rivien välistä;)

        Pois Kellikseltä yrittää kaikin keinoin ärsyttää ja vähätellä hänelle vastannutta ja elämän realiteeteista vastannutta henkilöä. Poishaluava ei ymmärrä saamaansa vastausta, koska hänen haluamansa vastaus olisi edellyttänyt ajatuksenlukutaitoa. Esimerkiksi terveyskeskusten tehtäviin ei nykyresursseilla kuulu ennaltaehkäisevä, kädestäpitäen opastava terveyskoulutus, tätä varten tulisi yksilön itse ottaa selvää asioista vaikkapa peruskoulutuksensa ja työterveyshuoltonsa yhteydessä.

        Kirjoittajan asenteesta voi tekstistä lukea sellaisen päätelmän, että hän kuuluu maassamme pidempään vaeltaneeseen väestöryhmään, jonka elämäntavat ja koko ryhmää leimaavat teot ovat antaneet pysyvän stigman kaikille siihen enemmän ja vähemmän kuuluville. Myös hän itse omalla, alkuperäisellä kirjoituksella että vastauksellaan osoittaa ja vahvistaa niitä ominaisuuksia, jotka ovat saaneet aikaan sen, ettei häntä lueta yhteisön jäseneksi. Muutamien yksilöiden huono maine mustaa koko yhteisön ja muutamat perinteet ylläpitävät tätä huonoa mainetta myös pitkälle tulevaisuuteen. Olet ryhmäsi jäsen, vaikka irtisanoudut siitä, koska ympäristö näkee sinusta vain ulkokuoren. Näin toimii eläin nimeltä ihminen - näin toimivat kaikki eläimet.

        Maailma on mitä on, lintukodossakin on aina ollut omat loisensa, punkkinsa ja lieronsa. Keskustelupalstalle merssuaminen ei muuta asioita, vaan muutos alkaa itsestä, lähipiiristä ja asianomaisten kanssa keskustelemalla. Valitettava tosiasia vain on se, että lasten kiroilu ja huono käytös on lopultakin häviävän pieni ongelma sen rinnalla, että heidän vanhemmillaan saattaa olla liian kiire saada kasaan kaikki ne rahat, joita tarvitaan ulkoisen idyllin ja näennäisen tasavertaisuuden (tasapäisyyden/paremmuuden) ylläpitämiseksi, jotta lapset/naapurit ovat keskenään yhtä menestyneitä. Siinä tahtoo useimmilta väkisinkin unohtua niiden hyvien tapojen opettaminen - ja ne hyvät tavathan ovat vain vanhemmille esittämistä varten, keskenään lapset ottavat selvää siitä, kuka on kukkulan kuningas ja siinä ei todellakaan ole hyvillä tavoilla sijaa. Lapset ovat eläimistä julmimpia.


      • Kaikkonenpäivää
        Pois Kellikseltä kirjoitti:

        Jos kerään yhteen asuinpaikkani negatiivisia puolia, niin millä tavalla se tekee minusta perusnegatiivisen valittajan? Et edes tunne minua. Totuus lienee se, että olet itse sellainen, koska et pysty hyväksymään mielipiteitä, jotka ei tue omaa kapea-alaista mielipide- ja arvomaailmaasi. Sorruit kiukuttelemaan kun ei itsetunto kestä. Sinulla on myös pakonomainen tarve yrittää osoittaa, että olen väärässä jokaisessa asiassa, mitä kirjoitin. Valitettavasti kirjoitin koetuista asioista, joiden olemassaolo on todellisuutta.

        Näkemys- ja hahmotuskykysi on hyvin yksipuolsia ja mustavalkoisia. Et edes vaivautunut kysymään, että miten huonot liikenneyhteydet on vaikuttanut juuri minuun, tai meidän perheeseen vaan jakelit heti pateettisen syytöksen. News Flash! Meillä on kaksi autoa, siksi meidän ei ole tarvinnut valita asuinpaikkaa bussien aikatauluvihkosista. Eikä sitä ole valittu veroäyriluettelostakaan. On sulla jutut.

        JA se on totta. Tämä köyhä paikka tarvitsee Kinuskillan kaltaista kulttuuria ja ystävällisiä ja valovoimaisia persoonia. Sanoinkin vain, että se on liian hyvä paikka tällaiseen kylään. Valitettavasti senkin hahmotit hyvin yksipuolisesti.

        Ja mitä tulee "etnisiin vähemmistöihin", niin eihän heillä olekaan kuin kaksi mahdollisuutta. Joko taistella sopeutumisen puolesta, tai sitten lähteä pois. Eihän tästä kuitenkaan ollut kyse, vaan "Kellokosken negativiisista puolista", eli tässätapauksessa, miten "etnisiä vähemmistöjä" kohdellaan täällä. Sinulla luetunymmärtäminen on nyt mättänyt ihan huolella ja tunget jokaiseen tyhjään kohtaan omia näkemyksiäsi, jotka ei tuo mitään selityksiä itse aiheeseen.

        Terveyskeskuspalveluiden hankkiminen/saaminen ei ollut kyseessä. Kyseessä on edelleenkin kooste nimeltä "Kellokosken negatiiviset puolet". Täysyy sanoa, että olet yksi tyhmimmistä Suoli24-pskanpuhujista pitkään aikaan.

        Juuri kaltaisesi ahdasmieliset persoonat on yksi tekijä, mikä rakentaa pienelle paikkakunnalle huonoa mainetta. Ja jos päätät vastata tähän, niin yritä tsempata edes vähän, että saisit jotain rakentavampia vastauksia aikaan. Kiukuttelulla ja heikolla itsetunnolla on taipumus näkyä hyvin rivien välistä;)

        @o tempora

        "pois kellikseltä" mun mielestä kirjoitti, niinkuin hän itse sanoikin, Kellokosken negatiivisista puolista ja vastaus niihin oli munkin mielestä aika kehittämätöntä vastaanpanemista vaan sen takia ettei vastaaja kovapäisenä ilmeisesti haluu myöntää Kellokoskelaisena sellaista. Mitä muuta se tarkoittaa kun yritetään omilla mielipiteillä kumota toisen kokemukset keksityiksi, tai jopa valheiksi?

        Mun mielestä kirjoituksesta paistaa läpi pettymys ja huonot kokemukset ja jälkimmäisissä kirjoituksissa turhautuneisuus johtuen vastaajan panettelevasta tyylistä. Ei toisen mielipiteitä pidä mennä tölvimään tai alkaa purkaa kiukkua jos joku on sellainen asia mitä ei pidä totena. Mutta se ei todista et asia ei niin ole. Ilmeisesti vastaaja ei ole joutunut törmäämään johonkin mistä "pois kellikseltä" kuittas.

        Itekkin kompuroit siihen "mun mielipide on oikeessa, sun ei" tyyliin. Säkään et vaivaudu selvittämään koko todellisuutta vaan, kuten kirjoittaja sanoi, täytät tyhjät kohdat omilla mielipiteilläs. Näköjään pitäisi vaan kirjoittaa kauniita säkeitä ja kehua kaikkea ja ummistaa silmänsä huonoilta asioilta. Hyvä vaan että kirjoitellaan kovia faktoja, vaikka oliskin ikäviä asioita!

        Olen itekkin entinen kellokoskelainen ja olen huomannut näitä huonoja asioita siellä. Kuten syrjintä ja se koulukiusaaminen mihin maikat ei puutu tarpeeksi tehokkaasti. Muakin kellokoskessa alko tympäsee monet asiat ja siksi muutin sieltä pois. Ehkä säkin voisit keskittyä itse asiaan eikä vain keksimään hyviä sananparsia ja lauseita sokeroimaan omaa tyhjänpäivästä panettelua.

        Tsemppiä "pois kellokoskelta".

        PS: Yksi nolommista asioista on vaihtaa nimimerkkiä ja muka vastata toisena tyyppinä oman bullshittinsä puolesta. hahaha


    • jalat alle

      Faktaa Kellokoskelta. Joukko nuoria 14-17 vuotiaita hakkaamassa eläimiä kepeillä ja nauravat kun saavat satuttaa heikompia .Onko tämä tervettä? Kellokoskelaiset nuoret ovat ERITTÄIN HENKISESTI SAIRASTA. Vanhemmat eivät välitä. Nuoret huutelevat ja ovat ERITTÄIN VÄKIVALTAISIA. Ikäryhmä 13-18 välillä varsinkin. Koittakaa tajuta täällä nuoriso on tavallistakin häiriintyneempiä. Jos olet vähääkin järkevä sinä joka luet tämän kierrät Kellokosken kaukaa. Ja ihmiset älkää muuttako Kellokoskelle, sillä se tulee olemaan elämänne suurin virhe.

    • Gellis

      Kylläpä kuulostaa melkoiselta jos ihan pelkästään täältä luettujen juttujen pohjalta rupeaisi mielikuvaa Kellokoskesta muodostamaan. Me ainakin olemme viihtyneet mainiosti täällä nätissä pikkukylässä. Joenrantamaisemissa riittää ihasteltavaa, palvelut toimivat ja ihmiset ovat ihan samanlaista suomalaista porukkaa kuin missä tahansa muuallakin.

    • koulukiusattu

      Kellokosken koulussa kiusataan. Saa lapsi elinikäiset traumat. Sekä ala - että yläasteella.

      • no curling, bowling!

        Sellaista koulua ei olekaan, jossa ei olisi joskus kiusattu jotakuta. Aikuisten ja lasten näkemys siitä, mikä on kiusaamista, voi erota toisistaan kuin yö ja päivä.

        Onko se koulun vika, jos vanhemmat eivät ole opettaneet käyttäytymistapoja lapsilleen ja lapset hyväksikäyttävät sitä tietoa, että heitä ei saa rangaista siten, että siitä oikeasti ottaa opikseen? Ongelma ratkeaa vain kiusaamiseen puuttumalla koulun ja vanhempien kanssa yhdessä, ei valittamalla. Jos jonkun kiusaajan vanhemmat eivät usko/ymmärrä/tiedosta lapsensa käyttäytymisellään toista kiusaavan, kyse on erilaisesta maailmankatsomuksesta ja kotikulttuurista, jota ei kuitenkaan välttämättä tarvitse suvaita?

        Minuakin kiusattiin aikanaan. Muutamat sain lopettamaan sillä, että erään kerran nälvimisen alkaessa otinkin vastahyökkäyksen ja pimujen hepenet tihkuivat sen jälkeen kuravettä ilman että edes koskin heihin. Loppui muuten se nälviminen siihen.

        Yläasteella ja lukiossa ilmaantui toisenlaista kiusaamista, josta en jaksanut välittää enää tuon taivaallista. Tein lopullisen pesäeron kyseisiin henkilöihin koulun päätyttyä ja sen koomin en ole heitä tavannut, vaikka osa asuukin edelleen samalla paikkakunnalla. En vain jaksa tyhjäpäisiä ihmisiä kun ei ole enää pakko. Kaikista ei tarvitse pitää, riittää että he jättävät sinut rauhaan - ja aikuisena he sen tekevätkin, koska heitä koskettaa omakohtainen vastuu teoistaan ihan toisella tavalla kuin alaikäisiä.

        Kiusaamisen pääasiallinen syy taisi olla perheiden aikuisten välinen kukkoilu, erilainen pukeutuminen ja kiinnostus kaikesta muusta paitsi "kanailusta" sekä "rumien ja tyhmien" hyväksyminen omaan kaveripiiriin.

        K(ouluk)iusaamista esiintyy ja on esiintynyt kutakuinkin aina. Kiusaamisen syyksi on kunakin aikana riittänyt se, ettei ole keskiverto ja pukeudu samalla tavalla kuin keskiverrot ja näytä samalta kuin muut tai että perhesuhteet eivät olieet tavanomaiset. Kiharat hiukset, pisamat, punatukkaisuus, silmälasit, hammasraudat, pienuus/suuruus, vaatteet, änkytys, liian huoliteltu puhetyyli, hyvä/huono koulumenestys, "väärä" musiikkimaku, ujous, liika esiintymishalu yhdistettynä keskiverrosta poikkeavaan ulkonäköön - ihan mikä tahansa, joka jotakuta vain sattuu ärsyttämään.

        Jos koulussa kiusataan ja siitä selviää, on edessä vielä monta huomattavasti traumatisoivampaa tragediaa: haet unelmiesi koulutukseen, etkä pääse ensiyrittämällä hyvä jos toisellakaan; opiskelu vaatiikin moninkertaisen työpanoksen mitä kuvittelit ja palautettu sekä vaatimukset täyttävä työ haukutaan opiskelukavereiden edessä julkisesti lyttyyn epäasiallisin perustein; haet töitä ja viideskymmeneskään paikka ei aukene edessäsi ja kuulet jälkeenpäin, että paikan sai työnantajan kaverin jälkeläinen. Ja se rakas kumppanisi vehtaakin selkäsi takana parhaan kaverisi kanssa? Tahtoo sanoa, että vaikka nyt on traumat koulunkäynnistä, niin pahempaakin voi vielä tulla vastaan.

        Lapset pois pumpulista ja pettymyksiä päin, vanhempien tehtävä on tukea ja kannustaa lasta muttei lakaista kaikkia käpyjä pois jalkojen alta. Ja lapsilta ei pidä vaatia liikoja, saati vanhempien unelmien toteuttamista muttei heitä pidä vähätelläkään. Jos kiusaamisesta jää selkeitä jälkiä, siihen on helppo puuttua, mutta jos kyseessä on ryhmästä eristämistä välitunneilla ja koulun jälkeen, sitä on huomattavasti vaikeampaa muuttaa. Toiset löytävät ne samanhenkiset kaverit vasta aikuisemmalla iällä, jos se yhtään lohduttaa.


    • Kellokosken kuningas

      Kellokoski on sisäsiittoinen mesta. Muutettiin just pois sieltä. Kyllä helpotti.

    • Janne 5 v.

      On muuten hauska nähdä, että Kellokoskelaiset jakaa plussia sellaisiin sepustuksiin, missä kehutaan paikkaa, tai kielletään minkään huonojen puolien olemassaolo ja miinuksia jaellaan sellaisille sepustuksille missä kerrotaan kuinka paska paikka se on:D Seki antaa vähän vihjeitä millasta porukkaa siellä on. Itsetunto saa aikamoisen kolahduksen. Huhhahhei XD

      • Pekka 6 v.

        Tuu tänne Janne tyännän tikkarin sun peppuun ja sit nualasen jooko hihi


      • Janne 5 v.
        Pekka 6 v. kirjoitti:

        Tuu tänne Janne tyännän tikkarin sun peppuun ja sit nualasen jooko hihi

        Joo muttet sit tyännä mittään salmiakkitikkarii tai turkinpippuritikkarii jooko haha


      • Pekka 6 v.
        Janne 5 v. kirjoitti:

        Joo muttet sit tyännä mittään salmiakkitikkarii tai turkinpippuritikkarii jooko haha

        Joo mullon mansikkatikkarei laitetaaks kaks yhtäaikaa sulle toinen ja mulle toinen jooko hihi


      • Janne 5 v.
        Pekka 6 v. kirjoitti:

        Joo mullon mansikkatikkarei laitetaaks kaks yhtäaikaa sulle toinen ja mulle toinen jooko hihi

        Joo laitetaan vaan muttet sit tyännä syvälle ettei se mee jumiin sinne sisää jooko haha


      • Pekka 6 v.
        Janne 5 v. kirjoitti:

        Joo laitetaan vaan muttet sit tyännä syvälle ettei se mee jumiin sinne sisää jooko haha

        Joo en tyännä iha siihe vaa pikkasen onksul kakkahätä sit jooko hihi


    • vilman

      No kuten näette pimeää. Kannattaa lähteä äkkiä pois.

    • Hirvee persläpi

      Kellokoskelle muutettiin aikanaan niin että kävin tarhat ja kaikki koulut siellä..myös lukioa yhdrn vuoden. Voin sanoa että kukaan ei täällä helsingissä usko mitä kaikkea kellokoskella tapahtu nuoruudessani. Siellä on toki normaaleitakin perheitä mutta se toinen puoli onkin sitten aika synkkää. Ala asteella koulussamme nussittiin eli ei mitään pelkkiä pussailuja ollu. Pornolehdet kiertelivät jo ekalla luokalla kaikkien käsissä.silloin kuin ei nettiä ollut. Olihan siellä yksi pedofiilikin joka pakotti useita poikia suuseksiin...itse olin tässäkin mukana kun monet kaverini suostuivat ottamaan suihin tältä kaverilta. Se mies myös maksoi 100 markan seteleillä useille pojille tästä touhusta. Luulen että sielläkin pantiin poikia pyllyyn mutta itse en tätä ikinä päässyt todistamaan. Olimme tuona aikana 1-2 luokalla eli siis aivan tuollaisen 50v äijän vietävissä.tästä ei koskaan tiettävästi kukaan kertonut poliisille ja tosiaan onhan siitä jo kohta 20 vuotta aikaa. Noh koulussa minua kiusattiin aina mutta se loppui sitten kun rupesin laittamaan vastaan. Kellokoskella on sellanen meininki että siellä ainakin me aikanaan hajotettiin kaikki mitä eteen sattu viimeisimpänä kun päästiin yläastewlle niin rikottiin yksi omakotitalo, tässä oli mukana lähes koko meidän luokka. Leka heilu ja kaikki lavuaarit ja pötöt rikki jne. Tästä vanhempanne maksoi aikanaan mukavat korvaukset kun olimme itse niin nuoria. Kouluissa tapeltiin aina ja tosiaan jos tuolle kylälle joku tumma tms uskaltaa muuttaa niin suosittelen aseistautumaan raskaasti. Meillä oli silloin ruukinkoulussa aika monilla linkkarit ja puukot aseina. Muistan myös että 3 luokalla monet kaverini joivat vanhempiensa laivalta tuonneita viinoja,,ne oli sellasia pikkolopullon kokosia. Näistä monet tosin ovat tänäpäivänä oikeen kunnon alkkiksia. Juorut tosiaan kulkevat tuolla joten pääset helposti silmätikuksi ja silloinkin kun tuolta muutettiin toiseen kaupunkiin niin usko tai älä mutta ne samat juorut oli kulkeutunu meikäläisestä uuteenkin kouluun.tämän jälkeen palasin vielä kellokoskelle kouluun ja voinndanoa että en suosittele tuota sairasta kylää kenellekkään tervejärkiselle. Siellä oli aina tiistaisin ala asteella diskojakin jossa monet pennut touhusivat ties mitä tyttöjen kanssa. Tämän jälkeen helsingissä asuminen tuntuu juhlalta ja turvalliselta. Jos kellokoskelle tulee ulkopaikkakunnalta niinnsuosittelen hyviä ihmissuhdetaitoja toisinsanoen väkivallalla pärjää siellä todella hyvin. Tervemenoa sinne mutta siellä ei kyllä mitään hyvää ole.

      • JohanTgchks

        Samanlaista olen kuullut. Järvenpää voisi olla parempi paikka perheellemme.


      • kellis on kunkku
        JohanTgchks kirjoitti:

        Samanlaista olen kuullut. Järvenpää voisi olla parempi paikka perheellemme.

        hyvä paikka, naapurin rouva antaa aina pesää ja kaupan kassat on kans ihanan näköisiä niitä kun kattelee niin aina tulee soitettua tai viestittyä naapurin rouvalle että josko lähtisit lenkille, sano ukolles että mirjan kans lähdet lenkille ja sen jälkeen mennäänkin pusikkoon nussimaan niin että puskat heiluu, autossa tosin on yhtä hyvä kun ite valehtelen eukolle että lähden ostamaan tupakkia tai muuten vaan kauppareissulle, on se ihanaa elämä tälläisessä kylässä. Tuntuvat kaikki rouvat elävän kiimassa ja puutteessa ja minä poikahan panen, tiedä kohta edes kuka on kylän lapsista biologisesti minun ja kukas sitten sen naapurin ukon. Mutta ihanaa on enkä pois muuttais, nussimisesta kun nautin näinkin paljon.


      • sairaita olette

        tää on just tätä, mä ite otin kans suihin ko. 50vuotiaalta kaverilta kun olin ekalla luokalla, ikää oli ehkä silloin mulla joku 2vuotta, olin just samana kesänä oppinut kävelemään ja sattumalta vaan koulumatkalla tuli vastaan ja tarjos 100mk jos otan suihin ja otinhan minä, maku kyllä lähti pois suusta kun huuhtelin sen tuttipullomaidolla sitten himassa kun olin ensin käynyt polttamassa naapurin auton, se oli meidän naapuruston lasten paras hupi, teinkin sen miltei joka päivä ja naapuri joutui ostamaan melkein 5uutta autoa vkossa ja ihmetteli varmaan että miten ne aina syttyy uudestaan ja uudestaan tuleen. Mitään ilmoituksia ei niistä poliisille tehty tietystikkään.

        Kun täytin 3vuotta niin naapurin Laten kans joka oli jo melkein 4vuotta laitettiin kiljuämpärit käymään ja rankista sitten tislattiin pontikkaa ja myytiin tytöille, nuorin heistä ehkä oli noin 4kk vanha, sitten harrastettiin seksiä niiden kans kun oltiin eka juotettu ne sika känniin sillä kotitekoisella pontikalla, oli siinä varmaan yhdelläkin tytöllä selittämistä ku oli ehkä vaan jotain 1.5vuotta ja naapurin Late oli saattanut sen tiineeksi, vanhemmat oli aikalailla yllättyneitä kun ei se osannut edes vielä kävelläkkään ja silti joi pontikkaa ja harrasti seksiä. Oli kato opetellut kuviot lukemalla pornolehtiä joita tuolloin jaettiin kaikille naapuruston lapsille, samaten kuin bensakanistereita tuhopolttoja varten ja rankkia juopottelua varten. Oli se niin sairasta se touhu siellä että oikein hermo lepäs kun muutin omille stadiin heti kun täytin 7vuotta, nyt täällä stadissa oon asunut jo 2vuotta ittekseni ja on siis aivan mahtavaa, kohta on 10vuotis synttärit ja pontikkaan en aio enään edes koskea.


    • minna

      Kellokoski on ahdasmielinen. Pimeä paikka. Kouluissa kiusataan eikä opettajat ole kuin kiusaajan puolella. Ihmiset ovat kuka potilas kuka muuten vain sairas päästään. Nuoriso pahoinpitelee iltaisin ja öisin tehdään kauheasti ilkivaltaa. Kellokoski ei ole hyvä paikka asua.

    • Vemppuvamppukomppu

      Väkivalta on siellä aika yleistä omien kokemuksieni mukaan. En yhtään ihmettele vaikkasiellä jammusetiäkin olisi. En ikinä sinne muuttaisi mutta mukava kuulla näitä kokemuksia niinnosaa välttää jatkossakin sinne
      Muuttoa.

    • Jarsku

      Kelliksellä ei ole mitään tekemistä. Kaikki tekeminen tapahtuu yleensä Järvenpäässä tai Hyrylässä. Kellikselle menään takas vaan nukkumaan ja syömään. Prrseestä se mesta on ja se on oikeasti fakta.

      • ttttttttttttttttt

        eihän kellokoskella tarvitse käydä ole käymättä siellä sillä siitä pääset pahvi


    • rankauri

      Ahdasmielinen. Sairas paikka.

    • Omenalahti

      Kellokoskella on vanhanajan kylämeininkiä ruukkimiljöössä. Pieni paikkahan tämä on, mutta tuskin tänne kukaan suurkaupungin vilinästä nauttiva muuttaakaan. Nurisijat muuttakoon muualle.

    • terho 2

      Kellokosken nuoriso on sairasta. Mistä johtuu?? Rikotaan toisten omaisuutta autoja, mitä sattuu, taloja, Siellä on ihan sairasta nuorisoa. Ihmisiä hakataan. Väkivaltainen paikka.

      • keep it real

        Jos on asunut aikaisemmin pienellä kylällä missä päin suomea tahansa niin Kellokoski samanlainen. Verrataan vaikka nastolaan jossa saat ulkopaikkakuntalaisena heti käkättimeen baariin astuessasi, niin kellis on aika kesy paikka ja turvallinen, jos et riitaa haasta ja muistat hyvät käytös tavat.
        Kaupunkilaisten paikka on kaupungissa. Kellokoskea joko rakastaa tai vihaa. Nuoriso on aivan samanlaista joka puolella ja kaupunkilais nuoriakin tulee sikailemaan kellokoskelle esim. Mopojengit yms.


      • kellokoskiiii

        on muitakin paikkoja joissa hakataan ihmisiä ja rikotaan paikkoja ym ei tämä kellokoski ole ainut eikä tätä pidä leimata paskaksi ei tarvitse kuin katsoa uutisia ja lukea lehtiä


    • kostonviikate

      Taas kellokoskelaiset nuoret kakarat väkivaltaisia. Tämän päivän iltalehti. Kellokoskella sairasta nuorisoa. Taas yksi hakattiin..Hirteen kellokoskelaiset nuoret.

      • vihai

        kiitos olen itsekkin nuori jaa kai minutkin pitäisi sinun mielestäsi hirttää ei ei ja vielä kerran ei sairaitahan täällä on mutta niin on muuallakin katsoppa niitä lehtiä muulloinkin niin tiedät vähä mitä puhut


    • addict1

      Somerolta muuttanu just Kellikselle. Menkää esim. Somerolle kattoon millanen on sisäsiittonen kylä. Ei ooyhtään ikävä takasin. Ennen Someroa asunu Keravalla ja Porvoossa ja vaikka Kellikseltä esim. alko puuttuukin ni ei haittaa. Koko Suomea koskee sisäänpäin kääntyneisyys ja hulluna pidetään jos on liian ulospäin suuntautunu. Terveydenhoitopalvelut erinomaiset mun mielestä ja terkkariinki vaan minuutin kävely. Lisäksi älyttömän hyvä ja tosi mukavien kiinalaisten pitämä ravintola kävelymatkan päässä ja Ravintola Ruukki ja Patovahti ihan nurkalla. Muuttakaa negatiiviset jonnekki itähelsinkiin niiden kulkuyhteyksien ja palveluiden perässä ni eiköhän ala järkee tuleen päähän. Kellis on paras paikka asua tällaselle neljävitoselle vaikkei autoa aina käytössä olekkaan. Ottakaa kauppamatkat hyötyliikuntana. Ja mitä Helsinkiin tulee ni tuskinpa siellä saat autoas kotiovelle niinku täällä. Ja väkivaltaa ja narkkeja ja juoppoja ja pedofiilejä varmasti enemmän ku täällä. Ja joka paikasta löytyy teitä jotka ootte kyllästyneitä kaikkeen ja mikään ei miellytä. Eiku te voitte vetää narun kaulaan ja potkasta sen jakkaran pois ni Kelliksestä tulee heti viihtyisämpi

      • juujajoo

        Mittä vittiä sä puhut? Asuin Somerolla Okkerintiellä vuosia eikä Somero todellakaan ole mikään sisäsiittoinen tms. paikka. Rentoa porukkaa. Jokaisella pienellä ns. syrjäpaikkakunnalla on oma leimansa, mutta Someron leima ei tod. ole mikään huono.


    • omakotikullanarvokas

      Kellokoski on Tuusulan helmi!
      Aivan ihanan paikka. Kervanjoki virtaa keskellä jonka rannalla on siisti uimaranta ja hieno Itämerikeskus jossa kesäsin pidetään häitä ym. sen vastapäätä on kirkko ja tanssilava jossa pidetään aitoja lavatansseja siellä on kuvattu paljon elokuvia.
      Ruukki jossa on ravintola Patovahti koskenpartaalla kahvila Kinuskilla jossa saa aitoa kotona tehtyä ruokaa nam. Siellä on myös kuntosali ja pieniä pajoja jossa kunnostetaan ajoneuvija ym. Onpa sinne avattu muotiliikekkin jossa edullisesti merkkivaatteita.
      Terveyskeskus on aivan uusi ja siellä on ihana henkilökunta. Koulut uusittu lukiota myöden.
      On urheilukenttää, jäähallia
      ulkoilureitit ym
      Täällä on suvaitsevaista ja rauhallista väkeä saa olla rauhassa jos haluaa mutta naapureiden kanssa on hyvät välit ja aina saa apua ja tukea jos tarvitsee. Mielisairaala täällä on niinkuin Helsingin Töölössäkin.

      Aivan ihanat omakotitalo tontit ja palvelut lisääntyy kokoajan. Tervetuloa joukkoon ! Olemme muuttaneet pääkaupungista 20 vuotta sitten ja se oli elämämme paras ratkaisu. Hesaan pääsee kätevästi Järvenpäästä juna 20 minuuttia.

      Tämä on Tuusulaa parhaimillaan!

      • kellishaiseehielle

        Puitteet jees, ihmiset pascaa ja syvältä. Kokemusta on.


    • nuori1

      Ite oon asunnu iha pienestä pitäen kellokoskella ja olen nyt 16. Kellokoski on mulle just sopiva mesta, Kesäsin harrastan kalastusta ja käyn ympäri vuoden Kuntosali takomolla. Ja mitä mä nyt noita muita nuoria tunnen niin ei niistä kyllä sais vanhusten hakkaajaa, kännissäkään.. Taitaa olla noita sairaalan nuoria, enpä tiedä, Mutta tosi on että jokaisessa kaupungissahan sitä väkivaltaa on, itse en ole kohdistunut väkivaltaan ja ainoat kokemukset kellokoskelta on juuri perus känniläiset jotka tappelee ruukin / pato vahdin edessä, ja niihinkin aina joku tullut väliin :)

    • väärinkirjoittaja

      Onko kokemuksia Kerrostaloasumisesta ? Esim Toimelantiellä ? Kait jotain sairaalan vanhoja kämppiä.. Oisko ollu Toimelantie 2. Mites Onko Haarajoen juna asemalle pitkäkin matka ? Vai onko parempi vaan mennä Järvenpäähän jos esim Stadiin haluu mennä junalla. Mutta jos tuosta Toimelantien kerrostalosta ja niistä kämpistä ja ihan noin muuten meinigistä tietoa, niin hyvä ! Kiitos !

      Ps. On ollut ihan asiallista kommentteja täällä esim. Nuori1 kirjoittama. Rento ja asiallinen asenne ja asennoituminen, sillä pääsee varmasti ihan itseään ja muita miellyttäviin tuloksiin. Itse muun muassa 20 vuotta ympäri Itä-Helsinkiä ja 12 Hyrylässä..

      • hoitaja 12

        Kerrostaloista mäntyrinteentie on kaatopaikka. Ongelmaisia aikuisia ja käytöshäiriöisiä kakaroita. Ei siellä terveitä asu. Minkäköhän takia Kellokosken kakarat on sairaita päästään? Huudellaan, paljon käytöhäiriöisiä kakaroita.


    • nuori1

      Riippuu millä sinne liikkuu, kaveri asui toimelantie2 ja en nyt mitään huonoakaan kuullut paitsi heidän perheelleen ehkä hieman pieni asunto.. Siinä lähistöllä on tosiaan sairaalan omistuksessa olevia asuntoja ja sairaalan oma puistokin, tennis kenttä, kaupat nn 1km päässä, haarajoen juna-asemalle on 6-8km reitistä riippuen , jotenka varmaan järvenpäästä kannattaa hommata. Tietysti järvenpään ja kellokosken asuntojen hinnat varmasti eri luokkaa koska kellokoski on vähän syrjässä.

    • Aata eikä beetä

      Kellis on just parasta A-ryhmää, hyvät ulkoilumaastot, mukava naapurusto ja liikunnalliselle ihmiselle on harrastusmahdollisuuksia. Perheelliselle auto tai kaksi on miltei must mutta kun kaikki peruspalvelut löytyy täältäkin (auton huollosta partureihin sekä kukkakauppaan jne jne)niin pakko ei ole muualle mennä paitsi jos siis työpaikka muualla, niinkuin useimmilla varmaankin on. Järvenpäähän ajaa 10minuutissa eli jos vertaat esim asumista Järvenpään Nummenkylässä ja Kellokoskella, niin Kelliksellä on edullisemmat asunnot ja kaikki palvelut lähellä mutta Järvenpään keskustaan ja juna-asemalle matka-aika on sama ellei jopa nopeampi Kellikseltä, kilometrejä kertyy 7km ja Nummenkylästä (riippuen toki missäpäin asuu) 5km eli kilsa sinne toinen tänne...
      En muuttaisi pois, jokaisesta päivästä olen täällä ollessani nauttinut, toisin kuin stadin vuosinani.

    • onnellinen käby

      Mahtava mesta on Kellokoski asua ja elää. Todella rauhallinen ja siisti hyvin hoidetut puistot ja upea kulttuuri.
      Pääasiassa omakotitaloja ja vuokraasunnotkin ovat nykyisin hienosti kunnostettu upeine pihoineen.

      Täällä on hyvä ihmisen asua ja jos kaipaat Hesaan käymään niin 10 min Järvenpäähän junalle ja sieltä 20min niin olet rautatieasemalla Hesassa.

      Tervetuloa kotiin!

      • niele vittu

        Sen verran siisti ku kakarat rikkoo lasipulloja joka paikkaa. Sairaita kakaroita


    • kellokoski

      jos olette kerran tai kaksi käyneet kellokoskella ette tiedä siitä mitään joka kylässähän juoppoja on ja kusipäitäkin jonkin verran mutta se ei tarkoita että kaikki on sellaisia onhan tämä korpi kylä en itsekkään tykkää asua täällä mutta jossain se on asuttava asunnot ovat kalliita kuten vuokratkin olen itse asunut kohta 10 vuotta kellokoskella

    • kellokoskella asuva

      en kyllä suosittele kellokoskea lapsiperheille onhan täällä mielisairaala ja avopotilaitakin jonkin verran liikkuu mutta harvoin tekevät kellekkään pahaa alkoholisteja täällä toki on niinku muuallakin ja kyllähän täällä narkkareitakin on riippuu tietysti minne täällä muuttaisit

    • näin on

      Kellikselle laitetaan asumaan Tuusulan pohjasakka eli juopot ja muut epäsosiaaliset ihmiset.Pois silmistä pois mielestä.

    • ei hyvä paikka

      mielisairaalan porukka viisaamasta päästä, sisäsiittoinen.Alkoholisteja normi enemmän kuin muualla tuusulassa.Viinatrokarit pitää juomisesta huolta.

    • Kellos joo

      Hyvät ja hauskat muustot jääny sieltä. Nyt kun takaperin miettii niin aika sekopää paikka. Onneks muutettii järvenpäähän. Kylähulluja!

    • Pirre

      Toivottavasti olet muuttanut Kellokoskelle. Siellä on kaikki lähellä, mitä tarvitsee. Koulut, päivähoitopaikat, harrastusmahdollisuudet ym. Sairaalan olemassaolon toki huomaa, suurin rakennuskompleksi päätien varrella ;-) mitään ongelmia ei koskaan sairaalan/potilaiden taholta ole ollut... Aivan ihana paikka asua lasten kanssa melkein voi sanoa, että maaseudun rauhassa.

    • 10 vuotta asunut

      Kellis on hyvä paikka.. kouluissa. Puututaan kyllä kisaamiseen.. olen itsekkin koulukiusattu ja kyllä siihen puututtiin. Itse olen tykännyt asua täällä . Tekemistä on ja mikä hauskinta se on luovaa tekemistä koska joutuu käyttää mielikuvitusta tekemisen keksimiseen..yms. mielu sairaala potilaat eivät haittaa katukuvassa.. koska on sen vern lääke höyryissä et ei ne ajattele mitään yms...

    • chessu95

      Kellokoski on hieno paikka asua! Ei liikaa ihmisiä vaan juuri sopivasti ja harrastuksiakin löytyy jos ei ihan kellokoskelta niin järvenpäästä tai mäntsälästä. Ja joka paikkakunnalla on koulukiusaamista, ja kyllä opettajat siihen puuttuu! Itse olen käynyt kellokosken ala-astetta ja ei ole mitään pahaa sanottavaa! Sielä puututtiin koulu kiusaamiseen heti eikä pitkitetty yhtään. Eikä mielisairaalan potilaat vaikuta katukuvaan koska eivät ne tee yhtään mitään vaan kävelevät edestakasin. Joten suosittelen lämpimästi kaikille muuttamista kellokoskelle ja tekemistä kyllä löytyy jos vain osaa keksiä! Ja jos ei ole käynyt kun muutaman kerran kelloksokella niin ei tiedä millainen paikka se on!

    • verr.verppu

      vastaus!!
      mieli sairaalan potilaita on keskustassa, liikkuu, vain
      ma-pe klo: 10-16
      muuten harrastus paikkkoja löytyy täältäkin esim-
      - sähly
      -kuoro
      -tanssi
      -ip kerho
      -voimistelu
      0 ja aikuisille ohjelmaa kannattaa muuttaa ihmeessä tänne hyvä
      kasvu alusta lapsille on PIENI kaupunki..
      minulla itsellä on 5 lasta___

      1.jasmin 10v
      2.veeti 4v
      3. kara-liina 15v.-
      4.nana 34 v.
      JA EI PIENIMPÄNÄ MUTTA HERTTAISENA..

      5. MIMOSA 1v.

    • yut

      Kellokoskella paljon sairaita pentuja. avopotilaita lasten ja nuorten psygiatrisella. Liikkuu vapaana..

    • Katiia

      7 vuotta Kellokoskella asuneena suosittelisin kylää liikunnasta pitäville ja hyvää kahvilaa (Kinuskilla) arvostaville. Hyvä peruskoulu. Päiväkoditkin pääosin. Moniin todella mukaviin ihmisiin olen tutustunut. Päihteiden käyttöä näkee, mutta missäpä Suomessa ei näkisi. Harrastusmahdollisuudet parantuneet vuosi vuodelta. Kaunis miljöö, peltoja, metsiä. Nasta kuntosali ja K-kauppa. Apteekki palvelee, samoin kukkakauppa. Just saatiin kylälle frisbeegolf-rata.

      Jos on mieleltään kovin kaupunkilainen ja pitää olla tarjolla just tietyt liikuntalajit, esim. spinning ja LesMillsit, kannattanee suunnata enemmän citymaisemiin. Kaikki eivät Kelliksellä viihdy, mutta osa todella hyvin. Täällä vaaditaan mielestäni tietynlaista joustavuutta, suvaitsevaisuutta sekä kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ihan tärkeitä taitoja elämässä ylipäänsä.

    • muuten hyvä

      Kellokoskella on päiväkodit tupaten täynnä mutta hoitopaikkoja ei veronmaksajille edes yritetä etsiä, tuupataan Jokelaan, 11km päähän, tai Hyrylään 30km päähän vaikka sinulla ei olisi autoa käytössä.

      Niinpä menet bussilla Järvenpäähän, sieltä junalla Jokelaan, sieltä kävelet päiväkotiin ja jätät lapset hoitoon, kävelet asemalle ja odotat seuraavaa junaa Helsinkiin ja kas vain ei menekkään kuin kolmatta tuntia per suunta hoitomatkat. Vielä parempi jos veisit Hyrylään lapset...

      Eli ihan PERSEESTÄ!!! Ainut järkevä tapa selvitä tästä kusimaisesta tilanteesta on kieltäytyä noista Tuusulan kunnan vittumaisista järjettömyyksistä ja laittaa lapset kalliilla rahalla yksityiseen hoitoon (jossa ei anneta sisaralennuksia, ei alenneta hintaa jos hoitopäiviä onkin vähemmän kuin 5päivää vkossa jne jne jne).

      Kunnan päättäjille raketti perseeseen ja ahvenanmaalle. Onneksi on Kurpolla on tasiaa ohjelma johon aion tästä valittaa niin että Tuusulan päättäjät saavat olla pallit kurkussa selittelemässä kuinka kasvavalle seudulle jossa jo NYT on koulut ja päiväkodit täynnä ei aiota investoida lasten kasvatukseen, koulutukseen taikka hoitoon.

      • Kasvualue

        Vie lapset yksityiseen hoitoon ja hae Kelasta yksityisen hoidon tukea.
        http://www.kela.fi/vanhempainvapaan-jalkeen_yksityisen-hoidon-tuki

        Hyvänä perusteena nuo kulkuyhteyksiin nähden hajallaan olevat kunnan palvelut. Tässä voisi olla hyvä sauma kellokoskelaisille ryhtyä perhepäivähoitajiksi, ainakin siihen saakka kunnes päivähoitopaikkojen volyymia saadaan lisättyä.


      • sano suorat sanat

        Mitäpä jos sen sijaan, että räyhäät täällä, otat heti maanantaina ja soitat sille Esa Ukkolalle, joka on kasvatus- ja sivistystoimenjohtaja.

        Tämä kaveri käytännössä se, jota voimme kiittää yhdestä ja toisesta ihmeellisyydestä.


    • poll

      Onko kellään tietoa miksi tuo Kellokosken sairaala ollaan sulkemassa? Paikka vaikuttaisi olevan ihan hyvässä maineessa tietääkseni

    • Ohkola

      KYLLÄ TÄNNE MAHTUU MAAHANMUUTTAJIA, vastaa entisiä ns. hulluja Kellokoskelaisia?

    • Ohkola

      Totta kai, Tervetuloa. Juhannuksena on hieno meininki Männistössä, perhejuhla kaiken ikäisille.

    • Ohkola

      Pitäisi löytää omillaan toimeentuleva kypsä nainen seurakseni kala-ym. reissuille. Olen synt. 1950 ja kiinnostunut 30 seurasta. Yksinäinen eläkevaari vailla kaveria ?

    • usj

      Kellokoskella paljon sairaita pentuja. avopotilaita lasten ja nuorten psygiatrisella. Liikkuu vapaana..

      Kuule trolli on varmasti niitä muualta rahdattuja,. Meillä täällä on sanonta, että meillä hullut pidetään 4 seinän sisällä, muualla ne juoksee vapaasti, valkkaa siitä...

    • Anonyymi

      Olen Kellokoskella asunut 50 vuotta. Nähnyt ed. mainittuja asioita. Auto pitää olla, pääsee liikkumaan. Koti on siellä missä sydän ja koira on. Menettelee, paitsi palvelut puuttuu.

    • Anonyymi

      Kellokoskella on paljon homekämppiä, johtuen ylikosteasta maaperästä. Kaikki homehtuu vaikka kuinka koittaisi hyvin rakentaa.

      • Anonyymi

        Kylä täynnä mielenterveys potilaita.
        Katsos, Riihimäen hullu/ mielenterveys potilas näyttelijä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe