suonikohjut

fjlöä

onko suonikohjut ja laskimotulehdukset esteenä hölkälle? en millään haluaisi lopettaa hölkkää.

10

3177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

      Minulla on toisesta jalasta leikattu suonikohjut. Hyvin toimii -tosin toinen jalka on vähän ohuempi kuin toinen.

      Saattaa olla, että kova juokseminen edesauttaa suonikohjuja - en tiedä.

      Ajattalin, etten kuitenkaan jätä juoksemista tämän takia...

      • jifteri

        Sama homma...toisesta kintusta napattiin kohjut veke ja taas juoksu maistuu. Itellä leikkaus oli ainoo vaihtoehto sille että hölkkäharrastus jatkui,senverran oli koipi loppuvaiheessa kipiä ettei voinu hölkkäaskelia ottaa!
        Muutama viikko tuli huilia ja taas juoksu maistuu....omassa tapauksessa olen varma että lukuisat hölkkäkilometrit edesauttoi suonikohjujen syntyä mutta sou not....helvetin mukavan harrastuksen eteen joutuu tekeen uhrauksia!


      • Parrujalka
        jifteri kirjoitti:

        Sama homma...toisesta kintusta napattiin kohjut veke ja taas juoksu maistuu. Itellä leikkaus oli ainoo vaihtoehto sille että hölkkäharrastus jatkui,senverran oli koipi loppuvaiheessa kipiä ettei voinu hölkkäaskelia ottaa!
        Muutama viikko tuli huilia ja taas juoksu maistuu....omassa tapauksessa olen varma että lukuisat hölkkäkilometrit edesauttoi suonikohjujen syntyä mutta sou not....helvetin mukavan harrastuksen eteen joutuu tekeen uhrauksia!

        suonikohjuja? Enpä ole ennen kuullut. Kyllä mulla on on ollut jalat sen verran kovilla jo vuosia( yli 20) eikä ole todellakaan mitkään rimppakintut eikä suonikohjuja ole.


      • leikattu...
        Parrujalka kirjoitti:

        suonikohjuja? Enpä ole ennen kuullut. Kyllä mulla on on ollut jalat sen verran kovilla jo vuosia( yli 20) eikä ole todellakaan mitkään rimppakintut eikä suonikohjuja ole.

        Joo tää on geenijuttu. Eli joillakin on rakenne vika jalkojen laskimoiden läpissä. Se johtaa sitten nousevaan verenpaineeseen jaloissa ja siten suonikohjuihin.

        Varmasti mekaaninen rasitus yhdistettynä tuohon rakennevikaan tehnee suonikohjuja. Näin ainakin minulla.

        Tietty jos paikat ovat kunnossa, niin ei niitä saa tai juoksusta ei ole haittaa.

        Niin minäkin jatkan juoksemista... nyt keväällä meni 10 km 43 minuuttiin..


      • jifteri
        leikattu... kirjoitti:

        Joo tää on geenijuttu. Eli joillakin on rakenne vika jalkojen laskimoiden läpissä. Se johtaa sitten nousevaan verenpaineeseen jaloissa ja siten suonikohjuihin.

        Varmasti mekaaninen rasitus yhdistettynä tuohon rakennevikaan tehnee suonikohjuja. Näin ainakin minulla.

        Tietty jos paikat ovat kunnossa, niin ei niitä saa tai juoksusta ei ole haittaa.

        Niin minäkin jatkan juoksemista... nyt keväällä meni 10 km 43 minuuttiin..

        Justiinsa näin,itellä on vielä seisomatyö ja painoa satkun pinnassa....siinähän se sitte onkin!
        Juoksemista jatketaan täälläkin vaikka uusintaleikkaus onkin aika todennäkönen 7-10 vuoden päästä...nää koivet vaan on tämmöset,asian kanssa vaan pitää tulla toimeen!
        Rohkeesti vaan leikkaukseen jos kohjut vaivaa,ystäväpiirissä on parikin kaveria jotka innokkaasti juoksevat mutta jalat on useasti varsin huonona suonikohjujen takia!
        Ei se kunto dramaattisesti putoo vaikka muutama huiliviikko tuleekin.........


      • Parrujalka
        leikattu... kirjoitti:

        Joo tää on geenijuttu. Eli joillakin on rakenne vika jalkojen laskimoiden läpissä. Se johtaa sitten nousevaan verenpaineeseen jaloissa ja siten suonikohjuihin.

        Varmasti mekaaninen rasitus yhdistettynä tuohon rakennevikaan tehnee suonikohjuja. Näin ainakin minulla.

        Tietty jos paikat ovat kunnossa, niin ei niitä saa tai juoksusta ei ole haittaa.

        Niin minäkin jatkan juoksemista... nyt keväällä meni 10 km 43 minuuttiin..

        Urheilu on kyllä kivaa touhua kun aina oppii uutta. Aina välillä tulee sellainen olo että onko jo kaikki nähty ja kuultu mutta sitten tulee jotain uutta mistä en ole tiennyt yhtään mitään. Kiitos informoinnista


    • Fitney

      Suonikohjuissahan vaarana on että tulee tukoksia mutta liikuntahan juuri on hyväksi niin ettei niitä tukoksia niin helposti tule. Varmaan kantsii jutella oman lääkärin kanssa siitä mikä sun tilanteesi on.

      Mun liikkumista ne ei haitanneet ja päinvastoin lääkäri kannusti liikkumaan jo ennen leikkausta.
      Itselläni leikattiin suonikohjut n. 3 vuotta sitten viimeisimmän synnytykseni jälkeen, lähinnä ulkonäön takia. Muuten ne ei kivuliaat olleet. Mä kuitenkin halusin varmistaa ettei ongelmia tule. Pois on leikkauksen jälkeen pysyneetkin ja arvelen että helpommin pois pysyvätkin kun liikuntaa harrastan.

      • Fitney

        ei se ollut hurja leikkaus ja sen jälkeen on tullut uusia helpompia tekniikoitakin. Joten käy ihmeessä leikkauttamassa. Itse tein niin että kävin yksityisellä näyttämässä ja hän antoi lähetteen julkiselle puolelle leikkaukseen. Maksoikohan se leikkaus jotain 120 euroa, joten ei ollut kalliskaan.

        Sairasloma oli nelisen viikkoa mutta mielestäni siinäkin on aika lyhentynyt, riippuen leikkaustekniikasta. Kävelylenkkejä sain harrastaa kuntoni mukaan jo ennen sairasloman päättymistä. Juoksun sai aloittaa sairasloman päätyttyä.


    • Köyhä67

      Mulla on alkavat ja jokseenkin näkyvät välillä kipeät suonikohjut. Harrastan juoksemisen lisäksi, myös kuntosalia. En tiedä mitä tehdä, kun ei ole varaa mennä hoidatuttamaan niitä pois. Ne vaivaa mua, sekä fyysisesti,että esteettisesti.Onhan tässä jo ikääkin nuori 51 ..Ja eläkeläinen.

    • juoksupatti

      Sain pienen patin oikean säären oikealle puolelle joitakin kuukausia juoksuharrastuksen aloitettuani ja se on pysynyt siinä jo monta vuotta ja edelleen juoksen. Se pullistuu ulos vain astuessani tai seistessäni eli säärilihasten jännittyessä. Levossa pattia ei ole, joten se voisi olla lihasta, mutta tuo on vain sormenpään kokoinen pieni patti. Luin että sääressä on tiukka lihaskalvo ja juoksulihasten alkaessa kehittyä ne ovat ahtaalla kalvon sisällä, voisikohan kalvossa olla pieni aukko josta lihas pullistelee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe