Semmoinen lentävä lautanen on tarkoitus nyt keksiä, joka lentää kuin frisbee. Yksi henkilö mahtuu sisälle. Aluksen ulkosyrjälle on kiinnitetty yksi suihkuturbiini, joka pitää yllä pyörivää liikettä. Aluksen matkustamon ja ulkokuoren välissä on nestettä, joka estää matkustamoa pyörimästä, vaikka ulkopuolinen tarkastelija näkeekin aluksen pyörivän. Nerokasta!
UFO-aluksen rakennusohjeet
14
2279
Vastaukset
- eipä vaan
Ei se sillä pyörimisliikkeellä mihinkään nouse eikä mene eteenpäin ja matkustamon ja ulkosyrjän välissä on kuitenkin vähän kitkaa joka laittaa matkustamonkin pyörimään.
- ufoilija
Starttia varten siinä on kolme alaspäin suunnattua suihkuturbiinia. Matkustamon lievä pyöriminen tuo mukavaa vaihtelua näköaloihin.
- Erkko
Ulkokehällä pyörivässä frispiissä pitäisi olla nostetta kuten lentokoneen siivissä. Silloin pyörimisnopeudella voitaisiin säädellä nousunopeutta. Keskellä olevaan ohjaamoon voisi kiinnittää 90° (verrattuna suureen frispiiseen) pienemmän frispiin, jolla estettäisiin ohjaamon pyöriminen.
Harmi kun tuo on keksitty jo. Sen nimi on helikopteri. - Jonsson.
Kyseessä on helikopteri taikka sen kehitelmä. Esimerkiksi Fokker rakensi kokeilumielessä kopterin, jonka lapojen päässä oli yksinkertaiset (ram?)jetit (pelkkä suihkuputki) antamassa pyöritysvoiman pääroottorille. Periaatteessa pyrstöroottorin teho voitaisiin ottaa pääroottorilta, mutta ko. Fokker'in viritelmässä sitä pyöritti pieni erillinen polttomoottori.
Elikkä kun yhdistät helikopterin lavat ympyrän kehällä (turhaa?) ja nostat ohjaamon lapojen sisälle (tehotonta?) saat kuvailemasi lentolaitteen (ilmakehä-ufo?).
(Ei mitään uutta taivaan alla?)- Kysyvä Eksyjä
Kyse ei aivan ollut puhdas helikopteri (ei lapakulmaa), vaan ajatus oli imeä ilmaa aluksen päältä ja puhaltaa se sitten pyörivän kehän päälle. Eli periaatteessa ilman liike saataisiin kokonaan aikaan moottorilla ja pyöriminen tehostaisi sitä.
Jos muistelen oikein niin aikoinaan sitä on monikin yrittänyt, koska sillä pitäisi olla joitakin etuja helikopteriin nähden (nopeus nyt ainakin), mutta vekotin taitaisi olla aika turvaton. Autorotaatio moisella olisi vain haave.
Jos joku haluaa etsiä lisää tietoa, niin suomenkielistä nimeä laitteelle en tiedä, mutta ainakin jossain lähteissä siitä on käytetty englanninkielistä nimeä 'Lift-Activator Disk'.
- Jonsson.
Tässä linkissä on esimerkki lavanhuippusuihkumoottorista:
http://www.vortechonline.com/jets/- Kysyvä Eksyjä
Ramjet = Tavallinen suihkumoottori, josta on turbiini osuus on poistetteu. Ilman kokoon painuminen hoituu puhtaasti nopeuden avulla, minkä takia ramjet ei voi toimia lentokoneessa tms, ennenkuin se saavuttaa tuollaisen 400 km/h nopeuden. Ainoat testikoneet, joissa ramjettiä on käytetty, ovat laukaistu toisista lentokoneista.
Scramjet = Sama kuin ramjet, mutta nyt ilman virtaus moottorin läpi ylittää äänennopeuden. Toistaiseksi ei virallista tietoa onko tätä saatu toimimaan, mutta joka tapauksessa toiminnan nopeusrajoitukset olisivat suuremmat kuin ramjetilla, minkä takia vehje ei välttämättä ole mitenkään käytännöllinen.
Kumpikin tuottaa moninkertaisesti työntövoimaa perinteisiin suikumoottoreihin (tarkemmin suihkuturbiini moottoreihin) verrattuna.
Kummassakin tapauksessa mottori muistuttaisi tavallista suihkuturbiini moottoria, jota kaupalliset ja useimmat sotilas suihkukoneet maailmassa käyttavät. Eli siinä olisi ilmanotto aukko edessä ja palotila takana.
Tuo propellinkärkeen laitettu moottori on raketti, eli siinä ei ole ilmanotto aukkoa. Se kuvataan tekstissä 'high pressure jet' nimellä, joten epäilen sen olevan jonkinlainen paineistettuun kaasuun perustuva rakettimoottori. - Kysyvä Eksyjä
Kysyvä Eksyjä kirjoitti:
Ramjet = Tavallinen suihkumoottori, josta on turbiini osuus on poistetteu. Ilman kokoon painuminen hoituu puhtaasti nopeuden avulla, minkä takia ramjet ei voi toimia lentokoneessa tms, ennenkuin se saavuttaa tuollaisen 400 km/h nopeuden. Ainoat testikoneet, joissa ramjettiä on käytetty, ovat laukaistu toisista lentokoneista.
Scramjet = Sama kuin ramjet, mutta nyt ilman virtaus moottorin läpi ylittää äänennopeuden. Toistaiseksi ei virallista tietoa onko tätä saatu toimimaan, mutta joka tapauksessa toiminnan nopeusrajoitukset olisivat suuremmat kuin ramjetilla, minkä takia vehje ei välttämättä ole mitenkään käytännöllinen.
Kumpikin tuottaa moninkertaisesti työntövoimaa perinteisiin suikumoottoreihin (tarkemmin suihkuturbiini moottoreihin) verrattuna.
Kummassakin tapauksessa mottori muistuttaisi tavallista suihkuturbiini moottoria, jota kaupalliset ja useimmat sotilas suihkukoneet maailmassa käyttavät. Eli siinä olisi ilmanotto aukko edessä ja palotila takana.
Tuo propellinkärkeen laitettu moottori on raketti, eli siinä ei ole ilmanotto aukkoa. Se kuvataan tekstissä 'high pressure jet' nimellä, joten epäilen sen olevan jonkinlainen paineistettuun kaasuun perustuva rakettimoottori.Kyse ei ole raketista. Vaikka sivu väittää että kyse ei ole 'pulsejet'istä, se on nimenomaan pulssi-suihkumoottori.
Tarkemmin venttiilitön pulssi-suihkumoottori.
Pulssimoottorit ovat tehottomia, meluisia, epätaloudellisia ja yleensä helposti hajoavia (tosin venttiilittömyys tekee niistä paljon ketävämpiä). Lisäksi niitä on lähes mahdoton kontrolloida tarkasti.
Mutta ne ovat yksinkertaisia. Jopa venttiilien kanssa ne ovat riittävän yksinkertaisia, jotta ne olivat ensimmäisiä operatiivisa suihkumoottoreita maailmassa (AR109 pulssimoottori lennätti V-1 ohjuksia Lontooseen vuoden ennenkuin Me-262:t aloittivat toimintansa). Venttiilitön pulssimoottori on pelkkä muotoiltu putki. - thrthrth
Kysyvä Eksyjä kirjoitti:
Ramjet = Tavallinen suihkumoottori, josta on turbiini osuus on poistetteu. Ilman kokoon painuminen hoituu puhtaasti nopeuden avulla, minkä takia ramjet ei voi toimia lentokoneessa tms, ennenkuin se saavuttaa tuollaisen 400 km/h nopeuden. Ainoat testikoneet, joissa ramjettiä on käytetty, ovat laukaistu toisista lentokoneista.
Scramjet = Sama kuin ramjet, mutta nyt ilman virtaus moottorin läpi ylittää äänennopeuden. Toistaiseksi ei virallista tietoa onko tätä saatu toimimaan, mutta joka tapauksessa toiminnan nopeusrajoitukset olisivat suuremmat kuin ramjetilla, minkä takia vehje ei välttämättä ole mitenkään käytännöllinen.
Kumpikin tuottaa moninkertaisesti työntövoimaa perinteisiin suikumoottoreihin (tarkemmin suihkuturbiini moottoreihin) verrattuna.
Kummassakin tapauksessa mottori muistuttaisi tavallista suihkuturbiini moottoria, jota kaupalliset ja useimmat sotilas suihkukoneet maailmassa käyttavät. Eli siinä olisi ilmanotto aukko edessä ja palotila takana.
Tuo propellinkärkeen laitettu moottori on raketti, eli siinä ei ole ilmanotto aukkoa. Se kuvataan tekstissä 'high pressure jet' nimellä, joten epäilen sen olevan jonkinlainen paineistettuun kaasuun perustuva rakettimoottori.Ramjet (patomoottori) vaatii kyllä käsittääkseni ennemmin 400m/s nopeuden kuin 400km/h
- Kysyvä Eksyjä
thrthrth kirjoitti:
Ramjet (patomoottori) vaatii kyllä käsittääkseni ennemmin 400m/s nopeuden kuin 400km/h
Käsittääkseni NASA laukaisi ramjetillä varustetun koneen B-52 pommikoneen siiven alta ilman muita voimanlähteitä. Kyseinen B-52 ei millään pääse 400 m/s nopeuksiin.
Tosin scramjet, eli yliääniseen ilmanvirtaukseen perustuva versio vaatisi juuri moisen nopeuden, koska ilmanvirtauksen on oltava yli äänennopeuden. Luultavasti kyseinen 400 m/s on tuon version raja. Sehän ei toimi edes trassoonisella, eli raja-arvoilla, vaan vaatii puhtaan yliäänisen virtauksen, tarkoittaen että lennettäessä äänennopeudella (330 m/s merenpinnan tasolla) ilma olisi yhä liian turbulenttia moottorin käynnistymiselle.
Toisaalta 400 m/s voi myös olla varsinaisen ilman virtausnopeus, sillä sitähän voidaan nostaa (tai laskea, kuten SR-71:n moottorien imuaukoissa) sopivalla aerodynaamisella muotoilulla, mutta muistaakseni tavallinen ramjet pystyy toimimaan aliäänisellä ilmavirtauksella. Mutta jos kyseeesä on ilmanvirtausnopeus puristusvaiheessa, se voi pitää paikkaansa.
Itse lentonopeudesta tosin olen kokolailla varma. Uusimmat NASA:n ramjet moottorit pystyvät käynnistymään 400 km/h lentonopeuksissa. Mutta se on tietenkin minimi, koska jos kone lentää sekunninkin alle 400 km/h moottori lakkaa toimimasta ja koska vapaapudotus nopeus ei juuri koskaan voi saavuttaa tuollaista, se ei voi koskaan käynnistyä uudelleen. - putkimoottori
thrthrth kirjoitti:
Ramjet (patomoottori) vaatii kyllä käsittääkseni ennemmin 400m/s nopeuden kuin 400km/h
Olen nähnyt lentonäytöksessä patopainemoottorin käytössä pienessä lennokissakin joten vaadittava käynnistysnopeus oli vähemmän kuin 400 m/s.
- Kysyvä Eksyjä
putkimoottori kirjoitti:
Olen nähnyt lentonäytöksessä patopainemoottorin käytössä pienessä lennokissakin joten vaadittava käynnistysnopeus oli vähemmän kuin 400 m/s.
Patopaine moottori on englanniksi pulsejet. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin ramjet.
Patopainemoottori (Pulsejet) perustuu seuraavaan:
Vaihe yksi: Yksinkertaiset venttiilit päästävät ilmaa ja polttoainetta palotilaan.
Vaihe kaksi: Polttoaine seos räjähtää ja syntyvä ylipaine sulkee venttiilit, jolloin räjähdyskaasujen ainoa poistumissuunta on takaa.
Vaihe kolme: Kun kaasut purkautuvat ulos, pakoputken muotoilu nostaa kaasun virtausnopeutta synnyttäen alipaineen palotilan sisään.
Vaihe neljä: Alipaine palotilassa avaa venttiilit ja sykli alkaa alusta.
Tästä on myös venttiilitön versio, jossa räjähdyskaasujen reitti määräytyy yksinkertaisesti putken muotoilun perusteella. Se ei ole aivan yhtä tehokas, mutta kestävämpi, kun ei tarvita venttiileitä, joiden pitää sulkeutua ja avautua 200-2000 kertaa minuutissa.
Tälläisellä moottorilla ei ole miniminopeutta, vaan sen saa käyntiin vaikka paikallaan, mutta sen teho on murto-osa tavallisen turbiinisuihkumoottorin vastaavasta.
Toisaalta ramjet on ihan eri peto. Ramjet on tavallinen suihkuturbiini, jonka turbiinin siivet on poistettu. Eli ilman ja polttoaineen seoksen kokoonpuristuminen hoituu yksinomaan kaasun aerodynaamisten voimien avulla. Mutta päinvastoin kuin pulsejet, ramjet toimii jatkuvasti, ilman syklejä.
Ramjetistä puuttuvat turbiini siivet, joten sen teho on moninkertainen tavalliseen suihkuturbiiniin nähden, mutta ongelmaksi muodostuu juuri nopeus. Jotta ilman polttoaineen seos saataisiin puristumaan puhtailla aerodynaamisilla voimilla, sisään tulevalla ilmalla pitää olla tietty miniminopeus.
Nämä nopeudet ovat melko korkeita ja niihin päästäkseen koneessa pitää olla joko toinen voimanlähde niihin päästäkseen tai se pitää lähettää lentoon toisesta lentokoneesta.
Joten: Olet nähnyt pulsejet tyyppisen voimanlähteen, tai sitten olet joku niistä harvoista, joka on ollut katselemassa NASA:n X-koneita testeissä. Pulsejet on muutoinkin helppo tunnistaa äänestä, se surisee käydessään. - Mulderi
Kysyvä Eksyjä kirjoitti:
Patopaine moottori on englanniksi pulsejet. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin ramjet.
Patopainemoottori (Pulsejet) perustuu seuraavaan:
Vaihe yksi: Yksinkertaiset venttiilit päästävät ilmaa ja polttoainetta palotilaan.
Vaihe kaksi: Polttoaine seos räjähtää ja syntyvä ylipaine sulkee venttiilit, jolloin räjähdyskaasujen ainoa poistumissuunta on takaa.
Vaihe kolme: Kun kaasut purkautuvat ulos, pakoputken muotoilu nostaa kaasun virtausnopeutta synnyttäen alipaineen palotilan sisään.
Vaihe neljä: Alipaine palotilassa avaa venttiilit ja sykli alkaa alusta.
Tästä on myös venttiilitön versio, jossa räjähdyskaasujen reitti määräytyy yksinkertaisesti putken muotoilun perusteella. Se ei ole aivan yhtä tehokas, mutta kestävämpi, kun ei tarvita venttiileitä, joiden pitää sulkeutua ja avautua 200-2000 kertaa minuutissa.
Tälläisellä moottorilla ei ole miniminopeutta, vaan sen saa käyntiin vaikka paikallaan, mutta sen teho on murto-osa tavallisen turbiinisuihkumoottorin vastaavasta.
Toisaalta ramjet on ihan eri peto. Ramjet on tavallinen suihkuturbiini, jonka turbiinin siivet on poistettu. Eli ilman ja polttoaineen seoksen kokoonpuristuminen hoituu yksinomaan kaasun aerodynaamisten voimien avulla. Mutta päinvastoin kuin pulsejet, ramjet toimii jatkuvasti, ilman syklejä.
Ramjetistä puuttuvat turbiini siivet, joten sen teho on moninkertainen tavalliseen suihkuturbiiniin nähden, mutta ongelmaksi muodostuu juuri nopeus. Jotta ilman polttoaineen seos saataisiin puristumaan puhtailla aerodynaamisilla voimilla, sisään tulevalla ilmalla pitää olla tietty miniminopeus.
Nämä nopeudet ovat melko korkeita ja niihin päästäkseen koneessa pitää olla joko toinen voimanlähde niihin päästäkseen tai se pitää lähettää lentoon toisesta lentokoneesta.
Joten: Olet nähnyt pulsejet tyyppisen voimanlähteen, tai sitten olet joku niistä harvoista, joka on ollut katselemassa NASA:n X-koneita testeissä. Pulsejet on muutoinkin helppo tunnistaa äänestä, se surisee käydessään.Entä natsien salaiset ufo-alukset ja niiden tekniikka? Ns. lentävät lautaset ilmestyivät oudosti 2. maailmansodan jälkeen. Luulen, että natsit ovat kaikessa rauhassa kehitelleet ufo-aluksia yli 60 vuotta. Tästä on paljon tietoa netissä.
- werner von braun
Mulderi kirjoitti:
Entä natsien salaiset ufo-alukset ja niiden tekniikka? Ns. lentävät lautaset ilmestyivät oudosti 2. maailmansodan jälkeen. Luulen, että natsit ovat kaikessa rauhassa kehitelleet ufo-aluksia yli 60 vuotta. Tästä on paljon tietoa netissä.
aatu pakeni ufolla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838