Hyvä kauhuleffa K11?

siuhaus

Voisitteko vinkata, onko olemassa hyvää kauhuleffaa, kun ikäraja pitäisi olla K11?
Jotain juonesta voit kertoa myös.

31

7000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • James Potkukelkka

      Tuli puheeksi, niin voiko K11 elokuvaa tosiaan kutsua kauhuksi? Ja oletko kenties etsimässä lapselle kauhuleffaa, kun juuri kysyt K11 kauhua?

      Mutta nykyään minusta pistetää turhan intomielisesti kauhu leima jollekin elokuvalle. Kertokaapa oma mielipiteenne mikä on, että mitkä piirteet tekevät elokuvasta kauhua? =)

      • pasala

        Kauhuelokuvaa ei ainakaan määritellä veren määrällä tai ikärajalla. Tieedän joitakin K7 -ikärajan kauhuelokuvia. K11 ikärajan elokuvista voisin mainita Rungu 2:sen, Nosferatun ja joukon vanhoja vampyyrifilmejä. Kauhun määrittelee tunnelma ja pelottavuus, ei veri.


      • samasellane
        pasala kirjoitti:

        Kauhuelokuvaa ei ainakaan määritellä veren määrällä tai ikärajalla. Tieedän joitakin K7 -ikärajan kauhuelokuvia. K11 ikärajan elokuvista voisin mainita Rungu 2:sen, Nosferatun ja joukon vanhoja vampyyrifilmejä. Kauhun määrittelee tunnelma ja pelottavuus, ei veri.

        Eli pitäisi olla tarkkana ikärajoissa, ettei tulisi sanomista.
        Mutta taitaa olla toivotonta löytää mitään sopivaa.


      • wakichachi
        samasellane kirjoitti:

        Eli pitäisi olla tarkkana ikärajoissa, ettei tulisi sanomista.
        Mutta taitaa olla toivotonta löytää mitään sopivaa.

        tiedän olen itekki 13 ja vanhemmat painaa päälle


      • lol ja hieno
        pasala kirjoitti:

        Kauhuelokuvaa ei ainakaan määritellä veren määrällä tai ikärajalla. Tieedän joitakin K7 -ikärajan kauhuelokuvia. K11 ikärajan elokuvista voisin mainita Rungu 2:sen, Nosferatun ja joukon vanhoja vampyyrifilmejä. Kauhun määrittelee tunnelma ja pelottavuus, ei veri.

        kertokaa kun oon 8.v ni haluun nähä tommost vähän ehkä ei yhtää pelottavaa oon nähnyt scary movie sarjan niin kyllä sitä on tullu monellaita katottua ja siinä ei pelo hiukkaakaan ja se et oon nähnyt haamu trillerin (k-13) niin sen nimi oli sydän yö se oli aika karmiva mut ei pelottava


      • k7 kauhuu haluun
        pasala kirjoitti:

        Kauhuelokuvaa ei ainakaan määritellä veren määrällä tai ikärajalla. Tieedän joitakin K7 -ikärajan kauhuelokuvia. K11 ikärajan elokuvista voisin mainita Rungu 2:sen, Nosferatun ja joukon vanhoja vampyyrifilmejä. Kauhun määrittelee tunnelma ja pelottavuus, ei veri.

        kertoisitko ne k7 kauhu elokuvat veren himoa ei ole mutta pelon on vaikka ei pelkoan niissä olekkaan saa olla vaikka ´k11 mut mielummin k7 kiitos jo etukätteen


    • agonybeam

      ole paljon kauhu elokuvia, joissa olisi K-11 merkintä. Kauhukomedioita kylläkin löytyy ja varsinkin kahdeksankymmentä luvulta. Jotkut niistä ovat hyviä ja jotkut suorastaan pelottavia.

    • guru

      Jurassic park ja kauhun kilometrit.

      • James Potkukelkka

        On pakko kysyä, että kuuluuko Jurassic park kauhu osastolle???

        Varmasti jokainen kauhunystävä tajuaa, ettei veri tee kauhua vaan tunnelma =) Kaikilla on omat mielipiteensä =) Mutta jos luokitellaa esim. K-7 leffat kauhuksi, niin se on minusta jo väärin. (eikö jännitys olisi parempi kuvaamaa tuon ikäisille tarkoitettua "kauhua"? )

        "Kauhuelokuva on elokuvan muoto, jonka tunnistaa selkeästä pyrkimyksestä saada katsoja pelkäämään tai tuntemaan suoranaista kauhua. Tehokeinoina on usein käytetty materiaalia, joka herättää ihmisessä inhon tai jopa vihan tunteita. Tyylilajille on ominaista sisällyttää pahoja voimia, epänormaaleja tapahtumia, pahuuden ilmentymiä tai muuta yliluonnollista arkipäiväistä elämää kuvaavaan ympäristöön."
        Tuo on lainaus kauhu merkitykseen. Ja kysyn muiden mielipidettä
        , että onko sopivaa kutsua K-7 elokuvaa kauhuksi, jos kauhunleffan on tarkoitus saada katsoja tuntemaa kauhua??? Kysyn toista lähestymistapaa käyttäen: Onko noin alle 10-vuotiaan sopiva nähdä elokuva jonka tarkoitus on tuoda esiin kauhua ja kenties vihaa??

        Siksi ihmettelen, että nykyään kauhu san on menettänyt merkitystä jos jo K11 leffoja kutsutaan kauhuksi.

        Esittäkää omat näkemyksenne =)


      • =)

        Hitchcockin Vertigo -Punainen kyynel, ni siin ei ees oo ikärajaa.


    • wakichachi

      esim ringu 2
      ja joku uusi leffa kaunan ja ringin tekijöiltä
      viimenen pitäis löytyy ihan makuunista ja ringun ostin itekki tikkurilan makuunista 2 eurol

      • 122333

        Se on suomes K15!!!


    • LosSinNombre

      En ole lukenut noita viestejä, mutta minä sanoisin että semmoisia ei edes ole olemassa. Harva K18 kauhuleffakaan on oikeasti pelottava.

    • Candylander

      No sanoisin että Tappajahai, katsoin sen itsekin 11-vuotiaana. Vaikka se onkin nykyisin k-15 eikä oikeastaan kauhuelokuva.

    • uikö

      Eipä taida hyvää k11 kauhua olla olemassakaan . . .

    • pikad

      Kyllä lapsi voi katsoa halloweenin mutta manaaja tai hohto voi aiheuttaa jo traumoja

      Braindead,ja scarymoviet ovat komediaa

    • KärpänenOHOH

      The Mothman Prophecies. Ei lainkaan väkivaltaa, mutta yliluonnollisia tapahtumia. Mielestäni elokuvan ikärajaksi saisi kyllä pistää K13, mutta ikäraja on siltikin K11.

    • jejejejejeje

      Hyvä kauhu/fantasia leffa on tanskalainen elokuva Opettajani on avaruusolio.
      Siinä oppilaat alkavat epäillä, että opettaja on avaruusolio, ja sitten he alkavat selvittää sitä. en nyt viitsi paljastaa kaikkea...
      En muista ikärajaa, mutta verta ei lentänyt yhtään.
      Hyvä kauhuelokuva pelottelee tunnelmalla, ei verellä.

    • qwedfghg

      Mothman ja tappajahai eivät ole kauhua. Kaikki kauhukategoriaan kuuluvat alkavat k-15-ikärajalla. Ei siis ole k-11 kauhuelokuvia olemassakaan.

    • Äitini ja mä

      Olen 12.v ja rakastan kauhu leffoja. Ongelmani on, että äidilläni ja minulla on kauhun sieto kyky. Äitini pitää piirrettyä k3 leffaa pelottavana!
      Mä oon salaa kattonu k18 kauhu leffan ja yks k12 leffa oli pelottavampi kuin se!
      En siis usko että ne, jotka niitä leffoja arvioi o aina ihan järjissään.
      Ja tiedän, että äitini yrittää vain suojella mua tai jotai, mut jos mun äiti arvostelis leffoja, joita katon ne ois ainaki k18 kaikki.

    • oon 12.w. ja oon iha hulluna kauhu ja trilleri leffoihin ja kirjoihin.Itte saan iha luvallla kattoo esim.K:15 kauhu ja trilleri elokuvii mut ois kiva tietää iha jotain vähä lievempii just vaik K:11 kauhu leffoi

    • bumbumbom

      Oon 12 v ja tiedan yhden sopivan elokuvan se on orpokoti se on K-13

    • JackieMackie

      Kattokaa Coraline :DD k7 eikä yhtään pelottava. Ihan hyvä silti.

    • nyt meni hermot!

      Iha kiva, ku oon jo kattonu kaverin luona jack nuken ja jotai tollasta, ni sit ku koitan kattoo kotona jotain ei niin pelottavia ku se ni äiti sanoo että oon liian heikkohermonen kattookseni niitä. Aina on ongelmia ton äitin kanssa ku oon ostamassa jotain kirjojaki jotka sisältää ripauksen kauhua... Että ei täs mitää.
      >:(

    • Etsijä888

      Kertoisko joku niit k-13 tai k-12 kauhuleffoi?? Jos tiiätte ni´kertokaa ;)

    • kauhu frankki

      hei ette oo tosissanne meikä on 12 vuotias ja kattonu kuulkaas leffoja iha cannibal holocaustista lähtien ja siitä vielä fulcin zombie tuotanto ja peter jacsonin erittäin hyvät splatter leffat ja halloween leffat oli mahtavia samoin perjantai 13 päivä leffat sekä koko italialaisen kauhu cenren kerma . mä nimittäin keräilen kauhu leffoja
      ei tarvi lupia vaan hupia

    • Anonyymi

      Mun mielestä sinister on hyvä elokuva ja on muitakin! (Sinister, annabelle, chuky ”joku vastaava ja it1 ja it2😌

    • Etsin seuraavaa kauhu-/ trillerielokuvaa. Pääosissa äiti ja tytär. Menevät elokuvan alussa isoon kartanoon. tulee yö ja heitä aletaan talon ulkopuolelta ahdistelemaan. Lopussa he pakenevat viemärikäytävään mistä luulevat pääsevänsä pakoon, mutta käytävän päässä on rautaristikko. Lopulta selviää, että ahdistelijat ovatkin nuoria koululaisia, keillä on naamarit yllänsä. Heille ahdistelu ja palottelu oli ollut jonkin näköistä leikkiä ja he menevätkin aamunsarastuksen jälkeen normaalisti kouluun. En muista miten äitin ja tyttären kävi. Haluaisin katsoa elokuvan uudelleen, mutta en muista nimeä tai näyttelijöitä. Muistaako tai tietääkö kukaan?

      • Anonyymi

        Luultavasti ranskalainen elokuva "Ils", jonka suomalaista nimeä en muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti ranskalainen elokuva "Ils", jonka suomalaista nimeä en muista.

        Tarkistin asian, eli on englanniksi ja suomeksi "Them - Uhka".


    • Anonyymi

      Ei kauhu leffat on 16k tai 18k tai ehkä disney plussassa 14k

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe