VAROKAA NÄITÄ PERÄVAUNUJA.

( O )

PIENI VAROITUS.
Välttäkää ostamasta vaunua joka on tehty jossain
pikkupajassa,tai takapihalla.
Niin moni on maksanut kalliit oppirahat kun ei tiedä miten ja missä se on tehty.
Paljon on myös varastettuja vaunuja myytävänä,
valmistenumero vain on vaihdettu ja kerrotaan ostajalle että tein sen itse.
Siis ostakaa aina suoraan liikkestä jolla on takuu
ja (EU )normit.
Muuten jää matka kesken.

46

23760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei uskois...

      Tosi on. Ei uskois että suomalaiset katsastusmiehet laskivat tuossa 80- ja 90-luvuilla "omavalmisteina" läpi Ruotsista vuokrattuja ja hyvin tunnettuja hevosperävaunuja.
      Omakohtaisestikin olen kokenut lainatun kärryni kadonneen ikuisesti jäljettömiin.
      Kaipa se jossain omavalmisteena uudella rekkarilla kulkee.

    • kärry..

      Minulla on valmisteilla kärry, joka täyttää eurovaatimukset, eikä siinä ole varastettuja osia.

      Minulle ei kelpaa kovan hintakilpailun tuloksena huonosti valmistettu kärry.

      Tuo ei ole myytävänä.

      • Osta mielummin valmis.

        Sinä rakennat kärryä eihän siinä mitään pahaa ole.
        MUTTA. Jos puhutaan kunnon perävaunusta niin olet
        aivan hakoteillä jos luulet että perävaunun hintakilpailun takia tuotteen laatu on huonontunut niin olet väärässä.
        PÄIVÄNVASTOIN.
        Valmistajat ovat nyt kilpaileet laadulla mutta, siihen kaikki eivät ole pysyneet mukana vaan monet ovat pudonneet pois.
        Ja jos kerää osia sieltä sun täältä niin maksaa
        osatkin melko paljon.Ja vielä maksaa oman työn osuuskin jotain.


      • jake 40
        Osta mielummin valmis. kirjoitti:

        Sinä rakennat kärryä eihän siinä mitään pahaa ole.
        MUTTA. Jos puhutaan kunnon perävaunusta niin olet
        aivan hakoteillä jos luulet että perävaunun hintakilpailun takia tuotteen laatu on huonontunut niin olet väärässä.
        PÄIVÄNVASTOIN.
        Valmistajat ovat nyt kilpaileet laadulla mutta, siihen kaikki eivät ole pysyneet mukana vaan monet ovat pudonneet pois.
        Ja jos kerää osia sieltä sun täältä niin maksaa
        osatkin melko paljon.Ja vielä maksaa oman työn osuuskin jotain.

        Kyllä nyky kärryt on aika rimpuloita,jotain kevyttä niillä kyllä vie,mutta jos laitetaan tonni ja vähän enemmänkin lavalle niin eipä taida pitkää matkaa kestää.


      • 100% ylitys
        jake 40 kirjoitti:

        Kyllä nyky kärryt on aika rimpuloita,jotain kevyttä niillä kyllä vie,mutta jos laitetaan tonni ja vähän enemmänkin lavalle niin eipä taida pitkää matkaa kestää.

        Ihan vaan siltä varalta että tarkoitit O2 luokan perävaunua elikkä jarrutonta vaunua, niin hurjat on puhtee pojalla. Nääs kun hyvin tehdyn jarruttoman vaunun (siis vaunun) laillinen kantavuus kieppuu siinä 500 kg tietämillä. Tonni ja risat kuormaa, ja sulla on 100 -150% ylitys.
        Siitä tulee kovat rapsut, ja aikamiste arvelut että onko sulla järkeä ollenkaan.
        Viel isommaks ylitysprosentti nousee kun muistaa että jarruttoman kokonaismassa ei saa ylittää puolta vetoauton omamassasta. Siis pitää vetoauton omamassan olla 1500 kg että koko 750 kg voi hyödyntää.
        Mutta jos tarkoitit jarrullisia vaunuja niin sitten ok.


      • Ja aina tulee olemaan.
        100% ylitys kirjoitti:

        Ihan vaan siltä varalta että tarkoitit O2 luokan perävaunua elikkä jarrutonta vaunua, niin hurjat on puhtee pojalla. Nääs kun hyvin tehdyn jarruttoman vaunun (siis vaunun) laillinen kantavuus kieppuu siinä 500 kg tietämillä. Tonni ja risat kuormaa, ja sulla on 100 -150% ylitys.
        Siitä tulee kovat rapsut, ja aikamiste arvelut että onko sulla järkeä ollenkaan.
        Viel isommaks ylitysprosentti nousee kun muistaa että jarruttoman kokonaismassa ei saa ylittää puolta vetoauton omamassasta. Siis pitää vetoauton omamassan olla 1500 kg että koko 750 kg voi hyödyntää.
        Mutta jos tarkoitit jarrullisia vaunuja niin sitten ok.

        Edellinen vastaaja on aivan oikeassa.


      • MYY HYVIÄ

        PRO 008 Perävaunuja.
        Koska ei voi huonoja myydä siinä menisi maine.


      • Jake 40
        Ja aina tulee olemaan. kirjoitti:

        Edellinen vastaaja on aivan oikeassa.

        Mitä vittua tekee kärryllä jolla ei pysty viemään kuin terveisiä.Olen ite kuskannu mm. 1200 kiloa painavan apulanta lavan ja ei edes heikkoa tehny,tosin veturina oli 4 vetonen hilux eli kärry ei vieny autoa.Mulle on aivan sama onko lavalla ylipainoa jos kärry on tehty niin että se kestää ja sen takia se pitää olla itse tehty rautaa säästämättä.


      • Kunnioita lakia...
        Jake 40 kirjoitti:

        Mitä vittua tekee kärryllä jolla ei pysty viemään kuin terveisiä.Olen ite kuskannu mm. 1200 kiloa painavan apulanta lavan ja ei edes heikkoa tehny,tosin veturina oli 4 vetonen hilux eli kärry ei vieny autoa.Mulle on aivan sama onko lavalla ylipainoa jos kärry on tehty niin että se kestää ja sen takia se pitää olla itse tehty rautaa säästämättä.

        No sulle voi olla ihan sama. Sun kukkarolle kyllä ei ole ihan sama, jos satuu sun ylikuormias poliisi punnitsemaan. Hiluxi nyt on ihan pelle veturi, pienimmät sallitut perävaunumassat mitä tommosissa vehkeissä on, veti sitten vaikka kaheksan pyörää.

        Hommaa jarrullinen kärry ja kunnollinen vetoauto ja lakkaa rikkomasta lakia, vaikka kova jätkä oletkin. Olevinas siis. Mää en kehtais nelivetovehkeellä vedellä jarrutonta purnukkaa. Ehkä sulta puuttuu tarvittava ajokortti. Se on kuminkis halvempi hankkia kuin maksella ylikuormasakkoja.


      • 25 09 2006
        Jake 40 kirjoitti:

        Mitä vittua tekee kärryllä jolla ei pysty viemään kuin terveisiä.Olen ite kuskannu mm. 1200 kiloa painavan apulanta lavan ja ei edes heikkoa tehny,tosin veturina oli 4 vetonen hilux eli kärry ei vieny autoa.Mulle on aivan sama onko lavalla ylipainoa jos kärry on tehty niin että se kestää ja sen takia se pitää olla itse tehty rautaa säästämättä.

        Sehän on myrkkyä ja sekoittaa ajatusjuoksun,tässähän on todiste.


      • on.
        Jake 40 kirjoitti:

        Mitä vittua tekee kärryllä jolla ei pysty viemään kuin terveisiä.Olen ite kuskannu mm. 1200 kiloa painavan apulanta lavan ja ei edes heikkoa tehny,tosin veturina oli 4 vetonen hilux eli kärry ei vieny autoa.Mulle on aivan sama onko lavalla ylipainoa jos kärry on tehty niin että se kestää ja sen takia se pitää olla itse tehty rautaa säästämättä.

        jos on ylipainoa,
        aisa taipuu ja vie vaikka minkälaisen auton ojaan jo 3-40 km nopeudellakin.

        (jo muutoman millin taipuminen riittää)

        On itse koettu, onneksi oli tosiaan tuo 30 km tunnissa eikä tullut 20 vuotiaaseen maasturiin vaurioita.

        Ei myöskään kannata vakuutuksista odottaa
        korvauksia, ei ne automaattisesti korvaa kaikkea jota teemme.
        Ja jos korvaa vastapuolelle, kaikki vaatii takaisin onnettomuuden aiheuttajalta.

        Näin on,
        mutta aika harva kaveri tuollaisia parhaale ystävälleenkään kertoo.


      • Ammattimieheltä
        on. kirjoitti:

        jos on ylipainoa,
        aisa taipuu ja vie vaikka minkälaisen auton ojaan jo 3-40 km nopeudellakin.

        (jo muutoman millin taipuminen riittää)

        On itse koettu, onneksi oli tosiaan tuo 30 km tunnissa eikä tullut 20 vuotiaaseen maasturiin vaurioita.

        Ei myöskään kannata vakuutuksista odottaa
        korvauksia, ei ne automaattisesti korvaa kaikkea jota teemme.
        Ja jos korvaa vastapuolelle, kaikki vaatii takaisin onnettomuuden aiheuttajalta.

        Näin on,
        mutta aika harva kaveri tuollaisia parhaale ystävälleenkään kertoo.

        Mutta tuskin kaikki ovat samaa mieltä.


      • 123
        Osta mielummin valmis. kirjoitti:

        Sinä rakennat kärryä eihän siinä mitään pahaa ole.
        MUTTA. Jos puhutaan kunnon perävaunusta niin olet
        aivan hakoteillä jos luulet että perävaunun hintakilpailun takia tuotteen laatu on huonontunut niin olet väärässä.
        PÄIVÄNVASTOIN.
        Valmistajat ovat nyt kilpaileet laadulla mutta, siihen kaikki eivät ole pysyneet mukana vaan monet ovat pudonneet pois.
        Ja jos kerää osia sieltä sun täältä niin maksaa
        osatkin melko paljon.Ja vielä maksaa oman työn osuuskin jotain.

        Olen sitä mieltä kuten edellinen vastaaja, että kaupasta saa täysiä paskoja perävaunuja, kokemusta aika monta tuhatta kilometriä kilpa-auton ja uisteluveneen vesotsta, kaveri teki kunnon trailerin, jossa ei niitä tehdskärryn ongelmia !!


      • arska
        Jake 40 kirjoitti:

        Mitä vittua tekee kärryllä jolla ei pysty viemään kuin terveisiä.Olen ite kuskannu mm. 1200 kiloa painavan apulanta lavan ja ei edes heikkoa tehny,tosin veturina oli 4 vetonen hilux eli kärry ei vieny autoa.Mulle on aivan sama onko lavalla ylipainoa jos kärry on tehty niin että se kestää ja sen takia se pitää olla itse tehty rautaa säästämättä.

        Esim. Perävaunun omapaino 250kg kokonaismassa 750kg eli kantavuus silloin 500kg.Jos kantavuus ylitetään 50% eli tavaraa on 750kg kyydissä tulee siitä sakko Törkeästä liikenteen vaarantamisesta,mistä voidaan myös ottaa kortti pois maksimissaan 3kuukaudeksi. sakkojen suuruus riippuu tietenkin tuloista ja korttikin kun vielä lähtee, niin luulisi edes vähän vituttavan OLI SITTEN RIMPULA TAIKKA KUNNON RAUDASTA TEHTY.


      • rs
        Osta mielummin valmis. kirjoitti:

        Sinä rakennat kärryä eihän siinä mitään pahaa ole.
        MUTTA. Jos puhutaan kunnon perävaunusta niin olet
        aivan hakoteillä jos luulet että perävaunun hintakilpailun takia tuotteen laatu on huonontunut niin olet väärässä.
        PÄIVÄNVASTOIN.
        Valmistajat ovat nyt kilpaileet laadulla mutta, siihen kaikki eivät ole pysyneet mukana vaan monet ovat pudonneet pois.
        Ja jos kerää osia sieltä sun täältä niin maksaa
        osatkin melko paljon.Ja vielä maksaa oman työn osuuskin jotain.

        en menisi vannomaan pelkärtään tehdesvalmisteiden perään. isälläni on omavalmistekärry vm-72. vedetty tuhansia kilometrejä. kuormattu vapaamuitoisesti (aina ei polisi olisi pitänyt kuosman suuruudesta). vedettävyys yksi parhaista joita olen vetänyt (muuli, farmi, kärppä, aku näin muutamia mainitakseni). on ollut raksalla ja ammattikäytössäkin ennen kun tuli meille. meilläkin on ollut raksalla lainasssa silti ovat vieläkin käyttökunnossa.En menisi takamaan uusista kärryistä samaa kun on samat kilometrit ja kuormat kokenut. joten kyllä omatehty on yhtä hyvä kunhan muistaa tarkistaa asioiden todenpitäisyyden.


    • ( 0 )

      Miten joku voi näin sanoa.

      • 04 ,10 , 06.

        Vaan ihmisten älytaso.
        Vaikka heille selitetään,niin se on aivan turhaa
        he ovat pellejä.
        Mutta ainoa ratkaisu on että ostaa jostain
        kukkakaupan pihalta halvimman,kyllä sitten oppirahat maksaa.


    • keijoh1

      Jos tehdastekoinen painaa 150kg ja omavalmiste 250 kg ja komonentit ovat samat omavalmiseessa on 100kg enemmän rautaa niin ei tartte pelätä, vertaa tehdaskärryt ota jostakin 15cm pala pois romahtaa kasaan koko kärry

      • AKU.

        Mikset valmista kärryä joka omapaino on 750kg


    • rautakauppias

      siellä oikein mollaa?

      Ihmisten kyhäelmissä on eroja kuin viineissä, mutta niin on isosertikaattivalmistajien tuotteissakin?

    • ( O )

      Olkaa entstä tarkempia minkälaisen ostatte.
      Monella on varastossa jopa 2005 valmistettuja
      perävaunuja.
      Muistakaa tavaratalon takapiha kertoo aina jotain,
      tai kotona valmistettu palapeli.

      • siis mitä opimme

        Ei osteta mistä vaan.Muuten tulee paha mieli.


    • Kilvet poistetaan.

      Todellaa hyvä että on alettu valvomaan missä
      kunnossa perävaunu on.
      Sekä tutkimaan valmistus numerot.
      Monen matka on katkennut kun kanan lento,ja mikä
      sen parempi.
      Kyläseppiin ei voi luottaa,eikä takapihalla tehtyihin.

    • ( O )

      Nyt on liikkeellä perävaunuja joissa lukee milloin mikäkin merkki.

      Vaikka ne ovat tehty liiterin takana

      Olkaa tarkkana varsinkin pohjanmaalla.

      • Perävaunumyyjä

        Kiristyvien säädösten myötä omavalmistus loppuu, samoin pienten pajojen täytetyönä tuottamien vaunujen valmistus.

        Poikkeuksen tekevät erikoisvaunut, joita tullaan yhä omavalmisteina tekemään, ja joihin hankitaan valmiina ne komponentit joihin erilaisia hyväksyntöjä vaaditaan.

        Jokaiselle jää edelleenkin mahdollisuus itse rakennella kärryjä halunsa mukaan, jos jotain ns. standardista poikkeavaa mallia tai ominaisuutta tarvitsee, kunhan hankkii hyväksytyt komponentit, tai hyväksyttää omansa.

        Totean tähän lopuun, turhan uhon katkaisemiseksi, että en työskentele yrityksessä joka tällaisia hyväksyttyjä komponentteja myy. Ei siis ole kysymys minun edustani, enkä hyödy uusista säädöksistä lainkaan.

        Niin, ja tuskinpa tässä pohjalaasia erityisesti varoa täytyy. Joka paikassa osataan tehdä hyvää ja huonoa, reilua ja vilunkia, eikä pohjanmaa taida todellisena pienyrittäjäalueena olla lainkaan pahimpia vilunkialueita!


      • miss päin

        Kerro lisää.


      • dryuir6
        miss päin kirjoitti:

        Kerro lisää.

        sitten vielä ne savolaiset.


      • kanssahan
        dryuir6 kirjoitti:

        sitten vielä ne savolaiset.

        on aina uskaltanut tehdä kauppaa. Mikä on sovittu myös pitää, eikä veivata tyhjää loppumetreillä.
        T: lappalainen


      • Täysiä nollia
        dryuir6 kirjoitti:

        sitten vielä ne savolaiset.

        Savolaisia pitää varoa, heistä ei ole kun harmia
        ainaisia valittajia.
        Mitä vähemmän heidän kanssa joutuu asioimaan
        sen parempi.


      • ???
        Täysiä nollia kirjoitti:

        Savolaisia pitää varoa, heistä ei ole kun harmia
        ainaisia valittajia.
        Mitä vähemmän heidän kanssa joutuu asioimaan
        sen parempi.

        Valitettavasti se on totta,


      • Täpinä
        Täysiä nollia kirjoitti:

        Savolaisia pitää varoa, heistä ei ole kun harmia
        ainaisia valittajia.
        Mitä vähemmän heidän kanssa joutuu asioimaan
        sen parempi.

        Katajanokalla oli viitta, johon oli kirjoitettu
        SAVO. Kaikki, jotka osas lukkee, menivät sinne.

        Näyttää vahvasti siltä, ettei tuo kirjoitus-
        ja lukutaito ole vieläkään liiemmälti levinnyt.


      • jäet
        kanssahan kirjoitti:

        on aina uskaltanut tehdä kauppaa. Mikä on sovittu myös pitää, eikä veivata tyhjää loppumetreillä.
        T: lappalainen

        Sinäkii oot savolaenen niitä on tiällä meilläpäennii aeka paljo lappalaesia.


      • sen
        Täysiä nollia kirjoitti:

        Savolaisia pitää varoa, heistä ei ole kun harmia
        ainaisia valittajia.
        Mitä vähemmän heidän kanssa joutuu asioimaan
        sen parempi.

        nollan reikä.


      • 123
        Täysiä nollia kirjoitti:

        Savolaisia pitää varoa, heistä ei ole kun harmia
        ainaisia valittajia.
        Mitä vähemmän heidän kanssa joutuu asioimaan
        sen parempi.

        Jos on lusikalla annettu, niin tyhjä on tulla kapustalla vaatimaan !


      • JC Traileri
        kanssahan kirjoitti:

        on aina uskaltanut tehdä kauppaa. Mikä on sovittu myös pitää, eikä veivata tyhjää loppumetreillä.
        T: lappalainen

        Hyvä Pohjanmaa ja JUNCAR, Kunnon kärry, hyvä vetää ja kestävä. Terveisiä sinne, toivoo Tyytyväinen ostaja.


    • sukset ristissä

      Eikö jokainen voisi ostaa perävaununsa
      omalta kyläsepältä.
      Silloinhan kaikilla olisi hyvä mieli.

      • voi että meni hyvin

        Suurkiitos.
        Farmin väelle.
        Hyvin päästiin Leville kun oli kunnon PRO 757
        perässä,ja polttoaineen kulutus oli pieni,
        kun oli Jaxal kuomu perävauussa.


      • Eikös muulla pääse
        voi että meni hyvin kirjoitti:

        Suurkiitos.
        Farmin väelle.
        Hyvin päästiin Leville kun oli kunnon PRO 757
        perässä,ja polttoaineen kulutus oli pieni,
        kun oli Jaxal kuomu perävauussa.

        Kauhee juttu jos sinne ei muulla kuin Farmilla pääse. Naapurikin on pruukannut Muulilla käydä, oikein tyytyväisenä, mutta pitääpä varoitella.
        Mää on käyny Eurowagonilla, mutta kai se on kärriä vaihdettava.
        Suurkiitos varoituksesta!


    • perävaunutehtaalta

      Kyllä nyt puhuu kärrytehtaan mies, joka tekee niitä pellistä kantattuja lelukärryjä ilman runkoa. Jos haluaa kunnon kärryn, jolla jotain voi kuskatakin, täytyy se tehdä itse.
      Sinä joka tuollaisia puhut älä tee mitään itse, varsinkaan jälikasvua!!

      • 20.11.2006.Jälkikasvu.

        Kelloajasta päätellen vai heräsitkö aamulla tekemään perävaunua,voi sinua.
        Kerro josku lisää.
        Mutta lepää ensin että taas jaksat.


      • Lyhyt Jussi!
        20.11.2006.Jälkikasvu. kirjoitti:

        Kelloajasta päätellen vai heräsitkö aamulla tekemään perävaunua,voi sinua.
        Kerro josku lisää.
        Mutta lepää ensin että taas jaksat.

        Myös matkaaluperä kärrejä. Ne oli niitä teuvalaasia päreskoreja! Tiärä sitte onko laatu nykyjää pareen!


      • 1+8
        Lyhyt Jussi! kirjoitti:

        Myös matkaaluperä kärrejä. Ne oli niitä teuvalaasia päreskoreja! Tiärä sitte onko laatu nykyjää pareen!

        klesuja jokka mäkin erehryyn ostamaan.Myity pois heti joihin hairahduin, nyt FARMI TILALLA.


    • ammav

      Minulta varastettiin perävaunu jarrullinen ja kaksiakselinen omavamiste. Kokonaismassa 2700 kg ja kantavuus 2200 kg. kärryssäni on sisään pukattavat ajorampit takana ja alumiinilankusta laidat. Runko 120mm korkeaa c palkkia, joita neljä pituussuunnassa takaa rungon kestävyyden. En hintakilpaillut tehdaskärryjen kanssa vaan tein kärryn jota ei tarvitse korjata. On aina suorassa ja siisti. Kärrylläni olen kuljettanut maksimi kuormia eikä ole ollut mitään ongelmaa. Hinta veroineen
      ja omantyön osuuden kanssa 6500€.

      • kiinnostunut rakenta

        onko kuvia jossain?

        on harmi kun joku on sinun rakkaan kärryn vienyt, mutta aiotko rakentaa uuden?
        lukon kannattas varmasti lisätä seuraavaan. aisalukot on paskakeksintö.
        itse ajattelin valaa petonista pihaan vetokoukun mihin voin lukita peräkärryn kiinni tai vain renkaiden kohdalle jotain maahan tunkevaa... ;)


      • ammav
        kiinnostunut rakenta kirjoitti:

        onko kuvia jossain?

        on harmi kun joku on sinun rakkaan kärryn vienyt, mutta aiotko rakentaa uuden?
        lukon kannattas varmasti lisätä seuraavaan. aisalukot on paskakeksintö.
        itse ajattelin valaa petonista pihaan vetokoukun mihin voin lukita peräkärryn kiinni tai vain renkaiden kohdalle jotain maahan tunkevaa... ;)

        ammav
        Kyllä aion valmistaa uuden kärryn. Akselistot vetolaite ja aisa on jo hankittu. Kärryn valmistuksen säännöt ja määräykset vain muuttuu, niin nopeeta tahtia että ei perässä pysy. 1.11.2014 astui uusia sääntöjä voimaan . Ja 1.1.2015 tulee roppakaupalla lisää. Olis aika helppo vielä, jos ehtisi Joulukuussa rekisteröinti katsastaa. Kokonaismassaltaan 3500kg kärryyn osat maksaa tätänykyä täällä Lapissa 5000€. Että kyllä se mieltä painaa, se varastus vaikka ei niin rakkaussuhetta materiaan olekkaan.


      • ITSETEHNYT
        ammav kirjoitti:

        ammav
        Kyllä aion valmistaa uuden kärryn. Akselistot vetolaite ja aisa on jo hankittu. Kärryn valmistuksen säännöt ja määräykset vain muuttuu, niin nopeeta tahtia että ei perässä pysy. 1.11.2014 astui uusia sääntöjä voimaan . Ja 1.1.2015 tulee roppakaupalla lisää. Olis aika helppo vielä, jos ehtisi Joulukuussa rekisteröinti katsastaa. Kokonaismassaltaan 3500kg kärryyn osat maksaa tätänykyä täällä Lapissa 5000€. Että kyllä se mieltä painaa, se varastus vaikka ei niin rakkaussuhetta materiaan olekkaan.

        Marraskuussa tuli uusien lokasuojien mitat voimaan mm.reunankorkeus 45mm,lokarin ja pyörän välinen max.mitta ja lokari molempien päiden sijainti akselin keskipisteen suhteen ja roiskeläppä pakko.Vuoden alusta ei pitäisi tulla mitään muutoksia,kuin hintoihin,jotka ovat yksittäishyväksynnässä samat koko maassa.Trafi hakee yhteistyökumppaneita kärryjen katsastamiseen,elikä ne konttorit jotka eivät hae,niin eivät saa rekisteröinti katsastaa 1.1.2015 eteenpäin.Hinnat ovat epäselvät ja trafi julkaisee ne vuodenvaihteessa.Kaikki tuontikärryt,omavalmisteet ja erikoiskärryt menee trafin alaisuuteen ja myös määrää hinnat koko maahan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe