Teholastu 156 V6:een?

Marko

Onko kenelläkään kokemusta lastuvirityksestä 156 V6:een. Superchipsin sivuilla väitetään, että teho lisääntyy 12 heposella mutta mielestäni se kuulostaa aika optimistiselta. (http://www.superchips.co.uk/car/frameset.htm klikkaa kohtaa non-turbo cars ja kelaa listaa alaspäin).

Jos olet laittanut ko. lastun tai jonkun muun lastun autoosi, voisitko laittaa kokemuksiasi tänne forumille. Olen erityisen kiinnostut kuulemaan tuloksia, jos tehonmittaus on tehty.

Luonnollisesti myös muiden virityskeinojen (putkisto, vapaavirtaussuodatin yms.)vaikutukset kiinnostavat.

Kiitokset jo etukäteen t. Marko

16

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOTAKAINEN

      Kallista lastuttamista vapariin saatuun hyötyyn nähden.
      Turbo pelejä kannataa lastuttaa.

      Niin no jos rahnaa on niin mikäs siinä.
      Laita Novitecin ahdinpaketti samantien niin tulee riittävästi potkua yhdellä asennus kerralla.

      • arska

        Ei ole minunkaan mielestäni mitään järkeä lastuttaa vapaastihengittäviä....paitsi jos on rahaa niin paljon ettei paskalle taivu...mutta siinä tapuksessa sitä jo ajelisikin turbo pelillä =)


      • alfa 16V
        arska kirjoitti:

        Ei ole minunkaan mielestäni mitään järkeä lastuttaa vapaastihengittäviä....paitsi jos on rahaa niin paljon ettei paskalle taivu...mutta siinä tapuksessa sitä jo ajelisikin turbo pelillä =)

        Kyllä minulta likenisi 500e lastuun jos noin kalliilla autolla ajelisin. Lähinnä kokeilu mielessä, ei ole kukaan vielä sanonut että siitä ei olisi hyötyä..

        Ei ole ennenkään sekoitettu järkeä ja autoilua, miksi pitäisi nyt?


    • Marko

      Kiitokset vastauksistanne Hotakainen, Arska ja Alfa 16V. Itsekin olen ajatellut, ettei vapaastihenginttävän lastuttaminen ole kovin kannattavaa. Haluaisin mielelläni kuitenkin kuulla mittaustuloksia.

      t. Marko

    • HOTAKAINEN

      T.Muukoselta niin saat jotakin infoa arvoista.

    • potkuhousu

      Saako autoja enään turbottaa, mä muistelisin että ennen vuotta 90 voi laittaa turbon mutta ei sen jälkeen valmistettuihin autoihin. Onko muilla parempaa infoo. Tää oli mun muistikuvani aiheesta ei mitään faktaa pelkkää mutuu.

      • Marko

        Eipä taida tulla lupaa moiseen puhaltimeen enkä edes halua sellaista. Ostaisin GTA:n, jos olisi rahaa riittävästi mutta kun...

        Sen takia olenkin kiinnostunut "hieman" edullisemmista virityksistä. Eli lastu, ilmansuodatin pakoputkisto yms. Haluaisin vain saada tietoa vaikutuksista ennen hankintaa, kun nuokin osat maksavat jonkin verran.


      • alfa155
        Marko kirjoitti:

        Eipä taida tulla lupaa moiseen puhaltimeen enkä edes halua sellaista. Ostaisin GTA:n, jos olisi rahaa riittävästi mutta kun...

        Sen takia olenkin kiinnostunut "hieman" edullisemmista virityksistä. Eli lastu, ilmansuodatin pakoputkisto yms. Haluaisin vain saada tietoa vaikutuksista ennen hankintaa, kun nuokin osat maksavat jonkin verran.

        taannoin kyselin samankaltaisia asioita omaan 155:n ja monella oli kyllä positiivisia kokemuksia lastun käytöstä ainakin kyseisessä 2 litrasessa 16v koneessa, eli mene ja tiedä, itse olen kyllä kallistumassa lastuttamisen puolelle kun nuo kesäkelit nyt saapuu, samalla tullee myös asennettua uusi filtteri.
        alkuperäisen putken tilalle laitoin sporttiputken joka ainakin antaa enemmän murinaa ja on paremman näköinen mutta sen antamasta tehonlisästä on vaikea antaa kommenttia kun noi ilmat on olleet sen verran liukkaat että tuppaa vaan pyörät sutimaan kun antaa happee...


      • Ricambi
        alfa155 kirjoitti:

        taannoin kyselin samankaltaisia asioita omaan 155:n ja monella oli kyllä positiivisia kokemuksia lastun käytöstä ainakin kyseisessä 2 litrasessa 16v koneessa, eli mene ja tiedä, itse olen kyllä kallistumassa lastuttamisen puolelle kun nuo kesäkelit nyt saapuu, samalla tullee myös asennettua uusi filtteri.
        alkuperäisen putken tilalle laitoin sporttiputken joka ainakin antaa enemmän murinaa ja on paremman näköinen mutta sen antamasta tehonlisästä on vaikea antaa kommenttia kun noi ilmat on olleet sen verran liukkaat että tuppaa vaan pyörät sutimaan kun antaa happee...

        Asensin Squadra Tuningin lastun ja se on positiivisesti yllättänyt. Veto alemmilla kierroksilla parani selvästi ja kone tuntuu muutenkin pirteämmältä. Squdran lastu on selkeästi halvempi kuin muilla.

        Ainoa varma tapa mitata tehonlisäys olisi penkitys.


      • Jarkko
        Marko kirjoitti:

        Eipä taida tulla lupaa moiseen puhaltimeen enkä edes halua sellaista. Ostaisin GTA:n, jos olisi rahaa riittävästi mutta kun...

        Sen takia olenkin kiinnostunut "hieman" edullisemmista virityksistä. Eli lastu, ilmansuodatin pakoputkisto yms. Haluaisin vain saada tietoa vaikutuksista ennen hankintaa, kun nuokin osat maksavat jonkin verran.

        Kyselit lastusta V6:een ja vähän muustakin.
        Niin, minulla oli parin vuoden ajan 156 V6 -99 Alfassani Muukkoselta hankittu lastu, vapaavirtaussuodatin ja Novitecin sporttiputkisto.

        Näillä avuilla huomasi jo takapuolituntumallakin selvän eron vakioon sekä selvästi suuremman ajonautinnon kokemisen.
        Lastun avulla V6 on selvästi kierrosherkempi ja kiertää 1000 kierrosta ylemmäs kuin vakiona, (ei kannata aina huudattaa tässä tapauksessa rajoittimeen asti) sekä meno ei hyydy niin aikaisin kuin vakiolastulla.
        Mielestäni virityslastu vaatii vähintäänkin sen vapaavirtausfiltterin (ei ole kovin kallis vakiokoteloon) ja 98E-bensiinin käyttämisen täyden hyödyn saamiseksi.

        Olen hiljattain myynyt Alfani ja se virityslastu jäi ylimääräiseksi minulle. Voisin myydä sen puoleen hintaan, jos kiinnostaa. Ilmoita mahdollisesta kiinnostuksestasi täällä.
        Kyseinen lastu käy 156 V6 malleihin 1998-2001.

        En itse ole dynossa mitannut tehoja, mutta eräs tuttavani mittautti samanlaisen Alfan kyseisillä varusteilla ja sai teholukemaksi n. 220 hv.


      • JJ
        Jarkko kirjoitti:

        Kyselit lastusta V6:een ja vähän muustakin.
        Niin, minulla oli parin vuoden ajan 156 V6 -99 Alfassani Muukkoselta hankittu lastu, vapaavirtaussuodatin ja Novitecin sporttiputkisto.

        Näillä avuilla huomasi jo takapuolituntumallakin selvän eron vakioon sekä selvästi suuremman ajonautinnon kokemisen.
        Lastun avulla V6 on selvästi kierrosherkempi ja kiertää 1000 kierrosta ylemmäs kuin vakiona, (ei kannata aina huudattaa tässä tapauksessa rajoittimeen asti) sekä meno ei hyydy niin aikaisin kuin vakiolastulla.
        Mielestäni virityslastu vaatii vähintäänkin sen vapaavirtausfiltterin (ei ole kovin kallis vakiokoteloon) ja 98E-bensiinin käyttämisen täyden hyödyn saamiseksi.

        Olen hiljattain myynyt Alfani ja se virityslastu jäi ylimääräiseksi minulle. Voisin myydä sen puoleen hintaan, jos kiinnostaa. Ilmoita mahdollisesta kiinnostuksestasi täällä.
        Kyseinen lastu käy 156 V6 malleihin 1998-2001.

        En itse ole dynossa mitannut tehoja, mutta eräs tuttavani mittautti samanlaisen Alfan kyseisillä varusteilla ja sai teholukemaksi n. 220 hv.

        Voisin mahdollisesti olla kiinnostunut... Laitatko mailia niin palataan asiaan? ([email protected])


      • Skyhorse
        Jarkko kirjoitti:

        Kyselit lastusta V6:een ja vähän muustakin.
        Niin, minulla oli parin vuoden ajan 156 V6 -99 Alfassani Muukkoselta hankittu lastu, vapaavirtaussuodatin ja Novitecin sporttiputkisto.

        Näillä avuilla huomasi jo takapuolituntumallakin selvän eron vakioon sekä selvästi suuremman ajonautinnon kokemisen.
        Lastun avulla V6 on selvästi kierrosherkempi ja kiertää 1000 kierrosta ylemmäs kuin vakiona, (ei kannata aina huudattaa tässä tapauksessa rajoittimeen asti) sekä meno ei hyydy niin aikaisin kuin vakiolastulla.
        Mielestäni virityslastu vaatii vähintäänkin sen vapaavirtausfiltterin (ei ole kovin kallis vakiokoteloon) ja 98E-bensiinin käyttämisen täyden hyödyn saamiseksi.

        Olen hiljattain myynyt Alfani ja se virityslastu jäi ylimääräiseksi minulle. Voisin myydä sen puoleen hintaan, jos kiinnostaa. Ilmoita mahdollisesta kiinnostuksestasi täällä.
        Kyseinen lastu käy 156 V6 malleihin 1998-2001.

        En itse ole dynossa mitannut tehoja, mutta eräs tuttavani mittautti samanlaisen Alfan kyseisillä varusteilla ja sai teholukemaksi n. 220 hv.

        No huh mitkä luvut!

        2.5 L V6 ja 50 heppaa enemmän kuin mitä 2.0 TS:sta saa irti samaisella virillä. Kyl oon impressed!!!

        Sellanen vehje taisi kulkeakkin aika kivasti. 235 km/h???

        Ei tolla 2.0 TS pääse kuin 210 km/h ja jos siit ylös yrittää, niin ehkäpä parin kilsan jälkeen pikkusen enemmän. 215 km/h todellista on varmaan max.

        Paljos se 156 V6 painoikaan?


      • alfa155
        Ricambi kirjoitti:

        Asensin Squadra Tuningin lastun ja se on positiivisesti yllättänyt. Veto alemmilla kierroksilla parani selvästi ja kone tuntuu muutenkin pirteämmältä. Squdran lastu on selkeästi halvempi kuin muilla.

        Ainoa varma tapa mitata tehonlisäys olisi penkitys.

        squadran lastun hommasit (jouduitko tilaan ulkomailta) ja paljonko maksoit?


      • alfa 16V
        Ricambi kirjoitti:

        Asensin Squadra Tuningin lastun ja se on positiivisesti yllättänyt. Veto alemmilla kierroksilla parani selvästi ja kone tuntuu muutenkin pirteämmältä. Squdran lastu on selkeästi halvempi kuin muilla.

        Ainoa varma tapa mitata tehonlisäys olisi penkitys.

        Itse olin ostamassa aikoinaan 33 16V:hen tuota Stephanin? lastua, olisiko silloin maksanut jotain tonnin vanhaa. Tuli muita esteitä enkä sitten ostanut. Kovasti yritti mulle myydä lastua kun mailia tuli kerran kuussa :)

        Mihin autoon ostit?


      • Jarkko
        Skyhorse kirjoitti:

        No huh mitkä luvut!

        2.5 L V6 ja 50 heppaa enemmän kuin mitä 2.0 TS:sta saa irti samaisella virillä. Kyl oon impressed!!!

        Sellanen vehje taisi kulkeakkin aika kivasti. 235 km/h???

        Ei tolla 2.0 TS pääse kuin 210 km/h ja jos siit ylös yrittää, niin ehkäpä parin kilsan jälkeen pikkusen enemmän. 215 km/h todellista on varmaan max.

        Paljos se 156 V6 painoikaan?

        V6 painaa 40 kg enemmän kuin 2-litrainen.
        Ota myös huomioon, että V6:ssa on selvästi enemmän reserviä tehojen nostoon kuin 2-litraisella.

        Vakionakin 2.5 V6 antaa tehodynossa n. 200 hv jos kone on kunnossa ja karstaton.


    • alfiarno

      mulla on,gta alfan kone,edellinen oli 2,5 v6,nyt 3,2v6 gta,vakiona 250hp,vakiopuolosen lastua pystyy muukkonen piristään,lupas 260hp,päivityksen jälkeen,t alfiarno.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe