IKEAn tasot?

Rraikku

Luettuani aikani IKEAn keittiöistä kertovia keskusteluja olen ollut huomaavinani, että IKEAn tasot ovat saaneet eniten moitteita. Muut osat eivät niinkään.

Pyytäisin lisää kommentteja - olisiko fiksumpaa jättä IKEAn työtasot IKEAan ja ostaa jostain "paikalliset" tasot?

Kyseeseen varmaan tulee sellaiset lastulevytasot joissa on kiven näköinen pinta. Umpikivestä minä en tykkää ja umpipuusta emäntä ei tykkää...

14

7780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintasia

      nämä 'kuviollisetlastulevy' pinnat on? verrattuna puutasoon? ...kivi on varmasti kallis..

      olen ite kanssa lukenut täältä paljon noista ikean tasoista.. mutta toiset kehunnut niitä ja toiset haukkunut..toisaalta mulla on sellanen fiilis et yksi-kaksi ihmistä kirjoitellut pal tänne huonoa palautetta niistä ikean tasoista.. mutta kannattaahan sun pelaa varmanpäälle jos et 'riskeeraa'.. ite mietin jos menisi suoraan puukeskuksesta hakemaan sen puutason.. saisi edullisemmin kuin jostakin bauhausista tai vastaavasta...asun nimittäin vuokra asunossa (vvo) joten en viitsisi itse maksella maltaita..

      • Rraikku

        Yksi kokemuksen tuoma huomio: Puukeskus on kallis paikka. Ehkä Bauhaus yms. kannattaisi ainakin tutkia, jos ei ole varmaa tietoa?


      • Rraikku

        Ne pinnoitetut lastulevyt ovat halvinta mahdollista. Umpipuutasot ovat jo selvästi kalliimpia.

        IKEAn verkkosivuilla voi selata malleja ja hintoja. Halpoja ne kyllä siellä ovat.


      • tosi huonoja
        Rraikku kirjoitti:

        Ne pinnoitetut lastulevyt ovat halvinta mahdollista. Umpipuutasot ovat jo selvästi kalliimpia.

        IKEAn verkkosivuilla voi selata malleja ja hintoja. Halpoja ne kyllä siellä ovat.

        erehdyin ostamaan Ikeasta rimoista liimatun pyökkitason. Tosi huonoa laatua, koloja ja pintavikoja paljon. Eikä niitä edes ostaessa nähnyt, kun oli umpipaketissa. Valmistusmaa Puola! Kotimaiset hyvät 2-3 kertaa kalliimpia, Bauhaus ehkä hyvä ja aika edullinen. Sellaisia lastulevypohjaisia ei kannata edes ajatella.


      • Rraikku
        tosi huonoja kirjoitti:

        erehdyin ostamaan Ikeasta rimoista liimatun pyökkitason. Tosi huonoa laatua, koloja ja pintavikoja paljon. Eikä niitä edes ostaessa nähnyt, kun oli umpipaketissa. Valmistusmaa Puola! Kotimaiset hyvät 2-3 kertaa kalliimpia, Bauhaus ehkä hyvä ja aika edullinen. Sellaisia lastulevypohjaisia ei kannata edes ajatella.

        Kokemuksesi kokopuutasosta on sama, jonka olen aikaisemmin muualta kuullut.

        Miksi lastulevyistä tasoa ei mielestäsi kannata harkita? Useinhan nykykeittiön tasot ovat rakennettu juuri näillä laminoiduilla lastulevytasoilla - ns. iki-levyillä - ja hyvin kestävät eivätkä juuri huoltoa kaipaa.

        Onko niidenkin tekninen taso IKEAssa huono?


      • niinacz
        Rraikku kirjoitti:

        Kokemuksesi kokopuutasosta on sama, jonka olen aikaisemmin muualta kuullut.

        Miksi lastulevyistä tasoa ei mielestäsi kannata harkita? Useinhan nykykeittiön tasot ovat rakennettu juuri näillä laminoiduilla lastulevytasoilla - ns. iki-levyillä - ja hyvin kestävät eivätkä juuri huoltoa kaipaa.

        Onko niidenkin tekninen taso IKEAssa huono?

        Omaan ikean keittiöön tuli ostettua laminaattitaso Bauhausssista. Laminaattitaso on mukava, huoleton ja kestävä. BH:ssa on ehdottomasti laajin laminaattien värivalikoima, erilaisia reunuksia saa tilauksesta. Ikeasta ei ostettu tasoa koska se olisi pitänyt tilata määrämittaisena ja toimitusaika olisi ollut sillä hetkellä melkein kuukauden. Suosittelen tason ottamista lähitoimituksena. Paras tulos tulee kerralla kun ensin asentaa keittiön ja sitten mittaat tason pituuden ja altaiden paikat.


    • äly hoi

      sano, ettei IKEAn hinnoilla voi saada kuin
      p.skaa?? Hyvästä joutuu maksamaan, se on faktaa.

      • Rraikku

        Periaatteessa olen samaa mieltä - hyvät materiaalit, kestävä kokoonpano ja hyvä viimeistely yleensä maksavat - jos ei joku vedä välistä tai jos joku valmistaja osaa hyödyntää esim. massatuotannon tai tehokkaan logistisen ketjun etuja tms.

        Tässä tapauksessa empiirinen katselmus osoittaa, että IKEAn kittiön ostaneet ihmiset ovat yleisesti ottaen olleet tyytyväisiä keittiöönsä ja toimitusten sisältöihin sen sellaisiin. Minä vedän siitä sen johtopäätöksen, että IKEAn keittiöt ovat hyvälaatuisia.

        Muuten: Sana "laatu" ei tarkoita "loistavaa", tai "ylellistä" tai "tajuttoman kestävää" tai muuta sellaista. "Laatu" tarkoittaa sitä, että asiakkaan odotukset täytetään ja ylitetään juuri sillä nimenomaisella hinnalla.

        Kysymykseeni tulleet vastaukset tukevat aiempaa käsitystäni siitä, että ainakaan IKEAn kokopuutasot eivät ole korkalaatuisia. Kerron mielelläni lisää kokemuksia sitten, kun Marraskuun 15. jälkeen olen hakenut romppeet ja asentanut ne sen jälkeen. Paitsi kokopuutasot...

        P.S. En ole IKEAssa töissä, en omista sitä, enkä muutenkaan ole missään muissa tekemisissä sen putiikin kanssa, kuin ilmeisesti tulevana (keittiö)asiakkaana.


      • Tapanila
        Rraikku kirjoitti:

        Periaatteessa olen samaa mieltä - hyvät materiaalit, kestävä kokoonpano ja hyvä viimeistely yleensä maksavat - jos ei joku vedä välistä tai jos joku valmistaja osaa hyödyntää esim. massatuotannon tai tehokkaan logistisen ketjun etuja tms.

        Tässä tapauksessa empiirinen katselmus osoittaa, että IKEAn kittiön ostaneet ihmiset ovat yleisesti ottaen olleet tyytyväisiä keittiöönsä ja toimitusten sisältöihin sen sellaisiin. Minä vedän siitä sen johtopäätöksen, että IKEAn keittiöt ovat hyvälaatuisia.

        Muuten: Sana "laatu" ei tarkoita "loistavaa", tai "ylellistä" tai "tajuttoman kestävää" tai muuta sellaista. "Laatu" tarkoittaa sitä, että asiakkaan odotukset täytetään ja ylitetään juuri sillä nimenomaisella hinnalla.

        Kysymykseeni tulleet vastaukset tukevat aiempaa käsitystäni siitä, että ainakaan IKEAn kokopuutasot eivät ole korkalaatuisia. Kerron mielelläni lisää kokemuksia sitten, kun Marraskuun 15. jälkeen olen hakenut romppeet ja asentanut ne sen jälkeen. Paitsi kokopuutasot...

        P.S. En ole IKEAssa töissä, en omista sitä, enkä muutenkaan ole missään muissa tekemisissä sen putiikin kanssa, kuin ilmeisesti tulevana (keittiö)asiakkaana.

        Rraikku, kerro tosiaan kokemuksistasi, kun olet koonnut Ikea-keittiösi. Mulla sama suunnitelmissa ja mielelläni kuulisin ihan käytännön tuntumaa, miten onnistui ja miltä lopputulos vaikuttaa.
        Ilmeisesti sinäkin siis aiot tehdä homman kokonaan itse?


      • Rraikku
        Tapanila kirjoitti:

        Rraikku, kerro tosiaan kokemuksistasi, kun olet koonnut Ikea-keittiösi. Mulla sama suunnitelmissa ja mielelläni kuulisin ihan käytännön tuntumaa, miten onnistui ja miltä lopputulos vaikuttaa.
        Ilmeisesti sinäkin siis aiot tehdä homman kokonaan itse?

        Joo, kyllä aion itse tehdä kaiken kalusteiden hakemisesta alkaen. Parhaillaan on meneillään uusien seinien pystytys ja sähköjen veto...

        Meillä on hieman isompi remppa meneillään kuin pelkkä kaappien uusinta.


      • Pee
        Rraikku kirjoitti:

        Joo, kyllä aion itse tehdä kaiken kalusteiden hakemisesta alkaen. Parhaillaan on meneillään uusien seinien pystytys ja sähköjen veto...

        Meillä on hieman isompi remppa meneillään kuin pelkkä kaappien uusinta.

        Me jätimme Iksean tasot sinne suosiolla, vaikka muu keittiö sieltä hankittiinkin. Pääsyynä oli se, ettei mieleistä tasoa heidän valikoimistaan löytynyt. Bauhausista hankittiin sitten 40 mm paksua saarnilevyä. Sahasivat oikean mittaiseksi paikan päällä ja itse teimme pistosahalla altaan reiän (olisivat sahanneet senkin Bauhausissa, mutta tilaustyönä ja jono olisi ollut 2 viikkoa). Hyvä tuli öljyämisen jälkeen ja tukevalta tuntuu.

        Bauhausissa näytti olevan ainakin valinnan varaa erilaisissa tasoissa. Löytyy varmaan passeli tarpeeseen kuin tarpeeseen.


    • juuh

      Minun on pakko kommentoida, sillä minulla puolestaan ei ole MITÄÄN moitetta Ikean tasoista.
      Asennuksen jälkeen meiltä jäi yksi ylimääräinen pala, jota aloin sitten käyttämään leikkuulautana ihan surutta. Vasta noin puolen vuoden käytön jälkeen alkoi pinnassa näkyä naarmua.
      Nyt ollaan tehty keittiöremontti ja jätettiin yksi kaapinrunko tasoineen ulos kevään vesisateeseen, ehti varmasti 4kk siinä lojua. Tältä ajalta tasosta liukeni vähän väriä pois, kun oli tämä tumma pähinä kyseessä. Taso oli imaissut vettä ainoastaan leikatuista reunoista, johon itse aikanaan laitettiin saumanauha.

      • Miksi laitoit puutasoon saumanauhan? Ei se sellaista tarvitse. Öljyä kylläkin...

        Vai oliko kyse jostain muusta tasosta? Tässä kahdeksan vuotta sitten käydyssä keskustelussa haukuttiin puutasoja (itselläni oli, ei valittamista).


    • MiiMaja

      Meille on ostettu useampi metri Ikean massiivitammea. Ei valittamista! Öljytty kiinapuuöljyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe