Kielletään uskonnot!

Uusi_ihminen

Mielestäni järjestäytyneet uskonnot pitäisi lopettaa. Miksei ihmisen henkilökohtainen usko riitä, onko se yksinään niin heikko? Miksi niin monissa uskonnoissa oletettua jumalaa täytyy palvoa maallisin koristein mahtipontisissa kirkoissa ja temppeleissä, eikö uskon pitäisi löytyä ihmisestä itsestään, ilman pinnallista ylistystä?

Järjestäytyneet uskonnot repivät ihmisiä toisistaan erilleen ja synnyttävät väkivaltaa, sotia ja kärsimystä. Jos jokainen saisi uskoa omassa sydämessään siihen omaan jumalaansa, ei lahkojen tarvitsisi tappaa toisiaan.

Erosin itse kirkosta ja nyt oma uskoni on vahvempi kuin koskaan.

38

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reijo ..

      Kannatan uskontojen kriminalisointia. Minkään muun syyn takia kuin uskonnon ei ole tapettu niin paljon ihmisiä ja tappaminen jatkuu edelleen.

      • lasista

        niin näkis jotain.
        Minä en ole nähnyt yhtään ruumista tulevan suomessa uskonnon vuoksi,mutta viinan vuoksi olen nähnyt monta ja lisää tulee.
        Jos taas ajattelette Irakia ym. maita niin ne ei kyllä ole samaa uskontoa kuin Suomessa, joten oispa hiukan edes järkeä, mutta kun ei.
        Itse olen kirkosta eronnut 50-vuotta sitten ja olen palavassa uskossa Jeesukseen.Uskon siis Kristukseen enkä Muhammettiin.


      • Taisto G
        lasista kirjoitti:

        niin näkis jotain.
        Minä en ole nähnyt yhtään ruumista tulevan suomessa uskonnon vuoksi,mutta viinan vuoksi olen nähnyt monta ja lisää tulee.
        Jos taas ajattelette Irakia ym. maita niin ne ei kyllä ole samaa uskontoa kuin Suomessa, joten oispa hiukan edes järkeä, mutta kun ei.
        Itse olen kirkosta eronnut 50-vuotta sitten ja olen palavassa uskossa Jeesukseen.Uskon siis Kristukseen enkä Muhammettiin.

        Sinun uskontosi omaa verisimmän uskonnon tittelin. Tutki vähän uskontosi historiaa.

        http://www.michiganatheists.org/events/caro/caro.html
        http://www.rotten.com/library/history/inquisition
        http://www.cuttingedge.org/news/n1676.cfm
        http://www.torturamuseum.com/instruments.html


      • muniin

      • -.-
        Taisto G kirjoitti:

        Sinun uskontosi omaa verisimmän uskonnon tittelin. Tutki vähän uskontosi historiaa.

        http://www.michiganatheists.org/events/caro/caro.html
        http://www.rotten.com/library/history/inquisition
        http://www.cuttingedge.org/news/n1676.cfm
        http://www.torturamuseum.com/instruments.html

        Kristinusko uskontana ei ole sen kummallisempi kuin muutkaan uskonnot, mutta kristinusko on eriasia. Ja nuo kaikki hirmuteot ovat katolilaisten tekemiä, joita ei parhaalla tahdollakaan eikä Raamatun pohjalta voi mitenkään sanoa kristityiksi, heille on tärkeämpää Paavin erehtymöttömyys ja katolinen oppi ja traditio.


    • afafhdfh

      Ajattelen itse täysin samoin. En ole uskonnollinen eikä minulla ole mitään muuta uskontoja vastaan kuin juuri se että ne ovat enimmäkseen järjestäytyneitä.

    • Trubaduuri

      Olen tehnyt toiveeksi, kieltää joulupukin tältä planeetalta, saas nährä kuinka siinä sitten käy.
      Lapset varmaankin nyt tykästyy minuun. :)

    • usko ....

      jäjelle! Ja mitä siitä seuraisi, se on SOTAA toisiaan vastaan! Niin kuin nytkin, näiden kaikkien eri väärin uskontojen, johon demokratiaan uskokin lukeutuu, (OIKEUDEN vastaisten), rakkaudettomien vaikuttamana.

    • vaan ei uskontoja

      Viinanjuonti pitäisi kieltää.
      Tuo viina näyttää sekoittavan ihmisen pään perusteellisesti. Ei muuta kuin karkuun niin lapset kuin eukko. Tuolla polillakin nuo juopot ovat ruhtinaallisesti edustettuina.
      Ja pitäähän noita poliisijekin kutsua apuun, kun lapset huutavat peloissaan kännisten vanhempien riitelyn ja tappelun takia.
      Mietihän kuinka paljon lasten huostaanottoja tapahtuu kännivanhempien takia. Ja monenmoisia sairauksiakin viinanjuonti aiheuttaa jopa vastasyntyneelle jos et satu tietämään.
      Tuota viinanjuonnista aiheutuvaa väkivaltakirjoa voisi jatkaa ja jatkaa..

      Minun puolestani kuka tahansa saa palvoa mitä tahansa. Vaan viinanjuonti pitäisi lailla lakkauttaa.
      Kun sun uskosi on niin luja, niin alappa saarnaamaan viinan kiroista ja sen aiheuttamasta väkivallasta, pelosta ja turvattomuudesta.

      • Muista lääkkeesi

        Mitenkähän tämä paatoksesi liittyy tuohon aloitusviestiin? Tarkoitatko sitä, että uskontokuntaan kuulumattomat ovat kaikki alkoholisteja, vai mitä ihmettä...

        Vaikutat aika epätasapainoiselta tekstisi perusteella. Tältä palstalta tätä porukkaa taitaa löytyäkin enemmän kuin tarpeeksi =D


      • nykysuomen
        Muista lääkkeesi kirjoitti:

        Mitenkähän tämä paatoksesi liittyy tuohon aloitusviestiin? Tarkoitatko sitä, että uskontokuntaan kuulumattomat ovat kaikki alkoholisteja, vai mitä ihmettä...

        Vaikutat aika epätasapainoiselta tekstisi perusteella. Tältä palstalta tätä porukkaa taitaa löytyäkin enemmän kuin tarpeeksi =D

        sanakirjaa,että mitä tarkoittaa sana paatos ja kirjoita sitten.Kiitos kunniasta.


      • Tarja H

        Uskontojen takia meillä on näitä alkoholisteja. Vankilamme ja mielisairaalamme ovat täynnä uskovaisia. Kaikki paska on lähtöisin uskonnoista.


      • Elohiiri#
        Tarja H kirjoitti:

        Uskontojen takia meillä on näitä alkoholisteja. Vankilamme ja mielisairaalamme ovat täynnä uskovaisia. Kaikki paska on lähtöisin uskonnoista.

        Väität, että uskontojen takia meillä on näitä alkoholisteja.
        Uskonto-oppihan suojelee ihmistä alkoholisoitumiselta. Tunnen alkoholisteja, joitka täysraitistuivat uskoontultuaan.
        Väität myös, että vankilamme ovat täynntä uskovaisia. Tuossa äskettäin vankeinhoidon ylilääkäri Lauerma totesi vankiloissamme olevan paljon psykopaatteja.
        Väität myös, että mielisairaalamme ovat täynnä uskovaisia. Löytäisitkö väittämäsi perusteeksi tieteellistä tutkimusta?
        Tiedoksesi, että meillä ei ole enää edes meilisairaaloita.


      • potilas.
        Elohiiri# kirjoitti:

        Väität, että uskontojen takia meillä on näitä alkoholisteja.
        Uskonto-oppihan suojelee ihmistä alkoholisoitumiselta. Tunnen alkoholisteja, joitka täysraitistuivat uskoontultuaan.
        Väität myös, että vankilamme ovat täynntä uskovaisia. Tuossa äskettäin vankeinhoidon ylilääkäri Lauerma totesi vankiloissamme olevan paljon psykopaatteja.
        Väität myös, että mielisairaalamme ovat täynnä uskovaisia. Löytäisitkö väittämäsi perusteeksi tieteellistä tutkimusta?
        Tiedoksesi, että meillä ei ole enää edes meilisairaaloita.

        Olen parikin kertaa ollut psykiatrisella osastolla "lepäämässä", ja aina siellä on monta uskovaista, jotka hurmoksessa kesken ruokailun alkavat ylistää jumalan valtakuntaa, kunnes hoitajat vievät heidät lepositeisiin. Moni näistä on kertonut minulle, että kuulevat "jumalan äänen päässään".

        Uskovaiset taas eivät yleensä vankilaan joudu, mutta vankilassa uskoon yleensä tullaan.


      • Näin on
        nykysuomen kirjoitti:

        sanakirjaa,että mitä tarkoittaa sana paatos ja kirjoita sitten.Kiitos kunniasta.

        Paatos = intomieli, vahva tunneväritteisyys, julistavuus. Sopii ihan hyvin asiayhteyteen. Viilaamisen sijasta voisit keskittyä itse asiaan. Mitä mieltä olet ASIASTA?


      • Elohiiri#
        Muista lääkkeesi kirjoitti:

        Mitenkähän tämä paatoksesi liittyy tuohon aloitusviestiin? Tarkoitatko sitä, että uskontokuntaan kuulumattomat ovat kaikki alkoholisteja, vai mitä ihmettä...

        Vaikutat aika epätasapainoiselta tekstisi perusteella. Tältä palstalta tätä porukkaa taitaa löytyäkin enemmän kuin tarpeeksi =D

        Syytät aloittajaa epätasapainoiseksi ? henkilöksi, jonka tulisi muistaa ottaa lääkkeensä???

        Aikamoista faktatietoahan hän esiintoi alkoholin aiheuttamista haittavaikutuksista ja samankaltaista tietoa myös tutkijat, lääkärit ja poliitikot tuovat median välityksellä jatkuvasti julki.
        Ja sinustako faktatiedon esittäminen on paatosta ja epätasapainoa, niinkö?

        Kyllähän alkoholin hallitsematon käyttö aiheuttaa niin veronmaksajille kuin vakuutusyhtiöillekin aikamoisia kustannuksia.
        Alkoholin hallitsematon käyttö saattaa aiheuttaa taloudellisen katastrofin kayttäjälle itselleen, myös tuhota hänen tulevaisuudentoiveensa, kuin myös aiheuttaa suunnatonta kärsimystä hänen lähipiiriinsä kuuluville ihmisille.

        Viesti liittyy tälle palstalle siksi, että ikivanhojen uskontojen perusopetus on, että meidän itsekunkin tulisi toimia lähimmäistemme suhteen kärsimyksen poistajina ei sen tuottajina.


      • Hämmästynyt ..
        Elohiiri# kirjoitti:

        Väität, että uskontojen takia meillä on näitä alkoholisteja.
        Uskonto-oppihan suojelee ihmistä alkoholisoitumiselta. Tunnen alkoholisteja, joitka täysraitistuivat uskoontultuaan.
        Väität myös, että vankilamme ovat täynntä uskovaisia. Tuossa äskettäin vankeinhoidon ylilääkäri Lauerma totesi vankiloissamme olevan paljon psykopaatteja.
        Väität myös, että mielisairaalamme ovat täynnä uskovaisia. Löytäisitkö väittämäsi perusteeksi tieteellistä tutkimusta?
        Tiedoksesi, että meillä ei ole enää edes meilisairaaloita.

        Mihin tieteelliseen tutkimukseen perustuu uskomasi jumala?


    • mie vain

      Että kielletään uskonnot? Sopii yrittää...! Kuitenkin tähän maailmaan mahtuu kaikenmoista...!
      Minullakin on usko, ja se on vieläkin.

    • Elohiiri#

      Ei suinkaan uskontoja tulisi hävittää.
      Minäkin aloin uskoa Jumalaan kahlattuani ensin vinon pinon eri uskonnoista lähtöisin olevia pyhiä kirjoja.

      Mietit, että miksi Jumalaa täyty palvoa maallisin koristein mahtipontisissa kirkoissa ja temppeleissä ilman pinnallista ylistystä.
      No kyllähän kirkossa on aivan oma ilmapiirinsä jota ei tapaa mistään muualta. Monissa kirkoissa ja teppeleissä olevat taideteoksetkin ovat vertaansa vailla. Voi vain hämmästellä niiden kauneutta.
      Jumala ei kaipaa pinnallista ylistystä, jonka suhteen jokainen voi mittailla omaa sydäntään.

      Mielestäsi järjestäytyneet uskonnot repivät ihmisiä toisistaan erilleen ja synnyttävät väkivaltaa, sotia ja kärsimystä.
      Ihmiskunnan historia on tulvillaan sotia. Ja sotahistorioitsien mukaan motiivina on olleet vallan muut syyt kuin uskonto. Siihen on riittänyt vaikkapa kuninkaan ja hänen eliittinsä vajaantunut rahakirstu. Ja ainahan on ollut niin keisareita kuin kuninkaitakin, jotka ovat halunneet alistaa kaikki kansat valtansa alle.

      Taipumus välivaltaan on ihmisessä itsessään.
      Päivälehdistä saa lukea joka ikinen päivä, että taas joku suomalainen on tappanut oman heimolaisensa. Ja joka ikinen päivä tehdään itsemurhiakin.
      Turha sitä tappamista on lähteä etsiskelemään lahkolaisten piiristä.

      Muuten en oikein tajua mitä tarkoitat vahvalla uskollasi. Kuinka se ilmenee arkipäivän elämässäsi?

      • Uusi_Ihminen

        Niin, monia uskontoja palvotaan maallisin koristuksin, en edelleenkään ymmärrä miksi. Onko ainutlaatuisen tunnelman luominen siis kiinni näistä puitteista? Taitaapa olla, koska jumalaa täytyy PALVOA. Minkä ihmeen takia pitää palvoa?

        Ei se valitettavasti riitä, että kirjoitat: "Jumala ei kaipaa pinnallista ylistystä". Tällaiset väittämät pitäisi pystyä perustelemaan, että niissä olisi jotain järkeä. Mielestäni mm. kirkko nykymuodossaan ei todellakaan edistä ajattelua, vaan lähinnä lamaannuttaa sitä. Suuret määrät ihmisiä kuuluu kirkkoon ilman mitään henkilököhtaista uskoa, ja tästä huolimatta kirkko toivottaa heidät tervetulleeksi. Ikäänkuin sillä omalla uskolla ei olisi mitään merkitystä, vain kirkon jäsenmäärillä.

        Tottakai on sodittu muistakin syistä kuin uskontojen takia. Niin se vain näyttää olevan, että hyvin usein ne ovat nimenomaan eri uskontokuntien edustajat, jotka ovat toisiaan vastaan. Katsopas uutisia.

        Miten oma vahva usko ilmenee arkipäivässäni? En suinkaan tarvitse siihen mitään yhteisöä, omat tuntemukset riittävät. Tähän kuuluu ajatukset ja usko korkeampaan voimaan, jota pidän hyvänä. En halua julistaa tai tyrkyttää omaa uskoani, koska mielestäni se loukkaisi toisten yksityisyyttä.

        Minulle riittää se tunne mikä on sydämessäni, joka antaa minulle voimia selvitä elämässä.


    • Minusta olisi ihan mielenkiintoista, että jotain tuonkaltaisia koealueita perustettaisiin. Siis vaikka Pohjois-Korean malliin, mutta ei välttämättä ihan samalla opilla.

      Ulkopuolisilla pitäisi olla jonkinlaisia seurantamahdollisuuksia sen suhteen, miten ko. koe edistyy.

      Esim. Albaniahan julistautui aikoinaan 1. ateistiseksi valtioksi, että jo noita jonkinlaisia kokeita on tehtykin.

      Vapaa liikkuminen muodostaa sikäli ongelman, että turistien mukana voisi tulla väärää kirjallisuutta yms. Samoin vierailut kristillisen kulttuurin piiriin voisivat järkyttää koealueen ihmisiä niinkuin Yhdysvaltain uskonnollisuus järkytti Kiinan poliittista johtoa. Hoku sanoi: uskonto katoaa, kun kehitys etenee. Silmät kertoivat, että kehitys oli pitemmällä kuin Kiinassa, samoin uskonnon avoin harjoittaminen paljon yleisempää. Tätä ilmiötä kutsutaan visiin jollakin hienolla nimellä? Joku humeetin dissonanssi tms?

      No, nyt Kiinasta on kovaa kyytiä tulossakin maailman suurin kristillinen valtio.

    • Faktaa100

      Viro on kait maailman uskonnottomin maa ja ei siellä mitään isompia ongelmia ole. Jokaisella onn siloti oikeus itse uskoa mihin haluaa kun ei rakoita uskollaan muiden elämää.

    • Ihmishistoriassa

      koettu ettei kieltoyhteiskunnat toimi käytännössä eikä ihmiset osaa määritellä myöskään hyvin mikä on huonoa ja mikä hyvää ihmiselle ja yhteiskunnalle vaikka Raamatussa on kerrottu tästä asiasta hyvinkin ja mahdollista ihmisen totuudellisesti sitä tulla tuntemaan.

      Ihmiset arvostavat eri asioita eri tavalla eikä kaikki tahdo uskoa Raamatun ilmoitusta Jumalalta tulleenna eikä Jeesusta myöskään tahdota rakastaa vaikka on hyvä Herra ja tekee hyvää paljon ihmisille ja jokainen nimessään saa sitä hyvää mistä on Raamatussa kerrottu.

      Ihmiset tahtovat toimia kuten itse tahtovat määritellä, ja nähdään sodat ja moninaiset erimielisyydet maan ihmisten välillä ja keskuudessa.

    • Jos jotakin kieltää

      kannattaa siten että kielto myös tehoaa, niin Jumalan tahdon vastaiset on hyvä kieltää ja Jumalan tahdon mukaiset olosuhteen yhteiskunnassa olla ja vaikuttaa. Tietysti erimielisyyksiä syntyisi ihmisten välille tässäkin asiassa, sillä Raamatusta saatava arvomaailma ihmisiä koskevina ei ole aivan helppo vanhurskaasti ymmärtää tai ainakaan yhteiskunnassa uudistaa, sillä lähes täydellinen on se pimeys ihmisten sydämissä nykyajassa ja nähdään itsekkyydestä maailmassa ja epätasa-arvosta, jota ylläpidetään moninaisesti ja kaikkialla.

    • Yhteiskunnassa jos

      ahneus voitaisiin kieltää todellisuudessa, niin lähes paratiisimaiset olosuhteet voisi olla silloin yhteiskunnissa. Kuitenkin tämän maailman ruhtinaan valta perustuu juuri mammonaan ja valheita sen avulla ylläpitää moninaisesti pimeyden ruhtinas kaikkialla maailmassa. Lähitulevaisuudessa tulee se pedon merkki kaupankäynnin ainoana maksuvälineenä sillä ihmiset rakastavat mammonaa ja antaneet valtansa tähän sen hävityksen kauhistuksen tulemiseen. Hyvin petollisesti tulee se väkevä eksytys kuten voidaan nähdä jo nykyisestä kehityksestä, ja totuus on saanut väistyä paljolti valheiden ja ahneuden ja itsekkyyden ja kaikenlaisen epätasa-arvon edestä.

      Onneksi Jeesus tulee ja tuhoaa mammonajärjestelmän täysin eikä Babyloniasta jää oksaa eikä juurta ja Saa-tana sidotaan alas lähes tuhanneksi vuodeksi kansoja eksyttämästä tällaisiin petoyhteiskuntiin, kun nykyään nähdään vaikka toki ei vielä pahin aika olekaan tullut, mutta valtarakenteet on siihen suotu kaikkiin yhteiskuntiin, valitettavasti. Ihmiset itse tahtovat pahaa itselleen yhteiskuntina, toki tietämättään sitä että Saa-tana on kaiken tämän pahan mammonayhteiskunnan taustalla voimakkaana vaikuttajana. Jeesus on hyvä Herra ja ristinsä kantavat pelastuvat ja pääsevät valtakuntaansa, ja ne, jotka hylkäävät Raamatun ja Jumalan evankeliumin, menevät kadotukseen, sillä itse ovat siihen rakastuneet toki väkevän eksytyksen pimentäminä.

      • Totuus ihmisestä

        rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri, ja pedon merkki tulee tästä syystä Saatanan tuomana ja pyrkii hallitsemaan ihmisiä väkevässä eksytyksessä ja monet hukkuvat ahneuteensa ja siihen etteivät tunne Isää Jumalaa ja Poikaa Jeesusta ja Pyhää Henkeä, vaikka voivat kuvitella olevansa Jumalan seurakunnassa valkoisissa vaatteissa.

        Tietysti vain Jumala tuntee ihmisten sydämet ja mahdollisesti vielä näemme että monet tunnustaa Jeesuksen ja ristinsä kantavat ja sielunsa pelastuu. Vielä emme näe sitä ketkä rakastavat enemmän Jeesusta kuin maamonaa, mutta lähitulevaisuudessa tämän näemme, jos elinvuosia suo Jumala, eikä enää tarvita kymmeniä varmaan tähän.


    • Hyvä ymmärtää

      jokaisen ihmisen! Joka Jeesuksen kieltää ihmisten edessä, sen Jeesus kieltää Isän Jumalan edessä. Joka Jeesuksen tunnustaa ihmisten edessä, sen Jeesus tunnustaa Isän Jumalan edessä. Raamatussa on kerrottu evankeliumista ja Jeesuksen opetuksista valtakuntansa hyvänä opetuksena. Autuaat Jeesuksessa pelastuvat vaikka tulevatkin kaikkien ihmisten vihaamaksi sillä rakastavat totuutta ja totuuden puhuja on tässä ajassa kauhistus ihmisille pitkälti. Ahne ihminen on pimentynyt sydämeltään eikä ymmärrä Raamatun ilmoituksen tärkeyttä eikä Jeesusta Jumalan valtakunnan Herrana, sillä Jumalan valkeus eli totuus ei ole päässyt sydämeensä antamaan sitä hyvää armoa ja totuutta, mutta voi parannuksen tehdä ja kannattaa varmuudella. Tietysti aloittaja tahtoo kieltää ihmisiltä mahdollisesti myös hyvän sielunsa pelastuksen, sillä ei ymmärrä sen olemusta eikä näitä asioita tässä maailmassa ihmisenä Jeesuksessa, toki vajavaista on kaikki ymmärrys aina ihmisellä ja monessa voidaan olla väärässä myös eikä ole täydellistä ihmistä ja eniten ymmärtäviä halveksitaan myös tässä maailman pimeydessä, kuten voidaan ymmärtää täysin totuudellisesti. Näin myös Jumalan profeettoja vainottiin Israelissa ja Jeesusta samoin ja apostolinsa surmattiin pakanakansakunnissa. Ihminen on pahempaan mennyt noista ajoista, eikä ole enää Jumalan pelkoa ihmisillä ja pahat saa pahuuttaan harjoittaa yhteiskunnissa ja koko maailman laajuisesti myös, sillä ihmiset sen hyväksyvät ja pedon merkin myös ottavat eivätkä ymmärrä että tärkeää olisi nimensä olla Jumalan elämänkirjassa. Raamattu on kaikille ihmisille annettu että sielumme pelastuisi Jeesuksessa ja tässä on hyvä kaita tie Jumalan valtakuntaan jokaiselle ihmiselle.

    • totta 1

      Uusi-ihminen
      Siinä olet oikeassa että henkilökohtainen usko riittää sillä vain sinun uskosi pelastaa sinut.
      Jeesus sanoi, siellä jossa kaksi tai kolme kokoontuu nimessäni siellä minä olen. (jotenkin näin).
      EVLUT-kirkko etsii yhteisöllisyyttä joka on kristittyjen tavoite.Eikö yhteisöllisyys ole hyvä tavoite hyvän asian puolesta.
      Messut ovat sanan kuulemista joka tarvitaan uskon vahvistamista varten varsinkin niille jotka eivät lue Raamattua. On hyvä tietää mitä Raamattu opettaa sillä se antaa perusteet ja käsityksen uskonnosta on siis mahdollisuus ottaa kantaa kun on tietoa.
      On vain yksi Herra ei sotketa muita EVLUT-kirkon opin mukaiseen Jumalaan. Älä pidä muita jumalia sanoo Herra. Jos ymmärrät Raamatun opetuksen tarkoituksen niin huomaat ei Raamattu käske tappamaan vaikka Raamatussa niin lukeekin. Eikö Raamattu opeta rakastamaan eikä sotimaan. Mietippä uusiksi mielipiteesi.

    • TÄSSÄ TOTUUS
    • vgyu8i

      Hyvä ajatus!

      Perusta poliittinen puolue jotta päästään suomalaisia turmelevista uskonnollisista rikollisuuksistaerilleen. Ilman poliittistamuutosta tavoiteon vaikea toteuttaa sillä uskonnolliset voimat istuvat mm. Laki valiokunnissa pitämässä yllä toimintaansa.

      Uskon opetukset tulisi välittömästi lakkauttaa... rippikoulu on ihmisyydestä luopumisen tunnustuksen teko paikka jossa ALAIKÄINEN YMMÄRTÄMÄTÖN LAPSI antaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jnerikollisuuden herra jumalalle uskontunnustuksen!

      Ensin kuolutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      uskot ovat järjettömyyttä ihmisyyttä vastaan!

    • Kielletään kaikki

      kiellot ja vastuutetaan ihmiset kaikista omista ajatuksistaan ja sanoistaan ja teoistaan Jeesuksen hyvän opetuksen suhteen: Tee toiselle ihmiselle niinkuin Jumala opettaa sinua rakastamaan kaikkia ihmisiä ja tekemään vain hyvää heille.

      • Ei paskanjauhaja.

        Minkä helevetin takia pitää puhua jostain jeesuksista ja jumalista, kun niitä ei ole olemassakaan missään muodossa.


    • Ei tarvitse kieltää

      uskonnottomuutta koskaan sillä kaikki ihmiset uskovat johonkin varmuudella. Ihminen ei voi olla olemassa ilman että uskoo johonkin oli se sitten vaikka uskonnottomuus tai epäusko tai mikä tahansa tyhjyys tai muu asia tässä maailmassa tai olemattomat myös.

    • Eniten ihmiset

      uskovat rahaan varmaan ja sitä myös paljon tavoitellaan ja siitä puhutaan myös lähes kaikkien asioiden yhteydessä, mitä maksaa ja kuinka arvokas.

      Jotkut uskovat mielensä tyhjentämiseen ja se on mielestään hyvää uskonnollisuutta.

      Lapset eivät usko vanhempiaan vaan itseään tahtovat toteuttaa.

    • Tässä eräs uskonto

      "Erosin itse kirkosta ja nyt oma uskoni on vahvempi kuin koskaan. "

    • Lukija2

      "Mielestäni järjestäytyneet uskonnot pitäisi lopettaa. Miksi ihmisen henkilöhkohtainen usko ei riitä, onko se yksinään niin heikko? Miksi niin monissa uskonnoissa oletettua jumalaa täytyy palvoa maallisin koristein mahtipontisissa kirkoissa ja temppeleissä, eikö uskon pitäisi löytyä ihmisestä itsestään, ilman pinnallista ylistystä?"

      Minun mielestäni taas järjestätyneitä uskontoja ei pitäisi lopettaa ainakaan niin kauan, kuin suurin osa ihmisistä haluaa niihin kuulua.

      "Jos jokainen saisi uskoa omassa sydämessään siihen omaan jumalaansa , ei lahkojen tarvitsisi tappaa toisiaan."

      Jokainenhan voi uskoa niin kuin uskoo tai olla uskomatta.

      "Erosin itse kirkosta ja nyt oma uskoni on vahvempi kuin koskaan."

      Saako kysyä, mihin oikein uskot, kun puhut "oletetusta jumalasta"?

    • Ennen kirkko oli esimerkiksi pyhä lehto, Luojan luoma vehmas paikka täynnä kuhisevaa elämää. Kirkot ovat siihen verraten aika uusi keksintö.

      Olen itsekin miettinyt että miksi usko pitäisi laitostaa. Jos uskoo johonkin, niin sitten uskoo - niin yksinkertaista se on. Uskonnot yrittävät muovata omaa uskoa, sanoa yhä mikä on harhaoppista ja mikä ei. Mutta minä pidän rivien välistä lukemisesta, ja sen löytämisestä mikä on uskoille yhteistä, sekä uskontojen niistä puolista jotka kunnioittavat elämää.

      Evankelis-Luterilaiseen kirkkoon kuulun yhä edelleen paperilla, koska siihen minut kastettiin. Mutta oma uskoni on pääosin Raamattuun perustuvaa ja siinä on elementtejä muista uskonnoista ja kansanuskomuksista.

      • Hienoa!

        On hienoa lukea aina jotakin tämän tapaista, jossa kirjoittajalla on selvästi oma henkinen elämä; sellainen, joka ei keskity tekstin kirjaimeen vaan sen henkeen, ja löytää elämää tekstien ulkopuoleltakin. Opastekyltti ei ole kohde itse. Kyltin alle ei jäädä osoittamaan kylttiä (it's here!) niille, jotka tahtovat oikeasti tehdä matkaa.

        Kun tällaisia oivalluksia ja kulkijoita olisi enemmän, olisi tällaisia sivustoja vähemmän:

        http://www.kotipetripaavola.com/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe