teurastamot alas!

julle-poni

teurastamot maantasalle!!kun hevonen viedään teurastamoon niin kuuluu kova BÄNG! ja rakas hevosesi makaa maassa,elämänsä menettäneenä ihmisen tymyyden tähden!!ja kaiken lisäksi Oulussa on teurastamo josta viedään heppasi liha kauppaan,koiranruoaksi!!itse olen vegaani ja suosittelen sitä muillekkin.ottakaa kantaa!!

46

1640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosmakkaraa

      pidetään muhevampana syötävänä kuin sikaa tai nautaa.
      On käsittämätöntä ,ettei tällaista erittäin halpaa raaka-ainetta osata hyväksikäyttää ihmisravintona enempää. Joudutaan jopa ulkomailta tuomaan kuulemma hevosenlihaa.
      Olisihan se järjetöntä antaa vain maatua hyvän lihan kun sen voi hyväksikäyttää.
      Vein juuri sairaalaan vanhalle isälleni hevospalvia ,kyllä söi mielellään - ne terkkarin ruuat ovat niin heikkoja,enimmäkseen sitä kasvismössöä. Itse em jaksaisi lainkaan millään vegaaniravinnolla .Miksi sitä näkemystä pitää tyrkyttää kenellekään. ole itse tyytyväinen valitsemaasi linjaa,arvostusta sille!
      Ei kai sitä pollea sinne teurastamoon huvikseen viedä. Piikin ampuminen taitaa olla tuskattomin tapa lopettaa eläin. Eihän sitä huppaa nyt kirveellä ainakaan hutkita hengiltä.

    • .............

      Oot kakara. Aikuistu. Heh vitsi nauroin tolle sun jutulles :DDD Luuletko tosiaan, pikkuinen, että teurastamo on jotain rääkkäystä? Hyvin harvoin hevosta viedään teurastamoon ilman syytä. Esimerkiksi onneton ex-ravuri, joka muuten kulkisi omistajalta omistajalle ja stressaantuisi, olisi paljon parempi viedä teurastamoon. Näin ei ikävä kyllä käy, vaan joka paikka on täynnä ex-ravureita sun muita, jotka joutuvat kiertoon. Ai olet vegaani? No wow. Lähes missään tuotteissa(varsinkaan Suomessa) ei todellakaan käytetä hevosenlihaa, sillä sen menekki on niin huono.

      Ai makaa maassa elämänsä menettäneenä ihmisen tyhmyyden tähden? Eikös se ole tyhmyyttä, että hevonen vaihtaa koko ajan omistajaa (usein juuri nuoret, liian kokemattomat tytöt ostavat ex-ravurin niiden halvan hinnan takia, eivätkä pärjääkään sen kanssa vaan myyvät eteenpäin) eikä ymmärrä mitä siltä vaaditaan. Se stressaantuu ja muuttuu hankalaksi, jonka vuoksi kodin vaihto vaan nopeutuu...

      Mitäs jos kasvaisit suosiolla isommaksi ja miettisit sitten asioita vähän uudelleen.

    • -.................

      Oot kakara. Aikuistu. Heh vitsi nauroin tolle sun jutulles :DDD Luuletko tosiaan, pikkuinen, että teurastamo on jotain rääkkäystä? Hyvin harvoin hevosta viedään teurastamoon ilman syytä. Esimerkiksi onneton ex-ravuri, joka muuten kulkisi omistajalta omistajalle ja stressaantuisi, olisi paljon parempi viedä teurastamoon. Näin ei ikävä kyllä käy, vaan joka paikka on täynnä ex-ravureita sun muita, jotka joutuvat kiertoon. Ai olet vegaani? No wow. Lähes missään tuotteissa(varsinkaan Suomessa) ei todellakaan käytetä hevosenlihaa, sillä sen menekki on niin huono.

      Ai makaa maassa elämänsä menettäneenä ihmisen tyhmyyden tähden? Eikös se ole tyhmyyttä, että hevonen vaihtaa koko ajan omistajaa (usein juuri nuoret, liian kokemattomat tytöt ostavat ex-ravurin niiden halvan hinnan takia, eivätkä pärjääkään sen kanssa vaan myyvät eteenpäin) eikä ymmärrä mitä siltä vaaditaan. Se stressaantuu ja muuttuu hankalaksi, jonka vuoksi kodin vaihto vaan nopeutuu...

      Mitäs jos kasvaisit suosiolla isommaksi ja miettisit sitten asioita vähän uudelleen.

      • julle-poni

        no vittu ei ois tarvinnu ottaa kantaa tähä viestii jos et oo samaa mieltä ku mää!ite mussutat aina iltapäivisi jotai hepa lihaa.vitun mulkku!!!painu pellolle!äläkä kutu mua kakaraks.mä oon tällänen ku mä oon!!


      • ........
        julle-poni kirjoitti:

        no vittu ei ois tarvinnu ottaa kantaa tähä viestii jos et oo samaa mieltä ku mää!ite mussutat aina iltapäivisi jotai hepa lihaa.vitun mulkku!!!painu pellolle!äläkä kutu mua kakaraks.mä oon tällänen ku mä oon!!

        Itsehän käskit ottamaan kantaa, KAKARA! Minä en sentään kiroillut niin kuin eräät! Olisit ehkä voinut asiallisesti kertoa ikäsi, mutta nyt vain tulit todistaneeksi olevasi L-A-P-S-I!


      • Hevosystävä
        julle-poni kirjoitti:

        no vittu ei ois tarvinnu ottaa kantaa tähä viestii jos et oo samaa mieltä ku mää!ite mussutat aina iltapäivisi jotai hepa lihaa.vitun mulkku!!!painu pellolle!äläkä kutu mua kakaraks.mä oon tällänen ku mä oon!!

        Keskustelua ei saa aikaan, jos kaikki ovat samaa mieltä!


      • -Verbatim-
        julle-poni kirjoitti:

        no vittu ei ois tarvinnu ottaa kantaa tähä viestii jos et oo samaa mieltä ku mää!ite mussutat aina iltapäivisi jotai hepa lihaa.vitun mulkku!!!painu pellolle!äläkä kutu mua kakaraks.mä oon tällänen ku mä oon!!

        HALOOO..?!


      • Hepot
        julle-poni kirjoitti:

        no vittu ei ois tarvinnu ottaa kantaa tähä viestii jos et oo samaa mieltä ku mää!ite mussutat aina iltapäivisi jotai hepa lihaa.vitun mulkku!!!painu pellolle!äläkä kutu mua kakaraks.mä oon tällänen ku mä oon!!

        Mikäs idea tällä keskustelulla on jos ei saa olla erimieltä


    • glowy

      ... mietippä asiaa muiltakin kanteilta... suomi on jo täynnä vanhoja kehärakkeja ravihevosia ja muita käyttökelvottomia pulla polleja, joille on parempi vaihtoehto teurastamo kuin se että annetaan kakaroille ilmaiseksi... nämä hevoset ovat yleensä sellaisia jotka ovat lasten käsissä vaarallisia, että olisiko sinun mielestäsi parempi tappaa ihminen kuin hevonen? Ja tarkemmin kun mietit luonnon kiertokulkua niin, mikäli rakas julle ponisi eläisi luonnossa, niin vanhemmiten sekin tulisi syödyksi, tosin silloin sen söisi suudet tai muut vastaavat... Ja kun kerran aloit ajattelemaan, niin mietippäs tätä, sinuakaan ei olisi jos ihminen ei olisi kautta historian syönyt lihaa, kehittyäkseen tähän pisteeseen... Ok ymmärrän kantasi ja on varmasti rankkaa viedä ainoa hevosensa lahti vajaan, mutta näin kun minullakin on niitä töiden merkeissä paljon, niin se on ainoa vaihtoehto!

      • Huolestunut.....

        ONHAN SE NYT PAREMPI ETTÄ JOKU
        PETO PUREE NISKAAN KUN SE
        ETTÄ IHMISET ON SIELLÄ SAASTE
        TEHTAISSA PILKKOMASSA VIATTOMIA
        OLENTOJA???!! PETO SENTÄÄN TOIMII LUONNOLLISEMMIN -.-*


      • haloota2
        Huolestunut..... kirjoitti:

        ONHAN SE NYT PAREMPI ETTÄ JOKU
        PETO PUREE NISKAAN KUN SE
        ETTÄ IHMISET ON SIELLÄ SAASTE
        TEHTAISSA PILKKOMASSA VIATTOMIA
        OLENTOJA???!! PETO SENTÄÄN TOIMII LUONNOLLISEMMIN -.-*

        Ensinnäkin hevonen saattaa jäädä kärsimään pariksi päiväksi jos peto yllättää. Ei se peto tiedä miten hevonen tapetaan kivuttomasti ja niin että se kuolisi heti. Teurastaja ampuu kuulan päähään ja hevonen kuolee samantein.


      • kokemuksenvahvistama

        Te ette ymmärrä vaan minimi osa teurastetuista hevosista on kelvottomia ravureita teuraaksi vietävät hevoset ovat yleensä esim jalkansa murtamia avuttomia poneja jotka eivät kykene muuta kuin makaamaan ja kärsimään tuskasta


    • ........

      Tuli kaksi kertaa, anteeksi, suomi24 kenkkuilee...

      • aikuinen omistaja,,

        Kyllä huomaa, että on lapsi asialla...lapset kun eivät osaa ajatella nenäänsä pidemmälle.
        Harva suomalainen teurastamo ottaa hevosia, koska sen lihalle ei ole Suomessa markkinoita. Monille - hyville - hevosenomistajille tuleekin ongelmaksi, miten lopettaa työnsä tehnyt ystävä. Omalle maalle ei voi haudata eikä sitä haluta myöskään koirille ruuaksi antaa. Siisti ja nopea tapa olisi teurastamo.
        Hevosia joudutaan kuljettamaan Italiaan asti kaameilla teuraskuljetuksilla, jotka ovat eläinrääkkäystä pahimmasta päästä. Italiassa syödään hevosenlihaa paljon.
        Ajattelepas, jos Julle-ponisi joutuisi tälle matkalle. Hevoset kärvisvät, jos niitä ei lopeteta kun on aika täysi!


      • heppaaaaaa

        Täällä muut ei kenkkuile ,kun sä!!!!!!!!!


    • Maalaisponi

      Mikä bäng? Hevoset lopetetaan sähköpistoolilla, joten veri ei lennä eikä ehdi tuntea kipua. Eihän lemmikin lopettaminen koskaan ihanaa ole, mutta jos hevonen kärsii ei sitä saa omista itsekkäistä syistä roikottaa hengissä. Monelle se on pelastus vaikka omistaja kärsiikin...

      • -Verbatim-

        Piikki luodissa rikkoo hevosen aivokuoren ja eläin kuolee välittömästi. Näin minä olen kuullut, lienee monta erilaista tapaa.


    • HEVOSENOMISTAJA

      OTAPPA JÄRKI KÄTEEN, MIETI NYT ETTÄ ULKOMAILTA TUODAAN HEVOSENLIHAA TÄNNE KALLIILLA JA TÄÄLLÄ HYVÄ LIHA LAITETAAN MONTTUUN.

      OMA VANHA RAVURINI MENI TEURAAKSI, ESTERATSUNI MENI KYLLÄ MONTTUUN KUN SE OLI PAKKO LOPETTAA JA TEURAAKSI EI OLISI VOINUT LAITTAA KUN VAROAIKA LÄÄKEAINEILLA MITÄ SILLE JOUDUTTIIN LAITTAAN OLISI OLLUT 30 VRK JA SITÄ SE RAUKKA EI OLISI KESTÄNYT

      EIKÄ SE TEHNYT OMASTA MIELESTÄNI MINUSTA HUONOA IHMISTÄ VAIKKA HEVONEN TEURAAKSI MENI, SITÄ PAITSI SILLOIN OLI MAA NIIN JÄÄSSÄ ETTÄ AIKA HOMMA OLISI OLLUT MONTTU KAIVAA...

      TÄNÄ PÄIVÄNÄHÄN ON TODELLA VAIKEAA EDES SAADA HEVONEN HAUDATTUA, NAAPURI HAUTAS 2 HEVOSTAAN, SILLÄ SEURAUKSELLA ETTÄ YLEMPÄÄ TULI SITTEN MÄÄRÄYS ETTÄ HEVOSEN RUHOT PITIKIN KAIVAA TAKAISIN YLÖS MONTUSTA, EI SAANUT HAUDATA!!!

      MIETI JÄRJELLÄ, SAMAHAN SE OLISI JOS ALETTAISIIN TÄMÄ SAMA PELI LEHMISTÄ JA SIOISTA SUN MUISTA, JOKU VOI TYKÄTÄ LEHMÄSTÄ LEMMIKKINÄ YHTÄ PALJON KUIN HEVOSESTA!!!

      JOKAISELLA ON OIKEUS MIELIPITEESEENSÄ MUTTA MIETTIKÄÄS NYT JÄRJELLÄ!!!

      • Tällästä tää sitten on??

        Olen hevosihminen ja rakastan hevosia ja muitakin eläimiä koko sydämmestäni. Hyväksyn sen silti että jotkut vie hevosensa tapettavaksi. Jokainenhan sen itse päättää sydämmeessään haluaako haudata entisen ehkä parhaankin ystävänsä vai viekö sen teurastamoon... Niin ja tuohon vielä. Niin kun teurastamossa tapetaan hevonen.. Hevonen ei tunne sillä hetkellä mitään.. Mutta itse en pystyisi hevostani tappamaan. Mutta tässä lopuksi: Jokainen päättää sen itse omassa sydämmessään...


      • julle-poni
        Tällästä tää sitten on?? kirjoitti:

        Olen hevosihminen ja rakastan hevosia ja muitakin eläimiä koko sydämmestäni. Hyväksyn sen silti että jotkut vie hevosensa tapettavaksi. Jokainenhan sen itse päättää sydämmeessään haluaako haudata entisen ehkä parhaankin ystävänsä vai viekö sen teurastamoon... Niin ja tuohon vielä. Niin kun teurastamossa tapetaan hevonen.. Hevonen ei tunne sillä hetkellä mitään.. Mutta itse en pystyisi hevostani tappamaan. Mutta tässä lopuksi: Jokainen päättää sen itse omassa sydämmessään...

        joo,oon melko sammaa mieltä


      • L.....l
        Tällästä tää sitten on?? kirjoitti:

        Olen hevosihminen ja rakastan hevosia ja muitakin eläimiä koko sydämmestäni. Hyväksyn sen silti että jotkut vie hevosensa tapettavaksi. Jokainenhan sen itse päättää sydämmeessään haluaako haudata entisen ehkä parhaankin ystävänsä vai viekö sen teurastamoon... Niin ja tuohon vielä. Niin kun teurastamossa tapetaan hevonen.. Hevonen ei tunne sillä hetkellä mitään.. Mutta itse en pystyisi hevostani tappamaan. Mutta tässä lopuksi: Jokainen päättää sen itse omassa sydämmessään...

        Ei sitä hevosta tarvitse itse sinne teurastamon viedä. Se voidaan myös hakea autolla pois.


    • Mohammed Hussein

      Hei!

      Mielestäni hevoset sopii erittäin hyvin teurastettavaksi. Olen suunnitellut sellaista mobiilia makkaratehdasta, rekan peräkonttiin. Tämän makkaratehtaan voi viedä esim. hevoskilpailuihin, ja siten huonosti menestyneet kaakit voidaan prosessoida helposti säilykkeiksi!

      Tämä makkaratehdas toimii siten, että hevonen laitetaan toisesta päästä sisään, josta se joutuu eräänlaiseen lihamyllyyn. Ensimmäisessä hevosesta lasketaan veret ulos ja samalla hyvin terävät terät silpovat sen ruumiin palasiksi. Tämän jälkeen silvottu hevonen joutuu myllyyn, joka hienontaa hevosen vielä pienemmiksi paloiksi. Sitten Säilytyskone on viimeisenä, joka purkittaa hevosen säilyketölkkiin ja laittaa siihen sopivan etiketin.

      Vaiheessa, jossa hevosen silpominen aloitetaan, hevosen veret tulevat vaunun pohjasta olevasta viemäriaukosta ulos! Koko prosessi myös kuvataan, joten auton ulkopuolelta voi seurata miten hevonen muuttuu säilykkeeksi. Mitään tainnutusta ei tarvita vaan hevonen laitetaan suoraan terien käsiteltäväksi, sillä tainnutus ym. pilaa lihan maun!

      Sitä paitsi on hevosen vika, jos ne menestyy huonosti kilpailuissa, joten niitä pitää rangaista, ei ihmistä!

      • normaali-ihminen

        Pojat on just tollasii teurastetaan juustoraastimella niin veri lentää-tyyppejä, niin kuin nim. Mohammed Hussein. Tää paikka on hevoshulluille ja hevostenhoito-keskustelu paikka. Jos oikeesti saisit pistoolin käteen niin et varmaan pystyis lopettaan ees rottaa...Että jotkuu tapposivut sitten erikseen..


      • kyllästynyt

        Mikä eläimiä kiduttava Hitler sinäkin olet?
        Minä ainakin tekisin näin: 1. Lopettaisin
        Ystävän rauhassa kärsimyksistä.
        2. Veisin hevosen TUHKATTAVAKSI
        Siinä on helppo selitys kaikkiin teidän
        Marakattien valituksiin....
        Se ei aiheuta ongelma jätettä ollenkaan
        Ja sitä ei tarvitsisi hylätä teurastamolle.
        Siinä on paikka minne viedä päivänsä elänyt
        Vanhus. JA vielä kysyttävää: Miksi SINÄ sanoit
        Että HEVOSTA pitää rankaista? IHMINEN on
        KAUHEA bakteeri joka saastuttaa maailman
        Ja luulee olevansa joku KINGI?! Pah ja pah
        Tasa arvo tasa arvo Hitlerit täälä asustaa
        Muitakin kun kaksijalkaisia syöpäläisiä.
        PS:Voitte lähettää vastakommenttia...
        Ette te vähä älyiset pummit mitään tajua.
        Mun mielipide PYSYY samana mitäs te siitä
        Pitäisitte jos ihminen teurastettais?
        Kauhea kriisi syntyis...
        Tasa arvo... Koittakaa nyt tongauttaa se noihin pieniin
        Aivoihinne.


      • Monetsaaneetmailasta

        Te homot ei oo hevosen vika jos vaikka se ontuu ja laitetaan kisoihin ja sama asia se on jos ihminen silvottaisiin elävältä! Hevoset elää ja tuntee kipua! Jos jossain nään sut niin toivon pesäpallo mailan olevan lähellä!


      • Heponeeeen

        Taisit "läpällä" kirjoittaa, mut kai takuut et tollanen "lihamylly" ei oikee toimi ku pitäis erotella läskit yms. pois


    • -Verbatim-

      Teurastamoiden puuttumisen takia hevosten omistajille tulee ongelma miettiessä minne hevosensa laittaa, kun hevonen on tiensä päässä.

      Hevosen hautaaminen vaatii kaivurin, koska sille on kaivettava syvä monttu. Ympäristönsuojelun takia hevosta EI VOI haudata minne haluaa, sillä kuolleena hevonen on ONGELMAJÄTETTÄ. Ja minne hautaat hevosen pääkaupunki seudulla?? Täällä kehä kolmosen takana se on helpompaa! ;)

      Kaustisella sijaitsee jätteenkäsittelylaitos, minne voi raadot viedä, mutta tämäkään eisuju ongelmitta. Raatoja keräilevä keräysauto ei kerkeä toiselta puolelta suomea toiselle puolelle suomea viidessä minuutissa. Siihen kestää päiviä, jollei viikkoja. Sinä aikana raato on pressun alla tallin kulmalla, joka alkaa haista jo muutaman tunnin kuluttua hevosen lopetuksesta. Ei tätäkään kukaan halua!

      Sitä paitsi, koirille on hyväksi syöttää "puhdasta" lihaa, missä ei ole kemiallisia aineita ja hehkutusaineita, kuten raksuissa ja muissa koirille syötettävissä makkarapaketeissa.

      • Hevosen ystävä<3

        Ovat ne ihmistenkin raadot jätettä :p


      • Outoukkeli

        No täällähän on sanottu se tuhkaus ihmisiä tuhkataan ,koiria tukataan ,kissoja tuhkaataan miks ei hevosia


    • tietäjä............

      jos kaikki teuratamot suljettaisiin,joutuisivat vanhat hevoset tai ponit kärsimään vanhuuden vaivoista,sillä jos sen vie lopetettavaksi vaikka ensin lääkäriin,ne eivät lopeta sitä sillä teurastamot eivät enää olisi olemassa. ja tiedoksi että kun meetvurstia ei syödä enää niin paljon kuin ennen,joutuvat vanhat heppaparat kärsimään vanhuutta.siinä on vähän asiaa sinulle! ja jotkut ovat lihansyöjiä niinkuin minä,ja minusta kaikkien juuri pitäisikin syödä lihaa.ei vegaaneissakaan silti mitään vikaa ole.

      • Jokutyyyppi

        Kenenkään ei pitäisi syödä lihaa olen vegaani ja ylpeä siitä nimittäin liha tuotanto saastuttaa enemmän kuin autot, junat ja raitiovaunut yhteensä ja jos olette lueskelleet nettiä niin täällä monen mielestä pitäisi lopettää lihatuatanto niinkuin kolmasosassa maailman maissa *voi ei mistä saamme proteinit ja raudat jos emme syö lijaa* no kuulkaas kohta täälläkin syödään ötököitä niin kuis niissä muissa lihattomissa maissa ja sitten kaikki haluavat olla vegaaneja


    • ------------

      Tiedätköhän sä nyt ihan varmasti mistä puhut ?
      Ootko koirien nukuttamistaki vastaan sitten ? joskus on vaaan pakko päästää irti, ei ne teurastamot hevosia kiduta,. parempi se hevoonen on päästää päiviltä ku kiduttaa sitä,.

    • Kuolen nauruun! :pp

      Oon samaa mieltä Julle-poni. Noi väittää sua kakaraksi
      Mutta mitäs NE sitten on? Eihän lapsirakkaat aikuiset nyt
      Voi lapsia haukkua... Oon itse ainakin sitä mieltä ettei niin
      Ylväs eläin kuin H-E-V-O-N-E-N sovi teuraaksi... Päin vastoin...
      Mitäs sitte jos eläimet menis hautaan ja ihmiset teuraaksi :p
      Että miettikääpäs sitä kun menette nukkumaan rasismiset
      Makkaran palvojat :pp HEVOSET KUNNIAAN!!

      • Matamimmi

        Miten sinä hävittäisit rakkaan hevosesi kun näet että sen aika on tullut täyteen ja se enää kituu?


      • Omitui

        No sitten kutsutaan eläinlääkäri ja hän lopettaa hevosen hevonen tuhkataan ja haudataan


    • Pultti-on-paras

      Paras tapa ikinä päästää hyvä ystävä kärsimyksistä on asiansa osaava henkilö pulttipistoolin kanssa.
      Nopea ja kivuton.
      Lihan hinta vaan törkeen huono.

      Suomeen tuodaan ulkomailta hevosenlihaa sp. saman verran kuin kukkahattuilijat polttaa tuhkaksi, ei ihan oikein mene.

      • Kummalista toki on, että 50 senttiä kilo muuttuu savustettuna ihanana hevosena 50 euroon kilo.

        Jos lompakko kestäisi, söisin pollea päivittäin.


    • Tinderfly

      Otan kantaa. Minun mielestäni hevosen liha on hyvää. Hevosen liha sopii ruoaksi samoin kuin hirvi taikka nauta. Koiran ruoaksi sopii yhtä hyvin kuin muutkin lihat. Miksi heittää hyvää lihaa hukkaan. Nälkä vuosina syötiin omat koiratkin. Minusta on vähän kuvitteellista ajatella että hevonen ajattelisi menettäneensä elämänsä. Se on ihmisen tapa ajatella tunteilla. Edellisen hevoseni kanssa oltiin siinä pisteessä ettei sitä voinut myydä kellekkään ku oli raasu päästään niin sekaisin. Itse olin tuota isoa hevosta turhan ystävänä kohdellut. Ei se hevonen välittänyt jos jäin alle tai minuun sattui. Mietittiin että laitetaanko teuraaksi vai miten tehdään. Onneksi löytyi ongelma hevos kouluttaja ja stuntti ratsastaja joka sekin totesi kuukauden hänellä olleensa että turhan arvaamaton. Hevonen ei mennyt teuraaksi koska oli nuori ja sopi toisiin tehtäviin. Itse en kestä katsoa kun hevonen kärsii ja vaikka kipeää tekisikin niin veisin teuraaksi ettei se turhaan kärsisi ja että siitä jotain hyötyä olisi. Hevosta ei oteta teuraaksi turhaan. Kyllä ne teurastamolla katsoo että mikä hevonen kelpaa. Ja miten vegaanisuutesi liittyy asiaan. En ymmärrä.

    • onnellistalihaa

      Monet hevoset menevät teuraaksi esimerkiksi pahojen jalka vikojen takia, joiden vuoksi hevosta ei voi enää käyttää mihinkään, vaan seisoisi toimettomana tallissa/tarhassa tai menisi kiertoon. Myös monille ex-ravureille teurastamo on paras mahdollinen vaihtoehto, sillä monet niistä päätyvät halvan hintansa vuoksi kokemattomalle omistajalle ja kiertoon, joka on myös hyvin stressaavaa hevoselle.
      Näin 14-vuoden hevostaustalla söisin hyvin mielelläni hevosen lihaa. Hevoset saavat usein olla erittäin hyvissä oloissa, usein laiduntaa kesät laumassa ja saavat toteuttaa muutenkin luontaisia tarpeitaan. Toisin on esimerkiksi sioilla, jotka elävät pienissä ahtaissa tiloissa sisällä koko elämänsä stressaantuneena ja huonovointisena. Kumpaa siis ennemmin syöt, sikaa vai hevosta?

    • Miumauuu

      Aivan samaa mieltä asiasta edellisen kirjoittajan kanssa!!!

    • tätiratsastaja

      On tää keskustelu kyllä taas! Ihan voiaan heti alkuun selventää niille jotka jauhavat tuhkaamisesta, niin tuhkaamisesta tulee isommat kulut kuin siitä että vie hevosen teuraaksi. Joillekkin vanhoille naisille ja miehille, jotka ovat kokoikänsä hevostöitä tehneet, on hienoa että hevone jatkaa tehtäväänsä vielä kuopassakin. Ja, "teurastamot alas" meinasitkos samalla alottaa mielenosotuksen myös muun lihakarjan tuotantoon? Ja vink vink, Suomi24 ei oo paras paikka alottaa kannanottoa jos edes kuvittele että sen pitäs johtaa johonki. Ja eikö olekkin kiva kun syö kotimaista lihaa, peräti luomua? Vai syötkö oikeasti mielummin lihaa, joka on tuotu kalliisti suomeen, eikä siulla ole mitään hajua siitä, miten eläintä on ruokittu, kohdeltu, hoidettu jne ulkomailla. Ulkomailta tulleessa lihassa voi olla ihmiselle haitallisia antibiotteja, mitä liian useille teuras eläimille syötetään. Suomessa tälläisten eläinten lihotussyöttäminen on kielletty. Ja taas jos kattoisi omaa nokkaa pidemmälle. Siunkin vannhempien palkasta menee veroja, ja verorahoilla ostetaan ulkomailta lihaa, mistä ei tiedä onko se edes terveydelle hyväksi. Ne verorahat voitaisiin käyttää muuhunkin. No, tämä on jotenkin ehkä turhaa puuttua keskusteluun, hauskempaa on seurata vierestä :)

      • prseetolalla

        "Joillekkin vanhoille naisille ja miehille, jotka ovat kokoikänsä hevostöitä tehneet, on hienoa että hevone jatkaa tehtäväänsä vielä kuopassakin."

        Mielestäsi henkilöt, joiden toimeentulo on ollut täysin riippuvainen hevosen hyvinvoinnista ja terveydestä, olisivat hyvillään poismenneen työtoverin maanparannus ominaisuudesta?
        Kuinka syvällä sinun pääsi onkan siellä itsekeskeisyydessäsi?

        PS: TÄTIratsastajia ei pitäisi päästää kilometriä lähemmäs minkäänlaista kavioeläintä!


    • Teurastamotmaantasalle

      Niimpä, yhtä hyvin ihmisen saa tappaa..

    • Japyhjapah

      Mitä pahaa on suomalaisissa teurastamoissa? Ei niitä hevosia oikeen voi siihen takapihallekkaan haudata... Sitä paitsi ampuminen on kivuton tapa lopettaa hevonen tai mikä tahansa eläin. En siis näe siinä mitään väärää. Mieluummin hevonen menee koiran ruuaksi kuin omalle lautaselle. (Tosin hevosenlihan sanotaan olevan hyvää) ainoa haittapuoli tai joissain tapauksissa hyvä puoli on se, että lihasta saa todella huonon korvauksen. P.S Opetteleppa kirjoittamaan oikein;)

    • 1ssu

      kyllä hevosiakin tuhkataan.tiedän muutaman, jotka on tuhkattu.oli muuten ekat tuhkatut hevoset suomessa. ja olen samaa mieltä: on häpeällistä viedä pitkään palvellut eläin lihoiks, kun sen vois eläinlääkäri nukuttaa ja tuhkata.onneks yhä harvemmin hevoset päätyy lihoiks, moni ei sitä halua vaan mielummin tuhkaa ystävänsä.

    • 1ssu

      ehkä olis parempi jos tämä ketju suljettais koska tämä aihe nähtävästi jakaa mielipiteet.eli olis hyvä jos tämä ketju suljettas ja tästä aiheesta ei enää puhuttas ettei syty sanasota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe