Minikaivuri

harkinnan alla

Pitäis hankkia minikaivuri toukokuussa,mutta millanen?
Kaivuri tulis VAIN omaan omakotitalon pihan kaivuuseen.
Aikaisempaa kokemusta kaivureista ei ole,siksipä kyselisin neuvoja koneen hankintaan.

Jokin 1.5-3.0tonnin kone,teloilla.
Budjetti noin 10000€.
Ilmoituksia seuranneena kyseisellä summalla sais,Yanmarin,Neusonin ym...

Mitä konetta suosittelisitte ja miksi?

35

42483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minikaivureista

      Tuota, tuota ... jos sulla ei ole aikaisempaa kokemusta kaivureista niin kannattaa moinen hankinta unohtaa. Teetä homma ammattilaisilla niin säästät omia ja omaisten hermoja, rahaakin säästyy.

      • Aloittaja

        Olen samaa mieltä,että ei ole kannatusta omaa konetta hankkia,jos järellä ajattelee ja taloudellisesti,mutta,mutta...

        Asiallinen kommentti,mutta olen kuitenkin päättänyt ostaa pienen kaivinkoneen toukokuussa.
        Harrastushan se on tuokin ja aina harrastus maksaa.

        Kommenteja nyt haluaisinkin pelkästään koneista,millainen ja perustelut mukaan.


      • jos
        Aloittaja kirjoitti:

        Olen samaa mieltä,että ei ole kannatusta omaa konetta hankkia,jos järellä ajattelee ja taloudellisesti,mutta,mutta...

        Asiallinen kommentti,mutta olen kuitenkin päättänyt ostaa pienen kaivinkoneen toukokuussa.
        Harrastushan se on tuokin ja aina harrastus maksaa.

        Kommenteja nyt haluaisinkin pelkästään koneista,millainen ja perustelut mukaan.

        vuokraisit koneen, ei tarvitse sitten tapella korjauksien kanssa. tuohon hintaan vuokraa koneen yli vuodeksi!!!


      • aloittaja
        jos kirjoitti:

        vuokraisit koneen, ei tarvitse sitten tapella korjauksien kanssa. tuohon hintaan vuokraa koneen yli vuodeksi!!!

        Niin en oikein innostu vuokra-ajatuksesta.
        Vuodeksi kone käyttöön,mut sen jälkeen ei sitten ole kuin muistot jälellä.
        Koneesta saa aina jotain takaisin kun sen myy,säilyttää hintansa aika hyvin.

        Remontti ei ole niin pelottava asia kuin ehkä tästä kirjoituksesta luulis.
        Olen raskaskoneasentaja.
        Kuorma-autot,traktorit,ha-autot.ym.on jollain tavalla tuttuja.
        Kaivinkoneet on vieraita!
        Siksipä näkemyksiä kaivinkoneista lukisin.
        Kaivinkoneen osto on lähes sama kuin"sika säkissä"tyyliin.


      • Kaivurimies
        aloittaja kirjoitti:

        Niin en oikein innostu vuokra-ajatuksesta.
        Vuodeksi kone käyttöön,mut sen jälkeen ei sitten ole kuin muistot jälellä.
        Koneesta saa aina jotain takaisin kun sen myy,säilyttää hintansa aika hyvin.

        Remontti ei ole niin pelottava asia kuin ehkä tästä kirjoituksesta luulis.
        Olen raskaskoneasentaja.
        Kuorma-autot,traktorit,ha-autot.ym.on jollain tavalla tuttuja.
        Kaivinkoneet on vieraita!
        Siksipä näkemyksiä kaivinkoneista lukisin.
        Kaivinkoneen osto on lähes sama kuin"sika säkissä"tyyliin.

        Voi olla kallis harrastus, meillä hajosi n. 7 vuotta vanhassa Kobelcossa kääntövaihde viime vuonna, maksoi muuten 9700 €.
        Joten ota huomioon, että koneen hinta voi sitten mennä ensimmäisessä remontissa.
        On sitten ihan sikakaliit varaosat Kobelcossa, mutta saa parissa viikossa, moneen merkkiin voi olla, ettetsaa ollenkaan. Caterpillar on myös osistaan hirmun kallis.
        Kaliitaremontteja tulee juuri napamoottoreihin ja kääntövaihteisiin, kun konetta vähän käytetään ja kumitiivisteet kuivuu. Tulee öljyvuoto ja kun pienessä koneessa näissä paikoissa on kahvikupillinen öljyä, ei huomaa jasilloin paukahtaa.
        Muuten nuo pikkutelakaivurit on merkkiin katsomatta yllättävän vahvoja, muttasitten kun sattuu, niin maksaa koneen hinnan helposti.


      • pillarimies
        Kaivurimies kirjoitti:

        Voi olla kallis harrastus, meillä hajosi n. 7 vuotta vanhassa Kobelcossa kääntövaihde viime vuonna, maksoi muuten 9700 €.
        Joten ota huomioon, että koneen hinta voi sitten mennä ensimmäisessä remontissa.
        On sitten ihan sikakaliit varaosat Kobelcossa, mutta saa parissa viikossa, moneen merkkiin voi olla, ettetsaa ollenkaan. Caterpillar on myös osistaan hirmun kallis.
        Kaliitaremontteja tulee juuri napamoottoreihin ja kääntövaihteisiin, kun konetta vähän käytetään ja kumitiivisteet kuivuu. Tulee öljyvuoto ja kun pienessä koneessa näissä paikoissa on kahvikupillinen öljyä, ei huomaa jasilloin paukahtaa.
        Muuten nuo pikkutelakaivurit on merkkiin katsomatta yllättävän vahvoja, muttasitten kun sattuu, niin maksaa koneen hinnan helposti.

        olla yhtä kalliit mutta niitä osia ei kyllä ootella kahta viikkoa! että onneks olkkoon vaan kun oot valinnut keskon ja kobelcon


      • aloittaja
        Kaivurimies kirjoitti:

        Voi olla kallis harrastus, meillä hajosi n. 7 vuotta vanhassa Kobelcossa kääntövaihde viime vuonna, maksoi muuten 9700 €.
        Joten ota huomioon, että koneen hinta voi sitten mennä ensimmäisessä remontissa.
        On sitten ihan sikakaliit varaosat Kobelcossa, mutta saa parissa viikossa, moneen merkkiin voi olla, ettetsaa ollenkaan. Caterpillar on myös osistaan hirmun kallis.
        Kaliitaremontteja tulee juuri napamoottoreihin ja kääntövaihteisiin, kun konetta vähän käytetään ja kumitiivisteet kuivuu. Tulee öljyvuoto ja kun pienessä koneessa näissä paikoissa on kahvikupillinen öljyä, ei huomaa jasilloin paukahtaa.
        Muuten nuo pikkutelakaivurit on merkkiin katsomatta yllättävän vahvoja, muttasitten kun sattuu, niin maksaa koneen hinnan helposti.

        Näin on että jos sopivasta paikasta poikii niin koneen hinta tuplaantuu.
        Kuten josain viestissä kerroinkin niin remontin teko ei ole kynnyskysymys,korjausvinkkejä kyllä saan,mutta sit rupee oleen jo kynnyskysymys kun puhutaan koneen hintaisista osista.
        Ainahan sitä törmää varotuksiin just noista kääntövaihteista ja vetomoottoreista.
        Kääntövaihde on ihan vieras asia jos pitäis remonttia tehä.
        Vetomoottorit ei niinkään,mut maksaa nekin.

        Mitä lie maksaa hydraulipumput pieniin koneisiin?
        Moni MINUSTA tuore kone pääsee "jatkojalostukseen" jos pumppu menee!!!!

        Riskinottoa ei elämässä voi välttää:)


    • ihmessä

      kokeilemassa. Itse kävin kerran kokeilemassa 1,5 t. Yanmaria. Kun menin hyttiin totesin että tää ei ole mun kone. En oli pystynyt kaivamaan kun paakat otti reisiin kiinni (195/116) ja polvet etulasissa. Kannatta ostaa ennemmin se 3 t. Ylttää syvemmälle ja voi jo kuormata vaikka auton kyytiin.

      • aloittaja

        195/116 voimaa ja vipuvartta enemmän kuin Yanmarissa:)
        Kyllä minä mahun hyvin Yanmariinkin,olen joskus kävässyt istumassa,mutta en kaivanut.
        Kerran myös siirtänyt kauhaa jollain BelJobilla(en muista miten kirjoitetaan).

        On hieman noloa lähtee kokeileen kun ei osaa kunnolla liikkeitä,kaivamisesta puhumattakaan.
        Käsityksen koneen kunnosta saa vain kokeilemalla ja vertaamalla muihin.Täytyis olla vaan sitä vertailukohtaa,mutta ei ole.
        Uskoisin että 3tonnin kone olis paljon mukavampi kaivaa,mutta hintakin pomppaa aika rajusti.
        Oikeestaan en yhtää kolmen tonnin konetta ole löytänyt 10000 eurolla.
        Eikä minun tarvii autoon kuormata.
        Riittää hyvin kun traktorin kärryyn ylettyy.

        Mitä näin äkkiseltään olen huomannut niin monessa on Yanmarin kone,3syl.
        Erottuuko jokin merkki edukseen kestävyydessään ja ylläpitokuluistaan?


      • lkv
        aloittaja kirjoitti:

        195/116 voimaa ja vipuvartta enemmän kuin Yanmarissa:)
        Kyllä minä mahun hyvin Yanmariinkin,olen joskus kävässyt istumassa,mutta en kaivanut.
        Kerran myös siirtänyt kauhaa jollain BelJobilla(en muista miten kirjoitetaan).

        On hieman noloa lähtee kokeileen kun ei osaa kunnolla liikkeitä,kaivamisesta puhumattakaan.
        Käsityksen koneen kunnosta saa vain kokeilemalla ja vertaamalla muihin.Täytyis olla vaan sitä vertailukohtaa,mutta ei ole.
        Uskoisin että 3tonnin kone olis paljon mukavampi kaivaa,mutta hintakin pomppaa aika rajusti.
        Oikeestaan en yhtää kolmen tonnin konetta ole löytänyt 10000 eurolla.
        Eikä minun tarvii autoon kuormata.
        Riittää hyvin kun traktorin kärryyn ylettyy.

        Mitä näin äkkiseltään olen huomannut niin monessa on Yanmarin kone,3syl.
        Erottuuko jokin merkki edukseen kestävyydessään ja ylläpitokuluistaan?

        Tervehdys, itse olen ajellut volvon 1,5 tonnisella jonkin aikaa ja ollut erittäin tyytyväinen omistaja!

        Konehan on peljob volvon tarroilla, mutta sehän ei menoa haittaa koska kone on aina ollut hyvä ja on vieläkin. Tuolla budjetilla pitäisi irtoa vm.2000 jossa tunteja mittarissa reilu parituhatta. Väljyyttä löytää varmasti tuon ikäsestä, mutta siitä pääsee pikku rempalla eroon.

        Onnea koneen etsintään!!!


    • samahomma

      terve mulla oli samahomma, eli kone piti laittaa omaan käyttöön ja en koskaan ollut istunut koneen puikoissa, hankin itelle yanmar b15 minikaivurin se löytyi vihdistä. ihteeni huvitti kun menin konetta kahtoo niin se myyjä kysy että haluatko koe kaivaa sanoin että enosaa en ole ikinä kaivanut. no kaveri esitteli koneen ja kertoi siitä ja totesin että kone on hyvä. ostin sen 2005 lokakuussa. kone tuli parinviikon perästä ja aloin harjoittelemaan aluksi tuntui epätoivoiselta mutta siitä se vaan lähti ja nyt olen omat pihat kaivellut ja laittanut olen myymässä nyt taloni pois ( kaupat on tehty ) joten mulla kone olis joutilaana se on vm99 ajettu n2436h ja olen kyllä huoltanut sitä ohjekirjan mukaan, kone on tosi hyvä ei vuoda eikä syö öljyä, jos sinua kiinostais tuo kone niin kirjoitappa [email protected] niin voin kertoa lisää.

      • myös myös

        KH-koneesta klaukkalasta.Siistiä koneita
        ja myyjät pitää sanansa.


      • Anonyymi

        kerrankin hyvä kommentti kysyjälle


    • Volvon

      Volvo on kaikkein paras minikaivinkone jota valmistetaan..liikkeet pehmeitä kaikissa pikkukoneissa 1,5 tonnista ylöspäin...rolacilta löytyy vähänajettuja mutta hintaluokka on puolta isompi...vilkase www.mascus.com, sieltä löytyy kaikenlaisia löytöjä..

      • tuonti

        Niin, kokemuksen perusteella koneet ovat paremmassa kunnossa. Se johtuu suurimmissa määrin siitä että suomessa samanlaisella koneella on ajettu 5000 tuntia niin saksassa onkin ajettu vasta 2000 tuntia.

        Sama koskee autoja ja muitakin, vehkeet vaihdetaan uusiin nopeammin kuin suomessa.


      • Viestit
        tuonti kirjoitti:

        Niin, kokemuksen perusteella koneet ovat paremmassa kunnossa. Se johtuu suurimmissa määrin siitä että suomessa samanlaisella koneella on ajettu 5000 tuntia niin saksassa onkin ajettu vasta 2000 tuntia.

        Sama koskee autoja ja muitakin, vehkeet vaihdetaan uusiin nopeammin kuin suomessa.

        Saksasta ammatikseen koneita tuovan viesti yhteystietoineen hävis!!!!!


      • Anonyymi

        Näin on. Hydrauliikan esiohjaus on omaa luokkaansa. Verrattuna esm. Hyuandain paskoihin nille kun tarjoo tasaushommissa useempaa liikettä ne rupee ravistaa tai nykimään.


    • kaikkikaivureista
    • pihakuokka

      Ostin viime kesänä käytetyn 1.5 t Yanmar kumitelakoneen pihakuokaksi. En ollut koskenut kaivuriin tässä välillä 20 vuoteen. KH-koneen myyjät osaavat palveluammatin, olen ollut tyytyväinen neuvoihin ja kohteluuni. Kaikki maksaa, näin tämä maailma vaan pyörii. Yanmarini on toiminut ihan tyydyttävästi ja otin sillä auki jopa rakennuksen pohjat. Harrastuksekseen kun tekee, pienikin kone on riittävä. Hyvin ylettyy traktorin lavalle kuormaamaan ja neljä erilaista kauhaa takaa monipuolisen työkentän kaapeliojista luiskien tasailuun ja soran levitykseen. Luiskakauhan kallistin on muuten ehdoton peli pienessäkin koneessa. Rohkeasti vain kone kotiin ja kaivamaan, ensin naapurit vittuilevat, mutta kohta ollaan jo pyytelemässä erilaisiin kaivutöihin.

      • Yanmarista kiinnostunut

        Osaatko sanoa Yanmarin omistajana, onko -93 Yanmar B17:ssä levitettävät telat?


    • rakennus saaressa

      Tervehdys!
      Joko koneasia ratkesi?
      Itsellä on samat aikomukset!
      Oletko päättänyt, hankitko suomesta vai ulkomailta?
      Itse olen katsellut myös Saksan markkinoita.
      Saako sinuun yhteyttä, voisi yhdistää voimat etsintään?

    • yanmar B15

      Hei.
      Minä hommasin aikoinaan samaa tarkoitusta varten Yanmar B15 minimaivinkoneen (1500 kg). Kumitelallinen. Vuosimalli on 1998. Käyttötunteja on kertynyt n. 2450. Nyt usean vuoden jälkeen kotityöt alkavat olemaan pikkuhiljaa tehty ja ajattelin myydä sen hyvään kotiin. Hintapyyntöni on 10 000 euroa. Laite on erittäin siisti. kaikki toimii. Lisähydrauliikka lähdöt. Manuaalit mukaan. Siinä on lämmitettävä lasihytti. Etuikkuna ja sivuikkuna avattava. Valot on ja toimivat. Lähetän sinulle kuvia tarvittaessa. Tietenkin tarjouksia otetaan vastaan, mutta mielellään vasta sitten, kun tarjoaja on nähnyt koneen.

      Terveisin

      jari

      • tapsa1963

        vieläkö yanmar b15 on myynnissä olisin kiinnostunut jos vielä löytyy


      • B 15
        tapsa1963 kirjoitti:

        vieläkö yanmar b15 on myynnissä olisin kiinnostunut jos vielä löytyy

        Hei

        Yanmar on vielä pihalla, omalla pihalla. Pari katsojaa on käynyt, mutta kumpikaan ei ole vielä saapunut rahatukun kanssa. Myynnissä on edelleen. Missä päin vaikutat? Itse olen Perttelissä, Salon seudulla. Pääsääntoisesti olen kotosalla, jos päätät poiketa kylässä. Osoitteeni on Ihamäentie 139, Pertteli. Kaivuri on ehjä ja kunnossa. itse olen pitänyt pientä huoltokirjaa. Minut tavoittaa myös puhelimella, 050-9187189.

        Kuljetuslavettia minulla ei ole.

        -jari


      • Suo kuokka ja...
        B 15 kirjoitti:

        Hei

        Yanmar on vielä pihalla, omalla pihalla. Pari katsojaa on käynyt, mutta kumpikaan ei ole vielä saapunut rahatukun kanssa. Myynnissä on edelleen. Missä päin vaikutat? Itse olen Perttelissä, Salon seudulla. Pääsääntoisesti olen kotosalla, jos päätät poiketa kylässä. Osoitteeni on Ihamäentie 139, Pertteli. Kaivuri on ehjä ja kunnossa. itse olen pitänyt pientä huoltokirjaa. Minut tavoittaa myös puhelimella, 050-9187189.

        Kuljetuslavettia minulla ei ole.

        -jari

        Minkalaisia ne yhdistelmäkoneet on. Kaverilla olis saatavilla sellainen Avant kone, jos siihen laittais kaivurivarustuksen. saisko sillä kaivettua pieniä perustuksia mökkihommina?


      • nääs...
        Suo kuokka ja... kirjoitti:

        Minkalaisia ne yhdistelmäkoneet on. Kaverilla olis saatavilla sellainen Avant kone, jos siihen laittais kaivurivarustuksen. saisko sillä kaivettua pieniä perustuksia mökkihommina?

        Ihan kokemuksesta vaan... avant on edullinen vaihtoehtoehto, mutta lelu kevyen painonsa takia. Jos tarkoituksena on siirtää rehua navetassa on ratkaisu avant. Jos tarkoitus on kaivaa tarvitset kaivinkoneen.


    • arkagnel

      Boppari eli bobcat 322 tai 323, meilläö ei ole nykyään enää muuita merkkejä käytös, koska:
      luotettava, saa osia ( ja ihan järki hintaan ), hyvä palvelu myyjäl ja huollos ja bopparis on se hyvä et arvo säilyy.

      • ihvg

        Mutta käytöltään 323 on huono verrattuna Jcb,Schaeff ja muihin yleisempiin..Liikkeet ovat tunnottomat,koppi alkeellinen sisältä,ei mikään helppo huoltaa,koppi ei kaadu..en kyllä suosittele,oma oli -05 323 ja vaihdoin sen Jcb 8018 -07 ja olen kyllä tyytyväinen ollut.


    • Samat mietteet

      Tuon kokoluokan NANTE:n saa uuden kun laittaa hieman 10:in päälle. Toimii varmasti vuoden vaikka kuinka paljon kaivat. Ja jos ei toimi niin takuut on kuitenkin voimassa! Suosittelen....
      Saat 10 takaisinkin vielä vuoden jälkeen.
      Ja uudella koneella on hienoa tehdä hommia, varoo vain menemästä kuraisilla saappailla hyttiin!

      • yuchai

        NANTE:n maahantuoja on peri suomalaiseen tapaan tehnyt ensin konkurssin ja taas jatketaan uusilla nimillä,ko. maahantuoja on tainnut tehdä jo muutaman konkurssin (?)


    • mikelsson

      tumi vaan mieleen että tarviiko kaivinkoneella ajamiseen niitä sauvoja jotka on kiinni pedaaleissa

    • tapsat

      käyttäkää ammattilaista p. 0409670517

    • maamiestyöläinen

      jos joku aikoo laittaa oman koneen niin mitä pil....se kellekään kuuluu.kaupunkilaisilla tahtoo vain olla taipumus neuvoa joka asiassa vaikka pitäshän se tietää että maalaismies osaa mitä tarttee

    • alvari2

      Ei sitä aina kannata ostaa, teet pitkäaikaisen vuokrasopimuksen niin ei tarvitse miettiä huolloista ja ylläpidoista. Ainakin http://www.vuokrakoneet.com tarjoaa pitkäaikaisia vuokria 25€/ päivä...

    • Oma kone paras kone

      Tottakai kannattaa ostaa oma kone. Konekuski pyytää 50 eur / h alv 0. Jos oma kone maksaa esim belgiasta tuotuna 10 000 eur niin sillä voi kaivella vaikka itse pari kk ja sitten myydä pois vaikka hintaan 12 000 ja ostajia löytyy helposti, kone koko 3 tonnia

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe