Penkkipunnerrus maksimiin..

Hoikkaminä

Terve bodaajat..

Olen treenannut jo pitkään.. aloitin 17vuotiaana ja nyt ikää 24.. Joten treenivuosia on takana 7.. Mutta kun aina syystä tai toisesta on tullut 4-12kk taukoja treeneihin aina kun penkiltäkin alkaa nousta yli 90kg.. Maksimi tähän menneessä on 97.5kg ja sillä nostolla olisi 100kg noussut, sen verran vauhdikkaasti ja hyvin tuli!

Nyt olen taas alkanut treenamaan 4kk paussin jälkeen ja maksimi on 80kg. Paras kehitys itselläni maksimii miettien on tullut todella tiukalla ylänosto treenillä ja rintaan asti otan vain yhden sarjan n. 90% maksimista. Mutta ylänostoissa otan reilu 110-130% enemmän kuin maksimi. Tällä tekniikalla sain joskus kiskottu sen 97.5kg ja kehitys oli sitä luokkaa että 1kk maksimi nousi 90kg => 97.5kg.

Oteleveys on hartioiden takia kapea sillä olen kuullut että leveä ote rikkoo hartiat. Onko muita tapoja vielä kiihdyttää penkinnosto maksimia. Tarkoitus ei ole kasvattaa isompia lihaksia vaan vain voimistaa lihakset! Olisi tavoite saada 120kg ennen kesän loppua. Treenaan 6-7pv viikossa!

19

8394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo?

      tuolla treenitaustalla pitäisi nousta natuna 140-150 kiloa, vaikka olisikin kuukausien taukoja. jos teet vain lyhyttä sarjaa raskailla painoilla, tulos ei nouse mihinkään. sama pätee jos treenaat yli 3krt viikossa ja aina tappiin asti.

      nyt penkkiohjelma remonttiin ja äkkiä! ilman lihaksia et voimaa tule saamaan. suosittelen pitkää jaksoa massapainotteista treeniä.

      • viulunkieli huutaa

        amisviiksi puhuu taas läpiä päänsä.
        tuolla treenitaustalla pitäisi nousta sitä ja tätä...huhhuh mitä skeidaa se suu taas suoltaakaan...
        paljon sulla on ikää? vastauksesta päätellen 15 vuotta?
        hyvin moni treenaaja vaikka treenaa 25 vuotta, ei nosta penkistä natuna välttämättä paljoa yli sadan kilon, johtuen hyvin monista syistä.

        joojoo kaikkihan ne sanovat,että kun treenataan vuosi,sen jälkeen nostetaan 100 kiloa ja kahden vuoden jälkeen 120 kiloa ja kolmen vuoden päästä 130 jne...
        silti suurin osa treenaajista,eivät koskaan yllä lähellekään 150 kiloa, vaikka treenivuosia olisi yhteensä 30 vuotta.
        käy kiertelemässä saleilla, niin huomaat missä ne painot liikkuvat isoillakin äijillä ja isoillakin saleilla.
        totuus on hiukan toinen.
        turha se on sanoa, että tuolla taustalla täytyisi nousta sitä ja tätä ja kaverilla vielä jatkuvasti taukoja.
        huhhuuuu ketään himasssa?


      • hoikkaminä

        juu juu.. epäilen hieman sinun teoriaa sillä ihmiset ovat yksilöitä ja lähestulkoon kaikki ei pääse monenkaan vuoden jälkeen yli 120kg tuloksiin. VARSINKAAN mikäli ei halua lisää lihasmassaa kun tietyin verroin. Lihasmassa ja voima ei kulje täysin käsikädessä. Voit treenata voimaa tai sitten voit treenata massaa. Massan treenaminen tapahtuu TÄYSIN eri tavalla kun voiman trenaaminen. Itse olen tyytyväinen massaani joten voimaa pitäisi vain saada lisää. Täsmälleen samankokoiset lihakset pystyy saavuttamaan todella erillaiset tulokset mikäli ne on treenattu eri tavalla. Tietenkin raja tulee vastaan liian pienillä lihaksilla mutta totuus on kuitenkin se että kaikki treenaajat ei halua olla kaappeja. Minulle riittää v muotoinen yläkroppa ja hyvät jalkalihakset ja itselläni massaa 77kg ja pituutta 185cm. Minulla on myös treeniohjelma jossa keskitytään nimenomaan VOIMAN treenamiseen ja siinä puhutaan että treenejä pitäisi olla n. 5-6kertaa viikossa ja treeni menee lähinnä näin. 5x60%, 4x75%, 3x85%, 2x95%, 1x100%, 1x110%(negatiivinen toisto). Ja tämän lisäksi tehdään pari muuta liikettä 2-3 kertaa viikossa.
        Tällä treenitavalla ei saada enää lisää lihasmassaa(tai tietenkin vähän mutta todella vähän). SUosituksena ohjelmassa vielä sanotaan että jos ei 100% nouse yli 5kg/kk niin pitää mennä takaisin massaohjelmaan. Itselläni tämän kaltainen ohjelma on toiminut n. 5-7.5kg kk vauhdilla mutta jostain syystä treenit on aina tyssänny johonkin tyhmään syyhyn ja sen takia mikäli ei ole lihasmassaa vaan lähinnä voimaa niin tulokset häviää TODELLA nopeasti. parin kuukauden paussi tuhoaa helposti 15-20kg maksimista jolloin siihen takaisin pääsemään saattaa kestää 4kk.. :(

        että näin!


    • kaverif
      • linkki!!

        Käsitteestä max.
        "Oikealla" ja "kuvitellulla" maksimeillakin on eroa.
        Liian helposti lepsahdetaan kun alkaa tuntumaan keljulta.
        "Oikea" vaatii keskittymistä. Ei ole kaikille itsestään selvää!

        Aloittajalle: Juniorini pyysi 15-vuotiaana minulta penkkitreeniä koska koulussa oli moisesta puhetta.
        Oma paino noin 70kg.
        Lähtötaso 85kg. 6vk:n jälkeen meni 120kg joka riittikin.
        Ryhdyimme treenaamaan enemmän muuta.
        Oli treenattu jo penkin ohessakin.
        Keväällä syväkyykky 150kg.

        Oleellista. Hepulla oli 10:n vuoden painitausta ja 3:n vuoden nyrkkeily. = paljon etunojia rystysillä.
        Liikuntataustalla on suurri merkitys kehitykselle.
        Ennen kaikkea harjoitteiden suunnittelun kannalta.
        16-vuotiaalta "Pinkypantterilta" on turha odottaa muutaman kuukauden jälkeen noita tuloksia.


      • hoikkaminä
        linkki!! kirjoitti:

        Käsitteestä max.
        "Oikealla" ja "kuvitellulla" maksimeillakin on eroa.
        Liian helposti lepsahdetaan kun alkaa tuntumaan keljulta.
        "Oikea" vaatii keskittymistä. Ei ole kaikille itsestään selvää!

        Aloittajalle: Juniorini pyysi 15-vuotiaana minulta penkkitreeniä koska koulussa oli moisesta puhetta.
        Oma paino noin 70kg.
        Lähtötaso 85kg. 6vk:n jälkeen meni 120kg joka riittikin.
        Ryhdyimme treenaamaan enemmän muuta.
        Oli treenattu jo penkin ohessakin.
        Keväällä syväkyykky 150kg.

        Oleellista. Hepulla oli 10:n vuoden painitausta ja 3:n vuoden nyrkkeily. = paljon etunojia rystysillä.
        Liikuntataustalla on suurri merkitys kehitykselle.
        Ennen kaikkea harjoitteiden suunnittelun kannalta.
        16-vuotiaalta "Pinkypantterilta" on turha odottaa muutaman kuukauden jälkeen noita tuloksia.

        Kyllä, toi on täysin mahdollista. Itse olen aloittanut hieman eri tasolta. ei liikunta taustaa ennen treenien alkua ja ei treeniopetusta joten kaiken piti oppia alusta. Muistan että saatiin kaverin kanssa ensimmäisellä treenikerralla penkistä 37,5kg ja omapaino oli ehkä 62kg. Pituutta oli silloin jo 185 joten hyvin hoikkarakenteisia ollaan. Nyt painoa on 78kg ja ei yhtään enempää rasvaa kuin silloinkaan niin oletan että on tullut alusta lähtien n. 16kg lisää lihasmassaa. En halua lisää lihasmassaa sillä se ottaa notkeutta pois kun nykyään tulee harrastettua kaikkea muuta liikuntaa missä notkeutta vaaditaan.

        vielä "maksimista": olen aina ottanut sarjat puhtaasti. Jalat on treeneissä penkin päällä jolloin selän käyrä lähes olematon ja maksimi otetaan rintaan asti hitaasti jolloin se ei "pomppaa" rinnasta milliäkään vaan se työnnetään rinnasta asti puhtaasti ylös.


      • jarno654

    • painon-nostaja

      ei millää pahalla, eikä niin hyvälläkää, mutta bodaus ei ole sun juttu et kehity olleenkaa. Ite olen alottanut 70kg penkistä ja olen reenannut puolitoista-vuotta ja penkki on jo 145kg ilman mitään doubingia. sun olisi syytä vetää jotain jos aiot menestyä, eteen tai taakse!!!

      • Vasta olet todellinen

        ..huumoriveikko!!Puolessatoista vuodessa penkkitulos parantunut 75kiloa!!!!!! Ehkä huonoin vitsi tällä foorumilla sen olemassaolon aikana!!! *Sairasta naurua!!* : )


      • Min-
        Vasta olet todellinen kirjoitti:

        ..huumoriveikko!!Puolessatoista vuodessa penkkitulos parantunut 75kiloa!!!!!! Ehkä huonoin vitsi tällä foorumilla sen olemassaolon aikana!!! *Sairasta naurua!!* : )

        Se on hyvinkin mahdollista.Itse olin treenannut 1,3v kun olin nostanut maksimin 70kg 135kg.Sen jälkeen tulin kipeäksi ja sairastelua kesti pari kk.Nyt taas salilla.


      • 115KG
        Min- kirjoitti:

        Se on hyvinkin mahdollista.Itse olin treenannut 1,3v kun olin nostanut maksimin 70kg 135kg.Sen jälkeen tulin kipeäksi ja sairastelua kesti pari kk.Nyt taas salilla.

        Olen 18vuotias. Oma maksmi 115kg. En ole nostanut puntteja kuin silloin tällöin pitänyt taukoa monta kuukautta ja taas nostellut punttia vähäsen, mutta sitäkin enemmän ruummiillista työtä tehnyt monta vuotta josta voi johtua maksimipainoni. Myös ruumiin rakenne vaikuttaa ehkä asiaan.


      • ihmiset hyvät
        115KG kirjoitti:

        Olen 18vuotias. Oma maksmi 115kg. En ole nostanut puntteja kuin silloin tällöin pitänyt taukoa monta kuukautta ja taas nostellut punttia vähäsen, mutta sitäkin enemmän ruummiillista työtä tehnyt monta vuotta josta voi johtua maksimipainoni. Myös ruumiin rakenne vaikuttaa ehkä asiaan.

        Voi voi... millon ihmiset oppii, että jos haluat kunnon vastauksia niin etsi aiheeseen suoraan liittyvien sivustojen keskustelupalstoja. Johonkin Suomi24 keskustelupalstalle ei kannata tulla kirjoittamaan mitään jos haluaa oikeasti kunnon vastauksia!


      • rwydfg
        ihmiset hyvät kirjoitti:

        Voi voi... millon ihmiset oppii, että jos haluat kunnon vastauksia niin etsi aiheeseen suoraan liittyvien sivustojen keskustelupalstoja. Johonkin Suomi24 keskustelupalstalle ei kannata tulla kirjoittamaan mitään jos haluaa oikeasti kunnon vastauksia!

        geenit on ratkaisevimmassa asemassa naturaalilla, kuinka paljon tietyn ajanjakson jälkeen saa penkistä ylös.

        Jos on koko ikänsä istunut tietokoneella pelejä pelaten, ja puolentoista salivuoden jälkeen nostaa 140 kiloa, geenit on erinomaiset. Jos on koko ikänsä kantanut vehnäsäkkejä maatilalla ja puolentoista salivuoden jälkeen nousee 100 kiloa, kannattaa harkita kestävyyslajeja.


      • hiljaa hyvä tulee
        rwydfg kirjoitti:

        geenit on ratkaisevimmassa asemassa naturaalilla, kuinka paljon tietyn ajanjakson jälkeen saa penkistä ylös.

        Jos on koko ikänsä istunut tietokoneella pelejä pelaten, ja puolentoista salivuoden jälkeen nostaa 140 kiloa, geenit on erinomaiset. Jos on koko ikänsä kantanut vehnäsäkkejä maatilalla ja puolentoista salivuoden jälkeen nousee 100 kiloa, kannattaa harkita kestävyyslajeja.

        juuri ton takia 90% ei nosta yli 100 kiloa ,koska yritetään joka kerta nostaa enemmän ja enemmän..
        eli treenataan liian isoilla painoilla ja kehitys lakkaa 3 viikossa.
        pitäisi treenata 70-85% painoilla.
        tällä onnistut varmasti,pidä vain taukoa 2vkoa ,jos olet itses jumiin vetänyt..
        http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1387


    • gdrgargareg

      Olen 14 ja maksimi 77.5 painoa 63 ja treeniä taka 6kk
      40-77.5 6kk :)

      • asfghfjgkljö

        Itel nousee 80 kg X10, 95kgX4 ja epäilen että penkistä maksimi on joku 120 ja ikää on 17


      • 65565767
        asfghfjgkljö kirjoitti:

        Itel nousee 80 kg X10, 95kgX4 ja epäilen että penkistä maksimi on joku 120 ja ikää on 17

        ei noilla sarjoilla 120kg vielä nouse. 115kg voi nousta.


    • Maksimi

      Jos vetäsee 4x 95 kg kahdella sarjalla niin maksimi laskuri antaa 108 kg maksimiksi.

    • flyes

      Heippa. Olen treenannut 9 vuotta ja penkkimaksimini oli 2 kk sitten 80 kiloa. En muuten olisi edes kokeillut mutta kaveri pakotti. Luulivat että saan "lähelle kaksi sataa".

      Silti jostain kumman syystä aina minulta kysytään miten saa samanlaiset rintalihakset.

      Sanon aina että tee flyesejä. Ne saavat rinnan kasvamaan eikä mikään penkkipunnerrus.

      Tämä laji on KEHONRAKENNUS.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe