suzuki pv vika

ajaja561

mulla on suzuki pv vm89 mopo käynnistyy mutta kun on käynyt vähän aikaa kone sammuu kun yrittää 15 minuutin kuluttua uudestaan kone käy iloisesti noin minuutin sitten hyytyy mikä voi olla?

31

9231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vika

      kun sun suzukin konees on kylmä männänrenkaat on laajat ja kun se lämpenee niin ne kutistuu ja konees sammuu. hommaa uudet männänrenkaat jos se auttaias tai sit porautas pyttys ja osta uus mäntä.

      • sherlock

        Kun metalli lämpenee, se laajenee, ei supistu. Ihan näitä fysiikan peruskysymyksiä. :)

        Onko raskas vai kevyt polkea käyntiin? Nosta takapyörä ilmaan, laita iso vaihde päälle ja koita pyöritellä rengasta käsin. Jos pyörii käsivoimin helposti ympäri tai on todella kevyt polkea käyntiin, puristukset on kadonneet -> sylinteri on väljä. Ei se lämpölaajeneminen niin paljoa sentään väljyyteen vaikuta tolla aikavälillä. :)

        Kaasarin säädöistä on hyvä lähteä liikkeelle, että ne on kunnossa lämpimälle koneelle. Onko sun sylinteri läpällinen vai ilman läppiä? Koska kävi viimeksi lämpimänä? Ootko säätänyt kaasaria sen jälkeen? Ootko tehny jotain remppaa viime aikoina?


      • ajaja546
        sherlock kirjoitti:

        Kun metalli lämpenee, se laajenee, ei supistu. Ihan näitä fysiikan peruskysymyksiä. :)

        Onko raskas vai kevyt polkea käyntiin? Nosta takapyörä ilmaan, laita iso vaihde päälle ja koita pyöritellä rengasta käsin. Jos pyörii käsivoimin helposti ympäri tai on todella kevyt polkea käyntiin, puristukset on kadonneet -> sylinteri on väljä. Ei se lämpölaajeneminen niin paljoa sentään väljyyteen vaikuta tolla aikavälillä. :)

        Kaasarin säädöistä on hyvä lähteä liikkeelle, että ne on kunnossa lämpimälle koneelle. Onko sun sylinteri läpällinen vai ilman läppiä? Koska kävi viimeksi lämpimänä? Ootko säätänyt kaasaria sen jälkeen? Ootko tehny jotain remppaa viime aikoina?

        kevyt polkea läpät on remonttia ei tehty oon ajanu 2 vuotta ja ei kertaakaan oo hajonnu mutta yhtääkkiä vaan sammuu ja kun tulpan putsaa niin toimii 15 minuutin paremmin kun koskaan


      • hanaaaaaaaaaaaaaaaa
        ajaja546 kirjoitti:

        kevyt polkea läpät on remonttia ei tehty oon ajanu 2 vuotta ja ei kertaakaan oo hajonnu mutta yhtääkkiä vaan sammuu ja kun tulpan putsaa niin toimii 15 minuutin paremmin kun koskaan

        Esiintyyköhän tulpan päässä piikkiä?


      • sherlock
        ajaja546 kirjoitti:

        kevyt polkea läpät on remonttia ei tehty oon ajanu 2 vuotta ja ei kertaakaan oo hajonnu mutta yhtääkkiä vaan sammuu ja kun tulpan putsaa niin toimii 15 minuutin paremmin kun koskaan

        Kun otat tulpan pois, onko tulppa märkä? Sillon voi päätellä, ettei anna vahvaa kipinää ja seos ei syty. Vaihda joka tapauksessa tulppa ensin uuteen, saattaa silläkin tuo vika korjaantua.


      • ihmiset ite
        sherlock kirjoitti:

        Kun otat tulpan pois, onko tulppa märkä? Sillon voi päätellä, ettei anna vahvaa kipinää ja seos ei syty. Vaihda joka tapauksessa tulppa ensin uuteen, saattaa silläkin tuo vika korjaantua.

        osaa ettii vikoi. .itelläni ollu 3 pv t ja vikoi 3 kertaa enemmä mut ikinä ei oo tarvinnu tänne tulla kyselee... tutkikaa ja säätäkää hyvät ihmiset...


      • ajaja561
        ihmiset ite kirjoitti:

        osaa ettii vikoi. .itelläni ollu 3 pv t ja vikoi 3 kertaa enemmä mut ikinä ei oo tarvinnu tänne tulla kyselee... tutkikaa ja säätäkää hyvät ihmiset...

        vika selvisi crc:tä tulpanhattuun ja uus tulppa kiitos avusta


      • 89 pevu
        sherlock kirjoitti:

        Kun metalli lämpenee, se laajenee, ei supistu. Ihan näitä fysiikan peruskysymyksiä. :)

        Onko raskas vai kevyt polkea käyntiin? Nosta takapyörä ilmaan, laita iso vaihde päälle ja koita pyöritellä rengasta käsin. Jos pyörii käsivoimin helposti ympäri tai on todella kevyt polkea käyntiin, puristukset on kadonneet -> sylinteri on väljä. Ei se lämpölaajeneminen niin paljoa sentään väljyyteen vaikuta tolla aikavälillä. :)

        Kaasarin säädöistä on hyvä lähteä liikkeelle, että ne on kunnossa lämpimälle koneelle. Onko sun sylinteri läpällinen vai ilman läppiä? Koska kävi viimeksi lämpimänä? Ootko säätänyt kaasaria sen jälkeen? Ootko tehny jotain remppaa viime aikoina?

        Osta uusi tulppa.. sama vika oli mulla ja ostin 2 uutta tulppaa. jotkut voi olla myös viallisia..


      • Ismo8
        sherlock kirjoitti:

        Kun metalli lämpenee, se laajenee, ei supistu. Ihan näitä fysiikan peruskysymyksiä. :)

        Onko raskas vai kevyt polkea käyntiin? Nosta takapyörä ilmaan, laita iso vaihde päälle ja koita pyöritellä rengasta käsin. Jos pyörii käsivoimin helposti ympäri tai on todella kevyt polkea käyntiin, puristukset on kadonneet -> sylinteri on väljä. Ei se lämpölaajeneminen niin paljoa sentään väljyyteen vaikuta tolla aikavälillä. :)

        Kaasarin säädöistä on hyvä lähteä liikkeelle, että ne on kunnossa lämpimälle koneelle. Onko sun sylinteri läpällinen vai ilman läppiä? Koska kävi viimeksi lämpimänä? Ootko säätänyt kaasaria sen jälkeen? Ootko tehny jotain remppaa viime aikoina?

        Mul on peevee 89 vuodelt ja läppälinen


    • Jotzi

      Mul oli sama vika, ja sen syy oli et oli menny bensahana tukkoo, si aina kävi minuutin ja sammu, si taas kävi jonku ajan pääst vähä aikaa ---> se on kato vähä tukos ja ei anna tarpeeks bensaa, si ku se on käymättä sitä bensaa valuu sinne putkii, si ku käynnistät se imee ne bensat ja taas sammuu bensan puutteen vuoksi.

    • piavo

      nyt tarvis neuvoja! eli mun pv:ssä on sellanen vika että ei ota oikee kierroksia, ottaa arviolta puolet kierroksista, ei käy tyhjäkäyntiä vaan heti kun kierrokset laskee niin sammuu. tulppa vaihettu, tulpan hattu, puola ja kaasari eikä mikään auta NYT NIITÄ NEUVOJA

      • PveZ

        Kokeileppa ottaa kokonaan ilmanputsari pois ja kato toimiiko, jos toimii niin osta uus putsari, mielellään vaahtomuovi. itellä oli sama vika ja nyt toimii.


    • peevee60

      mulla peeveessä 60cc ja on meleko väljä jo, vähä aikaa kakistellee sitte käy oikein ja vettää hyvin mutta sitte yhtäkkiä sammuu ja ei käymään millään vasta sitte ku on jähtyny niin sitte lähtee käymään ja sama homma. pytyn vaihtoon tieten.

    • jokpå

      mun pv:ssä on semmonen vika että ei lähe polokimesta käyntiin ja työntämällä lähtee käyntiin sillon tällön
      ETTÄ MIKÄ VIKA????

      • t: trolli

        LEIPO! LEIPO! LEIPO!



























        .......siis pullia


    • Rautanykki

      Mikä mahtaa olla vikana? Mulla on pc:ssä kiinni 50 läppäsylinteri. On toiminu ihan hyvin mutta nyt yks aamu kun piti lähteä pääsin tuskin pihasta pois ja se sammus.
      Antaa todella huonosti kipinää sekä puristuksia ei ole juuri lainkaan. Ollaan vaihdettu ensiopuola, uutta tulppaa ollaan kokeiltu (Sama heikko kipinä), tulpan hattu ollaan vaihdettu mutta tuloksetta mopo ei käynnisty edes työntämällä.

      Missä vika ja miten korjata???

      • young_money_cash_money

        Munki tietokonees on 80cc läppäsylinteri ja 21mm kaasari sit vaihoin tulpan töpselii ja nyt vika korjattu!


    • teemuheim

      itellä oli vikana kun ei peevee toiminukkun yhden päivän kerrallaan ja eikun aina tulppa irti. mutta eikös se ollut joka kerta ihan märkä . vikahan oli että sai ihan perkeleesti liikaa bensaa. sit ei kestäny kauaa kun ei saanu millään kipinää vaikka ostettiin uusia tulppia mutta vika olikin johdoissa :D kaikki oli poikki :DDDD ja kaasutin säädettiin uusiks ja eikö heti alkanu toimii hyvin

    • VM. 88 PV Vika?

      Mulla on sama ongelma että PV lähtee ihan hyvin käyntiin ja vähän ajan päästä sammuu ajaessa? Sitten sitä ei saa oikeen käyntiin ja hieman myöhemmin se yleensä lähtee polkemisen jälkeen käyntiin ja saattaa taas sammua hetken päästä.
      Mulla viriä on luhaon tehari, 14p. eturatas, 60cc pytty ja kulkee jonku
      60-70. Ja uuden vakio pytyn tilaan kohta. Ja onko muuten 50cc läpällinen pytty lailline tieliikenteessä?
      Mikäköhän vikana?

    • Mikä vikana PV:ssä

      mistä johtuu että kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle vaihteen niin kone hyytyy

    • pvpv22

      puristukset?ilmavuoto?bensa?sytytys?onko orkkis kansi vai avarrettu tai laskettu?kampiakseli väljä?kiertokanki klappaa? männän renkaat?

    • jokupummi

      mikä voi olla kun pv lähtee kylmänä käyntiin mutta ei nosta kierroksi sitte sammuu ja ei varmasti ees yritä uudestaan ? antaa kipinää

    • no?..

      Auttakaapas ja sanokaa mikä voi olla pv:ssä vikana kun ei lähde käyntiin, ja jos se käyntiin lähtee niii pelaa jonku n.15s ja sammuu? Saa bensaa! Kaasari on kokonaan putsattu, ilmanputsari putsattu, uusi tulppa ja hyvän kipinän antaa. Vuotaa bensaa täytee pytyn ja siitä putkee jos se seisoo yön yli tallissa, bensa hana uusi, kaasariin vaihdettu toinen neulaventtiili, voisko kohossa olla sit vika, kun vuotaa bensaa? Pv:ssä kiinni 50cc läppis ja vakio 12mm kaasari, vm-92.

    • upupup

      up

    • upupup

      up

    • apua tarvitseva

      mun pv lähtee iha hyvin käyntiin mutta sit ku on ajanu sen 15min tai alle ni se alkaa tukehtuu eikä kulje enää oikee mihinkää ja pätkii koko aja. jos osaatte auttaa nii kertokaa :)

    • suzuki pv ongelma

      Minulla semmonen ongelma kun ajaa noin kilometrin niin sammuu sitten pitää polkee aika pitkää käyntiin sitten taas pystyy ajamaan noinkilometrin ja taas sammuu

    • kyllästynyt

      menkäähän pv-foorumi.org sivustoa tonkimaan

    • jeoe

      mulla on pv 89vm ja mul kastu kokoaja tulppa joten vaihdoin uue bensa letku ja hana nii o toiminu kannattaa kokeilla

    • sssadadadadasdasda

      Osta uus kaasuvaijeri

    • Anonyymi

      Mulla sammuu koko ajan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe