HD:n imago?

Hog Snort

Jos esittäisin arvion että HD:n imago on enemmän pahis kuin hyvis, niin osuisin oikeaan. Mutta en esitä.

Koska moni juppi, liikemies, autokauppias rekkakuski, tavallinen nuhteeton suomen kansalainen haluaa omistaa ja ajaa HD:llä osuisin arviossani väärään.

Mutta wannabe-pahiksia, niitä lienee HD-omistajakunnassa suurin osa:"Vittuaks lässytät URPO, täältä tulee luuvitosta vittu..."

Onhan tietysti hyvä että HD:porukan profiilia ollaan saattamassa hovikelpoiseksi. On Kalle Isokalliota, Nokian entistä dirikaa, Antti Piippoa Elqotecin omistaja ja muita nouskauden juppeja ja vähän heikomminkin menestynyttä myyntimiestä lituraidassa.

Mutta mitä vittua noilla olisi sanomista kinkereissä, joissa ei puhuta rahalla ostamisesta ja valmiiseen pöytään tulemisesta, vaan siitä että itse duunataan pyörä niin makeeks kun kuin handuissa on varaa ja ruokapöydästä voi tinkiä.

Olen antanut itselleni kertoa että markka-aikaan (olisko ollu 1996) Piipon Harrikka maksoi herkuineen valmiiksi laitettuna liki 240.000 markkaa, sihen aikaan 100.000 mk extraa. Mutta montakohan palikkaa äijä itse ruuvasi pyöräänsä kiinni. (ai että olen kateellinen -paskan marjat; osaan jotain mitä Piippo ei osaa; ei kande)

Mutta ei se mitään; Harrikkaporukassa on moneksi, ja suurin osa osaa jäädä ulkopuolellekin.

20

3719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kinkerikelpoinenko

      Se että rakentaa tai rakennuttaa pyöräänsä ei mieltestäni pitäisi olla este osallistua tai olla osallistumatta yhteisiin kinkereihin.
      Mietin vain että itse olen nuorena rassannut ensin useampia mopoja sitten loppuunajettuja autoja ja jossain vaiheessa muistan myös haaveilleeni omasta HD:stä jonka sitten vaurastumiseni myötä hankin uutena. Osaan itse rakentaa pyörääni koska aikanaan rassasin autojakin mutta voin myös rakennuttaa mieleiseni HD:n tai vaikka kaksi koska minulla on varaa tehdä se. Mutta kysymys kuuluukin olenko jotenkin parempi ihminen jos rakennan pyöräni itse??.

      • vs 1400

        Oisko pointti se että on ajanut moottoripyörällä koko ikänsä eli moposta-piikkiin-isompaan linjalla, eli onko sillon oikea motoristi???
        Mielestäni se lähtee juuri tällä tavalla, eli pienestä pitäen... Tosin nykypäivänä alkaa olla wannabee meininki.


      • meininkiä
        vs 1400 kirjoitti:

        Oisko pointti se että on ajanut moottoripyörällä koko ikänsä eli moposta-piikkiin-isompaan linjalla, eli onko sillon oikea motoristi???
        Mielestäni se lähtee juuri tällä tavalla, eli pienestä pitäen... Tosin nykypäivänä alkaa olla wannabee meininki.

        joo, nykypäivänä kun varttuneemmilla on fyrkkaa, niin hankitaan ekaksi pyöräksi mahdollisimman iso, vaikkei ikinä edes nuoruudessa ole prätkää ollutkaan. Mennään liikkeeseen ja valkataan joku iso customi, eikä edes koeajeta sitä, kun ei kehdata. Pyydetään vaan että se kuskataan himaan, että sen voi sitten siellä rauhassa lipata. Oon kuullut juttuja just tämmöisistä liituraitapukukavereista; muutamat prätkämyyjät ovat kertoneet. Ite oon aloittanut piikillä 70-luvun alussa ja siitä sit vähitellen isompaan ja isompaan. Tää on sitä oikeeta motoristimeininkiä. Ja se oikea merkki on se mistä itse diggaa.


      • mutta
        meininkiä kirjoitti:

        joo, nykypäivänä kun varttuneemmilla on fyrkkaa, niin hankitaan ekaksi pyöräksi mahdollisimman iso, vaikkei ikinä edes nuoruudessa ole prätkää ollutkaan. Mennään liikkeeseen ja valkataan joku iso customi, eikä edes koeajeta sitä, kun ei kehdata. Pyydetään vaan että se kuskataan himaan, että sen voi sitten siellä rauhassa lipata. Oon kuullut juttuja just tämmöisistä liituraitapukukavereista; muutamat prätkämyyjät ovat kertoneet. Ite oon aloittanut piikillä 70-luvun alussa ja siitä sit vähitellen isompaan ja isompaan. Tää on sitä oikeeta motoristimeininkiä. Ja se oikea merkki on se mistä itse diggaa.

        Eikös ole sanonta että ihminien viisastuu vanhetessaan ja ehkäpä jotkut vasta ikääntyessään kokevat herätyksen MP harrastukseen vasta vanhoilla päivillään. Mikäli ikää on jo ehtinyt kertyä mittariin kovasti niin välttämättä ei enään ehdi aloittamaan alalle vihkitymistä piikkisistä alkaen varsinkaan jos tavoitteena saada alleen isokuutioinen HD.
        Sitäpaitsi vaurastuminen on myös voinut tuoda niin paljon elopainoa että teho/painosuhde on kokolailla sama vaikka siirtyisikin suoraan isokuutioiseen ensipyöränn.
        Toisaalta ainakin minulle on kokolailla yhdentekevää pääsenkö tai olenko pääsemättä joihinkin piireihin sisään. Tämä ehkä siksi että elämänkokemusta on jo kertynyt sen verran ettei kenenkään tarvitse tulla minulle kertomaan mitä voin tehdä tai miltä minun pitäisi näyttää.

        Mielestäni jokaisen pitää tehdä omat valintansa ja mikäli kaikessa muiden ihmisten ohjailtavissa niin silloin kyllä kulkee heikoilla jäillä.


      • sen pitäisi
        mutta kirjoitti:

        Eikös ole sanonta että ihminien viisastuu vanhetessaan ja ehkäpä jotkut vasta ikääntyessään kokevat herätyksen MP harrastukseen vasta vanhoilla päivillään. Mikäli ikää on jo ehtinyt kertyä mittariin kovasti niin välttämättä ei enään ehdi aloittamaan alalle vihkitymistä piikkisistä alkaen varsinkaan jos tavoitteena saada alleen isokuutioinen HD.
        Sitäpaitsi vaurastuminen on myös voinut tuoda niin paljon elopainoa että teho/painosuhde on kokolailla sama vaikka siirtyisikin suoraan isokuutioiseen ensipyöränn.
        Toisaalta ainakin minulle on kokolailla yhdentekevää pääsenkö tai olenko pääsemättä joihinkin piireihin sisään. Tämä ehkä siksi että elämänkokemusta on jo kertynyt sen verran ettei kenenkään tarvitse tulla minulle kertomaan mitä voin tehdä tai miltä minun pitäisi näyttää.

        Mielestäni jokaisen pitää tehdä omat valintansa ja mikäli kaikessa muiden ihmisten ohjailtavissa niin silloin kyllä kulkee heikoilla jäillä.

        olla. Mutta sinuakin häiritsi sen verran, että piti kirjoittaa! Se miksi provoilijat viihtyvät HD:n palstalla johtuu siitä, että usein HD:n (ja britti pyörien) omistajat ovat ostaneet (ja maksaneet) myös imagosta ja brändistä. Tavallista mp:n omistajia useimmin heidän tajuttuaan todellisen hinta/laatu-suhteen olevan persiillään he kompensoivat vitutusta fanaattisuudella. Juuri tämän takia he ovat otollista "riistaa". Jokainen tekee oman valintansa toivottavasti itsenäisesti. Jos joku haluaa ajaa kylän raittia valtavan papatuksen kera, niin suotakoon se hänelle.


    • Irön

      Mulle harrikoilla ei ole mitään tekemistä hyvisten ja pahisten kanssa,luulkoot tuulipukukansa mitä luulee,lähinnä huvittaa nuo oletusarvot ja sterotypiat.
      Voisko olla niin että ne teettää ja ostaa pyöränsä uutena joilla on varaa? Mä en laskis sitä kuitenkaan rikokseks.Välillä ahistaa ihan vitusti kun yrittää sumplia hommat tasan 50/50/50/50 rakentamisen/perheen/duunin/ajamisen välillä. Ja pyörää kun aletaan rakentamaan niin ihan vitusti maksavat kunnon työstökoneet ja PK-seudulla varsinkin tilat,eli se sekään ihan köyhän puuhaa ole, tiedä sitten mitä lasket rakenteluksi,bullet-vilkkujen asennuksen ja stongan vaihdon?
      Niin kauan kun käteisellä,visalla,lainalla tahi osamaksulla hankitun HD:n (tai yleensäkin minkä tahansa 2 pyöräisen) omistaja ei minua ylenkatso,en minäkään heitä.

    • x 2

      Motoristina, jolle moottoripyörään ja pyörällä ajamiseen liittyy pyörän ylivoimainen nopeus ja kiihtyvyys esim. autoon verrattuna HD:n imago on aina tuntunut vähän kummalliselta asialta. Toisaaltahan HD-kuskin pitää näyttää tosi kovalta jätkältä, ellei rikolliselta...ja toisaalta HD pyöränä on täysin alitehoinen peli, joka ei kuskille anna pienintäkään haastetta. Olisiko se niin, että esilläolo ja elvistely/turpaanvetäminen onkin ajamista paljon tärkeämpi elementti HD harrastuksessa ?

      • sanoit

        lyhyesti ja ytimekkäästi. Ajamisen ilo ja nautinto ei näyttele kovinkaan suurta osaa harrastuksessa(eikä voikkaan HD:llä). Itse ajamisessa haastetta on kyllä varmaan yllinkyllin. Kyllä pääpainon täytyy olla elvistelyllä. Mutta se ei mulle oikein aukee, että mitä ihmeen elvistelemistä HD:ssä on? Hinta laatu suhteen heikkous? Huonot ajo-ominaisuudet? Alitehonen kone? Että se on amerikkalainen? Että se pitää valtavaa papatusta? Että ns. kovat jätkät ajelee niillä? Kyllä siinä ostetaan isolla rahalla imagoa jota ei ole ollut enää pitkään aikaan muilla kuin HD-harrastajilla itsellään. Mutta jos HD täyttää omistajansa kriteerit, niin hyvä niin.


      • HileD
        sanoit kirjoitti:

        lyhyesti ja ytimekkäästi. Ajamisen ilo ja nautinto ei näyttele kovinkaan suurta osaa harrastuksessa(eikä voikkaan HD:llä). Itse ajamisessa haastetta on kyllä varmaan yllinkyllin. Kyllä pääpainon täytyy olla elvistelyllä. Mutta se ei mulle oikein aukee, että mitä ihmeen elvistelemistä HD:ssä on? Hinta laatu suhteen heikkous? Huonot ajo-ominaisuudet? Alitehonen kone? Että se on amerikkalainen? Että se pitää valtavaa papatusta? Että ns. kovat jätkät ajelee niillä? Kyllä siinä ostetaan isolla rahalla imagoa jota ei ole ollut enää pitkään aikaan muilla kuin HD-harrastajilla itsellään. Mutta jos HD täyttää omistajansa kriteerit, niin hyvä niin.

        "jos täyttää ostajansa kriteerit". Ja kyllä täyttää!!! Olen niin P#¤#?LEEN tyytyväinen viime syksyseen hankintaani.


      • x 2
        sanoit kirjoitti:

        lyhyesti ja ytimekkäästi. Ajamisen ilo ja nautinto ei näyttele kovinkaan suurta osaa harrastuksessa(eikä voikkaan HD:llä). Itse ajamisessa haastetta on kyllä varmaan yllinkyllin. Kyllä pääpainon täytyy olla elvistelyllä. Mutta se ei mulle oikein aukee, että mitä ihmeen elvistelemistä HD:ssä on? Hinta laatu suhteen heikkous? Huonot ajo-ominaisuudet? Alitehonen kone? Että se on amerikkalainen? Että se pitää valtavaa papatusta? Että ns. kovat jätkät ajelee niillä? Kyllä siinä ostetaan isolla rahalla imagoa jota ei ole ollut enää pitkään aikaan muilla kuin HD-harrastajilla itsellään. Mutta jos HD täyttää omistajansa kriteerit, niin hyvä niin.

        Niinhän se on, että jokainen hankkii juuri sitä ja siihen tarkoitukseen mikä itselle sopii ! Olkoon sitten vaikka HD. Ja jos asiaa ajattelee positiivisesti ja ajamisen kannalta, ei näitä kuskeja edes näe koskaan, jos mottona on, että elämä alkaa 200:sta. Paitsi taukopaikoilla ja eri naamat silloinkin joka kerta:))


      • harrastuksissa

        ...on aina. Ajatellaan vaikka urheilua, niin osalle porukkaahan on tärkeää se varsinainen tekeminen on se sitten juoksemista tai pelaamista. Ja nautinto tulee siitä. Osa nauttii taas enemmän hyvännäköisistä vermeistä, jotka on kiva pukea päälle ja näyttää kuteissaan hyvältä.

        Suotta HD faneja on mollata. Silmäniloa kaikille, kun tykkäävät tuoda kalliit hankintansa ihailtaviksi !


      • Timo_60

        ÄÄLIÖ!


    • lainaa

      -hd imago "" on lainaa alakulttureista.
      Sado-masotkistit, nahka freakit,,,,
      ns blue-öyster miehet ja tom of finland edustavat hd kulttuurin muotokieltä ja tyyliä.

      Voimakas pieruääni ajaessa toistaa bllue öyster miehen unelmaa.

      ----Tässää se kaikki on kiteytettynä !

      • puhuu...

        mies joka on lentänyt blue oysterista ulos ja saanut porttikiellon liian pienen pilin takia!!!!KATKARAPU!!!!!!!!!!!!!!!!!hah.........
        T:BO:n poke,kyl mie siut muistan reino!


      • fat boy unelmaa
        puhuu... kirjoitti:

        mies joka on lentänyt blue oysterista ulos ja saanut porttikiellon liian pienen pilin takia!!!!KATKARAPU!!!!!!!!!!!!!!!!!hah.........
        T:BO:n poke,kyl mie siut muistan reino!

        Blue öyster piireissä unelmoidaan blue öyster blossomista.

        Siksi toi matala hd-pieruääni on hd-musiikkia korville. -- se tuo mieleen ihanan äänen alkulähteen.

        Reilua isoa jormaa kaipaa moni fat boy ja night train jne... pojat harjoittelee könteillä kotona, ettei tositoimissa jorma vulkanoi öysteriä.


      • tossa
        fat boy unelmaa kirjoitti:

        Blue öyster piireissä unelmoidaan blue öyster blossomista.

        Siksi toi matala hd-pieruääni on hd-musiikkia korville. -- se tuo mieleen ihanan äänen alkulähteen.

        Reilua isoa jormaa kaipaa moni fat boy ja night train jne... pojat harjoittelee könteillä kotona, ettei tositoimissa jorma vulkanoi öysteriä.

        parivuotta sitten kaikille pyörille suunnatussa kokoontumis ajossa lauseen joka tuli japsipyörä leiristä että "homot ajaa hondalla", kirjoituksia seuranneena voinee pitää paikkansa


    • tana

      juu, mikä vittu se on että aina se HD... ettekö ikinä puhuu niistä omistanne, niistä saatanan taivanin mopoista... niistä mitä saa muropaketeista.... kehukaa välillä niitäki saatana...

      • keli

        Tämä on HD palsta, voi johtua ihan siitä ettei täällä oo juttua noista taivanin mopoista.


      • eli idästä tulee osat
        keli kirjoitti:

        Tämä on HD palsta, voi johtua ihan siitä ettei täällä oo juttua noista taivanin mopoista.

        Mut toi hd on jo aasialainen... osat tulee sieltä,,,,halvalla,,,, sova ,,,,,,,,,,mmm


      • kiroile

        se on rumaa etkä pääse taivaaseen.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe