Kertokaa luppakorva kanin hinta???(tarvikkeiden)

Kani<3Fani

Auttakaa mua kun saan kanit niin en tiedä paljon ne maksaa!!!!!Niin voistteko auttaa!!!??Kiitoksia etukäteen!!!

71

6434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipuli

      no eiköhän se maksa ainaki yli 60e o__o

      • HALPOJA NE ON

        Luppakorvat maksaa AINAKIN 100e, jos tahdot KUNNON kanin. Alle sen sairastelevat usein TOOOSI paljon. Sitten meneekin rahaa eläinlääkäreille. Kanin tarvikkeet maksaa MELKEIN 1000e, jos tahdot laadukasta. Että sellaisia terveisiä voit LÄHETTÄÄ vanhemmillesi.


      • Kani<3Fani
        HALPOJA NE ON kirjoitti:

        Luppakorvat maksaa AINAKIN 100e, jos tahdot KUNNON kanin. Alle sen sairastelevat usein TOOOSI paljon. Sitten meneekin rahaa eläinlääkäreille. Kanin tarvikkeet maksaa MELKEIN 1000e, jos tahdot laadukasta. Että sellaisia terveisiä voit LÄHETTÄÄ vanhemmillesi.

        JAA


      • kanipööö
        Kani<3Fani kirjoitti:

        JAA

        Meillä luppikset maksoivat kasvattajalta 40€ kappale. Hintahaarukka liikkuu tietääkseni tuossa 40-100€ paikkeilla. Kasvattajalta saa halvempia kuin eläinkaupoista.
        Hinta ei takaa terveyttä. Vaikka kasvattajilla kanit ovat halvempia, ne ovat kuitenkin suuremmalla todennäköisyydellä terveempiä kuin eläinkaupasta ostetut.
        Häkkiin saat varata rahaa ainakin sellaiset 150€.
        Riippuu mistä häkin ostat. Joistain kaupoista saa halvemmalla kuin toisista, kannattaa kierrellä ja tehdä hintavertailuja.
        Kannattaa kerralla panostaa hyvään ja isoon häkkiin. Kahdelle kanille häkin pitäisi olla sellaiset 120cm pitkä. Meillä tuon kokoinen häkki maksoi vähän yli 100€.
        Muita tarvikkeita tarvitset ainakin alkuun juomapullon, ruokakupin, kynsisakset, heinää ja muuta ruokaa. Pissarasia pitää myös olla. Eläinkaupoista saa hvyiä kissoille tarkoitettuja matalia katottomia astioita, jotka käyvät kaneille mainiosti. Pissalaatikkoon laitetaan puupellettiä, kissanhiekka ei käy. Nieltynä se on kanille hengenvaarallista, ja täältä löytyykin jo kaksi kuollutta tuon takia.
        Pellettejä saa halvalla maatalous- ja rautakaupoista isoissa 20kg:n säkeissä. (Vapon lämmityspelletti)
        Näiltä sivuilta löydät lisää tietoa:

        www.puput.net


      • kani rakas
        HALPOJA NE ON kirjoitti:

        Luppakorvat maksaa AINAKIN 100e, jos tahdot KUNNON kanin. Alle sen sairastelevat usein TOOOSI paljon. Sitten meneekin rahaa eläinlääkäreille. Kanin tarvikkeet maksaa MELKEIN 1000e, jos tahdot laadukasta. Että sellaisia terveisiä voit LÄHETTÄÄ vanhemmillesi.

        oikeesti, mä en usko ja mä tiedä sen että kani maksaa 70 -80e. ja jos ihmettelet mistä tiedän nii yks tyyppi tietää kaiken kaneista ja sillä on oma kani ja mä olen kattonut sen videon ja se kertoi kanin hinnan ja häkki maksaa 150e ja se tyyppi joka tietää kaiken kaneista kerti siinä videossa sen ja sillä on ollu tosi monta kania mut ei enää kun vaan yks. ja mä näin yhes eläin kaupassa että siellä oli häkkipuru puseja jotka oli tosi isoja ja ne maksoi vaan 5e... nii että tällästä


      • Pupupu

        Suunnilleen 40€ - 100€. Jos kasvattajalta ostaa saa halvemmalla, ja voi olla varmempi kanin terveydestä. Eläinkaupasta on taas kalliimpi, eikä aina esim. Sukupuoli pidä paikkaansa. Häkin voi helposti tehdä itse, ohjeita löytyy vaikka mistä, tai sitä ei edes tarvitse välttämättä olla, jos pupulla on käytössä vaikka koko huone. Jos tehdashäkin ostaa niin n. 150€ alkaen saat rahaa siihen käyttää.


      • Pihliaana
        HALPOJA NE ON kirjoitti:

        Luppakorvat maksaa AINAKIN 100e, jos tahdot KUNNON kanin. Alle sen sairastelevat usein TOOOSI paljon. Sitten meneekin rahaa eläinlääkäreille. Kanin tarvikkeet maksaa MELKEIN 1000e, jos tahdot laadukasta. Että sellaisia terveisiä voit LÄHETTÄÄ vanhemmillesi.

        Kuule kanin tavarat maksaa ehkä 60 koska voitehä tunneleita pahvista linnakkeita pahvista ja käyttää vaikka pyyshkeitä tai huopia pehmusteena!


      • Anonyymi
        HALPOJA NE ON kirjoitti:

        Luppakorvat maksaa AINAKIN 100e, jos tahdot KUNNON kanin. Alle sen sairastelevat usein TOOOSI paljon. Sitten meneekin rahaa eläinlääkäreille. Kanin tarvikkeet maksaa MELKEIN 1000e, jos tahdot laadukasta. Että sellaisia terveisiä voit LÄHETTÄÄ vanhemmillesi.

        Ei nee tavarat niin paljoo maksa tai joo jos haluut jotaa kaupasta jotaan muovi paskaa ostaa mut jos teet ite esim mökkejä tunneleita ja tämmösii niin ei maksa ku joku 150 ehk nee tavarat


      • Anonyymi
        kanipööö kirjoitti:

        Meillä luppikset maksoivat kasvattajalta 40€ kappale. Hintahaarukka liikkuu tietääkseni tuossa 40-100€ paikkeilla. Kasvattajalta saa halvempia kuin eläinkaupoista.
        Hinta ei takaa terveyttä. Vaikka kasvattajilla kanit ovat halvempia, ne ovat kuitenkin suuremmalla todennäköisyydellä terveempiä kuin eläinkaupasta ostetut.
        Häkkiin saat varata rahaa ainakin sellaiset 150€.
        Riippuu mistä häkin ostat. Joistain kaupoista saa halvemmalla kuin toisista, kannattaa kierrellä ja tehdä hintavertailuja.
        Kannattaa kerralla panostaa hyvään ja isoon häkkiin. Kahdelle kanille häkin pitäisi olla sellaiset 120cm pitkä. Meillä tuon kokoinen häkki maksoi vähän yli 100€.
        Muita tarvikkeita tarvitset ainakin alkuun juomapullon, ruokakupin, kynsisakset, heinää ja muuta ruokaa. Pissarasia pitää myös olla. Eläinkaupoista saa hvyiä kissoille tarkoitettuja matalia katottomia astioita, jotka käyvät kaneille mainiosti. Pissalaatikkoon laitetaan puupellettiä, kissanhiekka ei käy. Nieltynä se on kanille hengenvaarallista, ja täältä löytyykin jo kaksi kuollutta tuon takia.
        Pellettejä saa halvalla maatalous- ja rautakaupoista isoissa 20kg:n säkeissä. (Vapon lämmityspelletti)
        Näiltä sivuilta löydät lisää tietoa:

        www.puput.net

        Jos ostat tehdä häkin tai semmoosen pienen niin joo joku 150 menöö mut jos ite teet joka kannattaa niin menöö ehk 40-70e


      • Anonyymi
        HALPOJA NE ON kirjoitti:

        Luppakorvat maksaa AINAKIN 100e, jos tahdot KUNNON kanin. Alle sen sairastelevat usein TOOOSI paljon. Sitten meneekin rahaa eläinlääkäreille. Kanin tarvikkeet maksaa MELKEIN 1000e, jos tahdot laadukasta. Että sellaisia terveisiä voit LÄHETTÄÄ vanhemmillesi.

        No ei mee ainakaa tuhatta euroo ite laskin paljo suurin piirtein menee kaniin sekä sitten niihin tarvikkeisiin (suurinosa petenkoiratarvikkeesta) että yhteensä tulisi noin 200e.


    • esim espoon eläinakeksukses...

      =_=

    • Nina<3 (Rakastan eläimiä...

      En usko,et luppis maksais paljoakaan yli 100euroa. Mitä oon kattellu,nii en oo huomannu minkään kanin maksavan,niin paljo! Enkä myöskään usko,et kanin tavarat maksais paljoakaan yli 100euroa. Mutta tuo oli vain mielipide. :D

    • mie85

      Kani kasvattajalla maksaa sellaset 40-60€ suunnilleen. Eläinkaupassa voit joutua maksaan 80€ jopa enemmänkin, ja niiden alkuperästä ei ole aina varmuutta, mitä juttuja olen kuullut. KAsvattaja on melkeimpä paras vaihtoehto kun aikoo hankkia kanin. Mutta todellakin, kani on melkeimpä pienin hankinta mitä sinun tulee tehdä. Kanilla on oltava suuri häkki jos se ei saa päivittäin jaloitella, ja joka kani ei välttämätä opi sisäsiistiksi tai sitten ne pureskelevat sähköjohdot. Ja koskaan ei voi tietää koska kani sairastuu tai miksi joudut eläinlääkäriin sen kanssa mennä. Itse olen jo maksanut tuplasti eläinlääkerikäynneillä kanini hinnan. Kannattaa miettiä kunnolla ennenkuin hankkii kanin. Kani myös vaatii hirvittävästi huomiota, ei riitä että aluksi olet sen kanssa ja hoidat sitä vaan sen kanssa on oltava joka päivä. Jos et anna sitä niin oma kanini osoittaa ainakin heti mieltään (saa olla koko ajan kun olen kotona vapaana)...

    • suski87

      Sisäsiisteille kaneille sopivan asumuksen saa ihan 10-30 eurollakin esim. taikakuutioista tai kompostikehikoista. Valmishäkit ovat uutena usein kalliita, etenkin reilumman kokoiset ja lähes poikkeuksetta melko matalia (40-50cm), jolloin niihin ei saa tasojakaan tehtyä niin helpolla.

      Yhdenlainen kompostiverkkoaitaus (tehty 2 paketista kehikoita 50cm korkeasta verkosta kun meillä on myös noita hemuja, hintaa kertyi n. 26€ kaikkineen, koko 176*88*68cm):

      http://i20.photobucket.com/albums/b222/suski-87/suskin.jpg

      Yhdenlainen taikakuutiohäkki (tehty 1 paketista kuutioita, hintaa kertyi n. 30€, koko 111*74*74cm, taso 37*74cm):

      http://i20.photobucket.com/albums/b222/suski-87/hakki.jpg

      Etenkin taikakuutioista saa myös todella helposti muokattua aina kulloiseenkin tilan parhaiten sopivan version.

      Myös valmishäkkejä saa käytettyinä joskus hyvinkin halvalla.

    • kyllä teille on sattunut

      omistani oon maksanut 30e/kpl papereiden kera, eikä täällä eläinkaupassakaan kääpiölupat maksa kuin 40-50e. 120cm häkki maksaa samaisessa eläinkaupassa 49e kaikkine tilpehööreineen.

      Eläinkauoan myyjä kasvattaa itse kanit, ja niille tulee paperit mukaan. Mä olen myös hyödyntäny sitten noita kompostikehikoita piha aitauksina:) Tällähetkellä nekin ovat tarjouksessa plantagenissa 9.90e, ja täällä halpahallissa 6.70e. Noista sain tehtyä kunnon piha aitauksen alle 20 eurolla:)
      Mielikuvitusta häkkien kyhäilyssäkin, niin edulliseksi tulee.

      • kanifani :3

        missä noin halpa eläin kauppa on? Ja minkä niminen?


    • Jassu14

      Eikös kanin häkin voi sisällekkin kyhätä ihan itse, esim kokoaa laudoista sopivan häkin ja maalaa sen jos haluaa. Olen itse sitämieltä että perjaatteessa voi ja siinä säästää myös pitkän pennin. :)

    • CaramelQueen

      Itse saan pian pupun (kääpiöluppa) sen nimeksi tulee Juliet onko jotain ERITTÄIN tärkeää tietoa siitä rodusta?
      (Tiedän aika paljon kylläkin)

    • kan'i

      HALPOJA ON tyyppi! Kanit eivät maksa yli 100€ yleensäkään, ja varusteisiin ei mene yli 1000€. Pikemminkin kaniin noin 40-80€ ja tarvikkeisiin noin 95-200€. (Korjatkaa jos olen väärässä.) Kanit eivät ole sairaita yleensä vaikka olisivatkin alle 100€. Minulla on todella terve kani ja se maksoi vain 70€.

      • MOIMOIMOIMOIMOIMOIMp

        Mun kanit Fiona, (ilmanen) Nappi, (90e) Hugo, (30e) Dara, (20e) Dora (50e) ja Vilma (45e)
        JA kaikki muut ovat olleet terveitä paitsi Nappi joka oli kallein. Kaikki muut ovat valittu näyttelyissäkin kauneimmiksi (Tai siis vain Hugo ja Dora ja Vilma)
        Varusteisiin mene joka tapauksessa 400e. Paitsi jos ostaa myös häkin riippuen häkistä ja häkit ovat 200, 2 000e
        ja muihin tarvikkeisiin n. 150e..
        Itellä ollaan aina tehty laatuhäkit kaikille paitsi Napille joka on uusin ja vielä asustaa sisällä ja tehdään sille vasta itse laatuhäkkiä..
        Muistattehan kaikki että kanilla pitää olla aina raikasta vettä ja häkki pitää siivota kerran viikossa kalterit pestä kerran tai kaksi kuukaudessa kuumalla vedellä!!
        --
        Olen varma että kaikki muistavat tuon, mutta muistutan kaikille aina kun huomasin mitä on tapahtunut kaverini kanille..


    • pupunuppu

      Mun häkki makso 95e, ja pitää olla ruokakippo,vessa, heinää, puruu, ruokaa, juomapullo tai sit sellane astia minkä voi kiinnittää häkin seinälle :)

    • KaniFani

      Yleensä kani maksaa n. 60 euroa.
      Kaninhäkki maksaa yleensä n.100 euroa, tietenkin kaikki heinät yms. Aina kannattaisi varautua 200 euroa, niin saisit varmana kanin,häkin, heinät yms.
      Ainiin ja joku sanoi, että varusteisiin menee yli 1000 euroa, niin se ei ole totta! Häkki maksaa n. 100 euroa, ja ei ruokakuppi yms. voi maksaa 900 euroa. :)
      Ja ei minun kaverini kani ole huonokuntoinen, kun se sai kaninsa 60 euroa (kääpiöluppa). Itse saan tammikussa puhdasrotuisen 60 eurolla! Eli ei ole kalliita esim. hevoseen verrattuna.

    • kanifani

      mä sain 120cm häkin 15 eurolla käytettynä mukana tuli kaikki tarvikkeet...

    • Ei kani ole huonompi jos maksaa alle 100 €! Mä oon saanut mun ranskiksen ilmaiseksi tutulta, eikä oo ollu kun kerran kipeenä. Varusteisiin ei oo menny paljon mtn rahaa, kun kani asuu leikkimökissä. Vesiastiana on posliinikulho, muovisesta kanin kiposta saa helposti kiinni ja kaadettua tai pureskeltua. Ruokakippoa ei ole kun ei ole tottunut syömään siitä ja kaataa ruuat itse lattialle ennen syömistä. Maalla kun asun niin naapusista saa hommattua heinää ja kauraa. Varusteita on ostettu vain kaulaopanta ja aktivointipallo. Kani on "perinyt" ponini juoksutusliinan ja käyttämättömäksi jääneen harjan.

    • kanifani

      meidän me ostettiin kaks kääpiöluppaa makso 80 kappale.

    • kanifani

      meillä makso kääpiö lupat 80e kappale.ostettiin eläin kaupasta.

    • .:Lotta:.

      Haluisin tietää paljon kaninpoika maksaa!.

    • maisoyg

      Sekarotuset useasti ovat: ilmaisia tai 30e
      Puhtaaat ovat sitten : ilmaisia tai 100e.
      tarvikkeet joihin menee väkisikin ainakin
      250e, sillä tarvii juomakupit/pullot kipot häkki tms tms..

      Eli puhtaan kääpiölupan hankkimis hinta olis n. 300-400e jos ei kani oo aikunen ja luovutettavia.

    • Napsu22

      Eiköhän ne maksa 30 - 100 € ? Luulisin...

    • kanivainhyväänkotiin

      Riippuu mistä hankit, minkä ikäisenä ja millaisen pupun. Sekarotuisia vähän kaikenikäsiä saattaa löytyä ilmaiseksi jostain. Jotkut tehtailee myös itse pentuja ja kutsuu itseään jonkin sortin kasvattajiksi jolloin hinta saattaa olla 10-20 euroa mutta kanien terveydestä ei ole mitään takuuta... Kaneissa ei _välttämättä_ ole mitään vikaa mutta varminta olisi ostaa kasvattajalta:
      Jos hankit hyvältä kasvattajalta rotukanin niin olisko 70-90 euroa. Mikä on aivan sopiva hinta terveestä kanista.
      Kanilla olisi hyvä olla lajitoveri, kaksi tyttöä käy usein hyvin yhteen, poika ja tyttökin mutta toinen täytyy leikkauttaa, kahta poikaa ei saa laittaa samaan häkkiin.
      Ja kanit tarvitsee myös tilavan häkin johon menee myös 100-200 euroa, plus ruuat ja kopperot, heinätelineet, häkin pohjustukset yms.

      • miranda1245

        Meil on ain poikakanit ollu nätästi keskenään ei niitä yksinkään voi pitä ne tulee ylsinäiiki. Miksei niitä kahestaan voi pitää sano yksikin syy. Tottakai voi =D


      • miranda1245

        Ja muuten yleensä tulee paremin toimeen poijat kun tytöt. Tytöt tappelee ja rappii toisiaan välillä verille asti pojat ihan kavereita keskenään.


    • suklis5

      Voi kauheeta, kun luen joidenkin hintahietoja! Ei kai kani voi oikeesti maksaa 400 euroo????? Kyllä ymmärrän, että kanikin maksaa, mut eiköhän alle sadan euron saa jo terveen kanin. Rotukoiranikin maksoi vaan 1100 euroa!!!!

      • Sedä

        Eiköhän tää 400e sanonut tarkoittanut, että sillä saa kanin ja tarvikkeet. Viralliset kasvattajat myy poikasia useimmiten 60e.


    • jansku722

      mulla maksoo 60e

      • FEIL

        ei maksa noi vähän!!!!


      • kani rakas
        FEIL kirjoitti:

        ei maksa noi vähän!!!!

        eri kanit maksaa erin määrän rahaa feil sä todellaki muutes olet feil


    • ghuefidp

      mun eläinkaupan kääpiöluppis makso 100 e

      • Totta

        mul oli joskus Nii Melkee kaksi 200 tai yli itse asias


      • kani rakas

        no joo silti ... se ei ole luppakorvakani se on kääpiö rotu mut siti luppis silleen mut nii


    • kani farmari

      hmm, sanoisin että riippuu, jos ostaa valjaat, riippu mistä ne ostaa. Ja miten hyvät ne ovat :) itse minulla on mennyt yli 50 euroa. Kannattaa varata rahaa paljon .

    • kani kanimpi kanein

      Kouvolassa kanit noin 100€. Tyhjät häkit samanverran plus tarvikkeet päälle.
      Itse sain kanit ilmaiseksi, kun jaksaa etsiä kuukausia.

    • kani rakas

      Moi. Rakastan luppakorva kaneja. Aikoisin ostaa sellasen sitte kun saan riittävästi raahaa. Saan 250 euroa.Paljonko ne maksaa ja voiko niille syöttää porkkanoita.Paljonko niiden valjaat maksaa ja tuleeko häkki niiden mukana.Mitä ne syö ja paljonko niiden oikea ruoka maksaa.T. kani rakas.

      • Sedä

        Kääpiöluppa ja useimmat rotukanit muutenkin on kasvattajalla 60e (luppakorvaisia rotuja on paljon, löydät niiden kuvia esim. Suomen Kaniyhdistyksen nettisivuilta. Pienimmät painaa kilon isoimmat vaikka 5 kiloa :P). Muutenkin kannattaa ajan kanssa tutstua ihan perusasioihin, kuten mitä kani syö...

        Kasvattalla kanin mukana ei yleensä tule muuta kuin vähän tuttua ruokaa. Häkki voi eläinkaupassa maksaa yli satasen, mutta Se kannattaa ehdottomasti ostaa käytettynä (esim. Tori.fi), perushyviä saa parilla kympillä. Parilla kympillä pitäisi saada valjaatkin. Paras on kärkkyä kun joku harrastusta lopettava myy kaikki romppeet kerralla pois, monesti häkin hinnalla saa vaikka mitä kivaa virikettä ilmaiseksi.

        Ruokakulut riippuu tietenkin siitä kuinka ison kanin hankit. Mun kääpiö syö vitosen heinäsäkistä pari kuukautta, alle parilla kympillä saa pellettisäkin joka kanssa kestää kuukausikaupalla. Tuoreruoka tulee melko kalliiksi, riippuu toki mitä ostaa (esim yrtit paljon kalliimpia kuin juurekset). En osaa arvioida kun mä ja muut lemmikit syödään samoja. Kesällä mitä enemmän kani saa ulkotuoretta, sitä vähemmän sille täytyy ostaa.

        Ei pidä unohtaa muitakaan tarvikkeita, esim pesämökki, jyrsimäleluja oksien lisäksi, kynsisakset, vessaloota ja sen kuivikkeet, punkkipihdit, harja... Tuleviin eläinlääkärikuluihinkin on hyvä olla jemmassa pari sataa, etenkin jos on pelkoa ettei vanhemmat suostukaan auttamaan jos kani sairastuu!


    • KaniKakkelis

      Kania ei kannata hankkia jos kanin tavallinen hinta (noin 60€yleensä) tuntuu suurelta investoinnilta, sillä kanin sairastuessa eläinlääkärikulut voivat nousta useisiin satoihin euroihin.
      Ja mikään ei kania ostettaessa takaa terveyttä.
      (:

    • kani rakas

      kiva tietää.

    • kani rakas

      Mä haluan ostaa ihan nuoren kanin.Hei tarviiko niille kaveria
      vai voiko ne elää yksin.

    • kani rakas

      Mä hankin kanin vaikka mikä olis kani kakkelis.
      Etkö tykkää kaneista.

      • KANI RAKAS

        osaako kanit uida. mä en tiedä. haluaisin tietää. koska... haluun uittaa sellasta.
        montako vuotta kanit voi elää.


      • kani rakas
        KANI RAKAS kirjoitti:

        osaako kanit uida. mä en tiedä. haluaisin tietää. koska... haluun uittaa sellasta.
        montako vuotta kanit voi elää.

        Jos aikoo hankkia kanin niin pitää tietää siitä ja sen hoidosta kaikki asiat.


      • kani rakas
        kani rakas kirjoitti:

        Jos aikoo hankkia kanin niin pitää tietää siitä ja sen hoidosta kaikki asiat.

        eikös niin.
        Tahdon tietää kaiken kaneista. niin kertokaa.


      • kani rakas
        kani rakas kirjoitti:

        eikös niin.
        Tahdon tietää kaiken kaneista. niin kertokaa.

        Pitääkö kani harjata säännöllisesti tai voiko kani olla ulkona talvella vai jäätyykö se sinne jos se on talvella ulkona kuinka vanhoikisi ne elää minkä nimisiä tai värisiä niitä voi olla.Tahtoisin tietää että pitääkö niiden välillä olla rauhassa.Voiko ne olla vällillä sisällä talossa vapaina ja kuinka iso häkki niillä pitää olla.Montako litraa niillä pitää olla vettä,pitääkö niillä olla vettä koko ajan lähistöllä tai ruokaa.Onko väliä missä pupun häkki on.Missä se pupu on ku se ostetaan onko se vaan mun sylissä autossa vai tuleeko se häkki mukana.Kuinka kauan ne pystyy elämään yksin jos lähtee vaikka reissuun voiko niillä olla matka häkki missä ne matkustaa.


    • Tässä hyvä sivu jota kannattaa lueskella:
      http://www.lurppa.net/kani/index.html

      Pitääkö kani harjata säännöllisesti?
      -Jos kani on pitkäkarvainen, kyllä. Muuten karvanlähtöaikaan harjaaminen riittää.

      Voiko kani olla ulkona talvella vai jäätyykö se sinne jos se on talvella ulkona?
      http://kaniwiki.wikispaces.com/Ulkokani

      kuinka vanhoikisi ne elää?
      -Kääpiörotuinen voi päästä kymmeneen vuoteen, jättien elinikä jää yleensä lähemmäksi viittä.

      minkä nimisiä tai värisiä niitä voi olla.
      http://www.kaniyhdistys.com/rodut.htm
      http://www.kaniyhdistys.com/varitjakuviot.htm

      Tahtoisin tietää että pitääkö niiden välillä olla rauhassa.
      -Kanilla pitää olla oma paikka, esim häkki tai pesämökki johon se saa mennä rauhassa oleilemaan. Sitä ei saa häiritä ainakaan nukkuessa (eikä syödessä), mutta ylipäätään olisi parempi että kani tulee aina itse luokse halutessaan. Tietysti jos kani on arka, sitä pitää totuttaa vaikka sitä ei huvittaisikaan.

      Voiko ne olla vällillä sisällä talossa vapaina ja kuinka iso häkki niillä pitää olla.
      -Kani ei ole häkkieläin. Ihan minimi häkki on 120cm pitkä, mutta siitä piätä päästä vapaaksi MONEKSI TUNNIKSI päivässä. Vaikka pitäisit sitä vapaana kaksi tuntia päivästä, se joutuisi olemaan 22 häkissä. Ei riitä mihinkään. Joku kymmenen tuntia kuulostaa tosi hyvältä, mutta sekin tarkoittaa 12 tuntia häkissä, eikä kukaan laittaisi vaikka samankokoista koira yhtä pieneen häkkiin.

      -Paras olisi, että kanilla olisi esim edes. 2x2m aitaus kompostikehikoista (sieltäkin pitää pästä päivittäin ulos), tai se saisi olla yhdessä huoneessa vapaana aina. Koska kani ei kuitenkaan pienessä perushäkissä mahdu tekemään yhtään mitään.

      Montako litraa niillä pitää olla vettä,pitääkö niillä olla vettä koko ajan lähistöllä tai ruokaa.
      http://www.lurppa.net/kani/ruokinta1.htm
      Rittää että kumpaakin on jäljellä, ei väliä kuinka paljon.

      Onko väliä missä pupun häkki on.
      -Huoneessa jossa se on helppo päästää vapaaksi (ei johtoja lattialla tai muita vaarallisia esineitä), niin että se pääsee itse pomppaamaan ulos ja sisään kun haluaa. Suljettuun häkkiin ei saa paistaa aurinko ettei kanille tule liian kuuma, eikä huoneessa saa myöskään vetää hirveästi.

      Missä se pupu on ku se ostetaan onko se vaan mun sylissä autossa vai tuleeko se häkki mukana. Kuinka kauan ne pystyy elämään yksin jos lähtee vaikka reissuun voiko niillä olla matka häkki missä ne matkustaa?
      -Suomen eläinsuojelulaki määrää, että eläimen kunto pitää tarkistaa päivittäin. Matkustaessa kanilla pitää olla turvallinen, esimerkiksi kissan muovinen kantokoppa.

    • kani rakas

      kiitos kaikesta tiedosta tulikirahvi. Mä kyllä pidän kania vapaana aina meillä kun mä oon kotona.Mulla ei kyllä oo vielä kania mutta hankin sellasen.Ja mulla on tosi vähän harrastuksia sitte ku saan sen.Lopetan kaks harrastusta sitte mulla on vaan kolme harrastusta ja neki kestää tosi vähän aikaa.Voiko kania pitää saunassa vapaana kun kukaan ei sauno.Ja sitä kanto koppa asiaa aattelin itekki.Tarvitseeko kani toisen kanin kaveriksi ja vielä sitä että voiko kani tietäjä tulikirahvi vastata tähän.

      • kani rakas

        minkä ikäsiks luppakorva kanit elää.Voiko kani tietäjä tulikirahvi vastata tähän.Mä muute kerään kaikki tiedot kaneista et sitte ku saan sellasen niin osaan käsitellä sitä oikein.


    • kani rakas

      Tulikirahvi, voitko olla mun kamu täällä ja kani tietäjä.Ois kivaa.Voisit kertoa mulle kaiken kaneista.En halua käsitellä pientä eläintä väärin.Siksi etsin kaiken tiedon.Tiedätkö kaiken kaneista.Hei muute en osaa tehä kysymys merkkiä läppärillä.Montako kania sulla on.Mulla on paljon eäimiä jo, mutta ei luppakorva kania.Mulla oli kolme kanii mut en tykänny niistä.Mulla on 4 lehmää,11 lammasta,6kilpikonnaa,1 hevonen ja 1 mini sika.Ne asuu mun kummitädin maatilalla ja puoliks munki äidin maatilalla mut mun kummi täti hoitaa niitä.Oha niitä lehmiä yli 200, mut4 on vaa mun.Heppoi on myös enemmän mutta vaan 1 on mun.Lampaita on 60, mut vaan 11 on mun ja kaikki kilpparit on mun ja anun eli mun kummi tädin yhteisii.On mulla 3 kanaaki ja 1 kukko.Siellä n 6 valkosta kana 3 ruskeeta kana ja 2 kukkoa.Mut ei puhuta enää niistä.Koska eiks tää oo kani keskustelu paikka.Ne mun kanit asui tallissa yhessä tyhjässä karsinassa.Niillä oli ainaki tilaa.Nyt siinä asuu hevonen.mä oon iha HEPULISSA kun MÄ SAAN KANIN.Haluan kääpiö rotuisen tai ehkä pienen reksin.Oikeesti mä rakastan KANEJA.

    • Voiko kania pitää saunassa vapaana kun kukaan ei sauno?
      -Kanin tassut luistaa helposti laatoilla ja jopa muovimatolla, joten kanin tilassa olisi parasta olla mattoja alustaksi. Mitään johtoja ei tietenkään saa olla esillä!

      Tarvitseeko kani toisen kanin kaveriksi?
      -Mieluiten kyllä. Kani on onnellisin kaverin kanssa. Paras yhdistelmä on kastroitu uros ja naaras, mutta myös kaksi naarasta (etenkin samasta poikueesta tai emo ja poikanen) voi tulla toimeen. Yksi hyvä vaihtoehto on hankkia ensin uros, ja sitten kastroida se kun se on tarpeeksi vanha, ja sitten hankkia sille kaveriksi naaras. Periaatteessa kani kyllä pärjää myös yksin, ja on joitain kaneja jotka ei hyväksy kanikaveria.

      Minkä ikäsiks luppakorva kanit elää?
      -Luppakorvaisia rotuja on paljon. Kääpiöluppa ja muut kääpiörodut voi elää kymmenenkin vuotta, kun taas jättirodut kuten ranskanluppa saattaa jäädä vain viiteen vuoteen.

      Montako kania sulla on?
      -Yksi vain, 5v kääpiöluppa Remu :) Hän on valitettavasti kastroimaton ja sairastellut, joten on vähän kysymysmerkki uskallanko viedä sitä leikkaukseen että voisin ottaa kaverin. Remun lisäksi mulla on 13 rottaa :)

      • kani rakas

        mitä se kastroimaton tai kastroiminen tai kastroimi tarkoittaa...


    • Kouvola kanit

      Multa saat kaneja ja poikasiA 30€ ja 5oe, mut asun korialla ja voin tuoda veturiin sekä pk- seudulla jumboon tai espoon kauklahteen. Noihn parin viikon välein

    • kani rakas

      Moi.Mä rakastan kaneja yli kaiken, eniten luppakorva kaneja...Ja jos joku haluaa tietää paljonko luppakorva kani maksaa nii se maksaa 70 e -80 e. Aika halpoja ainakan mulle.Ehkä jollekkin köyhälle on mut jos se on teidän mielestä kallis raha nii ei se tarkoita sitä että te oisitte köyhiä.

    • kakku kani

      moi. Kanit on söpöjä pikku lutusia

      • kani rakas

        nii on.Olet oikeassa kakku kani.


    • kani rakas

      nyt tiedän melkein kaiken kaneista mut jotain tahtoisin vielä tietää... nii että mä harrastan ratsaastusta näytelmä kerhoa ja viulun soittoa nii et onko mulla tarpeeksi aikaa sille kanille jonka aijon ostaa. kun mä käyn tallilla kerran viikossa ja viulu tuntejakin on vain kerran viikossa ja näytelmä kerho on kerran viikossa nii et onko mulle tarpeeks aikaa sille kanille. musta itestä ainakin on kun mä olen sen kanssa koulun jälkeen ja kaikkien harrastusten jälkeen.

    • kani rakas1

      voiko joku kertoa?

    • iknowlotaboutANIMALS

      Jaaha en usko että kanit 100€ maksais jos maksais niin ois varmaan jotain harvinaisempia ja tarvikkeet ovat varmasti halvempia kuin 1000 euroa helposti!!

    • miranda1245

      Miki ihmiset luulee että poikskaneja ei voi pitää samssa tilassa vaikka ne monasti tulee toiimeenen paremmin kun likat? En ymmärrä. Mun poikakanit tulee hyvin toimeen, tapellut ne on ainoastaan jos tyttökaneja likellä. Muten ei. Tyttökaneja en ylensä pidä samassa paikassa paitti emo ja poikanen tai saman poikueen tytöt jotka ei tappele.

    • Momottii

      No veikkaisin nyt kun tässä olen katsonut hintoja niin kani maksaisi kasvattajalla jotain 30-40€ jaaa häkistä en tiedä kun meillä on jo saimme sen isovanhemmilta mutta paljon luultavasti joten suosittelen että teet itse:)

    • Anonyymi

      kaverini myy luppiksen poikasia 20€/kpl,terveitä !

    • Anonyymi

      Mun kanit(risteytyksiä) maksoi 15 euroa kappale naapurilta eli yhteensä 30 maksoin kahdesta kanistani. Häkkiä niillä ei ole ollenkaan joten siihen ei mennyt rahaa yhtään, niillä on talossa oma kaniturvallinen huone jossa ovat aina vapaana. Vessoihin niille meni muistaakseni yhteensä 8 euroa, heinätelineisiinmeni yhteensä jotain 20 paikkeilla. Virikkeiden hintaa en ole laskenut.

    • Anonyymi

      Mitä kani ja kaikki sen tavarat maksaa yksinään

    • Anonyymi

      Mä oon alkanu kans miettii kanin hankintaa ja haluun kysyy et paljon maksaa hermeliini?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe