kyttäävät ja ikävät naapurit

missä ne on?

Olen elämäni aikana asunut 21 eri osotteessa. Joista 17:sta sen jälkeen kun kotoa 15 -vuotiaana muutin.

Työn perässä menin nuorempana ympäri suomea. Nyttemmin asettunut jo aloilleen ruuhkasuomeen.

Kertaakaan en ole valitusta, varotusta saanut. Tai kerrostalossa kyyliin törmännyt. Eikä mitään riitaa ole koskaan ollut.

Kun koirani aikanaan pentuna haukkui yksinollessaan, naapuri tuli siitä ystävällisesti sanomaan, kiitin kovasti (enhän olis muuten asiasta voinut tietää), menin ja ostin sitruunapannan samoin tein ja pyysin naapuria ilmoittamaan jos jatkossa jotain kuulee. Silleen tutustuinkin yhteen mukavaan naapuriin.

Siis missä ovat ne kyylät ja ikävät naapurit? Asuin jossain vaiheessa vähän aikaa siskon luona Jakomäessä kaupungin vuokrakämpässä. Sielläkään ei naapurit häirinneet. Välillä oli pientä mökää viikonloppuisin, mutta eipä toi nyt niin jaksanut haitata tai kiinnostaa. Neljässä eri opikselijakämpässä olen asunut, eli koko talo vain opiskelijoita, siitä huolimatta, ei valittamista puolin eikä toisin. Olen luonteeltani vielä kotihiiri, jos on vapaata löhöän ittekseni kotona.

Samalaisia asioita on ihmetellyt ystävänikin. He asuvat kaikki kerrostaloissa ja mitään valittamista naapureista ei ole, eikä ole aikaisemminkaan ollut. Eivätkä he ole saaneet perättömiä valituksia tai varoituksia.
Muutama on saanut varoituksen mutta ovat suoraan myöntäneet että "tuli vähän mokattua..."

Siis kertokaa mulle kuinka voi saada aiheettoman varotuksen? ja miten voi jatkuvasti saada aiheettomia varotuksia?

Onko minulta ja ystäviltäni jäänyt jotain huomaamatta? Pakostikkin tulee mieleen että ovatko ihmiset ihan vainoharhaisia naapureiden suhteen? Voiko olla niin että joltakulta vaan tuntuu siltä että seurataan, vai onko se sitä että itse kyttää ja sitten luulee toisten kyttäävän takaisin?

Taidanpa olla kyllä tosi outo kun ei ole mitään konflikteja naapureiden kanssa tullut. Luulis että olis sitten noin isoon osoitemäärään osunut se hirviönaapuri mistä täällä kaikki puhuu. Takana on siis opiskelijakämppiä, kerrostaloja, rivari ja nyt omakotitalo.

Siis missä on ne pas**aper***se naapurit? Kuka uskaltaa tunnustaa olevansa se kaikkia kyttäävä, turhasta valittava pikkumainen naapuri?
Kyllähän niitä tässä joukossa luulis olevan? Mut taitaa olla että se syy on aina toisessa. Ihme homma...

Eli meneekö homma tälleen perinteisesti että naapurilla on hyvä ja hyvää tarkoittava naapuri, mutta "sinulla" ihan paska naapuri.

9

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enemmän :)

      Määrittelemäsi kyylä oli aika suppea tapaus, joka vain kulkee rähisemässä kovaäänisesti ympäriinsä. Minä lisäisin luonnekuvaukseen negatiivisuuden, narisemisen joka asiasta, jatkuvan vastaan sanomisen asiassa kuin asiassa, kateuden ja tarkoituksenmukaisen ilkeilyn normaaleissa arjen kontakteissa.

      Naapurusto on yhden sortin ryhmä, jossa tarvitaan yksi hankala (lue kyylä) tapaus, joka pilaa ilmapiirin kielteisyydellään. Jotkut ovat sitä näkyvästi, jotkut tuovat sen pikku hiljaa esille, mutta kyylä yleensä pyrkii tulemaan huomatuksi kuka minkäkin motivaationsa vuoksi.

      Ei kyylää vihata tarvitse ja häneen voi suhtautua ylimalkaisesti, asiallisesti tervehtien, mutta normaali kyylä tahtoo vaikuttaa ja hän tekee kaikkensa saadakseen vaikuttaa. Kyse on useasti ihmistyypistä, joka on muutoinkin erakkomainen luonteeltaan ja ihmissuhteet perustuvat muutamiin kontakteihin (perhe, lasten kautta tutuksi tulleet naapurit yms) ja jonka elämä on hyvin tapahtumaköyhää, ehkä vastoinkäymisiä joiden kanssa ei ole tasapainossa yms. Kyylä purkaa oman vihansa ja pahan olonsa maailmalle ja mitä pienempi naapuriyhteisö sen suuremman vallan he käytöksellään saavat, koska enin osa ihmisistä antaa hänen mieluummin olla hankala kuin asettaisi rajoja hänen käytökselleen esim. vaatimalla, että teeppä sitten uudet järjestyssäännöt hyväksyttäväksi taloyhtiöllä, jos nykyiset eivät kelpaa sellaisenaan.

      Ole iloinen, jos et ole törmännyt kyylään. Sellaisen naapurina elämä on kuin Hitchcocin kauhuklassikoissa: kaikki on näennäisesti nättiä ja kivaa ja somaa ja koko ajan puskissa lymyää paha käärme.

      • ap.

        "Kyylä purkaa oman vihansa ja pahan olonsa maailmalle ja mitä pienempi naapuriyhteisö sen suuremman vallan he käytöksellään saavat"

        Ovatko ihmiset todella niin herkkiä että jaksavat välittää ja kantaa huolta kiukuttelevista kanssaihmisistä? Tarkoitan tälla naamatuttujen purkauksia.


        Tässä vaiheessa sanon niinkuin äitee aikanaan sanoi:
        "anna olla, mitä sen on väliä".

        Miten voi olla mahdollista että minä, eikä kukaan tuttavapiiristä ole törmännyt ikäviin naapureihin. Vai olemmeko me jotenkin tyhmiä tyyppejä kun emme jaksa etsiä ympäriltämme ikäviä, negatiivisia ihmisiä?

        Vai suurentevatko tämän palstan ihmiset näitä juttuja. Toki osa voi olla kerrottu ihan just niin kuin asiat ovat. Mutta silti vähän ihmetyttää..

        Niin, ja kukapa meistä olisi toiselle se paha naapuri? Kun naapurihan on se pahempi! Lopputulos on se että kumpikaan ei mahdu omalle tontille.

        KYYLÄT JA KYTÄT!! JA MUUTEKIN IKÄVÄT NAAPURIT tulkaa esiin!! Pakkohan tällä pastalla kyyliä on olla, eiväthän he muuten tiedä mistä puhutaan!!! Haloo... missä olette? Samoin pitäähän täällä ikäviäkin naapureita pyöriä, mistä ne muuten keksis valittamisen aihetta siellä omilla pihoillaan! PALJASTAUTUKAA niin höpistään vähän!


      • Sohvatiikeri
        ap. kirjoitti:

        "Kyylä purkaa oman vihansa ja pahan olonsa maailmalle ja mitä pienempi naapuriyhteisö sen suuremman vallan he käytöksellään saavat"

        Ovatko ihmiset todella niin herkkiä että jaksavat välittää ja kantaa huolta kiukuttelevista kanssaihmisistä? Tarkoitan tälla naamatuttujen purkauksia.


        Tässä vaiheessa sanon niinkuin äitee aikanaan sanoi:
        "anna olla, mitä sen on väliä".

        Miten voi olla mahdollista että minä, eikä kukaan tuttavapiiristä ole törmännyt ikäviin naapureihin. Vai olemmeko me jotenkin tyhmiä tyyppejä kun emme jaksa etsiä ympäriltämme ikäviä, negatiivisia ihmisiä?

        Vai suurentevatko tämän palstan ihmiset näitä juttuja. Toki osa voi olla kerrottu ihan just niin kuin asiat ovat. Mutta silti vähän ihmetyttää..

        Niin, ja kukapa meistä olisi toiselle se paha naapuri? Kun naapurihan on se pahempi! Lopputulos on se että kumpikaan ei mahdu omalle tontille.

        KYYLÄT JA KYTÄT!! JA MUUTEKIN IKÄVÄT NAAPURIT tulkaa esiin!! Pakkohan tällä pastalla kyyliä on olla, eiväthän he muuten tiedä mistä puhutaan!!! Haloo... missä olette? Samoin pitäähän täällä ikäviäkin naapureita pyöriä, mistä ne muuten keksis valittamisen aihetta siellä omilla pihoillaan! PALJASTAUTUKAA niin höpistään vähän!

        Kyttään naapurien virheitä ja väärinkäytöksiä, kiusaan ja natkutan.

        Se alkoi sinä päivänä, kun naapuri ilmoitti tekevänsä minusta rikosilmoituksen. Siihen asti olin joustava.


      • ongelmassa?
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Kyttään naapurien virheitä ja väärinkäytöksiä, kiusaan ja natkutan.

        Se alkoi sinä päivänä, kun naapuri ilmoitti tekevänsä minusta rikosilmoituksen. Siihen asti olin joustava.

        Loppuivatko väärinkäytökset?


      • Ei yhtä onnekas
        ap. kirjoitti:

        "Kyylä purkaa oman vihansa ja pahan olonsa maailmalle ja mitä pienempi naapuriyhteisö sen suuremman vallan he käytöksellään saavat"

        Ovatko ihmiset todella niin herkkiä että jaksavat välittää ja kantaa huolta kiukuttelevista kanssaihmisistä? Tarkoitan tälla naamatuttujen purkauksia.


        Tässä vaiheessa sanon niinkuin äitee aikanaan sanoi:
        "anna olla, mitä sen on väliä".

        Miten voi olla mahdollista että minä, eikä kukaan tuttavapiiristä ole törmännyt ikäviin naapureihin. Vai olemmeko me jotenkin tyhmiä tyyppejä kun emme jaksa etsiä ympäriltämme ikäviä, negatiivisia ihmisiä?

        Vai suurentevatko tämän palstan ihmiset näitä juttuja. Toki osa voi olla kerrottu ihan just niin kuin asiat ovat. Mutta silti vähän ihmetyttää..

        Niin, ja kukapa meistä olisi toiselle se paha naapuri? Kun naapurihan on se pahempi! Lopputulos on se että kumpikaan ei mahdu omalle tontille.

        KYYLÄT JA KYTÄT!! JA MUUTEKIN IKÄVÄT NAAPURIT tulkaa esiin!! Pakkohan tällä pastalla kyyliä on olla, eiväthän he muuten tiedä mistä puhutaan!!! Haloo... missä olette? Samoin pitäähän täällä ikäviäkin naapureita pyöriä, mistä ne muuten keksis valittamisen aihetta siellä omilla pihoillaan! PALJASTAUTUKAA niin höpistään vähän!

        Sinulla on ollut yksinkertaisesti hyvä onni. Ole kiitollinen, mutta ymmärrä että ksye on vain hyvästä onnesta, ei siitä että olisit parempi ihminen kuin ne jotka ovat joutuneet ilkeyden uhriksi. Kuka tahansa voi joutua kiusatuksi, myös sinä. Et ole siltä turvassa, vaikkei sitä ole sinulle tähän mennessä koskaan tapahtunut. Olet onnekas kun et ole joutunut sellaisen uhriksi. Se voi olla sinulla huomenna edessä, tai kenties ensi vuonna.

        Tai kenties ei koskaan. Jos niin on, niin sen parempi sinulle. Aika näyttää.

        Mutta se, koetko sen vai et, ei tee sinusta parempaa tai huonompaa ihmistä.

        Ne jotka ovat tuollaista joutuneet kokemaan, eivät ole sitä itse aikansaaneet eivätkä ansainneet. Turhaan sinä pyörittelet päätäsi ja päivittelet ja oletat sen olevan jollain lailla näiden ihmisten "vika".

        Olet siis vain onnekkaampi kuin ne jotka ovat kokeneet tuon, et yhtään fiksumpi tai parempi, vaikka selvästi rivien välissä sellaista väitätkin.

        Olet syntynyt Suomeen etkä kehitysmaan slummiin, siinäkin olet onnekas. Et ole parempi kuin ne jotka asuvat slummissa ja ovat rutiköyhiä, olet vain onnekkaampi.

        Älä seiso korkealla vuorella katselemassa muita nenänvarttasi pitkin vain siksi, että olet itse onnekas. Ole kiitollinen ja tunne myötätunoa vähemmän onnekkaita kohtaan.


    • hymyillessä

      Asuin rivitalossa, postilaatikossa lappu ettei koiria saa kuljettaa hiekalla eikä nurmikolla...en ala kolmea saksanpaimenkoiraa pihan läpi kantaa ja lapset 2 ja 3 vee eli kannanko nekin? Taas lappu laatikossa että koirani paskovat pihalle, eikä todella niin tee paikas jossa lapseni leikkivät. Olin vielä kotona nuorimmaisesta joten metsälenkit ja kenttäpäivät oli juhlaa.

      Taas lappu että päiväpeite kuivuu liian kauan narulla kun sen jo ei vuorokausi sitten vein..

      Isännöitsiä tulee kertoo että kaikista asukkaista pitää maksaa vesimaksu..yllätyin!
      Naapuri ilmoittan että joku käy.. VELJENI!!
      Hällä ei saunaa joten kävi joskus..

      Eli kyllä ilkeitä löytyy kun vain sopiva löytyy. Kait olin sit liian kiltti ku leikin vain lasteni ja koirien kanssa eikä oikeaa haukkumist löytynyt

    • minä!!!

      Päiväni alkaa rennosti kahvinkeiton lomassa aamukatselmuksella jolloin huomioin naapureideni liikkeet. Hyvin useasti näkee, että joku on ollut yöjuoksulla. Jopa viikolla! Silloin aina pyrin menemään heti aamusta juttusille jonkun tekosyyn varjolla. Jos naapurin silmät punoittavat, henki haisee viinalle tai muuten hän käyttäytyy oudosti, muista aina ilmoittaa siitä muille kollegoilleni.

      Kerran vuorotöitä tekevä isäntä laittoi aamu 5.00 oven kovin lujaa kiinni. Tein valituksen. Tarkastan myös joka ikisen pyykkivuorolistan sekä kuivaushuonevarauksen. Jos nimeä ei ole listassa, niin pyykit saa silloin nakata kartanolle.

      Päivisin istun pihalla vahtimassa tupakoijia sekä lapsia. YH:t ovat lempikyttäyskohteitani, he ovat moraalitonta kansaa ja heidän exänsä vielä moraalittomampia. Tavalliset pariskunnatkin näkemykseni mukaan vain pitävät kulissia yllä. Tietäisittepä vain.

      Iltoisin alkaa teinien autoralli, joka rekisterinumero on otettu ylös ja poliisille ilmoitettu, kun niissä on niin kova meteli.

    • Eui yhtä jalo

      Tulenko kiillottamaan sädekehäsi?

      Suomennanko tekstiäsi oikein?


      " Kertaakaan en ole valitusta, varotusta saanut. Tai kerrostalossa kyyliin törmännyt. Eikä mitään riitaa ole koskaan ollut. "

      = Olen hyvä ihminen.

      " Kun koirani aikanaan pentuna haukkui yksinollessaan, naapuri tuli siitä ystävällisesti sanomaan, kiitin kovasti (enhän olis muuten asiasta voinut tietää), menin ja ostin sitruunapannan samoin tein ja pyysin naapuria ilmoittamaan jos jatkossa jotain kuulee. Silleen tutustuinkin yhteen mukavaan naapuriin. "

      = Koska MINULLE kävi näin hyvin, KAIKKI jotka kertovat koirien omistajien kiusaamisesta, valehtelevat ja kuvittelevat.



      "Siis kertokaa mulle kuinka voi saada aiheettoman varotuksen? ja miten voi jatkuvasti saada aiheettomia varotuksia? "

      = Ei tuollaista oikeasti ikinä missään kenellekään taphdu, te vain kuvitelette, tai sitten olette itse aiheuttaneet ne varoitukset ja saatte ne ansaitusti.


      " Voiko olla niin että joltakulta vaan tuntuu siltä että seurataan, vai onko se sitä että itse kyttää ja sitten luulee toisten kyttäävän takaisin? "

      = Kyllä te olette vainoharhaisia. MINULLE ei ikinä ole tapahtunut että minua kyylätään, joten ei teillekään. Kuvittelette vain, olette hulluja ja minä olen terve.

      "Taidanpa olla kyllä tosi outo kun ei ole mitään konflikteja naapureiden kanssa tullut."

      = Taidanpa olla kiva ja mukava ja fiksu, päinvastoin kuin te joille on sattunut ikäviä asioita elämässä.

      " Eli meneekö homma tälleen perinteisesti että naapurilla on hyvä ja hyvää tarkoittava naapuri, mutta "sinulla" ihan paska naapuri. "

      = Tässä opetan itseäni tyhmempiä. Osaan elää, te ette osaa. Tulen toimeen kaikkien ihmisten kanssa, te ette tule. Olen kiva mutta te ette ole, ottakaan oppia minusta.

      Summa summarum:

      Olen kaiken mitta. Sitä, mitä ei ole tapahtunut minulle, sitä ei ole IKINÄ VOINUT tapahtua kenellekään tässä maailamssa.

      Tarinat maanjäristyksistä, sodista, tulvista ja nälänhädistä ovat nekin pelkkää kuvittelua. Eihän MINULLE ole sellaista koskaan tapahtunut....

    • Ropinson

      Tälläiset epäpyhät hinostelevat vanhat naiset ovat ikäviä. meilläkin yksi tälläinen tapaus ei voi ilaman laittamatta menneä edes roskia viemään. Ja kun se ei oikein onnistu, on jopa huvittavan oloinen tyyppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe