Varokaa musiikin nettikauppaa

marco60

Ostinpa jonkin aikaa sitten Download Netanttilasta pari albumia. Jouduin vaihtamaan konetta, minkä jälkeen varmuuskopioidut kappaleet eivät enää toistuneetkaan.

Minulla ei koneen mukaan ole käyttöoikeuksia ko. kappaleisiin.

Olen valittanut asiasta Netanttilaan jo kolme kertaa, mutta mitään muuta ei tapahdu kuin että vetäytyvät Securicast Oy:n selän taakse. Securicast toimittaa palvelun ja vastaa sen teknisestä toteutuksesta, mutta sieltä tuntuu olevan mahdotonta saada mitään palautetta.

Seuraavaksi on pakko ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin.

Varokaa niitä verkkokauppoja, joiden takana on Securicast!

33

14598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • illya

      Mervi Vuorela on tutkinut SecuryCastia. (Näköjään NetAnttila on asiakaspalvelustaan antanut sinulle väärän nimen.) Ohessa lainaus hänen 2007 ilmestyneestä tutkielmastaan:

      "Viime vuosina on alkanut näyttää siltä, että Suomessa myytävästä nettimusiikista on tullut yhden firman eli SecuryCast Oy:n bisnes. SecuryCast toimittaa käyttöliittymäratkaisut mm. NetAnttilalle, Pepsi Max Musicille, Laturille, Funmanille, PHNetille, Lumo Musiikkikaupalle ja City-lehden PopCitylle. Hintakilpailua ei esiinny, koska SecuryCast vastaa jokaisen yllämainitun verkkokaupan ylläpidosta ja rahastuksesta. Niinpä esimerkiksi Laturista ja NetAnttilasta saa täsmälleen samanhintaista musiikkia. Myös sisällön käyttöehdot ovat entuudestaan tuttuja: ostettua musiikkia voi kuunnella, siirtää ja polttaa CD:lle ainoastaan kaupan omalla soittimella.

      Siis hetkinen, mistä yrityksestä nyt oikein puhutaan? SecuryCastin nettisivuilta ei selviä oikein muuta konkreettista kuin että yritys sijaitsee Vantaalla. Kaupparekisterin tietopalvelusta selviää, että SecurityCastin päätoimiala on "tietokantapalvelut" ja toimitusjohtaja on Ben Mellin (Patentti- ja rekisterihallitus 2007). Laki tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisesta kuitenkin edellyttää, että nettikaupan sivuilta on löydyttävä palvelun tarjoavan firman yritys- ja yhteisötunnus eli Y-tunnus (Finlex 2002). Laturin, Pepsi Max Musicin ja muiden SecurityCast-kauppojen sivuilta tätä tunnusta sai kuitenkin metsästää kissojen ja koirien kanssa.

      Muita nettimusikkiratkaisuja toimittavia firmoja ovat InProdicon Ab (markkinaniminä muun muassa Musiikkilataamo ja Welho Musiikki) sekä e-3 Systems Ltd (markinanimenä Biisi.fi). Vuonna 2003 e-3 Systems teki Espoon poliisille rikosilmoituksen, jossa firma syytti SecuryCastia ja sen työntekijöitä jakelujärjestelmänsä kopioinnista. Kaksi vuotta myöhemmin Espoon kihlakunnansyyttäjä Arto Rajamäki haki väliaikaista liiketoimintakieltoa kahdelle SecuryCastin työntekijälle. Käräjäoikeus hylkäsi hakemuksen vuoden 2006 keväällä. Poliisitutkinta, johon e-3 Systemsin vaatimus perustuu on kuitenkin edelleen kesken (Kuivalainen 2006)."

      Eli haiskahtaa myyntikartellilta ja muutenkin lain rajoja väärältä puolelta koettelevalta firmalta.

      • Tosiaan ihmeellinen

        No joo. Kyllä haiskahtaa. Itse en tiennyt, että olisin jotain maksanut ja securicast löytyi googlettamalla ja nyt ihmettelen, että miten ihmeessä se on päässyt veloittamaan tiliäni.


      • Outo juttu
        Tosiaan ihmeellinen kirjoitti:

        No joo. Kyllä haiskahtaa. Itse en tiennyt, että olisin jotain maksanut ja securicast löytyi googlettamalla ja nyt ihmettelen, että miten ihmeessä se on päässyt veloittamaan tiliäni.

        Sama juttu, ihmettelin miksi ko yritys on veloittanut tililtäni ja googlettamalla löysin mm tämän jutun.


    • Elämää musiikilla

      Olen ladannut usemman kerran NetAnttila downloadista musiikkia ja ei ole mitään valittamista. Maksaminen onnistuu hyvin ja musiikki tulee zip-pakettina tai mp3-tiedostona ja musiikki toimii hyvin.

    • tyytymätön

      Miksi securicast on veloittanut tililtäni?
      Miten sen saa loppumaan?

      Onko muilla veloitukset loppuneet vai onko tarvinnut ryhtyä erityisiin toimenpiteisiin?

    • Normi NetAnttila

      Normi NetAnttilan toimintaa. Varohan valittamasta, kun saat "Lakimiehet" NetAnttilasta kimppuusi.

    • maksaja1

      Löysin nimen puhelinlaskultani, en ole tilannut musiikkia tai muutakaan puhelimella.
      Epäilen teiniä jonka lasku on samassa. Täytyypä seurata tilannetta.

      • noworrieeees

        Etkai sattumoisin ole osallistunut nenäpäivään, kirkon ulkomaan avun keräykseen tai muuhun vastaavaan?
        kyseinen yritys hoitaa myös tuonkaltaisia palveluja :)


      • noworrieeees kirjoitti:

        Etkai sattumoisin ole osallistunut nenäpäivään, kirkon ulkomaan avun keräykseen tai muuhun vastaavaan?
        kyseinen yritys hoitaa myös tuonkaltaisia palveluja :)

        Löysin tämän ketjun kun aloin etsiä kyseistä firmaa googlella, syystä että minulla oli tänään Saunalahden puhelinlaskussa €20 veloitus kyseiselle firmalle.

        No nyt olen varma. että kyse on juuri jostain nenäpäivästä tms, joihin olen tavannut osallistua juurikin puhelimitse. Maksan siis kiltisti.

        Mutta mutta. Paheksuen ilmoitan, että nyt meni maine hyväntekeväisyyskeräyksiltä. Asia on nimittäin niin, että kun joku r.y kerään niin laskaussa pitää kans lukea sen nimi.
        En tiedä mitä laki vaatii, mutta minä vaadin tätä.
        Niin että oli kyllä viimeinen kerta kun....


    • tanu

      Minä huomasin puhelinlaskullani tämän firman veloituksen, enkä tiedä ladanneeni mitäään, laskulla oli 2 x 5.50, en ole vielä maksanut laskua. Tarvii selvittää mistä on kyse.

      • ymmällään

        Minulla oli viimeisessä laskussa 4x0,90e tekstimaksut kys laitokselle. Katselin heti netistä, mikä ihme on kys, firma. Nyt en keksinyt muuta yhteyttä kuin että olen osallistumut Amnestyn kampanjoihin. Nämä kampanjat olin valitettavasti poistanut, joten en päivämääristä saanut täyttä varmuutta...ikävää jos hyvään tarkoitukseen menevät puhelin-rahat tai txt-viestit kartuttaa tällaisten tiliä:(


      • epäilevävävä
        ymmällään kirjoitti:

        Minulla oli viimeisessä laskussa 4x0,90e tekstimaksut kys laitokselle. Katselin heti netistä, mikä ihme on kys, firma. Nyt en keksinyt muuta yhteyttä kuin että olen osallistumut Amnestyn kampanjoihin. Nämä kampanjat olin valitettavasti poistanut, joten en päivämääristä saanut täyttä varmuutta...ikävää jos hyvään tarkoitukseen menevät puhelin-rahat tai txt-viestit kartuttaa tällaisten tiliä:(

        Googlaa laskun erittelyssä mainittu asiatunnus (numeroita, nimi, tms), niin todennäköisesti löytyy kyseisen maksun lopullinen osoite. Jos sitä ei löydy, niin soita laskuttajalle ja kysy. Harvemmin varmaan mitään salaliittoja tai salaa laskuttajia löytyy. Itselläni kyseessä oli rahan lahjoitus Pelastakaa lapset Ry:lle. Laskuttajana SecuryCast.


    • Dementiaa pukkaa

      Itselleni tuli puhelinlasku jossa 10€ Securycast OY:lle.. pitkään sai miettiä että mitä helvettiä kun en mitään musiikkia tms ole tietääkseni ladannut. Lopulta muistin että lahjoitin lastensairaalalle 10€.. Eli eiköhän sieltä kaikilta löydy joku selvä selitys laskutukselle.

    • Lennu

      Miten tällainen yritys voi olla keräysten takana joka ei pysty palvelemaan
      tai olla halua palvella asiakkaita?????Itselleni tuli Soneralta lasku jossa oli
      Securycastin veloitus 5e.Sonera ei pysty selvittämään tätä tarkemmin?
      Mistä saan tietää mihin veloitus perustuu?

      • Moro Lennu,

        Muistatko oletko osallistunut mihinkään kilpailuun, äänestykseen, tehnyt ostoksia puhelimella tjt? Onko puhelin koko ajan sinun hallussa ja käytössä, pääseekö joku muu sitä käyttämään välissä?

        Minä ottaisin yhteyttä Securycastiin ja kysyisin sieltä että mitä veloitus koskee ja milloin tapahtuma/tilanne on ollut ja niin edelleen. --> http://www.securycast.com/contact/

        Tero@SoneraPartio


    • TTB77

      itse ihmettilin myös securycastin osuutta puhelinlaskussani. Mutta luettuani tämän viestiketjun muistin että olin äänestänyt Idols-tv ohjelman tekstariäänestyksessä... Eli on firma monessa mukana... Kartelli, sanon minä

      • mumtsi62

        Samaa ihmettelin minäkin. Puhelinlaskussa oli Securycastin veloitus. Olin kait ollut lahjoittavinani rahaa Lastensairaalalla, mutta mihinkähän rahat menevät?


    • Hylätäkö netti?

      Itselläni löytyi 7,50€ lisä puhelinlaskussa, olin tehnyt lahjoituksen, mutten suinkaan kyseiselle firmalle! Lisäksi olin kuunnellut musiikkia netissä ja ladannut MuseScore-nuotin (kyseinen nuotinkirjoitusohjelma on ilmainen ja laillinen, siitä järjestetään kurssejakin oppilaitoksissa).

    • Pirkkis

      Ihmettelin samaista nimeä omassa laskussani ja olin jo melko kiukuissanikin, mutta kun luin tätä ketjua niin hoksasinkin, että olen mukana Amnestyn "vetoomusringissä"; sieltä tulee viesti ja kun siihen vastaa, se maksaa 90 senttiä. Kiva kun laskussa lukisi jotain muuta kuin tuo Securycast..

    • DNA:n laskussa on...

      Mistä tämmönen Securycast on löytänyt numeroni? En ole eläissäni enkä millään puhelimella tilannut musiikkia enkä edes puhelimeen soittoääntä tilannut. Onko tämä joku keksintä ja kultakaivos joka nyppii ihmisiltä rahaa muutama euro kerrallaan? Eikö tälläisesta joudu kukaan tilille? Minulta halutaan vain 4 €, mutta silti.

    • Huonomuistinen

      Minäkin ihmettelin, mikä SECURYCAST OY on laskuttanut asiointipalveluista minulta 20 euroa Soneran matkapuhelinlaskussani. Vaikka siinä oli numero, mihin olin soittanut ja tunnuksena Opettaja, kesti miettiä pitkään, ennen kuin muistin osallistuneeni Kirkon Ulkomaanavun kampanjaan opettajan palkkaamiseksi Afrikan lapsille. Kyllä teilläkin on ilmeisesti jokin tällainen taustalla, jota ette muista.

      • peitelty MAFIA

        Voice Finland JUSSI KARI äänestys maksoi 0.77 centtiä.


    • xxxxxxx2

      niin, mistä tietää meneekö avustusraha todella perille..... laitoin nenäpvään ja saaja laskus oli securycast oy ??? en taid enää laitt...

    • Eihännäitäcastejatie

      Moi !

      Sama SecuryCast oli minunkin visa-laskulla. Meinasin jo oikeasti hermostua, kun en mielestäni ole mitään musiikkia tai vastaavaa tilannut. Onneksi en (ehtinyt) nostaa asiasta sen isompaa riitaa tai rahojen takaisin vaatimista, sillä mieheni tsekkasi sähköpostin ja asialle löytyi aivan luonnollinen selitys - nuorimmainen halusi BB-asukkaalle antaa jotain ihme turboääniä ja ne maksettiin minun luottokortilla. Kuitti maksusta oli sähköpostissa ja maksupäivä ja summa täsmäsivät.

    • Pikkusen kiehui!

      Heips!

      Sain tänään puhelinlaskun, jossa Securycast Oy veloittaa 10 €. Ihmettelin myös mikä ihmeen veloitus tämä on, mutta luettuani täällä olevia tekstejä, huomasin että nenäpäivään lahjoitin 10 €. Kait se on se, kun ei ole mitään viitteitä mihinkään. Aika epämääräistä hommaa.

    • securicastista

      joopa, BB aiheutti turboäänillään 200 e lisälaskua puhelinlaskuun. omaa tyhmyyttä,kun en tajunnut lasten touhuja. vihaan BB tä...

    • Tanssin_ystävä

      Ihmettilin myös, mutta selvisi melko pian, laskujen olevan tv-ohjelmalkilpailujen äänestyksiä:;)

    • näinköon

      Huomattiin(vaimo) että joku kummallinen Securycast Oy on veloittanut tiliämme 33 eurolla --ei mitään tietoa ko. firmasta -- pitäneen tehdä rikosilmoitus. (tänään 22.huhtikuuta)

    • kartelli

      Moikka 3.6.16 suoraveloitus 10e ja 20e huh huh ei mitään musaa tai muuta, uskomatonta! Täytyy siirtyä tässä maailmassa takasi käteiseen????

    • Voiko

      Mikä perkeleen virma SeeuryCastOy on velottanut tilintäni 7.00E ja ilman mitään tieotani?
      Olkaa varuilanne ?

    • Tiitisen_lista

      voi itku teitä ihmisiä. verkkokaupat ja keräykset ovat ulkoistaneet tälläiset palvelut yrityksille, jotka teknisesti mahdollistavat keräysten onnistumiset. securycast on ohjelmistoyritys joka nimenomaan tuottaa näitä palveluita.

    • Pettynyt

      Äänestin huvikseni lauantaina 5.5.2018 kaksi kertaa tekstiviestillä Kingi-ohjelman finaaliäänestyksessä, näin MTV:n sivulla kerrottiin hinnasta:

      Äänestys tapahtuu lähettämällä tekstiviestinä oman suosikkikilpailijasi numero puhelinnumeroon 173175. (Lähetä suosikkihahmosi numero esim. 1 tekstiviestinä numeroon 173175). Näin antamasi ääni on rekisteröity ja vaikuttaa jatkoon pääsevän kilpailijan valintaan). Yhden tekstiviestin hinta on 1 euro/viesti (sis ALV).

      Niin tekstiviestiäänestyksen hoiti samainen SecuryCast niminen firma, koska näin puhelinliittymäni tapahtumista että kyseinen huijaripulju oli perinyt kahdesta 1e tekstiviestiäänestä 7.44e kappale!!

    • Anonyymi

      Vihainen!
      Varautukaa 20 e lisämaksuun jos lähetätte SPR :lle rahaa sillä minulta vietiin tuo summa. Maksoin usean henkilön osalta tuon summan ja nyt tämä Securycast laskuttaa puhelinlaskussa tuon summan joka oli yhden henkilön avustusosuus. Sain hakea pitkään ennenkuin selvisi kuka veti välistä. Törkeä teko. En enää lahjoita netin kautta rahaa spr.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe