Chilipippuri laihduttaa

kokeilkaa.

Eräässä englantilaisessa tutkimuksessa huomattiin että vain teelusikallinen chilipippuria aiheutti 25% kasvun aineenvaihdunnan toiminnassa. Jalopenoissa ja muissa tulisissa pippureissa on ainesosa joka kiihdyttää aineenvaihduntaa, jolloin myös kalorien kulutus lisääntyy.

Toinen vinkki:

Syökää pienia aterioita usein. Henkilöt jotka syövät 2-3 suurta ateriaa päivittäin laihtuvat huonommin kuin ne jotka syövät useita pienia aterioita muutaman tunnin välein. Aineenvaihdunta pysyy paremmin toiminnassa kun syö vähän ja usein.

20

6389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohje

Lihomisen syynä on useimmiten liian usein syöminen ja sinä kehtaat suositella sitä laihduttajalle.

• Suvari

Paras tapa laihtua on todellakin tarpeeksi useasti syöminen. Terveellisiä, pieniä annoksia tarpeeksi usein, niin ei pääse nälkä yllättämään ja elimistö kuluttaa koko ajan enemmän ja enemmän. Yleensä, jos ihmisellä on kova nälkä, silloin tulee hotkittua aivan liian paljon kerralla, eikä elimistö pysty kuluttamaan koko valtavaa ruokamäärää. Ja jos ihminen syö liian harvoin, rasvanpoltto alkaa toimia ns. säästöliekillä..
        Lihoamisen syynä on useimmiten epäterveellinen tai liiallinen syöminen, EI liian usein syöminen.

• aloittaja on

täysin oikeassa.Itse olen laihtunut juuri sillä että olen syönyt usein terveellisiä pieniä annoksia.Todella hyvä tapa laihtua onkin.

• sitähän minäkin
        aloittaja on kirjoitti:

täysin oikeassa.Itse olen laihtunut juuri sillä että olen syönyt usein terveellisiä pieniä annoksia.Todella hyvä tapa laihtua onkin.

pieniä, KEVYITÄ, usein.
        lihominen on usein liian rasvan, sokerin ja suolan käyttöstä tuleva ongelma ei syömis määrässä.
        hampaiden takia olisi kuitenkin syytä pitää tuo syöminen vain 4h:n välein ja ksylitoli mukaan.
        jos esim; syöt aamupalaksi pekonia niin kyllä se ruispuuro olis se kevyempi vaihtoehto kuka sitä nyt sit voi käyttää vhh:llahan syödään rasvaa.

tai jos napostelet niin kyllä se pussi porkkanoita on parempi kuin pussi sipsejä.
        ja vihreät kasvikset ovat oivaa mättöä laihiksella.

chilistä saa paljon apua, kokeileppa vaikka syödä yksi jalopeno ja lenkki sen päälle kyllä se muodostaa hikeä enemmän. sekä vatsa toimii usein todella hyvin jalopeno ja chili mätön jälkeen. muistat vain vaahtosammuttimen mukaasi vessaan ottaa. :) he he..
        toinen hyvä on raaka valkosipuli. vauhdittaa molemmat kummasti laihdutusta.
        itse syön todella paljon tulisia ruokia ja nykyään karkkipussini on purkillinen jalobenoja.
        ruisleivän välissä jalobenoa tai raakaa valkosipulia. ai et on hyvää ja paino tippuu....

• syödä.

Lihomisen syynä on useimmiten liian usein syöminen ja sinä kehtaat suositella sitä laihduttajalle

-Lihomisen syynä ei ole usein syöminen vaan väärä syöminen (rasvaa, kermaa, sokeria sisältävät ruuat) ja runsasenergiset valinnat.
        Laihdutusruokavalio 1200-1800 kaloria, voidaan jakaa useisiin aterioihin ja kun valitaan kevyet tuotteet saadaan sopivan suuruisia aterioita.
        Kun syödään tarpeeksi usein pysyy verensokeri tasaisena ja aineenvaihdunta käynnissä. Kun syödään harvoin nälkä kasvaa kovaksi, laihdutus hidastuu ja kovassa nälässä sortuu hallitsemattomaan amppaamiseen. Näin on.

• kertoneet
        syödä. kirjoitti:

Lihomisen syynä on useimmiten liian usein syöminen ja sinä kehtaat suositella sitä laihduttajalle

-Lihomisen syynä ei ole usein syöminen vaan väärä syöminen (rasvaa, kermaa, sokeria sisältävät ruuat) ja runsasenergiset valinnat.
        Laihdutusruokavalio 1200-1800 kaloria, voidaan jakaa useisiin aterioihin ja kun valitaan kevyet tuotteet saadaan sopivan suuruisia aterioita.
        Kun syödään tarpeeksi usein pysyy verensokeri tasaisena ja aineenvaihdunta käynnissä. Kun syödään harvoin nälkä kasvaa kovaksi, laihdutus hidastuu ja kovassa nälässä sortuu hallitsemattomaan amppaamiseen. Näin on.

että liian usein syöminen ja varsinkin välipalat ovat usein lihomisen syynä. Jos te 3 ette sitä usko, niin minkä sille mahtaa. Itse kumminkin uskon alan ammattilaisia ennemin kuin maalikkoja.

• puhuvat?
        kertoneet kirjoitti:

että liian usein syöminen ja varsinkin välipalat ovat usein lihomisen syynä. Jos te 3 ette sitä usko, niin minkä sille mahtaa. Itse kumminkin uskon alan ammattilaisia ennemin kuin maalikkoja.

Itse kumminkin uskon alan ammattilaisia ennemin kuin maalikkoja

Missähän sellaisia ammattilaisia on jotka tuollaista puhuvat? Kaikissa laihdutusta käsittelevissä kirjoissa ja artikkeleissa joita ravitsemusterapeutit ja lääkärit ovat kirjoittaneet korostetaan usein syömisen tärkeyttä. Viimeksi asiasta mainittiin jossain tv ohjelmassa.

että liian usein syöminen ja varsinkin välipalat ovat usein lihomisen syynä.

Itse jaan ateriat 6 päivässä ja olen laihtunut 15 kg. Kyse on kokonaisenergian määrästä eikä siitä miten usein syöt.Me laihduttajat emme laske syömiskertojen määriä vaan energiamääriä päivän aikana. Usein syöminen ei lihota vaan se miten paljon energiaa päivittäin saat. Laihduttajan kalorimäärä on (yksilöstä ja laihtumisvauhdista riippuen) 1200-1800 päivässä. Tuon voi jakaa niin moneen ateriaan kuin haluaa, kunhan kalorimääriä ei ylitetä. Jos uskot että sen syöminen esim yhdellä kerralla on järkevin ratkaisu, niin voihan sitä kokeilla ja olla sitten vuorokauden ilman ruokaa. Järkevää on jakaa ne useisiin aterioihin ettei nälkä kasva kovaksi eikä verensokeri laske.

välipalat

Riippuu välipalasta! Viinerin energiamäärällä saat 8 purkkia rasvatonta jugurttia ja siitä syö jo enemmän kuin yhden päivän välipalan.

• kommentti.
        puhuvat? kirjoitti:

Missähän sellaisia ammattilaisia on jotka tuollaista puhuvat? Kaikissa laihdutusta käsittelevissä kirjoissa ja artikkeleissa joita ravitsemusterapeutit ja lääkärit ovat kirjoittaneet korostetaan usein syömisen tärkeyttä. Viimeksi asiasta mainittiin jossain tv ohjelmassa.

Itse jaan ateriat 6 päivässä ja olen laihtunut 15 kg. Kyse on kokonaisenergian määrästä eikä siitä miten usein syöt.Me laihduttajat emme laske syömiskertojen määriä vaan energiamääriä päivän aikana. Usein syöminen ei lihota vaan se miten paljon energiaa päivittäin saat. Laihduttajan kalorimäärä on (yksilöstä ja laihtumisvauhdista riippuen) 1200-1800 päivässä. Tuon voi jakaa niin moneen ateriaan kuin haluaa, kunhan kalorimääriä ei ylitetä. Jos uskot että sen syöminen esim yhdellä kerralla on järkevin ratkaisu, niin voihan sitä kokeilla ja olla sitten vuorokauden ilman ruokaa. Järkevää on jakaa ne useisiin aterioihin ettei nälkä kasva kovaksi eikä verensokeri laske.

välipalat

Riippuu välipalasta! Viinerin energiamäärällä saat 8 purkkia rasvatonta jugurttia ja siitä syö jo enemmän kuin yhden päivän välipalan.

Paula Hakala on dosentti, filosofian tohtori ravitsemustieteestä ja johtava tutkija Kelassa

"Nälän tunne pysyy paremmin loitolla, jos ateria-ajat ovat säännölliset, eikä niiden väli veny yli 3-4 tunnin. Päivän mittaan on hyvä syödä AINAKIN kolme ateriaa, esimerkiksi aamupala, lounas ja päivällinen. Lisäksi voi syödä 2-3 kevyttä välipalaa. Ylipitkät ateriavälit aiheuttavat vaikeasti hillittäviä nälän tunteita, mikä voi johtaa liikasyömiseen sekä altistaa ahminta- ja muille syömishäiriöille"

http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Laihduttajan_ruokavalio

• laukaisee
        puhuvat? kirjoitti:

välipalat

insuliinin tuotannon huippuunsa, eikä sekään ole hyvä juttu,sillai läskistyy varmasti ja haima paukkuu liitoksissaan koko ajan kun pitää syytää ja syytää insuliinia koko ajan, ei hetken rayúhaa saa...
        nimim. kokemuksen syvä rintaääni

• Näin että:
        kertoneet kirjoitti:

ihmisen tulisi syödä 6kertaa päivässä. Aamupala, päivällinen ja illallinen ja kolme välipalaa. Kevyesti ja usein niin laihtuu aivan varmasti. T.KOKEMUSTA ON.

• vaikka söisit useinkin

chili, jalobeno ja raakavalkosipuli. jopa monessa laihdutus oppaas kielletään kahvikin mutta ei ei ei kahvi vauhdittaa oikein nautittuna aineenvaihduntaa.

ja on todella eri asia syödä tai napostella chilejä, jalobenoja, kasviksia tai hedelmiä usein kuin se et syädä mossottaa leipää tai sipsejä, karkkeija jne...
      usein syöminen pitää aineenvaihdunnan kunnossa paremmin kuin se ettei syö..
      aineenvaihduntakin saa energiansa ravinnosta eli ruuasta.
      hampaiden takia olisi kuitenkin hyvä pitää se neljä tuntia väliä kuitenkin.

omaan illan istujais naposteluuni kuuluukin nykyään purkillinen jalobenoja mielummin kuin pussi chilejä. ja nämä tuliset herkut mukaan lukien raaka valkosipuli toimii paremmin kuin laihdutus lääkkeet.

ja taas muistakaa liikunta

• vaikka söisit useinkin

tarkoitus oli sanoa mielummin jalobenoja kuin SHIPSEJÄ. chilejä voisinkin napostella.
        vaikea keskittyä kirjottaa oikein kun kissanpennut tanssii näppäimmistöllä...

• .......
        vaikka söisit useinkin kirjoitti:

tarkoitus oli sanoa mielummin jalobenoja kuin SHIPSEJÄ. chilejä voisinkin napostella.

Ihan sama onko totta vai ei, mut ne on jalopenoja, eikä jalobenoja.

• .......
        vaikka söisit useinkin kirjoitti:

• ko. mausteet
        ....... kirjoitti:

perkele, mun vatsa palaa niistä ja valkosipuli turvottaa ja pierettää!

• Chilisti

Minusta Chilit ovat paprikoita eikä pippureita vai tietääkö joku onko myöskin olemassa ''chilipippureita'' ??

• chili fun.

Jotkut puhuu noista kalorisuosituksista... jos itse söisin esim. 1800 kcal/pvä, niin paisuisin aika varmasti, sillä peruskulutukseni on alle 1500kcal/pvä. Se on niin henkilökohtaista, että mielestäni noi yleiset suositukset on aika... turhia? Parempi neuvo olis esim. "Syö näin paljon vähemmän kaloreita, kuin kulutuksesi on" jne. Vaikka on sekin ihan henkilökohtanen juttu, toista auttaa, jos karsii pari sataa kaloria ja toisen pitää karsia niitä huomattavasti enemmän. Parhaat keinot selviää kokeilemalla.

Itse en tosin syö yleensä, kuin korkeintaan 1000 kaloria päivässä, jos sitäkään, usein jää alle viiden sadan, mutta se nyt on sitten ihan toinen juttu, eikä liity terveeseen laihduttamiseen millään tavalla. Ja paino ei tipu juurikaan, vaikka syön niin vähän, kroppa tottunut tähän, ei kiitä, mutta ei hirveesti kitisekään.

• vieras chilin ystävä

chilit on kyllä marjoja, eikä paprikoita

• chillifani

Lue tämä juttu, saattas olla perääkin. Kyl chilin syöminen tosiaankin nostattaa hien otsalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      333
      7611
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      73
      5391
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      107
      4574
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      22
      4373
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      126
      4195
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3917
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      154
      3800
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      74
      3697
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3596
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      84
      3432
    Aihe