Olin tänään kaverin kanssa työhaastattelussa Nokialla. Kylläpä kesti, n. 2 tuntia myöhemmin päästiin pois. Oli myös sellainen terveystarkastus. Perjantaina uudestaan (Nokian) läkärille, joka sitten antaa lausunnon, olenko työkykyinen vai ei vissin. Jos Nokia hakee 290 hlöä, niin montako pääsee haastatteluun saakka? Vai onko melkein varma paikka jos pääsee vielä terveystarkastukseen? Kuulostaisi vaan aika ihmeelliseltä jos ne tosiaan pistää kaikki haastatteluun päässeet (vaikka 1000 hlöä) myös tarkastukseen... Ajattele kuinka paljon se maksaisi ja vie aikaa... Kuinka kauan kestää ennenkuin saa tietää saako paikan vai ei? Onko kokemuksia?
Nokialle työhaastatteluun
24
10571
Vastaukset
- työskennellyt
Ainakin tähän asti lääkärintarkastus on ollut varma merkki pääsystä koeajalle. Huumeseulat voisi olla selitys laajalle otannalle, tehtiinkö sellaista.
- kysyvä100
paljonko saatte nokialla palkkaa? pakkaajana jos on?
Onko hyvä työympäristö? - huumeseulaa
Aijaa! Ihme kun ei sanottu haastattelussa mitään... Miksi menen uudestaan oikealle lääkärille johtuu siitä että käytän masennus/ahdistuslääkkeitä ja hoitaja ei voi vissiin siinä tapauksessa tehdä itse lausunnon. Selkä on myös leikattu n. 13 v. sitten, mutta hän meinasi että sen ei pitäisi vaikuttaa mihinkään. Tarkastuksessa puhuttiin hoitajan kanssa miten hyvin nukun, harrastanko liikuntaa ja käytiin läpi vastaukseni (onko ollut kipuja, käytänkö alkoholia/ huumeita, vastaus: en!) ja tehtiin näkötesti.
Voiko se muuten todella olla niin, ettei juuri tienaa enemmän yöllä kuin illalla/ päivällä? Näin tulkitsen TES. Missään ei lue että saisi tuplapalkkaa yöllä, vaikka olen 3:lta eri henkilöltä kuullut että Nokialla saisi, että voi vaihtaa vuoroja että saa enemmän öitä ja rahaa... - 'Allekirjoittanut'
huumeseulaa kirjoitti:
Aijaa! Ihme kun ei sanottu haastattelussa mitään... Miksi menen uudestaan oikealle lääkärille johtuu siitä että käytän masennus/ahdistuslääkkeitä ja hoitaja ei voi vissiin siinä tapauksessa tehdä itse lausunnon. Selkä on myös leikattu n. 13 v. sitten, mutta hän meinasi että sen ei pitäisi vaikuttaa mihinkään. Tarkastuksessa puhuttiin hoitajan kanssa miten hyvin nukun, harrastanko liikuntaa ja käytiin läpi vastaukseni (onko ollut kipuja, käytänkö alkoholia/ huumeita, vastaus: en!) ja tehtiin näkötesti.
Voiko se muuten todella olla niin, ettei juuri tienaa enemmän yöllä kuin illalla/ päivällä? Näin tulkitsen TES. Missään ei lue että saisi tuplapalkkaa yöllä, vaikka olen 3:lta eri henkilöltä kuullut että Nokialla saisi, että voi vaihtaa vuoroja että saa enemmän öitä ja rahaa...pakkaamopuolella olisi tarkoitus mennä...
- kysyvä100
'Allekirjoittanut' kirjoitti:
pakkaamopuolella olisi tarkoitus mennä...
Mikä on tuntipalkka? Onko niin että yölisät ym on jaettu jokaiselle tunnille, vai saako sen just niin monesta yötunnista kun on tehnyt?
Paljonko kuussa suunnilleen tienaa?
- työntekijä--
Minulle tehtiin terveystarkastus ensimmäisellä työviikolla eli sen jälkeen kun olin jo aloittanut (tuotekehitystyö).
Työhaastatteluun tai tarkastukseen pääseminen ei takaa yhtään mitään.- sulle o kyllä niin
paljon valehdeltu ja uskot vielä. Muka tuplapalkkaa! Ja että saisi vaihdella vuoroja! voi helskutti "pyörii lattialla ja nauraa".
Yölisä on alle 2 euroa tunti. Palkka on muutenkin sen kokoinen ettei sillä elä, ja neljää vuoroa tehdään. Ja niitten vuorojen kanssa kuule mitään sumplita, mieti nyt itekki jos siellä monta sataa ihmistä järjestelis vuoroja miten tykkää. Joustot on erikseen, eikä niistä makseta mitään vaan on työaikapankki.
Onnea vaan.
Nimim. entinen Nokian pakkaaja - nokialainen!
sulle o kyllä niin kirjoitti:
paljon valehdeltu ja uskot vielä. Muka tuplapalkkaa! Ja että saisi vaihdella vuoroja! voi helskutti "pyörii lattialla ja nauraa".
Yölisä on alle 2 euroa tunti. Palkka on muutenkin sen kokoinen ettei sillä elä, ja neljää vuoroa tehdään. Ja niitten vuorojen kanssa kuule mitään sumplita, mieti nyt itekki jos siellä monta sataa ihmistä järjestelis vuoroja miten tykkää. Joustot on erikseen, eikä niistä makseta mitään vaan on työaikapankki.
Onnea vaan.
Nimim. entinen Nokian pakkaajaJoo, ei kiitos... Jos alkupalkka on pakkaamossa 7,75€ ja yöllä ei edes saisi enemmän mitä MINÄ saan kaupassa (okei, onhan mulla vuosilisiä, mutta silti...) niin onhan jo IHME! Kroppa kun rasittuu extra yöllä ja 1,90€ korvaisi sitä mukamas?!
- toiselle käyttäjälle
sulle o kyllä niin kirjoitti:
Onnea vaan.
Nimim. entinen Nokian pakkaajaKyllä ne vuoronvaihdot onnistuu, jos sille on laitettu selvät säännöt. Omalla työpaikalla ei ole kuin satakunta vuorolaista, ja työntekijät hoitavat vuoronvaihdot keskenään työnjohdon siihen puuttumatta.
- Joskus näin..
...3,5 vuoden työsuhteen jälkeen. Tämäkin vasta, kun itse vaadin ja soitin työterveyshuoltoon (sain numeron urkittua selville). Tätä ennen olin ollut sairaalahoitoa vaatineessa työtapaturmassa eikä työnantaja tehnyt ilmoitusta vakuutusyhtiöön. Siksi sain maksaa kaiken itse. Tähän liittyen jouduin käymään laboratoriossa ja kappas: palkastani otettiin pois 65 €!
Pomo tietysti suuttui ihan h..isti, koska ei kuulemma saisi soittaa sinne. Asiat pitäisi hoitaa hänen kauttaan eikä hän niitä hoida.
Arvatkaapa firma?- qwerty-uiop
"Arvatkaapa firma?"
Jos viittaat Nokiaan, niin varmaankin olet sitten ollut Networksin puolella?
- Apuva!
Minkälainen se työhaastattelu oli? Olen nimittäin itse myös menossa haastatteluun huomenna, ja jännittää. Miten sellainen voi kaksi tuntia kestää? Iiik.
- Apuva!!!!
Minkälainen se työhaastattelu oli? Olen nimittäin itse myös menossa haastatteluun huomenna, ja jännittää. Miten sellainen voi kaksi tuntia kestää? Iiik.
- yhteensä n. 2 tuntia
Kannattaa olla oma itsensä ja rentoutunut. Ei kannata "pitää valmiit vastaukset päässä". Itse olin n. ½ h haastattelussa. Hän kysyi miksi haen tämän paikan, mitä odotan tästä työpaikasta j.n.e. Sitten odotin ja täytin papereita n. ½ h, sen jälkeen oli terveystarkastus ja näkötesti, joka kesti n. 1h. Kaikenlaista täytyi selvittää, jos on leikkauksia tehty, kipuja ollut, käyttänyt alkoholia/ huumeita.
Itse olin hakemuksessa pistänyt palkkatoivomus n. 2000€ ja haastattelija sanoi vähän epäselvästi ettei päästä siihen että peruspalkka on pakkaamolla 7,75€ (vaativuustaso 2, kalleusluokka 2) ja siihen lisät päälle. Tutkin TES:in kotona ja iltalisä on 1.03€/h ja yölisä 1.90€/h. Ja vielä tulee peruspalkan päälle 11%, joka korvaa se ettei aina tule täydet viikot. Eli tienaa bruttona n. 1600€/kuukausi. Onko se tarpeeksi, jos pitää myös vähentää lainoja? - ei duunari
yhteensä n. 2 tuntia kirjoitti:
Kannattaa olla oma itsensä ja rentoutunut. Ei kannata "pitää valmiit vastaukset päässä". Itse olin n. ½ h haastattelussa. Hän kysyi miksi haen tämän paikan, mitä odotan tästä työpaikasta j.n.e. Sitten odotin ja täytin papereita n. ½ h, sen jälkeen oli terveystarkastus ja näkötesti, joka kesti n. 1h. Kaikenlaista täytyi selvittää, jos on leikkauksia tehty, kipuja ollut, käyttänyt alkoholia/ huumeita.
Itse olin hakemuksessa pistänyt palkkatoivomus n. 2000€ ja haastattelija sanoi vähän epäselvästi ettei päästä siihen että peruspalkka on pakkaamolla 7,75€ (vaativuustaso 2, kalleusluokka 2) ja siihen lisät päälle. Tutkin TES:in kotona ja iltalisä on 1.03€/h ja yölisä 1.90€/h. Ja vielä tulee peruspalkan päälle 11%, joka korvaa se ettei aina tule täydet viikot. Eli tienaa bruttona n. 1600€/kuukausi. Onko se tarpeeksi, jos pitää myös vähentää lainoja?mitään palkkatoiveita esittele. Palkka on se mikä on Tessin mukaan kaikilla eikä siitä neuvotella. Ihme luuloja teillä! Siellä on haastattelijoilla varmaan pokassa pitämistä.
Itsellä meni hermot siihen että edes palkkatoimistoon ei saa itse soitettua. Se on muuten ollut joskus jopa kiellettyä. Kaikki asiat pitää mennä työnjohtajan kautta, ja jos työnjohtaja on sellainen veltto kasa kuin minullakin oli niin hoida siinä sitten asioita. Mutta jos vaikka palkkatoimistoon pitäis soittaa niin perkeleenmoisen salapoliisityön saa tehdä että sen numeron löytää.
Nokian pakkaamo on pahempi paikka kuin broilerinkasvattamo. - olla töissä?
ei duunari kirjoitti:
mitään palkkatoiveita esittele. Palkka on se mikä on Tessin mukaan kaikilla eikä siitä neuvotella. Ihme luuloja teillä! Siellä on haastattelijoilla varmaan pokassa pitämistä.
Itsellä meni hermot siihen että edes palkkatoimistoon ei saa itse soitettua. Se on muuten ollut joskus jopa kiellettyä. Kaikki asiat pitää mennä työnjohtajan kautta, ja jos työnjohtaja on sellainen veltto kasa kuin minullakin oli niin hoida siinä sitten asioita. Mutta jos vaikka palkkatoimistoon pitäis soittaa niin perkeleenmoisen salapoliisityön saa tehdä että sen numeron löytää.
Nokian pakkaamo on pahempi paikka kuin broilerinkasvattamo.Ajattele vähän itse. Jos tekee rankkaa työtä, niin kuuluu saada korvausta siitä ja tarpeeksi. Ei 2000€ brutto liikaa pyydettyä ole! Ei ihme että palkat ovat noin alhaita TES:ssä kun teikäläiset eivät pyydä enempää! Sitäpaitsti oli pakko pistää palkkatoivomus siihen valmiiseen PDF-hakemukseen.
- poonusta poonusta
olla töissä? kirjoitti:
Ajattele vähän itse. Jos tekee rankkaa työtä, niin kuuluu saada korvausta siitä ja tarpeeksi. Ei 2000€ brutto liikaa pyydettyä ole! Ei ihme että palkat ovat noin alhaita TES:ssä kun teikäläiset eivät pyydä enempää! Sitäpaitsti oli pakko pistää palkkatoivomus siihen valmiiseen PDF-hakemukseen.
Emäntä on Nokialla Espoossa, liksa tänä vuonna n. 45 000e. Ei valita, ihan hyvä palkka 28 vuotiaalle.
- rippuu
poonusta poonusta kirjoitti:
Emäntä on Nokialla Espoossa, liksa tänä vuonna n. 45 000e. Ei valita, ihan hyvä palkka 28 vuotiaalle.
tietysti työtehtävästä. Tuskin on vaimosi tuotannon puolella kokoonpanijana tai pakkaamolla.
- se pitäisi
rippuu kirjoitti:
tietysti työtehtävästä. Tuskin on vaimosi tuotannon puolella kokoonpanijana tai pakkaamolla.
olla aika selvää että Salo on ainoa paikka missä niitä luureja kootaan ja pakataan
Minun ei tarvitse ajatella yhtään mitään. Teollisuudessa käytäntö on jokapaikassa että duunarille maksetaan Tessin mukaan ja piste. Ja nyt puhutaan siis duunareista, jos edes tiedätte mitä sana tarkoittaa.
Työnantajien asenne duunarin palkkatoiveita kohtaan on että saahan sitä pyytää, hullu joka maksaa. Palkkatoivomuskohtaan ainoa ei-naurettava pyyntö on siis Tessin mukaan, sillä mitään muuta et duunarina tule saamaan. Ihan varmaan jossain muualla joku asentaja voi hinnoitella itsensä miten lystää, samoin ylempi toimihenkilö, mutta se, että ei ota selvää mihin on menossa on jo tolloutta.
Tuntuu että monella on niinkun nää elämän realiteetit aika hakusessa. - ....
Itse olin hakemuksessa pistänyt palkkatoivomus n. 2000€ ja haastattelija sanoi vähän epäselvästi ettei päästä siihen että peruspalkka on pakkaamolla 7,75€ (vaativuustaso 2, kalleusluokka 2) ja siihen lisät päälle. Tutkin TES:in kotona ja iltalisä on 1.03€/h ja yölisä 1.90€/h. Ja vielä tulee peruspalkan päälle 11%, joka korvaa se ettei aina tule täydet viikot. Eli tienaa bruttona n. 1600€/kuukausi. Onko se tarpeeksi, jos pitää myös vähentää lainoja?Olet varmaan tosi kova IT-ammattilainen, jos pääset sinne pakkaamoon töihin :-)
Pääsisipä oikeisiinkin IT-alan töihin Nokialle puolen tunnin haastattelulla ja terveystarkastuksella, mutta ei, alkuhaastattelun jälkeen joutuu melkein koko päivän soveltuvuustesteihin. Sitten seuraa maksimikoeaika, SUPO-lausunto, huumetestit, HIV-testit, töihin tulotarkastus ja jos työt jatkuu, niin joutuu nuolemaan kieli ruskeena tai joutuu ulkoistetuksi Enaattorille. - Iihaa
.... kirjoitti:
Olet varmaan tosi kova IT-ammattilainen, jos pääset sinne pakkaamoon töihin :-)
Pääsisipä oikeisiinkin IT-alan töihin Nokialle puolen tunnin haastattelulla ja terveystarkastuksella, mutta ei, alkuhaastattelun jälkeen joutuu melkein koko päivän soveltuvuustesteihin. Sitten seuraa maksimikoeaika, SUPO-lausunto, huumetestit, HIV-testit, töihin tulotarkastus ja jos työt jatkuu, niin joutuu nuolemaan kieli ruskeena tai joutuu ulkoistetuksi Enaattorille.Että kuuluuko terveystarkastukseen myös sukupuolitautitestit ?
- Hpi
Iihaa kirjoitti:
Että kuuluuko terveystarkastukseen myös sukupuolitautitestit ?
Nokiahan on laittanut porukkaa urakalla pihalle nykyään yliinnokkaita teinejä ottavat satunnaisesti lopputöitä ilmaiseksi tekemään.
- kuulu
Iihaa kirjoitti:
Että kuuluuko terveystarkastukseen myös sukupuolitautitestit ?
ei kuulu
- hesushoremaria
Itse olin hakemuksessa pistänyt palkkatoivomus n. 2000€ ja haastattelija sanoi vähän epäselvästi ettei päästä siihen että peruspalkka on pakkaamolla 7,75€ (vaativuustaso 2, kalleusluokka 2) ja siihen lisät päälle. Tutkin TES:in kotona ja iltalisä on 1.03€/h ja yölisä 1.90€/h. Ja vielä tulee peruspalkan päälle 11%, joka korvaa se ettei aina tule täydet viikot. Eli tienaa bruttona n. 1600€/kuukausi. Onko se tarpeeksi, jos pitää myös vähentää lainoja?Miten tämä ketju kuuluu IT-alan työsarakkeen alle jos aloittaja on selvästi hakenut Nokian orja-apinaksi luureja kasaamaan tai pakkaamaan?
Palkkatoive ei ristus :). Olin kesätöissä kyseisellä tehtaalla ja työkavereinani oli mm. ammattikoulun keskeyttäneitä sällejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1376567
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495679- 1204828
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434450Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523852- 623021
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522896Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242272- 332196
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152167