407 ostamassa

kokemuksia...

Kertokaa kokemuksia. Olen ostamassa reilu satatuhatta ajettua 407 SW HDi 110. Mitä vikoja näissä mahtaa olla..? Milloin on jakohihnan vaihto? Pärjääkö tällä pienemmällä koneella?
Asiallisia vastauksia. Kiitos.

22

6614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 407:n omistaja

      Itse puhun bensapuolen vehkeestä. Itsellänikin tulee mieleen vaihtaa ympäristö ja kustannussyistä dieseliin. Tällä hetkellä on takana noin 50.000 km ongelmatonta ajoa. Epäilisin, että tuo pienempi diesel on hieman alitehoinen painavalle autolle, joten katsoisin kyllä isommalla 136 hv:n dieselillä olevaa kuin 110 hv:n koneista.

      Varmista onko jakohihna vaihdettu eli onko huolto-ohjelmaa noudatettu. Ellet ole varma vaihdata se.

    • et kilvan-ajoa harrasta

      Itsellä on 407SW 1.8 bensa koneella ja kyllä tällä ainakin olen jokapaikkaan kerennyt. Ohituskiihtyvyyshän näissä ei ole mikään raketin omainen mutta ennakoimalla selviää hyvin! Veikkaisin että tää 110 diisseli on aika lailla saman kulkuinen. Itsekin mietin aluksi että miten tässä kerkiää kun edellinen auto oli 2.8 V6 koneella ja siinä kyytiä riitti, mutta en ole sitä jälkeenpäin kaivannut. Mun mielestä kaikki yli 2.0 koneiset ja yli 150hv on vaan sitä egon nostattatmista, käytännössä suomen nopeusrajoituksilla niillä kuitenkaan mitään tee.
      Autosta yleisesti voin sanoa että todella hyvä ajaa ja mulla ainakaan ole ollut mitään vikoja (58tkm ajettu vm-05) eli ei valittamista.

    • Markonen

      Kai tämä nyt on sitten egon nostattamista, kun minulla on 407 2.2 Sport. Olen nyt ajanut ko. mallilla 3.5 vuotta, syksyllä vaihdoin uuteen (siis täsmälleen samanlaiseen, kai se kertoo jotain autosta). Tämän toisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia (ei siis edes polttimoiden vaitoa), pestä niitä pitää, lisätä bensaa ja pissapojan nestettä.

      Ensimmäisessä oli seuraavat ylimääräiset huolet (kolmen vuoden aikana): 3-4 tehtaan takaisinkutsua, oljytikun vaihto (metallinen muoviseen), vakionopeussäätimen viiksen vaito ja takavalojen vaihto, kun naapurin poika ajoi siihen fillarilla.

      On varmasti muitakin hyviä autoja, mutta tähän olen ollut erittäin tyytyväinen. Ovat vielä saaneet tietokoneenkin säädettyä, ajoin 400 kilometriä (maantie, tasainen 70-90km/h keskinopeus 79) 6,5 litran kulutuksella, jota ei millään saavuttanut edellisellä versiolla. Paluumatkan vastaavat lukemat 84km/h ja 6,8l. Keskikulutus on ollut 7000km:n matkalla 8.2 (ei huonosti autolta, joka painaa 1550kg ja on 120kWh tehoinen, toki kaupungissa saa sitten poljettua ihan toisenlaisia numeroita)

      • samanlaiseen

        Minua kiinostaisi tietää että mitä järkeä on vaihtaa 3 vuotta eli juuri sisäänajettu auto täsmälleen samanlaiseen autoon? Eräs kaveri vaihtoi 2 vuottta vanhan perämoottorin uuteen samanlaiseen.Kyselin sitten että miksi näin teit niin kertoi että uudessa oli kivempi väri kopassa.


      • Markonen
        samanlaiseen kirjoitti:

        Minua kiinostaisi tietää että mitä järkeä on vaihtaa 3 vuotta eli juuri sisäänajettu auto täsmälleen samanlaiseen autoon? Eräs kaveri vaihtoi 2 vuottta vanhan perämoottorin uuteen samanlaiseen.Kyselin sitten että miksi näin teit niin kertoi että uudessa oli kivempi väri kopassa.

        Mitä järkeä? Oletko koskaan nähnyt tai kuullut jonkun ostaneen auton järjellä? Kyllä se meille useimmille on ihan muiden asioiden summa, jos rehellisiä ollaan. Mitä olen tätä asiaa seurannut, omien ja kavereiden ostopäätöksiä, niin olen tullut johtopäätökseen: "mies pystyy todistamaan minkä tahansa autoon liittyvän päätöksen oikeaksi ja uskomaan päätöksensä järkevyyteen kuolemaansa asti". Naisista en tiedä, ehkäpä he ovat autojen ostopäätösten suhteen järkevämpiä.

        Useimmat muutkin hankintani perustuvat ihan johonkin muuhun kuin järkeen. Ostin esimerkiksi Sonyn FullHD television! Jopa tuo 407:n vaihto on järkevämpää (ainakin näillä sivuilla) kuin HD:n osto!

        Ajatko muuten partasi pyörivillä terillä ja Braunilla? Millä isäsi ajaa? Siinä lienee kolmas asia, missä järjellä ei ole mitään tekemistä päätöksen kanssa. Ei ainakaan minulla.

        Väite: kaikki autot hajotetaan jossain vaiheessa.
        Oletus: autoilua haluaa kuitenkin harrastaa.
        Toinen oletus: mikään päivä ei ole toista parempi.
        Todistus: Jonakin päivänä auto on ostettava tai vaihdettava.
        --> mikä tahansa päivä on oikea päivä autonvaihtoon/ostoon, jos muut vakioidut raja-arvot sen mahdollistavat.
        m.o.t


    • kokemuksia....

      Meneekö niveliä vähän yli satatuhatta ajetussa jo..? Ja mitens on pyöränlaakerit ja ym. sähköviat..?
      Ja onko kallis 120tkm huolto..? Jakohihnan vaihto on ilmeisesti siinä km määrässä.
      Tässä nyt mulla olevassa Rellussa on nimittäin oluut kaikenlaista vikaa.

      • vikoja...

        Mutta ainahan joka merkillä on yksilöitä ja malleja joissa on omat vikansa. Oli se hintalappu sitten 20.000e tai 80.000e liikkeessä. Toisissa menee niveliä, toisissa esim. pissapojan moottoreita yms., kuitenkin kokolailla omat huolensa on joka autossa. Ei sellaista merkkiä tai mallia olekaan joka kestäisi aina ilman vikoja. Toisella kestää Renault laguna 150tkm ja ei mitään ja toinen korjaa samanlaista autoa jatkuvasti. Itse olen ainakin ollut omaan pösööni tyytyväinen, eli en tiedä onko tää sitten se viaton yksilö, mutta mitään ei ole normaali huoltojen lisäksi tehdä. Autolla on ajettu tosin vasta 55tkm eli nivelistä en osaa sanoa kuinka kauan ne kestää. Vaihdetaanhan niitä niveliä ja laakereita Audeihinkin jo 60tkm kohdalla vaikka tuplasti kalliimpi auto on ku pösö ja kuuluisa "premium" laadustaan. Eli ei muutakun pösö alle! On se rellua parempi ;)


      • ex-modisti

        on ajettu vasta 40tkm ja jo meni jotkut alatukivarrennivelet paskaks, en jaksa uskoa,että loputkaan nivelet kestää kovin pitkään -> vaihtoon


    • MARDE

      Olen ajanut 407 HDI 1,6 110 hp vm. 2007 pösöllä nyt 65 000 km kulutus n. 6 litraa ja kyllä tälläkin kerkiää ja antaa hyvät kyydit. Tehty normaalit huollot eikä muuta.

    • kokemuksia..

      jälkiasennuksena..? ja paljon maksaa..?

    • ei mitään vikoja..

      Itselläni vuoden vanha 407 SW juuri 110HDI koneella ja se on ollut paras autoistani tähän asti, aiemmin MB ja Volvoja ihan tarpeeksi.

      407 kulkee todella hyvin ja pienellä kulutuksella, eikä minkäänlaisia vikoja tai häiriöitä ole ollut.

      Vääntöä piisaa vaununkin kanssa, joten isompaa konetta en kaipaa.

      Hyvä auto, kannattaa ostaa.

    • minun mielipiteeni

      1.6 satakymppi-heppainen HDI kone on aivan erinomainen valinta tällaiseen farkku-Pösöön.

      Keskikulutus sekalaisessa ajossa itsellä 5.3 litraa satasella. 80-kympin vauhdissa hieman yli 4 litraa sadalla. Riittävä vääntö ja ohituskiihtyvyys.
      Ohjaustehostin toimii mielestäni paremmin tässä koneessa kuin 2-litran dieselissä.

      Pieni kulutus, pienet päästöt, joten käyttömaksukin jatkossa pienempi.
      Turha maksaa kaksilitraisesta isompaa hintaa ja isompia käyttökustannuksia. Tuli itse opittua kantapään kautta, että nykypäivänä moottorin iskutilavuus ei ole enää mitenkään suoraan verrannollinen auton käytettävyyteen normaalissa jokapäiväisessä ajossa.

      Ostotilanteessa kun ottaa varustelluimman mallin, niin hyvä ostos kaiken kaikkiaan.

      Webastoon "joutuu" ostamaan satakympissä kellon ja tarvittaessa kaukosäädön, että sitä voi käyttää myös lämmitykseen. Se muutama satanen kannattaa siihen uhrata, elleivät tulevat talvet ole sitten nykyisen kaltaisia. Tänä talvena webastolle kun ei ole ollut kovin paljon käyttöä löytynyt.

      Nykyinen 407 SW vaihdettu heinäkuun lopulla ja kilometrejä on tullut tähän mennessä 29.000.
      Paras hankkimani auto tähän mennessä.
      Ei ainuttakaan vikaa eikä takaisinkutsua vielä tähän mennessä.

      No se alkukiihtyvyys hieman pienempi kuin sillä aiemmalla kakslitraisella dieselillä, mutta ajon aikana se ohituskiihtyvyys on erinomainen, kuten myös ajettavuus - sehän ratkaisee - liikenteessä.

      Hyvää ja turvallista vuotta kaikille Peugeot-kuljettajille.

      • myös on

        1,6 Hdi 407, jolla nyt ajeltu 26 thkm, keskikulutus 4,1 satasella. Pääosin kaupunkiajoa, suosittelen !!!


      • perkele...
        myös on kirjoitti:

        1,6 Hdi 407, jolla nyt ajeltu 26 thkm, keskikulutus 4,1 satasella. Pääosin kaupunkiajoa, suosittelen !!!

        Joo ittellä on 60 tkm ajettu 407 SW 1.8 bensakoneella. Käytin määräaikaishuollossa ja sanoivat että ala ja ylätukivarren nivelet vaihtokunnossa. Siis autolla EI ole ajettu kuin VASTA 60 TKM! Uskomatonta. Ja joku toinenkin valitellut tällä palstalla jotain vuotavaa ohjaustehostinta. 1500 euroa maksais. Jos ei takuusen suostuta korjaamaan niin vien kyllä pökötin jonkun autoliikkeen murheeksi. Itse en sitä suostu vaihtamaan. Auto on muutenkin laiska kuin mummo lumessa ja kaasupolkimessa viivettä. Uudemmissa malleissa tuo viive kuulemma korjattu. Korjaamon mielestä siinä ei ole vikaa, mutta yhdessäkään toisessa autossa sellaista vikaa ei ole ollut... En suosittele ainakaan vanhempia 407:ja kenellekkään


      • Hammastanko uusiksi
        perkele... kirjoitti:

        Joo ittellä on 60 tkm ajettu 407 SW 1.8 bensakoneella. Käytin määräaikaishuollossa ja sanoivat että ala ja ylätukivarren nivelet vaihtokunnossa. Siis autolla EI ole ajettu kuin VASTA 60 TKM! Uskomatonta. Ja joku toinenkin valitellut tällä palstalla jotain vuotavaa ohjaustehostinta. 1500 euroa maksais. Jos ei takuusen suostuta korjaamaan niin vien kyllä pökötin jonkun autoliikkeen murheeksi. Itse en sitä suostu vaihtamaan. Auto on muutenkin laiska kuin mummo lumessa ja kaasupolkimessa viivettä. Uudemmissa malleissa tuo viive kuulemma korjattu. Korjaamon mielestä siinä ei ole vikaa, mutta yhdessäkään toisessa autossa sellaista vikaa ei ole ollut... En suosittele ainakaan vanhempia 407:ja kenellekkään

        Minulla oli myös vuoto ohjaustehostimessa/hammastangossa 2100€ pyysivät. En maksa, mennee virhevastuuseen eli tekovika.


      • pösö07
        Hammastanko uusiksi kirjoitti:

        Minulla oli myös vuoto ohjaustehostimessa/hammastangossa 2100€ pyysivät. En maksa, mennee virhevastuuseen eli tekovika.

        oliko sinun auto minkä ikäinen kun virhetakuuseen meni?
        mietin kun itselläni vm.2007 ja tänä talvena teki tenät ohjaustehostimen kanssa..


      • pösö07
        perkele... kirjoitti:

        Joo ittellä on 60 tkm ajettu 407 SW 1.8 bensakoneella. Käytin määräaikaishuollossa ja sanoivat että ala ja ylätukivarren nivelet vaihtokunnossa. Siis autolla EI ole ajettu kuin VASTA 60 TKM! Uskomatonta. Ja joku toinenkin valitellut tällä palstalla jotain vuotavaa ohjaustehostinta. 1500 euroa maksais. Jos ei takuusen suostuta korjaamaan niin vien kyllä pökötin jonkun autoliikkeen murheeksi. Itse en sitä suostu vaihtamaan. Auto on muutenkin laiska kuin mummo lumessa ja kaasupolkimessa viivettä. Uudemmissa malleissa tuo viive kuulemma korjattu. Korjaamon mielestä siinä ei ole vikaa, mutta yhdessäkään toisessa autossa sellaista vikaa ei ole ollut... En suosittele ainakaan vanhempia 407:ja kenellekkään

        saitko menemään takuuseen?


      • ex-407isti
        pösö07 kirjoitti:

        saitko menemään takuuseen?

        Ajoin 407 hdi SW 136 -05 mallia n.125tkm. Takuun aikana autosta ei mennyt isompia poislukien ohjaustehostin jota korjattiin 3-4kertaa kunnes vaihdettiin uuteen ja alaetutukivarsien palloja vastaavat neulalaakerit ja turbon jokin letkuvuoto joka hukkasi tehot.
        N. 80tkm kohdalla takakallistuksenvakaajan kumit/helat menivät. Parituhatta kilsaa myöhemmin moottorista ruiskusuuttimet. Auto oli pajalla 4 viikkoa(!) koska maahantuoja ei löytänyt vikaa vaikka kyseli Ranskasta asti. Lopulta suuttimet vaihtoon ja vika korjaantui. Kun hain auton huollosta yritettiin Automaalla lyödä reilu 2000e lasku kouraan vaikka aiemmin oli sovittu että menee takuuseen/virhevastuuseen. 100tkm kohdalla takalasin pyyhin jumittui kunnes ei enää ollut kotikonstein korjattavissa. 110tkm paikkeilla hajosi ensin oikea, sitten vasen etulaakeri ja taas alatukivarren nivel/neulalaakeri. puoli vuotta myöhemmin hajosi etualatukivarren nivel, eturengas siirtyi taaksepäin lokasuojaan saakka. Korjaus oli onneksi vain alanivel.
        Auto oli ajettavuudeltaan paras ajamistani ja tilatkin riittivät jopa kahden pienen lapsen kanssa. Kone käyttäytyi hyvin paitsi kaasun reagointi viiveellä. Tekniikkapuolelta lievästi parantamisen varaa.
        Ilman vikoja ajaisin edelleen pösöllä, aiemmin oli kaksi 406sw:tä ja nyt toinen merkki alla.


    • Tutki kunnolla!

      Peugeotin merkkifoorumilta 407:n omalta osiolta, että minkälaista tarinaa siellä omistajat kirjoittavat. Täälä tuntuu olevan niin vähän ajettujen autojen omistajia liikkeellä. Tee sitten omat johtopäätökset.

      • Vähän lopahti

        Eihän tuo ihan viaton olekkaan. Kaikenlaista löytyi.


      • Lopslops
        Vähän lopahti kirjoitti:

        Eihän tuo ihan viaton olekkaan. Kaikenlaista löytyi.

        Ei täältä yleensä saa vastaukseksi kuin "Vie se pösö paalaamoon, täysi romu"...

        Pösöt on aivan yhtä hyviä/huonoja kuin muutkin autot.


      • Peukku

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe