Kiinnittymispuheet ärsyttää!!!

puhuttaa

Minua oikeasti kiinnostaa kuinka monella on oikeasti tullut kiinnitymisvuotoa niille jotka olivat raskaana???

Minusta koko kiinnittymisvuoto on vähän kuin hittituote. Joka toinen kertoo palstoilla varmoista plussa oireista ja lähes jokaisen kirjoitukseen liittyy "lusikallinen kirkasta verta", rinnat kipeet jne. Kuitenkin monesti sama apkirjoittaja harmittelee muutaman päivän päästä ettei tärpännyt taaskaan. Onko monilla yrittäjillä Oikeasti tullut verta???? Kysyn vain??? Välillä oikein alkaa miettiin että onko kyseinen vuoto ollut vain "tärppi" että sais ihmiset sanomaan että "olet varmaankin raskaana".

Käsittääkseni vuotoa tulee vain n 1/100 tai jopa harvemmin ja täällä joka toinen on mielestään pongannut vuodon... mutta myös viikon päästä menkat. Outoa!!!!! Ystäviltäni kysyin ja kenelläkään ei ollut tullut raskauden alussa kyseistä vuotoa. Tätä palstaa lukiessani voisin kuvitella lähes kaikilla kiinnittymisen aiheuttaneen vuotoa. Mahtaisinko tehdä sen poikkeuksen ja olisinkin juuri se "yksi sadasta"????

20

15794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjuolhö

      Ja toinen- > Menkat ja silti raskaana!?!? Kyllä se on melkoisen harvinaista, että on kuukautiset ja silti raskaana... Ei tahdota uskoa edes silloin siihen negatiiviseen testiin vaikka menkat alkaa...

      • Ei se

        Nyt niin hirveän yleistä ole että menkat silloin tulee. Mulle itselleni sanottiin neuvolassa ohjeeksi että kannattaa testata (uskokaa tai älkää) vasta kun toisetkin menkat ovat myöhässä. Hoitaja selitti että siitä ei ole mitään hyötyä jos kiirehtii testin kanssa sillä todella suuri osa alkaneista raskauksista menee kesken jo niin ettet huomaa olevasi raskaana. Tällöin keskenmeno tapahtuu niin etteivät kuukautiset ole kuin ehkä päivän myöhässä ja vuoto ei ole yhtään sen runsaampaa etkä tunne mitään erilaista tavallisiin kuukautisiin verrattuna. Eli miksi ihmeessä kaikki vahtaavat hullun lailla ja testaavat jo sinä päivänä kun menkkojen pitäisi tulla? Tätä ihmettelen minä. Ja kokemuksella voin sanoa että oman mielenrauhankin takia kannattaa testata vasta myöhemmin sillä jos satut olemaan raskaana niin nuo 12 ensimmäistä riskialtista viikkoa ovat todella raastavat.


    • ei mulla ainakaan

      ollut mitään kiinnitys vuotoja eikä erityisesti rinnat kipeet.. kasvoivat vaan ja pientä pahoinvointia oli ei muuta.. mutta raskaus päätyi kyllä keskenmenoon.. jokaisella on aivan erilainen raskaus. ei ole kahta samanlaista..

    • Yksi sadasta vai miten se n...

      Kyllä oli ns. kiinnittymisvuotoa ja molemmilla kerroilla. Toiselle kesti kolme päivää ja toisella tuhrutteli yli viikon...

      mut kyllähän se taitaa silti olla yleisempää että menkat vaan jää pois.

    • tarkoittaa

      muutama päivä ovulaation jälkeen tapahtuvaa pientä vuotoa eli sitä vuotoa kun munasolu kiinnittyy kohtuun eikä sitä vuotoa joka tulee silloin kun menkat alkavat.

      Täällä kun suurin osa on puhunut menkkojen aikaan tapahtuvasta vuodosta. Se on aika yleistäkin, kiinnittymisvuoto ei niin yleistä.

      Itselleni tuli kiinnittymisvuotoa kemiallisen raskauden yhteydessä (eli munasolu vain hipaisi kohtua, muttei kiinnittynyt). Menkkojen aikaista pientä vuotoa tuli kun raskautuminen onnistui, tällöin ei tullut kiinnittymisuvotoa lainkaan.

      Kumpaa vuotoa sinä tarkoitat, oikeaa kiinnittymisvuotoa vai sitä vuotoa joka tulee kun menkkojen pitäisi alkaa?

      • että en

        tarkoittanut, että tässä ketjussa on puhuttu että menkkojen aikaan tapahtuva vuoto on kiinnittymisvuotoa vaan ylipäänsä täällä suomi24:sssa olen huomannut ilmiön.


      • alkup.
        että en kirjoitti:

        tarkoittanut, että tässä ketjussa on puhuttu että menkkojen aikaan tapahtuva vuoto on kiinnittymisvuotoa vaan ylipäänsä täällä suomi24:sssa olen huomannut ilmiön.

        Siis nimenomaan tarkoitan sitä kun ihmiset puhuvat kiinnittymisvuodoista. En siis ole mitenkään hiiltynyt jos menkoista puhutaan tai tuhruttelusta tai lyhyistä menkoista tai tiputtelusta. Ärsyttää kun täällä joku on pongannut oikean kiinnittymisvuodon siis n. 7 pvä ovulaation jälkeen siis raskautuessaan niin monet plussaoireita metsästäessään jostain tempasevat sen "lusikallisen kirkasta verta". Se on kuin hittituote. Luulevat siis olevan aivan varmoja että ovat raskaana. Näin harvemmin kuitenkin on ja lopussa alkup. kirjoittaa että väärä hälyytys menkat alkoivat. Ihmettelen vaan että teeskenteleekö porukka näillä palstoilla tuon kiinnitymisveren kun tosi monet ovat saaneet noita kirkkaita veriä. Olen sitä mieltä että monetkaan täällä oireistaan kertova tuskin on koko verta nähnyt!!!!


      • yksi selitys
        alkup. kirjoitti:

        Siis nimenomaan tarkoitan sitä kun ihmiset puhuvat kiinnittymisvuodoista. En siis ole mitenkään hiiltynyt jos menkoista puhutaan tai tuhruttelusta tai lyhyistä menkoista tai tiputtelusta. Ärsyttää kun täällä joku on pongannut oikean kiinnittymisvuodon siis n. 7 pvä ovulaation jälkeen siis raskautuessaan niin monet plussaoireita metsästäessään jostain tempasevat sen "lusikallisen kirkasta verta". Se on kuin hittituote. Luulevat siis olevan aivan varmoja että ovat raskaana. Näin harvemmin kuitenkin on ja lopussa alkup. kirjoittaa että väärä hälyytys menkat alkoivat. Ihmettelen vaan että teeskenteleekö porukka näillä palstoilla tuon kiinnitymisveren kun tosi monet ovat saaneet noita kirkkaita veriä. Olen sitä mieltä että monetkaan täällä oireistaan kertova tuskin on koko verta nähnyt!!!!

        Itselläni tuli hieman verta paperiin muutama pv yhdynnän jälkeen, mutta oltiin myös puuhailtu edellisenä iltana. Joten voisiko kyseessä olla se, että ihmiset kuvittelevat yhdynnän jälkeen tulevaa verta kiinnittymisvuodoksi. Helpostihan yhdynnässä saattaa tulla nirhaumia tms. jos on kuivat paikat tms.

        Itse en edes kuvittele veren olevan kiinnittymisvuotoa vaan juurikin kuivista paikoista johtuvaa yhdynnän jälkeistä vuotoa. No saas nähdä alkaako menkat.


    • ja muukin

      Lisäksi ärsyttää tämä "kiinnittymiskipu". Suurinpiirtein jokainen nipsaisu oviksen jälkeen on olevinaan kiinnittymiskipua.

      Ja toinen tosiaan on tuo että vaikka on selkeästi kuukautiset, kuvitellaan olevansa raskaana...

    • ei ainakaan

      tullut mitään kiinnittymisvuotoa, ku esikoista aloin oottaan.

      Nyt toivotaan kovasti että pikkukakkonen olisi tuloillaan (vkonloppuna ollaan tässäkin suhteessa viisaampia) eikä tässäkään kierrossa mitään mahdollista kiinnittymisvuotoa ole ollut.

      Eli mulla ei siis ainakaan sitä verta ole tullut eli ei sitä yhtä lusikallista, ei mitään.

      Että mä luulen, että harvoilla sitä kiinnittymisvuotoa tulee, taitaa olla niin päin että se on 1/100 joilla sitä tulee.

    • 22+4raskaana

      Mulla oli kiinnittymisvuotoa,
      mutta ei sitä lusikallista tullut
      vaan ihan pari tippaa ruskeaa verta paperiin.

      • kemiallisessa

        raskaudessa tuli ihan vähän vain paperiin, mulla muistaakseni oli punaista se veri.


    • odotellaan

      Mietin itse samaa asiaa onko se tärppi.. Bongasin lusikallisen toissa päivänä. Katsotaan kuinka käy. Ilmoittelen sitten..

    • mulla tuli

      Vanha ketju mut joillekin ehkä apua. Saman päivänä kun menkkojen piti alkaa, alkoikin verinen vuoto. Kesti koko päivän vaikka olikin melko vähäistä. Seuraavana päivänä mitään ei tullutkaan, jolloin taas kolmantena päivänä tuli. Ystäväni sanoi että kuulostaa kiinnittymisvuodolta jolloin tein testin ja haalea plussa. Myöhemmin myös neuvolassa sanottiin tuon olleen kiinnittymisvuotoa. Testejä tein montakin, ja aina haalea plussa. Tuostakin kun monet kysyy kun vahvaa plussaa ei tuu, niin mulla ei ainakaan tullut. Raskaus meni hyvin ja terve poika syntyi. Muita vuotoja ei raskauden aikana ei ollut.

      • varhainen km

        Ja tosiaankin tuo kiinnittymisvuoto voi tulla mutta päättyykin varhaiseen keskenmenoon. Muistaakseni kaikista hedelmöittyneistä munasoluista 70% päätyy varhaiseen keskenmenoon mikä saattaa ilmetä vain kuukautisvuotona jolloin raskaudesta ei edes ole tietty.


    • Älä pilaa elämiä

      Käyttäkää ehkäisyä. Aikanne ei ole vielä!

      • Kirbelin

        Vastaan tähän omalta kohdalta. Seksiä vain oviksen aikaan (varmistettu ajankohta ultralla). Tasan 7päivän päästä tästä yhden päivän ajan haalean punaista vuotoa ja lievää menkkakipua, joka loppui jo illalla. Sen jälkeen ei vuotoa ja siitä 7 päivän päästä raskaustesti plussa. Eli itselläni oli tämä kuuluisa kiinnittymisvuoto.


    • Tähtisumu1234

      Mulla 5 lasta ja ainoassakaan en ole kiinnittymistä huomannut

      Nyt kuitenkin dpo 8 tuli vaaleanpunaista pyyhittäessä. Sitä en toisin osaa sanoa olenko raskaana näkee ensiviikolla

      • Anonyymi

        "Verenvuotoa esiintyy vain 15–25 prosentissa tapauksista raskauden alkuvaiheessa." Tämä on luettavissa mm. Clearbluen kiinnittymisvuotoa käsittelevästä artikkelista, lukuisat muutkin lähteet vahvistavat asian.

        Eli eiköhän nyt vaan hyväksytä, että jokainen nainen ja jokainen raskaus on erilainen (eikä vedetä hernettä nenään, mikäli itsellä/kavereilla kenelläkään ei ole vuotoa ollut). Kiinnittymisvuoto on paitsi todellista, myös yleistä. Yleisempää toki silti on, että mikäänlaista vuotoa ei tule. Ja useammin kyseessä on kuukautisten alkaminen kuin kiinnittymisvuoto.

        Mutta fakta on, että kaikilla lapsettomuusklinikoilla ainakin käsketään tehdä raskaustesti aina, vaikka vuoto alkaisikin. Ja siis myös silloin, kun kyseessä on ihan kunnon kuukautisilta vaikuttava kuukautisten ajankohtaan sijoittuva runsas vuoto!

        Toisin sanoen, vuoto ja kuukautisten alkaminen ei ole luotettava merkki siitä, että nainen ei ole raskaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Verenvuotoa esiintyy vain 15–25 prosentissa tapauksista raskauden alkuvaiheessa." Tämä on luettavissa mm. Clearbluen kiinnittymisvuotoa käsittelevästä artikkelista, lukuisat muutkin lähteet vahvistavat asian.

        Eli eiköhän nyt vaan hyväksytä, että jokainen nainen ja jokainen raskaus on erilainen (eikä vedetä hernettä nenään, mikäli itsellä/kavereilla kenelläkään ei ole vuotoa ollut). Kiinnittymisvuoto on paitsi todellista, myös yleistä. Yleisempää toki silti on, että mikäänlaista vuotoa ei tule. Ja useammin kyseessä on kuukautisten alkaminen kuin kiinnittymisvuoto.

        Mutta fakta on, että kaikilla lapsettomuusklinikoilla ainakin käsketään tehdä raskaustesti aina, vaikka vuoto alkaisikin. Ja siis myös silloin, kun kyseessä on ihan kunnon kuukautisilta vaikuttava kuukautisten ajankohtaan sijoittuva runsas vuoto!

        Toisin sanoen, vuoto ja kuukautisten alkaminen ei ole luotettava merkki siitä, että nainen ei ole raskaana.

        Lisäys edelliseen: Ja se, että 15-25 % naisista tämän kiinnittymisvuodon huomaa, ei tarkoita, etteikö sitä voisi todellisuudessa esiintyä yleisemminkin. Toisinaan vuoto on niin niukkaa, että varmasti helposti hukkuu mustiin alushousuihin (jos ei juuri oikeaan aikaan satu asioimaan vessassa).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe