6 luokan terkkari

pelkuri penikka

olen kuudennella luokalla, ja terveystarkastus lähestyy. Minua vain kammottaa koko homma. Osa jo siellä käyneestä porukasta kertoo, että siellä tarkastetaan rinnat ja tunnustellaan reittä.(??)Toinen porukka väittää, että sitä ei tehty. Miten on?

159

24335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama tääl!!!!

      meil on ens viikol terkkari ja! ou my good !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • pelkuri penikka

        ...on huomenna...help meeeeee


      • grauuuuuaw

        no hei tuskin ne mitään rintoja siellä tunnustelee tai tarkastelee ! mä ainakin luulisin, ei meil oo mitää ollu :D


      • jonsaboy
        pelkuri penikka kirjoitti:

        ...on huomenna...help meeeeee

        meil oli jo se siel siis hiplattii mun munaa ja kiveksii sit se muija oli joku virolainen pikkasen mä repesin siin


      • HÖPPÖPPÖÖ

        mulla oli terkkaritarkastus ja työnnettii joku ohut tukku mun peniksen sisään. Otti jonkun spermanäytteen. sattui pikkusen. muuten ihan perustarkastushommeli. tällästä siis 6-luokalla

        P.S. TÄÄ EI OLE VALETTA
        P.P.S TOIVOTTAVASTI KELLEKKÄÄN EI TUU TRAUMOJA, KOSKA TERKKARIA EI OO SYYTÄ PELÄTÄ ! :)


      • Viltsu11
        jonsaboy kirjoitti:

        meil oli jo se siel siis hiplattii mun munaa ja kiveksii sit se muija oli joku virolainen pikkasen mä repesin siin

        OMG meillä tulee tää tarkastus ja on kyllä hyytävät traumat 3lk oon siis ny 5lk ku 3lk se vaa hiplailee munaa ku se oli viel naine ja polvistu eteen


      • jonsaboy kirjoitti:

        meil oli jo se siel siis hiplattii mun munaa ja kiveksii sit se muija oli joku virolainen pikkasen mä repesin siin

        HEI! NYT OMALLE PAIKALLE! MÄ EN KESTÄ SUA ENÄÄ SANTTU, MENKAT NE VAAN ON! KYL NE TUNKEE SREN SYVÄLLE SUN PIMPPAA NII KAUA ET ORKUTAT JA SAA5TANA KUOLET. ps. sub finjuma


    • Milla.M

      rintoja tarkistella eikä reittä tunnustella! Kyllä on porukka kertoillut sinulle ihan omiaan, tai jos noin on tapahtunut, niin väärin on tehty.

      Tuossa tarkastuksessa, jossa on yleensä koululääkäri mukana, jutustellaan murkkuiästä, ravitsemuksesta, kuukautisista, yms. ajankohtaisista asioista,otetaan paino ja pituus, mitataan verenpaine ja saatetaan tarkistaa näkö. Meilläpäin noihin tarkastuksiin kutsutaan mukaan yleensä vanhemmatkin, itse olin vastikään tyttäreni kanssa siellä.

      • kääkkä??

        eix me saada edes hirvistellä rauhassa?


      • Milla.M
        kääkkä?? kirjoitti:

        eix me saada edes hirvistellä rauhassa?

        teidän teinixien varmaan hirvistellä noita asioitaan keskenään, eikä tulla kirjoittelemaan keskustelupalstoille, eix nih? Katsos, kun täällä on tapana keskustella asioista, eikä pelkästään panikoida porukalla...xD


      • ....................
        Milla.M kirjoitti:

        teidän teinixien varmaan hirvistellä noita asioitaan keskenään, eikä tulla kirjoittelemaan keskustelupalstoille, eix nih? Katsos, kun täällä on tapana keskustella asioista, eikä pelkästään panikoida porukalla...xD

        se ny riippuu iha kouluista. kyl tääl ainaki 6 luokkalaisilta likoilta tarkistettii rinnat siis piti ottaa kaikki paidat pois jne. ja sitte piti mennä makaa johki sänkyy sit se laski vähä housuja ja paineli tosta alavatsasta ja koitti jotain.

        ja jossain kouluissa ei tarkisteta ku perus näkö, kuulo, paino, pituus jne. mut vaikka ne jotai henk.kohtasii asioita tarkastelee, niii kyllä siitä hengis selviää :>


      • Hö?

        Tytär on varmaan tyytyväinen, kun äiti änkeää oikein murkkuiän terveystarkastukseen mukaan? Saakohan kuulla kavereiltaan? Itse en olisi kyllä aikanaan suostunut, kyllä olis hävettänyt.

        Muuten, yleisesti asiasta keskustellen, eikös siinäkin ole jokin ikäraja, milloin terveydenhoitaja on vaitiolovelvollinen lapsen käynteihin liittyvistä asioista? 18 vuotta se ei ole muistaakseni 15 vuotta, vai olisiko ollut jopa 12 vuotta? Eli esim. jos nuori hakee ehkäisypillereitä tms, terveydenhoitaja ei saa kertoa tästä vanhemmille edes kysyttäesä.


      • vaan lapsen edun mukaan
        Hö? kirjoitti:

        Tytär on varmaan tyytyväinen, kun äiti änkeää oikein murkkuiän terveystarkastukseen mukaan? Saakohan kuulla kavereiltaan? Itse en olisi kyllä aikanaan suostunut, kyllä olis hävettänyt.

        Muuten, yleisesti asiasta keskustellen, eikös siinäkin ole jokin ikäraja, milloin terveydenhoitaja on vaitiolovelvollinen lapsen käynteihin liittyvistä asioista? 18 vuotta se ei ole muistaakseni 15 vuotta, vai olisiko ollut jopa 12 vuotta? Eli esim. jos nuori hakee ehkäisypillereitä tms, terveydenhoitaja ei saa kertoa tästä vanhemmille edes kysyttäesä.

        Ei siinä ole ikärajaa vaan kyseessä on harkinnan varainen juttu. 13-vuotiaan abortista saa ja pitää ottaa yhteyttä vähintään vanhempiin ja mieluiten myös lastensuojeluun, vaikka asiakas itse ei suostuisikaan siihen, koska silloin kyseinen nuori tarvitsee muutakin apua ja tukea kuin abortin. Mutta samanikäisen terkkakäynnistä painonhallintaan liittyen ei ole mitään asiaa soitella vanhemmille tai kertoa vaikka kysyttäisiin, ellei terveydenhoitajalla ole oikeasti perusteltua syytä pitää sitä lapsen terveyden ja turvallisuuden kannalta välttämättömänä (esim. anorketisen nuoren tapauksessa).


      • Mä,mä ja mä kirjoitan
        .................... kirjoitti:

        se ny riippuu iha kouluista. kyl tääl ainaki 6 luokkalaisilta likoilta tarkistettii rinnat siis piti ottaa kaikki paidat pois jne. ja sitte piti mennä makaa johki sänkyy sit se laski vähä housuja ja paineli tosta alavatsasta ja koitti jotain.

        ja jossain kouluissa ei tarkisteta ku perus näkö, kuulo, paino, pituus jne. mut vaikka ne jotai henk.kohtasii asioita tarkastelee, niii kyllä siitä hengis selviää :>

        Meijän terkan tarkastuksessa [viitosella] tarkistettiin näkö,kuulo,pituus,paino ja verenpaine. Sitten lääkärin tarkasuksessa rokotettiin,katsottiin ryhti ja reidet,mutta ei katsottu rintoja. Meillä oli pahitteeksi mies lääkäri,piti olla ilman paitaa kun se stetoskoopilla katso sydämmen ja näki sekin mun häpykarvat,kun kats pikkareiden sisään,kun paineli pulssi valtimoita. Selvisin mäkin hengissä,vaikka se oli tosi kamalaa kun piti olla ilman paitaa ja se lääkäri näki mun häpykarvat.


      • LALALALAA
        vaan lapsen edun mukaan kirjoitti:

        Ei siinä ole ikärajaa vaan kyseessä on harkinnan varainen juttu. 13-vuotiaan abortista saa ja pitää ottaa yhteyttä vähintään vanhempiin ja mieluiten myös lastensuojeluun, vaikka asiakas itse ei suostuisikaan siihen, koska silloin kyseinen nuori tarvitsee muutakin apua ja tukea kuin abortin. Mutta samanikäisen terkkakäynnistä painonhallintaan liittyen ei ole mitään asiaa soitella vanhemmille tai kertoa vaikka kysyttäisiin, ellei terveydenhoitajalla ole oikeasti perusteltua syytä pitää sitä lapsen terveyden ja turvallisuuden kannalta välttämättömänä (esim. anorketisen nuoren tapauksessa).

        Joo, tos 5 luokalla oli aika moista hässäkkää tästä niin sanotusta terveyden tarkastuksesta.
        Kaikki höpötti jotai et siel saa piikin perseeseen tai muuten vaa johonki käteen. No..
        ei se sit ollukkaa totta. Jotku meinaa kerto et terveydenhoitaja käskee nousemaan ylös ja `MUKA`
        pistää piikin mun tietämättä mun perään.
        Totta kai kun semmosii huhuja kuulee niin pelottaa.(Mul on piikki kammo) no kyllä muutkin meiän luokkalaiset pelkäs.
        Sit kun lääkäri sano että testaa rytmin, pituuden,
        ja miten pitkälle näkee, nii ei se ollu yhtää kamalaa! No paitsi se mistä kaikki keskusteli.
        KIVESTEN TARKASTUS! No ei sekää ollu kamalaa.
        tai no se oli että se terveyden tarkastaja oli meidän luokkalaisen ÄITI!!


      • Anonyymi
        Milla.M kirjoitti:

        teidän teinixien varmaan hirvistellä noita asioitaan keskenään, eikä tulla kirjoittelemaan keskustelupalstoille, eix nih? Katsos, kun täällä on tapana keskustella asioista, eikä pelkästään panikoida porukalla...xD

        Bruh


    • Niin tai näin

      Meidän koulussa oli sillälailla että jotkut sai rokotuksen (vain jos terveyden hoitaja oli kirjoittanut lappuun sen että olisi rokotus!!) ja otettiin paino,pituus,näkö,kuulo yms.Ja juteltiin menkoista ja ravitsemuksesta yms. Mutta mitään rintoja ei tutkittu Piti vain ottaa paidat pois kun tutkittiin selkärankaa sellasella jutulla että onko suora selkäranka vai huono ryhti... Ja jos reittä puristeltiin ni sitten se olisi jo paha juttu ei niin saa tehdä meillä piti mennä makaamaan sängylle niin sitten se kokeili hieman navan alapuolelta munasarjoja(tytöillä) ja saatettiin katsoa onko karvoitus alkanut (huom. vain vilkaisu ei mitään hipelöintiä tai mitään!) ja sitten päästiin pois Ei se niin hirveetä ole vaikka aluksi siltä tuntuu Rohkeutta teille! ymmärrän tuntemuksenne olin ihan samanlainen mutta jälkeenpäin se oli vain hyväksi...

    • tuollainen nykyään??? Kauhealta kyllä kuulostaa, suoraan kuin jostain painajaisesta. No onneksi ei ollut silloin kun itse olin 6. luokalla 10 vuotta sitten. Oli ihan perustarkastus, pituuden ja painonmittaukset, näöntarkastus sekä sitten taas sen terveydenhoitajan samat juttelut mitä aina ennenkin eli lyhyet ja yksinkertaiset vastaukset, jotta piina loppui mahdollisimman nopeasti. 5. luokan tarkastus oli paljon inhottavampi kaikkine rokotuksineen. Ryhdintarkastus oli vasta 7. ja 9. luokalla. Voi sitä autuutta kun ei 4. ja 8. luokalla ollut ollenkaan koko terveystarkastusta.

      Nämä terveystarkastukset oli kyllä kouluajan inhottavimpia muistoja. Hirveä paniikki ja jännitys ennen tarkastusta. Meidän ala-asteella oli vielä niin, että terveydenhoitajan huoneen ikkuna oli koulun pihalle päin, joten aina piti ensin muistaa pyytää terveydenhoitajaa sulkemaan verhot ennen kuin alkoi riisuutua.

      • ndjsgnbö

        on terveystarkastukset kamalia. itse olen nyt kuudennella ja kun olin viidennellä luokalla niin terkkari jopa kurkkasi alushousuihin että onko kehitys alkanut...


    • hemmänkäinän

      Meillä katsottiin pituus,paino, näkö( myös onko värisokea), kuulo, jalasta refleksi (eli vasaran tapaisella löi polveen), ryhti, kuunneltiin sydän ja keuhkot, sekä annettiin rokoitukset, niin ja mitattiin verenpaine.

      Sitten kysyttiin onko kuukautiset jo alkaneet ym. naiseksi tulemiseen liittyvää sekä kyseltiin päihteiden käytöstä kaljasta, tupakasta, pojista ym.

      Tarkastustaei tarvii jännittää!!!!

      Meilläkin peloteltiin kaikella, että on gynekologin tarkastus, mut ei ollu.

    • joku

      Meillä oli ainakin kuudennen luokan tarkastus kaikkein helpoin. Ei tarvinnut edes riisua.

      • LottaImpola

        Meillä ainakin 6 luokalla otettiin kaikki paidat pois rintsikatkin. Sitten se terveydenhoitaja alko hiplii mun tissei ja puristeli niitä. Sitten se vielä jollaki rasvalla hiero niitä. Sitte se katto housuihin (pikkareihin) että onko alkanu karvotus ja se ei nähny noin multa niin mun piti riisuu iha nakuksi sitte se alko tunnusteleen onko alkanu. Sitten lopuksi se sano että sulla on aika lörpöttävät tissit että piäkkö sää ees rintaliivejä. Sitte se anto mulle jokku 80A kokoset niin se tunki niihin sisäle sen jälkee vielä pumpulii.


        Mutta se oli oikeestaan kivaa ko se hipli niitä tissei ja pimppii


    • annukkkka

      En nyt lukenut noita edellisiä vastauksia, joten tämä on varmasti jo sanottu, mutta kirjoitampa kuitenkin.

      Meillä oli vitos luokalla lääkärin tarkastus jolloin joutui olemaan pelkissä alushousuissa (x_O) Mutta kutosella oli vain normaali terkkarin tarkastus, ei mitään kummempaa. Empä usko että siellä mitään reisiä tunnustella :'D

      • kääk kauheeta

        meidän luokallamme on terveyden tarkastus ja koululääkäri tunnustelee joka puolelta ja koko melkein koko ajan pitää olla PELKILLÄ pikkuhousuilla(ei saa olla edes rintsikoita) ....ja mennä pöydälle makaa ja koukistaa jalkoja ylös niin se kiskasee pikkuhousut alas ja kattoo onko pimpissä karvoja .....ja vanhempien pitää tulla mukaan sit se kysyy onko kuukautisia alkanu..................yöäh mua yököttää


    • seiskaluokkalainen

      Meillä kutosella oli ainakin vaan ne perus jutut plus että kyseltiin että onkos menkat alkanu ja tupakoitko ja noin että ei meillä mitään rintoja puristeltu XD.

    • ftr

      Seiskalla oon, oli jo viime vuonna terkkari ja hengissä selvisin. Ei se oo kauheeta, Mut tottakai aluks jänskättää :))

      • minä vaan

        Meidän luokalla kaikki väitti et siel lääkärintarkastukses lyödään refleksinuijal sukukalleuksille. No en uskonut vik ne kivenkovaan väitti. Ei siel käynyt niin.


      • Ei ole paha !
        minä vaan kirjoitti:

        Meidän luokalla kaikki väitti et siel lääkärintarkastukses lyödään refleksinuijal sukukalleuksille. No en uskonut vik ne kivenkovaan väitti. Ei siel käynyt niin.

        Tietysti niitä huhuja tulee, varsinkin luokissa tai kouluissa jossa kaikki oppilaat ei ole niin kilttejä kun muualla. Ei kannata kuitenkaan olla sinisilmäinen. Mitäs veikkaat, joku ottaa työn terkkariksi ja joutuu puristelemaan toisten rintoja? Rajaa nyt kaikilla pitää olla. Tietystihän siitä voi murrosiästä kysellä henkilö kohtaisesti, mutta ei sitä nyt erikseen tarkastella. Tietysti paitoja joissain vaiheessa joutuu
        ottamaan pois kun terkkari tutkii, mutta olen täysin 100% ettei kuitenkaan mitään tallaista tapahdu.

        Ja kuten kääk kauheeta / 24.9.2009 (18:45) muka väitti tuollaista, Sen verran sanon vihiä, Että kuka vain voi kirjoittaa mitä lystää, ja vaikka oikein aikuismaisesti kirjoitellaankin, saattaa kirjoituksen takana olla joku 10 vuotias ipana (:


      • tytskyyyy
        Ei ole paha ! kirjoitti:

        Tietysti niitä huhuja tulee, varsinkin luokissa tai kouluissa jossa kaikki oppilaat ei ole niin kilttejä kun muualla. Ei kannata kuitenkaan olla sinisilmäinen. Mitäs veikkaat, joku ottaa työn terkkariksi ja joutuu puristelemaan toisten rintoja? Rajaa nyt kaikilla pitää olla. Tietystihän siitä voi murrosiästä kysellä henkilö kohtaisesti, mutta ei sitä nyt erikseen tarkastella. Tietysti paitoja joissain vaiheessa joutuu
        ottamaan pois kun terkkari tutkii, mutta olen täysin 100% ettei kuitenkaan mitään tallaista tapahdu.

        Ja kuten kääk kauheeta / 24.9.2009 (18:45) muka väitti tuollaista, Sen verran sanon vihiä, Että kuka vain voi kirjoittaa mitä lystää, ja vaikka oikein aikuismaisesti kirjoitellaankin, saattaa kirjoituksen takana olla joku 10 vuotias ipana (:

        meillä oli 6 luokalla tuollainen terveystarkastus ja siellä katottiin kuulo, näkö, verenpaine, pituus, paino, ja hemoglopiini. Sitten keskusteltiin murkku iästä ja kavereista ja kaikkee tommosta sit yhes vaihees piti mennä alasti makaamaan sellaselle sängylle ja sit se paineli mahaa ja tutki pimppaa jotenkin sit mulle se viel sano ku se katto mun pimppaa et oho siullehan on jo oikeen runsaasti näitä karvoja tänne kasvanu!!! (mulla on kyl pimppa karvoi tosi paljon) mut oli kyl noloo ku oli mies terkkari ja piti olla alasti!!


      • Anonyymi
        Ei ole paha ! kirjoitti:

        Tietysti niitä huhuja tulee, varsinkin luokissa tai kouluissa jossa kaikki oppilaat ei ole niin kilttejä kun muualla. Ei kannata kuitenkaan olla sinisilmäinen. Mitäs veikkaat, joku ottaa työn terkkariksi ja joutuu puristelemaan toisten rintoja? Rajaa nyt kaikilla pitää olla. Tietystihän siitä voi murrosiästä kysellä henkilö kohtaisesti, mutta ei sitä nyt erikseen tarkastella. Tietysti paitoja joissain vaiheessa joutuu
        ottamaan pois kun terkkari tutkii, mutta olen täysin 100% ettei kuitenkaan mitään tallaista tapahdu.

        Ja kuten kääk kauheeta / 24.9.2009 (18:45) muka väitti tuollaista, Sen verran sanon vihiä, Että kuka vain voi kirjoittaa mitä lystää, ja vaikka oikein aikuismaisesti kirjoitellaankin, saattaa kirjoituksen takana olla joku 10 vuotias ipana (:

        Ja jos on 10 v niin et oo edes viel 6 niin et kyl vois tietää niit


    • nomust

      Ei ole pakko suostua mihinkään tarkastukseen, mitä itse ei halua. Voit terveydenhoitajalle mentyäsi heti kysyä häneltä, mitä tutkitaan ja kertoa ettet halua hänen koskevan sinuun ja alasti tai puolipukeissa ei ole pakko olla. Kaikesta saa kieltäytyä.

      • minää. .

        kuulo näkö paino pituus ja tollaset perus jutut ja sit yhessä vaiheessa kyllä kurkkas pikkareihin onko kasvotusta!! :D


      • Anonyymi

        On pakko koska kyseessä on seksuaalilääkäri


      • Anonyymi

        Mulla tehtiin noi normi jutut sitte se sano et mene makaamaan pöydälle ja katto pulssin nivutaipeesta


    • hyihyiiii

      hyi että näitä tarinoita :D mulla ainaski 6 luokalla sain olla paita ja housut päällä, ja se vaa kysy et onks menkat ja karvoitus alkanu ;O mut kait se riippuu ihmisestä, siskolle se mies lääkäri käski ottaa kädet rintojen eestä pois jaku ei ottanu nii se riuhto ne. ;S Ja kaverille se laitto käden pikkareihi ;O PEDOFIILI.

      • tämmönentyttövaan

        Mulla ainakin ekan kerran tarkastettiin tissit vasta 13-vuotiaana!!! :oo ja tääki lastenklinikalla :D::D:D
        Oikeesti, mitä kaikkee te oikee luulette? Että ne terkkarit tulee lääppimään teijän tissejä kuola huulilla....


      • Anonyymi

        Noin ei kyl sais tehä


    • tiinttu

      ei siellä mitään kauheeta tehä jos siis tarkoitat 6 luokan tarkastusta!
      7 luokan on paljon karseempi!

    • kikiah

      Kääk...Huomennna on meillä lääkärintarkastus olen viitosluokalla. Mun rinnat on "pienet" niin nolottaa koska meän muilla luokkalaisilla in isot rinnat!

      • jokumursu

        Ei se oo kauheen kamalaa :D itekki vitosella jännitin, ja ei siel mitenkää erityisemmi lääpitty. Paitsi se et olin rintapuoli (vaa toisessa oli kasvua) ni ne lääppi sitä koska kai luuli sitä joksiki syöpäsoluks tai jtn... mut se lääkäri sit totes sen normaaliksi rauhaseksi... yäk :cja vielku äiti oli siel


      • Anonyymi

        Ite en nolostuis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite en nolostuis...

        No OK?


    • fkfugjjgj

      pelkuri?

    • Jenni,aikuinen

      Kikiah, ei tarvitse aikuiselle terveydenhoitajalle/lääkärille hävetä rintojaan. He tietävät varsin hyvin, että ihmiset ovat yksilöllisiä naiseksi kasvamisen alkamisajankohdan suhteen ja myös sen suhteen, millaiset mitat (erilaiset!) kukin aikuiseksi kasvettuaan saavuttaa. Lapset ja nuoret voivat olla toisiaan kohtaan julmia, mutta aikuisia ei tarvitse tällaisissa tilanteissa pelätä. Voit jopa, jos uskallat, kysyä lääkäriltä, että onko rintasi epänormaalin pienet, niin saat huojennuksen huoleesi, etteivät ole!

    • Boolbrop

      Meillä ainaki oli et terkkari näytti kuvia ja piti näyttää niistä paras vaihtoehto itteään vastaavasta kuvasta.

    • zeroG <3

      no entä onks kellää tiatoo siitä terveystarkastuksesta mikä on yleensä kesällä kun on loma? ennen seiskaluokkaa??????

    • skinnygirl

      Hrrr, itteeni pelottaa enite johonki tarkkailuun/tutkimuksiin joutumine kun oon laihtunu paljon täs kuluneen vuoden aikana. Koulusta ollaan soiteltu kotiin kun olen kuulemma niin "laihaksi muuttunut" . Meillä ei vitosella otettu painoa lainkaan joten terkkari ei ainakaan tiedä numerollisesti laihtumisestani mitään, mutta nyt kutosella punnitaan ja mua PELOTTAA !!

    • nevagirl

      Ajattele että se on vaan sun parhaaks.. =)) Ne tutkimukset on sulle ei naapurin mummolle ja sua halutaan auttaa!!! :D

    • tuntematon potilas

      Joo no ku mul oli virtsarakon tulehdus nii lääkärin piti katto mun alapäätä ja mä olin vast 11v.mä sain lääkeeks voiteen joka pitää pistää alapäähän!

      • Tarkastuksiajokapuolelle

        Mie jouduin ehkä 10 vuotiaana alapää tarkastukseen😓


      • Anonyymi
        Tarkastuksiajokapuolelle kirjoitti:

        Mie jouduin ehkä 10 vuotiaana alapää tarkastukseen😓

        Miks niin nuorena??


      • Anonyymi

        O ou!


      • Anonyymi
        Tarkastuksiajokapuolelle kirjoitti:

        Mie jouduin ehkä 10 vuotiaana alapää tarkastukseen😓

        Kokemuksesta alapäätarkastukset on pahoja


    • (murkku)<3

      Oikeesti? Miten selvisit siitä niin nuorena? Oon ite 13, ja nyt joudun tutulle lasten lääkärille (mies), joka katsoo alapään, tutkii rintoja, ja tietty tunnustelee munasarjat! Joudun sinne koska mulla on ollu kipua rinnoissa,ja mun menkat kesti 11 päivää..Normaalisti ne kestää n.3-5 päivää! Mun äitin mielestä toi on huolestuttavaa.. Ei musta kyllä toi munasarjojen tunnustelu oo hirveetä koska oon kokenu sen jo kerran koululääkärillä.. Noloo se on siksi että on käyny samalla lastenlääkärillä jo 5-6 vuotiaana, ennen eskaria.. Se on mun vanhempien mielestä hyvä lääkäri mutta mun mielestä ehkä liiankin perusteellinen.. Joutuuko muut tälläsiin "tarkastuksiin"???

    • 16v poika

      mulla se oli 2 vuotta sitte ei se kovin paha ollu ensin piti olla pikkareilla ja se katto ryhdin ja pituuden ja painon. sitten piti ottaa pikkaritkin pois ja se katso kivekset karvat ja veteli muutaman kerran esinahan eteen ja taakse tarkastaakseen ettei esinahka ole ahdas itselläni rupesi seisomaan melkein laukesin terkkari sanoi että voisin käydä tyhjentämässä paineet jotta se laskiksi (ei siiis pakottanut vaan kehdotti) minä kävin runkkaamassa sermin takana ja se tarkasti sen jälkeen vielä kivekset ja katsoi spermaani kun semmoseen purkkiin runkkasin ja sanoi että hyvältä näyttää

      • Anonyymi

        Oks sul PIKKARIT vaikka oot poika??!


      • Anonyymi

        Itellä oli toi sama mut kun olin 5lk. Niin ei spermaa tutkittu mut kivekset on herkät ni ei tunnu kivalta kun niihin kosketaan


    • näin meidän koulus

      Meillä kai muistaakseni kysyttiin tytöiltä, että onko tullut alapääkarvoja, onko menkat alkaneet jne.. Kuuluu 12v tarkastukseen. Jos ei 12v ole mitään merkkejä murrosiästä, tutkitaan asiaa tarkemmin. Paita piti ottaa pois stetarilla kuuntelua ja ryhdin tarkistusta varten.

    • jonne.

      Meiän koulus siel oli eka ne normi pituus paino jne ja sit se tarkasti kivekset ei siin muute mitää mut se oli mun tuttu se tarkastaja ni pikkuse hävetti ku näin sen seuraava kerra :D ja si pelotti kaikkee et jos rupee stondaa mut ei alkanu onneks :D

    • tyydytys

      meillä oli ihan gyne-tarkistus siellä 5 terkkarilla...
      sano et jos haluun nii saan olla paita päälläällä..............
      mutta sit se rupes puhuu että mun menkat haisee ja et oon liian nuori murkuks!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Siis ihan kauhee lu*ka toi lääkäri olisin sanonu et Pää kii tai pääset sanoo pätevälle lekurille päivää


    • hekvxg

      Mitä kaikkee ne teki sulle

    • pilly nfgj

      Millanen on 7 , 8, 9 rtarkastus !???!?

    • oon pannu miestä ja

      oon 17ww Meillä oli ihan peusteellinen gyne-tarkastus ja sit meil on mies lekuri nii sit se rupes puhuu seksistä ja tyydytyksestä!!!!!sis. 8 luokka!!!!!!

    • Hei haloo!!

      Meillä se ei kattonu mitään alapäätä/rintoja.
      Se oli ihan perus tarkastus eli: näkö, kuulo, hengitys/sydän, verikoe ja jutusteli murrosiästä.
      Mutta pojilla se on sitten eri asia (ite olen tyttö): niiltä katotaan kivekset yms.
      Ei siinä ole mitään pelkäämistä, noin teidän kuulemat jutut on ihan urbaani legendaa!! Come on!! ;)

      • JUSt JoJOO

        No, meil oltiinki ihan alasti siel koko aja!! MInkä ikäne oot, ootko edes käyny 6. luokan tarkastuksessa?? Koska noi sun jutut ei ole totta!!


      • Hei haloo!!
        JUSt JoJOO kirjoitti:

        No, meil oltiinki ihan alasti siel koko aja!! MInkä ikäne oot, ootko edes käyny 6. luokan tarkastuksessa?? Koska noi sun jutut ei ole totta!!

        Olen 15w ja väitätkö kohta et teillä olisi ollu siel gyne- tarkastus!?


      • oikeestii
        JUSt JoJOO kirjoitti:

        No, meil oltiinki ihan alasti siel koko aja!! MInkä ikäne oot, ootko edes käyny 6. luokan tarkastuksessa?? Koska noi sun jutut ei ole totta!!

        No kyllähän ne on totta noi sun jutut ei oo totta kun haluut pelotella pienempiä. ET ihan tiedoks vaaaaaaan.


    • hockeygirl

      heei, ei niit terkkareita tarvii pelätä... ei ne pure ! jos terkkari haluaa tutkia intiimi alueita (tytoillä; rinnat/pimpsa pojilla; kivekset) niin kyllä teillä on oikeus kieltäytyä. ei kukaan voi tehä mitään vasten teidän tahtoa....! ei ne terveystarkastukset pahoja ole, jälkeen päin tuntuu ihan hyvältä.. Ite oon seiskalla eikä kertakaan ole katsottu intiimi alueisiin .. rintoihin/alapäähän :) älkää ottako paineita! Rohkeutta kaikille!

    • hyiyök

      meillä ainaki piti näyttää rintoja ja sit se laitto käden reiteen... ja pojilla kuulemma jollain lusikalla tunnusteli kiveksiä..

    • Karvaton pillu

      No arvatkaapa millanen meillä oli! Aluks se kyseli ihan normaalisti ja sitte se sano että nyt tulee se vähän ikävämpi juttu ja piti riisuu ihan kaikki vaatteet! Mä olin ihan kauhuissaan ja kysyin et onko pakko ja oli. No sitte aloin riisuutua ja ku olin riisunu ni se katto mua ja sano että mee Tohon tutkimuspöydälle! No kävelin siinä häpeissäni sinne ja peittelin alapäätä ja rintoja. Ekana se tutki munasarjat ja silleen mutta sitte mun piti laittaa jalat haaralle ja se alko hieroo mun pillua se tuntu oikeesti ihan sika hyvältä. Pahinta koko tarkastuksessa oli se kun yks mies tuli just sillon sinne käymään kun olin siinä pöydällä alasti. Sen tarkastuksen jälkeen se terkka pakotti mut käymään viellä suihkutiloissa pesemässä mun alapään. Menin sinne ja siellä oli siivooja se katto mua ja olin nolona. Ku nyt oli tapahtunu jo niin paljon ni aattelin että meen käytävälle alasti ja katon miten pojat reagoi. Menin ja ne katto mua silleen et toi on ihan sika seksikäs. Ne tuli lähemmäs ja yks Ville pussas mun pillua ja sano et on aina tykännyt musta. Se halus pussata mun pimppaa koska siinä ei ollu yhtään karvoja. Haluisin et se Ville tulis mun kanssa joskus sänkyyn.

      • -.-''

        Pelottavaa miks meety käytävälle alasti??


      • höppöpöö

        ai jaa mä oon ollu jo sängusssä yhen kaa vain oon jo 14


      • hohhoijjaa

        Ihan vaan tiedoks niille jotka ei älynny niin tuo oli sitten vitsi... -__-

        Koska tollanen voi oikeesti pelottaa jotai pikkukutosia


      • Anonyymi

        Tätä on kyllä aika vaille uskoo


      • Anonyymi

        No sä oot seksikäs


    • tää on oikeest totta

      itekki 6luokalla, terveystarkastus menny jo... JA TÄÄ EI OO PROVO , ja järkytyin itekkin ku nää oikeesti on jotkut totta. Meillä oli no en ny ikää varmaks tiiä mutta semmonen aika harmaantunut varmaan n viiskymppinen mies, vähän semmonen dingdng sekava , huojuu kävellessä ja on oikeesti aika pelottavan näkönen.
      Se eka kyseli kauheesti kaikkee " onko sulla alkanu kuukautiset!? millon alko valkovuoto? ootko tyytyväinen kun sulla on muodokas kroppa? oikeesti tärisin koko ajan siellä . ja piti istuu sen terkkarin eessä tuolilla, ja se tuli sillee sairaa lähelle haaroja levittelee. sit se ei sano mtn ja kokeilee eka vaa kaulasta jotai imusolmukkeita, sit siirtyy sillee äkkiä paidan sisään. xd se mies vielä oikee kouri ja puristeli rintoja (no ei sillee uuh kiihkeesti) mut kokeili aika kovasti sit se sano "riisuppas vaatteita vähän pois. mäki kysyin et onko pakko ja katoin sillee :d öö? ja sit en ruennu ottaa pois . mies- mäpä autan vähä ja se sillee repäs mun rintsikat ja paidan alas ja piti alhaalla ja hiplas mun nännejä, niitä maitotiehyeitä tunnusteli ? sen jälkee se kokeili reittä ja siirty siitäki pikkuhiljaa sinne alapäähä päin. sit se OIKEESTI työn käden housun sisää ja sillee oho sulla on karvoja . arvatkaa enää meenkö enää oikeesti kieltäydyn menemästä enää terveystarkastukseen ! terkkarikammo.

      • Anonyymi

        Kamalaa 😱


    • Vihainen Viineri

      ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET USKOKO NÄITÄ!
      ettekö te jumalauta ymmärrä että murrosikäiset voi olla hyvin epävarmoja ja pelokkaita sitä kohden että joku tutkii omaa kroppaa ja tarkkailee sitä normaalisti, niin te täällä väitätte että terveydenhoitaja niinkun tyyliin sormettaa lapsia?

      -_________________-

      Ihan tosissaan, KUKAAN EI SAA KOSKEA SINUA JOS SINÄ ET SITÄ HALUA, KUKAAN EI SAA TEHDÄ SINULLE MITÄÄN AHDISTAVAA ILMAN SINUN SUOSTUMUSTASI!!!

      jos sinulla vaikka on jotain ahdistelukokemuksia/traumoja, ja terkkari tutkii vaikka rintojasi, niin jumankauta jos se ei lopeta pyynnöstäsi niin lyö sitä vaikka nuijalla päähän, mutta kenenkään sukupuolielimiin ei saa koskea ilman lupaa, muuten sen voi laskea seksuaaliseksi hyväksikäytöksi.

      • Jmjmjmj

        Minun terveystarkastuksessa piti ensin tehdä ne vakiot: näkö paino pituus. Sitten testattiin kuulo ja verenpaine. Sen jälkeen terkkari kyseli murrosikään liittyviä asioita antoi viikon jossa kerrottiin murrosiästä ja sitten pääsi pois.


    • tyttö

      meillä oli viidennellä semmonen tarkastus että terkkari käski ottaa housut pois ja se tutki et onko karvoitus tullu ja sitten rintsikat piti ottaa pois ja se jotain koski rintoihin ja sit loppu:) ei ees ollu paha

    • moi-.-

      Ööhh... Vähä outoo et " pakotettii ottaa housut pois..jne..jne" Itse en olis suostunu ja olisn vaa haistattanu pakst sille ja juossu pois! Joo " koski rintoihin siis se oli nii noloo" miksi te suostutte sellasee jos se on nii nolooo!joo järkevää-.-

    • Sekopäät

      Ei siel sellast tehä. Meillä oli toi tarkastus vähäse aikaa sitten, siel vaa otettii näkö, pituus, paino ja keskusteltii murrosiästä. Ei muuta. Sit se anto 2 sellasta esitettä missä lukee kaikistä tyttöjen ja poikien "kehonmuutoksista" murrosiässä. Sit siel kysyttiin päihteistä ja menkoista, mut ei mitää kauheeta. Siis kuka niin hullu terkkari/lääkäri tulee vaan kysyy: " onko sulla pimpissä karvoja?" voi herranjestas! siis kai ne nyt lääkärinä tietää et murkkuiäs tapahtuu niin, et tulee karvoja sukupuolielimii.

    • no meillä

      meillä otettiin perus pituus, paino ja näkö. piti meidän ottaa paita pois, mutta rintsikat sai jäädä, ja terkkari tunnusteli alavatsaa. sitten paita takas päälle ja puhumista murrosiästä.


      ei sen ihmeempiä täällä päin.

      • paskahaiseejabanjotsoi22

        häläpäti hämmää


      • 6luokkalainetyttö

        Sama meillä👩


    • apuaaa

      eihän siel pidä ottaa rintsikoita pois!
      ja tunnusteleeks rinoja se sit viel jlotkut sanoo niin iiik

    • En pelkää! Mamikset!

      Joo joo kamalaa.. xD Vitsi mitkä mammarti!

    • ah♥

      näin meillä... Mulla oli kutosella terkkaritarkastus (terkkari oli n.40 mies) ja ekaks oli nää perusjutut kuulo, näkö, ryhti, pituus, paino ja jtn kysymyksii murrosiästä.Sitten sa sano mulle että voisit riisuutua. Minä olin siinä puoli alastomana ja se terkka käski mennä mun semmoselle pöydälle makaamaa ja otti multa pikkarit pois ja sano:- Hyvä, sullahan on karvotusta! Mä olin sillee:- joo.. :D sitte se työns sormen mun pilluu ja pyöritteli sitä siellä (ahh♥) sitte se paineli mun alavatsaa sitte se käski ottaa mun rintsikat pois, ja minähän otin kun käskettiin. Se paineli mun nännejä sitte jotai puristeli mun rintojaja uhah.. Sitte lopuks se antoi siteitä kun alkaa menkat.

    • apuaaaaaa

      mulla se teki perustarkistuksen mut siis se oli MIES joku 40v. OMG!
      KAUHEETA OLI SE KU SE TYÖNS 3 sormee mun pilluun ja pyöritti sit se työn niitä eteenpäin ja käski sanoo kku sattuu se työns niit aika pitkälle sit sanoin et ei enää! se työns sit vähä mut sit tuli vähä verta!!!!!!!!

      • -.-''

        onko tuo oikeasti totta??
        ja miksi juuri kolme??


    • terkkari1

      ne kattoo pojilta peniksen että onko kaikki kunnossa ja kanssa kattoo että ootko runkannu sillä peniksellä, ei paljo kannata runkkaa ku sillo ne sanoo siitä vanhemmilles että pitäs parempaa huolta pojastaan. tytöillä tunnustellaan rinnat ettei niissä ole mitään kyhmyjä. mutta asiallisesti tunnustelevat eivätkä "kähmi" rintoja

    • HYI!

      Olen 6.luokalla ja tnää oli terveystarkastus. Se ei tehnyt mitään tollasta, mutta kyllä se kyseli kaikkee ja alko näyttää yhestä kirjasta sukupuolielinten kuvia, mä järkytyin oikeesti.

      • Anonyymi

        Mäki oisin järkyttuny


    • Totta:))

      Meillä piti ainakin olla äiti tai iskä mukana siellä.
      Siel katottiin ryhti ja paino ja pituus sitte piti ottaa kaikki muut pois paitsi alushousut piti jättää(tietenki:DD)Sit se löi polveen jollaa vasaral tai jollaa refleksi jutul ja sit se löi jonnee tonne kantapään yläpuolelle en muista ees enää:DD
      sitten piti käydä just siihen sängylle makaamaan ja sit se paineli mun vatsaaa ja tätä seuraavaa en tajuu se paineli mun kainaloit:DDDD en tiiä miks.!
      Sitte se vaa sano älä nyt säikähä mä katon sun pulssin tost nivusist ja laski iiihan vähän pikkareit et sai otettuu siit sen pulssin ja sit se kokeili vähän rintoja ei muuta. musta se ei ollut noloo koska äiti ja terkkari meni ulos siks aikaa koska pyysin:D

    • Anda177

      Pöö

      • Laku123

        ei luoja ootko joku vatun ankanmaas oleva pelle? :D


    • panopete

      joo on totta ainakii mei koulus.. :d mul tuli hirvee kammo ku se mei oli joku mies ja se sormitti minuu..xd ei kiva..-.-

    • Auroora13v

      Viime vuonna kun meillä oli toi 5 luokan tarkastus nii ku en oo kauhee kehittyny ja oon alipainonenki 3 k. Mut nii asiaan. iloo nii mulle puhutaa vaa eet syö sö syö ja syön tosiaan tosi paljon. Mut asiaan. 5 luokalla oli sellane,t et eka kyseltii kaikkee jne. Mut sit piti ottaa paidat pois ja ku en oo kehittny kovinka paljoo nii jouduin olee kokonaa alasti siel :( ja meil oli mies lääkäri :( ja sit mä häpesin ku mun on rinnat vaa hiuka koholla nii se katto oikee tarkkaa ja sano et "syötkö tarpeeksi kun et ole kehittynyt" ja sanoin vaa et syön ja elän terveellisesti. Mut se vaa katto . Kutosel oli pahempi. Se oli onneks naine se terkkari. Se opetti et mite rintoi tutkitaa ja hierotaa ja puristellaa. :( sillo olin jo aika kehittyny. Ja se ite viel puristeli mun rintoja ja mun piti tehä sama laisesti ku se :( en enää ikinä haluu terkkarille :(:(

    • nimetön1

      mitä terveyhdenhoitaja sanoo kun mulla on pienenä leikattu sydäin

      • kisu97

        meilä nivalassa

        -pituus,paino
        -näkö
        -kuulo
        -ryhti
        rr,hp
        - mulla kuunelttin sydäin kun on pienenä leikattu


      • Anonyymi

        😮oikeesti?😟


    • asdasd4

      Meillä oli 6luokalla 55v mieslääkäri ja kyllä se tutkiskeli paikat aika tarkkaan :) saatto vähän alapäätä lipastakki. mutta ei se minua haitannut olinhan silloin 12v poika. Loppujen lopuks menin koulunjälkeen sen kyydillä kotiin kun vanhemmat ei siellä vielä olleet otin rankasti takaapäin sen lääkärin ja mietin etä mitävittua? salmiakki sipulisaukko lampi väliliharepeää karva penis alkuasukas koiranulkoiluttajaperverssisaatana. tähän vielä lisäksi palohälytin ja lapiollinen spermaa. PS. se terkkari on mun isä. ja se työnti jonku jääkylmän lusikan peppuun? kaiveli sieltä jotrain ja tokas jaahas. nyt me tungetaan jo toistemme perseesen pesäpallomailoja ja runkataan ristiin ja syödään räkää.. Semmonen tarinatuokiotäältäpäin. THE END -sipulikonna ja perunamäyrä. ASDASD4

    • nimetön2

      mitä terveyhdenhoitaja sanoo kun mulla on pienenä leikaty sydäintä?????

    • anonyymi8

      Meillä tulee vasta terveystarkastus, mutta ketään ei saa pakottaa siihen että pitää olla alasti tai jtn muuta vastaavaa.

    • joku juttu dd

      Joo mä oon nelosel ja ens viikoilla ois tarkastus ja meiän luokan tytöt kertoivat että rupes puhuu jostain kortsuista , pimppikarvoista, ymmä muuta joten mitä sanoo pojille ja mitä tekee ?

      • piparipoika112

        Oon poika 11v näkö paino syke ryhti pituus ja sitte se puhu jotai kavereist ja tytöist ja alkoholist ku oon ollu kyttienkaa tekemisissä


      • Anonyymi

        Vitosella terkka tekee vaan perusjutut paino pituus jne. Ja kattoo housujen alle


    • Doctor X

      Itselläni oli terveys tarkastus, mutta siellä ei tarkasteltu rintoja, mutta paitoja piti otta pois, mutta kaverini piti ottaa alushousutkin pois joka oli kauheaa! Pojilla voi olla erillainen tarkastus, mutta voit kysyä äidiltäs mitä siellä tehdään. Minun ala asteella peloteltiin tätä tarkastusta nimellä. Kylmä lusikka :D

    • Kaikkitietävä. XD

      Olen vitosella ja vähän aikaa sitten kävin terkkarilla. Katsottiin pituus,paino,tää käsi juttu nii verenpaine,kurkistettiin pikkareihin,näkö,imusolmukkeet ja painettiin rintoja jos ne oli vähänkin isot niin se kyllä SATTUI!!!!!!! Kaverini sanoi et siel sais seksipiikin mutta ei saanut.

    • öää

      Hyi hitto jos siel pitää olla alasti!!!

    • naamapalmuu

      ei näin ! XDXDD

    • lintu

      meillä oli 5 luokalla sillai että lääkäri eka jutteli murrosiästä ja sitten piti riisua vaatteet kaiikki paitsi pikkarit no sitten se katto tytöiltä munasarjan kohdat ja sitten se veti pikkarit alas ja katto karvotust ja mulla oli tosi paljon karvaa noloo.sitten se paineli vähän rintoja ja sittten sai pukee .se oli noloo.

    • joku tyyppi

      Meillä oli joku lappu missä oli numeroita että millanen oma sukupuolielin on mutta multa ja yheltä mun kamulta ei ees kysytty sitä. Mua vähän ihmetyttää se asia ku muut vaan sano kaikkee jostain numeroista 1-4 tai 1-5 ja sit ei ees kysytty mitään.

      • uryuirriu

        Ne näki heti, et ei kannata edes kysyä


    • piku-poni

      ei kai ne mitään pimppejä ja rintoja kato?Aika outoo jos kattooo.-.

    • 11-v heppahullu

      Meillä oli 5 luokalla sillai terkkari käynnillä että piti riisu mut pikkarit sai jättää katottiin ryhti,näkö,ja joitin muita juttuja en nyt vaan muista eikä katottu tissejä tai kurkittu pikkareihin sitten myös se antoi jonkun vihkon missä oli jotain murrosiästä ja sitten se kyseli on rinnat kasvanu tai onko karvotusta.

    • 13v tyttö

      Mullakin oli se ja piti ottaa paita pois mutta (jos oli)nii rintsikat sai jättä ja mulla oli... ei ne tutkinu rintoja tai reisiä. Ne otti jonkun ryhdin ja en enää oikein muista. Ja pjat sanoi että niilletulee joku lusikkatesti(en tiiä yhtään mikä se on mut sitä ei tehä tytöille, mun mielestä joku poikien alapää juttu...) mutta ilmeisesti sitä ei sitten ollutkaan ei ne ainakaan sanonu mitään... ja ei siinä 6 luokan lääkärin tarkastuksessa oo mitään pelättävää ja mulla tuli ainakin äiti mukaan ja sinne pitikin ottaa joku vanhempi oliko tai onko teillä niin?

    • Vill.e

      Mulla naisterkkari kokeili painelemalla, onks kivekset laskeutunu ja sen verran hiplas et näki, toimiiks elin. Ihan kliinistä hommaa, ei siinä mitään.

      • Kokenutt

        Meillä tehtiin tavallinen lusikkatesti ja tunnusteltiin eturauhanen peräsuolen kautta.


    • dfgghhggggggggggggg

      No huh huh

    • Käyty.on

      Rinnat tunnustellaan huolellisesti mahdollisten kasvainten varalta..

    • girl66788

      Meillä piti rinnat ja oli pakollista

    • Hddikdd

      6lk kattoo pojilta munat ja tunnustelee hieman ja kattoo onko kivekset laskeutunu. Sit viel 8lk tsekkaa pariks sekunniks onko kaikki ok siellä alapäässä. Ei todellakaan ole hirveää, ihan normaali juttu, jos ei oltais tarkistettu ois voinu olla kivessyöpä tai jotain. Vanhemmat oli itsellä kumpanakin kertana mukana ja terkkari kysyy meneekö vanhempi odottamaan eteiseen kives/muna tarkastuksen ajaksi. Ja ajattelee, että se on pakollinen toimenpide ja täysin normaalia ja, että se tehdään ihan kaikille. Ja ainiin, kasilla saa terveystodistuksen, jolla saa mopo ja autokortin :) On kätevää, niin ei tartte erikseen sitä hankkimassa käydä.

    • Jokukutosluokkalainen

      Meil oli et kahtoo ryhdin ja painon ja piduuten ja jotai muuta sellasta ja näyttää 5 peniksen kuvaa

    • Munmeli

      Meillä oli 5-luokalla joskus että katottiin perus pituus ja paino yms ja sitten piti ottaa paita pois (rintsikatkin) ja tunnusteli ja puristeli ja hiero rintasyöpien varalta ja sen jälkeen kysyi että saako katsoa emättimeen ja minä hermostuksissani annoin luvan, pikkarit pois ja sängylle makaamaan jalat auki, tutki ja hieroi työnsi sormen emättimeenkin ja vähän siellä pyöritteli. Pahinta oli kun oli n.50-vuotias mies. Puistatti jälkeenpäin ajatellen mutta itseppä annoin luvan.

      • paskahaiseejabanjotsoi22

        vinjuma haisee


    • aikuinen..nainen

      Kuudennella luokalla tehdään ihan normijutut, eli pituus, paino, trakotomia ja kysellään murrosiästä ihan terveysjuttuja. Ei siellä mitään reisiä hiplata

      • PASKAHAISEEJABANJOTSOI22

        *ylläpitäjä on poistanut tämän kommentin*


    • Brööt

      Itse olen nyt kutosella ja vitosella tunnusteltiin tissejä ja tosta intiimialueelta. Katsottiin myös onko karvoitusta tullut😷 JA LÄÄKÄRI OLI MIES😭

      • PASKAHAISEEJABANJOTSOI22

        jänkä jänkä jänkäjänkä jänkä jänkä. VASTAUS OLI 22. vou.


      • Vastausmerkki

        Ite oon nyt kutosella ja hyi vitsi nyt alkaa jännittää. Onneksi meijän terkkari on nainen. (Oon siis tyttö). Mut meijän luokan monelle tytölle tehtiin HTV tai joku kohdunkaulan syöpää vastustava rokotus. Ja se tehtiin myös minulle. Voin sanoa, että sitä ei tarvitse pelätä, se ei satu yhtään 😀. Keväällä sitten uusi :)). Ja juu sori aihe vähän vaihtu :D


      • Tyttökutoselta

        Se on HPV ja itekki otinkun kutosella oon koska suvussa rinta syöpä riski koska siellä netissä sanottiin että se se suojaa myös muilta syöviltä.


    • minä12v

      Mulla ei ollu kivaa. Eka se terkkari pyys sisään. Sit se oli silleen et ota vaatteet poikkeen. Jätin sit alushousut jossa oli pyllylikaa ja rintsikat. Sit se halus et otan rintaliivitkin pois se oli kauheeta mun piti maatta. Sit se paineli niitä ja sanoi että aika kovat. Sit meni mahaan ja kysy et syötkö paljon herkkuja Olin sillesn et joskus. Sit se tokaisi oot tosi lihava. Ja sano et pitää mitata paino no sit se mittas ju mulla oli vaan alkkarit no mä painoin sit 54kg. Olin ihan kauhuissani😞 sit tokaisi olet 15kg liian lihava kysyi ruokavaliosta sanoin et aika Perus perunaa ja kastiketta. Sit sano äitille että vahdi ruoan määrää ja älä Anna herkkuja. Olin silleen et apuaa😞 sit sano et otappas lihava pikkuhoususikin pois ja ei kannattais käyttää lihavana mitään stringejä. Otin me pois sit alko hieroo sitä siis pillua. Ja sanoi et nyt saattaa vähän sattua ja se oikeestaan tuntu tosihyvältä ku mun piti roikkuu tangolla jalat ylhäällä ja se katto taskulampulla pillua ja tutki mun pikkareita se sano et pyllylika pitää käydä enemmän suihkussa sit puristeli mun läskejä. Ja sano pur housut päälle. Sit sain pistää myös paidat. Sit pääsin pois ja anto ruokaohjeet. Sanoi käyt nyt joka viikko sitten punnituksessa Eli olet laihdutuskuurilla.

    • 6luokkalainentyttö

      Ei tod ollu ees paha! En tiiä siis miten muissa kouluissa mutta mun koulussa ei ollu paha. Eka se terkkari vaa kyseli jotain (ei onneks mitää noloo niinku mä pelkäsin) ja sit se sano et: "nyt voisit riisuu sit alusvaatteille" ja mä kysyin et: "riittääkö jos pitää pitkät tiukat housut ja toppi" ja sille kävi. Sit katottii paino ja pituus. Sen jälkeen se pyys mua ottamaan sen topin pois mut siis puolitoppi sai olla päällä ja sit se katto selän tai jotai? Sit sai jo pukee ja lähtee. Koko tarkastuksee ei menny ku suunnilleen vartti. Ennen sitä mua pelotti nii paljo ja mä luulin et se kysyy jotain noloo ja et se kestää kauheen pitkään. Mutta toivottavasti tästä olis jollekki apuu.

    • järkikäteenjotkut

      Veikkaan että vitosenki on samanlaine. Suunnillee. Nelosel ja sitä ennen tietty ei oo viel mitää murrosikä jne juttui mut joo siis miks Vitussa otettais joku saatanan spermanäyte tai tungettais jotai pilluu

    • Nudistivai

      6 terkkaritarkastukseen kuuluu se , että ne kivekset katsotaan ja mahdollisesti onko karvoitusta . Mutta sehän on ihan sama joutuuko riisuutua terkkarin edessä vai esimerkiksi uimahallissa jonkun toisen edessä

    • Minää123

      6 luokkalaisilta ei minulta eikä mun kavereilta katottu alapäätä(tytöiltä) mutta mietin että nkö sitä 8luokan laajassa tarkastuksessa ahisaaihan hirveen ajatuski siit

    • Heivaanterkkari

      Luin yhen terkkari jutun, siel oli et sen piti riisuu pikkarit ja se terkkari oli alkanu tunnustelee sen alapäätä

    • Nimetön_kommentoija

      Mulla oli kaks vuotta sitten tuo sama tarkastus ja meidän luokalla kerrottiin omista kokemuksista, kyllä meiltä kaikilta kokeiltiin vähän sieltä sun täältä, sitä ei kantsi miettii kun se kestää vaan hetken :)

    • eipelättävää

      Hei ei siellä mitään rintoja tarkastella!
      Olen nyt seiskalla ja muistan kyllä millanen kutosen terkkari oli. Sinne saa ottaa vanhemman mukaan, mutta minä olin yksin. Kesti ehkä 30min ja puhuttiin kuukautisista, ruokavaliosta, liikunnasta ja kaikesta tälläisestä ja terkkari höpötti, että varo ettet tule raskaaksi nuorina tai loppu elämäsi on pihalla ja repesin siinä kohtaa ja terkkari katsoi vähän tuimasti minua.
      Meillä ei verenpainetta otettu, sillä se otettiin viidennellä luokalla, mutta näkö ja kuulo, pituus, paino ja ryhti katottiin. Ei tarvitse pelätä :)
      Vitosella oli terkkarille myös koululääkäriltä joka paineli vatsaa tarkistan, että kaikki sisäelimet olivat tallessa ja oikeilla paikoilla. :D

    • emmekäytäheitä

      Mitkään terkkarin menot ei ole pakollisia. Ei tarvi mennä eikä vastailla älyttömiin kysymyksiin, he haluavat vaan udella toisten asioita ja juoruta koko kaupungille, sitä varten ne koulussa pitää tuommosia.

      Meidän lapset ei koskaan ole käyneet koulun terkkareilla, juuri tuon utelun takia. Jos lapset on sairastuneet mennään yksityiselle, ei sen kummempaa.

      Meille tuli kans kerran kans lappusia joita piti tähtellä, vedin henkselit yli kaikkien sivujen, ja toiset laitoin roskiin. Meidän asiat ei kuulu ulkopuolisille.

      Nyt lapset ovat perheellisiä itsekkin, ja samoin tekevät omille lapsille, eivät käytä ammattitaidottomia koulun terkkareita.
      Eiväthän terkkaritkaan kerro omia asioitaan meille. N<aurettavia .

    • Anonyymi

      Mun 12 vuotiaalla tytölläni oli viime vuonna tuo 6lk tarkastus. Toinen vanhemmista piti olla mukana ja itse olen aina opettanut tytölle että riisua ei tarvitse edes lääkärillä, eikä mielestäni edes kannata. Itse en ikinä ole kouluaikoina osallistunut yhteenkään tarkastukseen enkä ikinä riisunut yhtään mitään, ja tällä tavalla on vältytty ahdistuksilta ja paniikkikohtauksilta ennen tarkastusta:) Muistan kuinka hysteerisesti itkin ja makasin lattialla ja ihan paniikissa anelin äidiltä ” että eihän vain tarvitse mennä tarkastukseen. Ja noh ei sitten luojan kiitos tarvinnut:) Mutta pontini on se että itse en ikinä ole riisunut lääkärillä yhtään mitään ja gynekologilla en tule käymään piste! Muutenkin ihan sairasta tää intiimialueiden tarkastus. Sehän on laitonta jos lapsi ei halua. Terveisin 78 syntynyt :/!

    • Anonyymi

      Mites ku miul on 8.6 lääkärin tarkastus nii mitä siel tehääcoika joku kertoo eteläsavost!

      • Anonyymi

        Mittaa kikkelin ja kivekset ja kattoo onko karvoja ja runkkaa esinahkaa.


    • Anonyymi

      Tiedän todella vanha keskustelu, mutta 5 luokalla ja 8 luokal se terkkarin lääkäri tyyppi ainakin katso mun housujen sisään siis vaan vilkas joku 2s et kaikki oli kunnossa. Ite veikkaan, että 6 katotaan pituus, paino henkilökohtaset jutut ja sit se ryhti. Mutta tyttöjen hommista en tiedä.

    • Anonyymi

      Fndkkcbfdkdbxkd

    • Anonyymi

      Se oli mulla 5lk et katto housuihin mutta onko se myös 6lk

    • Anonyymi

      Tiedän tää on ihan sika vanha keskustelu 😅mutta mulla on huomenna terveys tarkastus ja mua pelottaa ja stressaa😬 ihan hirveesti nii voisitteko pikaisesti kertoo että mitä siellä 6lk terveys tarkastuksessa tehdään 🙏

    • Anonyymi

      Pliiss🙏

    • Anonyymi

      Oot siis päässy yli vitosen tarkastuksesta. Mitä siel tehää yms? Kattooks ne sun alapäätä tai rintoja? Oon jo muutenki lääkäri/terkkarikammone ja haluun vaa tietää...
      Osa sanoo et tunnustelee rinnan ympäriltä ja vän rintojakin ja et pitää laskee housuja.

    • Anonyymi

      Em mäkään tiiä et mitä siel tehäääää😭😭😭

    • Anonyymi

      En oo ees vielä käynyt terkalla ja jännittää

    • Anonyymi

      PERVO

    • Anonyymi

      Ei siinä kutosen tarkastuksessa pitäs olla mitään jännitettävää. Laajat tarkastukset tehdään 1., 5. ja 8. luokalla.

      • Anonyymi

        Meille ei tehty ykkösluokalla terveystarkastusta


    • Anonyymi

      Mä meen tänä vuonna vitoselle💀 kertokaa oikeesti rehellisesti mitä siellä terkkarilla tehään☠

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe