Moi. Koeajoin eilen kyseisen auton. Taisi olla 12 automalli tänä vuonna jonka ajoin. Autosta ei ole hiukan tylsän ulkonäön lisäksi juurikaan mitään huonoa sanottavaa. Veikkaisin että meni suoraan 1-2 tilalle ja kilpailee tiukasti Skoda Octavia RS:n kanssa. Erittelen aikanaan tarkemmin kun olen valintani tehnyt mihin päädyin ja miksi.
Koeajoin Toyota Avensis 2.2 D4D D-CAT farkku
54
16604
Vastaukset
- ent.Skodisti
Hyvä peli tuo onkin, eivätkä pienemmällä koneella varustetutkaan ollenkaan hullumpia ole. Itselläni oli aiemmin vm. 2004 Octavia ja vaikka siinä olikin hiukan parempi ohjaustuntuma, niin kyllä Avensis muuten vie pidemmän korren. Octaviassa tuli pieniä vikoja (samat "tyyppiviat" kuin kaikissa muissakin VAG-konsernin autoissa), nokkahihna oli kallis huoltaa jne, mutta Toyotassa ei vielä toistaiseksi ole ollut mitään rikki.
- kanssa?
No ei todellakaan kilpaile! RS on rakennettu sporttiseksi kulkupeliksi kun taas Avensis on enemmän pappalook. Suorituskyvyltäänkin ja ajettavuudeltaan RS on aivan eri maailmasta. Ainakin minun mielestäni painivat aivan eri sarjoissa.
- puhut
Ave on aivan eri sarjassa: Paljon parempi, suurempi, tilavampi, mukavampi, hiljaisempi, laadukkaampi. Mitä muuta tarvitset?
- myös ex-skoda
puhut kirjoitti:
Ave on aivan eri sarjassa: Paljon parempi, suurempi, tilavampi, mukavampi, hiljaisempi, laadukkaampi. Mitä muuta tarvitset?
Enkä ymmärrä miksi Avensista verrataan pieneen Octaviaan. Ne ovat eri kokoluokan autoja.
- kilpailla
RS on varmasti mutkatiellä parempi ajaa, mutta se on niin jumalattoman meluisa että omat korvani ei sitä siedä. Eli jako menee niin, että sporttista autoa haluava ottaa RS:n ja mukavuutta haluava Aven. Suorituskyvyt sinällään on aika lähellä toisiaan, mutta muuten Avea voi kyllä pitää "pappa-autona". Eikä siinä ole mitään pahaa.
- Eino vaan
puhut kirjoitti:
Ave on aivan eri sarjassa: Paljon parempi, suurempi, tilavampi, mukavampi, hiljaisempi, laadukkaampi. Mitä muuta tarvitset?
Unohdit mainita että suoraan riisivainioilta ja on todellakin 50-luvun limppuskodan näköinen,skoda tosin oli persoonallisempi.Älkää siis ostako japanilaista.
- ...
Skoda Octavia on käytännössä Golf/Jetta.
Octavia on siis Corolla/Auris -luokassa. Vai vastaako Golf töppöperäistä Avensista (jos sellainen olisi)?
Autolehdet Suomessa ovat tämän Skodan luokan määritelleet joskus kummallisesti ilmeisesti tavaratilan perusteella. Sehän ei kuitenkaan autoluokkaa määrittele, vaan viimeistelytaso, mukavuus ja ko. mallin luokittelu merkin sisällä. Ei VW-kään luokittele Passatia ja Jettaa samaan luokkaan.
Edelleen jotkut myös esim. luokittelevat Jetan ylempään keskiluokkaan vaikka se on siis porrasperäinen Golf. Perin kummallista. - etukäteen
Samanlaisia kirjoituksia on ollut aiemminkin säännöllisesti. Kirjoittaja tekee "ostopäätöksensä" yleensä nopeasti ja toteaa että merkkix oli kuitenkin joka osa-alueella Toyotaa parempi. Voihan tämä olla ihan oikeakin ostaja mutta tyyli on niin sama että epäilen.
- Skoda-Mies
Niin, olen käytettyä ostamassa joten käytetyt ovat samassa hintaluokassa. kokoluokka on tosin eri. Testatuissa autoissa on Kiaa, Hondaa ja Volvoa yms. joten ei ole tarkoitus provoilla. Kumpaakin pidän hyvänä autona ja suorituskyvyltään lähellä toisiaan, vaikka Toyotassa on kova vääntö 400nm
- tojopeelo
Tai sitten kirjoittaja kertoo jo tehneensä tilauksen autosta mutta peruu sen jonkin seuravista perusteella: Karmealla tavalla vasta tilauksen jälkeen ajettavuus paljastuu huonoksi , kojelauta natisee tai dieselit ei toimi.
- vertailla
Skoda-Mies kirjoitti:
Niin, olen käytettyä ostamassa joten käytetyt ovat samassa hintaluokassa. kokoluokka on tosin eri. Testatuissa autoissa on Kiaa, Hondaa ja Volvoa yms. joten ei ole tarkoitus provoilla. Kumpaakin pidän hyvänä autona ja suorituskyvyltään lähellä toisiaan, vaikka Toyotassa on kova vääntö 400nm
Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Eri kokoisia ja hintaisia autoja voi ja pitää verrata. Eihän sitä muuten tiedä varmaksi saako sille rahalle vastinetta. Lehtienkin olisi syytä ottaa lusikka kätöseen ja ottaa isompiin vertailuihin mukaan myös kalliimpi ja halvempi verrokki joltain merkiltä antamaan perskeptiiviä.
- kannata...
tojopeelo kirjoitti:
Tai sitten kirjoittaja kertoo jo tehneensä tilauksen autosta mutta peruu sen jonkin seuravista perusteella: Karmealla tavalla vasta tilauksen jälkeen ajettavuus paljastuu huonoksi , kojelauta natisee tai dieselit ei toimi.
ottaa herneitä nenään noin pienistä. Pääasia on että itse on tyytyväinen valintaansa, ethän osta autoa muita varten itsellesi. Ihmisiä ja autoja on niin paljon erilaisia että kaikki eivät millään voi miellyttää toisiaan.
- muillakin
tojopeelo kirjoitti:
Tai sitten kirjoittaja kertoo jo tehneensä tilauksen autosta mutta peruu sen jonkin seuravista perusteella: Karmealla tavalla vasta tilauksen jälkeen ajettavuus paljastuu huonoksi , kojelauta natisee tai dieselit ei toimi.
palstoilla yhtä tarkkaavaisia ja kirkasotsaisia moraalinvartijoita.
- Skoda-Mies
muillakin kirjoitti:
palstoilla yhtä tarkkaavaisia ja kirkasotsaisia moraalinvartijoita.
En ole edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä Avensiksen pappamaisuudesta. Varsinkin farkku on ihan näyttävä, jos laittaa vähän komeaa aluvannetta ja laittaa teinitummennusta takaikkunohin. Sedanissa perä on vähän outo.
Skoda on todella näyttävä auto ja upea ajaa, huollot 30 tuhannen välein, mutta huollot on toyotaa kalliimmat ja hihnanvaihto tulee väkisin eteen kun ostaa vähän ajetun ja pitää n. 2v.
Lisäksi laadussa "olemme" vielä jäljessä.
- koota
en ajanutkaan, enkä tule ajamaankaan! Tautisen tylsä auto kaikenkaikkiaan ja aivan liian ylimainostettu. Minun valintani oli bensa RS Ocu jossa on todellista voimaa laajalla kierroslukualueella D-cat:ista poiketen. Suosittelen!
- nyt ottaa
Vääntöä on RS TFSI:ssä 280 nm ja D-CATissa 400. Huipputeho tulee RS:ssä kierrosluvulla 5100 ja D-CATissa 3600. D-CATissa on siis 43 % enemmän vääntöä ja RS:ssä 42 % laajempi käyttöalue.
- jupetius
nyt ottaa kirjoitti:
Vääntöä on RS TFSI:ssä 280 nm ja D-CATissa 400. Huipputeho tulee RS:ssä kierrosluvulla 5100 ja D-CATissa 3600. D-CATissa on siis 43 % enemmän vääntöä ja RS:ssä 42 % laajempi käyttöalue.
Tiedoksi vaan Toyotaa miettiville, että dsl koneissa valtavia ongelmia. Yksin Oulussa hajonnut -06-07 malleista taksikäytössä olevista Avensiksista toistakymmentä konetta.. Ja tää on fakta. Koneet kestää n. 100tkm ja sitten uutta mottia tilalle. Paikallinen taksari kertoi, että yhdellä jo kolmas kone menossa..Et silleen
- tottakai
jupetius kirjoitti:
Tiedoksi vaan Toyotaa miettiville, että dsl koneissa valtavia ongelmia. Yksin Oulussa hajonnut -06-07 malleista taksikäytössä olevista Avensiksista toistakymmentä konetta.. Ja tää on fakta. Koneet kestää n. 100tkm ja sitten uutta mottia tilalle. Paikallinen taksari kertoi, että yhdellä jo kolmas kone menossa..Et silleen
Mistä ihmeestä joku voi saada päähänsä levitellä noin käsittämättömän päättömiä valheita? Ei tarvitse edes tietää autoista yhtikäs mitään, että tuollaiset puheet tunnistaa täysin perättömiksi. Ja kun tietää, niin sitten jo naurattaa tuollaiset aivopierut. Mutta tää nyt on tätä nykyajalle tyypillistä fundamentalismia, jossa rationaalisuudella ei ole mitään arvoa. Uskonsotaa Toyotaa ja muitakin japanilaisia vastaan.
- perää
tottakai kirjoitti:
Mistä ihmeestä joku voi saada päähänsä levitellä noin käsittämättömän päättömiä valheita? Ei tarvitse edes tietää autoista yhtikäs mitään, että tuollaiset puheet tunnistaa täysin perättömiksi. Ja kun tietää, niin sitten jo naurattaa tuollaiset aivopierut. Mutta tää nyt on tätä nykyajalle tyypillistä fundamentalismia, jossa rationaalisuudella ei ole mitään arvoa. Uskonsotaa Toyotaa ja muitakin japanilaisia vastaan.
Kaverin 177 heppainen kone kutsuttiin autoliikkeen toimesta huoltoon ja auto viipyi pajalla kolme vuorokautta. Kone oli avattu kokonaan, mutta syytä ei kerrottu. Ilmeisesti "normaali ylimääräinen tarkistus". Hieman outo juttu. Tosin aiemmin auto oli pajalla talviongelmien takia.
- liikkeeseen?
perää kirjoitti:
Kaverin 177 heppainen kone kutsuttiin autoliikkeen toimesta huoltoon ja auto viipyi pajalla kolme vuorokautta. Kone oli avattu kokonaan, mutta syytä ei kerrottu. Ilmeisesti "normaali ylimääräinen tarkistus". Hieman outo juttu. Tosin aiemmin auto oli pajalla talviongelmien takia.
Oliko tässä nyt sitten taas tarkoitus sanoa Toyotan olevan huono? Eli samanlainen motiivi kuin aina takaisinkutsuista toitottaessa? Mun mielestä se on kyllä nimenomaan vastuullista toimintaa kutsua auto tarkastukseen, jos on syytä epäillä jotain häikkää olevan.
Tuon D-CAT moottorien talviongelman takiahan tehtiin iso liuta muutoksia. Uusi softa, uusi EGR-venttiili, uusi polttoainesuutin (se viides), joissain malleissa muutokset ilmanottoon ja ties mitä muuta. Näitä on vaihdettu ainakin tähän asti ns. tarpeen mukaan eli niihin autoihin joissa ongelmia on esiintynyt. Tämä johtuen siitä, että kaikesta vaahtoamisesta huolimatta ongelmia on ollut vain pienen pienessä osassa D-CAT autoja.
Eikä tämä EGR-ongelma sitä paitsi edelleenkään ole konerikko-ongelma. Jos se venttiili jumittuu, niin auto menee vikatilaan. Mitään ei siis mekaanisesti hajoa. Eli mitään "sata tonnia ja kone vaihtoon" -juttua tästä ei saa tehtyä vaikka miten vääntäisi. - Skoda-Mies
liikkeeseen? kirjoitti:
Oliko tässä nyt sitten taas tarkoitus sanoa Toyotan olevan huono? Eli samanlainen motiivi kuin aina takaisinkutsuista toitottaessa? Mun mielestä se on kyllä nimenomaan vastuullista toimintaa kutsua auto tarkastukseen, jos on syytä epäillä jotain häikkää olevan.
Tuon D-CAT moottorien talviongelman takiahan tehtiin iso liuta muutoksia. Uusi softa, uusi EGR-venttiili, uusi polttoainesuutin (se viides), joissain malleissa muutokset ilmanottoon ja ties mitä muuta. Näitä on vaihdettu ainakin tähän asti ns. tarpeen mukaan eli niihin autoihin joissa ongelmia on esiintynyt. Tämä johtuen siitä, että kaikesta vaahtoamisesta huolimatta ongelmia on ollut vain pienen pienessä osassa D-CAT autoja.
Eikä tämä EGR-ongelma sitä paitsi edelleenkään ole konerikko-ongelma. Jos se venttiili jumittuu, niin auto menee vikatilaan. Mitään ei siis mekaanisesti hajoa. Eli mitään "sata tonnia ja kone vaihtoon" -juttua tästä ei saa tehtyä vaikka miten vääntäisi.Ehkä tuo ongelmien paisuttelu johtuu siitä, että Toyotat ovat maineeltaan niin viattomia, että tällaisiin asioihin pyritään tarrautumaan.
jos Avensikseen päätyy niin aika näyttää, kuinka hyvä laatu siinä on ja onko omassa yksilössäni takuuviat korjattu hyvin. Vaikkakin auto tehdään Englannissa en usko että se on huono asia, eiköhän
japanilaiset seuraa aika tarkasti mitä Euroopassa tapahtuu. - -:DDDDDD-
liikkeeseen? kirjoitti:
Oliko tässä nyt sitten taas tarkoitus sanoa Toyotan olevan huono? Eli samanlainen motiivi kuin aina takaisinkutsuista toitottaessa? Mun mielestä se on kyllä nimenomaan vastuullista toimintaa kutsua auto tarkastukseen, jos on syytä epäillä jotain häikkää olevan.
Tuon D-CAT moottorien talviongelman takiahan tehtiin iso liuta muutoksia. Uusi softa, uusi EGR-venttiili, uusi polttoainesuutin (se viides), joissain malleissa muutokset ilmanottoon ja ties mitä muuta. Näitä on vaihdettu ainakin tähän asti ns. tarpeen mukaan eli niihin autoihin joissa ongelmia on esiintynyt. Tämä johtuen siitä, että kaikesta vaahtoamisesta huolimatta ongelmia on ollut vain pienen pienessä osassa D-CAT autoja.
Eikä tämä EGR-ongelma sitä paitsi edelleenkään ole konerikko-ongelma. Jos se venttiili jumittuu, niin auto menee vikatilaan. Mitään ei siis mekaanisesti hajoa. Eli mitään "sata tonnia ja kone vaihtoon" -juttua tästä ei saa tehtyä vaikka miten vääntäisi.Koville ottaa D-catin ongelmat tojottimille! Kirkasotsaista ja vastuullista toimintaa asiakkaan hyväksi...anna mun kaikki kestää kun tuoreessa muistissa on vielä erään moottorialan lehden huoltovertailu jossa tojon huolto todettiin olevan sieltä minne aurinko ei paista. Seli, seli ja vielä kerran seli!
- Punakuono
-:DDDDDD- kirjoitti:
Koville ottaa D-catin ongelmat tojottimille! Kirkasotsaista ja vastuullista toimintaa asiakkaan hyväksi...anna mun kaikki kestää kun tuoreessa muistissa on vielä erään moottorialan lehden huoltovertailu jossa tojon huolto todettiin olevan sieltä minne aurinko ei paista. Seli, seli ja vielä kerran seli!
Terve provo-Petteri! Kiva että tulit taas käymään.
D-CATin "ongelmat" on vähän niinkuin kansantarut. Enimmäkseen pelkkää fiktiota, mutta taustalla kuitenkin jokin todellinen tapahtuma. Tässäkin tapauksessa ongelmia oli ihan oikeasti useammallakin autolla, mutta ei todellakaan kovin suurella osuudella myydyistä. Mainitut muutokset tulivat siis ihan tarpeeseen, mutta takaisinkutsun kriteerit ei täyttyneet.
Ihan tiedoksesi: takaisinkutsut tekee maahantuoja, ei yksittäiset huoltamot. Eli mitähän tekemistä sillä huoltovertailulla on takaisinkutsujen ihan todellisen vastuullisuuden kanssa?
No Petterin höpinät voi tietysti jättää omaan arvoonsa. Kun joku kirjoittaa ihan oikeasti tietämäänsä asiaa ja vastauksen otsikko on "Buahahahahhahhaaaa!!!!!!!!!!", niin se kertoo aika hyvin sen että vasta-argumentteja ei kauheasti löydy. - selittää!
Punakuono kirjoitti:
Terve provo-Petteri! Kiva että tulit taas käymään.
D-CATin "ongelmat" on vähän niinkuin kansantarut. Enimmäkseen pelkkää fiktiota, mutta taustalla kuitenkin jokin todellinen tapahtuma. Tässäkin tapauksessa ongelmia oli ihan oikeasti useammallakin autolla, mutta ei todellakaan kovin suurella osuudella myydyistä. Mainitut muutokset tulivat siis ihan tarpeeseen, mutta takaisinkutsun kriteerit ei täyttyneet.
Ihan tiedoksesi: takaisinkutsut tekee maahantuoja, ei yksittäiset huoltamot. Eli mitähän tekemistä sillä huoltovertailulla on takaisinkutsujen ihan todellisen vastuullisuuden kanssa?
No Petterin höpinät voi tietysti jättää omaan arvoonsa. Kun joku kirjoittaa ihan oikeasti tietämäänsä asiaa ja vastauksen otsikko on "Buahahahahhahhaaaa!!!!!!!!!!", niin se kertoo aika hyvin sen että vasta-argumentteja ei kauheasti löydy.Täytyyhän sitä selittää tietämättömille miten asianlaita oikeasti on, ettei jää vääriä mielikuvia. Kovin tuntuvat kipeitä asioita olevan nämä "salaiset" tojon dieselongelmat. No, voihan ne selittelemällä lakaista taka-alalle.
- taka-alalle?
selittää! kirjoitti:
Täytyyhän sitä selittää tietämättömille miten asianlaita oikeasti on, ettei jää vääriä mielikuvia. Kovin tuntuvat kipeitä asioita olevan nämä "salaiset" tojon dieselongelmat. No, voihan ne selittelemällä lakaista taka-alalle.
Mä ainakin kerron niistä ongelmista sen mitä tiedän. Mikä on sun input tässä keskustelussa? Muuta et ole tehnyt kuin hymiöitä ja seliseliä. Kasva aikuiseksi ja tuu sitten keskustelemaan.
- moottori sökö
taka-alalle? kirjoitti:
Mä ainakin kerron niistä ongelmista sen mitä tiedän. Mikä on sun input tässä keskustelussa? Muuta et ole tehnyt kuin hymiöitä ja seliseliä. Kasva aikuiseksi ja tuu sitten keskustelemaan.
previoiden d4d moottoreita on mennyt sököksi suutintiivisteen vuodon takia. Tiedossani oman lisäksi 2. Nämä kaksi muuta vieläpä korjattu puolimoottorin vaihdolla kun alkuperäinen vika kansiosassa. Toinen rikki uudestaan. Puolimoottorin saa 7000 ehkä, koko moottoriin ei 10000 riitä. Asiakas maksaa. Maahantuoja myöntänyt että avensiksen koneita myös rikki samasta syystä. Mutta previoiden kohdalta ainakaan korjaamoja ei ole tiedotettu viasta, eli korjaamot tekevät puolimoottoreiden vaihtoja ymmärtämättä miksi koneet öljynpaineet romahtaa ja koneet särkyy.
10 toyotaa ollut perheessä, jatkoa ei tuu. - d4d-moottorista
moottori sökö kirjoitti:
previoiden d4d moottoreita on mennyt sököksi suutintiivisteen vuodon takia. Tiedossani oman lisäksi 2. Nämä kaksi muuta vieläpä korjattu puolimoottorin vaihdolla kun alkuperäinen vika kansiosassa. Toinen rikki uudestaan. Puolimoottorin saa 7000 ehkä, koko moottoriin ei 10000 riitä. Asiakas maksaa. Maahantuoja myöntänyt että avensiksen koneita myös rikki samasta syystä. Mutta previoiden kohdalta ainakaan korjaamoja ei ole tiedotettu viasta, eli korjaamot tekevät puolimoottoreiden vaihtoja ymmärtämättä miksi koneet öljynpaineet romahtaa ja koneet särkyy.
10 toyotaa ollut perheessä, jatkoa ei tuu.nyt puhut? D-CATia ei oo ainakaan koskaan asennettu Previaan.
- ei dcat
d4d-moottorista kirjoitti:
nyt puhut? D-CATia ei oo ainakaan koskaan asennettu Previaan.
Moottorivaurio/voiteluhäiriö johtuu tukkeutuneesta öljypumpun sihdistä.
Sylinterikannen ja polttoainesuuttimen tiivistys vuotanut jonka
johdosta karkeaa karstaa päässyt syntymään öljytilaan ,tukkien
osittain öljypumpun sihdin. Sylinterikannessa suuttimen
tiivistepinnassa on kolo/syöpymä jonka korjaaminen epävarmaa (syvällä
kannen sisällä)
Kampiakselissa kiinnileikaumaa jonka voi mahd. koneistaa/hioa.
Kun kohdalle sattuu... olisi toivonut jonkun tiedottavan - 01 ja 02 ainakin riski
ei dcat kirjoitti:
Moottorivaurio/voiteluhäiriö johtuu tukkeutuneesta öljypumpun sihdistä.
Sylinterikannen ja polttoainesuuttimen tiivistys vuotanut jonka
johdosta karkeaa karstaa päässyt syntymään öljytilaan ,tukkien
osittain öljypumpun sihdin. Sylinterikannessa suuttimen
tiivistepinnassa on kolo/syöpymä jonka korjaaminen epävarmaa (syvällä
kannen sisällä)
Kampiakselissa kiinnileikaumaa jonka voi mahd. koneistaa/hioa.
Kun kohdalle sattuu... olisi toivonut jonkun tiedottavanet silleen
- myös nelivetoisena?.
Ei taida,mutta boxer diesel Subarun saa,ja vielä kilpailukykyiseen hintaan:
http://www.subaru.fi/news2008n000054.html- hi hii.
Ei Avensista saa alle 33.900euroa D-4D:llä (ja nelivedolla varustettuna) boxer dieselissä on hiukkassuodatin vielä VAKIONA!.
- päätään
hi hii. kirjoitti:
Ei Avensista saa alle 33.900euroa D-4D:llä (ja nelivedolla varustettuna) boxer dieselissä on hiukkassuodatin vielä VAKIONA!.
...sellaisilla pikkuseikoilla kuin esimerkiksi huoltojen hinnat, vai mitä? Aika nopeasti sitä hintaeroa alkaa tulla Toyotan hyväksi, kun käyttökustannukset ottaa laskelmaan mukaan.
- Skoda-Mies
hi hii. kirjoitti:
Ei Avensista saa alle 33.900euroa D-4D:llä (ja nelivedolla varustettuna) boxer dieselissä on hiukkassuodatin vielä VAKIONA!.
Yksi mitä vaadin autolta on hiukkassuodatin. avensiksesta se löytyy ja suodattaa myös NOxit. Myös Octavia vRS DPF on vakio.
Toyota on kyllä jälkijunassa, koska hiukkassuodatin on vain 177hp dieselissä, esim d-cat 150stä sitä ei löydy.
Se mikä mietityttää myös on kytkimen ja koneen kesto, kun tosiaan tuulilasin nettijutuissa on ollut tarinaa dieselien hajoamisesta Oulun seudulla taksikäytössä. - siellä on
Skoda-Mies kirjoitti:
Yksi mitä vaadin autolta on hiukkassuodatin. avensiksesta se löytyy ja suodattaa myös NOxit. Myös Octavia vRS DPF on vakio.
Toyota on kyllä jälkijunassa, koska hiukkassuodatin on vain 177hp dieselissä, esim d-cat 150stä sitä ei löydy.
Se mikä mietityttää myös on kytkimen ja koneen kesto, kun tosiaan tuulilasin nettijutuissa on ollut tarinaa dieselien hajoamisesta Oulun seudulla taksikäytössä.sellaisesta kerrottu? Onko linkkiä? Tuulilasin nettisaitilla on kyllä kerrottu kiiminkiläisen isäntämiehen tarinoita, mutta ei konerikoista vaan toimintahäiriöistä. Lisäksi siellä on kerrottu mm. VAG-konsernin hiukkassuodattimen oudosta toiminnasta puhdistuspoltossa, moottori kuulemma pakottaa kierrokset puoleentoista tuhanteen ajotilanteesta riippumatta. "Onneksi" Skodallakaan tuota hiukkassuodatinta ei tule vakiona kuin tuossa RS TDI:ssä.
- subaru kannataa
päätään kirjoitti:
...sellaisilla pikkuseikoilla kuin esimerkiksi huoltojen hinnat, vai mitä? Aika nopeasti sitä hintaeroa alkaa tulla Toyotan hyväksi, kun käyttökustannukset ottaa laskelmaan mukaan.
otaa varteenotetavasti huomioon diesell autoa hankiessa. toyotalla on huono maine jo d4d koneen kanssa. subarun mootoria on testattu ääri olosuhteissa toimivaksi jo vuosia. subarua et tarvitse korjaamolla käytää muuten kuin perus huoloissa. toyotalla sinulla ei tule niin käymään. tämä asia on taivaan tosi.
ex toyota nykyään subaru - viesti!
subaru kannataa kirjoitti:
otaa varteenotetavasti huomioon diesell autoa hankiessa. toyotalla on huono maine jo d4d koneen kanssa. subarun mootoria on testattu ääri olosuhteissa toimivaksi jo vuosia. subarua et tarvitse korjaamolla käytää muuten kuin perus huoloissa. toyotalla sinulla ei tule niin käymään. tämä asia on taivaan tosi.
ex toyota nykyään subaruMitään huonoa mainetta ei tod ole, siis muiden kuin Toyotaa ihan periaatteen vuoksi vihaavien piirissä. Toyotalla on sentään kokemusta diesel-moottoreista ihan tuotantotasolla jo vaikka kuinka pitkältä ajalta, siinä ei Subarun yhden moottorin testikilometrit paljon paina. Mitään takuita ei ole tuon bokseri-dieselin toimivuudesta. Ei kyllä toimimattomuudestakaan, mutta kyllä siihen pienellä varauksella kannattaa suhtautua. Ja mihin siitä Subarun dieselistä katosi tehot jo ennen markkinoille tuloa? Pitkään puhuivat 180-heppaisesta ja 148-heppainen siitä sitten tuli. Eikö paikat kestäny enempää?
t. 85000 kilometria takana D-CATilla pelkillä perushuolloilla - D-4D d-cat
siellä on kirjoitti:
sellaisesta kerrottu? Onko linkkiä? Tuulilasin nettisaitilla on kyllä kerrottu kiiminkiläisen isäntämiehen tarinoita, mutta ei konerikoista vaan toimintahäiriöistä. Lisäksi siellä on kerrottu mm. VAG-konsernin hiukkassuodattimen oudosta toiminnasta puhdistuspoltossa, moottori kuulemma pakottaa kierrokset puoleentoista tuhanteen ajotilanteesta riippumatta. "Onneksi" Skodallakaan tuota hiukkassuodatinta ei tule vakiona kuin tuossa RS TDI:ssä.
PITÄISI olla jo VAKIONA tuo hiukkassuodatin,koska diesel-moottoreista tulevat hiukkaset... ovat hyvin vaarallisia hengitettynä!!.Toivottavasti Toyota varustaa kaikkien D-4D moottoreilla varustetut mallit pian uusimmalla tekniikalla varustettuna olevilla hiukkassuodattimilla!.
- Skoda-Mies
D-4D d-cat kirjoitti:
PITÄISI olla jo VAKIONA tuo hiukkassuodatin,koska diesel-moottoreista tulevat hiukkaset... ovat hyvin vaarallisia hengitettynä!!.Toivottavasti Toyota varustaa kaikkien D-4D moottoreilla varustetut mallit pian uusimmalla tekniikalla varustettuna olevilla hiukkassuodattimilla!.
...vakiona olla. Oliskohan Mazda ja Bimmeri.
- ei toimi häävisti
Skoda-Mies kirjoitti:
...vakiona olla. Oliskohan Mazda ja Bimmeri.
kuulemma suodatin tukkeentuu kaupunki ajossa ja tehot häviee. Pitää luukuttaa motarilla pitkään että alkaa toimimaan taas jos silloinkaan ja pöläyttää paskat pihalle. Taitaa olla varsinainen ongelma pesä! Tullut markkinoille keskeneräisenä.
- hyvin huolestunut
subaru kannataa kirjoitti:
otaa varteenotetavasti huomioon diesell autoa hankiessa. toyotalla on huono maine jo d4d koneen kanssa. subarun mootoria on testattu ääri olosuhteissa toimivaksi jo vuosia. subarua et tarvitse korjaamolla käytää muuten kuin perus huoloissa. toyotalla sinulla ei tule niin käymään. tämä asia on taivaan tosi.
ex toyota nykyään subaruSinusta Subaru-kuski... Luepa vielä uudelleen ajatuksella tuo tekstisi! Jos olet ala-astetta pidemmällä opinnoissasi, niin olen vielä huolestuneempi SUBARU-KUSKEISTA... Onneksi olet omien sanojesi mukaan "ex toyota nykyään subaru"!
- samaa mieltä
ei toimi häävisti kirjoitti:
kuulemma suodatin tukkeentuu kaupunki ajossa ja tehot häviee. Pitää luukuttaa motarilla pitkään että alkaa toimimaan taas jos silloinkaan ja pöläyttää paskat pihalle. Taitaa olla varsinainen ongelma pesä! Tullut markkinoille keskeneräisenä.
Kyllä se aika pitkälti niin menee, että aina kun nykyisin jostain dieselmoottorista ongelmia löytyy niin jollain lailla ne liittyy hiukkassuodattimeen. Silti sanoisin, että ihan kansanterveyden takia on kuitenkin hyvä, että niitä autoihin jo asennetaan. Olkoot vaikka vähän keskeneräisiä, kyllä ne silti tilannetta parantavat. Ei ne sentään niitä roinia ulos pölläytä siellä motarillakaan, vaan reilummalla polttoaineen ruiskutuksella poltetaan haitallinen aines pois.
- mihin perustuu?
subaru kannataa kirjoitti:
otaa varteenotetavasti huomioon diesell autoa hankiessa. toyotalla on huono maine jo d4d koneen kanssa. subarun mootoria on testattu ääri olosuhteissa toimivaksi jo vuosia. subarua et tarvitse korjaamolla käytää muuten kuin perus huoloissa. toyotalla sinulla ei tule niin käymään. tämä asia on taivaan tosi.
ex toyota nykyään subaruSubarulta tulee täysin uusi rakenne, josta ei ole tehtaalla eikä käyttäjillä parempaa kokemusta pitemmältä ajalta, joten millä perusteella se on jotenkin muita parempi?
Viiden vuoden päästä voidaan esittää arvioita, miten on kestänyt ja onko ongelmia ollut kuinka laajalti.
Siinäkin sopii huomioida kuinka paljon merkkiä on myyty suomessa ja kuinka paljon diiselinä, esim. v2007 Tojoa myytiin 17120 kpl ja Subbea 821 kpl, eli alle 5% tojon määristä, eli tulevat kokemukset diiseleiden toimivuudesta ovat tältä pohjalta aika suppeat.
Autojen määrät:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ - Ladallako ajelet
D-4D d-cat kirjoitti:
PITÄISI olla jo VAKIONA tuo hiukkassuodatin,koska diesel-moottoreista tulevat hiukkaset... ovat hyvin vaarallisia hengitettynä!!.Toivottavasti Toyota varustaa kaikkien D-4D moottoreilla varustetut mallit pian uusimmalla tekniikalla varustettuna olevilla hiukkassuodattimilla!.
Toyota lienee edelläkävijä hiukkassuodattimissa, ja nykypäästöjen kehittelyssä autotekniikassa. Ja Toyotalla d4d moottorit ollu jo kohtuu päästöisiä cr-diisseleitä 10vuotta, kun taas Vag-koneisiin tuli vasta 2v sitte. Jopa fiiatin uusimmissa malleissa on hiukkassuodattimet ja vermeet. Toyotan diisselkoneet ikiliikkujia ja varmatoimisia, jopa uudempi 2.2 pienillä muutoksilla saatu kuntoon, jolla ajellaan vaikka milj. kilometriä.
- RUAHAHAHAHAAAA
Ladallako ajelet kirjoitti:
Toyota lienee edelläkävijä hiukkassuodattimissa, ja nykypäästöjen kehittelyssä autotekniikassa. Ja Toyotalla d4d moottorit ollu jo kohtuu päästöisiä cr-diisseleitä 10vuotta, kun taas Vag-koneisiin tuli vasta 2v sitte. Jopa fiiatin uusimmissa malleissa on hiukkassuodattimet ja vermeet. Toyotan diisselkoneet ikiliikkujia ja varmatoimisia, jopa uudempi 2.2 pienillä muutoksilla saatu kuntoon, jolla ajellaan vaikka milj. kilometriä.
Kyllä sää olet aikamoinen huumorimies!!!
- hiukkassuodatin!.
http://www.boxerdiesel.fi/
http://www.subaru.fi/leg_diesel.html
Ja symmetrinen torsen-neliveto!.- niillä tekee
Kumpikin lisäkustannus, lisäävät polttoaineen kulutusta ja siten kaasupäästöjä ilmakehään.
Oletko hiukkasintoilijana laittanut talosi hormiin hiukkassuodattimen ja uusinut vähäpäästöiset kiukaat ja takat, kun nuo tulisijat ovat melkoisia hiukkaslähteitä?
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/5_2005/puunpolton,_tulisijojen_ja_pienhiukkasten_tutkimusta__pipo_paassa_vai_tuli_takassa/
- asiantuntijana
Ulkonäöstä Avensiksen kohdalla voi kertoa, että uusi muotoilu on kärkiluokkaa, mitä autovalmistajalla on nyt tarjota. Sitä jäljittelee jo Huyndait, Mazdat jne... Jos vanhoillista Lada muotoilua haetaan, nii Skoda Superbi, Octavia ym. vaatisivat jo täyden muodon muutoksen, jotta tätä päivää voitais elää. Mutta em. merkeillä on muutakin ongelmaa tekniikan kehittelyssä, ettei varmaa ulkomuotoilu ole 1. asia Skodalla.
- eiks ni
Skodahan on itäauto niinkuin Lada, ei voi verratakkaa mihinkään Toyotaan. Toisaalta Ocu on kokoluokassa Corollaan vertailtavissa, Avensis isompi auto. Toyotassa taas hinta-laatusuhde kohdillaan, kun taas Skodassa ei . Skodalla tuo suhde kohdillaan, jos hinta 5te huokeampi.
- fsffsd
Kaikki japanilaiset ovat "itäautoja", itse ajan vaan Eurooppalaisella. Ja kyllä Skodakin on parempi kuin vinosilmävankkuri, vaikkei länsiautojen huippua edustakkaan.
- Joo, osta
aito eurooppalainen - siis Avensis. Sulla on hyvät periaatteet!
- txi tre
Okei.. kerrotaas todellista mielipidettä si ite avensiksesta:) oon ajanu noin 60-80 tuhatta taksina tätä 2012 mallia, ja viel neljää eri autoa:) ja ensimmäisenä tulee täl 183 sentin pituudella jo vastaa et ahdas on auto:) ei ainakaa taksiks sovi:) ja ja..penkki on karmasevan surkee kaikkien kuljettajien ja asiakkaide mielestä.. multidrive ja 2.2 litrane diesel kuluttaa noin 9-10 litraa, etäisyys uskomattoman huono:) alle 600 tankilla. Koval kaasujalal alle 500 nopeesti:) ja sedanina todella pieni tavaratila:) ajettavuus ok muuten mut erikoistilanteissa epävakaa käyttäytyminen ja lopuks ärsyttävin:D kivikatu ja alusta.. liian jäykkä tämmöseen autoon, kamala tärryytys ja heiluminen.. kurveissa tietysti toimii hyvin.. eiköhä siin kaikki.. todellaki kääntyisin mielummin volkswageniin tai johonki valmiisee autoo ku tämmösee romukasaan:)
- satusetä<
Uskomaton pas-kan loruilija tämä palstan vakio provoilija. No huvinsa kullakin, mutta ei tämä hörhö täyspäinen ole. Pysyis siellä Skoda osiossa miettimässä skeidan tehdas vikoja. Niitä niissä riittää. Kirjoitan kokemuksesta .
Moneskohan kerta tällä satusedällä jo taksiloruja tälläkin palstalla lie. - Kusettaja tojo
satusetä< kirjoitti:
Uskomaton pas-kan loruilija tämä palstan vakio provoilija. No huvinsa kullakin, mutta ei tämä hörhö täyspäinen ole. Pysyis siellä Skoda osiossa miettimässä skeidan tehdas vikoja. Niitä niissä riittää. Kirjoitan kokemuksesta .
Moneskohan kerta tällä satusedällä jo taksiloruja tälläkin palstalla lie.Tiepalveluraportissa luotettavuudessa Skoda luotettavampi kuin Toyota ja miksi Toyotan osuus taksissa tippunut lähes olemattomiin?
- 2321321
Miksi ihmeessä pitää koeajaa 12 automallia?
Ainakin itselle on riittänyt neljän auton koeajaminen joka kerta kun olen autoa vaihtamassa. Kyllä sen tietää ihan ilman koeajoakin mitkä mallit voisi tulla kyseeseen itselle ja niistä sitten ajetaan parhaat ja niistä yksi valitaan.
Aika hakusess on omat ja perheen tarpeet jos noin monesta pitää arpoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366547Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524596Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004421Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74209Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393702Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173618Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683596Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233501SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713273Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532415