TES vain haavekko?

A Be CE

Kertokaas mulle, että missä kuljetuksissa maksetaan tessin mukaan tuntipalkka, ylityöprosentit, pekkaset, iltayölisä ja päivärahat?

onko kuljetusalalla enää tälläistä firmaa, vai ajaako joka kuski puoli ilmaiseksi!?

Olen tässä muutaman päivän seurannut ml-keskuksen senkkerin irtoperien veto hki-tuusula-vantaa väliä, niin kilsapalkalla pikku keikat on tuottavaa, mutta kuka jaksaa tollasta jakeluauto hommaa? itellä tekis mieli päästä kotiin yöks ja ajaa pidempää ku hyväl tsäkäl 60km ml-keskuksesta! kertokaas nyt että kuka ei aja puol ilmaseks ja mitä ajat ja vaikka kellä ;) turhaanko kortin hommasin prkl.

50

5086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex kuski

      niinpä niin.........mäkin vaihdoin alaa ja nyt saan kaikki edellämainitut jutut ja tienaan paremmin kun kuskin hommas...ei kaduta yhtään

      • A Be CE

        nyt kaikki kuskit lakkoon ja hinnat realistisiksi!

        kyllä syö ilmaseks tuolla ajaa, vaikka jo poikana päätin, mä oon rekkamies, okei voit saada sen tessin mukasen palkan joka tunnilta, mutta jossaa toisessa ei kuljetusalan firmassa saat prosentit ja tienaat paljon paremmin. eriasia vaan jaksaako siinä 'toisessa firmassa' tehdä ylitöitä.


      • kuules
        A Be CE kirjoitti:

        nyt kaikki kuskit lakkoon ja hinnat realistisiksi!

        kyllä syö ilmaseks tuolla ajaa, vaikka jo poikana päätin, mä oon rekkamies, okei voit saada sen tessin mukasen palkan joka tunnilta, mutta jossaa toisessa ei kuljetusalan firmassa saat prosentit ja tienaat paljon paremmin. eriasia vaan jaksaako siinä 'toisessa firmassa' tehdä ylitöitä.

        Säiliö ADR siihe abece kortin kylkeen ja lähe kemikaali hommiin. Me tehään ainaki viikko töitä ja viikko ollaa vapaal, yöt nukutaa ja päivät touhutaa lain mukaan. Tunteja tulee iha mukavan sopivasti ja kaikilla lisillä.


      • A Be CE
        kuules kirjoitti:

        Säiliö ADR siihe abece kortin kylkeen ja lähe kemikaali hommiin. Me tehään ainaki viikko töitä ja viikko ollaa vapaal, yöt nukutaa ja päivät touhutaa lain mukaan. Tunteja tulee iha mukavan sopivasti ja kaikilla lisillä.

        Siinäkin jää prosentit saamatta, koska olet lomalla seuraavan viikon.


      • jkjkj
        A Be CE kirjoitti:

        Siinäkin jää prosentit saamatta, koska olet lomalla seuraavan viikon.

        puunajossa...ylityöt tiliin heti tai sitten hiljaisempana aikana


      • A Be CE
        jkjkj kirjoitti:

        puunajossa...ylityöt tiliin heti tai sitten hiljaisempana aikana

        Niissä hommissa, missä oikeesti tarvii tehdä niin niissä saa?


    • joka jampalle,

      ihmetyttää että kuinka tämmösenä kuskipulan aikana kukaan viitsii edes tälläsiä paska hommia tehä tarjoushinnalla?

      • A Be CE

        jostain sitä rahaa pitäisi saada ja rekkaa on mukava ajaa, mutta olisi siitä oikeat rahatkin kiva kääriä, tai sitten ajan sen 8h/pvä enkä yhtään enempää jotta ei jää mitää minulle kuuluvaa saamatta. mitäs kuskaatte


      • välttämättä auta
        A Be CE kirjoitti:

        jostain sitä rahaa pitäisi saada ja rekkaa on mukava ajaa, mutta olisi siitä oikeat rahatkin kiva kääriä, tai sitten ajan sen 8h/pvä enkä yhtään enempää jotta ei jää mitää minulle kuuluvaa saamatta. mitäs kuskaatte

        jos tiliä pitäs tehä. Ku voi jäädä tunnit 160/kk...

        Meillä kappaletavara-ajoa lähinnä puoliperillä.

        Sun on parempi sopia tessiä PAREMPI läpituntipalkka ja tehdä niitä tunteja... Voi olla että saat saman ku tessin mukaan tai ainakin aika lähelle mutta saat myös tehdä niitä tunteja.

        Tai sitten koitat johonki kuljetusvirmaan joka ajaa jonkun ison tehtaan ajoja niin siellä voi helpommin sertivikaatit edellyttää tessin noudattamista.


      • saa aina lain mukaan
        välttämättä auta kirjoitti:

        jos tiliä pitäs tehä. Ku voi jäädä tunnit 160/kk...

        Meillä kappaletavara-ajoa lähinnä puoliperillä.

        Sun on parempi sopia tessiä PAREMPI läpituntipalkka ja tehdä niitä tunteja... Voi olla että saat saman ku tessin mukaan tai ainakin aika lähelle mutta saat myös tehdä niitä tunteja.

        Tai sitten koitat johonki kuljetusvirmaan joka ajaa jonkun ison tehtaan ajoja niin siellä voi helpommin sertivikaatit edellyttää tessin noudattamista.

        Palkkahan tulee maksaa Tessin mukaan. Jos saat läpituntipalkan yli tessin taulukkopalkan niin parhaiten tienaat kun haet siihen jälkikäteen ylityökorvaukset, jos niitä on tullut. Näin tyhmiä isäntiä kannattaa hieman opettaaa miten palkat pitää maksaa. Lainrikkojia kun ei pidä tukea.

        Jos tänä päivänä haluaa tessin mukaisen palkan niin sen saa hakemalla jälkikäteen. Liitto hakee ne sun puolesta, jos itsestä ole nitä vaatimaan.


      • A Be CE
        välttämättä auta kirjoitti:

        jos tiliä pitäs tehä. Ku voi jäädä tunnit 160/kk...

        Meillä kappaletavara-ajoa lähinnä puoliperillä.

        Sun on parempi sopia tessiä PAREMPI läpituntipalkka ja tehdä niitä tunteja... Voi olla että saat saman ku tessin mukaan tai ainakin aika lähelle mutta saat myös tehdä niitä tunteja.

        Tai sitten koitat johonki kuljetusvirmaan joka ajaa jonkun ison tehtaan ajoja niin siellä voi helpommin sertivikaatit edellyttää tessin noudattamista.

        näinhän se on. jos joku noudattaa tessiä, ei anna tehdä ylitöitä kahta viikkoa kohden. eli loppu aika kotona ku 80h tulee täyteen. tai hyvällä tsäkällä annetaan ajaa 92h että selvii 50%?
        Onko teidän ajot firman omia ajoja? tuolla vedetään senkkerin irtoperii ja onhan se senkkeri iso.

        mutta jos sopiikin tessiä paremman läpituntipalkan, niin saa olla kyl aika iso jos ajais enemmä ku 10h/pvä. ja päivärahat kyl pakko saada jos ajaa kauemmas.


      • A Be CE
        saa aina lain mukaan kirjoitti:

        Palkkahan tulee maksaa Tessin mukaan. Jos saat läpituntipalkan yli tessin taulukkopalkan niin parhaiten tienaat kun haet siihen jälkikäteen ylityökorvaukset, jos niitä on tullut. Näin tyhmiä isäntiä kannattaa hieman opettaaa miten palkat pitää maksaa. Lainrikkojia kun ei pidä tukea.

        Jos tänä päivänä haluaa tessin mukaisen palkan niin sen saa hakemalla jälkikäteen. Liitto hakee ne sun puolesta, jos itsestä ole nitä vaatimaan.

        Onhan se ideana ollu että kun lähtee jostain talosta hakee akt:n kautta kaikki jäämättä saaneet rahat, mutta mihis sen jälkeen meinasit päästä töihin? suurin osa firmoista ei noudata tessiä, joten en varmasti kukaan palkkaa sua.. paitsi ne ketkä noudattaa tessiä ja laittaa kuljettajat kotiin tuntien täytyttyä


      • ok15ln
        A Be CE kirjoitti:

        näinhän se on. jos joku noudattaa tessiä, ei anna tehdä ylitöitä kahta viikkoa kohden. eli loppu aika kotona ku 80h tulee täyteen. tai hyvällä tsäkällä annetaan ajaa 92h että selvii 50%?
        Onko teidän ajot firman omia ajoja? tuolla vedetään senkkerin irtoperii ja onhan se senkkeri iso.

        mutta jos sopiikin tessiä paremman läpituntipalkan, niin saa olla kyl aika iso jos ajais enemmä ku 10h/pvä. ja päivärahat kyl pakko saada jos ajaa kauemmas.

        Kyllä tossa irtoperävedossa on joka huolintafirmalla taksat minkä maksavat autoilijalle niin alhaiset, että ihme on kun jotkut niitä vielä vetelee. Merikontinajosta saa viellä vähemmän. Ei ihme että Tes palkka on monelle kuskille haave.


      • haettu on monta kertaa
        A Be CE kirjoitti:

        Onhan se ideana ollu että kun lähtee jostain talosta hakee akt:n kautta kaikki jäämättä saaneet rahat, mutta mihis sen jälkeen meinasit päästä töihin? suurin osa firmoista ei noudata tessiä, joten en varmasti kukaan palkkaa sua.. paitsi ne ketkä noudattaa tessiä ja laittaa kuljettajat kotiin tuntien täytyttyä

        Töihin olen aina päässyt vaikka kuinka ovat isännät uhanneet etten enää töitä saisi. Näistä isäntien uhkailuista ei kannata piitata. Sehän kuuluu näiden rikollisten tyyliin uhkailla työntekijöitään.

        Rehelliset yrittäjät vain tykkäävät siitä jos kuulut liittoon ja osoitat olevasi mies vaatiessasi itsellesi mitä lain mukaan kuuluu.


      • Talossamme noudatetaan TESiä
        haettu on monta kertaa kirjoitti:

        Töihin olen aina päässyt vaikka kuinka ovat isännät uhanneet etten enää töitä saisi. Näistä isäntien uhkailuista ei kannata piitata. Sehän kuuluu näiden rikollisten tyyliin uhkailla työntekijöitään.

        Rehelliset yrittäjät vain tykkäävät siitä jos kuulut liittoon ja osoitat olevasi mies vaatiessasi itsellesi mitä lain mukaan kuuluu.

        Itse vastaan henk.koht siitä että näin on koska maksan sitä itsellenikin enkä enempää, loput tulee pääomatuloina.

        Pitää muistaa että esim alihankkijatkin ovat sopimuksessaan sitoutuneet noudattamaan sitä, jos eivät tee niin vääristävät kilpailua.
        Tästä syystä omaan yritykseemme hankimme oman kuljetuskaluston ja ajetaan omia sisäisä ajoja kuten 70luvulla monella yrityksellä oli tapana ja nämä kuljetus ja muiden alojen häpeäpilkut nuolee näppejään.

        Terveisin oma kalusto omat kuskit.


    • kulmasuoja

      että kuka hullu ajaa alle Tes palkalla kun ei se Tessin mukainen palkkakaan mikään kehuttava ole työhön nähden.

    • ei voi aina

      Saada, jos haluaa olla kotona yötä niin kyllä tienaamis mahdollisuudetkin samalla laskevat kuin lehmän häntä. Tottakai puolensa kannattaa pitää eikä tehdä halvalla mutta kannattaa myös muistaa että liialla urputtamisella saa äkkiä vittumaisen miehen maineen ja sit saa olla yöt iha rauhas kotona, niinkuin päivätkin.

      • jotain sentään

        Kommenttisi on juuri samanlain kuin useimpien isäntien. Olet itse myös isäntä tai uskot kaiken isäntäsi kommentit ja kirjoitat tänne tietäväsi asian.

        Enpä ole saanut vittumaisen miehen mainetta, kun olen pitänyt puoleni ja vaatinut työstäni palkan. Päinvastoin nykyinenkin työantajani kertoi arvostavansa minua, kun osaan pitää puoleni ja arvostavani omaa työtäni. Häneen mukaansa viimeisen 10 vuoden aikana yksikään kuski ei ole edes piitannut mitä heille on maksettu.


      • kirjoitin
        jotain sentään kirjoitti:

        Kommenttisi on juuri samanlain kuin useimpien isäntien. Olet itse myös isäntä tai uskot kaiken isäntäsi kommentit ja kirjoitat tänne tietäväsi asian.

        Enpä ole saanut vittumaisen miehen mainetta, kun olen pitänyt puoleni ja vaatinut työstäni palkan. Päinvastoin nykyinenkin työantajani kertoi arvostavansa minua, kun osaan pitää puoleni ja arvostavani omaa työtäni. Häneen mukaansa viimeisen 10 vuoden aikana yksikään kuski ei ole edes piitannut mitä heille on maksettu.

        Että ei halvalla kannata tehdä, mutta siihen voit varmaa sinäkin tessistä jotain tietävänä (tai ainakin luulet tietäväsi) että mikäli tiliä haluaa tehdä nii kannattaa 80h/ 2 viikkoo tessillä unohtaa.


    • kääntyy

      taas väittelyyn Tes-Läpitunti.
      Jos Suomessa rahaa haluat tehdä, työnteko ei ole se oikea keino. Sillä kyllä tulee toimeen ja pystyy harrastamaan tietyissä rajoissa mutta rikastumaan rahallisesti et pääse.

      Työehtosopimuksen tarjoama vähimmäisliksa ei ole suoraan verrannollinen tuohon yllämainittuun läpituntipalkkaan. Firmassa, jossa tes-liksa maksetaan, ei tunteja yleensä tule vallan paljon johtuen ylityön hintavuudesta. Läpituntipalkkaa maksavassa yrityksessä taasen joka tunti on samanhintainen joten sen suhteen ei rajoituksia ole.

      Jos sinulle riittää se keskimäärin 90h/2viikkoa, kyllä töitä löytyy. Ja vuoron jälkeen kotiin.

      Ja nyt alkaa poru ja vittuilu kun sanon jotta ajan Transpointilla. Kahdessa viikossa vuoroja 8, 10-12 tuntiin per vuoro. Firmassa on sekä hyvät että huonot puolet mutta palkka tulee ajallaan ja oikean kokoisena. Lomat, pekkaset pelaa ja työvuorolistaan voi itse vaikuttaa jos tarvetta on.

      • vlade

        mitä helvettiä te oikein valitatte/haluatte???
        Vaaditte kovaan ääneen Tessin palkkaa, jos sellainen talo löytyy niin valitatte että ei anna tehdä ylitöitä ja ei tule prosentteja..siis mitä vittua, jos te niin paljon haluatte Tessia niin olkoot tessi sitten...koskien myös työaikaa. Helvetin marisijat, kahdeksan tunnin työaialla teille pitäisi maksaa johtajan palkka???? menkää neidit toimistohommiin jos työ ei kelpaa


      • työstä vaan palkasta
        vlade kirjoitti:

        mitä helvettiä te oikein valitatte/haluatte???
        Vaaditte kovaan ääneen Tessin palkkaa, jos sellainen talo löytyy niin valitatte että ei anna tehdä ylitöitä ja ei tule prosentteja..siis mitä vittua, jos te niin paljon haluatte Tessia niin olkoot tessi sitten...koskien myös työaikaa. Helvetin marisijat, kahdeksan tunnin työaialla teille pitäisi maksaa johtajan palkka???? menkää neidit toimistohommiin jos työ ei kelpaa

        Kuljettajille on maksettava vähintään tessin mukaan palkka kuten muillakin aloilla. Jos kaikki kuskit vaativat tessin mukaisen palkan, niin työvoiman tarve nousee tuhansilla kuljettajilla, jos ette anna ylitöitä tehdä. Näin ollen markkinatalouden mukaan kysynnän lisääntyessä palkat nousisivat huomattavasti ja kenenkään ei tarvitsisi jo hyvien ansioiden vuoksi tehdäkkään ylitöitä ja se edelleen nostaisi jälleen palkkoja huomattavasti.

        Kuljettajat elävät vielä pysähtyneisyyden aikaa kun eivät markkinataloudessa kuljettajapulan aikana ymmärrä nostattaa palkkojaan vaan ajavat ns nälkäpalkalla edelleen.

        Kirjoituksesi mukaan taitaa isännät olla vielä tyhmempiä kuin kuskinsa. Johtajathan ovat osanneet puolensa pitää miljoonien tuloilla, eikä heitä kukaan ole edes kommareiksi syyttänyt.


      • oli valitusta
        vlade kirjoitti:

        mitä helvettiä te oikein valitatte/haluatte???
        Vaaditte kovaan ääneen Tessin palkkaa, jos sellainen talo löytyy niin valitatte että ei anna tehdä ylitöitä ja ei tule prosentteja..siis mitä vittua, jos te niin paljon haluatte Tessia niin olkoot tessi sitten...koskien myös työaikaa. Helvetin marisijat, kahdeksan tunnin työaialla teille pitäisi maksaa johtajan palkka???? menkää neidit toimistohommiin jos työ ei kelpaa

        ja hammastenkiristystä?
        Olen tyytyväinen liksaan verrattuna tehtyihin työtunteihin ja erityisesti vietettyyn v a p a a - a i k a a n. Autossa en ala asumaan enkä tekemään ympäripyöreitä päiviä.


      • niin TES

        Itsekin muutaman kuljetusyrityksen yritykset läpikäyneenä, nyt neljättä vuotta transpointilla leipäni tienaavana, olen täällä ollut helvetin tyytyväinen siihen, ettei ole kertaakaan tarvinnut tapella palkka-asioissa, tunteja tulee jos vain haluaa tehdä, lomat, pekkaset, työvuorolistat, ruokaraha, tes, yöt kotona, näissäkin varmasti paikkakuntakohtaisia eroja, itse en ole taloa vaihtamassa, jos alkaa vituttamaan hommat, niin alan vaihto seuraavaksi, ei enää öitä koirankopissa puoli-ilmaiseksi!


    • palkalla

      ...löytää kuljetusalalla hommia pilvin pimein, kunhan vaan suostuu tekemään vähän töitäkin ja mielellään vielä ajamaan yli 16,5 metriä pitkää yhdistelmää. Onhan se nyt selvä, että jos kuormaa menee toiseen autoon 35% toista enemmän, ollaan sen isomman ajamisesta valmiimpia maksamaankin paremmin.

    • markku68

      tessi on minimi palkka. jos joku maksaa vielä huonommin mitä tes on niin huonosti menee. itse suosittelen urakkapalkkaa tai läpi tuntipalkkaa. siinä on vähä mahdollisuuksia saada rahaakin. tyhmä tyytyy tessiin pitää osata vaatia

      • vaan

        ...pitäs olla luokkaa 15-16 euroa/tunti, että sillä päästäisiin lähellekään TESsiä edes tuollaisella maltillisella 100-120 tuntia/2 viikkoa. Itse teen TESsillä 80-100 tuntia/2viikkoa ja KTA on tällä hetkellä 13,39. Tuohon vielä ylityöt päälle, joita siis KTA ei pidä sisällään, niin lähellä ollaan jo 15 euroa.

        Tuonkin KTA:n kertymäkauden jälkeen peruspalkka on noussut 19 sentillä, ollen tällä hetkellä 12,33 euroa/tunti. Tulevien korotusten jälkeen on peruspalkka vuoden päästä jo 13,13 euroa/tunti. Läpituntiliksoilla on kummallinen tapa pysyä paikoillaan, kun TES-palkat nousevat. Jos vielä läpituntihommassa jää pekkasetkin pois, pitää tuntipalkan nousta entisestään, että päästään samaan kuin TESsillä.

        Mulla hommat on aika ilta- ja yöpainotteisia, joten lisiä kertyy niistä. Sunnuntaityötä ei tule juuri koskaan. Kuukauden bruttopalkka on n. 2700 euroa ja netto n. 1900 euroa. Minimissäänkin pelkästään päivätöitä tehden ilman yhtään ylityötuntia kahden viikon palkka on käteen n. 700 euroa. Tällaisia tilijaksoja vain pääsee tulemaan ehkä 2 vuodessa. Keskimäärin se 2-viikkojakson palkka on noin 900 käteen. Keskimääräinen KÄTEEN jäävä palkka on siis noin 10 euroa/tunti.

        Kyllähän läpitunnilla euroissa tienaa jos tekee 120-200 tuntia kahdessa viikossa. Siinä ei enää vapaa-ajalleen anna kyllä mitään arvoa. Pitäisi osata katsoa vähän muutakin kuin mitä sinne viivan alle jää. TES-palkalla noilla tunneilla saisikin rahaa jo melkein tuplaten. Ja varmasti haluavat saisi edelleen tehdä, kunhan kukaan ei enää suostuisi ajamaan alle sen minimin.

        Siinä kun läpituntimiehet painaa menemään tuolla peräsuoli pitkällä, makoilee TESsillä ajava kotona pekkasilla täydellä palkalla pari viikkoa vuodessa. Tai jos rahan ahne on, niin voihan sitä pekkasilla ollessaan käydä tekemässä vaikka jotain sivuhommia ja tienata siltäkin ajalta vielä tuplapalkan.

        Että ajakaa vaan sillä läpitunnilla. Varmaa kuitenkin on, että TESsilläkään ei kohta teetetä 80 tuntia kuin niillä, jotka ei oikeasti enempää halua tehdäkään. Kuljettajista kun alkaa ihan oikeasti olla jo nyt huutava pula. Tutkintopakko ja suurten ikäluokkien poisjääminen on sellainen yhtälö, että se pula ei lähivuosina ainakaan ole vähenemässä.


    • HUH HUH

      Eipä ihme että palkat on tällä alalla mitä on kun, aikuiset miehet on kun kaupan kassatytöt eikä uskalla pyytää tekemästään työstä edes laissa sovittua palkkaa.Itse en tekisi,enkä tee näitä "paskahommia" piiruakaan halvemmalla kun mitä sovittu on.

      • A Be CE

        aivan, mitä on sovittu. ja firmaan et pääse töihin jos haluat sopia itsellesi kuuluvaa palkkaa, koska jos ei auto tuota firmalle, niin ei sinullekkaan. puhun nyt irtoperien vedosta, josta rahat menee huolitsijan ja firman välistä ennen kuin päätyy työntekijälle


      • yritykseen
        A Be CE kirjoitti:

        aivan, mitä on sovittu. ja firmaan et pääse töihin jos haluat sopia itsellesi kuuluvaa palkkaa, koska jos ei auto tuota firmalle, niin ei sinullekkaan. puhun nyt irtoperien vedosta, josta rahat menee huolitsijan ja firman välistä ennen kuin päätyy työntekijälle

        pidä edes mennä töihin missä ei osata laskukonetta käyttää tai kustaan surutta silmään!


    • työn tekijä

      itelläni oli ennen tes: kaikkine kuuluvine jutskineen, mutta meinasin virmaa vaihtaa ja pomo tarjos lisää liksaa, hetken mietittyäni sanoin et 16 € läpitunti ja korotettu päivä raha 34€ joka päivästä, ja päästiin sopuun. joku aikaisemmin kirjoitti et läpi tunti hinta ei kerrytä pekkasia, miksei muka?? en ymmärrä mitä se vaikuttaa kuinka on palkkaus sovittu, tottakai pekkaset kuuluuniinku vuosilomat kaikille. sitä en ole koskaan ymmärtänyt että miksi kukaan ajaa alle tes:ssin, koska sehän on ALIN mahdollinen palkkaus, enempikin saa maksaa. eihän yleinen palkka tasonouse ikänä ku nämä märkä korvat ajaa siitä innosta ku autos on lediä xenonia, palkasta viis. kyllä työnantajaa naurattaa ku "v8 lippis poju" tuli ajamaan puukengissään mun autoo puoli ilman ja nyt mullon sit rahaa enempi käyrä lantsarottella. ei se oo hullu joka tarjoaa, vaan se joka lähtee puoli ilman

    • 87k

      Itse saan MINIMIPALKKAA (kuorma-auton kuljettaja, alle 4v)

      Ja jos teen esim 10 tuntia päivässä ma-la niin saan kahta viikkoa kohden seuraavan palkan:

      Perustunnit 80h 959,20 €
      Ylityö 50% 12h 215,82 €
      Ylityö 100% 28h 671,44 €
      Vapaapäivätyölisö 20h 239,80 €
      Yötyölisä 36 tuntia 86,33 €

      Yheensä saan siis 2 172,59 € kahta viikkoa kohden "melko järkevän" pituisilla päivillä

      Tässä laskelmassa ei ollut sitten huomioitu lainkaan pekkasia, vuosilomaa, päivärahoja, kilometrikovauksia tms jotka myös maksetaan kuten pitää

      Näin ollen "läpituntipalkan" tulisi olla 18€/h, ja silti saisin enemmän tuolla 11,99€ palkalla.

      Mutta kannattaa tosiaan sopia isompi läpituntipalkka, ja myöhemmin sitten liiton kautta hakea ne lisät siihen läpituntipalkan PÄÄLLE

      • kuhankysyn

        Missä välissä sinulla on viikolepo?


      • 87k
        kuhankysyn kirjoitti:

        Missä välissä sinulla on viikolepo?

        Usein viikkolepo on sitten lauantai ja sunnuntai.

        Kiitos kysymystä.

        Katos kun sunnuntaisin ei meillä ajeta lainkaan, ellei sitten ole ollut montaa pyhäpäivää ennen sunnuntaita, jolloin luonnollisesti viikkolepo on tullut näiden pyhien aikana automaattisesti.

        Ja mikä hauskinta, ton yli 2 tonnia kahteen viikkoon saa ilman mitään hyvänmiehen tms asiaan kuulumattomia lisiä minimipalkalla, ja melko järkevän pituisilla päivillä vielä kaiken lisäksi


      • kuhankysyn
        87k kirjoitti:

        Usein viikkolepo on sitten lauantai ja sunnuntai.

        Kiitos kysymystä.

        Katos kun sunnuntaisin ei meillä ajeta lainkaan, ellei sitten ole ollut montaa pyhäpäivää ennen sunnuntaita, jolloin luonnollisesti viikkolepo on tullut näiden pyhien aikana automaattisesti.

        Ja mikä hauskinta, ton yli 2 tonnia kahteen viikkoon saa ilman mitään hyvänmiehen tms asiaan kuulumattomia lisiä minimipalkalla, ja melko järkevän pituisilla päivillä vielä kaiken lisäksi

        En minä tes palkkaa väheksy edällyttäen että tulee ylitöitä. Mutta ei kuutta paivää viikossa oikeen voi laillisesti ajaa jatkuasti, eikös se viikkolepo ole 45h?


    • Kapitalistiriistäjä

      " Perustunnit 80h 959,20 €
      Ylityö 50% 12h 215,82 €
      Ylityö 100% 28h 671,44 €
      Vapaapäivätyölisö 20h 239,80 €
      Yötyölisä 36 tuntia 86,33 €

      Yheensä saan siis 2 172,59 € kahta viikkoa kohden "melko järkevän" pituisilla päivillä "

      MITKÄ HELVETIN "YLITYÖT"? Eikö se ole sitä samaa työtä kaikki! JA vapaapäiviltä en maksa mitään, kun ei kuulukaan. Ei rahdinantajakaan mulle ajamattomista rahdeista maksa!

      Yli 2000€ kahteen viikkoon!?!?! SALLI MUN NAURAA!!! EI KUKAAN RUITTI SAA NOIN ÄLYTTÖMIÄ LIKSOJA! EI KUKAAN!!!!

      Nyt järki käteen ihan oikeasti ja noi tessit saatte turhapurot tunkea hanuriin. Ei ole ihmekään jos maan teollisuus ei vedä jos herrat penat kiskovat järjettömiä liksoja. JA jää teollisuusneuvostenkin optiot turhan pieniksi kun rane syö hänen kakustaan. Sovitaas kollit näin nyt että lopetetaan se palkkapelleily ja aletaan ajaan sillä palkalla kun kuuluukin!

      Hauskaa kesää kaikille!!!

      • ISÄNTÄSIKA

        Asiaa veistelet kollega hyvä. Ennen oli kymppitonni kuussa "herrain palkka" mutta nyt vissiin rengeille kuuluu sama ja tuplaten! Renki on aina renki, mihinkäs se karvoistaan pääsisi. Saatanallinen virne naamalla hääräilee ja siinä sivussa tuhoaa kaiken mennessään. Pian tämä kupla puhkeaa ja penoille maksetaan sitä palkkaa kun kuuluukin. Katsotaans vain!!

        2014 odotellessa...


      • 87k
        ISÄNTÄSIKA kirjoitti:

        Asiaa veistelet kollega hyvä. Ennen oli kymppitonni kuussa "herrain palkka" mutta nyt vissiin rengeille kuuluu sama ja tuplaten! Renki on aina renki, mihinkäs se karvoistaan pääsisi. Saatanallinen virne naamalla hääräilee ja siinä sivussa tuhoaa kaiken mennessään. Pian tämä kupla puhkeaa ja penoille maksetaan sitä palkkaa kun kuuluukin. Katsotaans vain!!

        2014 odotellessa...

        Totta, odotellaan 2014 vuotta, silloin ei palkat pompsahda mihinkään 20 euroon tunnilta todellakaan, mutta esim 15€/h on aika realistininen minimipalkka, jolloin tekemällä 10 tuntia päivässä (3:00-13:00 joka on aika mukava työaika) kuus päivää viikossa, niin saakin jo kahta viikkoa kohden 2 718,00 € aika hyvin, eikös?


      • 87k kirjoitti:

        Totta, odotellaan 2014 vuotta, silloin ei palkat pompsahda mihinkään 20 euroon tunnilta todellakaan, mutta esim 15€/h on aika realistininen minimipalkka, jolloin tekemällä 10 tuntia päivässä (3:00-13:00 joka on aika mukava työaika) kuus päivää viikossa, niin saakin jo kahta viikkoa kohden 2 718,00 € aika hyvin, eikös?

        Ammattipätevyysvaatimukset tuli, ja niin myös palkankorotus KAKSI SENTTIÄ TUNTIIN.....


      • Erkkolan Oy
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ammattipätevyysvaatimukset tuli, ja niin myös palkankorotus KAKSI SENTTIÄ TUNTIIN.....

        Hehe aivoidiootti vastasi omaan, vuosien takaiselle nimimerkille. Kumpaa käytit muuten aikaisemmin Nolo sika-nimimerkkiä vai 87k:ta?


      • Erkkolan Oy kirjoitti:

        Hehe aivoidiootti vastasi omaan, vuosien takaiselle nimimerkille. Kumpaa käytit muuten aikaisemmin Nolo sika-nimimerkkiä vai 87k:ta?

        Älä puutu "lillukanvarsiin" vaan oleellisuuksiin...

        2011 vielä oli oletus että palkat nousee ja kuseksita tulee pulaa...

        No palkka nousi 2c, ja työttömiä kuskeja vaikka kuinka ja avoimia paikkoja ei juuri missään


      • lillukanjuuri
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Älä puutu "lillukanvarsiin" vaan oleellisuuksiin...

        2011 vielä oli oletus että palkat nousee ja kuseksita tulee pulaa...

        No palkka nousi 2c, ja työttömiä kuskeja vaikka kuinka ja avoimia paikkoja ei juuri missään

        Palkka nousi 2 senttiä? Eikös se palkka nyt aika paljon enemmän kuin 2 senttiä ole noussut tuosta 2011 vuoden 11,99 €/h lukemasta? Ja kuka muka 2011 on ennustanut kovia palkan korotuksia. Eikö 2009 vuodesta lähtien ole talousuutiset olleet koko ajan surkeaa kuultavaa? Ei työttömiä kuskeja nyt mitenkään hirveästi ole ja nyt eletään lama-aikaa suhdanneherkällä alalla. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa, kun talous tästä taas joskus lähtee nousuun?


      • lillukanjuuri kirjoitti:

        Palkka nousi 2 senttiä? Eikös se palkka nyt aika paljon enemmän kuin 2 senttiä ole noussut tuosta 2011 vuoden 11,99 €/h lukemasta? Ja kuka muka 2011 on ennustanut kovia palkan korotuksia. Eikö 2009 vuodesta lähtien ole talousuutiset olleet koko ajan surkeaa kuultavaa? Ei työttömiä kuskeja nyt mitenkään hirveästi ole ja nyt eletään lama-aikaa suhdanneherkällä alalla. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa, kun talous tästä taas joskus lähtee nousuun?

        Palkka ei noussut 15 euroon, se nousi 2 centillä 13,07 euroon (ennen oli 13,05€)

        Ja juuri joku aika sitten joku linkkasi tänne uutisen vuodelta 2011 tms. miten tulee olemaan kamala pula kuskeista kun tulee ammattipätevyysvaatimukset ja vanhat kuskit ei käy jatkokoulutuksia jne...


    • rekkakusk

      Valvonta kiristyy työntekemisen osalta kuljetusalalla tunti määrällä ei pysty paikkaamaan omaa talouttaan,kuljetusalankin pitäisi tulla 2000 luvulle ja ruveta maksamaan päivä kohtaiset ylityöt. kuljettajat tekevät ilmaista työtä ylitöiden osalta muihin työtä tekeviin nähden jotka saa 8h jälkeen 2 ensimmäistä 50% seuraavat 100% päivässä.onko liitoilla mitään virkaaa.

      • ei kiitti

        Sit pitäisi alkaa töissäkin käymään viitenä päivänä viikossa ja 50-prosenttisia tunteja saisi 12 tunnin sijasta teettää 20 tuntia kahteen viikkoon. Ei kiitos! Sehän juuri on yksi parhaista puolista tällä alalla, että viikon työt saa tehdä 3-4 päivässä. Seitsemän 12-tuntista päivää on paljon mukavampi tehdä kuin kymmenen 8-tuntista, vaikka tunteja tulee neljä enemmän. Aika monella muulla alalla homma on pilattu kaikenmaailman työaikapankeilla tai tolkuuttoman pitkillä tasoittumisjaksoilla, eikä prosenttitunteja saa senkään vertaa. Lisäksi tasoitus hoidetaan yleensä vähän lyhyemmillä työpäivillä eikä kokonaisilla vapaapäivillä. Mulla ainakin on vuodessa enemmän vapaapäiviä kuin työpäiviä. Tällä lyhyellä 15 kilometrin työmatkallakin tulee yksi 1500 km vähemmän ajoa omalla autolla nykysysteemillä. Tarkoittaa, että pari tankillista bensaa vuodessa saa jättää ostamatta.


      • ei kiitti kirjoitti:

        Sit pitäisi alkaa töissäkin käymään viitenä päivänä viikossa ja 50-prosenttisia tunteja saisi 12 tunnin sijasta teettää 20 tuntia kahteen viikkoon. Ei kiitos! Sehän juuri on yksi parhaista puolista tällä alalla, että viikon työt saa tehdä 3-4 päivässä. Seitsemän 12-tuntista päivää on paljon mukavampi tehdä kuin kymmenen 8-tuntista, vaikka tunteja tulee neljä enemmän. Aika monella muulla alalla homma on pilattu kaikenmaailman työaikapankeilla tai tolkuuttoman pitkillä tasoittumisjaksoilla, eikä prosenttitunteja saa senkään vertaa. Lisäksi tasoitus hoidetaan yleensä vähän lyhyemmillä työpäivillä eikä kokonaisilla vapaapäivillä. Mulla ainakin on vuodessa enemmän vapaapäiviä kuin työpäiviä. Tällä lyhyellä 15 kilometrin työmatkallakin tulee yksi 1500 km vähemmän ajoa omalla autolla nykysysteemillä. Tarkoittaa, että pari tankillista bensaa vuodessa saa jättää ostamatta.

        paras homma olisi tehdä viikossa 2-3 10 tunnin päivää... Menisin koska tahansa sellaiseen hommaan


    • plätposk

      Tajutkaa nyt jo pullaperseet, että ilman ammattiliittoa oltaisiin vielä huonommassa jamassa. Nämä siipeilijät jotka ei kuulu liittoon, nakertavat neuvotteluvoimaa alan sisältäpäin. Jos järjestäytymisaste olisi parempi kun työehdoista taas neuvotellaan, niin olisihan se helpompi esittää vaatimuksia. Neuvottelukumppani tietää kyllä nykytilanteen.

    • YTK gatehouse rules

      monestikko AKT on ollut lakkoja järjestämässä kuskien palkkojen puolesta?

      • Ehkä lakon avulla olisimme saaneet joulukuun alussa jopa 4c lisää tuntipalkkaan, eli 100% enemmän :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe