55 vuotiaana työttömäksi

onko toivoa.

Hei
Olen 55-vuotias, työttömäksi jäävä, kertokaa
kokemuksia vieläkö tässä iässä kannattaa lähteä jotain aikuisopiskeleen vai olisko parempi roikkua
työvoimatoimiston listoilla. ? Olen nainen, pitkään
siivous ja toimistoalalla ollut.

17

2610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      Opiskelu kannattaa aina,ja valinnanvaraakin löytyy lyhyemmistä kursseista pitempiin koulutuksiin.Ei ikä ole mikään este,se on vain numero ja vain sinä itse tiedät mitä teet.
      Tsemppiä!

      • fgff

        Opiskelu on kivaa myös aikuisena, kokeile!


    • opiskella

      jos suinkin jotakin sopivaa löytyy.
      Työvoimatoimisto voi velvoittaakin sinut jollekin työvoimapoliittiselle kurssille.
      Sinulla on vielä ainakin 10 vuotta aktiivista työaikaa jäljellä. Ehdit luoda vaikka ihan uuden uran.

    • työnantaja

      Sinähän olet nuori. Palkkasin jokuvuosi sitten yli 60v siivoojaksi. Olen tyytyväinen hänen tarmoonsa ja osaa kuunnella vaihtelevassa työssä uudet ohjeet. Osaa joustaa ja joustan minäkin. Kaikkea ei osaa kukaan, kun alati kiire ja kohteet vaihtuu vauhdilla. Muisti heittää kepposia, koitamme minimoida vahingot. Asenteesi työtä kohtaan oltava kunnossa, menet töihin mihin vaan. Ei ole tarvinnut sairaspäiviä maksaa niinekuin nuoremille, ne sairaspäivät kun sattuu olemaan KALLIITA yrittäjille. En viitsi edes sanoa kuinka kalliiksi yksi päivä tulee.

    • joulukyyhky

      On ehdottomasti toivoa,opiskelemaan vaan. Itse olenmyöspäälle 50 v ja nyt päättänyt vanhalla iällä hankkia itselleni ihka kunnon ammatin..talouteni varmaankin järkkyy ( ?) en tiedä, mutta innostus on kova,jotakin mielekkäämpää kuin se työkkärin listoilla roikkuminen.

      • vanhemmatkin kelpaavat

        Esimerkiksi VR ottaa mielellään konduktöörikursseille vanhempia ihmisiä. Nuoremmilla kun on pieniä lapsia ja ne rämisevät hankalista työajoista. Palkka on kuulema siinä hyvä ja varsinkin jos pääsee tekemään pitkän matkan keikkaa niin ansioihin pääsee.


      • Konnari pihalta.
        vanhemmatkin kelpaavat kirjoitti:

        Esimerkiksi VR ottaa mielellään konduktöörikursseille vanhempia ihmisiä. Nuoremmilla kun on pieniä lapsia ja ne rämisevät hankalista työajoista. Palkka on kuulema siinä hyvä ja varsinkin jos pääsee tekemään pitkän matkan keikkaa niin ansioihin pääsee.

        No hieman liikaa VR-lle taitaa 55v olla. Siellä kuitenkin tietyt fyysiset ominasuudet oltava/tiettyihin raskaampiin hommiin pystyttävä.Ja konduktööriksi kouluttaminen maksaa firmalle yli 10t€. Joten haluavat hieman enemmän palvelusaikaa työntekijälle. Jos ikä olisi 35v niin uskoisin vielä mahdollisuuksiin, mutta ainahan kannattaa yrittää :) tsemppiä


      • päästä.
        vanhemmatkin kelpaavat kirjoitti:

        Esimerkiksi VR ottaa mielellään konduktöörikursseille vanhempia ihmisiä. Nuoremmilla kun on pieniä lapsia ja ne rämisevät hankalista työajoista. Palkka on kuulema siinä hyvä ja varsinkin jos pääsee tekemään pitkän matkan keikkaa niin ansioihin pääsee.

        Pitääkö tuo paikkansa? Olen kuullut että on erittäin hankala päästä ja todella tiukat terveydelliset vaatimukset esim näön tarkkuuden suhteen, kursseille myös hakee 100-300 ihmistä ja vain 10-20 otetaan, karsinnat on tiukat ja opiskelupaikka ei irtoa monille.


    • vieläkö kouluun

      Mikä on nyt tilanteesi? Itsekin olen 50 ja mietiskelen vielä opiskelua, kun töitäkään ei oikein löydy. Tsemppiä meille!

      • 45 elämä edessä

        kyllä minä hain amk luun vaikka 45 mittarissa.Pakko ajatella tulevaisuutta ei voi vielä arkkua alkaa tekee(eikä ois varakaan)


    • on mennyt

      ei muuta kuin eläkepaperit hakuseen ja alkon kautta kotio..

    • höpsis.

      Opiskelemaan? Eläkkeellekö ajattelit valmistua? Ei se kannata! Jos ei rahastakaan ole kiinni, niin jää työkkkärin listoille ja tee välillä pätkätöitä. Niitä varmasti löytyy silloin tällöin. Eihän nyt ota töihin vanhaa ihmistä, muuten kuin pätkätyöläiseksi, vaikka opiskelisit. Unohda opiskelu, siitä ei ole sulle enää hyötyä muuten kuin ehkä mielekkäänä harrastuksena.

    • Nainen 57v.

      Ei 55v kannata elää haamailla kouluun ja työelämään. Höpöhöpö!Ei kukaan työantaja ota enää töihin, kun ei nuoremmillakaan ole. Itse en kehtais edes kysyä tuollaista palstalta, luulisi että omakin järki sanoo.

      • viekäkö kouluun

        - Miksei voisi opiskella ihan oman kehityksen kannalta ja harrastuksena. Työkkärin psykologi suositteli minulle vielä 3,5 v. opiskelua, mutta siihen en kyllä suostu.
        Pitää kuitenkin harkita tarkkaan mitä teen ja miksi - motivaatio on tärkein.
        Elämänkokemuksella eteenpäin!


      • on,
        viekäkö kouluun kirjoitti:

        - Miksei voisi opiskella ihan oman kehityksen kannalta ja harrastuksena. Työkkärin psykologi suositteli minulle vielä 3,5 v. opiskelua, mutta siihen en kyllä suostu.
        Pitää kuitenkin harkita tarkkaan mitä teen ja miksi - motivaatio on tärkein.
        Elämänkokemuksella eteenpäin!

        Miksei voisi opiskella ihan oman kehityksen kannalta ja harrastuksena.

        -Se on asia erikseen ja on ainoa järkevä motiivi vanhana opiskelulle. Jos jää vanhana työttömäksi, niin kyllä ne hommat on silloin käytännössä tehty, opiskeli tai ei. Ei siinä kannata työn takia enää opiskelemaan lähtä.

        Työkkärin psykologi suositteli minulle vielä 3,5 v. opiskelua, mutta siihen en kyllä suostu.

        -Just. Nehän haluavat vain siistiä kortiston listoja ja saada sieltä nimiä vähemmäksi tavalla tai toisella. Kannattaa suhtautua varauksella työkkärin henkilökunnan neuvoihin.


      • niin............
        on, kirjoitti:

        Miksei voisi opiskella ihan oman kehityksen kannalta ja harrastuksena.

        -Se on asia erikseen ja on ainoa järkevä motiivi vanhana opiskelulle. Jos jää vanhana työttömäksi, niin kyllä ne hommat on silloin käytännössä tehty, opiskeli tai ei. Ei siinä kannata työn takia enää opiskelemaan lähtä.

        Työkkärin psykologi suositteli minulle vielä 3,5 v. opiskelua, mutta siihen en kyllä suostu.

        -Just. Nehän haluavat vain siistiä kortiston listoja ja saada sieltä nimiä vähemmäksi tavalla tai toisella. Kannattaa suhtautua varauksella työkkärin henkilökunnan neuvoihin.

        jos haluu opiskella niin siitä vain.........
        Jokaisen oma asia


    • lehtolainen

      Mene ihmeessä vaikka Työväenkurssille et ole liian vanha siihen Äitini on eläkkeellä ja hän on pari vuotta ollut Työväenopistolla kurssilla jos kielet kiinostaa niin eläkeläisille on oma ryhmä äitini oli siinä ryhmässä ja opetus oli erilaista kuin lukioissa jos esim. Puutyöt kiinostaa niin varmasti työväenopistoissa järjestetään niitäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe