Minkälainen on oinasnainen?

Lellu888

Mua kiinnostaa minkälaisia kokemuksia teillä o oinasnaisista ja minkälaisia he ovat suhteissa?

Oon ite oinasnainen. Voin tunnustaa, että tempperamenttia löytyy, mutta sanoisin, että en kauheimmast päästä.

Pyydän asiallista keskustelua.

20

9420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oinasmies 46

      hääviä kokemuksia oinasnaisen kanssa.
      Pitäköön muut,mä en huoli,sairaan rasittavia toisten ihmisten elämän sotkijoita.
      Pettävät heti kun tilaisuus tulee.Kiitos ei!

      • Lellu888

        Kiitos kommentista ^_^

        Kysyn vielä, voiko sinusta oinasnaisessa olla poikkeuksia? Vai kaikki samanlaisia?


      • kiltti ja rakastava

        Olen oinasnainen tosin lähellä härän merkkiä. En toisinaan tunnista itseäni oinaaksi. Johtuuko se miehestä, joka on syntynyt syksypuolella. Hän on saanut parhaat puoleni esiin....


    • ovat

      olleet paskanpuhujia, niin muitten kun omasta elämästään, siis hyviä satuseppiä, mutta niitäkin tarvitaan kyllä.

    • Rapu88

      Lähipiirissäni on melko paljon oinasnaisia, joten koetan tehdä tämän sen perusteella.

      Oinasnainen on merkkinsä mukaan aktiivinen ja pomo. Hän saattaa liikkua isoissa kaveriporukoissa johtaen sitä tietenkin itse ja parhaansa mukaan hän katsoo, että kaikki pysyvät mukana samalla kun häntä itseä saa olla estämässä tyhmyyksiin. Hän nauttii huomion keskipisteenä olemisesta ja siitä, että saa ihmiset ympärillään nauramaan. Äitinä hän on mitä luultavammin ankara, mutta sitä kautta hän pysyy ajantasalla lastensa asioissa ja menee vaikka kiven läpi kostaakseen vääryyden, jota hänen lapselleen on tuotettu.

      Perusluonteeltaan hän on realisti ja siksi häneltä saatetaan tulla usein kysymään neuvoa. Pinnan alla hän on kuitenkin itse epävarma, eikä siedä arvostelua, varsinkaan, jos se kohdistuu hänen lähimmäisiinsä. Pienen riidan jälkeen hän saattaa kävellä pois kieltäytyen kuuntelemasta enempää, mutta äärimmilleen ärsytettynä hän antaa kaiken tulla ulos - pahimmillaan jopa väkivaltaisena. Monesti riidan jälkeen hän tajuaa nopeasti virheensä ja pyytää anteeksi, jonka jälkeen hän tekee kaikkensa korjatakseen taas välit. Hän onkin rakkaimmilleen lojaali ja antaa vaikka loputkin ruokarahansa heille, jos ovat enemmän sen tarpeessa.

      Työelämässä oinasnainen on valmis uhrautumaan muiden puolesta, myös saavuttaakseen oman päämääränsä. Toisinaan häntä saattaa laiskottaa ja hän selvittää syyksi "huonon olon", jotta voi jäädä kotiin nukkumaan. Hän palaa virkeänä pian takaisin ja tekee ylitöitä viiden ihmisen edestä.

      Huolimatta siitä, että oinas on lähestulkoon aina valmis auttamaan rakkaimpiaan, hänen itsekkyytensä korostuu kuitenkin siinä, että hän kuuntelee, mutta ei pitkään. Vastapainoksi hän saattaa puhua suu vaahdossa omista asioistaan, vaikka toinen osapuoli ei näyttäisi minkäänlaista kiinnostusta. Myös rakkauselämässä hän saattaa olla erityisen sokea kumppanilleen, eikä usko ystäviensä neuvoja, ennen kuin saa pahasti nokilleen. Vielä eronkin jälkeen hän saattaa haikailla väärän miehen perään ja masentua hetkeksi aikaa, kunnes aktiivisena ihmisenä löytää pian uuden rakkauden.

      Toisin kuin väitetään, Oinas ei ole aina suorapuheinen, eikä näin ollen lähes aina möläyttele mielipiteitään kaikille. Toki hänellä on tapana puhua kovaan ääneen esimerkiksi ihastuksistaan, mutta ihastuksen edessä hän saattaa hyvinkin ujostella. Epävarma oinasnainen saattaa sortua myös selän takana juoruamiseen, vaikka antaakin itsestään ulospäinsuuntautuneen kuvan. Hän saattaa olla hyvin kapeakatseinen tiettyjen asioiden suhteen, mikä vaikeuttaa hänen kanssaan keskustelua, koska vain hänen mielipiteensä on oikea ja siitä ei keskustella sen enempää.

      Kaikki tuntemani oinasnaiset ovat olleet uskollisia kumppaneilleen, jopa parisuhdeväkivallan edessä ja halveksivat syvästi naisia, jotka pettävät tai juoksevat muuten miehestä toiseen. Pervoista puheistaan huolimatta he ovat hyvinkin pidättyväisiä seksiasioista julkisesti ja pitävätkin "orgiat" mieluiten visusti omassa makuuhuoneessaan kumppanin kanssa, piilossa muiden katseilta.

      No, joskus sattuu lipsahduksia. :)

      • Oikkunainen-74

        Sinä Rapumies osuit naulan kantaan. Mitä tulee tuohon uskollisuuteen, niin ainahan se pettäminen mielessä on varsinkin jos oma mies tyhmäilee, mutta en itse vielä tähän ikään mennessä ole onnistunut pettämään kumppaniani ja ylpeä siitä.. =)


      • Oikkunainen-74 kirjoitti:

        Sinä Rapumies osuit naulan kantaan. Mitä tulee tuohon uskollisuuteen, niin ainahan se pettäminen mielessä on varsinkin jos oma mies tyhmäilee, mutta en itse vielä tähän ikään mennessä ole onnistunut pettämään kumppaniani ja ylpeä siitä.. =)

        oinaat naisena kyllä pettää vaikka mies ei olisi pettänytkään, kerran seurustelin oinaan kanssa joka petti ainakin 4 kertaa itse härkäihmisenä annoin anteeksi mutta viimmeinen kerta sai minustakin sen hurjanpuolen esille... oinaat kokeilee rajojaan. ja ylittäävät helposti ne eivätkä kadu!


      • vaan
        Alari kirjoitti:

        oinaat naisena kyllä pettää vaikka mies ei olisi pettänytkään, kerran seurustelin oinaan kanssa joka petti ainakin 4 kertaa itse härkäihmisenä annoin anteeksi mutta viimmeinen kerta sai minustakin sen hurjanpuolen esille... oinaat kokeilee rajojaan. ja ylittäävät helposti ne eivätkä kadu!

        yleistä? ei kivaa tuollainen. itse petin joskus kostoksi ja se painaa monen vuoden jälkeen vieläkin mieltäni. enkä todellakaan ole ylpeä siitä mitä tein. mutta nyt kävi näin. itse tiedän monta härkää jotka pelaa sumeilematta ihmisillä. että näin. lopetetaan yleistäminen, jookos?


      • kukkais nainen
        Alari kirjoitti:

        oinaat naisena kyllä pettää vaikka mies ei olisi pettänytkään, kerran seurustelin oinaan kanssa joka petti ainakin 4 kertaa itse härkäihmisenä annoin anteeksi mutta viimmeinen kerta sai minustakin sen hurjanpuolen esille... oinaat kokeilee rajojaan. ja ylittäävät helposti ne eivätkä kadu!

        Olen itsekkin oinas nainen enkä tota väitettä pidä oikeana että oinas naiset pettäs .Olen naimisissa ja tänä vuonna tuli 29 vuotta, kun olaan menty naimisiin .Enkä tähän päivään menessä ole kertaakaan pettäny enkä aijokkaan Rakstan miestäni sellaisena kuin hän on .Mut johtuneeko siitä ,että hän on kalat horoskoopiltaan,vai siitä että osaamme antaa toisillemme anteeksi sen huonotpuolet.


      • totta...

        koko teksti, että oikein hymyilytti lukiessa:) olen siis oikku itse...


      • oinas-82

        Hei ihan oikeesti, toi oli IHAN NIINKU MINÄ!!! Olen siis oinasnainen, syntynyt 4.4. ja todellakin tunnistin itseni tuosta. Pelottavaa mutta mielenkiintoista!!! Kiitos tästä oikeesti!!


    • Vanhempi oinas

      Itsekin uskon syntymäajan jotakin merkitsevän luonteeseen. Elämäntavat kehittyvät kuitenkin enemmän ympäristön käyttäytymisen perusteella. Ei voida sanoa, että oinaat ovat yksiselitteisesti sellaisia tai tuollaisia.
      Itse olen oinasnainen ja miniäni on myös oinas. Meissä ei ole kuitenkaan paljoakaan samanlaisia luonteenpiirteitä. Mieheni on rapu ja poikani on neitsyt, Molemmat liitot ovat kestäneet jo pitkään, eikä niissä ole astiat lennelleet, eikä miestä ole sidottu sängynjalkaan... on luottamusta puolisoon. Joten se siitä väitteestä, että oinaat ovat mustasukkaisia ja omistushaluisia.
      Oinas on pääsääntöisesti suorasukainen ja vilpitön niin hyvässä kuin pahassakin tuulessa.

    • oinasnaisesta

      Olen oinasnainen. Olen esim. uskollinen ehdottomasti, omistautuva, luotettava, empaattinen, kannustava, ymmärtäväinen, asioita mielellään yhdessä tekevä. Huonoja puolia on tietenkin niitäkin: hieman itsepäinen, mutta kun saan vähän miettimisaikaa, olen sovinnollinen ja joustan. Suhteen toimivuuden kannalta juuri tuo itsepäisyys, joka ilmenee omasta kannasta kiinnipitämisenä, on se ominaisuus, jota haluaisin itsessäni kehittää. Ehkä olenkin oppinut jotain.

      • Oinas neiti

        Minusta ainakin löytyy myös se herkkä puoli... Ja huonoihin puoliini lisäisin että mietin liikaa! Mutta oinaat kun käyttävät päätään niin eikös se ole ihme. Itse en ole petollista sorttia, mutta voin sanoa että jos suhteessa ahdistaa eikä mene hyvin, harkitsen monesti lähtöä (varsinkin jos luottamus petetään) toiseen kainaloon, ennen kuin vanha suhde on edes päättynyt!!! (tämä on todella huono puoleni että se harmittaa itseänikin). Kova äänikin minusta lähtee että on oikein oksat pois, jos minua ärsytetään tai muuten vaan suututtaa niin kovasti.


    • ...

      Ehdottoman rehellinen, vastuuntuntoinen, sanansa pitävä ja odotan sitä samaa myös toiselta, jos syö sanansa, ärsyttää suunnattomasti! Ahkera,aika kiltti, empaattinen, kärsimätön;asiat pitäis tapahtua nyt eikä huomenna..
      luotettava, en loukkaa ihmisiä suorasukaisuudella, vaikka toisinaan olisi hyvä, jos saisinkin sanottua epämukavat asiat suoraan eikä kaarrellen.

      Suhteessa hellyydenkipeä ja haluaisin että tehtäisiin yhdessä kaikenlaista kivaa, liian aktiivinen osapuoli, ei ehkä miehille kovin mieluisaa?? En petä suhteessa, vaikka siitä oinaita syytetäänkin.
      En mielestäni ole ihan tyypillinen oinas,olisiko kalat vaikuttamassa, vaikka olenkin synt. maaliskuun loppupuolella?

    • sulevikalervopeppu

      On kokemusta,oinas naiset niinkuin miehetkin ovat parhaimmillaan käsiraudoissa.Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa,oinaan kohdalla tyhmästä päästä kärsii koko alapää.Eli nyrkki nainnista pitäminen on enemmän sääntö kuin poikkeus.-haahhahahaah

    • oenas1

      Mää oon itse oinasnainen. Hyviä puolia on että olen tosi sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa helposti toimeen ja saan helposti kavereita, olen empaattinen, optimistinen, itsevarma,luotettava ja oman tien kulkija. Mutta olen taas todella äkkipikainen,itsepäinen,temperamenttinen, joskus liian ylipirteä (mikä saattaa ärsyttää muita..) ja sanon asiat joskus liian suoraankin hups :)

    • Oinas vm 68

      Horoskoopit on mitä on !!! ite olen oon oinas/kauris nainen !! suora...ja varsinkin silloin kun on sankka joukko paikalla!!!!.......en mikään maailman helpoin oo ollu ikinä enkä tule olemaan!!!!!!!!.............kenelekkään...selkäänpuukottajia halveksun...ääneen..............!!!!!!!!!!!!!!!!!! annan kyllä selkeen merkin kenestä pidän kenestä en !

    • Mustalammas

      Minulla on oinas äiti, aina holhoomassa aikuista tytärtään,On olevinaan aina oikeassa, olettaa tietävänsä kaiken minun asioista ja on niin väärässä kuin olla ja voi. Teet niin tai näin aina teet väärin.Oinas on narsisti jos sain mielessä..Vaikee luonne!!! Niin peräksi antamaton ihminen.

    • oinaan kuussa

      Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko horoskooppeihin. Ajatelkaa nyt vähän. Olen oinaan merkeissä syntynyt, mutta olen ihan vain oma itseni, osaksi perimän, osaksi ympäristön tulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe