Adblue Scania

ongelmia

Ajan v.2007 R560 scania merkkistä autoa jossa Adblue järjestelmä.Aine loppuu ja tehot putoaa.Pakkasella hyvä kun ei syö kyseistä ainetta.
Ajettu 310000 ja kolme kertaa korjattu kun Adblue järjestelmä tukkeutuu.Olisko mitään mahdollista ohittaa tuo tehon lasku ennen kun hermot palaa?????????????
Huhuja on kuulunut että vois mutta miten ja kuka?

34

18452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää

      sitä kyseistä ainetta, ettei päästä sitä loppumaan. huolellisuutta myös ainetta tankatessa puhtauden suhteen, ettei pääse hiekkaa ja muuta likaa säiliöön! päästöjen takiahan se siinä on, eli meidän kaikkien parhaaksi, käyttäkää sitä! :)

      • nähnyt....

        yks volvo oli P-paikalla.Ei ollu edes korkkia
        adblue säilössä!Hyvin varmaan pelittää.Jos
        on sitä mallia,missä ei tehot putoa,jois urea loppuu.(uusissa OB tallennus.)


      • ongelmia

        Laitteet ei vaan pelaa Suomen oloissa.-40C- 30C.
        Kiteytys vaivaa


    • mitähän vielä?

      Ajettu 300000,samaa vikaa ollut pari kertaa. Ensimmäisellä kerralla kaveri leikki insinööriä ja tankkas vettä korvikkeeks,ei muuta ku volvolle tyhjennykseen kun ei enään nykyisiin voi lantrata,joku antura "haistelee" ja tiputtaa tehot!
      Toinen kerta paloi joku vastus ja jäätyi.
      Kolmas kerta tukkeutui joku suodatin siellä.

      Sanoivat ettei saa päästää vähiks,koska rupeaa kiteytyyn ja kokkaroituun? (ei ollakkaan)
      No se alkaa oleen jo elämäntyö vahtia tuota alimitoitettua 60l kanisteria,kaikki luukutkin täynnä varapöniköitä!

      • ongelmia

        Irto pänniköissä sitä on kuljetettava että pohjoisen oloissa pääsee niille harvoille Adblue tankkaus paikoille.
        Melkoinen riesa!!!!!!!!!!!!!1


    • tankkiin

      Ei sitä nox-anturia pysty näissä uudemmissa huijaan.Vanhemmissa adblue autoissa sitä ei ollut joten oli ihan sama oliko säiliössä ainetta vai ei, tehot ei tippunu mihinkään.

    • vrackwagen.

      nl.

      • EXOILMAN

        Meillä 500 scania joka söi eka tankin pissiä sen jälkeen ajettu 330000 eikä ole kyselly pissiä!Tehot tallella ja vetää hyvin!


    • ei ongelmia

      Johtuisko ongelmat tuosta Scania merkistä.

      • on taatusti paras

        Niin, Ivecossahan ei toimikaan mikään muu ku tämä AdBlue-juttu. Kokemusta vm2008 Straliksesta 560hv. 39 000km ja kone sökö. Kampiakseli tuli lohkosta läpi ku vähän vedätti ylämäkeen.

        Toisaalta 144-Scania, vm 1998. 1 800 000 ajettu, vesipumppu ja kytkin uusattu.

        On se Iveco vaan hyvä kampe...


      • vähän,
        on taatusti paras kirjoitti:

        Niin, Ivecossahan ei toimikaan mikään muu ku tämä AdBlue-juttu. Kokemusta vm2008 Straliksesta 560hv. 39 000km ja kone sökö. Kampiakseli tuli lohkosta läpi ku vähän vedätti ylämäkeen.

        Toisaalta 144-Scania, vm 1998. 1 800 000 ajettu, vesipumppu ja kytkin uusattu.

        On se Iveco vaan hyvä kampe...

        tarkemmin, sitä kaanian historiaa, onko nyt ihan varma, ettei ole muuta tehty, kun kytkytin ja vesipumppu, esim alakerta laakeroitu kolme kertaa, männät ja hylsyt vähintään kerran jne,. kerran olin itsekkin kovassa volvo talossa töissä ja vaihdettuani firmaa menin kolmen vuoden päästä käymään edellisessä työpaikassa, niin kirkkain silmin väittivät, ettei minun entiselle ajokilleni tehty koneeseen mitään alle miljoonan ja olin itse mukana, kun siihen tehtiin seitsemässäsadassatuhannessa koneremontti. noo mentiin katsomaan huoltohistoriaa ja sieltä se löytyi, oli perhana päässyt unohtumaan.


      • muistella
        vähän, kirjoitti:

        tarkemmin, sitä kaanian historiaa, onko nyt ihan varma, ettei ole muuta tehty, kun kytkytin ja vesipumppu, esim alakerta laakeroitu kolme kertaa, männät ja hylsyt vähintään kerran jne,. kerran olin itsekkin kovassa volvo talossa töissä ja vaihdettuani firmaa menin kolmen vuoden päästä käymään edellisessä työpaikassa, niin kirkkain silmin väittivät, ettei minun entiselle ajokilleni tehty koneeseen mitään alle miljoonan ja olin itse mukana, kun siihen tehtiin seitsemässäsadassatuhannessa koneremontti. noo mentiin katsomaan huoltohistoriaa ja sieltä se löytyi, oli perhana päässyt unohtumaan.

        Ottiko meidän Ivecon kohtalo noin koville? Scanialle EI todellakaan muuta isoa tehty 1 800 000km:n aikana. Tottakai normaalit huollot sun muut tehtiin. Huoltokirjaa en voi sulle lähettää koska autoa ei meillä enää ole. Auto huollettiin säännölisesti Scan-Autossa, joten huoltokirja pitäisi kutinsa. Mutta olet oikeassa, autoon on vaihdettu alapään laakerit ja männät mutta silloin autolla oli ajettu n.1,9 milj. kilsaa. Siinä vaiheessa kone oli huonossa kunnossa. Koneremppa oli pakko meidän teettää koska Ivecon tulo viivästyi ja tarvitsimme autoa. Eikä Scanialla olis voinu ajaa ellei sitä remppaa olis tehny. Kyllä, se "vaihdettiin" juuri tuohon Ivecoon. Vaihtoon mennessä Scania oli nähny tietä 2milj. kilsaa. Se missä se Scania on nyt, en tiedä mutta villi arvaus että varmaan etelä-Amerikassa.

        Mutta anyway, nyt Iveco on vuoden vanha 180 000km ajettu, muutamaa sähkövikaa ja sitä et kovalla pakkasella ABS:t saattaa tipahtaa pelistä niin auto on toiminu. Mutta urean kanssa ei oo tarvinnu tapella. Se on hienoa se. Toinen urea auto mikä meillä on, on juuri tuollainen vm.2007 Scania R560 ja siinä on kerran urea järjestelmä jäätyny ja silloin tehot tippu. Muuten ei oo Scaniassa ongelmia ollu.


      • meillä neropatti

        Vitun ääliö, johtuuko urea ongelmat siitä Scania merkistä jos niitä ongelmia on esim. Volvoissakin. Aja se Fiiattis poikittain perseesees ja pyydä äitiä pyyhkimään


      • josef1

        ei ilmeisesti sisusa oli kaksvuotta tahtojen taisteluja,harmaita hiuksia puolet päästää.turun mies kävi,ongelmat hävis.katalysatorsta hilut pellole ja suora rööri,toimii!!!


    • Helppo ohittaa

      MAN

    • fuller 18

      alblue ongelman ratkasu, vaihda sisu cat se ei tarvi ("blueta muuten buessa on paha pakasenkesto ongelma jota ei oleratkastu )

      • Ratkaistu

        ....AdBluelle lämmitin jo olemassa! www.arcticheat.fi sivuilla muutakin, tekivät mittatilaustyönä Volvoon AdBlue tankin lämmittimen ja pojat toimii!!!


    • scania 560

      ohjelmoi sen anturan niin että se näyttää että on kokoajan 15 astetta pakkasta nii se ei syö sitä ollenkaan ja sen jälkeen voi laittaa kokonaan vaikka suorat putketkin jos haluaa.

      • setämies7

        Mites antureita ohjelmoidaan?!


      • Eduards
        setämies7 kirjoitti:

        Mites antureita ohjelmoidaan?!

        Good day.

        My name is Eduards Bergmanis and i representing company Ltd. CrossChem.

        CrossChem Ltd. is a Cross Group member company that was founded in 2007 with the aim to provide freight truck owners with the best AdBlue solutions, offering at the same time a whole range of supplementary services and products to companies related to automotive industry.
        During one year, the company became the largest importer of AdBlue in the Baltic countries and began to offer customers with more and more new AdBlue solutions.

        We are a high-class team of professionals who are always able to:
        deliver the chemical goods that you need at a time convenient for you,
        offer the best type of packaging for your needs,
        advice on range of goods provided by us, use of them and specific technical information,

        Ltd. CrossChem (Latvia) have over three years AdBlue selling and
        handling experience in Baltic states, Russia, Ukraine and Belarus. As from
        January the year 2010 Company started to produce highest quality and purity
        AdBlue in collaboration with BlueSky Automotive (Germany), who
        maintains its leading position at the European AdBlue market.

        And as we are now producing AdBlue and 40% Urea solution we would like to offer this products to your company.

        We can make deliverys with bulk trucks and IBC containers .
        We can suplly you with adblue pums for wery good prices.
        We can offer 10l and 20l cans, 210l barels, 650l and 1000l IBC containers.
        More information about us - www.crosschem.lv

        SIA CrossChem
        Riga, Maskavas 450A, LV-1063, Latvija
        GSM: ( 371) 28 698120
        E-mail: [email protected]
        http://www.crosschem.lv


      • Giemura

        Juu ohjelmoikaa vaan sitä ulkoilman lämpötila-anturia. Tuliko kenellekään mieleen, että autoissa on useampi kuin yksi lämpötila-anturi? Ja koordinaattori (eli keskustietokone eli kaikkien tietokoneiden äiti) vertailee eri antureiden tietoja keskenään ja jos esiintyy ristiriitaisuuksia, se muodostaa vikakoodin ja sitten palaa taulussa joku herja.


    • kanja 2010

      Että kehtasit kertoa aine pääsi loppuun.Välin /laiskanpitäjän touhua elääkä kerro että oli kiire.Tankkaukset auto sammutettuna!!!

      • 20

        Tuo urea hommahan on siitä tympeä että sitä ei saa mistään pikkukyliltä ja esim. pölliautot ei välttämättä käy viikkoon semmosessa paikasta mistä sitä saisi se ei ole laiskuutta mutta kun ei ole niin ei ole. Joten helpoin konsti on optimoida moottorinohjausyksikkö silleen että urean kulutus tipahtaa noin 90% järjestelmä toimii mutta ei kuluta ainetta, ja missäkö optimoidaan no siellä missä sitä tehoakin myydään


    • Scania adblue

      Toki AdBluen kulutus voidaan ohjelmoida nollaksi samalla kun ohjelmoidaan lisää tehoa. Google auttaa kun hakee vaikka adblue ja optimointi sanoilla.

    • No AdBlue
    • Martzut

      Todella ammattinsa osaavaa porukkaa eka kysellään miten huijata korttia ja nyt kysellään kuin roplata autoa.

      Tiesittekö tytöt ja pojat,. Ei Ne pytyt siellä huvikseen ole!!!!!!!!!
      Sillä tarkotus laskea päästöjä tai jotain sellasta?
      Ja mitä sitten käy ku ootte roplannu autoo ja se selviää jollekkin.
      Siit voi tulla aika iso lasku?

      ja jokaisesta auton roplaamisesta jää jälki ja heti ku viette auton merkkipajalle.
      Voi tulla jotain kyselyitä tai tulla joku merkintä.

      Mut jokanen tekee tavallaan

    • jopo1

      ihmetyttää vaan sora-autossa lavan mätäneminen lavalämpöä käytettäessä.. eli pois käytöstä. ei noista sauhua muutenkaan pihalle enää tule.

    • einiinvanaattinenkankia

      Mikäs voi kunkku kankia r620 stä vaivata kun veto on heikko kulutus kasetilla 87litraa\satasella ja opti ei futaa kunnolla auto alle kaks vuotta vanha ja 115000km ajettu. Lämmintä ei tule hyttiin kunnolla paitsi webaston ollessa päällä. Kellään ei varmaan ole samaa vikaa mutta mulla on ja en häpeä myöntää

    • MasaP74

      Kannattaa vissin käyttää korjaamolla jos noin paljon maistuu! Täällä se ei korjaannu..
      Eri asia sitte onko siihen touhuun rahaa.. Opticruiseen on saatavana päivitys jos ei ole vielä tehty, sen jälkeen sovitus moottoriin. Tämän jälkeen ei oo kukaan valittanu.
      Jos lämmintä ei oikein tule ja lämmönsäätö toimii, on vika todennäköisesti tukossa olevassa kennossa tai ylivirtausventtiilissä. Jos kennon kummatkin putket on tasalämpöisiä / kuumia, ei lämpö vaihdu. Näitä kennoja on vaihdettu paljon. Uudempiin laitetaan jo vesisuodattimia.

      Kun kenno on uusi / kunnossa oleva, ei moottorin lämpömittari tartte paljon värähtää kun lämpöä riittää hytissä.

      t: scania mekaanikko

    • ikkoö

      Öljyn lauhduttimen tiivisteet vuotaa koneöljyt paisuntasäiliössä auto 2.4 vuotta vanha scania 620 siitä se riemu repeää vaihdettu jälkeenpäin kohta kaikki nesteputket saa nähdä milloin pitää sylinteri putken tiivisteet vaihtaa vai koko kone kerralla mahtaako kaania maksaa

      • Octaavius

        Ei maksa Scania


    • Tehojaeioo
      • TransPORTLARVANTO

        LERVOHAN ITE! Oisko Larvannon ajokit kuvassa.Lervohan aju saudi keikkaa.v-69
        pitkän kesän ja talven.Ei pitänyt rokulia,,ajua vaan.


    • taukkin

      Me toimitamme uuden sukupolven SCR-emulaattoreita jotka voidaan asentaa autoon vaikka sen SCR-järjestelmä olisikin jo viallinen. Toinen merkittävä etu on NOx -anturin simulointi. NOx anturin simulointi pois sulkee NOx anturin käytöstä ja vaikka NOx anturi myöhemmin vikaantuisikin, ei se aiheuta ongelmia järjestelmään. Alkuperäinen SCR-järjestelmä on mahdollista ottaa takaisin käyttöön.

      AdBluen käytöstä poistoa ei ainakaan vielä tutkita katsastuksen yhteydessä häh

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe