AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Koiran sydän?

Koiran sydän?

15 Vastausta 1 729 Lukukertaa
En tiedä onko vähän tyhmä kysymys, mutta miten koiran sydän kuuluu lyödä? Eilen illalla kun olin menossa nukkumaan ja haukku käpertyi kainalooni, otin normaalisti hänet kainalooni ja käden laskin etutassujen väliin rintaan, kun hänellä on tapana nukkua selällään tassut kohti kattoa, niin tunsin kämmenessäni hänen sydämenlyönnit, sydän löi mielestäni ihan ihmeellisesti, epärytmissä.. noin; 3 sekuntia se löi normaalisti niinkuin ihmiselläkin "tum...tum...tum.. tutum.tutum .tutum.." mutta sitten alkoi tuollainen "laukkaava" lyönti.. en tiedä, pitäisikö olla huolissaan? minäkun muutenkin stressaan mitä ihmeellisimmistä asioista.. koira voi muuten hyvin, on iloinen ja pirteä.. ???

asiallisia vastauksia kaipailisin.

Epäasiallinen

nimittäin koira on "se" eikä "hän".

Ärsyttää tuollainen inhimillistäminen!!

Ja toiseksikin, kerran sinulla on mahdollisuus käyttää tietokonetta, koetappa ihan itse googlettaa ja etsiä aiheesta tietoa.

No kuuleppa!

.. ja mähän sanon HÄN, jos mä tykkään, mielestäni se kuulostaa paremmalta. Taitaapi olla kauhean tylsää kaverilla, kun tarvii tuommoisen asian takia kommentoida tätä ketjua, ellei sulla ole minkäänlaisia haluja auttaa / neuvoa minua, niin toivoisin, että olet ihan hiljaa.

No mutta, minähän

että googleta ja eti sitä tietoa.

Ja koira on todellakin SE eikä HÄN, johan se koulunpenkilläkin on opetettu.

Haista huilu

Mene nyt johonkin jo tekemään jotain, vaikka kolaamaan lunta, jos et muuta keksi. :D :D säälittävä pelle

mun autokin on hän ja sillä on nimikin

minun mielestä.

voi näitä...

No sitten sillä vaan on nimi, ei mua kiinnosta? :)
Anteeksi vain, mutta eläimillä on sukupuoli, veikkaisin että autollasi ei ole joten haistappa kukkanen tässä asiassa. "Se" ilmentää esinettä ja sitä koira ei ole. Se on elävä olento joka ajattelee, tuntee ja kokee. Jos joku kutsuu koiraani sanalla "se", sanon nätisti että se on tyttö ja voit kutsua Bellaksi.

Alkuperäiseen viestiin:

Koiran sydän lyö normaalisti kovemmin kuin ihmisen, todennäköisesti koirasi oli todella rentoutunut kun sen sydän löi noin samaa tahtia kuin mielestäsi oma sydämesi, ja sitten ehkä näki unta jostain jännästä ja syke nousi :) Älä hermoile ellei koirasi ala läähättämään tai juomaan yhtäkkiä normaalia enemmän tai jos sille tulee hengittämisvaikeuksia. Mutta todennäköisesti ei hätää :)

normaalia

On normaalia, että koiran sydän lyö epätasaista tahtia. Ei syytä huoleen. :)

Mistä näitä centtejä oikein tulee?

Breini idea kuunnella koiran pulssia vuorokauden eri aikoihin tai vaikka minuutin välein.

Mitä sä nyt selität?

Miks ihmeessä ihmisten tarvii olla noin ahdasmielisiä? HUHHUH sanon minä!! Kyllä se on ihan normaalia, että koiran sydän lyö epätasaista tahtia, ja tuo laukkamaisuus voi johtua siitä, että koira hiukan jännitti, kun painoit korvan esim rintaan, ellet sitten tee sitä joka päivä :)

mitä se google

tietää koiran pumpun rytmeistä, ai netti lääkäri antaa tyhjentävän vastauksen..
että ärsyttää tämmoiset turhan toimittajat.. Vetäkää biittiä huulee. Anteeksi, en osaa vastata kysymykseesi. Itselläni sama ongelma.
meilläkin koiran sydän lyö jotenkin omituista tahtia: "tum... tututum...tum...tututum" ensin kerran, hetken päästä kolme :D kai se on ihan normaalia. Sitten taas yht' äkkiä sydän lyö kuin ihmisillä. Mutta voi just johtua jostain stressaamisesta yms. (:
Uskoisin, että on ihan normaalia. Koira saattaa vaikka kuulla jotain ulkoa, jolloin se jännittyy ja sydän alkaa lyödä tiheämpään. Jos koira käyttäytyy muuten normaalisti ja jaksaa esim. lenkkeillä entiseen tapaan, tuskin on syytä huoleen. Voithan kysyä asiasta vaikka seuraavan rokotuksen yhteydessä tai jos asia vaivaa, varata eläinlääkäriltä ajan sydämen kuuntelua varten.
Kun adoptoin suomesta aikuisen koirani vein sen ensimmäisenä "terveys"tarkastukseen elänlääkärille. Sen sydän kuunneltiin, syke oli voimakas ja kuulema terveen kuuloinen. Paino mitattiin ja lääkäri tutki karvan, korvat silmät, suun/hampaat ja tassut. Samalla koira rokotettiin ja sain antibiootit kun sen korva oli tulehtunut. Nytkin kun käytän koiraani eläinlääkärillä rokotuksissa tms. hän kuuntelee sydämmen ja katsoo pikaisesti korvat jne. jotta ei jää mitään huomaamatta. Vie siis koirasi lääkäriin niin saat tietää onko sydämen sykkeessä vikaa. Mun koiralla ainakin vaikuttaa sydämen lyönteihin se mitä unta se näkee. Kun syke kiihtyy ja koira alkaa heilutella tassuja ja haukahdella, niin oletan sen näkevän unta jonkin asian jahtaamisesta ja kyllähän siinä sykenousee kun koira innostuu. Oli sitten hereillä tai unessa :)
 /   /  /  / Koiran sydän?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta